Τροχαία Εγκλήματα και «απονομή Δικαιοσύνης»

6 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

Πρόσθεσα και μερικά ακόμα αρχεία, όπως και τον ΚΟΚ για να είναι πιο σαφές το όλο ζήτημα.
--------------------------------------
Στο δεύτερο σχόλιο υπάρχει πιο αναλυτική ανακοίνωση, την οποία θα βρείτε και στο doc στο τέλος της δημοσίευσης.
--------------------------------------
Χθές 16/12/2010 ξεκινησε στη βουλή η συζήτηση νομοσχεδίου του υπουργείου Δικαιοσύνης (ψηφιστηκε στο συνολο και θα συνεχιστει σημερα κατ αρθρο) που περιλαμβάνει απίστευτες "ρυθμίσεις" για σειρα τροχαίων παραβάσεων. Θαυμάστε απόσπασμα απο την εισηγητική έκθεση:
“Κρίνεται ότι είναι ανάγκη μερικές αξιόποινες πράξεις που δεν εμφανίζουν «εγκληματικό άδικο» και στην ουσία πρόκειται για πράξεις με μικρή κοινωνική απαξία και οι οποίες σήμερα είναι πλημμελήματα και επιβαρύνουν υπέρμετρα τα πινάκια των δικασίμων των Μονομελών Πλημμελειοδικείων να «υποβιβασθούν» αυτές σε πταίσματα και να δικάζονται από τα Πταισματοδικεία.” Σας στελνουμε κοινη ανακοινωση που υπογράφουν οι:

-Εταιρεία Υποστήριξης Θυμάτων Τροχαίων Ατυχημάτων ( ΕΥΘΥΤΑ ΡΟΔΟΥ) ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΟΔΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
-You Are What U do – Κώστας Κουβίδης- Αθήνα.
( Οργανώσεις - μέλη της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων Δυστυχημάτων (FEVR).

-Επειδη οι τροποποιησεις αυτες του ΚΟΚ εχουν μπει αναμεσα σε ενα συνολο εκατονταδων άλλων ρυθμισεων για διαφορα θέματα δεν γινονται ευκολα αντιληπτές.
-Επειδη το νομοσχεδιο αυτο περναει ενω υπάρχει η απεργια στο χωρο των ΜΜΕ δυστυχώς δεν μπορει να υπαρξει ευρύτερη ενημέρωση.
-Ειναι στο χερι των εναλλακτικων μεσων ενημερωσης να δημοσιοποιήσουν αυτη την ιστορία.
- Αν υπάρχει οποιαδηποτε προσβαση σε βουλευτές η κόμματα ΑΜΕΣΑ να ζητηθεί να αποσυρθει το αρθρο 31 απο το σχεδιο νομου.
-Οποιος θέλει να δει ολοκληρο το σχετικο αρθρο και την εισηγητικη εκθεση μπορει να το κανει στο site του υπουργείου Δικαιοσυνης, η να μας τα ζητησει και θα του τα στειλουμε.
-Αν δεν απεργει και το καναλι της βουλής θα αναμεταδίδει σημερα την σχετικη συζήτηση.

--
www.kostaskouvidis.com
www.myspace.com/internationaljazzmeetingkostaskouvidis

ΣυνημμένοΜέγεθος
Microsoft Office document icon Arthro31.doc31.5 KB
Microsoft Office document icon SxedioNomou.doc26.5 KB
PDF icon KOK.pdf3.64 MB
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Tasos
Απών/απούσα

από πλημμέλημα σε πταίσμα σημαίνει μετατροπή των ποινών που μπορεί να φτάσουν ως 1-5 χρόνια φυλάκιση (με αναστολή συνήθως-εξαγοράσιμη)απλά σε χρηματικό ποσό. Ξέρουμε τι ισχύει στο εξωτερικό;

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

Τροχαία Εγκλήματα και «απονομή Δικαιοσύνης»
Στο Άρθρο 31 του σχεδίου νόμου με τίτλο «ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΣΤΗΝ ΑΠΟΝΟΜΗ ΤΗΣ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ» που συζητείται στη βουλή από τις 16/12 ο υπουργός Δικαιοσύνης εισηγείται την μετατροπή από πλημμελήματα σε πταίσματα για τα αδικήματα που οφείλονται στην «Οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, φαρμάκων ή τοξικών ουσιών» (Άρθρο 42 Κ.Ο.Κ.) και σε παραλείψεις στα μέτρα ασφαλείας σε «Αγώνες στις οδούς και στις πίστες» (Άρθρο 49 του ΚΟΚ). Είναι απίστευτο σε μια χώρα που επί δεκαετίες μετράει πάνω από 1500 νεκρούς και υπερδιπλάσιους βαριά τραυματίες στους δρόμους, σε μια χώρα που βρίσκεται στη χειρότερη θέση στην Ευρώπη σε αριθμό θανάτων από τροχαία (130 νεκροί ανά εκατομμύριο κατοίκων όταν ο μέσος ευρωπαϊκός όρος είναι 69) να προωθούνται τέτοια μέτρα. Για ποιό λόγο; Aντιγράφουμε από την εισηγητική έκθεση:
“Κρίνεται ότι είναι ανάγκη μερικές αξιόποινες πράξεις που δεν εμφανίζουν «εγκληματικό άδικο» και στην ουσία πρόκειται για πράξεις με μικρή κοινωνική απαξία και οι οποίες σήμερα είναι πλημμελήματα και επιβαρύνουν υπέρμετρα τα πινάκια των δικασίμων των Μονομελών Πλημμελειοδικείων να «υποβιβασθούν» αυτές σε πταίσματα και να δικάζονται από τα Πταισματοδικεία.”
-Φαίνεται τελικά ότι το ενδιαφέρον για την κατανάλωση αλκοόλ και η έλεγχοι αλκοτέστ αποσκοπούν απλώς στην είσπραξη προστίμων ενώ τα λίαν πιθανά δραματικά επακόλουθα είναι αδιάφορα.
-Πόσες αλήθεια υποθέσεις για παραβίαση των κανόνων ασφαλείας σε ράλι ή πίστες εκκρεμούν δικαστικά για να θεωρούνται φόρτος για την δικαιοσύνη; Αν δεν κάνουμε λάθος μία: το έγκλημα στην πίστα Αφιδνών τον Απρίλη του 2010 με νεκρό ένα παιδί και τραυματίες τον αδελφό του και τον πατέρα του που πήγαν να παρακολουθούσαν αγώνες που πραγματοποιούνταν χωρίς τήρηση των κανόνων ασφαλείας.
-Τι συμβαίνει λοιπόν;
Το υπουργείο Δικαιοσύνης (το οποίο δεν συμμετέχει στην διυπουργική επιτροπή για την οδική ασφάλεια) σχεδιάζει τη δική του πολιτική τροποποιώντας τον Κ.Ο.Κ… Ταυτόχρονα το υπουργείο Μεταφορών (επικεφαλής της διυπουργικής επιτροπής) σχεδιάζει την δικά του τροποποίηση του Κ.Ο.Κ…
-Ζητάμε την άμεση ενεργοποίηση όλων των ενδιαφερόμενων για την οδική ασφάλεια, να διαμαρτυρηθούμε ΤΩΡΑ και να πιέσουμε για να μη περάσουν αυτές οι μετατροπές.
-Ζητάμε απ όλους τους βουλευτές να καταψηφίσουν το άρθρο 31 του σχεδίου νόμου και να ψάξουν τις λεπτομέρειες του, πιθανόν να υπάρχουν κι άλλα σημεία που δεν είδαμε εμείς.
-Απαιτούμε σεβασμό για τα θύματα των τροχαίων.
-Ζητάμε μια συνολική αλλαγή στον τρόπο αντιμετώπισης (ποινική και αστική) των τροχαίων εγκλημάτων από την δικαιοσύνη. Τά τροχαία δεν είναι ατυχήματα! Δεν είναι αριθμοί στα πινάκια των δικαστηρίων. Δεν είναι πταίσματα, αλλά μια μάστιγα που ξεσκίζει την ελληνική κοινωνία.
16/12/2010
Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α.- Ρόδος, You Are What U do – Κώστας Κουβίδης- Αθήνα
Οργανώσεις μέλη της Ευρωπαικής Ομοσπονδίας Θυμάτων Τροχαίων (FEVR)

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

μέχρι να μάθουμε κάτι παραπάνω ψηφίστηκε ήδη.

Οπότε έχουμε και λέμε:

Η επίμαχη παράγραφος στο επίμαχο άρθρο:

ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ: «ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΣΤΗΝ ΑΠΟΝΟΜΗ ΤΗΣ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ» Άρθρο 31 (12/2010)
1. Όλες οι σε βαθμό πλημμελήματος αξιόποινες πράξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 2696/1999 (ΦΕΚ Α΄57), τιμωρούνται με κράτηση μέχρι έξι (6) μηνών και πρόστιμο μέχρι τριών χιλιάδων (3.000) ευρώ, εκτός από τις πράξεις των άρθρων 34 παρ. 12, 43 παράγραφοι 2 περιπτώσεις α΄, β΄ και 4 , 85 παρ. 5 και 98 παρ. 2, οι οποίες εξακολουθούν να τιμωρούνται ως πλημμελήματα, με τις αναφερόμενες στις οικείες διατάξεις ποινές.

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

Η εγκατάλειψη αβοήθητου προσώπου τροχαίου ατυχήματος θα γίνει πταίσμα γιατί; Για να μην πήζουν τα δικαστήρια.
Μην ξεχνάτε ότι η παραβίαση των πνευματικών δικαιωμάτων, (πχ. το να κατεβάσεις ένα τραγούδι από το ίντερνετ) είναι κακούργημα, αλλά το να παρατήσεις κάποιον αβοήθητο στην άσφαλτο είναι πια πλημμέλημα.

Διαβάστε ολόκληρη την αιτιολογική έκθεση:

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ, ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΣΤΗΝ ΑΠΟΝΟΜΗ ΤΗΣ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ»
Βασικά κριτήρια των επιλογών του σχεδίου νόμου υπήρξαν αφενός η προώθηση μέτρων που επιτρέπουν τη διεξαγωγή της ποινικής δίκης μέσα σε εύλογη προθεσμία και αφετέρου η μέριμνα για τη συναρμογή των λύσεων που προτείνονται με τον δικαιοκρατικό χαρακτήρα της ποινικής διαδικασίας, την προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων και την ποιότητα της απονεμόμενης δικαιοσύνης.
Με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο γίνεται προσπάθεια εξορθολογισμού και βελτίωσης της απονεμόμενης ποινικής δικαιοσύνης, αντιμετώπισης ορισμένων γενικά διαπιστωμένων αδυναμιών της αλλά και λελογισμένης εισαγωγής μέτρων εκσυγχρονισμού της δικονομίας και του ισχύοντος συστήματος ποινών.
Στο νομοσχέδιο έχουν περιληφθεί προτάσεις που προέρχονται από τη νομοπαρασκευαστική επιτροπή για την επιτάχυνση της ποινικής διαδικασίας, η οποία είχε συσταθεί με πρόεδρο τον κ. Χριστόφορο Αργυρόπουλο και από τη νομοπαρασκευαστική επιτροπή για την αναμόρφωση του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας που λειτουργεί με πρόεδρο τον Καθηγητή κ. Λάμπρο Μαργαρίτη.
Άρθρο 31
Πάγιο αίτημα των δικαστικών ενώσεων και γενικότερα του νομικού κόσμου, είναι η αποποινικοποίηση μερικών αξιοποίνων πράξεων ήσσονος σημασίας, όπως επίσης και ο υποβιβασμός μερικών πλημμελημάτων σε πταίσματα, ώστε να ελαφρυνθεί η ύλη των πλημμελειοδικείων. Επειδή με τις άνω διατάξεις του Σχεδίου Νόμου μεταφέρεται πράγματι σημαντική ύλη στην αρμοδιότητα του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου, κρίνεται ότι είναι ανάγκη μερικές αξιόποινες πράξεις που δεν εμφανίζουν «εγκληματικό άδικο» και στην ουσία πρόκειται για πράξεις με μικρή κοινωνική απαξία και οι οποίες σήμερα είναι πλημμελήματα και επιβαρύνουν υπέρμετρα τα πινάκια των δικασίμων των Μονομελών Πλημμελειοδικείων [πρβλ. ότι κατ’ έτος στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών εισέρχονται περίπου 60.000 μηνύσεις για αδικήματα πλημμεληματικού χαρακτήρα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), στην δε Εισαγγελία Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης αντίστοιχα περίπου 20.000 μηνύσεις, στην δε Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών περίπου 20.000 μηνύσεις για πλημμελήματα υγειονομικών διατάξεων] να «υποβιβασθούν» αυτές σε πταίσματα και να δικάζονται από τα Πταισματοδικεία.
Με την λύση αυτή επιτυγχάνεται, αφενός εξορθολογισμός της εν γένει ποινικής διαδικασίας, αφετέρου η ποινική αξίωση της πολιτείας για τον κολασμό αυτών των αδικημάτων παραμένει ακέραιη. Επιπροσθέτως δε, ακώλυτα μπορεί να παρατηρηθεί ότι οι προτεινόμενες με το παρόν Σχέδιο Νόμου ποινές για τις πταισματικές πλέον παραβάσεις, δεν απέχουν πολύ από τις απειλούμενες στους νόμους πλημμεληματικές ποινές.
Έτσι, προτείνεται η τιμωρία σε βαθμό πταίσματος των ακόλουθων αδικημάτων [που σήμερα τιμωρούνται ως πλημμελήματα]: (α) Όλων των σε βαθμό πλημμελήματος τιμωρουμένων αξιοποίνων πράξεων που προβλέπονται στον ΚΟΚ, με εξαίρεση τις διατάξεις των άρθρων 34 παρ. 12 [κατάληψη οδοστρώματος εθνικών ή άλλων οδών], 43 παρ. 2 α΄, β΄ και 4 [εγκατάλειψη αβοήθητου προσώπου τροχαίου ατυχήματος], 85 παρ. 5 [παραποίηση ή εξαφάνιση στοιχείων αναγνώρισης οχήματος] και 98 παρ.2 [κατοχή και χρήση πλαστής άδειας οδήγησης],

exomail2003
Εικόνα exomail2003
Απών/απούσα

Τα παρακατω αποσπάσματα αφορούν τοποθετησεις για το αρθρο 31 του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων « Εξορθολογισμός και βελτίωση στην απονομή της ποινικής δικαιοσύνης» στη συζήτηση στην ολομέλεια της βουλής στις 17/12/2010. Προέρχονται από τον δικτυακό τοπο: http://www.hellenicparliament.gr
Ενότητα: ΠΡΑΚΤΙΚΑ- Συνεδριάσεις Ολομέλειας: Περίoδος: ΙΓ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ (ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ), Σύνοδος: Β', Συνεδρίαση: ΜΔ'-17/12/2010 (Σ αυτή τη διευθυνση μπορει κανεις να διαβασει το συνολο των πρακτικών)
Το άρθρο 31 ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία. Το καταψήφισαν το ΚΚΕ (με αιχμή άλλη παραγραφο του, αυτην για υγειονομικές παραβάσεις και ο ΣΥΡΙΖΑ που άλλαξε την αρχική του θεση και ζήτησε από τον υπουργό να το αποσύρει)

Πρακτικά σελίδα 114
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΣΚΥΛΛΑΚΟΣ (Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του Κ. Κ. Ε.)
Με το άρθρο 31 υποβιβάζονται ορισμένα πλημμελήματα σε πταίσματα για να αποφευχθεί η υπέρμετρη επιβάρυνση των πινακίων των μονομελών πλημμελειοδικείων, η αρμοδιότητα των οποίων αυξάνεται σημαντικά με άλλο άρθρο. Έτσι είμαστε αντίθετοι στον υποβιβασμό σε πταίσματα όλων των πλημμελημάτων που αποτελούν παραβάσεις. Εκεί βρίσκεται η αντίρρησή μας, ότι οι παραβάσεις του υγειονομικού κανονισμού και των υγειονομικών διατάξεων είναι σε βάρος των εργαζομένων και της υγείας. Είμαστε αντίθετοι με το άρθρο 31. Το είπαμε και επί της αρχής.
Πρακτικά σελίδα 114
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΜΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ (Ειδικός Αγορητής του ΣΥΡΙΖΑ)
Άρθρο 31: «ΥΠΕΡ». Έχουμε μία αμφιβολία και αυτό είναι η ελάφρυνση για τα ποινικά αδικήματα που σχετίζονται με τις παραβάσεις και Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας σε μία περίοδο που έχει ανοίξει το ζήτημα της αντιμετώπισης των ατυχημάτων και της αναθεώρησης του Κώδικα και όλοι ξέρουμε ότι έχουμε ένα λουτρό αίματος καθημερινά στους δρόμους.
Πρακτικά σελίδα 131
ΕΛΙΣΣΑΒΕΤ (ΕΛΙΖΑ) ΒΟΖΕΜΠΕΡΓΚ (Ν.Δ.): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, εμείς χθες αποδείξαμε για μια ακόμη φορά ότι η Νέα Δημοκρατία στηρίζει τις νομοθετικές πρωτοβουλίες που έχουν σωστή κατεύθυνση και αυτή είναι μια τέτοια τόσο όσον αφορά στην επιτάχυνση των ρυθμών της δικαιοσύνης και στην ορθή απονομή της όσο και ως παρεπόμενο -κατ’ ανάγκην, όμως, για την πολιτεία χρήσιμο- την αποσυμφόρηση των φυλακών. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς –το λέω ως εντυπωσιακή παρατήρηση- ότι κάθε έτος -η άντληση της ποινικής πρόβλεψης είναι αυτό στο οποίο θα αναφερθώ- έχουμε περίπου 60 χιλιάδες μηνύσεις που αφορούν σε παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και περίπου 20 χιλιάδες μηνύσεις για παραβίαση υγειονομικών διατάξεων.
Έτσι, οι προβλέψεις του σχεδίου νόμου που αμβλύνουν, μετατρέπουν και κάποια πλημμελήματα τα υπάγουν σε πταίσματα μάς βρίσκουν σύμφωνους.
Πρακτικά σελίδα 176
ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ ( κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος ΣΥΡΙΖΑ): Θέλω, κύριε Υπουργέ, να σταθώ, επειδή είπατε ότι στο τέλος θα συζητήσετε διάφορες διορθώσεις ή παρεμβάσεις στο σχέδιο νόμου. Υπάρχει η παράγραφος 1 του άρθρου 31. Υπάρχουν κάποιες ρυθμίσεις εδώ που αφορούν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Εδώ δεν θα κάνω ανάκληση της βασικής μου αρχής και της βασικής αρχής του ΣΥΡΙΖΑ περί μη αυστηροποίησης των ποινών. Θα αναδείξω ένα άλλο ζήτημα.
Νομίζω ότι βιαστήκατε χάριν της προσέγγισης της επιτάχυνσης της δίκης και της αποφόρτισης των δικαστηρίων, να μπείτε σε χωράφια που δεν τα έχει μελετήσει το Υπουργείο Δικαιοσύνης. Το ζήτημα της οδικής ασφάλειας, αυτή τη στιγμή έχει αναδειχθεί σε πρώτης προτεραιότητας ζήτημα. Η επιτροπή Οδικής Ασφάλειας το συζητά και παρεμβαίνει και ακροάται φορείς και κινήσεις πολιτών που έχουν αναπτύξει πλούσια δραστηριότητα. Σε όλη την Ελλάδα δημιουργούνται ενώσεις προσώπων, των συγγενών των θυμάτων των τροχαίων εγκλημάτων. Είναι ένας όρος στον οποίο προσχώρησε και ο Υπουργός ο κ. Ρέππας προ ημερών, στη συζήτηση για το σχέδιο νόμου για την οδική ασφάλεια, που μόνο σε ένα πρώτο επίπεδο ρύθμιζε κάποια διοικητικά θέματα. Αυτό είναι ανοικτό και πρόκειται να έρθει ένας νόμος για την οδική ασφάλεια. (Στο σημείο αυτό χτυπάει το κουδούνι λήξης του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Συντομεύετε, παρακαλώ, κύριε συνάδελφε.
Θ. ΔΡΙΤΣΑΣ: Θα συντομεύσω, κύριε Πρόεδρε.
Είμαστε στο κόκκινο. Είμαστε η χώρα με το μεγαλύτερο αριθμό τροχαίων εγκλημάτων στην Ευρώπη, θανάτων, τραυματισμών κ.λπ.. και με την αποτυχημένη εφαρμογή των δυο πεντάχρονων προγραμμάτων, που εφαρμόστηκαν σε αυτήν την τελευταία δεκαετία.
Είναι ανάγκη αυτά τα ζητήματα να ειδωθούν από ένα συνολικότερο πρίσμα. Και με εγγυήσεις άλλου είδους. Και πολύ περισσότερο δεν πρέπει να τρέξουμε αυτήν την στιγμή χάριν της επιτάχυνσης, της αποφόρτισης των δικαστηρίων σε πρωθύστερες ρυθμίσεις και σας καλώ να αποσύρετε την παράγραφο 1 του άρθρου 31 -εμείς δεν θα μπορέσουμε να το ψηφίσουμε εάν δεν αποσυρθεί- γιατί εξηγώ το λόγο.
Αλλά και ακόμα και σε αυτό συμπεριλαμβάνεται και η παραβίαση κανόνων ασφαλείας σε ράλι ή πίστες. Ε, δεν νομίζω ότι εκκρεμούν τόσες πολλές υποθέσεις σε αυτόν τον τομέα. Μια, αν δεν κάνω λάθος, είναι η πίστα των Αφιδνών που τον Απρίλιο του 2010, με νεκρό ένα παιδί και τραυματίες τον αδελφό του και τον πατέρα του, που πήγαν να παρακολουθήσουν τους αγώνες.
Χ. ΚΑΣΤΑΝΙΔΗΣ (Υπουργός Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων): Μου επιτρέπετε, κύριε Πρόεδρε, για να είμαι άμεσος στην απόκριση;
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Βύρων Πολύδωρας): Ορίστε, κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο.
Χ. ΚΑΣΤΑΝΙΔΗΣ (Υπουργός): Να διαγράψουμε από τη συζήτησή μας μια παρεξήγηση. Όλες οι βαριές περιπτώσεις παραβίασης του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας δεν μεταφέρονται στα Πταισματοδικεία. Πολύ περισσότερο όταν αναφέρεστε σε θανατηφόρα ατυχήματα, που εκεί πέρα μπορούμε να πάμε και σε κακουργήματα.
Θ. ΔΡΙΤΣΑΣ: Μάλιστα.
Χ. ΚΑΣΤΑΝΙΔΗΣ (Υπουργός): Συνεπώς, λοιπόν, είναι οι ελαφρές παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, οι οποίες πταισματοποιούνται και μεταφέρονται στα Πταισματοδικεία.
Κ. ΤΖΑΒΑΡΑΣ (ΝΔ): Η αλήθεια είναι, ότι δεν υπάρχει βαριά περίπτωση.
Θ. ΔΡΙΤΣΑΣ: Εν γνώσει αυτού του δεδομένου μιλώ.
Χ. ΚΑΣΤΑΝΙΔΗΣ (Υπουργός ): Ναι. Να προσθέσουμε και κάτι ακόμη. Η συνήθης πρακτική των δικαστηρίων στις περιπτώσεις που αναφέρεστε σε όλα αυτά τα οποία δηλαδή ρυθμίζουμε είναι συνήθως επιβολή ποινών, που δεν ξεπερνούν τους τέσσερις μήνες. Εμείς ήδη προβλέπουμε με τη μεταφορά στα Πταισματοδικεία ότι αναφερόμαστε σε κράτηση. Ορίζουμε ότι τιμωρούνται με κράτηση μέχρι έξι μήνες. Δηλαδή ουσιαστικά τις ίδιες ποινές θα τις επιβάλλουν τα Πταισματοδικεία. Και είναι ουσιαστική η προσπάθεια που κάνουμε για αποσυμφόρηση των πινακίων.
Θ. ΔΡΙΤΣΑΣ: Να δεχθώ την καλή σας πρόθεση. Όμως με αυτήν την υποβάθμιση της χρήσης και κατάχρησης αλκοόλ και άλλων ουσιών, από κάποιους που οδηγούν, δίνουμε ένα μήνυμα ελάφρυνσης της κοινωνικής απαξίας. Το λέει και η Εισηγητική Έκθεση μάλιστα ότι κρίνεται ότι είναι ανάγκη μερικές αξιόποινες πράξεις που δεν εμφανίζουν εγκληματικό άδικο και στην ουσία πρόκειται για πράξεις με μικρή κοινωνική απαξία. Δεν πρέπει να προσχωρήσουμε σε αυτήν την άποψη, ότι αυτές οι συμπεριφορές έχουν μικρή κοινωνική απαξία. Εδώ είναι το κρίσιμο ζήτημα. Και το αλκοτέστ που γίνεται στους δρόμους και επιβάλλετε πρόστιμα δεν είναι για χρέη εισπρακτικούς λόγους. Είναι για προφύλαξη και των ίδιων, που οδηγούν σε κατάσταση μέθης, αλλά και των πιθανών θυμάτων, που απ’ αυτόν τον τρόπο μπορεί να προκύψουν. Είναι ένα θέμα που νομίζω ότι πρέπει να το επανεξετάσετε. Δεν αξίζει χάριν της επιταχύνσεως της δίκης και της αποφόρτισης των δικαστηρίων, να κάνουμε τόσο πρωθύστερες κινήσεις.

contact