Ερωτήσεις οδικής ασφάλειας (απαντήστε όποιος ξέρει)

13 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
andreas122
Απών/απούσα

Έχω κάποιες απορίες αν κάποιος τις ξέρει:

- αν κάποιος με το ποδήλατο τρακάρει ένα μηχανάκι ή αυτοκίνητο και δεν φταίει ο ποδηλάτης τότε τι γίνετε αναλυτικά; ή περίπου;

- το φως στο ποδήλατο πρέπει να αναβοσβήνει ή όχι;

- εάν θέλουμε να πατήσουμε φρένο και απο πίσω βρίσκετε άλλο όχημα που τρέχει και είναι κοντά τότε πως δείχνουμε ότι επιβραδύνουμε;

- κράνος μπορει να είναι οτιδήποτε; μπορώ να πάρω το κράνος μοτοσυκλέτας και να έχω αυτό ή είναι αυτόσχέδιο;

- εαν το ποδήλατο δεν τηρει τους κανονισμούς ΚΟΚ
π.χ. δεν έχει φώτα τη νύχτα ή δεν έχει και στις 2 ρόδες φρένα τοτε φταίει το ποδήλατο σε περίπτωση σύγκρουσης; ακόμη και αν δεν φταίει; και υπάρχει και επιπλέον τιμωρία;

- είναι υποχρεωτικό το κράνος στα ποδήλατα;

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

andreas122 wrote:
αν κάποιος με το ποδήλατο τρακάρει ένα μηχανάκι ή αυτοκίνητο δεν φταίει ο ποδήλατας τότε τι γίνετε αναλιτικά? ή περίπου?

Οφείλεις να σε αποζημιώσει. Φωνάζεις επί τόπου την τροχαία για καταγραφή συμβάντος για να είσαι σίγουρος ότι θα σε πληρώσει και δεν θα αρχίσει τα "έλα μωρέ τώρα" και τέτοια

andreas122 wrote:
το φως στο ποδήλατο πρέπει να αναβοσβήνει ή όχι?

Ότι νομίζεις καλό είναι να αναβοσβήνει ώστε να σε αντιλαμβάνονται από μακρυά

andreas122 wrote:
εαν θέλουμε να πατήσουμε φρένο και απο πίσω βρίσκετε άλλο όχημα που τρέχει και είναι κοντά τότε πως δείχνουμε επιβραδύνουμουμε?

Αν είναι τόσο κοντά, είναι πρόβλημα. Υπάρχουν και λαμπάκια που συνδέονται με το φρένο αν θέλεις.

andreas122 wrote:
και κράνος μπορει να είναι οτιδίποτε? μπορώ να πάρω το κράνος μοτοσικλέτας και να έχω αυτό ή είναι αυτόσχέδιο?

Πάρε ένα κράνος από ποδηλατάδικο. Δεν είναι ακριβό και είναι ελαφρύ σε αντίθεση με της μηχανής που είναι βαρύτερο

andreas122 wrote:
εαν το ποδίλατο δεν τιρει τους κανονισμούς κοκ π.χ. δεν έχει φώτα την νύχτα ή δεν έχει και στις 2 ρόδες φρένα τοτε φτέει το ποδήλατο σε περίπτωση σύγκρουσης? ακόμη αν δεν φτέει? και υπάρχει και επιπλέον τιμωρία?

Ναι υπάρχει τιμωρία. Όχι μόνο θα αποδημήσεις, αλλά θα πάς και στην κόλαση για να μάθεις.
Φίλε Ανδρέα, χειρότερη τιμωρία από το να βρεθείς κάτω από τις ρόδες κάποιου οδηγού που δεν σε έχει δει δεν υπάρχει.

andreas122 wrote:
είναι υποχρεωτικό το κράνος στα ποδήλατα?

Όχι τα ποδήλατα δεν είναι υποχρεωμένα να φοράνε κράνος. Οι ποδηλάτες όμως καλό είναι να φοράνε. Εμένα προσωπικά με έχει σώσει μία φορά

RoadRash
Απών/απούσα

andreas122 wrote:
εαν θέλουμε να πατήσουμε φρένο και απο πίσω βρίσκετε άλλο όχημα που τρέχει και είναι κοντά τότε πως δείχνουμε επιβραδύνουμουμε?

Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας - Άρθρο 24, Επιβράδυνση wrote:

"...H πρoειδoπoίηση δίνεται με τα φώτα πέδησης ή φωτεινoύ συναγερμoύ τoυ oχήματoς ή με τo χέρι (έκταση τoυ βραχίoνα και συνεχής κίνηση αυτoύ πρoς τα πάνω και κάτω)..."

Σε ξαφνικό φρενάρισμα (ειδικά αν υπολογίσουμε ότι κινούμαστε δεξιά, άρα το σήμα το δίνουμε με το αριστερό χερί, το οποίο χειρίζεται το δυνατότερο, μπροστινό φρένο) πρέπει να είσαι ninja για να προλάβεις...

Να θυμάσαι ότι το ποδήλατο έχει τη μεγαλύτερη επιβράδυνση από όλα τα οχήματα. Εσύ μπορεί να προλάβεις να σταματήσεις, αλλά χρειάζεσαι και 2 ακόμα μάτια να κοιτάνε πίσω.

andreas122
Απών/απούσα

''(έκταση τoυ βραχίoνα και συνεχής κίνηση αυτoύ πρoς τα πάνω και κάτω)..."''

μήπως ξέρεις τι εννοεί με αυτό? δλδ πως γίνετε η κίνηση αυτή? ποιο κομμάτι του χεριού κινείτε και με ποιο τρόπο. πάνω κάτω παραλίλα στον νοητό άξονα που είναι κάθετος στο δρόμο ή κάθετα ή με γωνία απο τον κατακόρυφο άξονα? αυτό με το χέρι με μπέρδεψε, άμα θέλεις εξιγισέτο λίγο.

RoadRash
Απών/απούσα

Κάπως έτσι :)

andreas122
Απών/απούσα

λίγο παράξενο μου φαίνεται αλλά τέλος πάντων, πρέπει να γίνετε με το αριστερό χέρι μόνο? ξέρεις από που βρήκες αυτήν την φωτογραφία?

kynhgos77
Απών/απούσα

Πρωτα απ ολα να φροντιζεις ωστε να μην χρειαστει να φρεναρεις αποτομα. Αν πισω σου ερχοντε αμαξια και θελεις πχ να στρψεις σε ενα δυο στενα πιο κατω φροντισε να επιβραδυνεις σταδιακα απο πιο πριν για να αφησουν και αυτοι σταδιακα το γκαζι.
Γενικως προσπαθησε να προβλεπεις επικυνδινες καταστασεις γιατι κοκ και ποδηλατο ειναι λιγο μπερδεμα.

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Επειδή οι αναβάτες δικύκλων γενικότερα χρειάστηκε να έχουν μια νοηματική γλώσσα επικοινωνίας, εδώ και πολλά χρόνια έχει καθιερωθεί κάποιος άτυπος κώδικας, κομμάτια του οποίου βρίσκεις παντού, όπως αυτό στον ΚΟΚ.

Το αριστερό χέρι είναι αυτό που γενικά χρησιμοποιείται είτε επειδή αν έχεις μηχανάκι το δεξί σου είναι στο γκάζι, είτε επειδή -θεωρητικά- κινείσαι στη δεξιά λωρίδα οπότε το σήμα με το αριστερό χέρι είναι περισσότερο εμφανές σε αυτόν που ακολουθεί.

Υπάρχουν πολλά σήματα και κάποια από αυτά τα σήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν -ή χρησιμοποιούνται- και σε ποδηλατικές παρέες, αν κι εδώ επειδή ο θόρυβος κινητήρα είναι ανύπαρκτος δουλεύει περισσότερο η φωνή μεταξύ τους ενώ οι ταχύτητες είναι μικρότερες. Ωστόσο σε περίπτωση που μια παρέα κινείται σε ανοιχτό δρόμο με ταχύτητα, ο πρώτος μπορεί να ειδοποιεί για αλλαγές κατεύθυνσης, εμπόδια στο δρόμο κλπ.

Τέλος μη σας φαίνεται περίεργο αλλά τα σήματα στοπ και αλλαγής πορείας οφείλουν να τα χρησιμοποιούν και οι ΙΧήδες εάν τους χαλάσουν τα φώτα ή τα φλας, άλλο που δεν έχουν ιδέα!

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Στα παρακάτω φαίνεται η αλλαγή πορείας. Βέβαια στο ποδήλατο μπορείς να χρησιμοποιήσεις το δεξί χέρι για να δείξεις "αλλαγή πορείας προς τα δεξιά" αλλά φανταστείτε πως το ίδιο ισχύει για μηχανές και αυτοκίνητα. To stop που βλέπεται σημαίνει πως σταματάμε και δεν αναιρεί το παραπάνω προαναφερθέν σήμα της επιβράδυνσης (φρένου).

signs

RoadRash
Απών/απούσα

andreas122 wrote:
λίγο παράξενο μου φαίνεται αλλά τέλος πάντων, πρέπει να γίνετε με το αριστερό χέρι μόνο? ξέρεις από που βρήκες αυτήν την φωτογραφία?

Για το θέμα του αριστερού χεριού, διάβασε παραπάνω τον scrabler.

Το σχήμα το έφτιαξα εγώ ('κλέβοντας' τυχαία online photo :), επειδή δεν υπάρχει κάποιο έτοιμο στο pdf του ΚΟΚ (ίσως βρεις σε κανένα βιβλίο εκμάθησης σημάτων).

kynhgos77
Απών/απούσα

Το θεμα ειναι οτι αυτα τα νοηματα πρεπει να τα ξερουν ολοι, πραγμα χλωμο. Αντε την εκταση του χεριου για στριψεις μπορει και να την καταλαβουν αν εχουν κοιμηθει καλα και δεν τους εχουν κοψει και τα δωρα.
Κοινω, εχετε το νου σας και αφηστε τον κοκ. Αυτος μας ενδιαφερει αν ειμαστε τυχεροι κατοπιν εορτης.

andreas122
Απών/απούσα

ευχαριστώ για τις απαντήσεις, έχω ένα πίσω κόκκινο φως με 3 λαμπάκια λεντ.
σκευάζομαι να φτιάξω ένα κύκλωμα ώστε να ανάβει με την έναρξη του λειτουργίας του φρένου. πιστεύω ότι θα ήταν τέλειο αλλά θέλει δουλειά.
τέλος πάντων διάβασα 3 διαφορετικές απάντησης σχετικά με το σήμα του φρένου.
όποιος ξέρει ποια είναι η σωστή ας το πει.
όποιος έχει να κάνει και καμία πρόταση σχετικά με το αυτόματο φως ας το πει.

maranx
Εικόνα maranx
Απών/απούσα

Σε σχέση με τα φώτα που ρώτησες, σε πολλές χώρες στο εξωτερικό απαγορεύεται να αναβοσβήνουν.

Ταυτόχρονα υπάρχουν και συγκεκριμένες προβλέψεις για το ελάχιστο μέγεθος των ανακλαστήρων και άλλα πολλά. Σε φώτα της Busch & Müller που είναι από γερμανία μπορεί να δεις να αναφέρονται αυτά.

Στην Ελλάδα δεν γνωρίζω αν υπάρχει πρόβλεψη για αυτό.