Καλησπέρα στο φόρουμ
μετά από πολύ καιρό μπόρεσα και δοκίμασα μια κούρσα στο μέγεθός μου αφού εξαιτίας του ύψους μου δεν μπορούσα να βρω κατάλληλο νούμερο. Δοκίμασα λοιπόν το roumbaix sl4 με την ηλεκτρονική σειρά της ultegra. To ύψος μου είναι 1,92, πήρα το 58αρι και η μόνη ρύθμιση που μου έκαναν ήταν στο ύψος της σέλας. Το πρόβλημα ήταν ότι όταν έπιανα από τα hoods ήμουνα άβολα λόγω της υπερέκτασης με αποτέλεσμα να αναγκάζομαι να πιάνω πιο πίσω στις γωνίες αλλά αυτό είχε σαν αποτέλεσμα μετά από λίγη ώρα τα χέρια μου να μουδιάζουν. Η οριζόντια απόσταση σύμφωνα με την εταιρία είναι 58.2 και μετρώντας το treking που έχω είδα ότι είναι το ίδιο μήκος. Το πρόβλημα δεν νομίζω ότι μπορεί να λυθεί με άλλο λαιμό αφού αυτός που είχε το ποδήλατο ήταν 10 εκ. οπότε πόσο μικρότερο να πάρω. Σε αυτή τη περίπτωση να πάω σε μικρότερο νούμερο με μικρότερη οριζόντια απόσταση;
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Το ποδήλατο που θες τώρα δεν θα έχει καμία σχέση με αυτό
που θα θες μετά από 2-3000χλμ όταν θα λυθεί το σώμα και
θα απλωθείς.
Η σύγκριση με το trekking είναι τελείως άστοχη και παρα-
πλανητική. Το ένα είναι όρθιο με ίσιο τιμόνι και το άλλο
σκυφτό με τιμόνι κριάρι που σε φέρνει ακόμα πιο μπροστά
για να πιάσεις τα χειριστήρια.
Ξέχασε το τρέκιν, βρες ένα μεταχειρισμένο στα 400-600 Ευρώ,
με κοντύτερο οριζόντιο και βάλτου χιλιόμετρα.
Μπορείς να μπεις και εδώ για να πάρεις μια ιδέα τι διαστάσεις
χρειαζεσαι. Θα χρειαστείς βοήθεια για τις μετρήσεις.
Φίλε eaglos ευχαριστώ για το ποστ σου, αλλά για το μεταχειρισμένο που λες έχω ψάξει και δεν έχω βρει κάτι στο μέγεθος μου. Επιπλέον μετά από τρία χρόνια με το τρεκιν έχω αποφασίσει να περάσω σε κούρσα και η πρόταση του φθηνού μεταχειρισμένου, οικονομικά είναι ασύμφορη μιας και τα λεφτά που θα δώσω μάλλον θα τα χάσω αφού η μεταπώληση του θα είναι δύσκολη. Οπότε πάω για καινούργια κούρσα απλά δεν ξέρω εάν όπως εσύ λες στρώνει το σώμα με το καιρό ή θα πρέπει να δοκιμάσω μικρότερο νούμερο.
λογικο ειναι να σου φαινεται λιγο καπως να σκασεις σε εναν αγνωστο 500-600ε,για κουρσι.ισως σκεφτεσαι αν τυχει κατι μετα κ γινει λουης?
η αληθεια ειναι ομως οτι αν με 450-500 παιρνεις κατι μτχ για το ιδιο σε καινουριο θες 800-900.αν ψαχνεις κ για κατι πιο αξιολογο οι τιμες ξεφευγουν τραγικα κ το χασμα μεγαλωνει.
μια ματια που ριξα στο γατσουλη (νταξει βρηκα το καταστημα τωρα) απογοητευτηκα.το χιλιαρικο πηγαινε συνεφο κ μιλαμε για εντρυ κουρσακια με μαρκες που ντρεποταν κ ο πωλητης να τις πει,μολις καταλαβε οτι ξερω 2 πραματα.αβαφτιστα φρενα,ζαντες οτι ναναι,λαστιχα του 10ευρου,κ παει λεγοντας.
οποτε αν ημουν εσυ,θα κοιταγα κατι οσο το δυνατον οικονομικο μτχ,θα το δοκιμαζα κ τελος.στη τελικη ποδηλατο ειναι τι μπορει να παθει?αν δεν εχει γρατζουνιες κ τπτ ιχνη απο στουκα,κατα 99% θα ειναι οπως ηταν καινουριο,πλην των αναλωσιμων (λαστιχα αλυσιδα τακακια) που ισως χρειαστουν μια αλλαγη καποτε,δεν ειναι τραγικο εξοδο.
οσο για την αξια μεταπωλησης μη σε ανησυχει,παντα θα μπορεις να το πουλησεις οταν το βαρεθεις,κ στην ιδια σχεδον τιμη,εκτος κ αν εχει τραγικη χρηση κ εχει γινει χαρβελο.πραμα που δε παιζει σε 3-5 χρονια ξερω γω.
Οπότε, δεν παίρνεις 2ο χέρι επειδή θα χάσεις (;) λεφτά στη μεταπώληση
αλλά παίρνεις καινούργιο για το οποίο δεν ξέρεις αν θα στρώσει το σώ-
μα σου ή αν θα καταλήξεις να το σκοτώσεις (χάνοντας περισσότερα λεφτα)
για να πάρεις μικρότερο νούμερο...
Ένα μεταχειρισμένο των 400-500 Ευρώ θα το δώσεις σχεδόν τα ίδια όταν
θα το πουλήσεις. Ένα καινούργιο των 1200 Ευρώ θα το δώσεις 800-900
στην καλύτερη.
Εννοείς στο μέγεθος; Πιο μικρό ή πιο μεγάλο; Ένα δεν είναι το μέγεθος ανάλογα με μήκη ποδιών, κορμού, χεριών κλπ;
Αλλά δεν είναι ένα το σώμα. Ο 1.80 70 κιλά που μπορεί να κάνει
σπαγγάτο δεν είναι το ίδιο με τον 1.80 90 κιλά που δεν μπορεί
να φτάσει να ακουμπήσει τα γόνατά του. Κάποιος που κάνει 20
χρονια βάρη δεν είναι το ίδιο με κάποιον που κάνει 20 χρόνια
γιόγκα.
Με απλά λόγια, τα νούμερα και οι μετρήσεις είναι για "ιδανικές"
καταστάσεις. Γι' αυτό και τις χρησιμοποιούμε ως σημείο αναφοράς
πάνω στο οποίο δουλεύουμε ανάλογα με το σώμα μας.
Κάποιος που δεν έχει καβαλήσει κούρσα και έχει παραπανίσια κιλά
κατά 99% θα ζοριστεί όταν τον βάλεις στο "σωστό" νούμερο και στη
"σωστή/αποδοτική" στάση. Το πιο πιθανό είναι να ζητήσει να έρθει
το τιμόνι πιο κοντά και πιο ψηλά. Όσο όμως βάζει χλμ στα πόδια
του (σε τακτά διαστήματα) τόσο θα συνηθίζει τη στάση και τόσο
θα πέφτουν τα κιλάκια με αποτέλεσμα να κατεβάζει σιγά σιγά το
λαιμό και ίσως να ζητήσει μακρύτερο (λαιμό).
Γι αυτό λέω, παίρνουμε ένα κουρσάκι φθηνό στο οποίο μπορούμε να
κάτσουμε άνετα και να φτάνουμε εύκολα τα χειριστήρια και όταν με
το καλό απλώσει το σώμα μας, θα κοιτάξουμε για ένα στο σωστό νού-
μερο.
Οπότε μιλάμε για έναν-δύο πόντους σε ύψος σέλας, λαιμό και drop τιμονιού.
Μπορεί αυτά να είναι τόσο σημαντικά ώστε κάποιος να αλλάξει μέγεθος ποδηλάτου;
Άσε που μου φαίνεται ότι οι επαγγελματίες αθλητές έχουν και πιο μικρά μεγέθη ποδηλάτων, παρόλο που μπορούν να απλωθούν.
Μην με παρεξηγείς, ρωτάω επειδή δεν γνωρίζω.
Για το ύψος σου καλό είναι.
Μην περιμένεις να πιάνεις το τιμόνι κανονικά από την αρχή, είναι λίγο δύσκολο.
Γι αυτό τα παιδιά σου λένε να πάρεις κάτι πιο φτηνό να ανοίξεις και μετά να ξέρεις τι θες.
Από κει και πέρα και αυτό να πάρεις σε 3 μήνες το πολύ αν κάνεις χιλιόμετρα θα κάτσεις σωστά εκτός άν έχεις κανένα τρελά ασύμμετρο σώμα που εκεί πλέον εσύ ξέρεις.
..εδώ πρέπει να λάβουμε υπ όψη ότι όσοι παίρνουν κούρσα δέν την παίρνουν ντε και καλά για να γίνουν αθλητές, δηλαδή να ακολουθήσουν την πορέια που περιγράφει ο φίλος eaglos.
Πάρα πολλοί ποδηλάτες θέλουν να συνδυάσουν την άνετη κύλιση και την ταχύτητα μιας κούρσας μέ άνεση, μεγάλες διαδρομές ακόμα και μικρά και μέσα φορτία.
Αν σε αυτούς όλους προτείνουμε το "σωστό" σύμφωνα με τις κατεστημένες μετρήσεις αθλητικό ποδήλατο, και αφού δέν σκοπεύουν να γίνουν Μπούνεν, θα έχουν πάντα ένα ποδήλατο που θα έιναι ΛΑΘΟΣ, δεν θα τους βολεύει και θα τους κουράζει ιδιαίτερα...
Δυστυχώς πολλοί παρασύρονται από κάποια σάιτ και από "καθαρόαιμους κουρσάδες" και καταλήγουν με ποδήλατο που δέν τους βοηθά...Ιδίως όσοι είμαστε κάποιας ηλικίας και με σωματοδομή που δέν χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα "αθλητική" χρειαζόμαστε για το κουρσάκι μας μετρήσεις που έιναι πολύ διαφορετικές από την "σωστή αποδοτική" στάση...
Οι "σωστές/αθληιτκές " μετρήσεις έιναι μία προκατάληψη που συναντάμε συχνά σε αναβάτες που θέλουν ένα κουρσάκι, αλλά δέν έχουν ιδιαίτερες αθλητικές ή αγωνιστικές φιλοδοξίες... τι να κάνουμε ...δέν πάνε όλοι για πρωταθλητές!...επιτρέπεται νομίζω να χαίρομαι το κουρσάκι μου και με τα παραπάνω χρονάκια μου και με τα παραπάνω κιλάκια μου...και να μήν επιθυμώ διακαώς ούτε να προσπαθώ να βελτιωθώ, για να ταιριάζω στις "σωστές" μετρήσεις...Σωστό έιναι αυτό που σου ταιριάζει!
τώρα που σας διαβάζω θυμήθηκα πώς ήμουν οταν δοκίμασα κουρσάκι για πρώτη φορά (και τελευταία )
αισθανόμουν σαν οριγκάμι καμίας 20ριας στρώσεων
και πώς αν τα κατάφερνα στο μέλλον να το συνηθίσω άνετα με παίρνανε στα μπολ σόι
ή στο cirque du soleil για δουλειά ...
και το σουλουπ μου ηταν ίδιο με του αναβάτη του
γενικά πάντως αν δεν ξέρεις τι θέλεις , τι θα σε βολέψει και δεν είσαι αγωνιάρης με 400-500Ε παίρνεις μπουμπούκια μεταχ που μπορει να μην έχουν και χιλιόμετρα πάνω τους
τώρα μιας και λες για το ύψος σου θα σου πώ οτι πρακτικά αν βρείς μεταχ. λογικά θα είναι έχει καλύτερη τιμή αο ενα αντίστοιχο μικρότερο νούμερο , αυτό γιατί οσο δύσκολα βρίσκεις μεταχ νούμερο για το ύψος τόσο δύσκολα και πωλητή οταν θές να το δώσεις
Ξναδιαβάστε τι λένε, ξέρουν και τα γράφουν σωστά.... (αν και δεν πολυ-συμφωνώ ΠΑΝΤΑ με το μτχ που συστήνει πολύ συχνά ο Άρης...
).
Το ΄σωμα αλλάζει. Η κούρσα δεν είναι για όλους. Μετρηθείται για να έχετε μια πρώτη ένδειξη για μέγεθος και στήσιμο, αλλά πάντα μα πάντα ΠΑΙΖΕΙ ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ ΡΟΛΟ το πως νιώθουμε ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΕΠΑΝΩ στο ποδήλατο.
Πάμε και στα "προσωπικά".
Όταν, μετά από αρκετά χρόνια με τρεκκιν, αποφάσισα να πάω σε πιο γρήγορο, πιο ελαφρύ, πιο νευρικό ποδήλατο, για μεγάλες γρηγορούτσικες διαδρομές, πήγα σε φιτνες. Η εντελώς σκυφτή και τεντωμένη θέση της καθαρόαιμης κούρσας ήταν "εκτός θεματος" για μένα.
Μετρήθηκα, στήθηκα επάνω και έγιναν οι πρώτες ρυθμίσεις. Όλα καλά. Όταν μετά από κανα 4-5μηνο πολλών χλμ... πολλών όμως, μετέτρεψα το φίτνες σε κούρσα... βγήκε ολίγον μικρή. Το σώμα πλέον είχε μάθει να τεντώνεται. Η κοιλιά είχε πέσει, η μέση άντεχε, χέρια / ώμοι βαστούσαν, ο κώλος έσφιξε.... ο σκελετός σαν να "έμπασε".
Διορθωτικές κινήσεις: λαιμοί, παλουκόσελα, τιμόνια.... , έδωσαν λύση για κάποια χρόνια.... μέχρι να προκύψει νέος ΣΩΣΤΟΣ (για τα νέα δεδομένα) σκελετός.
Δεν είναι όλοι σαν εμένα. Κάποιοι κάθονται ΜΕ ΤΗΝ ΜΙΑ σωστά. Άλλοι παλεύουν πολύ καιρό και χώνουν πολύ χρήμα. Έχει να κάνει και με τι θέλεις να κάνεις με την κούρσα. Πόσο μακρυά ή ψηλά κοιτάς.
)
Πάντως θεώρησε δεδομένο ότι αν τώρα δεν είσαι πολύ γυμνασμένος και δεν "απλώνεις" εύκολα, στο μέλλον, αν συνεχίσεις να κάνεις ΕΝΤΑΤΙΚΑ ποδηλατο, αυτά θα αλλάξουν.
Ή αγοράζεις ένα ποδήλατο που ΤΩΡΑ σε καλύπτει και έχεις στην άκρη του μυαλού σου ότι ίσως να χρειαστούν διορθωτικές κινήσεις στο μέλλον.
Ή αγοράζεις ένα μτχ τώρα και μετά χώνεις χρήμα ΑΝ συνεχίσεις και ΟΤΑΝ θα έχεις κατασταλλάξει σε τι χρήση θα κάνεις και τι ακριβώς θέλεις (σωστός εδώ ο Άρης
Ή αγοράζεις τυφλά, μόνο με δεδωμένο τι ταιριάζει στα σωματομετρικά σου δεδομένα και κάνεις υπομονή μέχρι να "ανοίξει" το σώμα σου.
@Olympics
Οι επαγγελματίες καβαλάνε ότι χρειάζεται για να κερδίσουν.
Δεν είναι μέτρο σύγκρισης για τον χομπίστα ερασιτέχνη.
Όσον αφορά τους 1-2 πόντους, σε κάποιες μάρκες ισχύει
και σε κάποιες δεν ισχύει. Αν έτυχε και επέλεξες εται-
ρία που αλλάζει νούμερα κάθε 1-2 πόντους είσαι οκ αλλά
υπάρχουν πολλές που έχουν 3 και 4 πόντους διαφορά οπότε
δεν μπορείς να το "μαζέψεις".
@Vang
Ελάχιστοι χομπίστες ξέρουν τι θέλουν όταν βγαίνουν στην αγορά
για κούρσα. Γι' αυτό έγραψα από την αρχή ότι 1) οι μετρήσεις
είναι απλά μια γενική βάση πάνω στις οποίες χτίζεις ανάλογα
με τις σωματικές ιδιαιτερότητες και το είδος ποδηλασίας και
2) αγοράζεις ένα φθηνό κουρσάκι μέχρι να μάθεις τι θέλεις.
ok μάγκες το πήρα το μήνυμα ξεψαχνίζω όλο το ιντερνετι μπας και βρω κουρσί στα μέτρα μου. Πάντως παρά τα χρονάκια μου δεν με λες και αγύμναστο αφού με το παλιοτρέκιν πηγαινοέρχομαι στη δουλεία κάθε μέρα(σύνολο 20km) και ευτυχώς μέχρι τώρα παρά τις καταχρήσεις κοιλίτσα δεν έχω, οπότε ελπίζω να απλώσει το κορμί μου εάν βέβαια βρω κάτι.
αν κάνεις ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ 20km, και είσαι και φιτ..... ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟ ΠΡΑΜΜΑ...
Μάλλον δεν έκατσες ΣΩΣΤΑ ή στον ΣΩΣΤΟ ΓΙΑ ΣΕΝΑ σκελετό.
Για ξανακάνε μια καλή γύρα και τσέκαρε νούμερα και ποδήλατα.
Επίσης, έχε υπόψη σου ότι οι διαφορές τρεκκιν με κούρσα είναι ΜΕΓΑΛΕΣ.
Είναι φυσικό 101% να σε ξενίσει ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ο τρόπος που θα κάτσεις στην κούρσα, η συμπεριφορά των φρένων, τα πατήματα, η σέλα, η ακαμψία, η νευρικότητα, η σκληρότητα, οι αναταράξεις που μεταφέρονται από το δρόμο....
Αλλά αυτό θα αλλάξει μετά την 3η-4η βόλτα. Θα συνηθίσεις.
Και μετά δύσκολα θα γυρίσεις πίσω (εκτός αν ΔΕΝ ΒΟΛΕΥΤΕΙΣ σωστά στο ποδήλατο που θα αγοράσεις).
Κράτα επίσης στο μυαλό σου να δοκιμάσεις κούρσες κατηγορίας endurance και όχι καρα-αγωνιστικές. Η γεωμετρία είναι λιγότερο αγωνιστική, η στάση είναι ελάχιστα πιο όρθια - λιγότερο τεντωμένη και λιγότερο σκυφτή.
Επόση, ένας λαιμός με "θετική" κλίση και ελάχιστα μικρότερο μήκος (πχ 9αρης αντί για 10αρη) μπορεί να σε φέρει σε άνετη - ανεκτή θέση.
αν κάνεις ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ 20km, και είσαι και φιτ..... ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟ ΠΡΑΜΜΑ...
Μάλλον δεν έκατσες ΣΩΣΤΑ ή στον ΣΩΣΤΟ ΓΙΑ ΣΕΝΑ σκελετό.
Για ξανακάνε μια καλή γύρα και τσέκαρε νούμερα και ποδήλατα.
Επίσης, έχε υπόψη σου ότι οι διαφορές τρεκκιν με κούρσα είναι ΜΕΓΑΛΕΣ.
Είναι φυσικό 101% να σε ξενίσει ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ο τρόπος που θα κάτσεις στην κούρσα, η συμπεριφορά των φρένων, τα πατήματα, η σέλα, η ακαμψία, η νευρικότητα, η σκληρότητα, οι αναταράξεις που μεταφέρονται από το δρόμο....
Αλλά αυτό θα αλλάξει μετά την 3η-4η βόλτα. Θα συνηθίσεις.
Και μετά δύσκολα θα γυρίσεις πίσω (εκτός αν ΔΕΝ ΒΟΛΕΥΤΕΙΣ σωστά στο ποδήλατο που θα αγοράσεις).
Κράτα επίσης στο μυαλό σου να δοκιμάσεις κούρσες κατηγορίας endurance και όχι καρα-αγωνιστικές. Η γεωμετρία είναι λιγότερο αγωνιστική, η στάση είναι ελάχιστα πιο όρθια - λιγότερο τεντωμένη και λιγότερο σκυφτή.
Επόση, ένας λαιμός με "θετική" κλίση και ελάχιστα μικρότερο μήκος (πχ 9αρης αντί για 10αρη) μπορεί να σε φέρει σε άνετη - ανεκτή θέση.[/quote]
Ο αρχικός λόγος που πόσταρα ήταν η αμφιβολία μου για το αν είχα το σωστό νούμερο. Σημειωτέον η βόλτα ήταν σχετικά μεγάλη (κοντά στην ώρα) και το ποδήλατο ήταν της κατηγορίας endurance (roumbaix) και σίγουρα περίμενα, όπως και μου συνέβει, να αντιμετωπίσω όλα αυτά που αναφέρεις ως πρώτη γεύση από κούρσα. Σίγουρά σχέση του ποδηλάτου που έχω με κούρσα δεν υφίσταται, απλά προσπαθώ να βεβαιωθώ για το σωστό νούμερο και ότι αυτά που ένιωσα ποδηλατώντας ήταν φυσιολογικά για έναν αρχάριο. Είχα δοκιμάσει μικρότερο μέγεθος κούρσα (54αρι αν θυμάμαι καλά)στο περσυνό bike festival και η θέση οδήγησης ως προς το πιάσιμο και μόνο είχα την αίσθηση πως ήταν καλύτερη
Για το λαιμό που γράφεις, η διαφορά 1εκ. θα είναι τόσο εμφανής στην αίσθηση της οδήγησής;