Γεια χαρα,
απογευματινη βολτονηση σημερα στην παραλιακη.Στο υψος του poseidonio λιγο πιο κατω προς γλυφαδα,πορευομασταν με φιλο στην δεξια λωριδα ο ενας διπλα στον αλλο.ειχε χαλαρη κινηση κ το προτιμησαμε απτο μονο στιχο λογω των αλλεπαληλων προσπερασεων.οποιος ηθελε περναγε απο αριστερα μας οπως εκαναν ταξι,πουλμαν κλπ.εμεις πηγαιναμε γυρω στα 32-35
ξαφνικα θιγμενο κλαρινο μεσα σε σμαρτ προσπερνωντας απο αριστερα κ κρατωντας το iphone 6s εν μεσω συνομιλιας,μας απειλησε οτι ειμαστε παρανομοι κ οτι θα παρει το 100.επειτα κολλησε μπροστα μας κ πηγαινε καροτσι,υλοποιωντας πιθανον την απειλη του ενω περασε παρακατω κ ενα κοκκινο,αφου μαλλον εχασε καθε δικιο/η καταλαβε εστω αργα τη βλακεια του.
κατα ποσο στεκει κατι τετοιο γενικα? τι απαγορευεται? κ τι επιτρεπεται?
ο τυπος του περιστατικου ηταν απλα η αφορμη κ μονο για προβληματισμο κ γελιο.
Προφανώς αναφέρεται στο άρθρο 40 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που αναφέρει ότι:
1. Οι οδηγοί ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων, μοτοσυκλετών και τρίτροχων οχημάτων,
απαγορεύεται:
α) Να ρυμουλκούνται από άλλο όχημα.
β) Να ρυμουλκούν ή ωθούν διάφορα αντικείμενα.
γ) Να μεταφέρουν αντικείμενα, τα οποία εμποδίζουν την οδήγηση ή τους άλλους χρήστες της οδού
δ) Να κινούνται ανά δύο ή και πλείονες παράλληλα.
ε) Να σύρουν μαζί τους ζώα δεμένα με λουρί.
Κι όμως! Σε δρόμους με πολλές λωρίδες, η κίνηση ανά δύο παράλληλα είναι εξαιρετικά ασφαλής, γιατί υποχρεώνει όποιον θέλει να προσπεράσει να το κάνει μέσω της παράπλευρης λωρίδας κι όχι πάνω στην ίδια λωρίδα που είναι εξαιρετικά επικίνδυνο...Αυτό εκ πείρας...Ομολογώ δεν ήξερα ότι αντιβαίνει στον ΚΟΚ, αλλά κι όπως το γράφει ο/η grampa, μου φαίνεται αδιανόητο και άδικο. Εννοώ το να κινούμαστε ανά δύο παράλληλα, γιατί το πλείονες παράλληλα δικαιολογείται να απαγορεύεται...Το ανα δύο όμως δεν το καταλαβαίνω...
Όσο για το πόσους έχω δει να σέρνουν το σκυλί τους με λουρί; Ναι έχω δει κι έχω θαυμάσει την πειθαρχία. Το θεωρώ άκρως επικίνδυνο όμως...
Αν κάθεσαι στη μέση της λωρίδας περιορίζεις τις πιθανότητες για επικίνδυνο προσπέρασμα. Δεν είναι απαραίτητα να πηγαίνουν οι ποδηλάτες παράλληλα.
στη μέση της λωρίδας πηγαίνω, έχει τύχει στην Πατησίων και λίγο πριν τη Στουρνάρη να με προσπερνά ταξί από δεξιά με τεράστιο κίνδυνο να με πετάξει κάτω, μην πω να με χτυπήσει...δέκα το βράδυ...επίσης κανείς, μα κανείς ποτέ δεν με έχει προσπεράσει απ’ την παράπλευρη λωρίδα...όλοι έρχονται σε απόσταση αναπνοής. Αυτό ισχύει για κεντρικούς δρόμους με πολλές λωρίδες...Το θέμα δρόμων όπως η παραλιακή είναι εξαιρετικά λεπτό...
Συμφωνώ απόλυτα με τον ξιφία...απόλυτα όμως...το έχω ζήσει και στην Μεσογείων με παρέα, ερχόμενοι απ’ τα Μεσόγεια...ανά δύο ήταν κυριολεκτικά άσυλο...δεν αποπειράθηκε ποτέ κανείς να πλησιάσει επικίνδυνα...ώρα μεγάλης αιχμής, Κυριακή βραδάκι...ήταν τέλεια και καταφέρναμε να κρατάμε και μια ταχύτητα αρκετά καλή και σταθερή...πιστεύω αυτό είναι που ενδιαφέρει και τα παιδιά που κάνουνε τη βολτόνησή τους (ωραίος όρος αλήθεια!).
1. Να επιβάλουν την παρουσία τους με ασφάλεια
2. Να κρατούν μια σταθερή, ανεβασμένη ταχύτητα.
Βολτόνηση δεν κάνω, αλλά όταν πάω για κολύμπι, που είναι κάμποσος δρόμος απ' το σπίτι μου για ν’ ανεβοκατεβαίνω πεζοδρόμια, πάω απ’ το δρόμο και για να’μαι ειλικρινής αυτά τα δυό έχω κατά νου.
απο το σαιτ της αστυνομιας. http://www.astynomia.gr/index.php?option=ozo_content&perform=view&id=160...
"Κάποιες φορές είναι προτιμότερο να καλύπτω όλη τη λωρίδα κυκλοφορίας με το ποδήλατο, ώστε οι οδηγοί να με προσέχουν περισσότερο."
"Περισσότερα ποδήλατα που κυκλοφορούν μαζί, αναγκάζουν τους οδηγούς να προσέχουν περισσότερο."
οντως ειναι κοινη λογικη αυτα.
ενδεχωμενως για το τυπικο του πραματος η κινηση ανα διπλο στιχο να ειναι παρανομη.πρακτικα βεβαια μικρη σημασια εχει.παλιοτερα υπηρχε η αντιληψη οτι αν εισαι αργος χρηστης κατσε στην ακρη να σε περνανε οι γρηγοροι.ο νομοθετης βεβαια οταν τα γραψε αυτα παραλληλα εγραψε κ αλλα πετυχημενα για ζωηλατα οχηματα κλπ που δεν ανταποκρινονται στο σημερα.ισως η επανεξεταση κ η θεσπιση των παραπανω οδηγιων δειχνει οτι υπηρξε καποια εξελιξη.
στο διαταυτα παντως την καλυτερη προσπεραση την κανουν οι ανθρωποι που εχουν ευθυνη στα χερια τους,κ επισης εχουν κ πολλες ωρες ημερησιως στο τιμονι.οδηγοι πουλμαν,διπλων λεωφορειων οασα,ειναι η τοπ δυαδα προσεκτικης οδηγησης.παντα προσπερνανε τυπικα ασχετως αν εχουν χωρο,πανε ολοκληρη λωριδα πιο κει.
ο καγκουρας με το 1/10 του οχηματος τους γιατι δε το κανει κ γκρινιαζει?
Αν μιλάμε για 2 άντε 3 ποδηλάτες, είναι προφανές΄οτι πρέπει να πηγαίνουν σε μονό στίχο. Δεν υπάρχει κανέναςν μας κανένας λόγος να κλείνουν ολόκληρη λωρίδα. Μια χαρά θα πάνε και ο ένας πίσω από τον άλλο.
Αν μιλάμε για 4 και πάνω ποδηλάτες, έχει νόημα να κάνουν δυάδες και να κινηθούν καταλαμβάνοντας όλη τη λωρίδα. Ειδικά για 6αδα και πάνω αυτό είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ.
Το έχω ξαναγράψει, ειδικά σε δρόμους με πχ 1 ή 2 λωρίδες ανά κατευθυνση. Νομίζω ότι το καλύτερο είναι να χωρίζουμε την δεξιά λωρίδα στα 3, και να κινούμαστε στο δεξιότερο 1/3 αυτής. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγουμε να μας στριμώξουν στο πεζοδρόμιο, αποφεύγουμε φρεάτια και ότι άλλο υπάρχει εκεί στο ρείθρο, όποιος θέλει να προσπεράσει ΑΣ ΚΑΝΕΙ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΗ - ΟΤΑΝ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ, και αν χρειαστεί να αλλάξουμε λίγο την γραμμή μας (ΚΑΛΟΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΤΟ ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΜΕ) υπάρχει ένα μικρό περιθώριο προς τα δεξιά (αν αντίθετα επιλέξουμε να βγούμε προς τα αριστερά,.... "ο Θεός βοηθός μας"..... και "όποιος έχει τύχη..." κλπ κλπ κλπ)....
Επίσης, σε εκείνο το σημείο ΦΑΙΝΟΜΑΣΤΕ ότι είμαστε "ΔΕΞΙΑ" και δύσκολα θα κορνάρει κάποιος από πίσω μας.
Μα δεν μιλάμε για δρόμους με μια ή δυό λωρίδες, μιλάμε για δρόμους με τρεις σίγουρα...και χωρίς παρκαρισμένα, μιλάμε για πολύ κεντρικές αρτηρίες...
Σωστά τα λές, σωστά τα γράφει και ο από πάνω, απλά ο τύπος με το ΙΧ_της_Μπάρμπι προφανώς ήθελε να την πει σε κάποιον.
Για να ΜΗΝ έχουμε τέτοια φαινόμενα, λέω ότι λέω και γράφω ότι γράφω....
Στο τελευταίο brevet μού συνέβη το εξής: είμαι μαζί με έναν άλλο ποδηλάτη σε μία οδό στα Καλύβια η οποία είναι απολύτως έρημη και ευθεία. Είναι αργά το μεσημέρι, ο ήλιος καίει ακόμα έντονα. Ποδηλατούμε παράλληλα και μιλάμε μεταξύ μας. Ξαφνικά περνάει από μπροστά μας ένα παλιό Citroen, βγάζει το κεφάλι του ένας συνοδηγός που μου έδωσε την εντύπωση πως έχει δώσει πολλά λεφτά για λουλούδια στο μαγαζί που τραγουδάει η Έφη Θώδη και βρίζει τον φίλο ποδηλάτη που ήταν από την εξωτερική πλευρά.
Ο δρόμος (τονίζω πάλι) ήταν τελείως έρημος και μπορούσε να μας προσπεράσει πολύ άνετα, δεν τον εμποδίσαμε καθόλου.
Οπότε, το βαθύ σύμπλεγμα θα βγει στην επιφάνεια ανεξάρτητα από τι αυτοκίνητο οδηγεί ο φορέας του και ανεξάρτητα από τον δρόμο που το οδηγεί.
Σορυ αλλα ο rocka παραπανω τα λεει πολυ σωστα και θετει και τα ορια μεχρι που μπορουμε να "παρανομουμε"(γιατι η κινηση σε διπλο στοιχο ειναι παρανομη αλλα βεβαια ειναι και η πιο σωστη και ασφαλης εαν μιλαμε απο 4 ποδηλατα και πανω). Τωρα ολα τα αλλα, "δεν ενοχλουμε, δεν κανουμε το ενα και δεν κανουμε το αλλο κτλ κτλ." τα ακουω βερεσε. Εαν θελουμε δυο ατομα να κινηθουμε σε διπλο στοιχο για να τα λεμε, για χαβαλε, για οτιδηποτε ειμαστε παρανομοι και οσοι μας πουνε οτιδηποτε (γιατι εχουν κομπλεξ, γιατι ειναι ηλιθιοι, για οποιοδηποτε λογο) εχουν δικιο και ας μην ψαχνουμε δικαιολογιες και να θελουμε να χαιδευουμε τα αυτια μας.
Και συγνωμη κιολας αλλα να μην τα θελουμε ολα δικα μας.
Εγώ πάλι βλέπω ως άκρως επικίνδυνη την πορεία του ποδηλάτη μες τη μέση του δρόμου, με την δικαιολογία οτι σε βλέπουν ή οτι θα αναγκαστεί ο ΙΧης να σε προσπεράσει χρησιμοποιώντας την άλλη λωρίδα.. Εχω δει πάρα πολλα παρα τρίχα ατυχήματα τέτοιων ποδηλατων, ακριβώς επειδή
1. ο ΙΧής δεν έχει δικαιολογημένα την υπομονή να περιμένει πότε θα αδειάσει τελείως η διπλανή του αριστερή λωρίδα για να προσπεράσει (που μπορεί και να μην αδειάζει ποτέ), με αποτέλεσμα να κινδυνεύσει και ο ίδιος αλλά και οι υπόλοιποι χρήστες του δρόμου όταν θα ρισκάρει την προσπέραση,
2. ο ποδηλάτης αφήνει πολύ χώρο στα δεξιά του, από όπου προσπερνούν αιφνιδιαστικά τα μηχανάκια ή ακόμα και άλλοι ποδηλάτες παράνομα και αιφνιδιαστικά
3. Η θέση του ποδηλάτη βάσει ΚΟΚ είναι στη δεξιά λωρίδα και σε περίπτωση ατυχήματος δεν ξέρω αν θα βρει το δίκιο του
4. και το κυριότερο, ο ΙΧης που συχνά δεν προσέχει στο δρόμο ή τρέχει κανονικά στην πορεία του πως μπορεί να αντιδράσει τόσο γρήγορα όταν ξαφνικά παρουσιαστεί μεσα στη μέση του δρόμου του ένα εμπόδιο- ποδηλάτης . Θα προλάβει να ελαττώσει ταχύτητα ή θα τον περάσει από πάνω προκειμένου να σκοτωθεί ο ίδιος κάνοντας ελιγμό στην άλλη λωρίδα;;
Η θέση που λέει @ΡοκαΡολλας είναι η πιο σωστή. Ούτε τελείως άκρη άκρη αλλά ούτε και μεσα στη μέση. Δεν χωράνε "μαγκιές" ή επίδειξη των διεκδικήσεών μας ως ποδηλάτες σε δρόμους όπου ισχύει το δίκαιο του ισχυρότερου - και μπορεί να το πληρώσεις πολύ ακριβά, συμφωνώντας με τον @κκτσολ. Τηρείς τον ΚΟΚ και δεν εμποδίζεις, με την ίδια λογική που δεν θέλεις να περπατάει ο πεζός μεσα στη μέση σε πεζοποδηλατόδρομους (μικτής χρήσης).
Συγνώμη φίλοι, αλλά μου είναι αδύνατον να λειτουργώ με κριτήρια υποδεκάμετρου, πόσο δεξιά ή πόσο κέντρο στέκομαι σε λωρίδα που υπάρχουν περιοχές με άκρως επικίνδυνες ανωμαλίες στο οδόστρωμα και δεν μιλώ μόνο για σχάρες, φρεάτια ή κάτι τέτοιο. Μιλώ για άσφαλτο που έχει αλλοιώσεις επιπέδου σεληνιακού τοπίου ή ροής λάβας...
Επίσης, όταν μιλά κανείς για δυάδες που εμποδίζουν το αυτοκίνητο πίσω μας να μας στριμώξει κατα βούλησιν, δεν το εννοούμε σε δρόμο με μια λωρίδα, αλλά με περισσότερες από δυό κατά κανόνα...ο πρωτογράψας μίλησε για την παραλιακή που έχει συγκεκριμένη ροή και οδική συμπεριφορά...
Η δική μου απορία είναι, μπορεί κανείς να γενικεύει για όλους τους δρόμους; Ας πούμε πόσο δεξιά θα πάει κάποιος σε έναν δρόμο με μια λωρίδα λόγω παρκαρισμένων κι απ’ τις δυό πλευρές;
Προσωπικά έχω έναν αλλάνθαστο τρόπο να βλέπω τις συνθήκες και ν’ αποφασίζω πού στέκομαι και μ’ έχει σώσει άπειρες φορές τόσα χρόνια από περιπτώσεις που θα είχα παρασυρθεί...τους καθρέφτες μου...που σημαίνει ελέγχω συνέχεια τις προθέσεις των πίσω μου ή ποιός έρχεται πίσω μου...Διόροφο λεωφορείο επί παραδείγματι σημαίνει για μένα σταμάτημα στην άκρη να περάσει...ξέρω πως δεν με βλέπει...
Ας μην είμαστε απόλυτοι θα έλεγα εγώ...απλά ας έχουμε μιαν εγρήγορση στις συνθήκες και αμεσότητα στις επιλογές μας...
Και φίλε Kktsol ποιός τα θέλει όλα δικά του; Ανταλλάσουμε εμπειρίες για να σκεφτούμε από κοινού μια συμπεριφορά που στοιχειωδώς να μας βοηθάει σε μια όσο γίνεται ασφαλέστερη μετακίνηση...
Υπάρχουν 3 πράγματα σ αυτη τη ζωή: 1. το νόμιμο, 2.το δίκαιο, 3.το πραγματικό και το φαντασιακό. Σπάνια ή ποτέ δεν συμπίπτουν όλα μεταξύ τους.
Την παραλιακή θα την εξετάσουμε πρώτα βλέποντάς την όπως πραγματικά είναι: ένας δρόμος φουλ από κάγκουρες που τρέχουν σαν τρελοί όλες τις ώρες της ημέρας. Είτε μας αρέσει, είτε όχι, δεν μπορούμε να έχουμε ασφάλεια σε αυτόν τον δρόμο, ειδικά σε κάποια σημεία συγκεκριμένα. Αν χρειάζεται να κινηθούμε σε αυτόν τον δρόμο, προσωπικά θα έκανα ενα σφιχτό γκρουπ του ενός στίχου στη δεξια λωρίδα. Όλα τα υπόλοιπα μου φαίνονται περισσοτερο επικίνδυνα.
Ο νόμος λέει πως απαγορεύεται η κινηση σε διπλή σειρά και ο νομοθέτης το έβαλε αυτό θεωρώντας (και σωστά) πως ειναι επικινδυνο δυο οχηματα, εστω κι αν πιανουν σε πλατος μονο μια λωριδα, να κινουνται παραλληλα γιατι αν τυχει κατι στον ενα θα παρει σβαρνα και τον αλλο. Τον αν θα κανουμε μια πομπη με 50 ποδηλατα είναι αλλο καπελο.
Το δίκαιο θα ήταν η παραλιακή να ήταν ενας δρόμος ήπιας κυκλοφοριας, όπως παρακατω απεικονιζεται η palisades στη santa monica της Καλιφόρνιας.
Δυστυχώς η δικαιοσυνη εχει μεταναστεύσει από αυτόν τον τόπο και δεν ξέρω αν ή πότε θα γυρίσει οπότε μου μένει το φαντασιακό μου να σκέφτομαι πως αν ποτέ γυρίσει και μοιαζει η ποσειδώνος με την palisades, τότε εγώ δεν θα κάνω παρέα με εσάς αλλά θα έχω φέτες κοιλιακούς, θα καβαλάω το schwinn μου και θα βγαίνω βόλτα με την κυρία της φωτογραφίας που θα τυγχάνει μεξικάνα και θα ονομάζεται μαρία χουάνα!
Στην συγκεκριμένη περίπτωση το δίκαιο απλά "δεν υπάρχει" και το νόμιμο καθόλου δεν μας απασχολεί παρά μόνον το πραγματικό που είναι η επιβιωση. Κατά την άποψή μου η κίνηση στην παραλιακή σε διπλη σειρά είναι επικίνδυνη για την ασφάλεια μας κι όχι επειδή αντιβαίνει στον νόμο. Ο συγκεκριμένος καγκουρας αν εκνευριζόταν παραπανω (όπως έχουν κανει αλλοι καγκουρες) θα μπορουσε να προκαλέσει τον τραυματισμό σας, είτε είχε δίκιο είτε είχε άδικο.
Όπως αντιλαμβάνεστε, παρόλο που το φαντασιακό καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής μας και της σκέψης μας κι έχει και πολύ πλακα, δεν περιλαμβάνεται στα 3 πράγματα της ζωής γι αυτό και δεν εχει νούμερο παρά μόνο ωραίες στημένες φωτογραφίες. Γι αυτό να θυμάστε πως επειδή στην παραλιακή τα αυτοκίνητα σε περνάνε με 100 χλμ ξυστά, είτε μας αρέσει είτε όχι, είτε είναι νόμιμο είτε όχι, δεν υπάρχει χειρότερη φαντασίωση από το να σκεφτεσαι πως εσύ μπορείς αυτό να το αλλάξεις εκείνη τη στιγμή...
Η Παραλιακή είναι εξαιρετικά επικίνδυνος καγκουρόδρομος για τον οποίο δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη συνταγή που σε κάνει ασφαλή, αν πάρεις την απόφαση να τον χρησιμοποιήσεις.
Ούτε μονός στίχος. ούτε διπλός ισχύει στην Παραλιακή γιατί το πρωί τον δρόμο αυτόν τον διασχίζουν οι γκαζωμένοι και το βράδυ οι μεθυσμένοι, ενώ δεν αστυνομεύεται αρκετά.
Λυπάμαι που το λέω, αλλά υπάρχουν δρόμοι στην Αθήνα που προσωπικά αποφεύγω πλέον με κάθε τρόπο. Όπως: Παραλιακή, την Κηφισίας, την Κύμης, τη κάθοδο της Βουλιαγμένης από το κέντρο μέχρι το Mall, ( γιατί παρακάτω έχει τους παράδρομους και υπάρχουν εναλλακτικές), και την Αλίμου.
Τον κάθε δρόμο για διαφορετικούς λόγους φυσικά.. αλλά δεν τους πλησιάζω με το ποδήλατο πια και είτε επιλέγω άλλη διαδρομή, είτε φορτώνω το ποδήλατο στο Μετρό .. χωρίς ενοχές.
Η πλάκα είναι ότι όλοι αυτοί οι δρόμοι είναι αρκετά φαρδιοί για να είχαν κάποιο ποδηλατόδρομο ή λωρίδα αποκλειστικής χρήση από πιο αργά οχήματα κάθε είδους.. Αλλά επειδή κάτι τέτοιο δεν προβλέπετε να δούμε σε αυτό τον τόπο που ζούμε, γιατί η μπογιά για να βάψεις λωρίδα στον δρόμο και το πρόστιμο για να κόψεις το κω.. στους παραβάτες δεν υπάρχει ούτε καν ως ιδέα ( δεν είναι οικονομικό το ζήτημα θέλω να πω)...ε και εγώ πράττω αναλόγως.