Εκεί που ανέβαινα λοιπόν την ανηφόρα με ικανοποιητική ταχύτητα, αφού φρόντισα να την αναπτύξω στην κατηφόρα νωρίτερα, κάνω τη γκάφα να κατεβάσω ταχύτητα και γλιστράει το πόδι μου και πάει και μπλέκεται στην μπροστινή ρόδα.
Αποτέλεσμα, σπάει μια ακτίνα, στραβώνει η ζάντα, μαγκώνει στα φρένα και εγώ βρέθηκα στον άερα για 1 δευτερόλεπτο.
Ευτυχώς πέρα απο κάποια στραμπουλίγματα, γδαρσίματα, είμαι καλά.
Και ερωτώ,
1. Είναι δυνατόν να στράβωσε έτσι εύκολα η ζάντα στο σημείο που έσπασε η ακτίνα;
2. Μήπως να έβαζα πετάλια που να κουμπώνουν τα παπούτσια;
3. Μήπως να μην αλλάζω σε χαμηλότερη ταχύτητα όταν πάω τόσο γρήγορα;
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Αφού δεν τσακίστικες πάλι καλά :)
Γενικά οι ακτίνες δεν είναι για να δέχονται
δυνάμεις από παπούτσι που μπλέκονται μέσαι
τους :)
Ευκαιρία να πάρεις και μια καλύτερη ρόδα.
όπως έγραφε ο Αριστοτέλης. Πρίν ποδηλατάς γρήγορα, έλεγξε τις ρόδες για να μήν πέσεις
οι ακτίνες δεν είναι για πολλά.
Αν φάνε "κλωτσιά" προφανώς κάτι θα πάθουν.
Ο τροχός παραμορφώνεται ακόμα και με μια ακτίνα. Αλλά δεν τρέχει μία.
Πας σε ποδηλατά, αντικαθιστάς την ακτίνα, κάνεις ακτινολόγηση και ΕΤΟΙΜΟΣ.
Για να μην σου ξανατύχει, η πιο οικονομική και απλή λύση είναι οι "μισοί" καλουπιέδες.
Είναι σκληρές πλαστικές χούφτες, ΧΩΡΙΣ ΖΩΝΑΚΙΑ, που βιδώνουν πάνω στα πετάλια σου (εκτός αν έχεις τα πολύ φτηνά πλαστικά πετάλια....).
ΔΕΝ έχεις το πλεονέκτημα του "πάτα-τράβα" που έχεις με τα spd ή τα spd-sl αλλά δεν έχεις και τον κίνδυνο να ξεχαστείς και να σαβουριαστείς.
Κόστος νομίζω γύρω στα 5-10 ευρώ (δες στο Φρειδερίκο). Και εννοείται ότι δεν θέλουν ειδικό παπούτσι.
Το πόδι δεν θα ξαναφύγει μπροστά ανεξέλεγκτα και επίσης θα μπορείς να έχεις εύκολη / ελεγχόμενη "επαναφορά" του πεταλιού στις εκκινήσεις.
Τα φοράω στο τρεκκιν που κάνω τις καθημερινές μου μετακινήσεις, εδώ και χρόνια.
Ναι, να βάλεις SPD κουμπωτά και δεν θα σου ξανατύχει κάτι παρόμοιο. Χώρια που θα έχεις μεγάλη βελτίωση στην ενέργεια που μεταφέρεις στο πεταλάρισμα.
θεωρώ ΑΣΤΟΧΟ να βάλει κάποιος SPD με σκοπό να μην του φεύγει το πετάλι.
ΝΑΙ είναι αξιόλογη αγορά / επένδυση.
ΝΑΙ είναι η καλύτερη αναβάθμιση που μπορείς να κάνεις σε ένα ποδήλατο.
ΟΧΙ όμως για να μην σου φεύγει το πετάλι.
Άλλωστε μιλάμε για κανα 50αρι τα πετάλια ΣΥΝ κανα 70αρι τα παπούτσια.

Κοίταξε... Αν ασχοληθεί με τα κουμπωτά, αργά ή γρήγορα εκεί θα καταλήξει... Οπότε αν έχει λεφτά ας αποφύγει τα ενδιάμεσα έξοδα...
αν έχει λεφτά δεν θα τον νοιάξουν τα ενδιάμεσα έξοδα!!!
Να εκφερω κι εγω την απορία μου;
Πως γίνεται σε ανηφόρα να σου φύγει το πόδι μπροστά και μάλιστα οχι απλα μπροστα αλλα τόσο μπροστά που να φτάσει στον τροχό και να μπει και ανάμεσα στις ακτίνες;
Κι αν έγινε νομίζω ότι το να το ξαναπαθεις ακόμη κι αν το προσπαθήσεις δεν είναι πολύ πιθανό.
Προτείνω κι εγω πάντως τα SPD. Παίρνεις και τα διπλής πλατφόρμας (SPD απο την μια, flat απο την άλλη) και είσαι Οκ
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις.
Θα δοκιμάσω την λύση του RockaRolla για να αποφύγω να μου ξανασυμβεί αυτό συν του ότι ΔΕΝ έχω λεφτά. Πάντως στον ποδηλατά της γειτονιάς μου (Γουδή) που το πήγα, μου είπε μάλλον αλλαγή τροχού θα χρειαστεί. Και εγώ αυτό πίστευα επειδή έχει στραβώσει ο τρόχος αρκετά, δεν ήξερα ότι μια ακτινολόγηση μπορεί να τον επαναφέρει.
Συνέβει επειδή πάνω στην ανηφόρα, κατέβασα ταχύτητα, και λόγω της πίεσης που ασκούσα στο πετάλι, με την αλλαγή έφυγε το πόδι. Εντάξει, συμβαίνει
βολεύουν τα spd σε καθημερινές μετακινήσεις που σε κάθε χιλιόμετρο πρέπει να σταματάς 10 φορές;
(μου έχει μπλεχτεί ξύλο στη μπροστινή 3 φορές! πραγματικά δεν ξέρω πως γίνεται!)
sorry κιόλας αλλα αν εννοείς το world of bike και δεν τους ξέρεις προσωπικά θα σε πρότεινα να πας να ρωτήσεις κ αλλού
Αν δεν τον νοιάζουν τα ενδιάμεσα έξοδα, δεν έχει απλά λεφτά, έχει λεφτά για πέταμα! :P
Από προσωπική εμπειρία θα έλεγα πως όχι. Γιαυτό και είναι καλό να έχει διπλά πετάλια που από τη μία είναι πλατφόρμες και να έχει μόνο το ένα πόδι κουμπωμένο μες στην κίνηση. Όταν ξεφύγει από την κίνηση κουμπώνει κανονικά και πεταλάρει ξένοιαστος! :)
...ή καλουπιέδες, είμαι σίγουρος ότι θα φας περισσότερες τούμπες από αυτές που θα γλιτώσεις, εφόσον βέβαια δεν είσαι κουρσάκιας που θα κάνεις μεγάλες αποστάσεις σε ανοικτούς δρόμους. Διάβαζα ένα θέμα για τούμπες και πολλές από αυτές οφείλονταν στα spd.
Λίγη προσοχή θέλει, το ατύχημα σου όντως φαίνεται υπερβολικά σπάνιο, απλά προσπάθησε να είσαι πιο προετοιμασμένος όταν βάζεις απότομα μαλακή ταχύτητα καθώς μπορεί να στροφάρεις υπερβολικά με αποτελέσματα σαν τα δικά σου.
Το μεγάλο πλεονέκτημα των SPD είναι στην ανηφόρα όπου τραβας πεταλ και ανάποδα βοηθώντας να ανεβεις πιο άνετα.
Αν τα συνηθίσεις ξεκουμπωνουν χωρίς σκέψη. Στην αρχή ζοριζόσουν ακόμη και να κρατήσεις ισορροπία στο ποδήλατο. Τώρα δεν νομίζω να πέφτεις πια. Εκτός των άλλων ρυθμίζονται ώστε να ξεκουμπωνουν πιο εύκολα Εάν το θες.
Άσε που γενικά ελάχιστα βάζεις τα πόδια κάτω ακόμη και στην κίνηση ή ανεβοκατεβαινοντας τα πεζοδρόμια. Μόνο στο φανάρι και αν.
Μα, δεν υποτίθεται ότι όταν αλλάζουμε ταχύτητα χαλαρώνουμε λίγο το πεταλάρισμα; Με λίγο ελαφρύ πετάλι την στιγμή της αλλαγής δεν νομίζω να υπάρχει πρόβλημα.
Οδηγώ αποκλειστικά με καλουπιέδες γιατί θέλω να φοράω τα καθημερινά μου παπούτσια. Τα SPD είναι σαφώς καλύτερη λύση αλλά δεσμεύεσε, αν χρησιμοποιείς το ποδήλατο για μεταφορικό μέσο, να φοράς αντίστοιχο παπούτσι. Θέλει όμως προσοχή γιατί στην αρχή εύκολα ξεχνιέσε με συναίπια να πέσεις στο πλάι "δεμένος". οι μισοί καλουπιέδες νομίζω είναι η χρυσή τομή για αστική μετακίνηση χωρίς το φόβο της πτώσης όπως είπε και ο φίλος πριν. Τσέκαρε και στο Praktiker στην πειραιώς όπου πείρε το μάτι μου ένα ζευγάρι σε πολύ χαμηλή τιμή
[quote=theglassicon]Οδηγώ αποκλειστικά με καλουπιέδες γιατί θέλω να φοράω τα καθημερινά μου παπούτσια. Τα SPD είναι σαφώς καλύτερη λύση αλλά δεσμεύεσε, αν χρησιμοποιείς το ποδήλατο για μεταφορικό μέσο, να φοράς αντίστοιχο παπούτσι. Θέλει όμως προσοχή γιατί στην αρχή εύκολα ξεχνιέσε με συναίπια να πέσεις στο πλάι "δεμένος". οι μισοί καλουπιέδες νομίζω είναι η χρυσή τομή για αστική μετακίνηση χωρίς το φόβο της πτώσης όπως είπε και ο φίλος πριν. Τσέκαρε και στο Praktiker στην πειραιώς όπου πείρε το μάτι μου ένα ζευγάρι σε πολύ χαμηλή τιμή

Σκέψου ΠΟΙΟ ακριβώς είναι το πρόβλημα και θα βρεις την λύση.
Θέλεις "πάτα-τράβα"?
Θέλεις απλά πολύ καλό κοντρόλ πεταλιού?
Θέλεις απλά να μην σου φύγει το πόδι μπροστά από το πετάλι?
Καλά είναι τα SPD, αλλά ξαναείπα, ΔΕΝ είναι για απλή καθημερινή μετακίνηση μέσα σε έντονη κίνηση. Θέλουν ειδικό παπούτσι. Θέλουν χρήμα.
Οι μισοί καλουπιέδες (χούφτες) φτάνουν και αρκούν για αρχή.
Τσέκαρε τα πετάλια σου ότι παίρνουν καλουπιέδες.
Πρέπει να έχουν τρυπούλες για βιδούλες από τη μια μεριά (δες στις ακμές, όχι στις πλευρές που ακουμπάει η σόλα) και ένα "κάθετο" δοντάκι από την άλλη. Σταματημένος, φέρνεις το πετάλι στο οριζόντιο και "πατάς" το δοντάκι. Το πετάλι γυρνάει και σου έρχεται η χούφτα ΕΤΟΙΜΗ στο παπούτσι. Απειροελάχιστη κίνηση του παπουτσιού μπροστά και ΕΤΟΙΜΟΣ - ΟΛΑ ΚΑΛΑ.
Μετά την πρώτη βόλτα θα γίνεται ΑΥΤΟΜΑΤΑ η κίνηση, ούτε θα κοιτάς, ούτε θα την σκέφτεσαι.
Προφανώς και θέλει έτσι για προστασία της μετάδοσης. Ωστόσο το ατύχημα που έπαθε ο φίλος όπως το περιγράφει νομίζω ότι οφείλεται σε ακριβώς αυτήν την έλλειψη ελλάτωσης δύναμης τη στιγμή της αλλαγής.
Σε αυτό ακριβώς οφείλεται, αλλάζω συχνά ταχύτητες, δεν μου έχει ξανατύχει, ήταν απλά ο συνδυασμός να ανέβω μια ανηφόρα, να αλλάξω ταχύτητα και να αποφύγω κάτι παιδιά που περπατούσαν μες στην μέση του δρόμου. Εντάξει συμβαίνουν.
Οπότε (Ταπεινή μου άποψη):
Ερώτηση:
Απάντηση:Ερώτηση:
Απάντηση:
Ελαφρύ πάτημα στις αλλαγές.
...και ξέρω ότι δεν είναι πάντα τόσο εύκολο όσο ακούγεται το μαλακό πάτημα στις αλλαγές, δοκίμασε να κατεβάζεις πριν δεις ότι φτάνεις στα όρια του να μην μπορείς να στροφάρεις, καθώς όταν περάσεις αυτό το όριο, είναι δύσκολο να ελλατώσεις τη δύναμη πριν την αλλαγή, γιατί θα μείνεις χωρίς φόρα ίσως και να ακινητοποιηθείς.
Πάντως εγώ σήμερα και μετά τα πρώτα 12 χλμ με το scott μου (cr1 comp), την έφαγα την τούμπα με τα shimano spd 105 . Αν και δοκίμασα αρκετά το βάλε βγάλε την πάτησα που νομίζετε ? μόλις έφτασα στο αυτοκίνητο ξεκλείδωσα το δεξί πόδι αλλά έγειρα προς τα αριστερά και βέβαια έπεσα. Αυτή τη στιγμή έχω μπαταρισμένο τον αστράγαλο αφού πρώτα έπεσε πολύ πάγος γιατί έχει πρηστεί. Δόξα το Θεό που γλύτωσα τα χειρότερα αλλά φταίω και εγώ για το ο φίλος Eaglos με είχε προειδοποιήσει. Βλέπεις κούρσα όταν είσαι γύρω στα 50 θέλει ιδιαίτερη προσοχή αλλά εγώ με το sirrus είχα ξεθαρρέψει για να μην πω ξεψαρώσει επικίνδυνα. Το τι άκουσα βέβαια και από την συμβία να μην το αναφέρω. Επειδή ψηλοχέστηκα την άλλη βδομάδα αλλάζω σε πεταλάκι απλό για να μην τραβηχτώ σε κανένα ΚΑΤ. Τώρα πετάλια και παπούτσι (scott no 43 )σήμερα αγορασμένα, μάλλον τα βλέπω να πάνε προς διάθεση ( αν ενδιαφερεται κανένας ) Για να είμαι ειλικρινής μου στέρησε και την ικανοποίηση γιατί ενώ το ποδήλατο είναι φοβερό εμένα το μυαλό μου ήταν στο πετάλι και στις ταχύτητες οπότε άστα να πάνε.
Giannis_L, αν το δεξί σου πόδι είναι το κυρίαρχο και μ'αυτό ξεκινάς να πεταλάρεις από στάση, τότε να ξεκουμπώνεις το αριστερό όταν πας να σταματήσεις. Πολύ πιο εύκολο κατ'αυτόν τον τρόπο. Εγώ αυτή τη σειρά ακολουθώ και δεν έχω πέσει ακόμα.
Φίλε Doom_NX ευχαριστώ για την συμβουλή και εύχομαι να μην πέσεις ποτέ (επειδή βάζεις το ακόμα ) αλλά εγώ με πλήρη ειλικρίνεια τα έχω χρειαστεί για τα καλά, κοινώς μου έσπασε ο τσαμπουκάς, στην ιδέα του τι ζημιά μπορούσα να έχω πάθει και δεν με βλέπω να το ξαναρισκάρω. Σημείωσε δε ότι σε 1000 χλμ με το sirrus, που τα περισσότερα ήταν Αθήνα, δεν μου είχε συμβεί το παραμικρό.
Δεν είσαι ο πρώτος που τρώει τούμπα σταματημένος από clipless. Μην αφήνεις το γεγονός αυτό να σε αποθαρρύνει όμως. Όσο πιο γρήγορα σου γίνουν συνήθεια τόσο καλύτερα. Όπως είναι κρίμα να εγκαταλείψεις το ποδήλατο όταν μαθαίνεις και πέσεις, έτσι είναι κρίμα να εγκαταλείψεις και τα κουμπωτά λόγω μιας πτώσης.
Χαλάρωσέ τα τελείως και συνέχισε να προσπαθείς. Αν 50 χρόνια έκανες ποδήλατο με συμβατικά πετάλια είναι λίγο δύσκολο να συνηθίσεις με τα πρώτα 10 χλμ και το καταλαβαίνω.
Προσπάθησε να κάνεις ποδήλατο σε ανοιχτό δρόμο και να σταματάς όπου έχει άπλα με την ησυχία σου. Ξεκούμπωνε πρώτα το αριστερό και σταμάτα ελεγχόμενα ενώ έχεις το δεξί κουμπωμένο και βρίσκεσαι εκτός σέλας. Για μένα πετυχαίνει πάντα. Εκτός αν είμαι μες στην κίνηση και πανικοβληθώ. Αλλά και πάλι όλες τις φορές κατάφερα να ξεκουμπώσω και να μην πέσω, αν και χάλασα ένα σχαράκι με τη φόρα που το "προσγείωσα".
εγώ προτείνω να κολλήσει με ηλεκτροκόλληση το πόδι του στο πεντάλ μην τυχόν και φύγει το πόδι τα ξανά
ποτέ δεν είσαι αρκετά σίγουρος με τέτοια πράγματα
οππότε προτείνω ηλεκτροκόλληση
Τώρα αυτό είναι βλακ χιούμορ;
Περαστικά φίλε :) Στο είπα, δεν στο είπα; :P
Το πλέον κλασσικό πέσιμο το οποίο θα γίνει κι
άλλες φορές. Η λύση είναι να τα ξεκλειδώνεις
και τα δυο πολύ πριν σταματήσεις σε φανάρι,
για κατούρημα, για το αμάξι κλπ κλπ.
Μην τα πουλήσεις τα spd και τα παπούτσια.
Σε μεγάλες βόλτες σε ανοικτό δρόμο θα σου
χρειαστούν. Βάλε ένα απλό πεταλάκι με μεγάλη
επιφάνεια και πάρε καλουπιέδες χωρίς δέστρες.
Είναι η καλύτερη λύση για μέσα στην πόλη και
χαλαρές βόλτες.
Επίσης πάρε ποδήλατο στη σύμβια γιατί δεν θα
δουλέψει η φάση μόλις αρχίσεις να αυξάνεις τα
χιλιόμετρα ;)
Eaglos pws ta 3ekoumpwneis kai ta 2? H Carbon sola glustraei upervolika gia na mporesw na sta8w epanw me asfaleia. Genika o mhxanismos 3ekoumpwtos kai olo to varos panw tou einai kati pou me fovizei.