Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Ευρωπαικών Ποδηλατικών Διαδρομών για την Ελλάδα - EuroVelo Greece

10 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΠΟΔΗΛΑΤΙΚΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ, ΙΟΥΝΙΟΣ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2012
EUROVELO GREECE

ΕΛΛΑΔΑ

  1. Ξεκινά η καταγραφή των διαδρομών Eurovelo στην Ελλάδα.
  2. Πρόταση ανάπτυξης του ποδηλατικού τουρισμού στην Μεσογειακή Οδό - Eurovelo 8
  3. Το Eurovelo στην διεθνή τηλεοπτική συμπαραγωγή MEDITERRANEO
  4. Πρόσκληση για χορηγία

ΕΥΡΩΠΗ

  1. Επίσημη έναρξη του Γαλλικού Τμήματος του EuroVelo 1 – Διαδρομή Ακτών του Ατλαντικού
  2. Σημαντική αύξηση του αριθμού των χρηστών για το Εθνικό Ποδηλατικό Δίκτυο του Ηνωμένου Βασιλείου
  3. Δωρεάν εφαρμογή για κινητά για τους ποδηλάτες στην Ελβετία.
  4. Νέo σχήμα υπηρεσιών φιλικών στους ποδηλάτες ξεκίνησε στη Γαλλία
  5. Το Eurovelo στην Βόρεια Αμερική
  6. Η Τουρκική κυβέρνηση ενδιαφέρεται για την εισαγωγή προτύπων για υποδομές ποδηλασίας.
  7. Ξεκλειδώνοντας 2, 5 δις Ευρώ για το Eurovelo

και άλλα περισσότερα στη σελίδα Ποδηλατικός Τουρισμός http://eurovelogreece.blogspot.gr/

EuroVelo - the European cycle route network
http://www.eurovelo.org/
Routes
There are currently 14 EuroVelo routes, forming the European cycle route network.
http://www.eurovelo.org/routes/#
Greece
http://www.eurovelo.com/en/cycling-in/greece

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Το eurovelo στην Ελλάδα να το διαχειρίζονται οι γνωστοί πράσινοι νταβατζήδες της οικολογίας, που ούτε μαϊντανό ποτέ δε φύτεψαν, και ξέρουν από ποδήλατο όσο ο φάντης για το ρετσινόλαδο.

Πολύ πλάκα: "Την Ελλάδα διασχίζουν 3 θεωρητικές ποδηλατικές διαδρομές Eurovelo..."

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

Τα τελικά αποτελέσματα των πράξεων και προσπαθειών τους θα δείξουν τις προθέσεις τους... Τουλάχιστον κάποιος ασχολείται... και η "κεντρική" eurovelo σε αποκαθηλώνει από εθνικό συντονιστή αρκετά εύκολα αν δεν παράγεις έργο, από ο,τι ξέρω.

sporos
Εικόνα sporos
Απών/απούσα

Φαίνεται πως έχεις κάποιο προσωπικό (ή πολιτικό) πρόβλημα με κάποιον στην Οικολογική Κίνηση Θεσσαλονίκης!!!

Μεγάλωσα μέσα στο ποδηλατάδικο του πατέρα μου, που ήταν του πατέρα του (έτος ίδρυσης 1924, Τρίπολη Αρκαδίας) και περισσότερα για το ποδηλατικό μου βιογραφικό στην διάθεσή σου.

Συνέδριο «Βαλκάνια – Προορισμός Πράσινου Τουρισμού
http://www.traveldailynews.gr/new.asp?newid=50327&subcategory_id=27
http://ecology-salonika.org/2010/05/19/balkans-green-tourist-destination/

Συμμετοχή στο σεμινάριο Κοινοτικά Κέντρα και Κοινωνικές Πρωτοβουλίες για το Ποδήλατο
https://sites.google.com/site/mkmslovenija/aktivnosti/novice/mkmnakolesa...

Δράσεις προώθησης ποδηλασίας – Εργαστήριο Μεταφοράς Τεχνογνωσίας 2011: LIFECYCLE+
http://ecology-salonika.org/2010/10/27/measures-to-promote-cycling-in-th...
http://www.ecf.com/news/greek-mayor-wants-to-make-the-historical-city-ce...

H Οικολογική Κίνηση Θεσσαλονίκης (ΟΚΘ) ανέλαβε τον Νοέμβριο του 2011 την λειτουργία του Εθνικού Συντονιστικού Κέντρου για το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Ποδηλατικών Διαδρομών - Eurovelo. Την αίτηση της ΟΚΘ υποστήριξε η Γενική Γραμματεία Τουρισμού, Οι φίλοι του Ποδήλάτου Αθήνας, η Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ και το ΑΠΘ

Στα πλαίσια λειτουργίας τους ενημερώνει τους αρμόδιους φορείς, περιφέρειες και δήμους σχετικά με την ανάπτυξη του βιώσιμου θεματικού ποδηλατικού τουρισμού.

1. ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟ ΛΑΓΚΑΔΑ ΣΤΙΣ 13/5/2012 (συν. Eurovelo_lagadas)
http://eurovelogreece.blogspot.com/2012/05/1352012.html

2. ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΟ ΠΕΛΛΑΣ ΣΤΙΣ 28/3/2012 (συν. PELLATELIKO1)
http://eurovelogreece.blogspot.com/2012/03/2832012.html

Επίσης συμμετοχή σε προσκλήσεις για

Ευρωπαϊκή δράση της Γενικής Δνσης Βιομηχανίας και Επιχειρήσεων/Τουρισμού “Υποστήριξη διακρατικών θεματικών τουριστικών προϊόντων ως μέσο για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της βιωσιμότητας του ευρωπαϊκού τουρισμού” Πρόταση ανάπτυξης του ποδηλατικού τουρισμού στην Μεσογειακή Οδό - Eurovelo 8

Πρόταση από τον Δήμο Θεσσαλονίκης με αντικείμενο την βιώσιμη αστική μετακίνηση στο πρόγραμμα "Ευφυής Ενέργεια για την Ευρώπη"

http://eurovelogreece.blogspot.com/2012/05/blog-post.html

Ευρωπαϊκή δράση της Γενικής Δνσης Βιομηχανίας και Επιχειρήσεων/Τουρισμού: «Προώθηση του ποδηλατικού τουρισμού στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσα από την αειφόρο ανάπτυξη του τουρισμού», αίτηση την οποία στήριξε η Γενική Γραμματεία Τουρισμού

Διακρατικό πρόγραμμα Νοτιοανατολικής Ευρώπης (SEE) «Βελτίωση της Προσβασιμότητας», «Βελτίωση του συντονισμού για την προώθηση, σχεδιασμό και λειτουργία πρωτευόντων και δευτερευόντων δικτύων μεταφορών», «Βιώσιμη κινητικότητα κατά μήκος της νέας Eurovelo διαδρομής Iron Curtain Trail».

Αίτηση στην αρμόδια διαχειριστική αρχή (ECF, Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλατών) για μια νέα ευρωπαϊκή ποδηλατική διαδρομή στα ίχνη της αρχαίας και της σύγχρονης Εγνατίας οδού, από το Δυρράχιο της Αλβανίας έως την Κωνσταντινούπολη στην Τουρκία, διασχιζοντας το Λυχνιδό, την Ηράκλεια, την Πέλλα, τη Θεσσαλονίκη, την Αμφίπολη, τους Φιλίππους, το Τόπειρο, την Μαξιμιανούπολη και την Τραϊανούπολη, έναν από τους δύο σημαντικότερους δρόμους που κατέληγαν στην πρωτεύουσα Ρώμη κατά την Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Η αίτηση υποστηρίχτηκε από τον Οργανισμό Τουρισμό Θεσσαλονίκης, τον Δήμο Θεσσαλονίκης, την Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης, την Περιφέρεια Ανατ. Μακεδονίας-Θράκης και το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης.

Στην διάθεσή σου

Φιλικά
Γιώργος Φαρφαράς
Υπεύθυνος Εθνικού Συντονιστικού Κέντρου Eurovelo για την Ελλάδα
Ελεγκτής Ποδηλατικης Πολιτικής (bypad.org, bypadgreece.blogspot.com)

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Εύχομαι καλή επιτυχία, φίλε μου.

(Εκ παραλλήλου, ως γνωστόν η επιτυχία κρίνεται από τα έργα και όχι από τα λόγια. Αυτά περιμένω να δω, από σεμινάρια και εκδηλώσεις είμαι χορτασμένος. Όσο για τα προσωπικά φαινόμενα, ελπίζω να τα καταφέρνεις και χωρίς αυτά.)

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Λοιπόν επειδή είπες ότι είσαι στη διάθεσή μου, κάθισα και έγραψα κάποιες σκέψεις για το ελληνικό Eurovelo. Αυτά μπορούν να θεωρηθούν και προσωπικές απόψεις, απλά ελπίζω ότι έχουν κάποια αξία γιατί έχουν προκύψει μετά από χρόνια ποδηλατοτουρισμού σε αυτή τη χώρα και επίσης από επαφές με ποδηλάτες από άλλες χώρες.

Το eurovelo είναι ένα συγκεκριμένο έργο με στόχο πρακτικό συγκεκριμένο και σαφώς ορισμένο. Δεν είναι η προώθηση του ποδηλάτου ή η προπαγάνδισή του γενικά, είναι η χάραξη διαδρομών με ό,τι τη συνοδεύει για να υπάρξει οργανωμένη πληροφορία διαθέσιμη στους ποδηλάτες. Όποιος θέλει να πάει με ποδήλατο από ένα σημείο Α στο χάρτη σε ένα σημείο Β, να μπορεί να έχει άμεση πρόσβαση σε πληροφορίες: διαδρομές, αποστάσεις, φυσική γεωγραφία και κλίμα, αξιοθέατα-μουσεία-μνημεία-ιστορικά στοιχεία, εποχιακά γεγονότα, υπηρεσίες.

Στην Ελλάδα ένα τέτοιο έργο λείπει δραματικά και τελείως. Εδώ μιλάμε για παρθένο έδαφος. Αυτός που θέλει να ποδηλατίσει στην Ελλάδα κυριολεκτικά πάει στα τυφλά, πρέπει μόνος να αναζητήσει πληροφορίες. Ζήτημα εάν υπάρχει ποδηλατόδρομος πέραν του χιλιομέτρου, δεν υπάρχει ούτε ένας ποδηλατικός χάρτης. Αυτό έχει φυσικά τις αιτίες του, στη γενικότερη εντελώς αντικοινωνική και καταστροφική τουριστική πολιτική χωρίς καμία υποδομή, και οφείλεται στους νταβατζήδες του τουρισμού τους μεγαλοεπιχειρηματίες που λυμαίνονται την πολιτική ζωή ανέκαθεν, που δεν θέλουν την ανάπτυξη από τη βάση αλλά να θέλουν να ισοπεδώσουν την κοινωνία και την οικονομία για να μπορούν αυτοί να τσεπώνουν τα κέρδη από τον τουρισμό ρίχνοντας μεγάλες επενδύσεις κονσερβαρισμένου μαζικού τουρισμού. Από την άλλη μεριά εκτός από τους καρχαρίες σε αυτόν τον τόπο ευδοκιμούν και φοβερά πιράνχας, η ελληνική ποικιλία του είδους, φοβερό είδος, που με rooms to let και υπηρεσίες αισχίστου είδους ασκούν τη γνωστή φιλολαϊκή οικονομία της εποχιακής αρπαχτής - αυτά εν παρόδω.

Να δούμε εποπτικά την ποδηλατική κατάσταση στην Ελλάδα; Να συνεκτιμήσουμε τις ιδιαίτερες συνθήκες της ελληνικής πραγματικότητας; Στην Ελλάδα δεν υπάρχει ο αστικός πολιτισμός που υπάρχει στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Αντιθέτως όμως υπάρχει μία πολύ πλούσια και άθικτη φύση. Ένα περιβάλλον με πολύ μεγάλη ποικιλομορφία, που αλλάζει σε κάθε στροφή του δρόμου. Ένα κλίμα ήπιο και κατάλληλο για τουρισμό όλο σχεδόν το χρόνο. Καταλήγει λοιπόν κανείς στη διαπίστωση ότι αυτές οι συνθήκες είναι ιδανικές για τη δημιουργία ενός ποδηλατικού τουρισμού που θα έχει ένα μοναδικό χαρακτήρα και θα τραβά σαν μαγνήτης όλους τους ποδηλάτες, γιατί ο τόπος μπορεί να προσφέρει πράγματα που οι σύγχρονοι αστοί πλέον ψάχνουν με τα κιάλια. Σε ένα τέτοιο σενάριο ανάπτυξης ποδηλατοτουρισμού, δεν ταιριάζει το ευρωπαϊκό μοντέλο του "απομονωμένου ποδηλατόδρομου". Οι ευρωπαίοι, έχοντας ξετινάξει το περιβάλλον τους και έχοντας κορεσμένο αστικό χώρο, ακολούθησαν τη λογική της κατασκευής ποδηλατόδρομων, όπου ο ποδηλάτης προστατεύεται και απομονώνεται από την κυκλοφορία, έχοντας τη δυνατότητα να ποδηλατίσει από ένα σημείο σε ένα άλλο αποκομμένος από τα στοιχεία του περιβάλλοντος (φυσικά στοιχεία υπάρχουν ελάχιστα, υπάρχει τεχνητή φύση). Στην Ελλάδα συμβαίνει το αντίθετο. Η μεγάλη ποικιλομορφία του τοπίου και του χώρου είναι αυτό ακριβώς που θέλει ο ποδηλάτης, αυτό που τον τραβάει και αυτό που εκτιμάει. Οι πόλεις μας είναι άσχημες αλλά μικρές και τις περνάς σε ελάχιστο χρόνο (εξαίρεση η Αθήνα, άντε και η Θεσσαλονίκη) για να βρεθεί σε ενδιαφέροντες φυσικούς χώρους. Οι ποδηλατόδρομοι στην Ελλάδα δεν έχουν να προσφέρουν σημαντικά. Επίσης, οι ποδηλατόδρομοι θέλουν λεφτά για να γίνουν, και σε αυτή τη χώρα ποτέ "λεφτά δεν υπάρχουν".

Έχουμε λοιπόν ως χώρα έναν άσσο στο μανίκι, μια ευκαιρία να έχουμε αποτέλεσμα χωρίς θυσία. Ούτε επενδύσεις, ούτε εξαρτήσεις. Απλά, οργάνωση πληροφορίας, και να δώσεις στην πληροφορία εύκολη πρόσβαση. Ο ποδηλάτης θέλει να ξέρει συγκεκριμένα πράγματα:
-διαδρομές: από ένα σημείο σε ένα άλλο σημείο επί χάρτου
-αποστάσεις και υψομετρικά στοιχεία
-φυσική γεωγραφία και κλίμα
-αξιοθέατα φυσικά στοιχεία, ιστορικά στοιχεία, μνημεία, μουσεία, λουτρά κλπ. και διαθέσιμο εικονικό υλικό
-εποχιακά γεγονότα, εκδηλώσεις, πολιτιστικά
-υπηρεσίες: διαμονή, διατροφή, αγορά
-οργάνωση των διαδρομών κατά επίπεδα, από μικρότερα κομμάτια σε μεγαλύτερα, και με ενιαία λογική μεγάλων διαδρομών.

Αυτό που λείπει είναι ένα κομβικό σημείο πληροφορίας για αυτά. Το έργο θα είχε 3 στάδια: α) συλλογή των πληροφοριών, β) επεξεργασία, και γ) διάθεση. Με τη σύγχρονη τεχνολογία, εφικτό. Τέτοιες online databases ήδη υπάρχουν.

Να συλλεγεί λοιπόν αυτή η πληροφορία, πράγμα που θέλει χρόνο. Το στοίχημα θα ήταν ο συντονισμός της δουλειάς, κι εδώ δε σηκώνει απλή επικοινωνιολογία, ημερίδες συνέδρια ιστοσελίδες δελτία τύπου και μπλα μπλα, θέλει βασική δουλειά και συγκεκριμένη. Χρειάζονται έξυπνες ιδέες, που θα ενεργοποιήσουν όλους τους ποδηλάτες σε αυτή τη χώρα, που διαρκώς αυξάνονται, να βγουν έξω και να καταγράψουν. Να συνδυάσουν το τερπνό με το ωφέλιμο: να κάνουν διαδρομές και απολαμβάνοντας πρώτα αυτό που κάνουν, μετά να δώσουν πληροφορίες για κοινή χρήση. Πιστεύω ότι έτσι θα μπορούσε το πράγμα να προχωρήσει, γιατί μια τέτοια δουλειά θα ήταν αδύνατο να γίνει από λίγους ανθρώπους, γιατί αυτοί δεν θα έπρεπε να ασχολούνται με τίποτε άλλο αλλά να είναι μόνιμα στο ποδήλατό τους και να γυρνάνε, κάτι που είναι πρακτικά αδύνατο. Και να μη ξεχνάμε, το αδύνατο σημείο του Έλληνα η ενδοσυνεννόηση...

Θα έλεγα λοιπόν, να αφήσουμε κατά μέρος τα επικοινωνιακά, αυτά θα έρθουν στο τέλος όταν έχει γίνει κάποια δουλειά, και ας προσπαθήσουμε όλοι όσο και όταν μπορούμε να βρούμε έναν τεχνικό τρόπο συντονισμού. Είναι μεγάλο κρίμα να έχουμε δίπλα μας τέτοιους παράδεισους και να πάνε χαμένοι και αναλώσιμοι κι εμείς οι ποδηλάτες μπορούμε να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους και να δώσουμε την άλλη όψη. Μπορούμε να ξεκινήσουμε με κάποιες βασικές διαδρομές, μερικούς βασικούς άξονες, να τις κάνει κάποιος ή κάποιοι και να καταγράφουν βασικές πληροφορίες. Εξωστρέφεια!

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

Αυτά που γράφεις i.alli.ellada φέρνουν στο νου δύο φωτογραφίες, που εικονογραφούν το κείμενό σου:
bike (η μπλέ ταμπελίτσα δείχνει το σήμα του ποδηλατόδρομου..)
bike
Συμφωνώ, οτι οι ανάγκες που έχει η τουριστική ποδηλασία επικεντρώνονται κυρίως στη πληροφόρηση του ίδιου του ποδηλάτη στα θέματα που αναφέρεις - που είναι ανύπαρκτη, όπως και η πλήρης χαρτογράφηση της χώρας μας .
Οι άξονες που πρόκειται (;) να υλοποιηθούν στην χώρα μας (όσοι αναφέρονται στα λινκς πιο πάνω αλλά και άλλες (ξεχασμένες) μελέτες που έχουν γίνει κατά καιρούς) βρίσκονται σε δρόμους επαρχιακούς μεν αλλά με αρκετή κίνηση. Μια σήμανση που θα συνοδεύει τον "ποδηλατικό χάρτη" θα διευκολύνει τον ποδηλάτη και θα ευαισθητοποιεί και τον οδηγό του αυτοκινήτου.
Εννοείται οτι το να γεμίσεις ποδηλατόδρομους τα βουνά και τα ακατοίκητα μέρη της Ελλάδας είναι άτοπο. Για αυτόν ακριβώς το λόγο είναι σημαντική η συνειδητοποίηση των ιδιαιτεροτήτων της χώρας μας και η προσαρμογή του eurovelo σε αυτήν.
Οσο για τις διαδρομές που ο τουρίστας ποδηλάτης θέλει πραγματικά να δει, δεν βρίσκονται στο κύριο δίκτυο των χαραγμένων διαδρομών αλλά σε δασικές και πιο απομακρυσμένες περιοχές φυσικού κάλλους, ή σε περιοχές με πολιτιστικό και ιστορικό ενδιαφέρον. Για αυτά τα μέρη αρκεί ένας χάρτης, και σχετικές πληροφορίες που να αφορούν στην ιστορία και τη φύση της περιοχής, στη δυνατότητα διανυκτέρευσης, νερού και φαγητού.
Και επαναλαμβάνω και εγώ, οτι για αυτά τα δύο ειδών έργα χρειάζεται τουλάχιστον το know how ποδηλατών (ελλήνων αλλά και ξένων) που έχουν γυρίσει την Ελλάδα με το ποδήλατο, ταξιδιωτικών γραφείων που οργανώνουν ποδηλατικές διαδρομές στην χώρα μας κοκ.
Και φυσικά χρειάζεται συντονισμός των φορέων που ασχολούνται με τον τουρισμό, οπως ΜΜΜ (τα τρένα, ΚΤΕΛ και πλοία θα πρέπει να μεταφέρουν τον ποδηλάτη στον προορισμό του με ευκολία και ασφάλεια), τα ξενοδοχεία (βλ. πχ προδιαγραφές του όλο αυξανόμενου δικτύου ξενοδοχείων Bett&bike ) και όποιων άλλων χρειαστεί...

aldro
Απών/απούσα

Υποθέτω ότι θέλουμε κατι σαν αυτό . http://www.anevenontas.gr/routes σε συνδυασμό με κατι σαν αυτό. http://www.vodafone.gr/portal/explore-greece-application-ie . .εμπλουτισμένο με πληροφορίες για την κατασταση δρόμων ανα εποχη.Κατολισθησεις (χειμώνα ) Σκια & νερό(καλοκαιρι ) & με όσα άλλα προαναφέρθηκαν
Ή κάτι σαν αυτό http://www.naxos.gr/index.php?dispatch=pages.view&page_id=16&sl=EN

http://www.cycladen.be/index.htm

http://www.foxysislandwalks.com/Crete.htm

http://www.islandwalking.com/wordpress/greek-islands/

Laou Laou
Εικόνα Laou Laou
Απών/απούσα

Τεράστια νούμερα για να προσελκύσουμε το ενδιαφέρον ή όχι; ενδιαφέροντα πάντως όλα τα παραπάνω και τα παρακάτω
Παραθέτω

Του Νίκου Πιτάνιου
Ειδικές διαδρομές για ποδήλατο
περιλαμβάνει το ευρωπαϊκό δίκτυο
EuroVelo στο οποίο αναμένεται να
ενταχθεί η Ελλάδα με την
προοπτική έως το 2020 να
πραγματοποιηθούν είκοσι
εκατομμύρια ταξίδια.
Την πρωτιά στη χώρα μας κατέχει
ο Νομός Πιερίας αφού ξεκίνησε
ειδικές εκδηλώσεις για την
ανάδειξη του EuroVelo πριν από
ένα χρόνο.
Το πρόγραμμα που παρουσιάστηκε
στη Θεσσαλονίκη και έχει ως στόχο
την ανάδειξη του ποδηλατικού
τουρισμού κατέγραψε το EnterTV:
Ο υπεύθυνος του συντονιστικού
κέντρου του EuroVelo στην Ελλάδα
Γιώργος Φαρφάρας, θεωρεί ότι η
προαγωγή του ποδηλατικού
τουρισμού στην Ελλάδα με τη
χάραξη ειδικών διαδρομών θα
επιφέρει πολλά οφέλη.
Παράλληλα, υπογράμμισε κατά τη
διάρκεια συνέντευξης τύπου την
ολοκλήρωση της διαδρομής
Μπάρετς έως τη Μαύρη Θάλασσα
που αναμένεται μέσα στο
2013.Πρόκειται για μια έκταση
10.400 χιλιομέτρων από τα οποία
τα 8.800 είναι εντός της
Ευρωπαϊκής Ένωσης

Το λίνκ είναι αυτό
www.entertv.gr/node/305695
entertv

velocko
Εικόνα velocko
Απών/απούσα

http://citiesforcycling.gr
https://s28.postimg.org/yizlva5ct/ev8.png
Η μεσογειακή διαδρομή EuroVelo 8 έχει ως στόχο να συνδέσει την περιοχή της Μεσογείου, από την Ισπανική Κάντιθ έως την Κύπρο με μία ποδηλατική διαδρομή υψηλής ποιότητας και μεγάλης απόστασης. Αποτελεί μέρος του ευρωπαϊκού δικτύου ποδηλατικών διαδρομών EuroVelo, οι οποίες χρησιμοποιούνται από ντόπιους και τουρίστες για τις καθημερινές τους μετακινήσεις και όχι μόνο.

Το έργο MedCycleTour βασίζεται στη Eurovelo 8 και έχει ως στόχο την ανάπτυξη του τουρισμού στην περιοχή της Μεσογείου μέσω της δημιουργίας διακρατικών εργαλείων και συνεργασιών για την προσέλκυση επισκεπτών. Χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Interreg Mediterranen, το οποίο έχει προϋπολογισμό άνω των €2.500.000.

Πιο συγκεκριμένα, συμβάλει στην ανάπτυξη της EuroVelo 8 με την ανταλλαγή ορθών πρακτικών, την καλύτερη αποτύπωση των υφιστάμενων διαδρομών, την ανάπτυξη περιφερειακών και διακρατικών σχεδίων δράσης, την προετοιμασία και τη δημοσίευση προωθητικού υλικού που σχετίζεται με τη EuroVelo 8. Επίσης με την υλοποίηση πιλοτικών έργων όπως σήμανση, συστήματα παρακολούθησης για τον υπολογισμό της χρήσης και του οικονομικού αντίκτυπου της διαδρομής, εργαλείων προώθησης (web sites, phone apps) και άλλα.
Επιπλέον, η EuroVelo 8 είναι ένα εμβληματικό έργο, διότι με την ολοκλήρωσή της έχει εκτιμηθεί πως ο οικονομικός αντίκτυπός της θα είναι € 3,8 εκατομμύρια ανά έτος για τη δημιουργία επιχειρηματικών ευκαιριών και θέσεων εργασίας. (200 εκατομμύρια ημερήσιες διαδρομές και 2,3 εκατομμύρια ποδηλατικές διανυκτερεύσεις κατά μήκος της διαδρομής)

Σύμφωνα με μια μελέτη που ανατέθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ο ποδηλατικός τουρισμός συμβάλλει ήδη ετησίως πάνω από € 43 δισεκατομμύρια στην ευρωπαϊκή οικονομία και στη δημιουργία πάνω από 450.000 θέσεων εργασίας στην Ευρώπη.

Σύμπραξη του έργου:

Με πρώτη την Υπηρεσία Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Ανάπτυξης της κυβέρνηση της Ανδαλουσίας (Ισπανία), το έργο έχει 10 εταίρους από 7 χώρες: Ευρωπαϊκή Ποδηλατική Ομοσπονδία (Βέλγιο), Κυπριακός Οργανισμός Τουρισμού (Κύπρος), Alpes Maritimes (Γαλλία), Περιοχή Καταλονίας (Ισπανία), Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος (Ελλάδα), Friuli Venezia Giulia (Ιταλία), επαρχία της Mantova (Ιταλία), Κέντρο Περιφερειακής Ανάπτυξης Koper (Σλοβενία), Εθνικό Συμβούλιο Τουρισμού Κροατίας (Κροατία) και το Cluster για την Κοινωνική Καινοτομία και Ανάπτυξη (Κροατία).

Το έργο περιλαμβάνει επίσης 8 συνεργάτες: Περιφέρεια της Λιγουρίας, Δημοτικό Συμβούλιο της Μάντοβα, Περιφέρεια Emilia-Romagna, επαρχία της Ferrara, Ιταλικό Εθνικό Συμβούλιο Τουρισμού, Girona Greenways Consortium, Περιφέρεια Βένετο και επαρχίας της Μάλαγα.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το EuroVelo, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα: www.eurovelo.com
https://s30.postimg.org/ezdtw59c1/2016_Euro_Velo_Map_Original_907x1024_907x1024.jpg

wp