Freeday 2013
Πανελλαδική ποδηλατοπορεία 2013
Αντιρατσιστική ποδηλατοπορεία 2013
- - -
Ναι, τα ποδήλατα παράγουν ήχους!
Κουδουνάκια, φρένα, κόρνες, ακόμα και το ¨ελέυθερο¨ είναι ένας ήχος.
Το πιο σημαντικό είναι πως οι αναβάτες των ποδηλάτων έχουν τη δυνατότητα να μιλούν μεταξύ τους και οι φωνές τους να ακούγονται.
Αν συγκρίνει κανείς σε απόλυτα μεγέθη την ηχητική πίεση κατά τη διάρκεια μιας ποδηλατοπορείας και μια οποιαδήποτε στιγμή που περνούν αυτοκίνητα, η μέτρηση δεν θα δείξει πολύ διαφορετικά πράγματα.
Αυτό συμβαίνει επειδή ο περιβαλλοντικός θόρυβος, παραμένει πάνω κάτω ο ίδιος καθώς διαχέεται μέσα στην πόλη. Ο δυνατός θόρυβος δεν απαλύνεται με την απόσταση. Ένα αυτοκίνητο ακούγεται δεκάδες μέτρα μακρυά. Και οι ίδιοι, όμως, οι ήχοι των ποδηλάτων δεν είναι αμελητέοι, ειδικά αν αναλογιστούμε πως στα ίδια μέτρα δρόμου αντιστοιχούν πολύ περισσότερα ποδήλατα από ότι αυτοκίνητα. Αν σε ένα λεπτό σε ένα δρόμο περνούν περίπου 20 αυτοκίνητα, στον ίδιο χρόνο μπορούν να έχουν περάσει εκατοντάδες ποδήλατα. Υπάρχουν και άλλοι τεχνικοί λόγοι που θα μπορουσε να αναφέρει κανείς.
Αυτό που έχει σημασία όμως είναι να αντιληφθεί κανείς την σαφέστατη ποιοτική διαφορά ανάμεσα στους ήχους μιας ποδηλατοπορείας και μιας "αυτοκινητοπορείας". Η σύγκριση μεταξύ τους είναι σαν τη μέρα με τη νύχτα. Όποιος έχει συμμετέχει σε οποιαδήποτε ποδηλατοπορεία ή ποδηλατοβόλτα ή έστω έχει τύχει να περάσει από μπροστά του μια ποδηλατοπορεία, καταννοεί πολύ καλά τη διαφορά.
Στα παρακάτω βίντεο έγινε μια προσπάθεια, μέσω του μοντάζ, να αναδειχτούν αυτές οι διαφορές. Πρόκειται για βιντεοσκοπημένες ποδηλατοπορείες, με διάφορα μέσα (άλλοτε με απλή φωτογραφική μηχανή, άλλοτε με βιντεοκάμερα και άλλοτε έχει γίνει και χρήση μικροφώνου). Η ροή των ποδηλάτων διακόπτεται και εμβόλιμα παρατίθεται ο ήχος του ίδιου δρόμου μερικά λεπτά μετά την έλευση των ποδηλάτων.
Όλα τα βίντεο ακολουθούν την ίδια δομή στο μοντάζ: 12 δευτερόλεπτα ποδήλατα, 12 δευτερόλεπτα αυτοκίνητα, 6 δευτερόλεπτα ποδήλατα, έξι αυτοκίνητα, 3 ποδήλατα 3 αυτοκίνητα και στο τέλος λίγο ακόμα ποδήλατο.
Η αίσθηση στην αντίληψη του ήχου αλλά και της εικόνας αναδεικνύεται με αυτή την τεχνική αρκετά καλύτερα.
Όπως είχε πει και ένας φίλος ποδηλάτης:
"Ο ήχος του 'ελεύθερου' είναι ο πιο ωραίος ήχος της πόλης,
ειδικά όταν μπορείς να τον ακούσεις".
Πολύ ωραίο μοντάζ με τα έντονα κοντράστ.
ilias , πώς έβαλες το youtube βίντεο ;;
Δεν είναι δύσκολο
Εκεί που λέει share στο youtube, επιλέγεις embed και κάνεις copy paste τον κώδικα html που σου βγάζει.
Στις επιλογές του φόρουμ, όταν ανεβάζεις κάτι, απλά επιλέγεις να είναι full html.
Διαφωνώ σε αυτό που λες ότι οι ήχοι των ποδηλάτων έχουν αντίστοιχη ένταση με αυτήν των αυτοκινήτων, γιατί τα παραδείγματα μαζικής κίνησης ποδηλάτων που χρησιμοποιείς στο μοντάζ σου, είναι οι εξαιρέσεις και όχι ο κανόνας.
Δηλαδή ακόμα και αν κυκλοφορούσαν μόνον ποδήλατα στους δρόμους, δεν θα παρήγαγαν τόσο θόρυβο, γιατί δεν θα ήταν ταυτόχρονα τόσοι πολλοί ποδηλάτες στον ίδιο δρόμο, την ίδια στιγμή, όπως όταν γίνεται σε ένα Freeday ή μία ΠΠ, όπου ο μετρητής πιάνει και τον ήχο και τις ομιλίες συνολικά από όλους, πριν μετά και ανάμεσα.
Η νορμάλ κίνηση ποδηλάτων στον δρόμο δεν βγάζει τόσα πολλά db, ενώ αντίθετα και δύο αυτοκίνητα να περάσουν παράγουν, έστω και προς στιγμήν, τα 70-90 db που γράφει ο μετρητής σου. Και εννοείται το μικρόφωνο πιάνει και αθροιστικά τον ήχο της πόλης στην οποία κινούνται αυτοκίνητα.
Και αυτό συμβαίνει γιατί υπάρχει και ο ήχος που κινείται μέσα από τα στερεά αντικείμενα σαν δόνηση, που δεν τον ακούει το αυτί μας και που εννοείται ότι ανεβάζει συνολικά την ένταση των ήχων του περιβάλλοντος.
Σε αυτούς τους ήχους συμπεριλαμβάνονται και οι ήχοι π.χ από το Μετρό, ( για να πάρεις μία ιδέα περί διαφόρων ήχων) οι οποίοι ταξιδεύουν μέσα στο έδαφος και τους ήχους από διάφορα μηχανήματα μέσα στα κτήρια, ή τις αντανακλάσεις του ήχου από τα αυτοκίνητα. Αυτοί είναι ήχοι που συντονίζουν και επιβαρύνουν ηχητικά το περιβάλλον.
Η χρήση του ποδηλάτου δεν μπορεί να παράγει τέτοιου είδους ήχους, για αυτό και συνολικά το επίπεδο θορύβου είναι χαμηλότερο στις πόλεις που έχουν καθιερώσει την κίνηση με ποδήλατο.
Συμφωνώ, άλλο Λοζάνη άλλο Κοζάνη. Άλλο ντραγκαντρούγκα και βρουμ βρουμ και όλες αυτές οι μηχανές και άλλο το 'ελεύθερο', και οι συνομιλίες. Εκτός του ότι αμφιβάλλω ότι βγάζουν τα ίδια ντεσιμπέλ, απλά οι πρώτα κουράζουν μέχρι πτώσεως ενώ οι δεύτεροι απλά είναι ήχοι από την ... ζωή.
Εννοείται πως τα ποδήλατα παράγουν λιγότερο θόρυβο απο τα αυτοκίνητα. Όλα όσα αναφέρει η Wicca είναι σωστά. Απλά είναι δύσκολο να δείξεις ένα τόσο αυτονόητο πράγμα, καθώς δεν είναι δυνατόν να απομονώσεις τους ήχους των ποδηλάτων από τους υπόλοιπους ήχους της πόλης. Αυτό προσπαθώ να κάνω με τα βιντεάκια που ανέβασα.
Επισημαίνω πως σε ένα δρόμο με αποκλειστική κίνηση ποδηλάτων και πεζών, ακόμα κι ένα μηχανάκι είναι ικανό να χαλάσει όλη την αίσθηση. Δείτε αυτό για παράδειγμα.
Όχι δεν είναι βίντεο από ποδηλατοπορεία. Είναι ένας συνηθισμένος δρόμος στο Άμστερνταμ, μια καθημερινή καλοκαιρινή μέρα.
Σημειώνω πως η λήψη έχει γίνει με μια απλή φωτογραφική μηχανή και ο ήχος δεν είναι καλός.