Οι Λονδρέζοι ποδηλάτες απαιτούν ασφαλέστερους δρόμους

35 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
podilat-iss-es
Εικόνα podilat-iss-es
Απών/απούσα

Η εντυπωσιακή αυτή διαμαρτυρία έλαβε χώρα την προηγούμενη Παρασκευή στο Λονδίνο, μετά το θάνατο έξι ποδηλατών σε τροχαία, σε διάστημα μόλις δυο εβδομάδων.

Πηγές:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2516002/Cyclists-stage-mass-die-safety-protest-riders-killed-London-month.html

http://www.businessinsider.com/photo-london-cyclists-protest-die-in-2013-12

Στην περισυνή μας διαμαρτυρία την ημέρα μνήμης των θυμάτων των τροχαίων εγκλημάτων, είχε ακολουθηθεί η ίδια πρακτική και στην Αθήνα.

ΣυνημμένοΜέγεθος
Image icon Bab5G-3IQAAt801.jpg136.38 KB
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Θυμάμαι πριν καμιά 25αριά χρόνια, φίλος Λονδρέζος, ζούσε μονίμως εκεί -και ο οποίος πέθανε από ατύχημα με το ποδήλατό του...- μεγάλος σχετικά σε ηλικία και έχοντας ζήσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του εκεί, μού είπε ότι χαίρεται να ποδηλατεί στην Αθήνα και σε όλη την Ελλάδα επειδή οι οδηγοί σέβονται τους ποδηλάτες! Χαρακτηριστικά τότε είπε ότι σε κοπανάνε και σε παρατάνε και φεύγουν στην ψύχρα...

western civilized societies... ;-)

BillyP47
Εικόνα BillyP47
Απών/απούσα

Είμαι 48 και οδηγώ αυτοκίνητο/μοτοσικλέτα περίπου 10 χρόνια λιγότερα απ' ότι ποδήλατο (που ξεκίνησα περίπου στα 3 μου, με 2 ρόδες).
Δεν επιθυμώ να ανοίξω συζήτηση, αλλά μη μου πείτε ότι οι ποδηλάτες που έχουν πέσει θύμα τροχαίου ατυχήματος είναι εντελώς άμοιροι ευθυνών για αυτό. Κατ' αρχήν η απόφαση και μόνο να βγεις για ποδηλασία σε δημόσιο δρόμο (και ειδικά ταχείας κυκλοφορίας) αυτόματα σημαίνει - για μένα - την ανάληψη της ευθύνης για τους πιθανούς κινδύνους που μπορεί να αντιμετωπίσεις.
Όπως προείπα είμαι και - καθημερινός - χρήστης μοτοσικλέτας. Βλέπω σε καθημερινή βάση την ασχετοσύνη, άγνοια, αδιαφορία, φυσική ανικανότητα (όρασης, ακοής, αντίληψης) και πολλές φορές κακή πρόθεση από την πλευρά μέρους οδηγών αυτοκινήτων. Δεν μπορώ όμως να μην παραδεχτώ ότι αντίστοιχα φαινόμενα παρατηρούνται και από μερίδα αναβατών μοτοσικλετών ή ποδηλάτων.
Επομένως, έχει γίνει σε μένα δεύτερη φύση η πεποίθηση ότι ο καθένας μας θα πρέπει πρώτα ο ίδιος να παίρνει κάθε δυνατό μέτρο προστασίας του εαυτού του. ΕΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΕΣΥ, ΠΟΙΟΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΓΙΑ ΣΕΝΑ;
Έχω δει σε μέρα (τρόπος του λέγειν, νύχτα ήταν ακόμη) καταρρακτώδους βροχής πηγαίνοντας για τη δουλειά, να κατεβαίνει την Κηφισίας ποδηλάτης στη δεξιά λωρίδα μεν, αλλά χαμένος μέσα στο σπρέϋ των αυτοκινήτων δίπλα του. Δεν θα πω τίποτε άλλο. Μην αρχίσετε τα του στυλ "με αυτό πηγαίνει ο άνθρωπος κάθε μέρα στη δουλειά του, τί ήθελες να κάνει;" Ο καθένας έχει δικαίωμα να αυτοκτονήσει με όποιον τρόπο θέλει. Δεν του φταίει σε τίποτε κανένας να τρέχει στα δικαστήρια ή στη φυλακή. Sorry_

Helekin
Απών/απούσα

BillyP47 wrote:
Είμαι 48 και οδηγώ αυτοκίνητο/μοτοσικλέτα περίπου 10 χρόνια λιγότερα απ' ότι ποδήλατο (που ξεκίνησα περίπου στα 3 μου, με 2 ρόδες).
Δεν επιθυμώ να ανοίξω συζήτηση, αλλά μη μου πείτε ότι οι ποδηλάτες που έχουν πέσει θύμα τροχαίου ατυχήματος είναι εντελώς άμοιροι ευθυνών για αυτό. Κατ' αρχήν η απόφαση και μόνο να βγεις για ποδηλασία σε δημόσιο δρόμο (και ειδικά ταχείας κυκλοφορίας) αυτόματα σημαίνει - για μένα - την ανάληψη της ευθύνης για τους πιθανούς κινδύνους που μπορεί να αντιμετωπίσεις.
Όπως προείπα είμαι και - καθημερινός - χρήστης μοτοσικλέτας. Βλέπω σε καθημερινή βάση την ασχετοσύνη, άγνοια, αδιαφορία, φυσική ανικανότητα (όρασης, ακοής, αντίληψης) και πολλές φορές κακή πρόθεση από την πλευρά μέρους οδηγών αυτοκινήτων. Δεν μπορώ όμως να μην παραδεχτώ ότι αντίστοιχα φαινόμενα παρατηρούνται και από μερίδα αναβατών μοτοσικλετών ή ποδηλάτων.
Επομένως, έχει γίνει σε μένα δεύτερη φύση η πεποίθηση ότι ο καθένας μας θα πρέπει πρώτα ο ίδιος να παίρνει κάθε δυνατό μέτρο προστασίας του εαυτού του. ΕΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΕΣΥ, ΠΟΙΟΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΓΙΑ ΣΕΝΑ;
Έχω δει σε μέρα (τρόπος του λέγειν, νύχτα ήταν ακόμη) καταρρακτώδους βροχής πηγαίνοντας για τη δουλειά, να κατεβαίνει την Κηφισίας ποδηλάτης στη δεξιά λωρίδα μεν, αλλά χαμένος μέσα στο σπρέϋ των αυτοκινήτων δίπλα του. Δεν θα πω τίποτε άλλο. Μην αρχίσετε τα του στυλ "με αυτό πηγαίνει ο άνθρωπος κάθε μέρα στη δουλειά του, τί ήθελες να κάνει;" Ο καθένας έχει δικαίωμα να αυτοκτονήσει με όποιον τρόπο θέλει. Δεν του φταίει σε τίποτε κανένας να τρέχει στα δικαστήρια ή στη φυλακή. Sorry_

Αν υπήρχαν ποδηλατοδρόμοι δεν θα σου φαινόταν τόσο παράλογο ούτε τρελό να βλέπεις ποδηλάτες στην Αθήνα. Αν υπήρχαν ποδηλατοδρόμοι θα ξεχώριζαν οι κακοί ποδηλάτες από τους καλούς, γιατί πολλά ‘λάθη’ που κάνουν οι ποδηλάτες για την δική τους ασφάλεια κρίνοντας υποκειμενικά πάντα, δεν θα τα έκαναν. Π.χ., ούτε θα έβλεπες ποδηλάτες να περνάνε με κόκκινο, ούτε θα σου χώνονταν ξαφνικά στα μούτρα για να αποφύγουν ένα παρκαρισμένο αυτοκίνητο, μία γούβα, ή έναν δεινόσαυρο. Αλλά σε αυτήν την χώρα δυστυχώς αντί να φτιάχνουν την γλάστρα για να φυτρώσει μέσα της ένα λουλούδι, πρέπει πρώτα να τους δείξεις το λουλούδι για να σου φτιάξουν την γλάστρα. Οπότε, οι ποδηλάτες πρέπει να δηλώσουν ότι είναι εδώ παίζοντας το κεφάλι τους, αν θέλουν να έχουν μία ελπίδα να τους υπολογίσουν.

vlkr
Απών/απούσα

ήταν πιο τυπικοί και προσεκτικοί από εμάς..
Πάντως το οτί έχουμε φτιάξει μια πόλη-τέρας που έχει σχεδιαστεί για ένα εκατομμύριο ανθρώπους και έιμαστε 4-5 εκατομμύρια,με αντίστοιχα αυτοκίνητα δεν σημαίνει οτί πρέπει να αποκλείσουμε τους ελάχιστους νοήμονες που για να διανύσουν μια μικρή απόσταση η και μεγάλη επιλέγουν το ποδήλατο η και τα πόδια τους!
Αλλά έχουμε εκπαιδευτεί να υπακούμε στον ''νόμο του ισχυρού'' όσο παράλογος και αν είναι.
Τώρα και ο ποδηλάτης που βγαίνει στην εθνική οδό είναι παράλογος εκτός αν έχει ποδηλατόδρομο η εθνική...
Αλλο εθνική οδός και άλλο Πατησίων και Αχαρνών που το αυτοκίνητο είναι υποχρεωμένο από τον ΚΟΚ να κινείται με 40 χλμ μέγιστη ταχύτητα.
Πάντως το σημαντικότερο από όλα είναι να καταλάβουμε οτί δεν κινούμαστε μόνοι μας και να σεβόμαστε ο ένας τον άλλο.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Helekin wrote:
Αν υπήρχαν ποδηλατοδρόμοι θα ξεχώριζαν οι κακοί ποδηλάτες από τους καλούς, γιατί πολλά ‘λάθη’ που κάνουν οι ποδηλάτες για την δική τους ασφάλεια κρίνοντας υποκειμενικά πάντα, δεν θα τα έκαναν.

Ο μαλάκας, ο ανίκανος, ο ανίδεος και ο άσχετος θα παραμείνει
το ίδιο είτε εκτός είτε εντός ποδηλατόδρομου. Το μάντρωμα σε
είδικές λωρίδες "για ποδηλάτες" δεν είναι η απάντηση στην
βλακεία, την οδηγική ανικανότητα και την περιορισμένη αντί-
ληψη.

Τα ποδήλατα ανήκουν στο δρόμο και όχι σε αποστειρωμένες εί-
δικές ζώνες.

scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Helekin wrote:
Αν υπήρχαν ποδηλατοδρόμοι θα ξεχώριζαν οι κακοί ποδηλάτες από τους καλούς, γιατί πολλά ‘λάθη’ που κάνουν οι ποδηλάτες για την δική τους ασφάλεια κρίνοντας υποκειμενικά πάντα, δεν θα τα έκαναν.

Ο μαλάκας, ο ανίκανος, ο ανίδεος και ο άσχετος θα παραμείνει
το ίδιο είτε εκτός είτε εντός ποδηλατόδρομου. Το μάντρωμα σε
είδικές λωρίδες "για ποδηλάτες" δεν είναι η απάντηση στην
βλακεία, την οδηγική ανικανότητα και την περιορισμένη αντί-
ληψη.

Τα ποδήλατα ανήκουν στο δρόμο και όχι σε αποστειρωμένες εί-
δικές ζώνες.

+1

Η σκέψεις μου λένε τα παρακάτω :

Στην πράξη γενικά δεν σωζόμαστε , απο την μια οι περισσότεροι οδηγοί ανεξαρτήτως οχήματος δεν πάνε με το κοκ (αφού τα πρόστιμα σπάνια μπαίνουν )
Αυτό που λείπει είναι να δίνονται τα πρόστιμα σωστά στα ΙΧ και τις μηχανές οχι χαριστικά οπως τώρα , μετά να μπει και ο ποδηλάτης στο ΚΟΚ αλλα χωρίς ειδική μεταχείριση , φυσικά στην αρχή δεν πρέπει να φάνε το γράψιμο τις ζωής τους για το "θεαθήναι " ούτε να τους την χαρίζουμε καθώς πάλι γυρνάμε στην αρχή .

και εδώ έρχεται η λογική ,τι μπορεί να αλλάξει χωρίς απώλειες ?

την παρούσα στιγμή αν πέσω επίτηδες πεζός πάνω σε ενα αυτοκίνητο ο οδηγός την έκατσε και ας μην φταίει , αν κάνω μια παράβαση μπορώ πολλές φορές να την γλιτώσω ...

μονο η αλλαγή τις νοοτροπία μας μπορεί να μας βοηθήσει


BillyP47
το κακό είναι οταν λέμε "ο μηχανόβιος" ο"ποδηλάτης" ο "Ιχης" , οταν καταλάβουμε οτι όλοι είμαστε το ίδιο (άνθρωποι) και συνυπάρχουμε στο δρόμο με ίσα δικαιώματα όλα θα πανε καλύτερα , απλά πολλές φορές αντί για χρήστες πχ του δρόμου νομίζουμε οτι είμαστε και "ιδιοκτήτες "

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

για εμενα ειναι θεμα λαθος οπτικης.
Γιατι πρεπει να γινει πορεια ή διαμαρτυρια για τα θυματα-ποδηλατες;
Αυτο που πρεπει να γινει ειναι να μπει στο μυαλο ολων οτι το ποδηλατο ειναι μεσο μετακινησης. Και σαν τετοιο να αντιμετωπιστει. Δλδ δεν θα βγω εγω σαν ποδηλατης και θα πω παρακαλω προσεχτε με στον δρομο που πηγαινω και μην με χτυπησετε. Θα βγω και θα παω στην μεση της λουριδας μου, θα διεκδικησω τον χωρο μου στον δρομο με θρασος αλλα και με σεβασμο στους υπολοιπους που κινουνται σ'αυτον. Και εαν κρινω απο εμενα ειχα κινδυνεψει πολλες παραπανω φορες οταν πηγαινα φοβισμενος δεξια δεξια και ετρεμα παρα τωρα που κινουμαι κανονικα στον δρομο. Αυτο που χρειαζεται ειναι αλληλοσεβασμος και για εμενα αυτο δεν γινεται με διαμαρτυριες αλλα με καθημερινη τριβη με το θεμα.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

scarpedico wrote:
μετά να μπει και ο ποδηλάτης στο ΚΟΚ

Υποθέτω ότι εννοούσες "να μπει ο ποδηλάτης στο μυαλού
των οδηγών" μιας και το ποδήλατο υπάρχει χρόνια στον
ΚΟΚ. Το θέμα είναι να γίνουμε μέρος της καθημερινό-
τητας και της οδηγικής ρουτίνας των ΙΧ.

scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
scarpedico wrote:
μετά να μπει και ο ποδηλάτης στο ΚΟΚ

Υποθέτω ότι εννοούσες "να μπει ο ποδηλάτης στο μυαλού
των οδηγών" μιας και το ποδήλατο υπάρχει χρόνια στον
ΚΟΚ. Το θέμα είναι να γίνουμε μέρος της καθημερινό-
τητας και της οδηγικής ρουτίνας των ΙΧ.

θα ήταν ιδανικό αυτό πυο λες , απλά στην πράξη πρέπει να δεχόμαστε με το νόμο παρόμοια πρόστιμα (τα ποιο βασικά παράβαση stop και κόκκινου ) ετσι ώστε να δεχτεί ο άλλος οτι είμαστε στην ίδια πλευρά (ο οδηγός ).

δεν μου αρέσει αλλα πρακτικά μονο αυτό βλέπω να εχει αποτέλεσμα , ο εγωισμός του "εγώ πληρώνω εσύ γιατί οχι " είναι που μας έχει φάει (μέρος τις νοοτροπίας )

Σαν σκέψη φυσικά φτάνουμε και στο άλλο άκρο (φόροι τέλη κτλπ) και εκει χάνετε η μπάλα (προφανώς τέτοια δεν θέλουμε καθώς πρακτικά είναι άχρηστα )

Tasos
Απών/απούσα
Helekin
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Helekin wrote:
Αν υπήρχαν ποδηλατοδρόμοι θα ξεχώριζαν οι κακοί ποδηλάτες από τους καλούς, γιατί πολλά ‘λάθη’ που κάνουν οι ποδηλάτες για την δική τους ασφάλεια κρίνοντας υποκειμενικά πάντα, δεν θα τα έκαναν.

Ο μαλάκας, ο ανίκανος, ο ανίδεος και ο άσχετος θα παραμείνει
το ίδιο είτε εκτός είτε εντός ποδηλατόδρομου. Το μάντρωμα σε
είδικές λωρίδες "για ποδηλάτες" δεν είναι η απάντηση στην
βλακεία, την οδηγική ανικανότητα και την περιορισμένη αντί-
ληψη.

Τα ποδήλατα ανήκουν στο δρόμο και όχι σε αποστειρωμένες εί-
δικές ζώνες.


Αυτό που εννοώ εγώ είναι ότι έτσι όπως έχουν τα πράγματα και οι συνθήκες στους δρόμους της Αθήνας, ο ΜΗ μαλάκας, μπορεί πολλές φορές να θεωρηθεί μαλάκας χωρίς να είναι καυφρο-οδηγός αλλά επειδή αναγκάζεται να προσαρμοστεί σε κάποιον συγκεκριμένο τρόπο οδήγησης για την προσωπική του επιβίωση. Γιατί αν πας με τον σταυρό/ΚΟΚ στο χέρι σαν ποδηλάτης σε αυτούς τους δρόμους, απλά θα πεθάνεις νέος... Και έτσι, ο μέσος οδηγός τσουβαλιάζει συμπεριφορές μαλάκα και ΜΗ μαλάκα ποδηλάτη. Κι όλοι οι ποδηλάτες γίνονται ανεπιθύμητοι στον δρόμο ΤΟΥ. Ενώ με την παρουσία ποδήλατο λωρίδων θα μειωθεί αισθητά η αντιποδηλατική οδήγηση. Οι μεν ΜΗ μαλάκες ποδηλάτες, δεν θα έχουν λόγο να είναι ενοχλητικοί πλέον και οι μαλάκες ποδηλάτες θα αναδειχθούν και (ελπίζω) θα μάθουν από τα λάθη τους.

Όσο αφορά το σχόλιο περί αποστειρωμένων ειδικών ζωνών, βοήθα με λίγο, δεν μπορώ να καταλάβω το σκεπτικό σου.

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Helekin wrote:
Ενώ με την παρουσία ποδήλατο λωρίδων θα μειωθεί αισθητά η αντιποδηλατική οδήγηση. Οι μεν ΜΗ μαλάκες ποδηλάτες, δεν θα έχουν λόγο να είναι ενοχλητικοί πλέον και οι μαλάκες ποδηλάτες θα αναδειχθούν και (ελπίζω) θα μάθουν από τα λάθη τους.

Αυτό το "ελπίζω" το χάλασε το σκεπτικό σου - και χρειάζεται ισχυρότερα επιχειρήματα...
Μέσα σε αυτούς τους δρόμους, συζητάς για ενόχληση; Είναι φυσικό και αναμενόμενο ότι ο καθένας θα ενοχλήσει όλους τους άλλους. Η διαχείριση της ενόχλησης είναι το ζητούμενο - κάτι που θέλει διεκδίκηση και όχι με το σταυρό στο χέρι. Κάτι πέρα από το ευχολόγιο που το λένε ΚΟΚ.

Helekin
Απών/απούσα

i.alli.ellatha wrote:
Helekin wrote:
Ενώ με την παρουσία ποδήλατο λωρίδων θα μειωθεί αισθητά η αντιποδηλατική οδήγηση. Οι μεν ΜΗ μαλάκες ποδηλάτες, δεν θα έχουν λόγο να είναι ενοχλητικοί πλέον και οι μαλάκες ποδηλάτες θα αναδειχθούν και (ελπίζω) θα μάθουν από τα λάθη τους.

Αυτό το "ελπίζω" το χάλασε το σκεπτικό σου - και χρειάζεται ισχυρότερα επιχειρήματα...

Μα εμένα δεν με νοιάζουν οι μη σωστοί ποδηλάτες. Εκείνοι είναι άξιοι της μοίρας τους. Τους ποδηλατοδρόμους τους θέλω για να προστατευθούν οι σωστοί. Αυτός είναι κι ο σκοπός ύπαρξής τους. Από εκεί και πέρα, αν έχουν να προσφέρουν κάτι παραπάνω και για να συνετιστούν οι μη σωστοί ποδηλάτες ακόμα καλύτερα.

Ainastros
Απών/απούσα

μόνο που εμεις δεν έχουμε καν δρόμους για να ζητάμε περiσσότερη ασφάλεια σαυτούς..και να κάνουμε απάνω τους .. καθιστικές διαμαρτυρίες..

λέτε και στην αγγλία με βολτούλες, με πρόστιμα και με χαράτσια, να φτιάξαν τέτοιους δρόμους και να τους γεμισαν με πινακιδες και σήματα που να δηλωνουν την παρουσία τους; ...

Wicca
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Helekin wrote:
Αν υπήρχαν ποδηλατοδρόμοι θα ξεχώριζαν οι κακοί ποδηλάτες από τους καλούς, γιατί πολλά ‘λάθη’ που κάνουν οι ποδηλάτες για την δική τους ασφάλεια κρίνοντας υποκειμενικά πάντα, δεν θα τα έκαναν.

Ο μαλάκας, ο ανίκανος, ο ανίδεος και ο άσχετος θα παραμείνει
το ίδιο είτε εκτός είτε εντός ποδηλατόδρομου. Το μάντρωμα σε
είδικές λωρίδες "για ποδηλάτες" δεν είναι η απάντηση στην
βλακεία, την οδηγική ανικανότητα και την περιορισμένη αντί-
ληψη.

Τα ποδήλατα ανήκουν στο δρόμο και όχι σε αποστειρωμένες εί-
δικές ζώνες.

Να συμπληρώσω:
Οι ποδηλατόδρομοι φτιάχνονται στην Ελλάδα με την λογική να βγάλουν τα ποδήλατα (που και καλά τώρα εμποδίζουν), από τους δρόμους, που η πολιτεία μας θεωρεί ότι "ανήκουν" στα αυτοκίνητα.

Αυτή είναι η λογική με την οποία φτιάχθηκαν δυστυχώς, ( όσοι φτιάχθηκαν), γιατί αν δεν ήταν έτσι, τότε οι όποιοι ποδηλατόδρομοι έχουμε, θα ήταν:

1/Χώρος που παίρνεται από τους δρόμους και όχι από τα πεζοδρόμια.

2/Δίκτυο και όχι μεμονωμένες και ξεκάρφωτες λωρίδες κυκλοφορίας ποδηλάτων, που ξεκινούν από το πουθενά και πάνε στο τίποτα.

3/Σκέτες γραμμές που θα δημιουργούσαν χώρο για τα ποδήλατα στον δρόμο και όχι ολόκληρες υπερπαραγωγές, με πλακάκια και φωτάκια και κολωνάκια πάνω στα πεζοδρόμια, ( εις βάρος των πεζών).

4/Θα υπήρχε σηματοδότηση, ταμπέλες, φανάρια, κτλ. που να ρυθμίζουν και την κυκλοφορία των ποδηλάτων.

Το θέμα είναι ότι δυστυχώς στην Ελλάδα, η πολιτεία δεν θεωρεί το ποδήλατο ως ένα ακόμα μεταφορικό μέσο. Το θεωρεί αντικείμενο άθλησης ( που είναι αλλά όχι μόνον) και αντικείμενο αναψυχής -παιχνίδι ( που είναι και αυτό, αλλά όχι μόνον).

Η πολιτεία μας εκλαμβάνει το ποδήλατο σαν ένα παιχνίδι ή κάτι που θα το πάρει κάποιος για να βγει μία "βόλτα" μια φορά την βδομάδα ή για να κάνει το κέφι του το Σ/Κ. Ή θα το πάρει το παιδάκι να κάνει πέντε γύρες εκεί και μετά οι γονείς θα βάλουν το ποδήλατο στο αυτοκίνητο και θα πάνε σπίτι τους.

Δεν είναι τυχαίο ότι όποιοι ποδηλατόδρομοι φτιάχτηκαν έγιναν κοντά σε πλατείες και δρόμους που έχουν καφέ και θεωρούνται "αναψυχής". Η λογική είναι θα πας με το αυτοκίνητο να κάνεις ποδήλατο, θα το φορτώσεις στο αυτοκίνητο και θα πας σπίτι σου.

Άρα κανένα ποδήλατο δεν πρέπει να εμποδίζει την μετακίνηση σου με το αυτοκίνητο. Αυτή είναι η λογική..

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Μια απορια που μου εχει δημιουργηθει.
Σε ποσους απο εμας που κυκλοφορουμε στους δρομους (δλδ χρησιμοποιουμε τα ποδηλατα σαν μεταφορικο μεσο) μας λειπουν οι ποδηλατοδρομοι;;
Εγω παντως και ποδηλατοδρομους να εχει αισθανομαι πιο ανετα να πηγαινω απο τον κανονικο δρομο και οχι απο μια λουριδα αποκλειστικα για εμενα.

Εντωμεταξυ κατι που μου περασε απο το μυαλο το πρωι. Εαν γινουν οι ποδηλατοδρομοι οπως λεμε δεν σημαινει αυτο οτι διαχωριζουμε την θεση μας απο τα υπολοιπα οχηματα που κινουνται στους δρομους; Δεν σημαινει οτι τους δινουμε ενα παραπανω πατημα για να μας θεωρησουν οχηματα που χρειαζονται ειδικη προστασια αρα δεν θα επρεπε να κυκλοφορουμε σε ολους τους δρομους;
Δεν δημιουργουμε παραπανω "εχθρους" οταν τους παιρνουμε κατι δικο τους αντι να τους πεισουμε να το μοιραστουμε;

scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

θα προσθέσω κάτι , αν πούμε οτι γίνετε κάποιο είδους ποδηλατοδρόμος θα λειτουργήσει σωστά ? Εσείς που έχετε δεί στην πράξη ποδηλατοδρόμους στο εξωτερικό τους σέβονται? δεν μιλάω για 1 ή 2 εξαιρέσεις αλλα για ενα γενικό αριθμό πόλεων (ή και διαφορετικών χωρών )
Προσωπικά αν δω Ελληνικά παραδείγματα ή δεν θα συντηρούνται ή θα παραβιάζονται .

Δηλαδή το να υπάρχουν ασφαλή πάρκινγκ ποδηλάτων το βρίσκω ποιο ουσιώδες ή κάποια πεζοδρόμηση

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

scarpe εαν μιλαγαμε για τετοιους ποδηλατοδρομους θα ειχε καποιο νοημα.
http://somigreenhouse.blogspot.gr/2011/05/in-honor-of-wouter-weylandt-fe...

Αλλα κατι τετοιο γινεται μονο εαν ξαναφτιαχτουν οι δρομοι απο την αρχη και μονο εαν μιλαμε για πληρη δικτυο. Κατι τετοιο πολυ απλα στην σημερινη Ελλαδα δεν γινεται. Δεν εχουμε ουτε τον χωρο (καταλληλο πλατος) ουτε μπορουμε να κανουμε πληρες δικτυο (θα πρεπει να βρουμε και καπου να παρκαρουμε ολα τα αυτοκινητα απο την δεξια μερια του δρομου), ουτε τα χρηματα θα θελουν να διαθεσουν (ισως να εχουν και αλλα πραγματα προτεραιοτητα). Το πιο πιθανο θα ειναι να γινει κατι σαν τον Βολο (οσοι εχουν παει θα καταλαβαινουν για τι μιλαω).
Αρα αυτο που προτεινεις ειναι πολυ πιο πρακτικο και ας μαθουμε να κυκλοφορουμε με τα αλλα οχηματα (δεν ειναι τοσο δυσκολο).

vlkr
Απών/απούσα

καταρχήν πρέπει να αναρωτηθούμε αν υπάρχει ελεύθερος χώρος για τα ποδήλατα.Υπάρχει?
1.Αν μας φωτίσει ο Θεός και καταλάβουμε γιατί δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε το αυτοκίνητο για ψίλου πήδημα και πόσο θα ωφελούσε όλους αυτό
2.Αν φύγουν από τη μεση τα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα
3.Αν οι πεζοί χρησιμοποιούσαν κανονικά τα πεζοδρόμια
4.Αν τα πεζοδρόμια ήταν ελεύθερα από τα παράνομα παρκαρισμένα μηχανάκια και πασης φύσεως άλλα αντικείμενα
5.Αν αν αν αν......
Σίγουρα θα υπάρξει χώρος για λωρίδα ποδηλάτου επάνω στο δρόμο.Αλλά επειδή η κοινή λογική ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ θα αργήσουμε πολύ να δούμε ποδηλατόδρομους.
Προσωπικά είμαι οδηγος αυτοκινήτου,ποδηλάτου και πολύ συχνά πεζός.Εχω βρεθεί στη θέση όλων και κάνω αυτές τις παρατηρήσεις.

Tasos
Απών/απούσα

Αυτό που επιβάλλεται να γίνει είναι να μειωθεί δραστικά η χρήση (και η κατοχή) των αυτοκινήτων. Ο χώρος έτσι θα δημιουργηθεί, όταν ένας αριθμός ΙΧήδων στραφούν στα ΜΜΜ ή/και στο ποδήλατο. Οι ποδηλατοδρομοι είναι προφανώς απαραίτητοι για να γίνει κάτι τέτοιο. Όχι ένας ή δυο αλλά ένα ευρύ δίκτυο αξόνων, σαν αυτό που είχε προταθεί από τη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του Πολυτεχνείου και είχε συμπεριληφθεί στο προηγούμενο ρυθμιστικό της Αθήνας. Και το οποίο απορρίφθηκε από την παρούσα κυβέρνηση -για να κάνουμε και λίγο αντικυβερνητισμό :-ο
Επίσης ας μην κρίνουμε με τα δικά μας μέτρα. Ένας ηλικιωμένος ή ένα παιδί, μπορεί να πάει στο κέντρο πχ με το ποδήλατό του; Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πρέπει να γεμίσει η Αθήνα ποδηλατόδρομους σώνει και καλά. Προφανώς σε πολλούς δρόμους μπορούν να συνυπάρξουν αυτοκίνητα και ποδήλατα. Και οι δυο προσεγγίσεις είναι σωστές και απαραίτητες. Αυτό που προϋποθέτουν όμως είναι πολιτική βούληση...

vlkr
Απών/απούσα

για τη μείωση της χρήσης Ι.Χ.Αυτό είναι και το ζητούμενο και έτσι θα ελευθερωθούν οι χώροι.Αυτό όμως είναι κάτι που πρεπει να καταλάβει ο καθένας ξεχωριστα,δλδ τα οφέλη της μείωσης χρησης ΙΧ,που είναι γνωστα σε όλους και στη θεωρία τα παραδεχόμαστε αλλά στη πράξη?
Εκεί δεν είναι θέμα πολιτικής βούλησης.Είναι θέμα παιδείας-κουλτούρας που θα χρειαστούν 2-3 γενιές να την αλλάξουμε.
Όσο για την κατοχή αυτοκινήτου πολύ φοβάμαι οτί αν αύριο το πρωι καταθέταμε όλοι πινακίδες και παίρναμε το ποδήλατο θα μας έβαζαν πινακίδες στα ποδήλατα και τον ανάλογο φόρο.Οι ''κυβερνητικοί'' νοιάζονται πρωτίστως για το πως θα εισπράξουν.Με κάθε τρόπο..

scarpedico
Εικόνα scarpedico
Απών/απούσα

tasos wrote:
Αυτό που επιβάλλεται να γίνει είναι να μειωθεί δραστικά η χρήση (και η κατοχή) των αυτοκινήτων. Ο χώρος έτσι θα δημιουργηθεί, όταν ένας αριθμός ΙΧήδων στραφούν στα ΜΜΜ ή/και στο ποδήλατο. Οι ποδηλατοδρομοι είναι προφανώς απαραίτητοι για να γίνει κάτι τέτοιο. Όχι ένας ή δυο αλλά ένα ευρύ δίκτυο αξόνων, σαν αυτό που είχε προταθεί από τη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του Πολυτεχνείου και είχε συμπεριληφθεί στο προηγούμενο ρυθμιστικό της Αθήνας. Και το οποίο απορρίφθηκε από την παρούσα κυβέρνηση -για να κάνουμε και λίγο αντικυβερνητισμό :-ο
Επίσης ας μην κρίνουμε με τα δικά μας μέτρα. Ένας ηλικιωμένος ή ένα παιδί, μπορεί να πάει στο κέντρο πχ με το ποδήλατό του; Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πρέπει να γεμίσει η Αθήνα ποδηλατόδρομους σώνει και καλά. Προφανώς σε πολλούς δρόμους μπορούν να συνυπάρξουν αυτοκίνητα και ποδήλατα. Και οι δυο προσεγγίσεις είναι σωστές και απαραίτητες. Αυτό που προϋποθέτουν όμως είναι πολιτική βούληση...

Δεν βασίζομαι στι πολιτική βούληση γιατί ποια πρέπει να την ξεχνάμε (δεν λέω οτι δεν θα ασχοληθώ αλλα δεν περιμένω ανταπόκριση )
Μιλώντας κατα καιρούς με εργαζόμενους εταιριών και πρόσφατα βλέποντας και εγώ κάποια πράγματα στη πράξη είμαστε μακριά ακόμα απο το να γίνει bike friendly μια επιχείρηση, προσωπικά δεν το πίστευα (το είχα εφικτό ) αλλα στην πορεία κατάλαβα καλύτερα .

οι περισσότεροι που παίρνουν αυτοκίνητο για την δουλειά ή μένουν μακριά ή έχουν αυστηρό οράριο-dresscode και δεν βολεύονται αλλιώς , τα ΜΜΜ πάνε για κλείσιμο και είναι απλά ασύμφορα οικονομικά , προσωπικά πληρώνω εισιτήριο όσο γίνετε αλλα γιατί δεν μπαίνω πολύ στα ΜΜΜ , αν έμπαινα συχνά δεν θα πλήρωνα (τώρα δεν με συμφέρει να φάω πρόστιμο ).

Αν πεις θα μπουν σχάρες στα λεωφορεία , αν πεις φτιάχνουμε ασφαλή χώρους στάθμευσης πχ μέσα σε μετρό (με το μήνα κάπως να υπάρχει και ενα κέρδος για το μετρό ) με τέτοιες κινήσεις οικονομικές και εύκολες στη συντήρηση δίνεις +1 στο να χρησιμοποιήσω ποδήλατο , αντίστοιχα με χαμηλή φορολογία .

Σαν ένα μικρό παράδειγμα (Λαμία ) θα σου πώ οτι αυξήθηκε η χρήση του ποδηλάτου λόγο των έργων, στην πράξη όμως δεν εξυπηρετεί το να πας στη δουλειά σου παρα μόνο βόλτα καθώς ούτε μαγαζιά υπάρχουν στην περιοχή ούτε οταν γίνουν θα είναι εκει ο ποδηλατοδρόμος (0 συντήρηση ως τώρα )

προφανώς δεν ακυρώνω οτι έχει γίνει για τους ποδηλατοδρόμους

απλά απο την μεριά μου βλέπω ποιο εφικτά οσα ανέφερα παραπάνω

Wicca
Απών/απούσα

Οι ποδηλατόδρομοι δεν χρειάζονται εάν και εφόσον υπάρχουν λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους και ένας ΚΟΚ που τηρείται με μία στοιχειώδη σηματοδότηση και για τα ποδήλατα.

Από εκεί και πέρα τα κέντρα των πόλεων θα μπορούσαν να είναι κλειστά για τα ΙΧ. Αυτό συμβαίνει στο εξωτερικό αλλά δεν συμβαίνει για τις δικές μας πόλεις. Δεν έχει κανένα απολύτως νόημα να επιτρέπεται η μετακίνηση στο κέντρο κάποια μεγαλούπολης όταν αυτό εξυπηρετείται από πολλά και διαφορετικά ΜΜΜ. Δεν νοείται να είναι ανοιχτό το κέντρο της Αθήνας για τα ΙΧ όταν έχει δύο γραμμές Μετρό, Τραμ, Ηλεκτρικό, Προαστιακό, λεωφορεία και τρόλει.

Για μένα αυτός που ξεκινάει να πάει στην δουλειά του με το ΙΧ, ειδικά στο κέντρο, όταν υπάρχουν τόσοι εναλλακτικοί τρόποι για να μετακινηθεί, είναι στην νοοτροπία του, ελιτιστής, αντικοινωνικός και βολεψάκιας.

Από εκεί και πέρα και με δεδομένο πλέον ότι το ποδήλατο μπορεί να μπει σε όλα αυτά τα ΜΜΜ, ( εκτός λεωφορείων και τρόλει), θεωρώ απαράδεκτο να υπάρχουν ακόμα άτομα που ξεκινούν με το αυτοκίνητο τους να κατέβουν στην Ομόνοια ( π.χ) με αυτό. Και μετά να το παρατάνε όπου τους σβήσει, εντός εκτός και επι τα αυτά των πεζοδρομίων, των κάδων, στις ράμπες για άτομα με προβλήματα κινητικότητας, μες στους πεζόδρομους, ή όπου αλλού τους κατέβει.

Αυτό συμβαίνει γιατί δεν υπάρχει καμία απολύτως πολιτική βούληση για να το αλλάξει. Να αλλάξει την νοοτροπία που υπάρχει ήδη.

Filopodaros
Εικόνα Filopodaros
Απών/απούσα

vlkr wrote:
Όσο για την κατοχή αυτοκινήτου πολύ φοβάμαι οτί αν αύριο το πρωι καταθέταμε όλοι πινακίδες και παίρναμε το ποδήλατο θα μας έβαζαν πινακίδες στα ποδήλατα και τον ανάλογο φόρο.Οι ''κυβερνητικοί'' νοιάζονται πρωτίστως για το πως θα εισπράξουν.Με κάθε τρόπο..
Ας μην φοβόμαστε οτι θέλουν να εισπράξουν από τους ποδηλάτες. Αν θέλουν να εισπράξουν είναι πολύ πιο εύκολο να εισπράξουν από τα Ι.Χ., όπως και κάνουν, αλλά με οριζόντια μέτρα χωρίς να πολύ-ιδρώσουν.

Αν νοιαζόντουσαν για το πώς θα εισπράξουν και ταυτόχρονα να σώσουν τις πόλεις, θα έκοβαν κλήσεις σε όλα τα παράνομα παρκαρισμένα Ι.Χ. κάθε μέρα. Αυτό κάνουν πολιτισμένες πόλεις και εισπράττουν δεκάδες εκατομμύρια το χρόνο. Αυτό και μόνο το απλό μέτρο θα μείωνε τη χρήση του Ι.Χ. και θα αύξανε τη χρήση του ποδηλάτου και όλων των βιώσιμων μέσων. Αυτό πρέπει να ζητάμε μέχρι να το ακούσουν από πολλές μεριές και να το κάνουν.

Ainastros
Απών/απούσα

δω πριν λίγες μέρες που πάτησε νταλικα ποδηλάτισσα δεν κουνήθηκε φύλλο... μάλιστα την κατηγορούσατε για έλλειψη κυκλοφοριακής αγωγής.. επειδή έκανε το λάθος να βρίσκεται δίπλα στη νταλίκα.. γιατί ως γνωστόν όποιος δεν βρίσκεται στην θέση που του αρμόζει στον δρόμο ... του αξίζει να πεθάνει..

ίσως να έμπαινε μια πινακίδα εστω σαν φόρος τιμής, που να δηλώνει ότι από αυτόν τον δρόμο διέρχονται και ποδηλάτες.. αλλά τι λέω.. από ποιον..δεν ανηκε καν σε κάποιον ποδηλατικό σύλλογο .. ούτε σε κάποια ομάδα ποδηλασίας.. και παίζει να μην φόραγε ούτε καν κράνος...

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Filopodaros wrote:
Ας μην φοβόμαστε οτι θέλουν να εισπράξουν από τους ποδηλάτες. Αν θέλουν να εισπράξουν είναι πολύ πιο εύκολο να εισπράξουν από τα Ι.Χ., όπως και κάνουν, αλλά με οριζόντια μέτρα χωρίς να πολύ-ιδρώσουν.

Συμπαθέστατε Φιλοπόδαρε, είσαι πολύ αγνός άνθρωπος, πολύ περισσότερο από όσο θα ήταν επιτρεπτό... Με τους αληταράδες που μας έχουν κάτσει στο σβέρκο, ο σκοπός δεν είναι οι εισπράξεις είναι να μας τσακίσουν, να μας πετάξουν έξω από τους δρόμους. Και επειδή δεν μπορούν να το πουν ανοιχτά, το κάνουν με πλάγιους τρόπους. Αν δεν τόχεις καταλάβει, καιρός να πονηρέψεις και συ.

aldro
Απών/απούσα

1)Μετρα στο Λονδίνο για βελτιωση της ασφάλειας των ποδηλατών
. http://road.cc/content/news/92771-dft-and-boris-johnson-announce-measure... .
Τα μέτρα περιλαμβάνουν μεταξυ αλλων την υποχρεωτικη υπαρξη στα φορτηγα πλαινων προφυλακτηρων που εμποδιζουν των εγκλωβισμό ατόμων κάτω από το φορτηγό

2) Οδηγιες σχεδιασης ποδηλατοδρόμων στην Αμερική . http://streetswiki.wikispaces.com/Bikeway+Design+Solutions .

Wicca
Απών/απούσα

aldro wrote:
1)Μετρα στο Λονδίνο για βελτιωση της ασφάλειας των ποδηλατών
. http://road.cc/content/news/92771-dft-and-boris-johnson-announce-measure... .
Τα μέτρα περιλαμβάνουν μεταξυ αλλων την υποχρεωτικη υπαρξη στα φορτηγα πλαινων προφυλακτηρων που εμποδιζουν των εγκλωβισμό ατόμων κάτω από το φορτηγό

2) Οδηγιες σχεδιασης ποδηλατοδρόμων στην Αμερική . http://streetswiki.wikispaces.com/Bikeway+Design+Solutions .

Κατά την διάρκεια των Ολυμπιακών αγώνων της Αθήνας, είχαν γίνει ρυθμίσεις στην κυκλοφορία.
Μία από αυτές ήταν το ότι απαγορευόταν σε φορτηγά και μεγάλα οχήματα οποιουδήποτε είδους, ακόμα και αυτά που ήταν τροφοδοσίας στα καταστήματα, να κινούνται στους δρόμους.
Για τα οχήματα αυτά επιτρεπόταν η κίνηση 4-6 το πρωί, για να γίνεται η τροφοδοσία των καταστημάτων.
Εκείνες της μέρες λοιπόν, η Αθήνα ήταν ένα "θαύμα" καθώς είχε καλύτερη κίνηση στους δρόμους ( φυσικά σε αυτό συνετέλεσαν και άλλα μέτρα, αφού είχε κλείσει και το κέντρο για τα ΙΧ), είχε λιγότερο θόρυβο, λιγότερο καυσαέριο και γενικότερα η κατάσταση των δρόμων ήταν σαφώς καλύτερη.

Σαν μέτρο αυτό μου είχε φανεί τότε εξαιρετικό, γιατί δεν έχει καμία λογική να προσπαθείς να περάσεις μέσα από αστικούς δρόμους νταλίκες και τεράστια φορτηγά τις ώρες που ο κόσμος θέλει να μετακινηθεί για να πάει στις δουλειές του. Είναι που είναι δυσκίνητα λόγο μεγέθους αυτά τα οχήματα, είναι παράλογο να κινούνται και μέσα στον πρωινό κυκλοφοριακό πανικό.

Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να κάνει και ο δήμος του Λονδίνου. Δηλαδή να επιτρέψει σε κάποια "νεκρή" για την κυκλοφορία ώρα, τα φορτηγά στους δρόμους, κυρίως βραδυνές ώρες, και να τελειώνει μία και καλή με το θέμα των φορτηγών και των τροχαίων, που αναμενόμενο είναι να προκαλούν αυτά στους δρόμους, όταν εμπλέκονται στην συνολική κίνηση της ( κάθε ) πόλης.

Άλλωστε αυτό γίνεται ήδη διεθνώς για απορριμματοφόρα, τις σκούπες του Δήμου, τα συνεργεία που μαζεύουν μπάζα, ογκώδη απορρίμματα.. Βγάζει κανείς τα απορριμματοφόρα σε ώρα αιχμής; Γιατί επιτρέπει την νταλίκα ή το φορτηγό σε τέτοιες ώρες να κυκλοφορεί μέσα στις πόλεις;

Το να βάλουν τώρα προστατευτικά στα φορτηγά, το θεωρώ κάτι που δεν λύνει το πρόβλημα. Απλά περιορίζει τις επιπτώσεις του.

aldro
Απών/απούσα

Έχεις δίκιο Wicca.Αυτό που αναφέρεις θα ήταν η καλύτερη λύση
Εδώ είναι η πρόταση της Ευρωπαΐκής ποδηλατικής ομοσπονδίας . . http://www.ecf.com/news/hgv-cab-design-cycling-collisions/ .
Μετάφραση στο περίπου

Μπορούμε να πούμε είναι ότι ,από όλους των άλλους χρηστες του οδικού δικτύου , αναλογικά τα βαρέα φορτηγά οχήματα είναι τα πιο επικίνδυνα οχήματα με τα οποία ποδηλάτες έρχονται σε επαφή .
Με αυτό κατά νου, φαίνεται απίστευτο ότι δεν υπάρχει νομοθεσία σχετικά με τα βαρέα φορτηγά οχήματα για άμεση όραση ποδηλατων (σε αντίθεση με έμμεσης όρασης , όπως καθρέφτες ) .
Όχι μόνο δεν υπάρχουν απαιτήσεις για τα βαρέα φορτηγά οχήματα για να έχουν καλή άμεση όραση από την καμπίνα , αλλά δεν υπάρχουν πρότυπα , δεν υπάρχουν κατευθυντήριες γραμμές , δεν υπάρχουν συστάσεις για να επισημάνθουν ακόμη και αν θεωρήθηκαν χρήσιμες .

Έτσι , ιδιωτικά αυτοκίνητα (βάρους ≈ 1,5 τόνους ? Μακρά ≈ 4 μέτρα) έχουν μια αναφορά και τις απαιτήσεις για άμεση όραση [ 2] ενώ Φορτηγα ταξί ( βάρους 44 τόνων ? Μακρά ≈ 18 μέτρα) δεν έχουν καμια αναφορά .

Αυτό είναι μάλλον περίεργο .
Κανονισμοί για εμμεση όραση και απαιτήσεις :

Τα Βαρέα φορτηγά οχήματα έχουν αφθονία έμμεσων κανονισμών και τις απαιτήσεις σχετικά με τα κάτοπτρα , οι οποίες υπαγορεύονται από την ΕΕ όραμα [ 3 ] .
Υπάρχουν, ωστόσο , πολλά προβλήματα με την έμμεση όραση . Μελέτες από όλη την Ευρώπη έχουν δείξει εκεί ότι εξακολουθούν να υπάρχουν τυφλά σημεία ή κακή όραση γύρω από την καμπίνα ( όπου οι ποδηλάτες είναι πιο πιθανό να χτυπήσουν ) , και η UNECE και η ΕΕ προσθέτουν νέες απαιτήσεις κάθε τόσο για να συμβαδίσει ( νέα φορτηγά φέτος θα πρέπει να έχουν επέκταση του κατόπτρου της κλάσης V ) .
Όμως η εμμεση όρασης δεν είναι υποκατάστατο για την άμεση όραση , γιατί :

Πρώτον, ένα μικρό λάθος στη ρύθμιση των κατόπτρων μπορεί να αφήσει ένα μεγάλο τυφλό σημείο στο οπτικό πεδίο του οδηγού .
Μια δανική μελέτη [4] διαπίστωσε ότι από τα 25 στα βαρέα φορτηγά οχήματα που μελέτησαν που ενεπλάκησαν σε συγκρούσεις με τους ποδηλάτες , 21 είχαν ρυθμιστεί λάθος καθρέφτες .
Δεν ξέρω αν αυτό προκάλεσε τη σύγκρουση , αλλά σίγουρα πυροδοτεί ένα φως που αναβοσβήνει στο ταμπλό .

« Αυτό είναι πραγματικά ένα άλλο τυφλό σημείο , ένα χρονικό τυφλό σημείο και όχι ενα χωρικό , αλλά ένα τυφλό οπως και να είναι . "

Δεύτερον, έχει υπολογιστεί ότι χρειάζεται περίπου ένα δευτερόλεπτο για έναν οδηγό να ρίξει μια ματιά στον καθρέφτη και στη συνέχεια να επανέλθει στο επόμενο καθρέφτη [ 5 ] . Έτσι, υπάρχουν δύο / τρία κύρια κάτοπτρα στην πλευρά του συνοδηγού , ένα μπροστά , μια ματιά μπροστα μέσα από το παρμπρίζ και , στη συνέχεια, ο ελιγμός.
Αυτό είναι περίπου 4-6 δευτερόλεπτα από την αναζήτηση στο πρώτο καθρέφτη για να αναζητούν το τελευταίο και στη συνέχεια να κάνει τον ελιγμό .
Πολλά μπορούν να συμβούν σε αυτό το πρώτο καθρέφτη σε πέντε δευτερόλεπτα .
Αυτό είναι πραγματικά ένα άλλο τυφλό σημείο , ένα χρονική τυφλό σημείο και όχι ένα χωρικό , αλλά ένα σίγουρα τυφλό σημείο .

Φυσικά υπάρχουν και άλλα προβλήματα με τους καθρέφτες , όπως τα αντικείμενα φαίνονται μακρύτερα και ταχύτητες που εχει κλίση στην κυρτή πλευρά και μπροστά καθρέφτη Καθρέφτες που δεν αντικαθίστανται όταν σπάσουν. Καθρέφτες ίδιοι δημιουργούν τυφλά σημεία αποκρύπτοντας την άμεση άποψη .
Έτσι,σχετικά με την άμεσης οπτική επαφής από την καμπίνα ; Τι μπορεί να κάνει τον οδηγό να βλέπει άμεσα ;

Εδώ έγκειται ένα πρόβλημα . Τα βαρέα φορτηγά οχήματα φορτηγά ρυθμίζονται σε μέγεθος με την οδηγία 96/ 53 η οποία καλύπτει το σύνολο φορτηγό , συμπεριλαμβανομένου του ρυμουλκούμενου .
Για να μεγιστοποιεί το ωφέλιμο φορτίο , για να φιλοξενήσει τη θέση των συστημάτων ψύξης στην μπροστινή σχάρα , και να προσφέρει στον οδηγό ένα άνετο χώρο διαβίωσης , η καμπίνα έχει αρχίσει να μοιάζει με αρχοντικό των Βρυξελλών και γίνεται λεπτή και υψηλότερη κατά τη διάρκεια των ετών .
Ο οδηγός κάθεται σε ένα απίστευτα υψηλή θέση .
Το παρμπρίζ έχει περιέλθει σε μια λεπτή λωρίδα , κυρίως από στυλιστικές ανησυχίες , και τα πλευρικά πόρτας έχουν σχεδόν κλεισει .
Τι μπορείτε να δείτε από την πλευρά της καμπίνας ;

« Πρέπει να δώσουμε στον οδηγό κάθε ευκαιρία για να δούμε γύρω από την καμπίνα .
Είναι στην καλύτερη περίπτωση μια ανωμαλία που έχουμε χάσει τον έλεγχο αυτό?
Και στη χειρότερη περίπτωση ένα σκάνδαλο » .

Η γραμμή των ματιών του οδηγού είναι 3 μέτρα ή και περισσότερο από το έδαφος , το κάτω χείλος του πλευρικού παραθύρου είναι 2,3 μέτρα . Αν θέλουμε να έχουμε αυτά τα είδη των φορτηγών καμπίνες επιτρέπεται σε αστικές περιοχές , τότε θα πρέπει να φέρει το ύψος του θαλάμου προς τα κάτω και να εισαγάγει την καλύτερη αλεξήνεμο, όσο και πλαϊνό παράθυρο πάνελ .

Αυτός είναι ο λόγος που έχουμε προσπαθήσει για να γινει μια αλλαγή στην οδηγία 96/53 που καθορίζει το σχήμα και το μέγεθος των βαρέων φορτηγών οχημάτων σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η οδηγία είναι επί του παρόντος στο στάδιο της τροποποιησης ώστε να προβλέπει ένα πιο αεροδυναμικό σχήμα και θέλουμε να βεβαιωθείτε ότι εάν υπάρχει οποιαδήποτε επιπλέον μέγεθος και
χώρος που δίνεται για καλύτερη αεροδυναμική , τότε θα πρέπει επίσης να σημαίνει καλύτερη σχεδίαση των βαρέων φορτηγών οχημάτων για την ασφάλεια ,επίσης .
Θα ζητήσουμε καλύτερη άμεση όραση από την καμπίνα
για να φιλοξενήσει μια καλύτερη , χαμηλότερη καθιστή θέση για τον οδηγό
Πρέπει επίσης να υπάρχει επεξεργασία προς τις άμεσες απαιτήσεις για την όραση για τα βαρέα φορτηγά οχήματα σε UNECE για όλα τα φορτηγά της ΕΕ , που σχετίζονται με αυτό θα θέλαμε επίσης να δούμε κάποια αλλαγή με το πώς τα μπροστινά και πλευρικά παράθυρα τοποθετούνται , τοποθετούνται και ταξινομούνται
για να φιλοξενήσει ένα ασφαλέστερο σχήμα για σωματική σύγκρουση με απροστάτευτο εκτροπή των χρηστών της οδού

Μπορούμε επίσης να συνυπογράψουμε την περασμένη εβδομάδα μια δήλωση με άλλους κορυφαίους οργανισμούς και δημόσιες αρχές σε όλη την Ευρώπη ζητώντας για τις Βρυξέλλες να μην αποφύγουμε αυτή την πρόκληση της παροχής ασφαλέστερων καμπίνες φορτηγών για όλους τους χρήστες του οδικού δικτύου που έρχονται σε επαφή με αυτά τα οχήματα .

Υπάρχουν ορισμένα ενδιαφέροντα σχέδια που έχουν prototyped . Αυτό είναι ένα ταξί Mercedes Benz με χαμηλότερη θέση των καθισμάτων , μεγάλο παρμπρίζ και τα παράθυρα στις πόρτες .

Και το Λονδίνο Ποδηλασία εκστρατεία έχουν χλεύαζαν μέχρι μια ενδιαφέρουσα σχεδίαση με τα απορριμματοφόρα και ο σχεδιασμός των λεωφορείων στο μυαλό .

Αυτό δεν είναι φαντασίωση ? πρωτότυπα έχουν κατασκευαστεί , τα σχέδια είναι στο τραπέζι , αλλά για να γίνει πραγματικότητα εκεί θα πρέπει να υπάρξει κάποια χαλάρωση των περιορισμών στο μπροστινό μέρος του βαρέων οχημάτων τ. Με αυτό το καρότο χρειάζεται επίσης να είναι ένα ραβδί. Εμείς τελικά θα χρειαστούμε κάποιο είδος της απαίτησης για άμεση προδιαγραφές όραμα από αυτές τις καμπίνες , Η αλλαγη στην οδηγία 96/ 53 μπορεί να είναι η αρχή .

........................................................................
Some 22% of cycling fatalities are as a result of collisions with a goods vehicle, both light and heavy goods vehicles[1], with wide variations across the EU. This figure is 43% in Belgium, 38% in the Netherlands, 33% in the UK and 33% in Denmark. In some cities it seems as if the situation is getting really out of hand. In London over 50% of cycling fatalities last year were as a direct result of a collision with an HGV. The main crashes with cyclists being the right turn (left in UK, Ireland, Malta, Cyprus) blind spot crash.
Why are these large vehicles so disproportionately dangerous?

Buses are involved in a similar amount of collisions and casualties as HGV lorries, but buses are only interacting with pedestrians and cyclists. For HGVs, interaction with urban transport users occurs for only a tenth, perhaps less, of the whole journey. However construction lorries and tippers are also becoming more and more integrated into urban transport areas and these are also a real problem now, accounting for many of London’s casualties.

We can say is that, out of all the other road users, proportionately HGVs are the most dangerous vehicles that cyclists come into contact with. With this in mind it seems incredible that there is no legislation regarding HGV direct vision (as opposed to indirect vision such as mirrors). Not only are there no requirements for HGVs to have good direct vision from the cab, but there are no standards, no guidelines, no recommendations to point to even if requirements were thought useful.

So, private motor cars (weighing ≈1.5 tonnes; ≈4 metres long) have a reference and requirements for direct vision[2]; HGV cabs (weight 44 tonnes; ≈18 metres long) do not.

That is rather odd.
Indirect vision regulations and requirements:

HGVs do have plenty of indirect vision regulation and requirements regarding mirrors which are mandated from the EU[3]. There are, however, plenty of problems with indirect vision. Studies from around Europe have shown there to still exist blind spots or poor vision around the cab (where cyclists are more likely to be hit), and UNECE and the EU do add new requirements every so often to keep up (new lorries this year will have to have an extension to the Class V mirror).
Indirect vision is no substitute for direct vision, and here’s why:

First a slight mistake in adjusting the mirrors can leave a large blind spot in the driver’s vision. A Danish study[4] found that of the 25 HGVs they studied that were involved in collisions with cyclists, 21 had incorrectly adjusted mirrors. We do not know if this caused the collision but it certainly sets off a flashing light on the dashboard.

“This really is another blind spot, a temporal blind spot rather than a spatial one, but a blind spot none the less.”

Secondly it has been estimated that it takes about a second for a driver to glance into a mirror and then turn to the next mirror[5]. So there are two/three main mirrors at the passenger side, one up front, a look ahead through the windscreen and then the manoeuvre. That’s about 4-6 seconds from looking in the first mirror to looking in the last and then making the manoeuvre. A lot can happen in that first mirror in five seconds. This really is another blind spot, a temporal blind spot rather than a spatial one, but a blind spot none the less.

Of course there are other problems with mirrors such as objects seeming further away and speeds being warped in the convex side and front mirror; mirrors not being replaced when broken; mirrors themselves creating blindspots by obscuring the direct view.
So what of direct vision from the cab? What can the driver see directly?

Herein lies a problem. HGV lorries are regulated in size by Directive 96/53 which covers the whole lorry including the trailer. In order to maximise payload, to accommodate the position of the cooling systems at the front grill, and to give the driver a comfortable living space, the cab has begun to resemble a Brussels townhouse and has got thinner and higher over the years. The driver sits at an incredibly high position. The windscreen has devolved into a thin strip, mainly out of stylistic concerns, and the side door panels have almost completely closed up. What can you see from the side of this cab?

“We need to give the driver every opportunity to see around the cab. It is at best an anomaly that we have lost control of this; and at worst a scandal.”
The eye line of the driver is 3 metres or more off the ground, the bottom lip of the side window is at 2.3 metres. If we are going to have these sorts of HGV cabs allowed in urban areas then we have to bring the cab height down and introduce better windscreens and window side panels. We need to give the driver every opportunity to see around the cab. It is at best an anomaly that we have lost control of this; and at worst a scandal.

This is why we have been seeking to get a change to Directive 96/53 which specifies the shape and size of HGVs across the EU. The Directive is currently in the process of being amended to provide a more aerodynamic shape and we want to make sure that if there is any extra size and space given for better aerodynamics then it should also mean better HGV cab design for safety as well.
We will be calling for:

better direct vision from the cab
to accommodate a better, lower seated position for the driver
There should also be work towards direct vision requirements for HGVs at UNECE for all EU HGVs, related to this we would also like to see some change with how the front and side windows are placed, positioned and sized
to accommodate a safer shape for physical collision with unprotected road user deflection

We also co-signed last week a declaration with other leading organisations and public authorities around Europe calling for Brussels to not shirk from this challenge of providing safer HGV cabs for all road users that come in contact with these vehicles.

There are some interesting designs that have been prototyped. This is a Mercedes Benz cab with lower seating position, large windscreen and windows in the door panels.

And London Cycling Campaign have mocked up an interesting design with the garbage trucks and bus design in mind.

This is not fantasy; prototypes have been built, designs are on the table but to make it a reality there will need to be some relaxation of the restrictions on the front of HGV cabs. With this carrot there also needs to be a stick. We eventually will need some sort of requirement for direct vision specifications from these cabs, changing Directive 96/53 can be the start.

Wicca
Απών/απούσα

Το κείμενο που παρέθεσες αναφέρεται και στο πρόβλημα που έχουν οι οδηγοί των μεγάλων οχημάτων με την ορατοτητα που έχουν αυτά. Επειδή έχουν αυτό τον σχεδιασμό που έχουν τώρα, οι οδηγοί δεν βλέπουν χαμηλά και κάτω, δίπλα από τις πόρτες της καμπίνας και κάτω από το παρμπρίζ. Όποιος στέκεται δίπλα τους είναι κρυμμένος. Στα λεωφορεία το σώζει λίγο η δεξιά του οδηγού πόρτα που είναι τζαμένια, αλλά στα φορτηγά και από το ύψος που βρίσκεται η θέση του οδηγού δεν υπάρχει καμία σωτηρία.

Όπως και να έχει επειδή δεν προβλέπεται να αλλάξει σύντομα ο σχεδιασμός των οχημάτων αυτών, θα πρέπει εμείς ο ποδηλάτες να προσέχουμε.

Μην πάτε κοντά και μην στέκεστε κοντά σε φορτηγά ή λεωφορεία. Ο οδηγός δεν μπορεί να σας δει αν σταθείτε δίπλα ή κολλητά μπροστά στο όχημα του.

contact