Οι ποδηλατόδρομοι που (δεν) έχουμε

20 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
jeanmarat
Απών/απούσα

https://insidestory.gr/article/oi-podilatodromoi-poy...

 

Ωραίο άρθρο που λέει πολλά από αυτά που λέμε εδώ και καιρό.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
5
Μέση αξιολόγηση: 5 (2 ψήφοι)
Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Επέτρεψέ μου μια σύνοψη με μια φωτό από Λωζάνη το 2011.
Έτσι για να θυμηθούμε τι ζητάμε και σε ποιά πόλη ζητάμε να μπει.
https://drive.google.com/file/d/12INVam3QBtuH45AyxFwLVjmHiX20UVWq/view?usp=sharing

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

εγω δεν καταλαβαινω κατι αλλο. Αλλα εχω και μια ασχετη απορια. Πρωτα η απορια. Ο Βλαστος που τον παραθετουμε συνεχεια οποτε μιλαμε για ποδηλατοδρομο, κανει ποδηλατο; Εχει αποψη για το θεμα;. Και δεν εννοω εαν ξερει το αντικειμενο του (που πιστευω οτι το ξερει). Εννοω εαν εχει μετακινηθει με ποδηλατο στην Αθηνα με ολες τις ειδικες συνθηκες που εχει η συγκεκριμενη πολη (που με τον τροπο που ειναι φτιαγμενη δεν μοιαζει με καμμια αλλη πολη του δυτικου κοσμου). 

Η απορια μου τωρα. Οι δυο πρωτοι του αρθρου που ηδη κυκλοφορουν στην Αθηνα με ποδηλατο αναφερουν οτι κυκλοφορουν και δεν κινδυνευουν επειδη σεβονται την υπολοιπη κινηση και τους κανονες. Λενε οτι εχουν και εμπειρια αλλα και αυτοι καποια στιγμη πρωτη φορα οδηγησαν και εφτιαξαν σιγα σιγα εμπειρια. Αυτοι που ηδη κυκλοφορουμε αστικα με το ποδηλατο λεμε παλι ΟΚ κανονικα μετακινπουμαστε και δεν μας λειπουν οι ποδηλατοδρομοι. Και παλι λεμε οτι ρωτησαμε τοσα ατομα που δεν χρησιμοποιουν το ποδηλατο και εαν υπηρχαν ποδηλατοδρομοι θα το χρησιμοποιουσαν (που και παντου ποδηλατοδρομους να καναμε δικη μου γνωμη οτι κατι αλλο θα εβρισκαν μετα "ιδρωνω και πρεπει να αλλαξω στην δουλεια (ο δικηγορος που παει στην δουλεια με το ποδηλατο δεν ιδρωνει ή δεν φοραει κουστουμι στην δουλεια (1ο ατομο στο αρθρο))" ή κατι αλλο παλι θα μας φταιει. Αυτο που λεω τελικα ειναι μηπως εχουμε επικεντρωσει μονο στο θεμα ποδηλατοδρομοι και οτι μας φταιει αυτο που δεν υπαρχουν πολλοι παραπανω αστικοι ποδηλατες αλλα τελικα το προβλημα ειναι αλλου. Μηπως ειναι πρωτα θεμα νοοτροπιας;; Μηπως καποια στιγμη πρεπει να πουμε "stop bitching and get out and ride". Στο κατω κατω εαν βγουμε πολλοι στους δρομους και αρχισουμε και "ενοχλουμε" στην κινηση θα μας φτιαξουν ποδηλατοδρομους για να μην τους ενοχλουμε. 

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Το γράφουμε εδώ και δεκαετίες. Θα φτιάξουν ποδηλατόδρομους, όταν δούν πολλούς ποδηλάτες εκεί έξω. Οι ποδηλάτες θα βγουν εκεί έξω, όταν νιώσουν ασφάλεια. Αυτό μπορεί να γίνει είτε φτιάχνοντας ποδηλατόδρομους (οπότε πέφτουμε σε λούπα και μάλλον χάνουμε το παιχνίδι), είτε βγάζοντας έξω την τροχαία να κόβει κώλους στους παραβάτες και να επιβλέπει την ΑΣΦΑΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ όσων χρησιμοποιούν το οδικό δίκτυο.

Στον ίδιο παρονομαστή θα πέσουμε και με το όριο των 30χ.α.ω. μέσα στην πόλη. Θέλει αστυνόμευση. Δυστυχώς. Τέτοια φάρα είμαστε.

Πλέον, έχουμε ένα κύμα με πατινιέρηδες, ηλεκτρήλατους και άλλες παρεμφερείς κατηγορίες μέσων_ήπιας_μετακίνησης. ΌΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΜΑΣ. Εννοώ οι αριθμοί τους προστίθενται στους αριθμούς των ποδηλατιστών. Απλά πρέπει να οργανωθούμε και να ΑΠΑΙΤΗΣΟΥΜΕ.

Οι ποδηλατόδρομοι ΔΥΣΤΥΧΩΣ είναι αναγκαίοι. Μην κρίνετε από τα μέλη του φόρουμ που αναπνέουν - ζουν - τρώνε - κοιμούνται και ξυπνούν με ποδήλατα..... Υπάρχει πολύς κόσμος εκεί έξω που απλά θέλει να πάει στη δουλειά του / στη βόλτα του / να κάνει την σύντομη μετακίνηση με ένα απλό μέσο ήπιας μετακίνησης. Δεν τον νοιάζουν οι 27 ταχύτητες, ούτε οι διπλές αναρτήσεις και δεν έχουν ιδέα τι είναι το ντεραγιέ ή οι καλουπιέδες. Ξέρουν ότι έχουν ένα "όχημα" με δύο ρόδες που σε πάει από το σημείο Α στο σημείο Β χωρίς πολλά έξοδα / βενζίνες / διόδια / στριμωξίδι κλπ κλπ.

Το "stop bitching" σωστά αναφέρθηκε. Αλλά εδώ έχουμε να κάνουμε με νοοτροπίες κάποιων 100αδων χρόνων που έχουν ριζώσει καλά μέσα μας. Πάντα και μόνο οι άλλοι φταίνε και περιμένουμε τα πάντα όλα από το κράτος. Δεν μπορούμε να έχουμε σύγκριση με ξένες δυτικές νοοτροπίες. Οι άνθρωποι είναι αλλού. Και εμείς αλλού-τα-αλλού

.

.

[ΑΣΧΕΤΟ: εδώ και 3 βδομάδες, έχω αποσυρθεί από το κέντρο. Μετά από 22 χρόνια δουλειάς στο κέντρο - καρακέντρο, πλέον θα με βρίσκετε στας εξοχάς του Κορωπίου..... σκ@τ@ και απόσκ@τ@....angry]

 

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:

Το γράφουμε εδώ και δεκαετίες. Θα φτιάξουν ποδηλατόδρομους, όταν δούν πολλούς ποδηλάτες εκεί έξω. Οι ποδηλάτες θα βγουν εκεί έξω, όταν νιώσουν ασφάλεια.

Εγω γιατι διαφωνω με αυτο. Δεν ειναι θεμα ασφαλειας. Αφου ειναι θεμα ασφαλειας γιατι εχουμε γεμισει με πατινια(και αντιστοιχα οχηματα) που πηγαινουν παντου; Δεν εφτιαξαν πατινιοδρομους. Και μην μου πεις οτι το πατινι εμπνεει περισσοτερη ασφαλεια. Απλα ο ελληνας ειναι τεμπελης (το λεω χοντρα). Θεωρει εξυπναδα το οτι παει καπου χωρις να πληρωνει τελη κτλ αλλα δεν κανει και 2 χλμ πεταλι (ποσοι πηραν ηλεκτρικο ποδηλατο και μετα εψαχναν να βρουν το κουμπακι-γκαζι που ειχε το ηλεκτρικο του φιλου τους αλλα δεν ειχε το δικο τους γιατι ηταν νομιμο pedelec;; Μετα απο την μετατροπη να βγαλεις τον κοφτη (σε ηλεκτρικα ποδηλατα και πατινια) την μεγαλυτερη ζητηση εχει το κουμπακι-γκαζι για τα Pedelec. 

Δεν εχει να κανει με την ασφαλεια. Με την τεμπελια εχει να κανει 

morgoth
Απών/απούσα

Εγω ειμαι μεταξυ των 2 σας παντως. Θεωρω οτι αν υπηρχε δικτυο ποδηλατοδρομων θα εβνγαινε πιο πολυς κοσμος με ποδηλατο (η ηλεκτρικο, η πατινι) αλλα οχι τοσος οσος νομιζουμε. Ας μην ξεχναμε οτι την μεγαλυτερη αυξηση σε αστικους ποδηλατες (εχει αρκετους εκει εξω πλεον) και πατινια/ηλεκτρικα δεν την εφερε καμια υποδομη αλλα αρχικα η καραντινα και μετα η αυξηση στα καυσιμα. Και φυσικα να μην ξεχναμε ποτε οτι οταν λεμε υποδομη δεν εννοουμε ενα πεζοδρομιο μηκους 1χλμ βαμμενο κοκκινο απο το πουθενα στο πουθενα αλλα οργανωμενες διαδρομες οπου να μπορει καποιος να παει απο οποιοδηποτε προαστειο στο κεντρο με ασφαλεια (οποτε εχετε χρονο να σας πω για το Λονδινο στο οποιο εζησα για εναμιση μηνα, σημειωτεον δεν θεωρειται και απο τις πιο φιλικες Ευρωπαικες πολεις για ποδηλατο).

Αλλα φυσικα παιζει ρολο και η νοοτροπια (ο ελληναρας με το αμαξακι/μηχανη του, τι ειναι κανας φλωρος η κανα παιδακι να μετακινειται με ποδηλατο?) παιζει και η τεμπελια (ειδα τις προαλλες ανθρωπο να φορτωνει στο μετρο το ηλεκτρικο, ρε αδερφε, το πηρες που το πηρες ηλεκτρικο ε κανε και 3 χιλιομετρα παραπανω, για τα 500 μετρα σταθμο-δουλεια ηθελες μοτερακι?), ολα μεσα ειναι.

Wicca
Απών/απούσα

kktsol wrote:

 

RockaRolla wrote:

 

Το γράφουμε εδώ και δεκαετίες. Θα φτιάξουν ποδηλατόδρομους, όταν δούν πολλούς ποδηλάτες εκεί έξω. Οι ποδηλάτες θα βγουν εκεί έξω, όταν νιώσουν ασφάλεια.

 

Εγω γιατι διαφωνω με αυτο. Δεν ειναι θεμα ασφαλειας. Αφου ειναι θεμα ασφαλειας γιατι εχουμε γεμισει με πατινια(και αντιστοιχα οχηματα) που πηγαινουν παντου; Δεν εφτιαξαν πατινιοδρομους. Και μην μου πεις οτι το πατινι εμπνεει περισσοτερη ασφαλεια. Απλα ο ελληνας ειναι τεμπελης (το λεω χοντρα). Θεωρει εξυπναδα το οτι παει καπου χωρις να πληρωνει τελη κτλ αλλα δεν κανει και 2 χλμ πεταλι (ποσοι πηραν ηλεκτρικο ποδηλατο και μετα εψαχναν να βρουν το κουμπακι-γκαζι που ειχε το ηλεκτρικο του φιλου τους αλλα δεν ειχε το δικο τους γιατι ηταν νομιμο pedelec;; Μετα απο την μετατροπη να βγαλεις τον κοφτη (σε ηλεκτρικα ποδηλατα και πατινια) την μεγαλυτερη ζητηση εχει το κουμπακι-γκαζι για τα Pedelec. 

 

Δεν εχει να κανει με την ασφαλεια. Με την τεμπελια εχει να κανει 

 

Έχει να κάνει και με την ασφάλεια. Κυρίως με την ασφάλεια υπό τις παρούσες συνθήκες.

Εγώ έκοψα τα πολλά πολλά με τον κέντρο όταν κάποια στιγμή συνειδητοποίησα ότι κινδύνευα και ότι αν μου συνέβαινε εμένα κάτι, θα συνέβαινε και σε αυτούς που εξαρτώνται από εμένα. 

Όταν δεν υπάρχουν ασφαλείς συνθήκες στον δρόμο, αλλά δεν υπάρχει και κανένα σοβαρό σύστημα υγείας για να σε υποστηρίξει μετά από κάποιον τραυματισμό ή να υποστηρίξει αυτούς που εξαρτώνται από εσένα αν σου συμβεί κάτι,  τότε το να  κυκλοφορείς με το ποδήλατο  όπου να' ναι, είναι σαν να προκαλείς την τύχη σου. 

Πολλαπλασίασε το αυτό επί χίλια για αυτούς που ΔΕΝ είναι εξοικειωμένοι με το ποδήλατο. Που δεν έχουν και κάποια χιλιόμετρα στα πόδια τους και κάποια αίσθηση του πως να κινηθούν στους δρόμους με τα ποδήλατα τους. 

Αυτούς ποιος και τι θα τους πείσει να πάρουν ένα ποδήλατο για να κάνουν τις μετακινήσεις τους; Είναι που είναι αγύμναστοι και δυσκολεύονται στην αρχή, φαντάσου να πρέπει να το κάνουν αυτό υπό συνθήκες.... "απειλής" για τη σωματική τους ακεραιότητα!!

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Wicca wrote:
Έχει να κάνει και με την ασφάλεια. Κυρίως με την ασφάλεια υπό τις παρούσες συνθήκες.

Εγώ έκοψα τα πολλά πολλά με τον κέντρο όταν κάποια στιγμή συνειδητοποίησα ότι κινδύνευα και ότι αν μου συνέβαινε εμένα κάτι, θα συνέβαινε και σε αυτούς που εξαρτώνται από εμένα. 

Όταν δεν υπάρχουν ασφαλείς συνθήκες στον δρόμο, αλλά δεν υπάρχει και κανένα σοβαρό σύστημα υγείας για να σε υποστηρίξει μετά από κάποιον τραυματισμό ή να υποστηρίξει αυτούς που εξαρτώνται από εσένα αν σου συμβεί κάτι,  τότε το να  κυκλοφορείς με το ποδήλατο  όπου να' ναι, είναι σαν να προκαλείς την τύχη σου. 

Πολλαπλασίασε το αυτό επί χίλια για αυτούς που ΔΕΝ είναι εξοικειωμένοι με το ποδήλατο. Που δεν έχουν και κάποια χιλιόμετρα στα πόδια τους και κάποια αίσθηση του πως να κινηθούν στους δρόμους με τα ποδήλατα τους. 

Αυτούς ποιος και τι θα τους πείσει να πάρουν ένα ποδήλατο για να κάνουν τις μετακινήσεις τους; Είναι που είναι αγύμναστοι και δυσκολεύονται στην αρχή, φαντάσου να πρέπει να το κάνουν αυτό υπό συνθήκες.... "απειλής" για τη σωματική τους ακεραιότητα!!

Αγαπητη wicca. χαιρομαι που σε ξαναδιαβαζουμε πρωτα απ'ολα. Να ξανατοποθετηθω ομως. Ακουω αυτο που λετε. Ομως. Αφου ειναι θεμα ασφαλειας γιατι αυτοι που δεν παιρνουν το ποδηλατο για να πανε πεντακοσια μετρα πιο κατω παιρνουν το πατινι και κατεβαινουν την Μεσογειων, πανε Γλυφαδα με το πατινι, κατεβαινουν στο κεντρο με το πατινι, κατεβαινουν την Πειραιως με το πατινι και εαν παμε και στην συμπρωτευουσα πανε και στον περιφερειακο με το πατινι;;;; Ολες αυτες οι διαδρομες με ενα ποδηλατο θα ηταν ασυγκριτα πιο ασφαλεις. Γιατι το κανουν με το πατινι και οχι με ενα ποδηλατο;;; Μηπως επειδη με το πατινι απλα πατανε ενα μοχλουδακι ενω με το αλλο θα κουραστουν;; Μηπως τελικα δεν ειναι θεμα ασφαλειας (ή μονο ασφαλειας) αλλα περισσοτερο τεμπελιας;;; 

Και το λεω παραπανω γιατι ενας γνωστος μου που ειδα στο κεντρο (εγω με ποδηλατο αυτος με το πατινι του απο Κερατσινι και βρεθηκαμε στο κεντρο) μου ειπε "σοβαρα ερχεσαι με το ποδηλατο; Εγω ουτε ιδρωνω ουτε κουραζομαι εσυ γιατι παιδευεσαι;; Απο τοτε που εβγαλα τον κοφτη παω με το πατινι παντου".  

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Για τα πατίνια, σχωράτε με αν κάνω λάθος (είμαι και με παλιακά μυαλά πλέον....), αλλά θεωρώ ότι στο μεγαλύτερο ποσοστό αυτών που το χρησιμοποιούν είναι θέμα μόδας. Είναι ένα gadget που ο μοντέρνος αλλά "αντισυμβατικός" νέος / νέα, που δεν ακολουθεί την πεπατημένη, αλλά κάνει την επανάσταση, και είναι και αντισυμβατικός, [αλλά και χωμένος μέχρι τα μπούνια μέσα στη μόδα....], οφείλει να πάρει ένα ηλεκτρικό πατίνι.

Τουλάχιστον κάπως έτσι τους κόβω αυτούς που βλέπω με πατίνια. Ακουστικά marshall στα αυτιά, κινητό στο ένα χέρι, φουλάρι και ηλεκτρικό πατίνι.... ενίοτε και καφεδούμπα στο άλλο χέρι.

Από την άλλη θα μου πείτε "μόλις μας περιέγραψες το 80% του κόσμου που κυκλοφορεί στην Αθήνα είτε με πατίνι είτε χωρίς..." Μπορεί και να είμαι φάουλ...

Αυτο με την τεμπελιά δεν μου πολύ βγαίνει. Θεωρώ ότι η νεολαία πλέον πάει σε γυμναστήρια, συμμετέχει σε αθλήματα, προσέχει διατροφή και σώμα.... την ιδρώνει την φανέλα (όχι στον εργασιακό χώρο, οπουδήποτε αλλού εκτός εργασιακού χώρου), άρα δεν μου βγαίνει η τεμπελιά ως εξήγηση για τα ηλεκτρήλατα και τα ηλεκτρικά πατίνια. Περισσότερο μου κάνει "μην ιδρώσω και μυρίσω άσχημα στους δίπλα", παρά ως φυγοπονία. Και φυσικά, όπως έγραψα και πιο πάνω, μου κουμπώνει στους άξονες: gadget και μόδα.

 

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

εγω μαλλον δεν τους βλεπω τους νεους που προσεχουν διατροφη, που πανε σε γυμναστηρια κτλ κτλ (υπαρχουν δεν διαφωνω αλλα η πλειοψηφεια αυτων που βλεπω ειναι παχυσαρκοι, μεσα σε μια οθονη και σε τρεις καρεκλες καφετεριας). Μιλησε και με καποιον και ρωτα τον γιατι πηρε πατινι και οχι κατι αλλο και το ξαναβλεπουμε (οχι καποιον τυχαιο στον δρομο που θα σου πει κατι που τον βολευει, καποιον που τον ξερεις και θα σου πει αυτο που ισχυει οχι κατι που θα τον καλυψει απεναντι σου). 

Αλλα και το "να μην ιδρωσω και μυρισω στους διπλα " να ισχυει παλι δεν ειναι θεμα ασφαλειας αλλα κατι αλλο.

Που στο ξαναλεω σε οσους γνωστους (γνωστους οχι ατομο στον δρομο γιατι το ατομο στον δρομο που ρωτησα μου ειπε οτι δεν σκεφτηκε το ποδηλατο οχι οτι βαριοταν) ρωτησα με ειπαν και βλακα που κανω ποδηλατο ενω αυτοι με το πατινι πανε και πιο γρηγορα (νομιζουν) και δεν κουραζονται

Αλλα ξανα λεμε οτι δεν βγαινουν στον δρομο με ποδηλατο γιατι φοβουνται και ειναι θεμα ασφαλειας. Και βγαινουν με τα πατινια στους δρομους (και σε δρομους που δεν πρεπει). Με τα πατινια δεν φοβουνται, δεν υπαρχει θεμα ασφαλειας;;; Αρα στο δικο μου μυαλο δεν ειναι θεμα ασφαλειας. Θελεις θεμα μοδας, θελεις οτι θεωρουν τον εαυτο τους πιο εξυπνο για να κανουν πεταλι, θελεις οτι δεν θελουν να ιδρωνουν ή οποιοδηποτε αλλο λογο;;; Παντως οχι θεμα ασφαλειας

Μπορει να ειμαι και λαθος αλλα εγω αυτη την αισθηση εχω

morgoth
Απών/απούσα

Μιλαμε για 2 διαφορετικες κατηγοριες ανθρωπων παιδια, γι'αυτο για εμενα τα πατινια και τα ηλεκτρικα στην πολη ειναι θετικο δειγμα.

Εξηγουμαι, αυτοι που παιρνουν πατινι/ηλεκτρικο δεν θα ηταν ποδηλατες αλλα πηραν πατινι γιατι δεν υπαρχουν ποδηλατοδρομοι. Παπι θα επαιρναν και πηγαν στην πιο τρεντι/οικολογικη λυση η γουατεβερ, αυτο ειναι ΘΕΤΙΚΟ, ηελκτρικο>πατινι>>>παπι και οσον αφορα τις ταχυτητες αρα και την ασφαλεια, τον θορυβο/μολυνση κτλ κτλ. Αυτο που προσπαθω να πω ειναι οτι αυτοι δεν θα πηγαιναν ποτε σε λυση ποδηλατου για τους δικους τους λογους.

Αυτοι που μπορει να καβαλησουν ποδηλατο αλλα δεν το τολμανε γιατι δεν αισθανονται ασφαλεις (η θα ιδρωσουν και θα βρωμανε) ειναι αλλη εντελως κατηγορια ανθρωπων. Αυτους πρεπει να προσπαθησουμε να κανουμε ποδηλατες. Αν αυτο θα γινει με το να τους παρεχουμε καποιες βασικες υποδομες ωστε να το ξεφοβηθουν για αρχη και να βγουν εξω η με αλλο τροπο υπαρχουν πιο ειδικοι απο εμενα να το απαντησουν.

Παντως για να μην τα βλεπουμε ολα μαυρα οι αστικοι ποδηλατες (με η χωρις ηλεκτρικο) εχουν αυξηθει παρα πολυ την τελέυταια πενταετια, καμια σχεση με 10 χρονια πριν που εβλεπες ποδηλατο στην Κηφησιας και ελεγες που παει αυτος ο τρελος, βλεπεις συνεχεια πλεον. Εχουμε πολυ να καλυψουμε σε σχεση με τις Ευρωπαικες χωρες αλλα κατι γινεται, ας ειναι καλα οι τιμες των καυσιμων.

Wicca
Απών/απούσα

kktsol wrote:

Αγαπητη wicca. χαιρομαι που σε ξαναδιαβαζουμε πρωτα απ'ολα. Να ξανατοποθετηθω ομως. Ακουω αυτο που λετε. Ομως. Αφου ειναι θεμα ασφαλειας γιατι αυτοι που δεν παιρνουν το ποδηλατο για να πανε πεντακοσια μετρα πιο κατω παιρνουν το πατινι και κατεβαινουν την Μεσογειων, πανε Γλυφαδα με το πατινι, κατεβαινουν στο κεντρο με το πατινι, κατεβαινουν την Πειραιως με το πατινι και εαν παμε και στην συμπρωτευουσα πανε και στον περιφερειακο με το πατινι;;;; Ολες αυτες οι διαδρομες με ενα ποδηλατο θα ηταν ασυγκριτα πιο ασφαλεις. Γιατι το κανουν με το πατινι και οχι με ενα ποδηλατο;;; Μηπως επειδη με το πατινι απλα πατανε ενα μοχλουδακι ενω με το αλλο θα κουραστουν;; Μηπως τελικα δεν ειναι θεμα ασφαλειας (ή μονο ασφαλειας) αλλα περισσοτερο τεμπελιας;;; 

Και το λεω παραπανω γιατι ενας γνωστος μου που ειδα στο κεντρο (εγω με ποδηλατο αυτος με το πατινι του απο Κερατσινι και βρεθηκαμε στο κεντρο) μου ειπε "σοβαρα ερχεσαι με το ποδηλατο; Εγω ουτε ιδρωνω ουτε κουραζομαι εσυ γιατι παιδευεσαι;; Απο τοτε που εβγαλα τον κοφτη παω με το πατινι παντου".  

 

Που και ποιους είδες εσύ με πατίνια; Πιάνεις μεμονωμένες περιπτώσεις και τις παρουσιάζεις λες και είναι ο κανόνας.

Ο μέσος κάτοικος των πόλεων της Ελλάδας δεν κυκλοφορεί με κάτι λιγότερο από το αυτοκίνητό του ή άντε να κυκλοφορεί με συγκοινωνίες. Και ο λόγος είναι απλός.  Δεν υπάρχει ασφάλεια. Και δεν υπάρχει ασφάλεια ούτε καν για τους πεζούς που δεν έχουν ούτε στοιχειώδη πεζοδρόμια σε καλή κατάσταση για να περπατήσουν ούτε διαβάσεις που να τις σέβεται κανείς, ούτε καν σηματοδότηση....

Και εσύ μου μιλάς για πατίνια, λες και έγιναν ποτέ κανέναν σοβαρά ανταγωνιστικό μέσο στις εναλλακτικές μετακινήσεις.

Οι ίδια μειονότητα που θα έπαιζε να κυκλοφορούν με ποδήλατα, κυκλοφορούν και με πατίνια, αλλά η πλειοψηφία δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσει τέτοια μέσα γιατί γνωρίζει ότι άμα συμβεί κάτι με ένα τέτοιο μέσο, δεν πρόκειται ούτε βοήθεια να βρει,  ούτε και κανένα δίκιο. 

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Προσωπικά δεν θα επιδίωκα να είμαι συγκρουσιακός με τους ανθρώπους που επιλέγουν κάποιο άλλο μέσο μετακίνησης από μένα.
Ούτε προφανώς θα ένιωθα την ανάγκη να αποκαλέσω τους συμπολίτες της χώρας στην οποία ζω τεμπέληδες ή οτιδήποτε άλλο χλευαστικό ή ειρωνικό παίρνοντας σαν αφορμή τον τρόπο με τον οποίο επιλέγουν να μετακινούνται. Εκτός κι αν κάνω κάποιου είδους χιούμορ.
Ο καθένας επιλέγει το μέσον που καλύπτει τις ανάγκες του ή τις επιθυμίες του ή την τσέπη του.
...
Αντίθετα θα ήμουν πιο εστιασμένος στην έλλειψη υποδομών της χώρας στην οποία κατοικώ σε σχέση με πολλές άλλες ανεπτυγμένες χώρες, που έχουν φροντίσει να μην δημιουργούν συγκρουσιακό περιβάλλον στους δρόμους τους αλλά συμπεριληπτικό, προστατευτικό προς τους πιο ευάλωτους και τελικά πιο ορθολογιστικό σαν συνολικό ισολογισμό εξόδων και κόστους όσον αφορά τα τροχαία ατυχήματα, το κόστος μεταφοράς και τις αναπηρίες κλπ.
Είναι πολύ γνωστά όλα αυτά αλλά αξίζει να τα επαναλαμβάνουμε γιατί μας διαβάζουν συνέχεια νέοι άνθρωποι.
...
Προσωπικά νιώθω συμμάχους μου τους δικυκλιστές όλων των ειδών στο δρόμο. Μηχανοκίνητους, ηλεκτροκίνητους ή ποδηλάτες. Και επίσης τρέφω μεγάλο σεβασμό προς όλους αυτούς τους ανθρώπους που (όχι συνειδητά) συμβάλουν τόσο στην αποσυμφόρηση των δρόμων εκθέτοντας τον εαυτό τους στην ουσία σε αυτού του είδους τις υποδομές.
...
Ειδικά για τα ηλεκτρικά πατίνια να πω ότι έχουν ένα πολύ βασικό πλεονέκτημα: είναι μικρά, ελαφρά(σχετικά) και επίσης είναι σπαστά. Έτσι δεν έχουν και το άγχος της κλοπής. Αυτός είναι ένας επιπλέων λόγος που επιλέγονται.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Μια χαρά τα λες, και πλέον και εγώ συντάσσομαι και έχω μαζευτεί και έχω ρίξει και λίγο νερό στο κρασί μου.... Ηλεκτρήλατοι ξε-ηλεκτρήλατοι, πατίνια ξε-πατίνια, εφόσον μιλάμε για μέσα ήπιας μετακίνησης, τα θεωρώ "φιλαρακια μας".

Παρόλαυτά, μέσα μου, κάθε φορά που βλέπω ηλεκτρήλατο, πάντα η πρώτη μου σκέψη θα είναι "Πρόσεχε, κόψε λίγο, μην ιδρώσεις την μπαταρία..." αλλά δεν το λέω. Όχι. Το καταπίνω.

Η δεύτερη σκέψη μου πάει στην ταυτότητά μου που αναγράφει "έτος γέννησης", οπότε μετά αυτόματα μου έρχεται και η τρίτη σκέψη που απαυθύνεται σε μένα τον ίδιο: "κακομοίρη μου, να σε δω σε 10 χρόνια αν θα αντέχει η μέση και οι αρθρώσεις σου και να δω τί μπαταρία θα ιδρώνεις του λόγου σου τότε...."

Πέραν της πλάκας, όπως ξαναέγραψα σε άλλο θρεντ, εφόσον μιλάμε για ήπια μετακίνηση που δεν περιλαμβάνει βενζινοκουράδες (*) τότε όλα καλά καμωμένα είναι. Και αν βάλουν και ένα κρανάκι, και κανα φωτάκι, ε τότε θα τους κουνάω και σημαιάκι και θα φωνάζω και ζήτω-ζήτω....

.

.

.

.

(*) .... δεν έχω κάτι με τις βενζινοκουράδες, και εγώ οδηγώ μια τέτοια ενίοτε, απλά όχι για αποστάσεις που άνετα με καλύπτει ποδήλατο - πατίνι - ΜΜΜ - τα πόδια μου κλπ κλπ......

morgoth
Απών/απούσα

Γενικα οκ, εμεις εχουμε βιτσιο και μας αρεσει να καιγομαστε, δεν ειναι ολοι ετσι, καθε ανθρωπος την βρισκει οπως θελει. Οποτε αυτος που θελει απλα να παει στην δουλεια του χωρις να ιδρωσει η να κουραστει καθολου, αν το κανει με πατινι η ηλεκτρικο ειναι και παλι πολυ μεγαλο κερδος απο να επαιρνε αυτοκινητο η μηχανη, ετσι το βλεπω εγω.

Οσο λιγοτερα αυτοκινητα εκει εξω τοσο λιγοτερο εχθρικοι θα γινουν οι δρομοι για ολους. Ποδηλατες, πεζους η ηλεκτρο/πατινατους. Win-win κατασταση ειναι.

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

 συμφωνώ. Είναι λάθος να λέμε 'είναι τεμπέλης", αυτος που καταβάλλει λιγοτερη προσπάθεια, εκεινος  που προσπαθεί να μειώσει τα κοστη, την ενέργειά του, να συντηρηθεί΄ρε φίλος, να την βγαλει καθαρή, σε τούτες δω τις παγκοσμια δύσκολες συνθήκες.  Δηλαδή΄(για κάποιους), πρέπει να γινομαστε μούσκεμα!, να χανουμε κιλα!!, να πληρωσουμε ρε αδελφέ ένα τιμημα!!!  Ποσο ι ειναι αυτο? σε βατ,  σε χρηματα?! σε παί΄δεμα? Θα χαρεί΄κανεις αν δει τον άλλο να καταπονειται?!  Ανοησιες δηλαδη, και έλλειψη ενσυναισθησης. Ρωτάς τον άλλον αν μπορει να πεταλάρει? έλα στην θέση του, και μετα κρινε (τα κιλά του, την Ελληνικοτητά του, τα καλά΄της Φυλής μας και ά΄λλα τινά). Θαύμασε τον άλλο (Αν μπορεί να πετάξει) και - αν μπορεις- μιμήσου τον, να γινεις καλύτερος. Οχιιιι ! Εκει...!  να ψοφήσει η κατσίκα του γειτονα . Να πως φαίνεται η μιζέρια μας, πως αντανακλάται η βλακεία ορισμενων, και να πως (μολις κάποιος πάει να προκοψει, να πά΄ρει κεφά΄λι στην ζώη) κάποιοι θέλουν το ταπεινωμα αλλων, για να ανέβουν εκεινοι. Αμ τελειώσαν τα κοροιδα. Επαγγελματικά΄σκεφτομαστε ολοι. Και τα κοστη θα συρρικνώσουμε και τις θερμίδες θέ΄λουμε να μειώσουμε, και να κερδισουμε ολοι προσπαθούμε, να μεγιστοποιήσουμε τα ωφέλη μειονοντας τα κοστη. Αυτο, απο μονο του, ειναι ...Αμαρτίά ?! μη τρελλαθούμε δηλαδη, ήμαρτον

johnheret
Εικόνα johnheret
Απών/απούσα

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%95%CF%80%CF%84%CE%...

οκνηρία, τεμπελιά! (μάλλον θέλω σκοτωμα ! )

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

επειδη μου την πεφτετε πολλοι για αυτο που εγραψα (και απομονωσατε μονο ενα σημειο και οχι το συνολο αυτων που εχω γραψει αλλιωνοντας αυτο που εχω γραψει). Να το εξηγησω με απλα λογια.

Λετε οτι δεν κυκλοφορουν πολλοι ποδηλατες αστικα γιατι φοβουνται, ειναι θεμα ασφαλειας. 

Αμεσως μετα λετε οτι κυκλοφορουν πολλα ηλεκτρικα ποδηλατα (ηλεκτρηλατα εαν θυμαμαι ακριβως την λεξη που χρησιμοποιησατε) και πολλα παραπανω ηλεκτρικα πατινια. Εκει δεν υπαρχει θεμα ασφαλειας??? Ειναι πιο ασφαλη τα ηλεκτρικα ποδηλατα και τα ηλεκτρικα πατινια. Ειδικα τα δευτερα σιγουρα οχι. Αρα γιατι τα χρησιμοποιουν και δεν χρησιμοποιουν ποδηλατο?? 

Γιατι βαριουνται

Γιατι δεν θελουν να ιδρωνουν

Γιατι οπως εγραψα για να τονισω την διαφορα ειναι τεμπεληδες

Γιατι ειναι μοδα

Γιατι ετσι γουσταρουν

Και οποιον αλλο λογο θελετε. Αλλα δεν ειναι θεμα ασφαλειας. Αντιθετα (και σιγουρα εχουν ολοι δει καποιον) ειδικα τα πατινια στην αριστερη λουριδα δρομων οπως η Μεσογειων ή η Συγγρου μαλλον πιο επικινδυνα ειναι.

Και σιγουρα ειναι θετικο το οτι κυκλοφορουν με αυτα και οχι με αυτοκινητο

υ.γ.πιστευω να ειναι κατανοητο τωρα

morgoth
Απών/απούσα

Θα σου πω που διαφωνω. Το πατινι/e-bike ειναι το ιδιο ασφαλες με ενα συμβατικο ποδηλατο οταν κινειται στον δρομο λες. Αυτο ισχυει αλλα υπο προυποθεσεις. Για εμενα και εσενα ναι, εχουμε την φυσικη κατασταση και τα ποδια να κινουμαστε πχ στην ανοδο της Μεσογειων με 30 οποτε ναι παμε με οσα θα πηγαινε ενα πατινι/ηλεκτρικο η ενας παππους με ενα παπι, δεν εχει διαφορα. Αυτος ομως που θα καβαλησει ενα ποδηλατο πρωτη φορα σημερα για να παει στην δουλεια του και την Μεσογειων θα την ανεβει με 10 και δεν θα εχει την ταχυτητα/εξικοιωση/θρασος να κινειται αναμεσα στην κινηση αυτο του φαινεται τρομακτικο. Αλλο να πηγαινεις με 10 και να σε προσπερνανε με 40 και αλλο με 30. Ε για αυτον το ηλεκτρικο τους δινει ενα "μαξιλαρακι" σιγουριας, οτι αν βρεθω σε ελαφρως ανηφορικο δρομο θα μπορω να κινηθω με τα 25 που οριζει ο νομος εστω (μην πω για κατι πατινια που πανε με 50) και δεν θα αγκομαχαω ενω θα μου κορναρουν τα λεωφορεια απο πισω. Ειναι ενα αγχος αυτο για καποιον που δεν το εχει ξανακανει.

Οπως μου ελεγες και εσυ οταν υποστηριζα οτι προτιμω την Συγγρου, μην κρινεις απο τον εαυτο σου αλλα σκεψου τον νεο ποδηλατη. Ε αυτος την θελει την ποδηλατολωριδα του για να αισθανεται ασφαλης η να μην αισθανεται οτι ενοχλει (αστειο αλλα ξερεις ποσο το ακουω, "δεν θα ενοχλω στον δρομο του οδηγους απο πισω?", η απαντηση μου ειναι στα @@ σου αλλα δεν το βλεπουν ετσι πολλοι.

Εννοειται οτι δεν σου την πεφτω (αν το ειπες για εμενα) κουβεντα κανουμε.

Wicca
Απών/απούσα

kktsol wrote:

επειδη μου την πεφτετε πολλοι για αυτο που εγραψα (και απομονωσατε μονο ενα σημειο και οχι το συνολο αυτων που εχω γραψει αλλιωνοντας αυτο που εχω γραψει). Να το εξηγησω με απλα λογια.

Λετε οτι δεν κυκλοφορουν πολλοι ποδηλατες αστικα γιατι φοβουνται, ειναι θεμα ασφαλειας. 

Αμεσως μετα λετε οτι κυκλοφορουν πολλα ηλεκτρικα ποδηλατα (ηλεκτρηλατα εαν θυμαμαι ακριβως την λεξη που χρησιμοποιησατε) και πολλα παραπανω ηλεκτρικα πατινια. Εκει δεν υπαρχει θεμα ασφαλειας??? Ειναι πιο ασφαλη τα ηλεκτρικα ποδηλατα και τα ηλεκτρικα πατινια. Ειδικα τα δευτερα σιγουρα οχι. Αρα γιατι τα χρησιμοποιουν και δεν χρησιμοποιουν ποδηλατο?? 

Γιατι βαριουνται

Γιατι δεν θελουν να ιδρωνουν

Γιατι οπως εγραψα για να τονισω την διαφορα ειναι τεμπεληδες

Γιατι ειναι μοδα

Γιατι ετσι γουσταρουν

Και οποιον αλλο λογο θελετε. Αλλα δεν ειναι θεμα ασφαλειας. Αντιθετα (και σιγουρα εχουν ολοι δει καποιον) ειδικα τα πατινια στην αριστερη λουριδα δρομων οπως η Μεσογειων ή η Συγγρου μαλλον πιο επικινδυνα ειναι.

Και σιγουρα ειναι θετικο το οτι κυκλοφορουν με αυτα και οχι με αυτοκινητο

υ.γ.πιστευω να ειναι κατανοητο τωρα

 

Τα ηλεκτρικά είναι θέμα εξυπηρέτησης και δεν έχει να κάνει με το θέμα της ασφάλειας το οποίο είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Έχω σκεφτεί να αγοράσω και  ένα ηλεκτρικό επειδή πολλές φορές έχω βλαστημήσει για να φτάσω μέχρι το σπίτι μου ειδικά όταν έχω το ποδήλατο φορτωμένο. 

Αλλά αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι αποφεύγω πλέον να κατεβαίνω στο κέντρο με το ποδήλατο για λόγους ασφάλειας. Και ηλεκτρικό ποδήλατο να είχα πάλι δεν θα το έκανα αυτό, γιατί δεν υπάρχει ΚΟΚ πλέον που να προστατεύει κανέναν, δεν υπάρχει σύστημα υγείας που να μπορεί να σε περιθάλψει αν σου συμβεί κάτι, και δεν υπάρχει Δικαιοσύνη για να βρεις το δίκιο σου μετά. Αν σου την ρίξει κάποιος σε ένα δρόμο πιο γρήγορης κυκλοφορίας, δεν μιλάω για κανένα highway, θα ψάχνεσαι.

Από εκεί και πέρα όποιος θέλει να ρισκάρει θα το κάνει αυτό με ή χωρίς ηλεκτρικό. Αυτό είναι προσωπική υπόθεση του καθενός. Αλλά δεν αλλάζει το γεγονός ότι δεν υπάρχουν οι απαραίτητες προυποθέσεις στοιχειώδους ασφάλειας.

Διότι μιλάμε για τα στοιχειώδη εδώ. Του να μην σε χτύπησει π.χ ο άλλος και βάλει και όπισθεν για να σε αποτελειώσει! ( το είδαμε και αυτό πρόσφατα!) 

contact