IDEAL Megisto 2009 - Προσοχή - Ενδεχόμενη αστοχία βίδας που συγκρατεί την σέλα στο παλουκόσελο.

87 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
adoun
Απών/απούσα

Σήμερα το πρωί και ενώ πήγαινα στην δουλειά με το ποδήλατο ξαφνικά έσπασε η βίδα που συγκρατεί την σέλα στο παλουκόσελο. Αισθάνομαι πολύ τυχερός μέσα στην ατυχία μου αφού δεν τραυματίστηκα. Πήγαινα με μικρή ταχύτητα 10-12 χλμ/ώρα σε άσφαλτο. Η σέλα δεν είχε δείξει κανένα σημάδι κόπωσης και το συμβάν έγινε ξαφνικά (Είμαι 85 κιλά για την ιστορία). Παραθέτω κάποιες φωτογραφίες που έβγαλα με το κινητό μου αμέσως μετά το συμβάν. Η βίδα έχει κοπεί σαν να ήταν από βούτυρο και γενικά δεν μου πολύ γεμίζει το μάτι για την αντοχή της. Το ποδήλατο το είχα αγοράσει από τον Καλλιώρα στην Πατησίων. Επειδή θεώρησα το συμβάν πολύ επικίνδυνο κάλεσα 1520, γραμμή καταναλωτή, να κάνω καταγγελία του περιστατικού . Με ρώτησαν αν θέλω να κάνουν ανάκληση του προϊόντος. Χωρίς να είμαι κατάλληλος να δώσω μια τέτοια απάντηση προσωπικά πιστεύω ότι καλό θα ήταν όλοι να προσέχουν το συγκεκριμένο σημείο μην πάθουν τα ίδια. Τελικά δεν ολοκλήρωσα ακόμα την καταγγελία γιατί χρειάζονταν λεπτομερή στοιχεία όπως ΑΦΜ διεύθυνση του μαγαζιού και του εργοστασίου κτλ. Την καταγγελία την έκανα επώνυμα και θα την ολοκληρώσω όταν συγκεντρώσω όλα τα στοιχεία. Στην συνέχεια πήγα στον Καλλιώρα. Με ενημέρωσε πως αυτά συμβαίνουν και πως θα μου αντικαταστήσει την βίδα με άλλη αν έχει. Στο ενδιάμεσο κάλεσα από εκεί τον Μανιατόπουλο (IDEAL BIKES) και του ανάφερα το περιστατικό. Μου είπε πως όντως δεν είναι επιτρεπτό να συμβεί κάτι τέτοιο και με καταλαβαίνει. Απόδωσε το περιστατικό σε μεμονωμένη αστοχία υλικού. Μια υπόθεση που έκανε είναι πως ίσως να είχε σφιχτεί πολύ η βίδα οπότε και έσπασε. Ρώτησα στον Καλλιώρα αν το σφίξιμο των βιδών γίνετε με ειδικό εργαλείο που μετράει την πίεση και μου απάντησαν πως αυτό δεν γίνεται σε κανένα ποδηλατάδικο καθώς δεν συμφέρει για ένα ποδήλατο 500 ευρώ να βιδώνουν με αυτό το εργαλείο και όχι απλώς με την αίσθηση του χεριού.Επίσης θεώρησαν πιθανό πως ίσως κάποιος είχε πειράξει το ποδήλατό μου. Εγώ πάντως δεν είχα νοιώσει την σέλα να παίζει ή κάτι άλλο να με υποψιάσει.Τελικά μου αλλάξανε όλο του παλουκόσελο και την σέλα. Πάντως προσωπικά πιστεύω ότι γενικά πρέπει να έχουν θέμα με τις βίδες και με τον τρόπο που σφίγγονται. Πριν λίγο καιρό είχε λασκάρει το οριζόντιο μέρος του τιμονιού, οι λαβές, και έπαιζε. Αλλά αυτό ήταν κάτι εμφανή και πήγα και την σφίξανε. Η περίπτωση της σέλας όμως ήταν ξαφνική και πολύ περισσότερο επικίνδυνη. Έχω σε εκκρεμότητα να τους πάω την σπασμένη βίδα να την στείλουν στην Ιαπωνία για διερεύνηση. Μάλλον θα τους την πάω το απόγευμα. Μέχρι τότε όσοι έχουν το συγκεκριμένο ποδήλατο ας έχουν τον νου τους. Ελπίζω να ήταν απλώς μια μεμονωμένη αστοχία του υλικού ή λάθους κατά την συναρμολόγιση και να μην χρειαστεί να τρέχουν όλοι προς αντικατάσταση. Ελπίζω να μην κούρασα.

Θανάσης.

ΣυνημμένοΜέγεθος
Image icon 23062009(002).jpg0 bytes
Image icon 23062009(005).jpg0 bytes
Image icon 100_1616_public.JPG0 bytes
Image icon 100_1615_public.jpg0 bytes
Image icon 100_1614_public.jpg0 bytes
Image icon 13012010065_public.JPG0 bytes
Image icon 13012010069_public.JPG0 bytes
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

Το σχετικό : Θα υποστήριζα τα της αστοχίας υλικού, καθώς η βίδα είναι ατσάλι και η βάση με το σπείρωμα αλουμίνιο. Συνεπώς υπερβολικό σφίξιμο θα προκαλούσε ζημιά στο αλουμίνιο.

Το άσχετο : Η "κλειδαριά" που φαίνεται σε μιά από τις φωτό είναι ικανή να προστατέψει το ποδήλατό σου από κλέφτες ηλικίας επτά ετών και κάτω. Ελπίζω να μην είναι η μόνη που χρησιμοποιείς...

yellowsubmarine
Απών/απούσα

To περιστατικό σηκώνει άσχημο τράβηγμα

Είναι τρανταχτό παράδειγμα αστοχίας υλικού
(η specialized ανακαλεί αυτοβούλως μοντέλα 4-5 ετών με ΜΟΝΑΧΑ ΥΠΟΨΙΕΣ)

Κακώς δεν ζήτησες ανάκληση θα μπορούσες να σώσεις κάποιον από τραυματισμό η και θάνατο

Τις αντιδράσεις του ποδηλατά και του μεγαλέμπορου (καλά περίμενε να πάει η τελευταία κινέζικη βίδα στην Ιαπωνία) τις θεωρώ προσπάθεια να θολώσουν τα νερά και να αποτινάξουν τις ευθύνες από πάνω τους

Σκέψου πόσα μοντέλα με τις ίδιες άθλιες βίδες πωλούνται
Οι δυο δεκάρες κέρδος τους είναι σημαντικότερες από τη σωματική ακεραιότητα μας ;
(τώρα πόσο δυνατός πρέπει να είναι ο βιδοσφίχτης ώστε μια βίδα φτιαγμένη για ποδήλατο που αντέχει 100 κ να τη σφίξει ώστε να κοπεί ε ;)

(Θεωρώ ότι να σου αλλάξουν το παλουκόσελο δεν είναι τίποτα μπροστά σ αυτά που θα έπρεπε να κάνουν σύμφωνα με τις συμβατικές τους υποχρεώσεις, εγγύηση- πιστοποιήσεις -αποζημίωση λόγω σωματικής βλάβης, ανάκληση μοντέλων για αντικατάσταση προβληματικών μερών -πελάτες που θα χάσουν ,αρνητική διαφήμιση κ.λ.π)

Δεν αναρωτήθηκε κανείς γιατί τα "τίμια ποδήλατα" δεν κυκλοφορούν στο εξωτερικό (παρά σε κάποια 3τοκοσμικά μέρη που δεν ισχύει τίποτα από καταναλωτική νομοθεσία)

Υ.Γ
άσχημο κόψιμο φίλε είσαι τυχερός που τη γλίτωσες
Αν οι βίδες είναι παρτίδα προσφοράς (πάρε πάρε) χωρίς καμιά προδιαγραφή ΑΝ λέω αν και οι υπόλοιπες του ποδηλάτου σου είναι της ιδίας παρτίδας ;! .....

portokali
Απών/απούσα

πριν καμιά δεκαριά μέρες σε ποδηλατοβόλτα συνέβη ακριβώς το ίδιο!
Δεν θυμάμαι το όνομα του ποδηλάτη. Χαρίλαε μήπως θυμάσαι εσύ;
Αν έχει το ίδιο ποδήλατο, μήπως το κυνηγήσετε μαζί....

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

θα συμφωνήσω πως αν ήταν να συμβεί κάτι θα συνέβαινε στο σπιρομα και όχι στην βίδα
γενικότερα είναι ο κλασικός τρόπος που οι εταιρίες βγάζουν επιπλέον κέρδος μιας και κανείς δεν δίνει σημασία σε λεπτομέρειες όπως βίδες
:D

maria-mtb
Εικόνα maria-mtb
Απών/απούσα

θαναση, ποσο καιρο εχεις το ποδηλατο με τη συγκεκριμενη βιδα επανω?
ρωταω, γιατι καλα εκανες κ το εψαξες το θεμα, αλλα απο τη φωτο που βλεπω -δεν φαινεται κ καθαρα- η βιδα μοιαζει να εχει τα χαλια της.
θελω να πω, ενταξει οτι πηραμε ενα ποδηλατο το καβαλαμε για αρκετο διαστημα, χωρις να ελεγχουμε καπου καπου π.χ. τις βιδες *και καθετι αλλο πανω του* (αν εχουν χαλαρωσει, αν εχουν σκουριασει, αν ειναι πολυ σφιχτες, αν εχουν παλιωσει), δεν ειναι και ο,τι καλυτερο. αν το παρατηρουσες μονος σου κ ειχες αντικαταστησει τη βιδα, θα προλαβαινες το μικροατυχημα που ειχες.

yellowsubmarine
Απών/απούσα

portokali wrote:
πριν καμιά δεκαριά μέρες σε ποδηλατοβόλτα συνέβη ακριβώς το ίδιο!
Δεν θυμάμαι το όνομα του ποδηλάτη. Χαρίλαε μήπως θυμάσαι εσύ;
Αν έχει το ίδιο ποδήλατο, μήπως το κυνηγήσετε μαζί....

Ρε παιδιά τι περιμένετε να έχουμε θύμα ;

Πρακτική των εταιριών που αντιμετωπίζουν τον αγοραστή των προϊόντων τους Μέγα - Μαλάκα

Πάντως αν το 1520 βρίσκει λόγους ανάκλησης
(είναι 100% σίγουροι δε ρισκάρουν)
ΤΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΖΗΤΗΘΕΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ
(βίδα κομμένη σ αυτό το σημείο δείχνει προβληματικό κράμα μετάλλων ,υπερβολικό σφίξιμο λειώνει το αλουμίνιο που δεν θα έπρεπε να υπάρχει σε εκείνο το σημείο ,πριν κόψει ατσαλό- βίδα)

Υ.Γ
δεν είναι ανάγκη να πρόκειται για το ίδιο μοντέλο ,οι βίδες των ποδηλάτων είναι τυποποιημένες,αρκεί να είναι ίδιας εταιρίας ποδήλατα και να μην απέχουν χρονικά πολύ τα έτη κατασκευής τους

yellowsubmarine
Απών/απούσα

maria-mtb wrote:
θαναση, ποσο καιρο εχεις το ποδηλατο με τη συγκεκριμενη βιδα επανω?
ρωταω, γιατι καλα εκανες κ το εψαξες το θεμα, αλλα απο τη φωτο που βλεπω -δεν φαινεται κ καθαρα- η βιδα μοιαζει να εχει τα χαλια της.
θελω να πω, ενταξει οτι πηραμε ενα ποδηλατο το καβαλαμε για αρκετο διαστημα, χωρις να ελεγχουμε καπου καπου π.χ. τις βιδες *και καθετι αλλο πανω του* (αν εχουν χαλαρωσει, αν εχουν σκουριασει, αν ειναι πολυ σφιχτες, αν εχουν παλιωσει), δεν ειναι και ο,τι καλυτερο. αν το παρατηρουσες μονος σου κ ειχες αντικαταστησει τη βιδα, θα προλαβαινες το μικροατυχημα που ειχες.

ΣΕ 2009 ΜΟΝΤΕΛΟ ;;;!!!

Χαριλαος Γαλατσι
Απών/απούσα

portokali wrote:
πριν καμιά δεκαριά μέρες σε ποδηλατοβόλτα συνέβη ακριβώς το ίδιο!
Δεν θυμάμαι το όνομα του ποδηλάτη. Χαρίλαε μήπως θυμάσαι εσύ;
Αν έχει το ίδιο ποδήλατο, μήπως το κυνηγήσετε μαζί....

Φυσικα και θυμαμαι!
Το ιδιο συνεβη σε εναν συνποδηλατη, 9 μερες πριν δηλαδη την Κυριακη.
Ο Ατυχος ποδηλατης απο τους Αμπελοκηπους, ειχε ενα Ideal Zig Zag, οπου δοξα το Θεο, στον γυρισμο -Καπου στην Καλλιθεα- καποια στιγμη καταλαβε πως κατι γινεται, σταματησε και ειδε οτι του ειχε σπασει η σελα.
Η βιδα ειχε γινει θριψαλα!

Προσωπικα θεωρω [b]ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ[/b] το γεγονος αυτο γιατι καποιος μπορει να χτυπησει ειτε στα Γεννητικα Οργανα η να του μπει το παλουκοσελο στον κωλο.
Φυσικα και οι εμποροι ποδηλατων της Αθηνας δεν εχουν [b]ΚΑΜΙΑ[/b] ευθυνη μιας και ειναι μεταπωλητες των προιοντων της [b]Ideal[/b].

Θα ηθελα μεν να δω μια αναδραση, του ΙΝΚΑ, για την συγκεκριμενη περιπτωση.
Τι εννοω.
Πρωτον, Να ερευνηθει κατα ποσον τα ποδηλατα που αρχικη τιμη εχουν 500 ευρω και μετα απο 1 χρονο ειναι 350 ευρω εχουν υποστει αλλαγες μεσω του μεταπωλητη!
Σιγουρα, ενα ποδηλατο στο ραφι, δεν χανει την αξια του, ωντας αχρησιμοποιητο!

Δευτερον, να ερευνηθει κατα ποσον καποιοι αριθμοι σκελετου/πλαισιου ποδηλατων ειναι φτιαγμενοι σε χωρες οπως Πακισταν, Τουρκια, Μονγκολια, Αφγανισταν, Τουρμεκισταν.
Ειναι γνωστο οτι οσα Νοκια τηλεφωνα, οσα Nike παπουτσια, οσα Φωτιστικα και καμποσα αλλα, φτιαχτηκαν σε αυτες τις χωρες, δεν ηταν ουτε καν πιστα αντιγραφα των αυθεντικων.

Το θεμα ειναι πολυ σοβαρο και δεν θελω ουτε να σκεφτομαι στο παραμικρο, τι μπορει να γινει, οτιδιποτε τετοιο σε ποδηλατοβολτα.

Θα παρακαλουσα να αποσταλουν email παραπονων στην μαμα Ideal για τα περιαστικα και να δουμε τι θα μας πουν και εκεινοι απο την μερια τους.

Nastybishop
Απών/απούσα

Παιδιά είναι δυνατόν να συμβεί αυτό από υπερβολικό/λανθασμένο σφίξιμο; Το ρωτάω γιατί όλοι μας πολλές φορές κάνουμε μαστορέματα πάνω στο ποδήλατο μας. Πχ εγώ αγόρασα μια καινούρια σέλα και την έβαλα μόνος μου στο ποδήλατο. Πως είναι δυνατόν να έχω ειδικό εργαλείο για κάτι τέτοιο; Με το μάτι το έσφιξα, ή μάλλον με την αίσθηση. Είναι επικίνδυνο;

velocko
Εικόνα velocko
Απών/απούσα

Το ποδήλατο είναι απλό στην χρήση του,στην κατασκευη του,στην συντήρηση του.
Βέβαια,η απλότητα στηρίζεται στο ότι όλα τα μέρη του ποδηλάτου είναι ορατά και κατανοητά για τον αναβάτη.(κανόνας,υπάρχουν και εξαιρέσεις)
Κάθε εξάρτημα του ποδηλάτου και κάθε βίδα ειδικότερα δέχεται καθημερινές πιέσεις,κάποιες προβλεπόμενες και προβλέψιμες άλλες αναπάντεχες.
Ο συγκεκριμμένος τύπος σταθεροποίησης της σέλας με βίδα που διέρχεται κάθετα είναι σχετικά απο τους πιο νέους τρόπους,η βίδα δέχεται κάθετες δυνάμεις απο τον βάρος του ποδηλάτη και αυτό θέλει και ο κατασκευαστής.Κάθε σέλα στηρίζεται πάνω σε δύο ράγες,στις ράγες υπάρχει διαβάθμιση για την σωστή τοποθέτηση αυτής ΄΄ωστε να αποφύγουμε καταπόνηση της βάσης.Η τοποθέτηση της σέλας(πιάσιμο)απο τα άκρα της σημαίνει οτι θα οδηγήσει σε καταπόνηση της βίδας οχι μόνο κάθετα αλλά και κατα μία νέα φορά και δεδομένο οτι το πάνω άκρο της βίδας είναι σταθερό τότε καμπύλωση και στρέψη της βίδας είναι λογικό να επιφέρει σπάσιμο της βίδας.
Πολλές φορές έχω πιάσει τον εαυτό μου να βιδώνω στραβά τον πίσω τροχό ώστε να καταφέρω να έχω την ίδια απόσταση απο τον σκελετο δεν καταλαβαίνω όμως πως αυτό οδηγεί σε στρέβλωση του τριγώνου ή καταστροφή του νυχιού,με τον καιρό.
Με πάσα επιφύλαξη,ελπίζω οι πιο ειδικοί να μας δώσουν πιο σωστές ορολογίες.

velocko
Εικόνα velocko
Απών/απούσα

Ο σύνδεσμος είναι τραβηγμένος οσο πιο μπροστά γίνεται,μπροστά αριστερά και δεξια δεν υπάρχουν σημάδια ενώ αντίθετα το πίσω αριστερά και δεξιά φαίνονται να έχουν καταπονηθεί αρκετά ωστε να έχουν αφήσει και σημάδια,σημάδια που δικαιολογούνται δεδομένου πως τα κιλά του αναβάτη πέφτουν στο πίσω μέρος της σέλας,εκεί που δεν υπάρχει δέσιμο υποχρεώνοντας την σέλα να τραβάει προς τα πίσω,το μπροστινό δέσιμο δεν μπορεί να αποσβέσει όλες τις δυνάμεις το πίσω καταπονείτε υπερβολικά και η βίδα σπάει αφού πρώτα έχει μαυρίσει αρκετά λιγο πιο κάτω απο το σημείο που έσπασε πιθανόν απο το υλικό του παλουκόσελου και του συνδέσμου.

yellowsubmarine
Απών/απούσα

ΔΕΝ είναι θέμα εμπόρου
ΕΙΝΑΙ θέμα κατασκευαστή
Κάποιος να ζητήσει ανάκληση
Πριν ΧΑΣΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΔΙΚΟ ΜΑΣ
ΜΗ ΔΩΣΕΤΕ ΤΙΣ ΒΙΔΕΣ ΠΟΥΘΕΝΑ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΑΝΑΚΛΗΣΗ
(Δεν κινείται αυτεπάγγελτα καμιά υπηρεσία θέλει καταγγελία ιδιοκτήτη προβληματικού προϊόντος)
Φίλε nasty διακατέχεσαι από την ασθένεια των ποδηλατών: ενοχές για το μέσο που χρησιμοποιούμε ;
Δεν είναι παιχνίδι φίλε μου (στο εξωτερικό υπάρχουν σχολές οδήγησης ποδηλάτου)
Μπορεί να σου χαρίσει ευχάριστη ζωή Μπορεί να σε στείλει στον τάφο
Ως τέτοιο πρέπει να το αντιμετωπίζουμε ΣΟΒΑΡΑ

(Ατσάλι που βιδώνει σε σπείρωμα αλουμινίου πρώτα κόβει το αλουμινένιο σπείρωμα μετά σπάει το αλουμίνιο ακολουθεί καταστροφή του ατσάλινου σπειρώματος Αν αντέξει το κεφάλι και δε γίνει στρόγγυλο,που θα γίνει θα δυσκολευτείς πολύ να τη σπάσεις .Ακόμα και με υδραυλικό κλειδί
Αν σπάσει το κράμα έγινε από μεταλλουργό ανειδίκευτο εργάτη με αμοιβή μια κούπα ρύζι και εργάτες παιδιά Ακόμα η διαδικασία σκλήρυνσης είναι περίπλοκη και απαιτεί ακρίβεια )
Είμαι εξοργισμένος
Τρισάθλιος αυτός που για να κερδίσει 3 εκατοστά της δεκάρας βάζει σε κίνδυνο τον αγοραστή του (όταν είσαι εταιρία κρίνεσαι και για τους προμηθευτές σου)

Υ.Γ
καμιά σχέση δεν έχω με εταιρίες μαγαζιά και γενικά εμπορικό ποδηλατικό κύκλωμα
Τελικά εταιρίες που σέβονται το όνομα τους πριν γίνει η στραβή κάνουν την ανάκληση μόνες τους
Εθελοντικά

yellowsubmarine
Απών/απούσα

Η βίδα είναι κομμένη ολόισια
Θα έπρεπε να έχει στραβώσει αν ακολουθούσε το παραπάνω σενάριο
Άλλωστε μιλάμε για νέο ποδήλατο (2009)
Αλλά και πάλι εφόσον η σέλα δεν έχει μπρος- πίσω όρια και βάσει των προδιαγραφών ασφάλειας θα έπρεπε η βίδα να αντέχει 30- 40- 50 φορές το μέγιστο όριο καταπόνησης
Αν διαβάσεις, δεν είναι και το μοναδικό περιστατικό

adoun
Απών/απούσα

Το ποδήλατο το αγόρασα Μεγάλη Τετάρτη στις 15/04/2009. Έχω κάνει 800 χλμ περίπου από τότε και το αφήνω αρκετές ώρες κάθε μέρα στον Ήλιο. Η βίδα πάντως δεν μου φάνηκε να είναι ατσάλι. Πριν μερικές ώρες την παρέδωσα στο μαγαζί να την δώσει στον αντιπρόσωπο για να την ελέγξει. Υποψιάζομαι πως με τις λακκούβες πρέπει να πιέζεται σιγά σιγά οπότε κάποια στιγμή σπάει. Θα δούμε τι θα δείξει η διερεύνηση. Τελικά έκανα καταγγελία και στην Γραμμή Καταναλωτή και μου είπαν να του ς πάρω από Πέμπτη τηλέφωνο για να μου δώσουν και τον αριθμό πρωτοκόλλου. Οι φωτογραφίες που έχω ανεβάσει είναι από το κινητό μου από τον τόπο του συμβάντος. Έχω και άλλες από την φωτογραφική μηχανή στο σπίτι μου αλλά δεν με αφήνει να τις ανεβάσω, είναι από 2 MB η κάθε μια. Σε αυτές φαίνονται πολύ καλλίτερα οι λεπτομέρειες. Προς το παρόν μου έχουν τοποθετήσει καινούργια σέλα και ελπίζω να μην πάθω πάλι το ίδιο.

vang
Απών/απούσα

Μού έχει συμβεί η ίδια ακριβώς βλάβη και μάλιστα σε παλουκόσελλο κάρμπον πολλών ευρώ...
Για να γίνη ανάκληση πρέπει να καταγραφέί η βλάβη στό σύστημα ποιότητος ( άν υπάρχει...)Ξεκινά η διαδικασία επαγρύπνησης...
Οταν μία βλάβη αποδειχθεί "συστηματική" (καθορίζεται με στατιστικές μεθόδους), στα εργαστήρια της εταιρείας εντοπίζεται, εί δυνατόν, ο λόγος της βλάβης/αστοχίας και ο μηχανισμός της βλάβης, η στατιστική πιθανότhτα να συμβεί και ο τρόπος διόρθωσής της. Ταυτόχρονα εντοπίζονται οι παρτίδες των υλικών πού είναι ελλατωμετικά και τα τελικά προιόντα στα οποία χρησιμοποιήθηκαν.

Τότε έιναι δυνατό να γίνει ανάκληση..

Αν δέν υπάρχει σύστημα ποιότητας και επαγρύπνησης, τότε τι ανάκληση να κάνουν...

Έσπασε μιά βίδα αλλάξτε τις όλες; Από ποιά ποδήλατα; Πού πουλήθηκαν πότε;

Πρακτικα !

Ρίχνετε μια ματιά στο ποδήλατό σας κάθε τόσο. Ενα σέρβις κάθε χρόνο σε ΚΑΛΟ συνεργείο ποδηλάτων είναι καλή ιδέα.

Τελος ..

Δέν καταλαβαίνω γιατί το άν θα χρησιμοποιούμε ροπόκλειδο ( κατα την άποψή μου απαραίτητο) , συνδέεται με την αξία του ποδηλάτου που συναρμολογούμε/επισκευάζουμε... Λές και το ροπόκλειδο θα λυώσει με την χρήση...και πρέπει να χρεώνουμε παραπάνω για να παίρνουμε καινούργιο κάθε τόσο... Εγώ πάντως θα πλήρωνα κάτι παραπάνω ένα μηχανικό πού θα φρόντιζε το ποδήλατό μου με ροπόκλειδο, για την παραπάνω ώρα πού θα φάει με τις ρυθμίσεις...

Κατασκευαστής πάντως πού συναρμολογεί χωρίς ροπόκλειδο το ποδήλατο μου φαίνεται τουλάχιστον παράξενο...Κάθε θέση εργασίας έχει το/τα ροπόκλειδα ρυθμισμένα στά ΝΜ πού χρειάζονται στην συναρμολόγηση πού κάνει και δέν χάνει χρόνο με ρυθμίσεις. Υπάρχουν μάλιστα ροπόκλειδα με σταθερό σέτινγκ, χωρίς ρύθμιση, για τέτοιες δουλειές...

perpyrus
Απών/απούσα

Το φαινόμενο που κατά πάσα πιθανότητα προκάλεσε τη θραύση, στη μηχανολογία ονομάζεται κόπωση υλικού. Συμβαίνει όταν έχουμε εναλασσόμενη φόρτιση κάποιου εξαρτήματος. Αυτό μπορεί να φανεί με βεβαιότητα από την επιφάνεια θραύσης, εφόσον την εξετάσει ειδικός. Τώρα, όσο έχει να κάνει με το σφίξιμο, η θεωρία λέει πως η κόπωση είναι πιο βλαβερή σε μία βίδα που είναι χαλαρή. Οι καλά σφιγμένες βίδες (μέσα στα όρια βέβαια) προστατεύονται καλύτερα από την κόπωση.
Επίσης να πω πως μου έχει συμβεί και εμένα ακριβώς η ίδια βλάβη. Πρόκειται κατά 99% για κακής ποιότητας υλικό της βίδας (συμβαίνει συχνά δυστυχώς) παρά για λάθος σφίξιμο. Αυτά!!

Dimitris
Απών/απούσα

strouf wrote:
Η "κλειδαριά" που φαίνεται σε μιά από τις φωτό είναι ικανή να προστατέψει το ποδήλατό σου από κλέφτες ηλικίας επτά ετών και κάτω. Ελπίζω να μην είναι η μόνη που χρησιμοποιείς...

Δεν σπαμαρω προειδοποιώ ;)

yellowsubmarine
Απών/απούσα

adoun wrote:
Το ποδήλατο το αγόρασα Μεγάλη Τετάρτη στις 15/04/2009. Έχω κάνει 800 χλμ περίπου από τότε και το αφήνω αρκετές ώρες κάθε μέρα στον Ήλιο. Η βίδα πάντως δεν μου φάνηκε να είναι ατσάλι. Πριν μερικές ώρες την παρέδωσα στο μαγαζί να την δώσει στον αντιπρόσωπο για να την ελέγξει. Υποψιάζομαι πως με τις λακκούβες πρέπει να πιέζεται σιγά σιγά οπότε κάποια στιγμή σπάει. Θα δούμε τι θα δείξει η διερεύνηση. Τελικά έκανα καταγγελία και στην Γραμμή Καταναλωτή και μου είπαν να του ς πάρω από Πέμπτη τηλέφωνο για να μου δώσουν και τον αριθμό πρωτοκόλλου. Οι φωτογραφίες που έχω ανεβάσει είναι από το κινητό μου από τον τόπο του συμβάντος. Έχω και άλλες από την φωτογραφική μηχανή στο σπίτι μου αλλά δεν με αφήνει να τις ανεβάσω, είναι από 2 MB η κάθε μια. Σε αυτές φαίνονται πολύ καλλίτερα οι λεπτομέρειες. Προς το παρόν μου έχουν τοποθετήσει καινούργια σέλα και ελπίζω να μην πάθω πάλι το ίδιο.

Ανθρωπέ μου τι προσπαθείς, να ρίξεις φταίξιμο στον εαυτό σου ;
Αισθάνεσαι ενοχές που χρησιμοποιείς ποδήλατο ;
Και τη Μ Τετάρτη αγοράζουμε ποδήλατα και σε ήλιο βροχή χιόνι καύσωνα τα αφήνουμε βουνά καβαλάμε όσο για χιλιόμετρα 8-10,000 το χρόνο
Οι βίδες σπάνε μόνο από το λόγο που αναφέρει ο φίλος perpyrus
Κακής ποιότητας υλικό (το οποίο κάποιος επέλεξε να βάλει ώστε να αυξήσει κατά 3 εκατοστά της δεκάρας το κέρδος του και αδιαφορώντας για τη ζωή σου
Ωραία ε ;
(το ότι σου άλλαξε παλουκόσελο υποψιάζομαι ότι γνωρίζουν το πρόβλημα , άλλωστε βρέθηκαν 3 με το ίδιο περιστατικό ,παρόλο που θεωρητικά είναι μέσα στις υποχρεώσεις τους μου κάνει λιγάκι σαν δωροδοκία ,γιατί μια εταιρία που ρισκάρει τη ζωή σου για 3 δεκάρες είναι απίθανο να τηρήσει τις υποχρεώσεις της απέναντι στον καταναλωτή
Να ελπίζεις μόνο μπορείς, μη σου ξανα σπάσει
(κατεβαίνοντας Υμηττό με κανένα 50km η σε καμιά μποτιλιαρισμένη Κηφισίας)
Μαζευτείτε και τσακίστε τους στις καταγγελίες
Χμ...διερεύνηση... ε χμ...
Που στο καλάθι των αχρήστων ;
(έχασες και το μοναδικό στοιχείο αν ήθελες να πας δικαστικά)

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

@perpyrus
αν ήταν χαλαρή η βίδα θα έτρωγε τα πάσα
γενικότερα πιστεύω πως το πιο πιθανό είναι να έπεσε σε κακής ποιότητας βίδα

Nastybishop
Απών/απούσα

Φίλε yellowsubmarine, δεν διακατέχομαι από καμία ενοχή που χρησιμοποιώ ποδήλατο. Υπάρχουν πολύ πιο αμαρτωλά πράγματα, για να νιώσεις τύψεις...

Ρώτησα απλά για να μάθω αντικειμενικά αν λανθασμένο σφίξιμο, υπάρχει πιθανότητα να δημιουργήσει πρόβλημα.

Απάντησαν κάποιοι φίλοι ότι είναι σχεδόν απίθανο κάτι τέτοιο και το αποδέχομαι.

Κάτι άλλο, στο δικό μου το ποδήλατο το εξάρτημα που δένει ντίζα-ράγες σέλας συγκρατείται από δύο βίδες. Απίθανο να σπάσουν και οι δύο ταυτόχρονα. Προτείνω όταν αγοράζουμε ποδήλατο να απαιτούμε να μας βάζουν ένα τέτοιο εξάρτημα. Στην τελική δεν έχει σπουδαίο κόστος.

yellowsubmarine
Απών/απούσα

Ερευνώ ψυχολογικά τις αντιδράσεις των ποδηλατών
Πολλοί διακατέχονται από σύνδρομα κατωτερότητας για το μέσο που χρησιμοποιούν (για διάφορους λόγους που δεν έχω το χρόνο να αναλύσω)
Ωστόσο αν αγοράζεις ποδήλατο που δεν πληρεί καμιά προδιαγραφή ασφάλειας-ποιότητας πρώτον δε σέβεσαι τον εαυτό σου και δεύτερον εφ όσον δεν καταλογίζεις τις ευθύνες όπως και εκεί που πρέπει, προσπαθώντας να μπαλώσεις (όπως-όπως) το πρόβλημα, δε σέβεσαι διπλά τον εαυτό αλλά και τους άλλους (που θα σε δουν και θα πάνε να αγοράσουν το ίδιο)

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Γενικως οι βιδες πρεπει να σφιγγονται οχι οσο θελουμε, η μας βολευει, αλλα οσο πρεπει και κυριως οχι παραπανω απο οσο αντεχουν. Ιδανικα, θα πρεπει το σπειρωμα να εχει καποιο λιπαντικο (γρασσο-λαδι), και η ροπη σφιξιματος, να ελεγχεται απο ροποκλειδο.
Στο θεμα μας τωρα: Οι ΜΟΝΕΣ βιδες που συγκρατουν τη σελλα στο παλουκοσελλο, ειναι συνηθως αλλενοβιδες διαμετρου 8 χιλιοστων, και κατηγοριας 12.9. δηλαδη υψηλης αντοχης (οριο θραυσης 12 κιλα ανα τετραγωνικο χιλιοστο, και οριο μονιμης παραμορφωσης 0,9x12=10,8 κιλα ανα τετραγωνικο χιλιοστο). Αν δεν κανω λαθος, οι ισχυροτερες βιδες που μπορει να βρει κανεις στο εμποριο, ειναι κατηγοριας 14.9, με την αντιστοιχη αντοχη ( οριο θραυσης14 κιλα ανα τετραγ. χιλιοστο, και οριο πλαστικης=μονιμης παραμορφωσης 14x0,9=12,6 kg/τετραγ. χιλιοστο).
Καμμια φορα, ο αριθμος 12.9 ειναι χτυπημενος πανω στο κεφαλι της αλλενοβιδας, οποτε καλο θα ηταν πριν απ'ολα, να ελεγξει κανεις αν υπαρχουν καποιοι αριθμοι στο κεφαλι της βιδας που να πιστοποιουν την αντοχη της.
Δυστυχως, οι ποδηλατικες βιδες, συχνα δεν εχουν κανενα αριθμο πανω τους που να πιστοποιει την αντοχη τους, αντιθετως ισως για λογους εμφανισης, ειναι γυαλισμενες-χρωμιομενες. Σε καθε περιπτωση παντως, ΠΡΕΠΕΙ να αντεχουν στις προβλεπομενες καταπονησεις, και να εχουν επιπλεον και ενα σεβαστο ποσοστο ασφαλειας (=αντοχη επιπλεον της απαιτουμενης), οπως σε καθε κατασκευη οπου εμπλεκεται ο παραγοντας ανθρωπινη ασφαλεια.
Παντως, βιδες τετοιας αντοχης, (12.9), οσο και να τις ξεζουμισεις στο σφιξιμο, δυσκολα καταφερνεις να ξεπερασεις τα ορια τους....
Οπως και να'χει, δεν ειναι δυνατον να εξαρταται το αν θα σπασει η οχι μια τετοια βιδα, απο το αν ειναι πολυ μπροστα η πολυ πισω η σελλα, η αν ο αναβατης ειναι βαρυς η οχι...
Τα ποδηλατα κατασκευαζονται για να τα χρησιμοποιουν αναβατες εως 110 κιλα, (για βαρυτερους αναβατες ισχυουν αλλες προδιαγραφες...), και η σελλα πρεπει να μπορει να μετακινηθει ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ οσο μπροστα η πισω επιτρεπει η ρυθμιση της, ωστε να προσαρμοζεται στις αναγκες του εκαστοτε αναβατη.
Οποτε τα σχολια τυπου ..."ηταν πολυ πισω η ηταν πολυ μπροστα η σελλα.." δεν εχουν καποια βαση.

adoun
Απών/απούσα

Κάλεσα την Πέμπτη 2/7/2009 στο 1520 για να δω αν η καταγγελία που είχα κάνει στις 23/06/2009 είχε πάρει αριθμό πρωτοκόλλου. Με παράπεμψαν στο 210-3893231. Κάλεσα εκεί και με ρώτησαν ποια ημερομηνία είχα κάνει την καταγγελία για να την βρουν. Μου έκανε εντύπωση που δεν αρκούσε το όνομα για να κάνουν μια αναζήτηση και μου είπαν ότι τις έχουν μόνο εγγράφως και όχι σε κάποιο ηλεκτρονικό σύστημα. Ευτυχώς είχα στο κινητό μου τις φωτογραφίες και από την ημερομηνία τους ενημέρωσα και βρήκαν μετά από κανένα 10 λεπτό το χαρτί που είχαν για εμένα. Μου είπαν πως δεν είχα πάρει αριθμό πρωτοκόλλου ακόμα και πως θα με πάρουν τηλέφωνο ή θα μου στείλουν αλληλογραφία σπίτι. Δεν έχω ακόμα λοιπόν κανένα νέο ούτε για την διερεύνηση του υλικού από τον κατασκευαστή ούτε από την γραμμή καταναλωτή. Επίσης στην γραμμή καταναλωτή ρώτησα αν τελικά υπάρχουν κάπου οι καταγγελίες καταχωρημένες ηλεκτρονικά και αν μπορεί κάποιος να κάνει αναζήτηση και να πάρει κάποια στατιστικά όπως π.χ. πόσες καταγγελίες υπάρχουν για την συγκεκριμένη εταιρεία κτλ. Μου απάντησε ότι κάπου υπάρχουν αλλά δεν μπορεί κάποιος να δώσει τέτοιες απαντήσεις. Ότι μέχρι τώρα είναι 10 χιλιάδες στο σύνολο τους και δεν μπορεί να γίνει κάποια επεξεργασία. Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι μήπως θα ήταν σκόπιμο να ζητήσουμε σαν σύνολο κάποια στατιστικά που θα μπορούσαν να μας φανούν χρήσιμα στις επιλογές μας και στο τι να προσέχουμε. Ελπίζω σύντομα να έχω μια απάντηση από τα εργαστήρια της κατασκευάστριας για το υλικό.

yellowsubmarine
Απών/απούσα

οι εταιρίες ξέρουν καλά τους προμηθευτές τους (και τι αγοράζουν από αυτούς)
(αφού δε σκοτώθηκες επέμενε με τη "γραμμή")

adoun
Απών/απούσα

Παρέλαβα τελικώς στις αρχές Ιουλίου ταχυδρομικώς τον αριθμό πρωτοκόλλου της καταγγελίας μου.

Λίγες μέρες μετά παρέλαβα και έγγραφο που απέστειλε η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή στην IDEAL - Νίκος Μανιατόπουλος (09-07-2009) που εν ολίγην ζητάνε την άμεση αποστολή του τεχνικού φακέλου του εισαγόμενου ποδηλάτου για να δουν αν πληροί τις απαιτήσεις ασφαλείας σύμφωνα με ισχύοντα ΕΝ ή ισοδύναμα πρότυπα.

Δεν γίνεται κανένας λόγος για την διερεύνηση της βίδας που παρέδωσα στον κατασκευαστή. Ελπίζω στην απάντηση του ο κατασκευαστής να αναφέρει και τα αποτελέσματα της διερεύνησης.

Έχω επισυνάψει τις κοινοποιήσεις που παρέλαβα.

yellowsubmarine
Απών/απούσα

διερεύνηση (η βίδα βρίσκεται δίπλα σ'ένα άδειο κουτί τρία σκισμένα χαρτιά και μια πεταμένη τυρόπιτα)
στο καλάθι των αχρήστων
Όταν η ελεγχόμενη αρχή γίνει ελέγχουσα, περιμένεις να καταδικάσει τον εαυτό της ;

portokali
Απών/απούσα

στη βόλτα της Παρασκευής είχαμε νέο περιστατικό πάλι σε ποδήλατο ideal. Έσπασε η βίδα της σέλας. Τα περιστατικά αρχίζουν και συσσωρεύονται.
Μήπως μια επιστολή στην εταιρεία;
Συνήθως το τμήμα δημ. σχέσεων απαντά.
Δεν ξέρω το όνομα του ποδηλάτη, ίσως ξέρει ο Aflo ή o georgehh.

yellowsubmarine
Απών/απούσα

τα συγκεκριμένα ποδήλατα
Μην ανησυχείτε περιστατικό που δεν έγινε καταγγελία ίσον με μη γενόμενο

('Αντι να τους $%^^&*@ ...το ότι έχουν και δεν έχουν)

portokali wrote:
στη βόλτα της Παρασκευής είχαμε νέο περιστατικό πάλι σε ποδήλατο ideal. Έσπασε η βίδα της σέλας. Τα περιστατικά αρχίζουν και συσσωρεύονται.
Μήπως μια επιστολή στην εταιρεία;
Συνήθως το τμήμα δημ. σχέσεων απαντά.
Δεν ξέρω το όνομα του ποδηλάτη, ίσως ξέρει ο Aflo ή o georgehh.

orck
Απών/απούσα

εντελως ακυρο το μηνυμα σου
δεν καταλαβαινω αυτο το μισος προς τα ideal απλα επειδη ειναι ελληνικα

lyhadj
Εικόνα lyhadj
Απών/απούσα

Αν τελικά όντως έσπασε πάλι βίδα παλουκόσελου σε ποδήλατο ιντεάλ, θα πρέπει να γινει πάλι καταγγελία, μήπως και αλλάξει κάτι πριν σκοτωθεί κανεις. Και αν μη τι άλλο να ξέρει ο κ.Ιντεάλ οτι υπάρχει πρόβλημα.
Οσο για τα ποδήλατα ιντεάλ, δεν είναι καθόλου μα καθόλου ελληνικά - απλώς συναρμολογούνται εδώ, με αποτέλεσμα να βάζει ο Μανιατόπουλος στα κρυφά σημεία των ποδηλάτων, ο,τι πιο φθηνό βρίσκει. (βλ. παλαιότερα προβλήματα με μεσαίες τριβές καταστροφής...)

wp