Η εννοιολογική σημασία της λέξης "ποδήλατο"

68 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
to
Εικόνα to
Απών/απούσα

Η λέξη ποδήλατο είναι ελληνικότατη και μάλιστα είναι σύνθετη:
πους στα αρχαία ελληνικά σημαίνει πόδι + -ήλατος από τη λέξη ελαύνω (ωθώ σε κίνηση, κινώ) και ως κατάληξη σημαίνει στα αρχαία ελληνικά κινούμενος/παρασυρούμενος/οδηγούμενος.

Ας δούμε όμως αναλυτικότερα την λέξη:

  • Ένας από τους σπουδαιότερους μελετητές της ελληνικής γλώσσας, ο Μανώλης Τριανταφυλλίδης γράφει για την λέξη "ποδήλατος":

    ποδήλατος -η -ο [poδílatos]: (λόγ.) που κινείται με τη δύναμη των ποδιών: Ποδήλατο όχημα. [λόγ.

  • Στο ίδιο λεξικό μπορούμε να βρούμε και την ερμηνεία της λέξεως ποδήλατο:

    ποδήλατο το [poδílato]: ελαφρό όχημα με δύο (ή τρεις) τροχούς, που κινείται με πετάλια, τα οποία χειρίζεται με τα πόδια του ο αναβάτης: Pόδες / φρένα / σέλα / σχάρα ποδηλάτου. Eκδρομή / αγώνες με ~. Aγωνιστικό / γυναικείο / παιδικό ~. ΦP κάνω τη ζωή κάποιου ~, του δημιουργώ μεγάλες δυσκολίες, προβλήματα, τον ταλαιπωρώ. γίνομαι ~, ταλαιπωρούμαι. || ~ γυμναστικής, όργανο γυμναστικής με πεντάλ που γυμνάζει τα κάτω άκρα. || (Θαλάσσιο) ~, είδος πλωτού οχήματος με πεντάλ που χρησιμοποιείται από τους λουόμενους για αναψυχή. ποδηλατάκι το YΠOKOP. [λόγ. ουσιαστικοπ. ουδ. του επιθ. ποδήλατος (ενν. όχημα)]

  • Πέρα από τον Τριανταφυλλίδη, βρίσκουμε τα εξής στο λεξικό Μπαμπινιώτη:

    ποδήλατο (το) [1845|[ποδηλάτ-ου|-ων|δίτροχο και μερικές φορές τρίτροχο όχημα που κινείται καθώς ο αναβάτης περιστρέφει με τη μυϊκή δύναμη των ποδιών του τα πεντάλια, που κινούν μια αλυσίδα η οποία μεταδίδει την κίνηση στους τροχούς: αγωνιστικό/γυναικείο/παιδικό/πτυσσόμενο ~ || ~ για την πόλη / για ψώνια || κάνω ~ ΦΡ. (α) κάνω τη ζωή (κάποιου) ποδήλατο τον ταλαιπωρώ, του κάνω την ζωή δύσκολη, δεν τον αφήνω να ησυχάσει (β) θαλάσσιο ποδήλατο μικρή πλαστική πλωτή κατασκευή που κινείται με πεντάλια, όπως το κανονικό ποδήλατο, στην επιφάνεια του νερού (γ) ποδήλατο γυμναστική / στατικό ή σταθερό ποδήλατο όργανο γυμναστικής με πεντάλια αλλά χωρίς ρόδες, που γυμνάζει κυρ. τους μυς των ποδιών με την ίδια κίνηση που κάνει και ο αναβάτης του παραπάνω οχήματο - (υποκ.) ποδηλατάκι (το) ΣΧΟΛΙΟ λ. σύνθετος ΕΤΥΜ.

  • Ενώ παρακάτω, στο ίδιο λεξικό βρίσκουμε:

    ποδηλατώ ρ. αμετβ[1889|ποδηλατείς...|ποδηλάτησα| 1. μετακινούμαι με ποδήλατο
    2. ασχολούμαι με το άθλημα της ποδηλασίας.

    Ιδίως στον ορισμό του Μπαμπινιώτη, ο οποίος είναι σύγχρονος και μάλιστα ο Μπαμπινιώτης είναι γνωστός ίσως από τους "νεωτερισμούς" που εισήγαγε στα λεξικά του, ως καταγραφή της σύγχρονης ελληνικής γλώσσας, εντοπίζουμε στο απόσπασμα αυτό...

    "κινείται καθώς ο αναβάτης περιστρέφει με τη μυϊκή δύναμη των ποδιών του τα πεντάλια, που κινούν μια αλυσίδα η οποία μεταδίδει την κίνηση στους τροχούς"

...μια πολλή προσεκτική και σφιχτή περιγραφή του τρόπου μετακίνησης του ποδηλάτου, το οποίο σε πλεονασμό θα έλεγε κανείς, δεν αφήνει κανένα περιθώριο να χωρέσει σε αυτό κάτι άλλο.
____________________________________________________________________________
Ενδιαφέροντα κείμενα

Γιατί το Ποδήλατο κάνει καλό! Δοκίμασέ το τώρα!
Κείμενα για το ποδήλατο
Ενάντια στην κουλτούρα του αυτοκινήτου
Bicycle: The History, David V. Herlihy (αγγλικά)
 

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
4
Μέση αξιολόγηση: 4 (4 ψήφοι)
kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Παλι κορμια θα πεσουν και εδω. Εχω ηδη βρει το σημειο που μπορει να πατησει ο "διαλογος" και να αναπτυχθει.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Παρών/παρούσα

.... όπως το βλέπω εγώ...:
κάποια πράγματα έχουν αλλάξει. Οι ρόδες μπορεί να είναι 2 μπορεί και 3.
Η κίνηση μπορεί να μεταδίδεται με αλυσίδα, μπορεί και με ιμάντα.
Μπορεί να υπάρχουν φρένα, μπορεί και όχι, το ίδιο με ταχύτητες, με τη σέλα, με ένα κάρο παραλλαγές.....
.... αλλά πάντα θα μιλάμε για ανθρώπινη μυική δύναμη (ποδιών / χεριών / πορδών...) που μεταδίδεται με "κάποιο" τρόπο σε "κάποιους" τροχούς.

Σε κάποιο άλλο θέμα... αναφέρθηκαν διάφορε εξυπνάδες για τις ταχύτητες των ποδηλάτων....
Το αν έχω ταχύτητες ή όχι ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ το γεγονός ότι η ανθρώπινη μυική δύναμη μεταφέρει ένα φορτίο από το Α σημείο στο Β.
Αν η μεταφορά θα γίνει σε χρόνο ψ ή σε χρόνο 2ψ, ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ ΚΑΤΙ.
Αν (α) το φορτίο, (β) η υψομετρική διαφορά, (γ) η χλμ απόσταση, (δ) τριβές και αντιστάσεις παραμένουν σταθερές, ΤΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΑΙΤΗΘΕΙ θα είναι ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟ ΙΔΙΟ, είτε έχω ταχύτητες είτε όχι, είτε είμαι με κομπακτ δισκοβραχίωνα και Megarange κασέτα, είτε είμαι με fixed μονοτάχυτο με δισκοβραχίωνα ίσα με το μπόι μου..... Βασική φυσική Γυμνασίου.

electro - biker
Απών/απούσα

ΚΑλημέρα...............

Με κέφια βλέπω ξυπνήσαμε!!!!

olympics
Εικόνα olympics
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
.... όπως το βλέπω εγώ...:
κάποια πράγματα έχουν αλλάξει. Οι ρόδες μπορεί να είναι 2 μπορεί και 3.
Η κίνηση μπορεί να μεταδίδεται με αλυσίδα, μπορεί και με ιμάντα.
Μπορεί να υπάρχουν φρένα, μπορεί και όχι, το ίδιο με ταχύτητες, με τη σέλα, με ένα κάρο παραλλαγές.....
.... αλλά πάντα θα μιλάμε για ανθρώπινη μυική δύναμη (ποδιών / χεριών / πορδών...) που μεταδίδεται με "κάποιο" τρόπο σε "κάποιους" τροχούς.

Σε κάποιο άλλο θέμα... αναφέρθηκαν διάφορε εξυπνάδες για τις ταχύτητες των ποδηλάτων....
Το αν έχω ταχύτητες ή όχι ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ το γεγονός ότι η ανθρώπινη μυική δύναμη μεταφέρει ένα φορτίο από το Α σημείο στο Β.
Αν η μεταφορά θα γίνει σε χρόνο ψ ή σε χρόνο 2ψ, ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ ΚΑΤΙ.
Αν (α) το φορτίο, (β) η υψομετρική διαφορά, (γ) η χλμ απόσταση, (δ) τριβές και αντιστάσεις παραμένουν σταθερές, ΤΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΑΙΤΗΘΕΙ θα είναι ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟ ΙΔΙΟ, είτε έχω ταχύτητες είτε όχι, είτε είμαι με κομπακτ δισκοβραχίωνα και Megarange κασέτα, είτε είμαι με fixed μονοτάχυτο με δισκοβραχίωνα ίσα με το μπόι μου..... Βασική φυσική Γυμνασίου.

Άμα να γεια σου. +99%.
Η μόνη μου ένσταση στα χέρια και τις πορδές, με τα χέρια θα λέγεται χειρήλατο και με τις πορδές μηχανή, scooter, παπί κλπ.

Μήπως όμως και το ηλεκτρικό "ποδήλατο" είναι ποδήλατο, αφού για να κινηθεί πρέπει οπωσδήποτε να κάνω πετάλι; Άσε που πάνω από τα 25χλμ κάνω μόνο πετάλι. Δεν μπορώ να το δω σαν ένα tandem που αντί για δεύτερο ποδηλάτη για βοήθεια και παρέα, παίρνω παρέα τον ηλεκτρισμό;

AirSavvas
Απών/απούσα

Με καθε σεβασμο σε ολους σας και χωρις να θελω να ειμαι προκλητικος και να μιλαω ασχημα σε ανθρωπους που δεν ξερω εχω να πω οτι ειστε τρομερα κομπλεξικοι.Συγνωμη για την εκφραση αλλα δεν βρισκω κατι πιο ευγενικο να πω.Για ονομα του θεου δηλαδη βλεπετε το δεντρο και χανετε το δασος.Χρησιμοποιησε καποιος τον ορο ηλεκτρικο ''ποδηλατο'' και πεσατε να τον φατε...
Φιλε ''to'' σε εχω δει και σε αλλο ποστ να σκιζεις την σκουφια σου για τον ορο ηλεκτρικο ποδηλατο...μην τα περνεις και χαλαρωσε λιγο, για καποιους ειναι ηλεκτρικο ποδηλατο και ετσι θα μεινει οσο κι αν επιμενεις (ακομα και σαν εκφραση ειναι πιο ευκολο να το πεις ετσι παρα ''ηλεκτρικα υποβοηθουμενο οχημα σε δυο τροχους''). Δεν χρειαζετε να μας κανεις αναλυση με λεξικα.Ειναι απολυτος σεβαστη η αποψη σου αρκει να μην μας περνας για χαζους. Και δεν ειναι σωστο οταν καποιος εχει κανει ενα ποστ για βοηθεια σε ''ηλεκτρικο ποδηλατο με προβλημα στην μπαταρια'' να του γραφουμε οτι μας κατεβει.Κατα την γνωμη μου επρεπε να κανεις οτι εκανες μολις τωρα... να ανοιξεις ποστ και να γραψεις την γνωμη σου και τις θεσεις σου πανω στο θεμα και οχι να τσακιζεις το ποστ του αλλου.Οτι λεω στο λεω με εκτιμηση και ελπιζω να μην με κακοχαρακτηρισεις.
Σαββας

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

olympics wrote:
π.

Μήπως όμως και το ηλεκτρικό "ποδήλατο" είναι ποδήλατο, αφού για να κινηθεί πρέπει οπωσδήποτε να κάνω πετάλι; Άσε που πάνω από τα 25χλμ κάνω μόνο πετάλι. Δεν μπορώ να το δω σαν ένα tandem που αντί για δεύτερο ποδηλάτη για βοήθεια και παρέα, παίρνω παρέα τον ηλεκτρισμό;


σε όλα τα μοτοποδήλατα υσχίει αυτό
:D
ο λόγος είναι για να μην χρειάζονται πολλά χαρτιά ασφάλειες κτλ κτλ
:D

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

AirSavvas wrote:
Με καθε σεβασμο σε ολους σας και χωρις να θελω να ειμαι προκλητικος και να μιλαω ασχημα σε ανθρωπους που δεν ξερω εχω να πω οτι ειστε τρομερα κομπλεξικοι.Συγνωμη για την εκφραση αλλα δεν βρισκω κατι πιο ευγενικο να πω.Για ονομα του θεου δηλαδη βλεπετε το δεντρο και χανετε το δασος.Χρησιμοποιησε καποιος τον ορο ηλεκτρικο ''ποδηλατο'' και πεσατε να τον φατε...
Φιλε ''to'' σε εχω δει και σε αλλο ποστ να σκιζεις την σκουφια σου για τον ορο ηλεκτρικο ποδηλατο...μην τα περνεις και χαλαρωσε λιγο, για καποιους ειναι ηλεκτρικο ποδηλατο και ετσι θα μεινει οσο κι αν επιμενεις (ακομα και σαν εκφραση ειναι πιο ευκολο να το πεις ετσι παρα ''ηλεκτρικα υποβοηθουμενο οχημα σε δυο τροχους''). Δεν χρειαζετε να μας κανεις αναλυση με λεξικα.Ειναι απολυτος σεβαστη η αποψη σου αρκει να μην μας περνας για χαζους. Και δεν ειναι σωστο οταν καποιος εχει κανει ενα ποστ για βοηθεια σε ''ηλεκτρικο ποδηλατο με προβλημα στην μπαταρια'' να του γραφουμε οτι μας κατεβει.Κατα την γνωμη μου επρεπε να κανεις οτι εκανες μολις τωρα... να ανοιξεις ποστ και να γραψεις την γνωμη σου και τις θεσεις σου πανω στο θεμα και οχι να τσακιζεις το ποστ του αλλου.Οτι λεω στο λεω με εκτιμηση και ελπιζω να μην με κακοχαρακτηρισεις.
Σαββας

1) κανείς δεν έχει πρόβλημα με αυτούς που έχουν ηλεκτρικό ποδήλατο
2) γιατί όσοι έχουν ηλεκτρικά
θέλουν σόνι και καλά να το παίξουν ποδηλάτες
?????
αν νομίζουν ότι είναι ποδηλάτες ας έρθουν με τα ηλεκτρικά τους
να βγάλουμε την μπαταρία
να δούμε πόσο ποδηλάτες είναι
εως τότε παίξτε το ποδηλάτες με την μπαταρία ανάμεσα στα πόδια σας
και μην αρχίσεις τις αηδίες πως και εγώ έχω ταχύτητες
βασικές αρχές μηχανικής να ξέρεις θα δεις ότι στην μία μεταβάλετε ή δύναμη που βάζει ο άνθρωπος
στην άλλη δεν βάζει δύναμη ο άνθρωπος
εγώ πιστεύω ότι αν οι κάτοχοι ηλεκτρικού ποδηλάτου δεν είχαν τέτοια μανία να το παίζουν κάτι που δεν είναι
(γιατί με την ίδια λογική και τα μοτοποδήλατα είναι ποδήλατα )
δεν γράφαμε 800 σελίδες λέγοντας τα ίδια πράγματα
έχουμε κάνει 500 κύκλους καταλήγοντας στα ίδια πράγματα
3) δεν γουστάρω που ενώ η πλευρά των ποδηλατών λέει οκ καλά κάνετε που τα έχετε απλά δεν είναι ποδήλατα
και ή άλλη πλευρά να προσπαθήσει το πόσο μαλακες είμαστε που ιδρόνουμε με τα απαρχαιομένα μέσα που έχουμε
ενώ το μέλλον είναι στα ηλεκτρικά ποδήλατα
βέβαια τέτοια μάχη δεν πάνε να την κάνουν εκεί που πρέπει
π.χ. σε ένα site με αυτοκίνητα η με γενικότερα μηχανοκίνητα
και ο λόγος είναι γιατί και αυτοί μηχανοκίνητοι είναι
με χειρόγκαζο και ίππους και τελικές και επιταχύνσεις και και και
οι ποδηλάτες μιλάνε για διατροφή στροφάρισμα αναπνοές και και και
4)και παλιότερα είχαν μπει παιδιά και σκεφτόντουσαν να βάλουν κινητήρες πάνω στα ποδήλατα χωρίς να δημιουργιθεί πρόβλημα
το γιατί είναι απλό
αν σκεφτείς θα το βρεις και μόνος σου
αλλά εσύ θέλεις να αποδείξεις το πόσο κακοί είμαστε που δεν δεχόμαστε τα μοτοποδήλατα για ποδήλατα

όταν πεις κάτι κάτσε διάβασε αυτά που γράφεις και δες αν έχουν σχέση με την πραγματικότητα

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

olympics wrote:
με τις πορδές μηχανή, scooter, παπί κλπ.

Η καλύτερη γλωσσολογική/επιστημονική τοποθέτηση περί πορδηλάτου που έχω ακούσει. Και χωρίς να καίει φασόλια.

AirSavvas
Απών/απούσα

Πολυς λογος για το ΤΙΠΟΤΑ.Και εγω απλο ποδηλατο εχω...δεν με νοιαζει αν το λενε οι ''αλλοι'' ηλεκτρικο ποδηλατο...δεν εχω να χωρισω κατι μαζι τους. Και βολτα εχω βγει με ηλεκτρικο ποδηλατη και τα ηλεκτρικα μου αρεσουν, απλα εγω ηθελα απλο ποδηλατο για τους δικους μου λογους.Οι λυσεις και οι θεσεις των ακρων ΠΟΤΕ δεν βγηκαν σε καλο!!!

tkant
Εικόνα tkant
Απών/απούσα

Έχω κι εγώ ένα.

Η δική μου άποψη για το θέμα είναι πολύ απλή (το ξέρω βρε φίλε μου ότι δεν μου τη ζήτησε κανείς άσε με να την πω όμως):

Ένα ηλεκτρικό ποδήλατο είναι πάντα ένα ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ.
Τίποτε λιγότερο, τίποτε περισσότερο.
Όλοι καταλαβαίνουμε τι σημαίνουν αυτές οι δύο λέξεις.
Αν αφαιρέσεις τον ηλεκτρισμό (δηλαδή την μπαταρία) σου μένει ένα ποδήλατο.
Αν σε ένα ποδήλατο προσθέσεις τον ηλεκτρισμό (δηλαδή την μπαταρία) έχεις ένα ηλεκτρικό ποδήλατο.

Σε κάποιους αρέσει το ποδήλατο και σε κάποιους άλλους το ηλεκτρικό ποδήλατο.

ofios
Απών/απούσα

...μου θύμισες αυτό που λέμε
"Αυτό το τεσκούρι είναι του προπάππου μου. Τούχω αλλάξει τέσσερεις φορές την λαβή και πέντε την λεπίδα και είναι σαν καινούργιο..!"

Όσο για το πορδήλατο, άστα...γελάει όλο το γραφείο...

olympics
Εικόνα olympics
Απών/απούσα

tkant wrote:
Έχω κι εγώ ένα.

Η δική μου άποψη για το θέμα είναι πολύ απλή (το ξέρω βρε φίλε μου ότι δεν μου τη ζήτησε κανείς άσε με να την πω όμως):

Ένα ηλεκτρικό ποδήλατο είναι πάντα ένα ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ.
Τίποτε λιγότερο, τίποτε περισσότερο.
Όλοι καταλαβαίνουμε τι σημαίνουν αυτές οι δύο λέξεις.
Αν αφαιρέσεις τον ηλεκτρισμό (δηλαδή την μπαταρία) σου μένει ένα ποδήλατο.
Αν σε ένα ποδήλατο προσθέσεις τον ηλεκτρισμό (δηλαδή την μπαταρία) έχεις ένα ηλεκτρικό ποδήλατο.

Σε κάποιους αρέσει το ποδήλατο και σε κάποιους άλλους το ηλεκτρικό ποδήλατο.

Περίμενε και σου έρχονται ο horsey και ο plannet.

ofios
Απών/απούσα

παρεμπιπτόντως η ακριβής ετυμολογία είναι από το πους και ελαύνω (που παράγει και άλλες ενδιαφέρουσες λέξεις όπως προελαύνω, έπηλυς, ιππήλατο κ.λπ).

KAthanas
Απών/απούσα

Όπως σε όλες τις διενέξεις και σε αυτή νομίζω ότι η αλήθεια είναι κάπου στη μέση. Θα συμφωνήσω με τον tkant ότι το "ηλεκτρικό ποδήλατο" είναι το "ηλεκτρικό ποδήλατο" όπως όλοι το ξέρουμε. Ετυμολογικά μου φαίνεται σωστή η έκφραση, θα ήταν ίσως πιο σωστό να λέγεται ηλεκτροποδήλατο ή ποδοηλεκτρήλατο, καθώς κινείται με τη βοήθεια των ποδιών και του ηλεκτρισμού, αλλά νομίζω μικρή διαφορά έχει. Σημασία έχει ότι καθιερώθηκε η έκφραση "ηλεκτρικό ποδήλατο" και όπου να 'ναι θα εμφανιστεί και στα λεξικά, καθώς είναι κάτι καινούριο. Όσο και να αντιδρούν ορισμένοι αυτή είναι η πραγματικότητα.

Τώρα η άλλη ομάδα (Plannet, RockaRolla κοκ) έχει δίκιο στο ότι όσοι χρησιμοποιούν το ηλεκτρικό ποδήλατο έχουν ελάχιστα κοινά με τους παραδοσιακούς ποδηλάτες:
1) Δεν ιδρώνουν τόσο
2) Δε γυμνάζονται τόσο
3) Δεν έχουν την ικανοποίηση ότι με αποκλειστικά "φυσικούς" τρόπους μετακινούνται
4) Δε διαλέγουν διαδρομές ανάλογα με την κλίση τους
5) Δεν αφυδατώνονται
6) Δεν μυρίζουν
7) Δεν πεινάν σα λύκοι
8) Δε γνωρίζουν την "εμβέλειά" τους με το ποδήλατο και τις δυνατότητές τους στις ανηφόρες.
9) Δεν παλιμπαιδίζουν
10) Δεν έχουν τη χαζοχαρούμενη ευχαρίστηση όταν γυρνάνε από βόλτα.
11) Δεν νιώθουν την αναζωογόνηση που προσφέρει η εντατική γυμναστική και το παραδοσιακό ποδήλατο.
12) Δε γνωρίζουν καλύτερα και από τοπογράφο τη μορφολογία του εδάφους
Κατά συνέπεια θα συμφωνήσω μαζί τους ότι πρόκειται για άλλη "φυλή" της πόλης που λίγα έχουν να μοιραστούν με τους παραδοσιακούς ποδηλάτες.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

tkant wrote:
Έχω κι εγώ ένα.

Η δική μου άποψη για το θέμα είναι πολύ απλή (το ξέρω βρε φίλε μου ότι δεν μου τη ζήτησε κανείς άσε με να την πω όμως):

Ένα ηλεκτρικό ποδήλατο είναι πάντα ένα ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ.
Τίποτε λιγότερο, τίποτε περισσότερο.
Όλοι καταλαβαίνουμε τι σημαίνουν αυτές οι δύο λέξεις.
Αν αφαιρέσεις τον ηλεκτρισμό (δηλαδή την μπαταρία) σου μένει ένα ποδήλατο.
Αν σε ένα ποδήλατο προσθέσεις τον ηλεκτρισμό (δηλαδή την μπαταρία) έχεις ένα ηλεκτρικό ποδήλατο.

Σε κάποιους αρέσει το ποδήλατο και σε κάποιους άλλους το ηλεκτρικό ποδήλατο.


Ναι συμφωνώ
είναι ένα ηλεκτρικό ποδήλατο
ή αλλιώς μοτοποδήλατο με ηλεκτροκινητήρα
και σε καλή μεριά στους κατόχους
:D

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

kathanas wrote:
Όπως σε όλες τις διενέξεις και σε αυτή νομίζω ότι η αλήθεια είναι κάπου στη μέση. Θα συμφωνήσω με τον tkant ότι το "ηλεκτρικό ποδήλατο" είναι το "ηλεκτρικό ποδήλατο" όπως όλοι το ξέρουμε. Ετυμολογικά μου φαίνεται σωστή η έκφραση, θα ήταν ίσως πιο σωστό να λέγεται ηλεκτροποδήλατο ή ποδοηλεκτρήλατο, καθώς κινείται με τη βοήθεια των ποδιών και του ηλεκτρισμού, αλλά νομίζω μικρή διαφορά έχει. Σημασία έχει ότι καθιερώθηκε η έκφραση "ηλεκτρικό ποδήλατο" και όπου να 'ναι θα εμφανιστεί και στα λεξικά, καθώς είναι κάτι καινούριο. Όσο και να αντιδρούν ορισμένοι αυτή είναι η πραγματικότητα.

Τώρα η άλλη ομάδα (Plannet, RockaRolla κοκ) έχει δίκιο στο ότι όσοι χρησιμοποιούν το ηλεκτρικό ποδήλατο έχουν ελάχιστα κοινά με τους παραδοσιακούς ποδηλάτες:
1) Δεν ιδρώνουν τόσο
2) Δε γυμνάζονται τόσο
3) Δεν έχουν την ικανοποίηση ότι με αποκλειστικά "φυσικούς" τρόπους μετακινούνται
4) Δε διαλέγουν διαδρομές ανάλογα με την κλίση τους
5) Δεν αφυδατώνονται
6) Δεν μυρίζουν
7) Δεν πεινάν σα λύκοι
8) Δε γνωρίζουν την "εμβέλειά" τους με το ποδήλατο και τις δυνατότητές τους στις ανηφόρες.
9) Δεν παλιμπαιδίζουν
10) Δεν έχουν τη χαζοχαρούμενη ευχαρίστηση όταν γυρνάνε από βόλτα.
11) Δεν νιώθουν την αναζωογόνηση που προσφέρει η εντατική γυμναστική και το παραδοσιακό ποδήλατο.
12) Δε γνωρίζουν καλύτερα και από τοπογράφο τη μορφολογία του εδάφους
Κατά συνέπεια θα συμφωνήσω μαζί τους ότι πρόκειται για άλλη "φυλή" της πόλης που λίγα έχουν να μοιραστούν με τους παραδοσιακούς ποδηλάτες.

Ξέρεις πια είναι η διαφορά
αν ρωτήσεις 100 άτομα που έχουν ποδήλατο
θα σου πούνε 100 διαφορετικούς λόγους που κάνουν ποδήλατο
αν ρωτήσεις 100 άτομα με ηλεκτρικό ποδήλατο ή μοτοποδήλατο
θα σου πούνε ότι μετακινούμε χωρία να ιδρώνω ή χωρίς να ζορίζομαι
οπότε καταλαβαίνεις πόσα περισσότερα προσφέρει το κανονικό ποδήλατο
:D

esp
Απών/απούσα

kathanas wrote:

Τώρα η άλλη ομάδα (Plannet, RockaRolla κοκ) έχει δίκιο στο ότι όσοι χρησιμοποιούν το ηλεκτρικό ποδήλατο έχουν ελάχιστα κοινά με τους παραδοσιακούς ποδηλάτες:
1) Δεν ιδρώνουν τόσο
2) Δε γυμνάζονται τόσο
3) Δεν έχουν την ικανοποίηση ότι με αποκλειστικά "φυσικούς" τρόπους μετακινούνται
4) Δε διαλέγουν διαδρομές ανάλογα με την κλίση τους
5) Δεν αφυδατώνονται
6) Δεν μυρίζουν
7) Δεν πεινάν σα λύκοι
8) Δε γνωρίζουν την "εμβέλειά" τους με το ποδήλατο και τις δυνατότητές τους στις ανηφόρες.
9) Δεν παλιμπαιδίζουν
10) Δεν έχουν τη χαζοχαρούμενη ευχαρίστηση όταν γυρνάνε από βόλτα.
11) Δεν νιώθουν την αναζωογόνηση που προσφέρει η εντατική γυμναστική και το παραδοσιακό ποδήλατο.
12) Δε γνωρίζουν καλύτερα και από τοπογράφο τη μορφολογία του εδάφους
Κατά συνέπεια θα συμφωνήσω μαζί τους ότι πρόκειται για άλλη "φυλή" της πόλης που λίγα έχουν να μοιραστούν με τους παραδοσιακούς ποδηλάτες.

Για να δούμε που ακριβώς είναι το "τσακ στη μέση":

τα
1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 11, 12
είναι κοινές ελλείψεις των ηλεκτρήλατων με τα μηχανάκια, τις μηχανές, τα αυτοκίνητα.

Τα 2 και 11 ισχύουν μόνο για τη διάρκεια της μετακίνησης. Δεν μπορούμε να ξέρουμε εάν κάποιος γυμνάζεται βλέποντας μόνο τις επιλογές του στη μετακίνηση.

Το 10 εξαρτάται από πολλούς παράγοντες.

Επομένως, σε αυτή την παράθεση σημείων, το ηλεκτρήλατο έρχεται πολύ κοντά στα υπόλοιπα μηχανοκίνητα. Λογική συνέπεια η αντιμετώπισή του σαν κάτι διαφορετικό από το "ποδήλατο χωρίς μηχανή".
(Αυτό είναι κατάντια - να πρέπει να προσδιορίσεις το ποδήλατο ως "χωρίς μηχανή". Και μετά μου λέτε ψυχραιμία - κάνει και ζέστη.)

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Η συζήτηση είναι περί εννοίας, σημασίας και ετυμολογίας. Δεν έχω κανένα πρόβλημα με τους ηλεκτρικούς, και από τη στιγμή που το όχημα κινείται και με τα πόδια δέχομαι ότι μπορεί να ονομαστεί ποδήλατο. Ωστόσο, να μη ξεχνάμε ότι οι μπαταρίες συνιστούν ένα σοβαρό περιβαλλοντικό πρόβλημα, οπότε τα ηλεκτρικά ποδήλατα συμβάλλουν πολύ περισσότερο από τα συμβατικά στην πραγματικότητα στο πορδολογικό πρόβλημα με έμμεση ρύπανση, με την κατασκευή τους, και με τη διάθεση των αποβλήτων μετά.

Ή όπως θα λέγαμε, παραλλάσοντας τη γνωστή ελληνικότατη παροιμία...
Βενζινάδα τρομερή, κάθε γκάζι και πορδή.

kynhgos77
Απών/απούσα

Εγω ειπα σε κατι συναδελφους μου οτι πηγα απο την Βουλα στο Μενιδι με το ποδηλατο και δεν με πιστευανε.
Αν τους ελεγα οτι πηγα με ηλ ποδηλατο θα με πιστευανε.
Μη ψαχνετε λεξικα, η διαφορα ειναι στην αισθηση και στην θεληση του καθενος.
Το οτι εχω ποδηλατο δεν σημαινει οτι ειμαι κατα του ηλεκτρικου. Ισως να παρω καποια στιγμη ενα αντι για μηχανακι.
Οταν ακουω ομως κατι αποψεις πως το ηλ ποδηλατο θα αντικαταστησει το ποδηλατο, μου πεφτουν οσα μαλλια μου εχουν μεινει. Νοιωθω την ιδια βλακεια οπως οταν λεω οτι πηρα το ποδηλατο 800 ευρω και μου λενε μα καλα μαλακας εισαι, με 800 ευρω επερνες παπακι!!

nikost
Απών/απούσα

Αν ποτέ τα ηλεκτρικά ποδήλατα αντικαταστήσουν κάτι, αυτό θα είναι τα δίτροχα μικρού κυβισμού.
Όχι τα ποδήλατα.

Σενάριο για μικρού μήκους ταινία:

Τυπάς πάει με το ηλεκτρικό του ποδήλατο στο μετρό, εκεί παίρνει την κυλιόμενη σκάλα για να κατέβει και να ανέβει , πάει γυμναστήριο και απλά βάζει αυτή τη ζώνη που δονείται γύρω από την κοιλιά και τέλος επιστρέφει σπίτι εξουθενωμένος.

Τότε λέει βαριαστενάζοντας:
"Έκανα τόσο ποδήλατο, ανέβηκα σκάλες και έκανα κοιλιακούς...Ξεπατώθηκα"

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

nikost wrote:
Αν ποτέ τα ηλεκτρικά ποδήλατα αντικαταστήσουν κάτι, αυτό θα είναι τα δίτροχα μικρού κυβισμού.
Όχι τα ποδήλατα.

Και όμως όσοι γράφουν υπέρ των ηλεκτρικών τα βάζουν και τα συγκρίνουν με τα κανονικά ποδήλατα
το γιατί είναι προφανές
αφού τα κανονικά ποδήλατα θεωρούν "αντίζηλους"

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

kynhgos77 wrote:
Εγω ειπα σε κατι συναδελφους μου οτι πηγα απο την Βουλα στο Μενιδι με το ποδηλατο και δεν με πιστευανε.

εγώ τους λέω τις διαδρομές που κάνω με τα ποδήλατα
και πολλοί ούτε καν με το αυτοκίνητος δεν τις κάνουν
το γιατί είναι απλό
δεν μπορεί κανένα όχημα (ειδικά τα μηχανοκίνητα) να σου προσφέρει ότι και ένα ποδήλατο
το κακό είναι ότι δεν μπορείς να το περιγράψεις πρέπει να το νιώσεις
:D

Black Sheep
Εικόνα Black Sheep
Απών/απούσα

Να είστε όλοι καλά !!! Με κάνετε να ξεχνώ τα προβλήματα μου......
Μου έρχεται κάτι σαν κλαυσίγελος, αλλά έχει ενδιαφέρων....

Έχουμε την πεποίθηση σαν άνθρωποι, και πιστεύουμε ότι η ζωή σε τούτη τη γη, ξεκίνησε όταν γεννηθήκαμε.
Θα στενοχωρήσω μερικούς, αλλά δεν είναι έτσι.

Όσοι εδώ μέσα αντιδρούν στο γεγονός πως αν σε ποδήλατο προστεθεί ένας υποβοηθητικός ηλεκτροκινητήρας, (στη διάσταση που γνωρίζουμε σήμερα), αυτό που προκείπτει εξακολουθεί να έχει την ιδιότητα του ποδηλάτου, μου θυμίζουν τους ιδιοκτήτες των ιππήλατων αμαξών απέναντι στα νεοεμφανιζόμενα τότε “αυτοκίνητα”.
Ίδιες οι αντιδράσεις και από τις εταιρίες ποδηλάτων απέναντι στα τότε μοτοποδήλατα.

Όσο για τις ερμηνευτικές των λεξικών, (πολύ γέλιο... τρίζουν τα κόκκαλα του Τριανταφυλλίδη...), θα ήθελα να μου πουν τι γράφει η βίβλος για τα ποδήλατα...

Αν μετά από κάποια χρόνια, (λέω αν, μην ταράζεστε, δεν είναι δεδομένο), τα συντριπτικά περισσότερα ποδήλατα θα είναι ηλεκτροκίνητα, τότε η επόμενη γενιά θα θεωρεί αυτά ως πραγματικά ποδήλατα, και τα άλλα ως ποδήλατα χωρίς ηλ. Υποβοήθηση ή ως μουσειακά-συλλεκτικά ποδήλατα.

Ο καθένας μας καταλήγει με ένα ποδήλατο για διάφορους λόγους.
Εδώ διαβάζω, εδικά σε όσους αντιδρούν σχετικά, να ισχυρίζονται ότι το χρησιμοποιούν, εκτός των άλλων, για να κλάνουν, να βρωμάνε, να πεινάνε, να αφυδατώνονται, να “βγάζουν” ανηφόρες, (τσσ... μαγκιά...), κλπ.
ΟΚ Πολύ καλά κάνουν !

Αυτή ή επιλογή τους όμως δεν επιτρέπει να αφορίζουν τα ηλ. Ποδήλατα γιατί δεν τους παρέχουν τις παραπάνω απολαύσεις (?)
Εδώ όμως, να πληροφορήσω μερικούς, πως αν πάρουν ένα ηλεκτροκίνητο ποδήλατο, και δεν χρησιμοποιήσουν την ηλ. Υποβοήθηση, (επιλογή τους είναι), τότε θα έχουν πολύ πιο θεαματικά αποτελέσματα στις απαιτήσεις τους, (να δω μαγκιές σε ανηφόρες...εκεί να δεις κλανιά και ιδρώτα..).

Μην τρελαίνεστε με αυτά που έρχονται.
Προετοιμαστείτε για την αποδοχή τους, έτσι ώστε να έχουν όσο το δυνατό λιγότερες αρνητικές επιπτώσεις σε ανθρώπους και περιβάλλον. Για παράδειγμα, συμφωνώ απόλυτα με την άποψη ότι τα ηλεκτροκίνητα έκτος από ηλ μοτέρ έχουν και μπαταρίες, που η σημερινή τους τεχνολογία είναι εξαιρετικά επιβλαβής για το περιβάλλον και με μεγάλα ερωτηματικά για το συνολικό ενεργειακό ισοζύγιο.

Δηλαδή, αν στο ποδήλατο μου δέσω ένα ισχυρό μαγνήτη, και τον κολλάω στα τρόλεϊ να με τραβάνε τζάμπα, θα πάψω να έχω ποδήλατο ?

Πάντα στην ιστορία του ποδηλάτου, διάφοροι ποδηλάτες έκαναν και κάνουν “μετατροπές” με κινητήρες, με δομικούς σχεδιασμούς κα. Με ένα ποδήλατο ξεκινάς και ότι προκύψει. Αν πλέει στην επιφάνεια είναι ποδήλατο-βάρκα, αν κολυμπά μέσα στο νερό είναι ποδήλατο – υποβρύχιο κοκ. Αρκεί το εφεύρημα να μπορεί να κινηθεί αμιγώς και ως ποδήλατο.

Από την άλλη πλευρά, κάποιοι νομίζουν πως είναι μεγάλη μαγκιά να καβαλάνε ποδήλατο, (όχι ηλ/το), και να πηγαίνουν από το Φάληρο στη Βαρυμπόμπη. Και φυσικά εντυπωσιάζουν όσους δεν έχουν ασχοληθεί. Για όσους ποδηλατούν συστηματικά, πρόκειται για μια απλή αναφορά, και τίποτα το ιδιαίτερο.

Όσοι λοιπόν προβάλλουν σαν άθλο, στους μη σχετικούς με ποδηλασία, τέτοια “κατορθώματα” έχουν να αντιμετωπίσουν το καθένα ηλ. Ποδήλατο που προφανώς θέλει μικρότερη προσπάθεια για τον ίδιο “άθλο”. Αυτός με το ηλ. Ποδήλατο αν δεν είναι ανάλογα προσαρμοσμένος δεν μπορεί να βγάλει τη διαδρομή χωρίς υποβοήθηση. Όμως, δεν μπορεί ούτε να εντυπωσιάσει ούτε να σας φάει το “κορμί”.

Δεχθείτε λοιπόν τα ηλ. Ποδήλατα στη “παρέα” σας και δεν κινδυνεύετε από τον κοντό χοντρό φαλακρό που έχει ηλ. Ποδήλατο.
(Τώρα αν εμφανιστούν κάποιοι με ηλ. Ποδήλατα που είναι μπρατσαράδες γυμνασμένοι, την έχουν μεγαλύτερη, και είναι πιο “μάγκες” από εσάς... το χάσατε το κορμί πατριώτες... είτε είναι ποδήλατα αυτά που καβαλάνε είτε όχι.. Και τα “κορμιά” θα τσιμπήσουν είτε είναι στη παρέα σας τα ηλ. Ποδήλατα είτε όχι...)

Πριν λίγα μόλις χρόνια πόσα ποδήλατα πουλιώντουσαν στις δυτικού τύπου κοινωνίες ? -Ελάχιστα σε σχέση με σήμερα.
Μια ανθούσα “βιομηχανία” έχει δημιουργηθεί και αν είναι συμφέρων τους θα μας περάσουν, (τεχνητή ανάγκη ζήτησης συν πραγματική ?), τα ηλ. Ποδήλατα.
Ελάχιστη αξία θα έχει αν τα ονομάζουμε ποδήλατα αν όλοι θα έχουμε από ένα.

Αν μας καλύπτει ανάγκες, (τεχνητές ή πραγματικές), θα πάρουμε από ένα. Αν όχι, μόδα είναι θα περάσει.

Μέχρι τότε ας δεχθούμε και τα ηλ. Ποδήλατα ως “ποδήλατα” και αν νιώθουμε ότι μειώνετε το “εγώ” μας, μπορούμε να καυτηριάζουμε τις διαφορές... πχ:

Σιγά το μ@λάκα που ανέβηκε με το ποδήλατο στον Όλυμπο.... η μπαταρία του τον ανέβασε... ο μ@λάκας....
Ας έρθει να του δώσω του παππού μου το ποδήλατο να δω μέχρι που θα φτάσει... ο μ@λάκας....

ΥΓ1 Δεν έχω καμία εμπλοκή η συμφέρων από τα ηλ. Ποδήλατα, (μακάρι να είχα να έβγαζα και κάτι..)
ΥΓ2 Μέχρι σήμερα δεν έχω ούτε σκέπτομαι να αγοράσω ηλ. Ποδήλατο. Με ενδιαφέρει το θέμα από τεχνολογικής πλευράς και μόνο.

esp
Απών/απούσα

(στα αγγλικά δυστυχώς) καλύπτει σε μεγάλη λεπτομέρεια τα θέματα των μηχανοκίνητων ποδηλάτων

http://en.wikipedia.org/wiki/Motorized_bicycle

Υπο συνθήκες, νομικά μπορεί να διαφοροποιείται το ηλεκτροκίνητο από το βενζινοκίνητο. Στη βάση τους όμως, το ίδιο πράγμα είναι ...

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

τελικά έκανα κάτι που κάνω σπάνια
έκατσα και σκέφτικα
και είπα
τι είμαστε σε αυτό εδώ το forum ???
ποδηλάτες ...!
τι σημαίνει αυτό??? ότι κάνουμε ποδήλατο
και αγαπάμε να κάνουμε ποδήλατο
γιατί μας δίνει πολλά !!!!
και ξαφνικά αμον το αγγουρ πετάχτηκε κάποιος
που μας μίλησε για το e-bike
το e-bike λέει είναι ένα όχημα με το οποίο κάνουμε ποδήλατο κατά λεγόμενα του αγγουριού αλλά πολύ λιγότερο για να μην ιδρώνουμε και να μην κουραζόμαστε στις ανηφόρες τις οποίες ανηφόρες εμείς οι ποδηλάτες τις έχουμε σαν τις γυναίκες (μας βγάζουν το λάδι αλλά στο τέλος είναι γλυκιές)
δλδ θέλει το αγούρι να κάνουμε λιγότερο αυτό που αγαπάμε αυτό που είναι ο λόγος αυτου του forum
εγώ λέω
όξο πούστη από την παράγκα όπως έλεγε και η θεϊκή μαλβίνα

steliospal
Εικόνα steliospal
Απών/απούσα

Θα σταθώ στο παρακάτω:

Black Sheep wrote:

Αν μετά από κάποια χρόνια, (λέω αν, μην ταράζεστε, δεν είναι δεδομένο), τα συντριπτικά περισσότερα ποδήλατα θα είναι ηλεκτροκίνητα, τότε η επόμενη γενιά θα θεωρεί αυτά ως πραγματικά ποδήλατα, και τα άλλα ως ποδήλατα χωρίς ηλ. Υποβοήθηση ή ως μουσειακά-συλλεκτικά ποδήλατα.

αν κάναμε την ίδια συζήτηση όταν πρωτοβγήκε το ποδήλατο , θα το ορίζαμε βάσει του γεγονότος οτι τότε είχε δύο άνισες ρόδες? Θα θεωρούσαμε τα σημερινά ποδήλατα ως μή ποδήλατα αλλά "κάτι άλλο"?
Πάντως ρε μάυροπρόβατε, γιατί γράφεις τόσα σεντόνια? Τσάμπα κόπο κάνεις κι ας τα λες καλά. Απο το ένα μπαίνουν απο το άλλο βγαίνουν όμως!
Δεν υπάρχει καμία ελπίδα να πείσεις τους κολλημένους και να σου πω και κάτι: δεν έχει και κανένα νόημα να το κάνεις. Πάντως ούτε εγώ έχω ηλεκτρικό ποδήλατο και ευτυχώς γιατί αλλιώς θα έπρεπε ως πούστης να φύγω απο την παράγκα του πλάνετ

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

steliospal wrote:

αν κάναμε την ίδια συζήτηση όταν πρωτοβγήκε το ποδήλατο , θα το ορίζαμε βάσει του γεγονότος οτι τότε είχε δύο άνισες ρόδες? Θα θεωρούσαμε τα σημερινά ποδήλατα ως μή ποδήλατα αλλά "κάτι άλλο"?
Πάντως ρε μάυροπρόβατε, γιατί γράφεις τόσα σεντόνια? Τσάμπα κόπο κάνεις κι ας τα λες καλά. Απο το ένα μπαίνουν απο το άλλο βγαίνουν όμως!
Δεν υπάρχει καμία ελπίδα να πείσεις τους κολλημένους και να σου πω και κάτι: δεν έχει και κανένα νόημα να το κάνεις. Πάντως ούτε εγώ έχω ηλεκτρικό ποδήλατο και ευτυχώς γιατί αλλιώς θα έπρεπε ως πούστης να φύγω απο την παράγκα του πλάνετ

και τώρα υπάρχουν ποδήλατα με διαφορετικούς τροχούς
υπάρχουν με 20" μεχρι και 28
υπάρχουν με ταχύτητες χωρίς ταχύτητες με φρένα χωρίς φρένα
με δισκόφρενα με v-brakes Με u-brakes με dual pivot
υπάρχουν tandem Και η λίστα συνεχίζεται
καμία από όλες αυτές τις τεχνολογίες δεν βγήκε για να κάνεις λιγότερο ποδήλατο αλλά για να κάνεις περισσότερο ποδήλατο
αυτό το συναντάμε μόνο στα ηλεκτρικά ποδήλατα
μόνο το ηλεκτρικό ποδήλατο μας λέει πάτα χειρόγκαζο αντί να κάνεις ποδήλατο Και δεν έχει σχέση ούτε με τις ορολογίες ούτε με τις τεχνολογίες
έχει σχέση με την πραγματικότητα
:D
οπότε για τους τζάμπα μάγκες υσχίει αυτό που είπες και που είπε και η κάραλη
όξω πούστη :D

steliospal
Εικόνα steliospal
Απών/απούσα

Δεν είμαι σίγουρος αν δεν καταλαβαίνεις το νόημα αυτών που λέω ή αν δεν θέλεις να το καταλάβεις, ή αν στο φινάλε δεν μπορείς....
α btw..

plannet wrote:

καμία από όλες αυτές τις τεχνολογίες δεν βγήκε για να κάνεις λιγότερο ποδήλατο

ταχύτητες...

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

steliospal wrote:
Δεν είμαι σίγουρος αν δεν καταλαβαίνεις το νόημα αυτών που λέω ή αν δεν θέλεις να το καταλάβεις, ή αν στο φινάλε δεν μπορείς....
α btw..
plannet wrote:

καμία από όλες αυτές τις τεχνολογίες δεν βγήκε για να κάνεις λιγότερο ποδήλατο

ταχύτητες...

ταχύτητες δεν κάνεις λιγότερο ποδήλατο
κάνεις πιο γρήγορα ποδήλατο
:D
ελπίζω να έχεις την ελάχιστη αντίληψη για να καταλάβεις την διαφορά :D

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

.