Κάτοχος entry level κούρσας σκέφτεται για κάτι άλλο

35 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
psixlou
Απών/απούσα

Καλησπέρα. Είμαι κάτοχος ενός sector eclipse μεταχειρισμένου, πρώτη μου κούρσα την οποία έχω μια 5ετία. Είμαι 1,85 και όταν την πήρα δε ψάχτηκα και πολύ με το μέγεθος, οπότε είμαι σίγουρος ότι είναι 1-2 μεγέθη μικρότερη (μέτρησα 55-56cm, και αν έχω διαβάσει σωστά, για το ύψος μου ενδείκνυται 57-58cm). Σκέφτομαι λοιπόν ότι έχει έρθει η ώρα ν' αλλάξω ποδήλατο, και οι κύριοι λόγοι γι' αυτό είναι:

1)μικρά γρανάζια πίσω, που με δυσκολεύουν πολύ στις ανηφόρες

2)το θέμα του μεγέθους που νομίζω μου προκαλεί λάθος στάση

3)η σκέψη αν όντως χρειάζομαι κούρσα για αστική χρήση.

Οπότε, σκέφτηκα ότι οι επιλογές μου είναι κάποιο καλό φίτνες όπως μερικά που έχω διαβάσει στο φόρουμ (sirrus, dew κλπ) ή κάποια άλλη κούρσα πιο φιλική στη καθημερινή μετακίνηση. Δεν με ενδιαφέρει και τόσο η ταχύτητα, διότι σπάνια κάνω ανοιχτή πορεία (χωρίς φανάρια και start/stop), αλλά δε θα 'θελα να απομακρυνθώ και πολύ απ' τις ταχύτητες μιας κούρσας. Η σκυφτή θέση δε μ' ενοχλεί γιατί έχω συνηθίσει πλέον, άλλα η αλήθεια είναι ότι σε μεγάλες βόλτες με πονούσαν τα χέρια απ' τους κραδασμούς (ίσως να φταίει και το συγκεκριμένο ποδήλατο). Η συχνότερη χρήση θα είναι για αποστάσεις 10-20-30 χλμ. Budget μέχρι 600€ με την ελπίδα ότι θα πωληθεί και το υπάρχον ποδήλατο.

Έχετε κάποια συμβουλή;

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

να ρωτήσω από που είσαι

?

 

psixlou
Απών/απούσα

Κάτοικος Αθήνας

 

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Μπάτζετ 600€ σημαίνει ότι τα λεφτά του υπάρχοντος ποδηλάτου είναι μέσα στα 600 ή θα τα προσθέσεις στα 600€;
 

psixlou
Απών/απούσα

Συνολικό μπάτζετ 600, οπότε αν είναι για κούρσα θα 'ναι μεταχειρισμένη.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

χωρίς να τα πάω καλά με τα μεγέθη στις κούρσες

έχεις σκεφτεί να το κάνεις το υπάρχον ποδήλατο σε flatbar ??

νομίζω θα σε βολέψει και σαν μέγεθος

 

psixlou
Απών/απούσα

Η αλήθεια είναι ότι δεν το 'χα σκεφτεί, αλλά νομίζω προτιμώ να φρεσκαριστώ. Επίσης βασικό θέμα είναι τα μικρά γρανάζια.

Να πω για την ιστορία ότι μεσ' τη βδομάδα δοκίμασα 2 φίτνες, ένα Lombardo Ventimiglia αγνώστου μεγέθους, για κανα μισάωρο, και έχω να πω ότι δε με κάλυψε, μου φάνηκε κάπως αργό και άνευρο. Επίσης δοκίμασα ένα sirrus 19 για 2-3 τετράγωνα, στο μεγεθός μου, και μου άφησε καλή εντύπωση, αλλά τι να καταλάβεις με test drive 500μ....

 

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

psixlou wrote:

Η αλήθεια είναι ότι δεν το 'χα σκεφτεί, αλλά νομίζω προτιμώ να φρεσκαριστώ. Επίσης βασικό θέμα είναι τα μικρά γρανάζια.

Να πω για την ιστορία ότι μεσ' τη βδομάδα δοκίμασα 2 φίτνες, ένα Lombardo Ventimiglia αγνώστου μεγέθους, για κανα μισάωρο, και έχω να πω ότι δε με κάλυψε, μου φάνηκε κάπως αργό και άνευρο. Επίσης δοκίμασα ένα sirrus 19 για 2-3 τετράγωνα, στο μεγεθός μου, και μου άφησε καλή εντύπωση, αλλά τι να καταλάβεις με test drive 500μ....

 

ναι είναι δύσκολο να καταλάβεις πολλά πράγματα

το sirrus είναι ένα από τα ποδήλατα που μ'αρεσουν

βέβαια νευρικά ποδήλατα όπως το λες είναι οι κούρσες

είτε με fb είτε με κανονικό τιμόνι

 

ninpo
Εικόνα ninpo
Απών/απούσα

Αν το κάνει flat bar θα του μικρύνει κι άλλο σε μέγεθος.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

ninpo wrote:

Αν το κάνει flat bar θα του μικρύνει κι άλλο σε μέγεθος.

για με μπερδεύει αυτό με τα μεγέθη thanks ninpo

 

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Πάμε:

1. Δεν είμαι σίγουρος ότι έχεις επιλέξει λάθος μέγεθος. Το 1,85 πάει καλά με ΟΡΙΖΟΝΤΙΟ 55-56cm. Το 57-58 (ΟΡΙΖΟΝΤΙΟΣ)  μου κάνει για 1,90. Είμαι 1,93 περίπου και θέλω 58,5-59,5 ΟΡΙΖΟΝΤΙΟ. Τα νούμερα είναι ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ. Είναι μια καλή αρχή για να ξέρεις αν μπορείς να κουμπώσεις σωστά, έστω με λίγες (απαραίτητες) μικρορυθμίσεις και μετατροπές. Δεν είναι απόλυτα. Ο καθένας μας σκύβει / λυγίζει διαφορετικά, απλώνεται διαφορετικά, έχει άλλα σωματομετρικά δεδομένα (στο σύνολο).

2. άρα, πρέπει να μας πεις γιατί έφτασες σε αυτό το συμπέρασμα. Νιώθεις ενοχλήσεις? Πόνους? Σε είδε κάποιος και σου είπε ότι "κάθεσαι λάθος"? Θέλεις να απλωθείς πιο πολύ / να κάτσεις πιο αεροδυναμικά?

3. γρανάζια και πατήματα. Τι κασέτα έχεις τώρα? Τι γρανάζια έχεις δηλαδή πίσω και τι μπροστά? Στροφάρεις ΣΩΣΤΑ? Τι διαδρομές κάνεις? Με τι ΜΩΤ? Τι θέλεις να πετύχεις αλλάζοντας πατήματα? Οι ανηφόρες θέλουν προπόνηση και ο καθένας ΩΦΕΙΛΕΙ να κρατάει ΤΟ ΡΥΘΜΟ ΤΟΥ. Αν ακολουθείς γκρούπ, ο καθένας ανεβαίνει ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ, αλλιώς κουράζεσαι τσάμπα. Επίσης, τι εννοείς ανηφόρα? Την Λ. Αλεξάνδρας ή τον Υμηττό?

4. για αστική μετακίνηση και 10-20 χλμ δεν χρειάζεσαι κούρσα. Για 30+ χλμ "αρχίζεις να χρειάζεσαι", ειδικά αν ο ρυθμός είναι "δυνατός" και η διαδρομή ανοικτή, χωρίς πολλά σταμάτα-ξεκίνα. Φυσικά, αυτό είναι προσωπική άποψη, ο καθένας επιλέγει τι θέλει, τι τον βολεύει. Άλλωστε δεν μπορούμε να έχουμε 5-6 διαφορετικά ποδήλατα για κάθε χρήση (ή μήπως μπορούμε? χχχΑχαχχααΧΑ)

5. Έχεις τη δυνατότητα να παίξεις με λαιμούς διαφορετικής κλίσης και μήκους? Να δανειστείς από φίλους πχ? Θα ήταν ίσως δόκιμο να δοκιμάσεις λαιμό με θετική κλίση, ώστε να σηκωθείς λίγο, και να αποφορτίσεις καρπούς / παλάμες από κραδασμούς. Δοκιμή-και-σφάλμα... Παίζω-και-δοκιμάζω....

6. Για τους κραδασμούς, πέρα από άλλο λαιμό (το ίδιο περίπου αποτέλεσμα πετυχαίνεις) δοκίμασε να αλλάξεις (ΕΛΑΧΙΣΤΑ) κλίση στη σέλα, να μεταφέρεις το βάρος (ΕΛΑΧΙΣΤΑ) σε διαφορετική θέση. Εναλλακτικά, φοράς γαντάκι ποδηλατικό με τζελ, κανα 5-10ευρω έχει....

 

psixlou
Απών/απούσα

1) Τον οριζόντιο μετράμε στο μέγεθος; Τότε μάλλον έκανα λάθος, εγώ μέτρησα τον κάθετο άξονα, κάτω απ τη σέλα μέχρι το σημέιο που συνδέονται τα πετάλια.

2)Δε μου 'χει πει κάποιος ότι κάθομαι λάθος. Η μοναδική σοβαρή ενόχληση που έχω νιώσει είναι μετά απο χλμ, ενόχληση στα χέρια, ανάμεσα σε αγκώνα και καρπό, απ' τους κραδασμούς φαντάζομαι. Τώρα αν νιώθω την ενόχληση λόγω λάθος στάσης ή μεγέθους ποδηλάτου, δε το ξέρω.

3) Δε γνωρίζω τι κασσέτα και γρανάζια φοράω, το ποδήλατο το πήρα μεταχειρισμένο και δε ξέρω πως μετριούνται αυτά. Έχουν σχολιάσει όμως άνθρωποι γνώστες (τουλάχιστον παραπάνω απο μένα) βλέποντας το ποδήλατο ότι τα γρανάζια είναι μικρά κι αυτό θα πρέπει να με ζόριζει πολύ στις ανηφόρες. Και εννοούσαν όλες τις ανηφόρες, όχι απαραίτητα αυτές με την τρομακτική κλίση, αλλά και τις απλές. Κατα καιρούς που έκανα παραπάνω, πήγαινα σε ανηφόρες, αλλά μόνο και μόνο για σκληροπυρηνική προπόνηση, να "στάξω".

4) Αυτός είναι ο λόγος που έχω αρχίσει να προσανατολίζομαι στα φίτνες, γιατί όλα σχεδόν τα χλμ μου γίνονται σε σταμάτα/ξεκίνα. Αθήνα μένω, μόνο βγαίνοντας θα μπορούσα να εκμεταλευτώ την ανοιχτή και σταθερή πορεία. Έχω παρατηρήσει ας πούμε ότι τις πιο "βαριές" σχέσεις στις ταχύτητες τις χρησιμοποιώ απο σπάνια έως καθόλου, αντίθετα τις "ελαφριές" τις χρησιμοποιώ σίγουρα σε κάθε διαδρομή μου.

5) Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω τη δυνατότητα να δοκιμάζω πράγματα, γι αυτό και δεν έχω καταλήξει ακόμα στα βασικά, όπως αν θέλω να συνεχίσω με κούρσα ή να πάω σε πιο άνετα φίτνες κλπ.

6)Αυτό είναι κάτι που θα μπορούσα άνετα να πράξω, αλλά έχω καιρό να νιώσω πόνο στα χέρια, μιας και έχω καιρό να ποδηλατάρω μπόλικα χλμ ώστε να νιώσω πάλι ενοχλήσεις. Τη τελευταία φορά που πήγα στο ποδηλατάδικο ανέβασα και το τιμόνι πιο ψηλά ώστε να έχω πιο βολική θέση οδήγησης.

Εν ολίγοις, νομίζω ότι οι σκέψεις μου για αλλαγή δε βασίζονται τόσο στο μέγεθος/θέση οδήγησης, αλλά περισσότερο στο δίπτυχο γρανάζια/ελαστικά με τη σκέψη ότι στην αστική ήρεμη ποδηλασία μάλλον θα χρειαζόμουν παραπάνω "εύκολες" ταχύτητες και μεγαλύτερα ελαστικά για αποφυγή κακοτοπιών. Τώρα αν αυτά τα είχα και συνεπώς είχα ώθηση να κάνω παραπάνω χλμ και αυτό μ' έφερνε στη θέση να ψάχνω πάλι κούρσα δε το ξέρω, ίσως είναι φαύλος κύκλος, αλλά προς το παρόν δε ποδηλατάρω αρκετά, και ούτε μαζί με παρέα ώστε να μου ανοίγει η όρεξη για χλμ.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

....αν αυτό είναι το πρόβλημα, είσαι τυχερός.

Απλά πήγαινε σε ένα ποδηλατάδικο και ζήτα του μια κασέτα με πιο μεγάλα γρανάζια / για πιο μαλακά πατήματα, πες του και θα καταλάβει.

Η κασέτα πάει ως εξής: αρχικά μετράς πόσα γρανάζια εχει. Έτσι μια κασέτα με 9 γρανάζια είναι 9αρα, και όλο το σύστημα μετάδοσης χαρακτηρίζεται ως 9άρι.

Μετά μετράς τα δοντάκια στο μικρότερο γρανάζι (πιο βαρύ πετάλι) και μετά τα δοντάκια στο πιο μεγάλο γρανάζι (πιο μαλακό πάτημα). Έτσι προκύπτει ο χαρακτηρισμός κασέτα 12-27... που πάει να πει ότι η κασέτα σου έχει 12αρι μικρό και 27αρι μεγάλο γρανάζι.

Εσένα σε ενδιαφέρει να μείνεις σε ίδιο αριθμό γραναζιών, αν έχεις τώρα 9αρα, ΣΥΝΕΧΙΖΕΙΣ ΝΑ ΚΟΙΤΑΣ ΜΟΝΟ 9αρες ΚΑΣΕΤΕΣ... και θέλεις η νέα κασέτα που θα αγοράσεις να έχει πιο μεγάλα "μεγάλα γρανάζια", πχ θέλεις μια 12-29 (λέμε τώρα... δεν ξέρω τι υπάρχει από 9αρες). Προσοχή, μετά κοιτάμε το πίσω ντεραγιέ.... θα πρέπει να μπορεί να "διαχειριστεί" την νέα κασέτα, να μπορεί δηλαδή να ανεβάσει την αλυσίδα σε όλα τα γρανάζια (και στο νέο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ μεγάλο_γρανάζι).

Ο ποδηλατάς σου θα τσεκάρει και θα σου πει.

Αν δεν βρεις έτοιμη κασέτα όπως την θέλεις, εναλλακτικά, μπορείς να πας σε κάποιο ποδηλατάδικο που φτιάχνει κασέτες από μεμονωμένα γρανάζια. πχ ο Τζωρτζόπουλος φτιάχνει κασέτες της Miche γρανάζι-γρανάζι..... επιλέγετε μαζί τι θέλεις και τι παίζει με το σύστημα μετάδοσης που έχεις και προχωράς.

Τα πατήματα θα μαλακώσουν, τα πόδια δεν θα μπουκώνουν.

Υπάρχουν και άλλες εναλλακτικές, αλλά προς το παρόν μόνο υποθέσεις κάνουμε ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΜΙΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΣΟΥ.

Άρα [και τώρα παίρνω το θυμωμενο μου ύφος] μάθετε να ρωτάτε σωστές ερωτήσεις, αλλά πρώτα μάθετε να δίνετε ΣΩΣΤΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ώστε να πάρετε σωστές απαντήσεις......wink

psixlou
Απών/απούσα

Η κασέτα μου είναι 9άρα και οι σχέσεις είναι 12/23.

Οι μετρήσεις που έκανα στο σκελετό: