Κάτοχος entry level κούρσας σκέφτεται για κάτι άλλο

35 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
psixlou
Απών/απούσα

Καλησπέρα. Είμαι κάτοχος ενός sector eclipse μεταχειρισμένου, πρώτη μου κούρσα την οποία έχω μια 5ετία. Είμαι 1,85 και όταν την πήρα δε ψάχτηκα και πολύ με το μέγεθος, οπότε είμαι σίγουρος ότι είναι 1-2 μεγέθη μικρότερη (μέτρησα 55-56cm, και αν έχω διαβάσει σωστά, για το ύψος μου ενδείκνυται 57-58cm). Σκέφτομαι λοιπόν ότι έχει έρθει η ώρα ν' αλλάξω ποδήλατο, και οι κύριοι λόγοι γι' αυτό είναι:

1)μικρά γρανάζια πίσω, που με δυσκολεύουν πολύ στις ανηφόρες

2)το θέμα του μεγέθους που νομίζω μου προκαλεί λάθος στάση

3)η σκέψη αν όντως χρειάζομαι κούρσα για αστική χρήση.

Οπότε, σκέφτηκα ότι οι επιλογές μου είναι κάποιο καλό φίτνες όπως μερικά που έχω διαβάσει στο φόρουμ (sirrus, dew κλπ) ή κάποια άλλη κούρσα πιο φιλική στη καθημερινή μετακίνηση. Δεν με ενδιαφέρει και τόσο η ταχύτητα, διότι σπάνια κάνω ανοιχτή πορεία (χωρίς φανάρια και start/stop), αλλά δε θα 'θελα να απομακρυνθώ και πολύ απ' τις ταχύτητες μιας κούρσας. Η σκυφτή θέση δε μ' ενοχλεί γιατί έχω συνηθίσει πλέον, άλλα η αλήθεια είναι ότι σε μεγάλες βόλτες με πονούσαν τα χέρια απ' τους κραδασμούς (ίσως να φταίει και το συγκεκριμένο ποδήλατο). Η συχνότερη χρήση θα είναι για αποστάσεις 10-20-30 χλμ. Budget μέχρι 600€ με την ελπίδα ότι θα πωληθεί και το υπάρχον ποδήλατο.

Έχετε κάποια συμβουλή;

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

να ρωτήσω από που είσαι

?

 

psixlou
Απών/απούσα

Κάτοικος Αθήνας

 

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Μπάτζετ 600€ σημαίνει ότι τα λεφτά του υπάρχοντος ποδηλάτου είναι μέσα στα 600 ή θα τα προσθέσεις στα 600€;
 

psixlou
Απών/απούσα

Συνολικό μπάτζετ 600, οπότε αν είναι για κούρσα θα 'ναι μεταχειρισμένη.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

χωρίς να τα πάω καλά με τα μεγέθη στις κούρσες

έχεις σκεφτεί να το κάνεις το υπάρχον ποδήλατο σε flatbar ??

νομίζω θα σε βολέψει και σαν μέγεθος

 

psixlou
Απών/απούσα

Η αλήθεια είναι ότι δεν το 'χα σκεφτεί, αλλά νομίζω προτιμώ να φρεσκαριστώ. Επίσης βασικό θέμα είναι τα μικρά γρανάζια.

Να πω για την ιστορία ότι μεσ' τη βδομάδα δοκίμασα 2 φίτνες, ένα Lombardo Ventimiglia αγνώστου μεγέθους, για κανα μισάωρο, και έχω να πω ότι δε με κάλυψε, μου φάνηκε κάπως αργό και άνευρο. Επίσης δοκίμασα ένα sirrus 19 για 2-3 τετράγωνα, στο μεγεθός μου, και μου άφησε καλή εντύπωση, αλλά τι να καταλάβεις με test drive 500μ....

 

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

psixlou wrote:

Η αλήθεια είναι ότι δεν το 'χα σκεφτεί, αλλά νομίζω προτιμώ να φρεσκαριστώ. Επίσης βασικό θέμα είναι τα μικρά γρανάζια.

Να πω για την ιστορία ότι μεσ' τη βδομάδα δοκίμασα 2 φίτνες, ένα Lombardo Ventimiglia αγνώστου μεγέθους, για κανα μισάωρο, και έχω να πω ότι δε με κάλυψε, μου φάνηκε κάπως αργό και άνευρο. Επίσης δοκίμασα ένα sirrus 19 για 2-3 τετράγωνα, στο μεγεθός μου, και μου άφησε καλή εντύπωση, αλλά τι να καταλάβεις με test drive 500μ....

 

ναι είναι δύσκολο να καταλάβεις πολλά πράγματα

το sirrus είναι ένα από τα ποδήλατα που μ'αρεσουν

βέβαια νευρικά ποδήλατα όπως το λες είναι οι κούρσες

είτε με fb είτε με κανονικό τιμόνι

 

ninpo
Εικόνα ninpo
Απών/απούσα

Αν το κάνει flat bar θα του μικρύνει κι άλλο σε μέγεθος.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

ninpo wrote:

Αν το κάνει flat bar θα του μικρύνει κι άλλο σε μέγεθος.

για με μπερδεύει αυτό με τα μεγέθη thanks ninpo

 

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Πάμε:

1. Δεν είμαι σίγουρος ότι έχεις επιλέξει λάθος μέγεθος. Το 1,85 πάει καλά με ΟΡΙΖΟΝΤΙΟ 55-56cm. Το 57-58 (ΟΡΙΖΟΝΤΙΟΣ)  μου κάνει για 1,90. Είμαι 1,93 περίπου και θέλω 58,5-59,5 ΟΡΙΖΟΝΤΙΟ. Τα νούμερα είναι ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ. Είναι μια καλή αρχή για να ξέρεις αν μπορείς να κουμπώσεις σωστά, έστω με λίγες (απαραίτητες) μικρορυθμίσεις και μετατροπές. Δεν είναι απόλυτα. Ο καθένας μας σκύβει / λυγίζει διαφορετικά, απλώνεται διαφορετικά, έχει άλλα σωματομετρικά δεδομένα (στο σύνολο).

2. άρα, πρέπει να μας πεις γιατί έφτασες σε αυτό το συμπέρασμα. Νιώθεις ενοχλήσεις? Πόνους? Σε είδε κάποιος και σου είπε ότι "κάθεσαι λάθος"? Θέλεις να απλωθείς πιο πολύ / να κάτσεις πιο αεροδυναμικά?

3. γρανάζια και πατήματα. Τι κασέτα έχεις τώρα? Τι γρανάζια έχεις δηλαδή πίσω και τι μπροστά? Στροφάρεις ΣΩΣΤΑ? Τι διαδρομές κάνεις? Με τι ΜΩΤ? Τι θέλεις να πετύχεις αλλάζοντας πατήματα? Οι ανηφόρες θέλουν προπόνηση και ο καθένας ΩΦΕΙΛΕΙ να κρατάει ΤΟ ΡΥΘΜΟ ΤΟΥ. Αν ακολουθείς γκρούπ, ο καθένας ανεβαίνει ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ, αλλιώς κουράζεσαι τσάμπα. Επίσης, τι εννοείς ανηφόρα? Την Λ. Αλεξάνδρας ή τον Υμηττό?

4. για αστική μετακίνηση και 10-20 χλμ δεν χρειάζεσαι κούρσα. Για 30+ χλμ "αρχίζεις να χρειάζεσαι", ειδικά αν ο ρυθμός είναι "δυνατός" και η διαδρομή ανοικτή, χωρίς πολλά σταμάτα-ξεκίνα. Φυσικά, αυτό είναι προσωπική άποψη, ο καθένας επιλέγει τι θέλει, τι τον βολεύει. Άλλωστε δεν μπορούμε να έχουμε 5-6 διαφορετικά ποδήλατα για κάθε χρήση (ή μήπως μπορούμε? χχχΑχαχχααΧΑ)

5. Έχεις τη δυνατότητα να παίξεις με λαιμούς διαφορετικής κλίσης και μήκους? Να δανειστείς από φίλους πχ? Θα ήταν ίσως δόκιμο να δοκιμάσεις λαιμό με θετική κλίση, ώστε να σηκωθείς λίγο, και να αποφορτίσεις καρπούς / παλάμες από κραδασμούς. Δοκιμή-και-σφάλμα... Παίζω-και-δοκιμάζω....

6. Για τους κραδασμούς, πέρα από άλλο λαιμό (το ίδιο περίπου αποτέλεσμα πετυχαίνεις) δοκίμασε να αλλάξεις (ΕΛΑΧΙΣΤΑ) κλίση στη σέλα, να μεταφέρεις το βάρος (ΕΛΑΧΙΣΤΑ) σε διαφορετική θέση. Εναλλακτικά, φοράς γαντάκι ποδηλατικό με τζελ, κανα 5-10ευρω έχει....

 

psixlou
Απών/απούσα

1) Τον οριζόντιο μετράμε στο μέγεθος; Τότε μάλλον έκανα λάθος, εγώ μέτρησα τον κάθετο άξονα, κάτω απ τη σέλα μέχρι το σημέιο που συνδέονται τα πετάλια.

2)Δε μου 'χει πει κάποιος ότι κάθομαι λάθος. Η μοναδική σοβαρή ενόχληση που έχω νιώσει είναι μετά απο χλμ, ενόχληση στα χέρια, ανάμεσα σε αγκώνα και καρπό, απ' τους κραδασμούς φαντάζομαι. Τώρα αν νιώθω την ενόχληση λόγω λάθος στάσης ή μεγέθους ποδηλάτου, δε το ξέρω.

3) Δε γνωρίζω τι κασσέτα και γρανάζια φοράω, το ποδήλατο το πήρα μεταχειρισμένο και δε ξέρω πως μετριούνται αυτά. Έχουν σχολιάσει όμως άνθρωποι γνώστες (τουλάχιστον παραπάνω απο μένα) βλέποντας το ποδήλατο ότι τα γρανάζια είναι μικρά κι αυτό θα πρέπει να με ζόριζει πολύ στις ανηφόρες. Και εννοούσαν όλες τις ανηφόρες, όχι απαραίτητα αυτές με την τρομακτική κλίση, αλλά και τις απλές. Κατα καιρούς που έκανα παραπάνω, πήγαινα σε ανηφόρες, αλλά μόνο και μόνο για σκληροπυρηνική προπόνηση, να "στάξω".

4) Αυτός είναι ο λόγος που έχω αρχίσει να προσανατολίζομαι στα φίτνες, γιατί όλα σχεδόν τα χλμ μου γίνονται σε σταμάτα/ξεκίνα. Αθήνα μένω, μόνο βγαίνοντας θα μπορούσα να εκμεταλευτώ την ανοιχτή και σταθερή πορεία. Έχω παρατηρήσει ας πούμε ότι τις πιο "βαριές" σχέσεις στις ταχύτητες τις χρησιμοποιώ απο σπάνια έως καθόλου, αντίθετα τις "ελαφριές" τις χρησιμοποιώ σίγουρα σε κάθε διαδρομή μου.

5) Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω τη δυνατότητα να δοκιμάζω πράγματα, γι αυτό και δεν έχω καταλήξει ακόμα στα βασικά, όπως αν θέλω να συνεχίσω με κούρσα ή να πάω σε πιο άνετα φίτνες κλπ.

6)Αυτό είναι κάτι που θα μπορούσα άνετα να πράξω, αλλά έχω καιρό να νιώσω πόνο στα χέρια, μιας και έχω καιρό να ποδηλατάρω μπόλικα χλμ ώστε να νιώσω πάλι ενοχλήσεις. Τη τελευταία φορά που πήγα στο ποδηλατάδικο ανέβασα και το τιμόνι πιο ψηλά ώστε να έχω πιο βολική θέση οδήγησης.

Εν ολίγοις, νομίζω ότι οι σκέψεις μου για αλλαγή δε βασίζονται τόσο στο μέγεθος/θέση οδήγησης, αλλά περισσότερο στο δίπτυχο γρανάζια/ελαστικά με τη σκέψη ότι στην αστική ήρεμη ποδηλασία μάλλον θα χρειαζόμουν παραπάνω "εύκολες" ταχύτητες και μεγαλύτερα ελαστικά για αποφυγή κακοτοπιών. Τώρα αν αυτά τα είχα και συνεπώς είχα ώθηση να κάνω παραπάνω χλμ και αυτό μ' έφερνε στη θέση να ψάχνω πάλι κούρσα δε το ξέρω, ίσως είναι φαύλος κύκλος, αλλά προς το παρόν δε ποδηλατάρω αρκετά, και ούτε μαζί με παρέα ώστε να μου ανοίγει η όρεξη για χλμ.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

....αν αυτό είναι το πρόβλημα, είσαι τυχερός.

Απλά πήγαινε σε ένα ποδηλατάδικο και ζήτα του μια κασέτα με πιο μεγάλα γρανάζια / για πιο μαλακά πατήματα, πες του και θα καταλάβει.

Η κασέτα πάει ως εξής: αρχικά μετράς πόσα γρανάζια εχει. Έτσι μια κασέτα με 9 γρανάζια είναι 9αρα, και όλο το σύστημα μετάδοσης χαρακτηρίζεται ως 9άρι.

Μετά μετράς τα δοντάκια στο μικρότερο γρανάζι (πιο βαρύ πετάλι) και μετά τα δοντάκια στο πιο μεγάλο γρανάζι (πιο μαλακό πάτημα). Έτσι προκύπτει ο χαρακτηρισμός κασέτα 12-27... που πάει να πει ότι η κασέτα σου έχει 12αρι μικρό και 27αρι μεγάλο γρανάζι.

Εσένα σε ενδιαφέρει να μείνεις σε ίδιο αριθμό γραναζιών, αν έχεις τώρα 9αρα, ΣΥΝΕΧΙΖΕΙΣ ΝΑ ΚΟΙΤΑΣ ΜΟΝΟ 9αρες ΚΑΣΕΤΕΣ... και θέλεις η νέα κασέτα που θα αγοράσεις να έχει πιο μεγάλα "μεγάλα γρανάζια", πχ θέλεις μια 12-29 (λέμε τώρα... δεν ξέρω τι υπάρχει από 9αρες). Προσοχή, μετά κοιτάμε το πίσω ντεραγιέ.... θα πρέπει να μπορεί να "διαχειριστεί" την νέα κασέτα, να μπορεί δηλαδή να ανεβάσει την αλυσίδα σε όλα τα γρανάζια (και στο νέο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ μεγάλο_γρανάζι).

Ο ποδηλατάς σου θα τσεκάρει και θα σου πει.

Αν δεν βρεις έτοιμη κασέτα όπως την θέλεις, εναλλακτικά, μπορείς να πας σε κάποιο ποδηλατάδικο που φτιάχνει κασέτες από μεμονωμένα γρανάζια. πχ ο Τζωρτζόπουλος φτιάχνει κασέτες της Miche γρανάζι-γρανάζι..... επιλέγετε μαζί τι θέλεις και τι παίζει με το σύστημα μετάδοσης που έχεις και προχωράς.

Τα πατήματα θα μαλακώσουν, τα πόδια δεν θα μπουκώνουν.

Υπάρχουν και άλλες εναλλακτικές, αλλά προς το παρόν μόνο υποθέσεις κάνουμε ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΜΙΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΣΟΥ.

Άρα [και τώρα παίρνω το θυμωμενο μου ύφος] μάθετε να ρωτάτε σωστές ερωτήσεις, αλλά πρώτα μάθετε να δίνετε ΣΩΣΤΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ώστε να πάρετε σωστές απαντήσεις......wink

psixlou
Απών/απούσα
Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

12-23 ετοιμος για tour de france 

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

καλά, με 12-23 και πάλι καλά να λες που δεν έχουν γίνει κιμάς γόνατα και λοιπές αρθρώσεις....!!!!!! dashed1

Το καλο της υπόθεσης είναι ότι 9αρες κασέτες είναι οικονομικές και λογικά βρίσκεις παντού (και σε μτχρ)... και με ΣΩΣΤΑ ΠΑΤΗΜΑΤΑ.

Το επόμενο που πρέπει να ανακαλύψεις είναι αν το πισω ντεραγιέ είναι short / medium / long.... το οποίο θα ΚΑΘΟΡΙΣΕΙ σε τι κασέτα θα πας. Κοίτα να δεις καναν κωδικό αριθμό χαραγμένο επάνω στο ντεραγιέ, σκύψε / φώτισε / λύγισε μέση / πάρε μεγεθυντικό / καθάρισε / βρες τον κωδικό. Εναλλακτικά πήγαινε σε ποδηλατά και θα αναλάβει εκείνος τα πάντα όλα.

Αν από 12-23 καταφέρεις να βάλεις καμιά με μεγάλο 28, απλά θα δεις ΤΕΡΑΣΤΙΑ διαφορά. Βάζω ενδεικτικά δύο μοντέλα:

11-28 https://www.chainreactioncycles.com/shimano-sora-hg4... εδώ οι σχέσεις είναι πάρα πολύ απλωμένες, θα έχεις "κενά" από μαλακό θα πηγαίνεις σε σκληρό ΑΠΟΤΟΜΑ. Αν δεν είσαι με γκρουπ, αν δεν κάνεις προπόνηση, ίσως και να μην σε ενοχλήσει

13-28 https://www.chainreactioncycles.com/miche-primato-9x... Εδώ χάνεις λίγο από "ταχύτητα" αλλα οι σχέσεις είναι πιο πυκνές, έχεις ομαλότερη μετάβαση, επίσης ίσως είναι πιο εύκολο για το ντεραγιέ σου να διαχειριστεί τέτοια κασέτα (λιγότερα δόντια "διαφορά")....

Προφανώς υπάρχουν και 9αρες ΜΤΒ με ακόμα μεγαλύτερα μεγάλα γρανάζια (φτάνουν και σε 40αρι, που μετά θα ανεβαίνεις κάθετους τοίχους χωρίς να ιδρώνεις καν).... αλλά εκεί θέλεις άλλο ντεραγιέ πίσω και πιθανές πατέντες και πρόσθετο "νυχάκι" και και και.... Γίνεται, έχει νόημα, βοηθάει, απλά ανεβάζει το κόστος και θέλει ποδηλατά όπως και δήποτε.

 

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

δεν αλλάζει τόσο εύκολα η κασέττα

θα πρέπει να δεις φθορά αλυσίδας και ίσως και μπροστινών δίσκων

για να κουμπώσουν σωστά

 

Αναντα
Απών/απούσα

Τι σημαινει "σωστα πατηματα"? Το ανθρωπινο σωμα ειναι φτιαγμενο για να ανεβαινει σχεδον καθετα βουνισια μονοπατια απο εκατονταδες χιλιαδες χρονια. Οταν το καθε γονατο υποστηριζει ολο το βαρος του σωματος οταν σκαρφαλωνεις συν τα ξυλα που κουβαλας στην πλατη η την γκομενα της διπλανης φυλης που θα  βιασεις και μετα θα μαγειρεψεις, ηταν λαθος τα πατηματα τοτε?

Πολυ φλουφλικα μου τα λετε..... 

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

Βρε καλώς τον άντρακλα! Από εξελικτική δεν σκαμπάζεις  ε; 

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Αναντα wrote:

Τι σημαινει "σωστα πατηματα"? Το ανθρωπινο σωμα ειναι φτιαγμενο για να ανεβαινει σχεδον καθετα βουνισια μονοπατια απο εκατονταδες χιλιαδες χρονια. Οταν το καθε γονατο υποστηριζει ολο το βαρος του σωματος οταν σκαρφαλωνεις συν τα ξυλα που κουβαλας στην πλατη η την γκομενα της διπλανης φυλης που θα  βιασεις και μετα θα μαγειρεψεις, ηταν λαθος τα πατηματα τοτε?

Πολυ φλουφλικα μου τα λετε..... 

αν έχει σεξ στο τέλος της διαδρομής

άσε

όλα τα πατήματα γίνονται ελαφριά

 

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

... καλά τα γράφεις, αλλά η αλήθεια είναι ότι τώρα τελευταία, όταν ανεβαίνω την Πάρνηθα με το μονοτάχυτο μου 54-14, δυσκολεύομαι πάνω στη σέλα, ειδικά όταν κουβαλάω πίσω σε καρεκλάκι την κόρη ΚΑΙ έχω φαει βαρύ πρωινό (γιόκο τσόκο και ψωμί με μερέντα). Αφού να φανταστείς είναι φορές που αφήνω το κινητό από τα χέρια (ταυτόχρονα στέλνω μνμτ σε fb & insta) και πιάνω το τιμόνι για να "τραβήξω". ΚΑΤΑΝΤΙΑ. Οπότε σκέφτομαι να βάλω 15αρι γρανάζι πίσω, μπας και ελαφρύνει λίγο το πετάλι.... Εναλλακτικά θα με αναγκάσετε να ανεβαίνω όλη τη Πάρνηθα ορθοπέταλο, που δεν το θέλω, γιατί παραπονιέται η κόρη πίσω ότι της κρύβω την θέα......

sarcastic1

excited

Αναντα
Απών/απούσα

Ιπτάμενο Μυρμήγκι wrote:

Βρε καλώς τον άντρακλα! Από εξελικτική δεν σκαμπάζεις  ε; 

Οχι, για πες εσυ που σκαμπαζεις.

Αναντα
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:

... καλά τα γράφεις, αλλά η αλήθεια είναι ότι τώρα τελευταία, όταν ανεβαίνω την Πάρνηθα με το μονοτάχυτο μου 54-14, δυσκολεύομαι πάνω στη σέλα, ειδικά όταν κουβαλάω πίσω σε καρεκλάκι την κόρη ΚΑΙ έχω φαει βαρύ πρωινό (γιόκο τσόκο και ψωμί με μερέντα). Αφού να φανταστείς είναι φορές που αφήνω το κινητό από τα χέρια (ταυτόχρονα στέλνω μνμτ σε fb & insta) και πιάνω το τιμόνι για να "τραβήξω". ΚΑΤΑΝΤΙΑ. Οπότε σκέφτομαι να βάλω 15αρι γρανάζι πίσω, μπας και ελαφρύνει λίγο το πετάλι.... Εναλλακτικά θα με αναγκάσετε να ανεβαίνω όλη τη Πάρνηθα ορθοπέταλο, που δεν το θέλω, γιατί παραπονιέται η κόρη πίσω ότι της κρύβω την θέα......

sarcastic1

excited

Καλοοοοοοο. Εχεις γνωρισει κανενα ορειβατη με προβληματα στα γονατα?

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

γμτο, πάλι σε λάθος φόρουμ μπήκα, νόμιζα ότι ήμουν σε ποδηλατικό φόρουμ.... laugh

...

πέραν της πλάκας, από τα πρώτα ΒΑΣΙΚΑ που οφείλει να γνωρίζει ΚΑΘΕ ΠΟΔΗΛΑΤΗΣ ανά την υφήλιο (μετά από το Νο 1 που είναι να αλλάζεις σαμπρέλα), είναι:

1. στροφάρουμε με μαλακές σχέσεις, κρατώντας (το βέλτιστο) ρυθμό περίπου 70-80 σ.α.λ.

2. ποτέ μα ποτέ δεν ξεκινάμε με βαριές σχέσεις, πχ ποτέ δεν βάζουμε δίσκο πριν στροφάρουμε για περίπου 5-6χλμ

3. ποτέ δεν ξεκινάμε με ανηφόρες, αν πριν δεν έχουμε κάνει καλό ζέσταμα

4. μετά από βολτόνηση / προπόνηση / πολύωρη ποδηλασία κάνουμε ΔΙΑΤΑΣΕΙΣ.

 

Αν ξέρεις κανέναν πεζοπόρο / ορειβάτη / αναριχητή / ορεσείβιο που να κάνει κάτι αντίστοιχο, πες το και σε μένα. Αλλά όπως ίσως θα έχεις καταλάβει, άλλο πράγμα το κάνω ποδήλατο και άλλο το βαδίζω / σκαρφαλώνω / παίρνω τις ραχούλες και τις γκρεμίλες με τα πόδια.

[ΠΑΝΤΑ ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ ΣΕ ΠΟΔΗΛΑΣΙΑ (και όχι σε φάση "κάνω χαλαρή βολτίτσα γύρω-γύρω την πλατεία")]

Κάποτε, πριν πολλά πολλά χρόνια, οι ποδηλάτες είχαν ταψιά αντί για δίσκους και 4-5 γρανάζια πίσω. Οι καιροί έχουν περάσει και δεν γυρνάμε πίσω. Τα διαλυμμένα γόνατα / οι χονδροπάθειες κλπ κλπ δεν είναι της μοδός.... Τώρα βασιλεύουν οι compact δίσκοι και οι κασέτες με μεγάλα γρανάζια πίσω... και έτσι μπορούμε να κάνουμε με άνεση και ασφάλεια πολύωρη ποδηλασία και εμείς οι "κάποιας" ηλικίας / βάρους / όγκου..... thumbs up

Τώρα, για όσους γουστάρουν μονοτάχυτα και fixed gear χωρίς φρένα, με μεγάλα ταψιά μπροστά ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥΝ ΕΝΤΟΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΙΟΥ, πρόβλημά τους, και ώρα καλή στην πρύμνη τους και αέρα στα λάστιχά τους.... (και βολταρέν στα γόνατά τους χχαχαχα)

Αναντα
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:

γμτο, πάλι σε λάθος φόρουμ μπήκα, νόμιζα ότι ήμουν σε ποδηλατικό φόρουμ.... laugh

...

πέραν της πλάκας, από τα πρώτα ΒΑΣΙΚΑ που οφείλει να γνωρίζει ΚΑΘΕ ΠΟΔΗΛΑΤΗΣ ανά την υφήλιο (μετά από το Νο 1 που είναι να αλλάζεις σαμπρέλα), είναι:

1. στροφάρουμε με μαλακές σχέσεις, κρατώντας (το βέλτιστο) ρυθμό περίπου 70-80 σ.α.λ.

2. ποτέ μα ποτέ δεν ξεκινάμε με βαριές σχέσεις, πχ ποτέ δεν βάζουμε δίσκο πριν στροφάρουμε για περίπου 5-6χλμ

3. ποτέ δεν ξεκινάμε με ανηφόρες, αν πριν δεν έχουμε κάνει καλό ζέσταμα

4. μετά από βολτόνηση / προπόνηση / πολύωρη ποδηλασία κάνουμε ΔΙΑΤΑΣΕΙΣ.

 

Αν ξέρεις κανέναν πεζοπόρο / ορειβάτη / αναριχητή / ορεσείβιο που να κάνει κάτι αντίστοιχο, πες το και σε μένα. Αλλά όπως ίσως θα έχεις καταλάβει, άλλο πράγμα το κάνω ποδήλατο και άλλο το βαδίζω / σκαρφαλώνω / παίρνω τις ραχούλες και τις γκρεμίλες με τα πόδια.

[ΠΑΝΤΑ ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ ΣΕ ΠΟΔΗΛΑΣΙΑ (και όχι σε φάση "κάνω χαλαρή βολτίτσα γύρω-γύρω την πλατεία")]

Κάποτε, πριν πολλά πολλά χρόνια, οι ποδηλάτες είχαν ταψιά αντί για δίσκους και 4-5 γρανάζια πίσω. Οι καιροί έχουν περάσει και δεν γυρνάμε πίσω. Τα διαλυμμένα γόνατα / οι χονδροπάθειες κλπ κλπ δεν είναι της μοδός.... Τώρα βασιλεύουν οι compact δίσκοι και οι κασέτες με μεγάλα γρανάζια πίσω... και έτσι μπορούμε να κάνουμε με άνεση και ασφάλεια πολύωρη ποδηλασία και εμείς οι "κάποιας" ηλικίας / βάρους / όγκου..... thumbs up

Τώρα, για όσους γουστάρουν μονοτάχυτα και fixed gear χωρίς φρένα, με μεγάλα ταψιά μπροστά ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥΝ ΕΝΤΟΣ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΙΟΥ, πρόβλημά τους, και ώρα καλή στην πρύμνη τους και αέρα στα λάστιχά τους.... (και βολταρέν στα γόνατά τους χχαχαχα)

Με την πιστη δεν παιζουμε, οποτε το αφηνω εδω και σ αφηνω να ακολουθεις πιστα τους κανονες σου.

psixlou
Απών/απούσα

Ώστε τόσο μεγάλη διαφορά κάνουν 2-3-4 δοντάκια;

Κοίταξα το ντεραγιέ, σ' ένα σημείο κατάφερα να διακρίνω: campagnolo 2302020 upper ?09? c10? (τα ερωτηματικά είναι στα σημεία που δεν είμαι σίγουρος). Θυμάμαι μια φορά τον ποδηλατά μου να λέει ότι θα ήταν δύσκολο ν' αλλάξω γρανάζια.

Στο προηγούμενο πόστ πήγα ν' ανεβάσω εικόνα αλλά δε μ' άφησε. Τη παραθέτω εδώ.

https://imgur.com/kQcDLLp

Ιπτάμενο Μυρμήγκι (χωρίς επαλήθευση)

Αναντα wrote:
Εχεις γνωρισει κανενα ορειβατη με προβληματα στα γονατα?
Τα γόνατα καταπονούνται. Ειδικά στις καταβάσεις, περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο σημείο. Νέοι ορειβάτες (και όχι μόνο), που δεν ξέρουν να πατάνε, που δεν χρησιμοποιούν μπατόν (η τα χρησιμοποιούν λανθασμένα), έχουν πρόβλημα με τα γόνατα.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

έτσι σκόρπια και άταχτα αφημένα σχόλια:

1. δεν γράφω ομολογία πίστης, γράφω προσωπικές απόψεις, που τις ασπάζονται αρκετοί ποδηλάτες. ΕΝΕΡΓΟΙ ποδηλάτες. Τέτοιοι που και εμένα μου τις έμαθαν. Δεν διεκδικώ το αλλάθητο, ούτε τον τίτλο του "ειδικού". Χομπίστας είμαι.

2. Και όμως, 3-4 δοντάκια σε πίσω γρανάζι ΝΑΙ κάνουν τη διαφορά. Πάτημα 34-23 σε σύγκριση με πάτημα 34-27 είναι η μέρα με τη νύχτα. Με το ένα ανεβαίνεις την Λ. Αλεξάνδρας και με το άλλο ανεβαίνεις τον Υμηττό. Προσωπική τοποθέτηση, που απέχει από μαθηματικό αξίωμα.... (χχαχαχχα).

3. Ο ποδηλατάς, αν θεωρεί ότι είναι δύσκολο να αλλάξεις κασέτα, ίσως έχει δει ότι έχεις short cage rear derailer, οπότε μάλλον έχει δίκιο. Ή θα πρέπει να πας σε καστομαρισμένη κασέτα..... Όντως δύσκολο. Οι μπροστά δίσκοι είναι αφαιρούμενοι (είδα φωτο σου), αλλά μου φαίνεται ότι το BCD είναι για στάνταρντ - οπότε τι σκατά μικρότερα φύλλα να βρεις να βάλεις εκεί μπροστά??????????

4. Αναντα είσαι της "σχολής" που για όλα απαντά: HTFU?

ΑΑααχχχχ.... η νιότη μου δεν κρύβεται.... Τυχεράκια....!!!!!

 

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

ΦΟΡΑΕΙ campa και εννιαρι οποτε σου λεω με απολυτη σιγουρια οτι το 11-28 δουλευει. (το εχω σε ατσαλινη κουρσα με το ιδιο ντεραγιε). Και μαλιστα shimano κασσετα με φουλ campa τα υπολοιπα. Το προβλημα σου ειναι μηπως φορας campa κασσετα οποτε το κοστος για 9αρα δεν ειναι μικρο. Και θα χρειαστεις και αλυσιδα (πιο μακρια)

Αναντα
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:

έτσι σκόρπια και άταχτα αφημένα σχόλια:

1. δεν γράφω ομολογία πίστης, γράφω προσωπικές απόψεις, που τις ασπάζονται αρκετοί ποδηλάτες. ΕΝΕΡΓΟΙ ποδηλάτες. Τέτοιοι που και εμένα μου τις έμαθαν. Δεν διεκδικώ το αλλάθητο, ούτε τον τίτλο του "ειδικού". Χομπίστας είμαι.

2. Και όμως, 3-4 δοντάκια σε πίσω γρανάζι ΝΑΙ κάνουν τη διαφορά. Πάτημα 34-23 σε σύγκριση με πάτημα 34-27 είναι η μέρα με τη νύχτα. Με το ένα ανεβαίνεις την Λ. Αλεξάνδρας και με το άλλο ανεβαίνεις τον Υμηττό. Προσωπική τοποθέτηση, που απέχει από μαθηματικό αξίωμα.... (χχαχαχχα).

3. Ο ποδηλατάς, αν θεωρεί ότι είναι δύσκολο να αλλάξεις κασέτα, ίσως έχει δει ότι έχεις short cage rear derailer, οπότε μάλλον έχει δίκιο. Ή θα πρέπει να πας σε καστομαρισμένη κασέτα..... Όντως δύσκολο. Οι μπροστά δίσκοι είναι αφαιρούμενοι (είδα φωτο σου), αλλά μου φαίνεται ότι το BCD είναι για στάνταρντ - οπότε τι σκατά μικρότερα φύλλα να βρεις να βάλεις εκεί μπροστά??????????

4. Αναντα είσαι της "σχολής" που για όλα απαντά: HTFU?

ΑΑααχχχχ.... η νιότη μου δεν κρύβεται.... Τυχεράκια....!!!!!

 

 

 

Αγνοω το εν λογω κλαμπ και δεν μετεχω της σχολης. Επειδη ομως μετειχα πριν αποσυρθω, της σχολης της εμπεριστατωμενης επιστημονικης ερευνας (καμια σχεση με αθλητισμο), εχω ενα καπως αυστηρο φιλτρο για το τι επιλεγω να πιστευω οπως και για τους λογους για τους οποιους το κανω. Εξισου αυστηρο φιλτρο εχω και για την επιστημη γιατι εχω δει με τα ματια μου ποσο παραπλανητικη μπορει να γινει. 

 

Το λοιπον, σε δυο απο τους κανονες που ανεφερες που οφειλει ενας ποδηλατης να γνωριζει, εχω να πω τα εξης:

-Ποτε μα ποτε και κανεις σοβαρος δρομεας δεν θα κανει μετα απο μεγαλη κουρσα αντοχης διατασεις διοτι απο την εμπειρια τους ξερουν πως οι μυς ειναι ταλαιπωρημενοι και τραυματισμενοι και εξαιρετικα ευπαθεις. Ο,τι χειροτερο. Τωρα γιατι οι ποδηλατες που ξερεις σου λενε πως ειναι καλο, πολυ θα ηθελα να το μαθω.

-Επισης, υπαρχουν πλειστες επιστημονικες δημοσιευσεις που αποδεικνυουν με μετρησεις πως οι διατασεις σε ποδηλατες εχουν σημαντικες αρνητικες επιπτωσεις στις επιδοσεις τους. Μπορεις να ψαξεις να τις βρεις και να τις διαβασεις. Δεν ειναι τιποτα.

Για την σαμπρελα θα συμφωνησω ;)

 

 

ΥΓ.

Κανε ενα ριαλιτι τσεκ. Μολις ξυπνησεις το πρωι και πριν προλαβεις να ζεσταθεις, κατσε στην σταση της τουρκικης χ€στρας και ξανασηκω. Επανελαβε καμια 20ρια φορες. Αν δε μπορεις να το κανεις δε φταινε τα λαθος πατηματα αλλα η πλαστικη ζωη της καρεκλας και του καθισιου.

Αναντα
Απών/απούσα

Ιπτάμενο Μυρμήγκι wrote:

 

Αναντα wrote:

Εχεις γνωρισει κανενα ορειβατη με προβληματα στα γονατα?

Τα γόνατα καταπονούνται. Ειδικά στις καταβάσεις, περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο σημείο. Νέοι ορειβάτες (και όχι μόνο), που δεν ξέρουν να πατάνε, που δεν χρησιμοποιούν μπατόν (η τα χρησιμοποιούν λανθασμένα), έχουν πρόβλημα με τα γόνατα.

 

 

Η απαντηση ειναι η ιδια με το ΥΓ στο προηγουμενο ποστ. Αυτα ειναι συμπτωματα ανθρωπων που καθονται 7 μερες σε καρεκλα και κανουν μια μερα γυμναστικη. Γι αυτο δε ξερουν πως να πατησουν ουτε εχουν μυικο συστημα στομυπολοιπο σωμα  που να υποστηριζει αυτο που πανε να κανουν τα ποδια και ετσι τραυματιζονται για πλακα. 

 

Περιμενω και τα περι εξελιξης του ανθρωπινου ειδους, που αγνοω, μη ξεχνιομαστε :)

contact