Κοντεράκι και ταχύτητα

25 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Crosser
Απών/απούσα

Είναι αλήθεια ότι ένα ποδήλατο με 28άρες ρόδες είναι ταχύτερο συγκριτικά με κάποιο που έχει ροδες μικρότερης διαμέτρου?

Στο κοντεράκι μου δεν έχω δει πάνω από 35χλμ/ώρα παρόλο που έχω 28άρες ρόδες.

Μήπως δεν είναι σωστά ρυθμισμένο?

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Johnny.Tifosi
Εικόνα Johnny.Tifosi
Απών/απούσα

Γενικά ναι, τα 28άρια είναι γρηγορότερα. Το ότι δεν έχεις δει πάνω από 35 δεν μου λέει κάτι, εκτός κι αν όντως πήγαινες σφαίρα. Δες τις οδηγίες του κοντέρ για να του βάλεις την σωστή περίμετρο (ή διάμετρο, ανάλογα τι ζητάει) της ρόδας.

Crosser
Απών/απούσα

Μου το είχανε τοποθετήσει όταν αγόρασα το ποδήλατο αλλά τώρα θα κοιτάξω μπας και είναι ρυθμισμένο για 26άρες ρόδες...

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

συμφωνω με τον johny
:D
35 δεν είναι και λίγα
και μην ξεχνάς πως νέμεν έχεις 28 ρόδα αλλά έχεις μη-αγωνιστική στάση πάνω στο ποδήλατο
:D

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

Crosser wrote:
Μου το είχανε τοποθετήσει όταν αγόρασα το ποδήλατο ...

Μου φαίνεται απίθανο να μπήκανε στον κόπο να το σετάρισαν σωστά. Αλλά και η Vmax που αναφέρεις είναι ρεαλιστική.
Δεν νομίζω πως τα 28αρια είναι γρηγορότερα από τα 26 αρια ποδήλατα. Φανταστείτε τότε ένα σπαστό με 16¨ πως θα πήγαινε.Η διαφορά της διαμέτρου του τροχού επηρεάζει την ταχύτητα μόνο αν ΟΛΕΣ οι άλλες παράμετροι είναι ίδιες (σχέση μετάδοσης, προφίλ ελαστικού κ.α.).Και μετά πρέπει να υποθέσουμε πως μπορείς να εξαντλήσεις πεταλάροντας ΚΑΙ την μακρύτερη σχέση γραναζιών !

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

@strouf
ναι όντος το να πατήσεις 4-5 κουμπιά για να βάλεις την σωστή ρύθμιση είναι υπερβολικά πολύ
όσο για 28-26
με την ίδια δύναμη έχεις τις ίδιες στροφές του τροχού
που σημαίνει ότι με το 28 θα διανύσεις μεγαλύτερη απόσταση
που σημαίνει ότι ο τροχός πάει πιο γρήγορα :D
Οι σχέσεις δεν έχουν σχέση με την διάμετρο του τροχού :D
ένα σπαστό με 16" τροχούς πάει απλά πιο αργά :D

kamnisenmaki
Απών/απούσα

κ εμένα στο στο ποδηλατο μου με τις 28αρες ποτέ δεν μέτρησε σωστα. Το είχα σετάρει 4-5 φορές είτε με 2πr είτε με wheel inch και πάντα μου έδειχνε πολύ λιγότερα. Και δεν με ενδιέφερε η ταχύτητα αλλά η απόσταση. έκλεβε πάρα πολύ προς τα κάτω.

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

plannet wrote:
@strouf

με την ίδια δύναμη έχεις τις ίδιες στροφές του τροχού


αν δεν ήσουν τόσο υπερβολικά ανόητος, θα μπορούσες να καταλάβεις πως με την ίδια σχέση μετάδοσης, χρειάζεται περισσότερη δύναμη στο πετάλι για να περισταφεί ο 28αρης τροχός (στις ίδιες συνθήκες).Και αυτό επειδή η απόσταση από το κέντρο του τροχού/γραναζιού έως το σημείο τριβής με την άσφαλτο είναι μεγαλύτερη.
Σταμάτα να σχολιάζεις σε θέματα που αγνοείς.Καταλαβαίνω πως είσαι συνηθισμένος στο να γελοιοποιείσαι, αλλά κάνε μας τη χάρη να μην ενοχλείς...

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

α για αυτό οι κούρσες φτιάχνονται με 24" τροχούς :D
για εξήγησε αυτό που λες
:D

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

θα σου κάνω τη χάρη, μήπως και απαλαγούμε επί τέλους...

Οι κούρσες φτιάχνονται με 28΄΄ τροχούς για λόγους ευστάθειας στις υψηλότερες ταχύτητες για τις οποίες προορίζονται, λόγω της αυξημένης στροφορμής που επιτυγχάνεται με την μεγαλύτερη διάμετρο του τροχού. Αλλιώς θα ήταν πανεύκολο να κατασκευάζονται με οποιασδήποτε διαμέτρου τροχούς , και να πηγαίνουν 200Km/h με το κατάλληλο γρανάζωμα.

Με τον ίδιο τρόπο θα μπορόυσαμε ΚΑΙ στα 26" να βάλουμε μετάδοση 68/11 και με μιά πεταλιά να φτάνουμε Κόρινθο (ή Σέρρες για σένα).Ξέρω ότι σου είναι δύσκολο, αλλα προσπάθησε να αντιληφθεις γιατί ΔΕΝ το κάνουμε.

Σε παρακαλώ μη με ζαλίσεις με περισσότερες από τις μπούρδες σου.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

καταρχήν δεν σου είπα να μου εξηγήσεις για τις κούρσες
πέραν αυτού
δλδ το mtb δεν θέλει ευστάθεια που κατεβαίνει με 30 χλμ σε χωμάτινα μονοπάτια

και αν όντως ξέρεις όπως θέλεις να πιστεύεις

όσο αφορά τον στροβιλισμό αυτός δεν υπάρχει στις κούρσες μιας και οι αγωνιστικές ρόδες έχουν λίγες ακτίνες γιατί το πρόβλημα του στροβιλισμού τις κάνουν λιγότερο αεροδυναμικές
:D

αν θέλεις να το συζητήσουμε μπορούμε
αλλά εσύ προσπαθείς να αποδείξεις κάτι χωρίς ουσιαστικά επειχηρήμτα
και εγώ μπορώ να μιλήσω αεροδυναμισμούς στροβιλισμούς και άλλες όμορφες λέξεις
:D

68/11 μπορείς να βάλεις αν μπορέσεις να γυρίσεις το πεντάλ
αν και δεν μπορώ να καταλάβω τι σχέση έχει αυτό

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

Κανείς δε μίλησε για στοβιλισμό και αεροδυναμική, αλλά για στροφορμή. Αν δε μπορείς να καταλάβεις τη διαφορά, είναι γελοίο να συνεχίζεις .

Βέβαια, δεν περίμενα να καταλάβεις. Ίσως σιωπηλά ήλπιζα πως η άγνοια σου θα σε αποτρέψει από το να κάνεις και αυτό το θρέντ σκατά.Διαψεύστηκα...

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Αυτό που λέει ο Κώστας / strouf ας το δούμε λίγο πιο πρακτικά:
Έστω ποδηλάτης, έστωσαν 2 ποδήλατα το ένα με 26" και το άλλο με 28" τροχούς, έστω ότι έχουν ίδιες σχέσεις μπρος - πίσω (γρανάζωμα).
Αν επιλέξεις και στα δύο την σχέση πχ 36 μπροστά και 28 πίσω, και κάνεις πετάλι ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΡΥΘΜΟ, η ταχύτητα που θα αναπτύξεις με το 28αρι θα είναι μεγαλύτερη από ότι με το 26αρι.
Τα κοντεράκια έχουν συνήθως ένα κουμπί που πιέζοντάς το πηγαίνεις σε set mode. Δες εκεί αν έχει επιλεχτεί η σωστή διάσταση ελαστικού.
Αν έχει λίγες - τυποποιημένες επιλογές διάλεξε το 28", ή κάτι κοντά σε 622 (εσωτερική διάμετρος ελαστικού) ή κάτι σε 700c (εξωτερική διάμετρο ελαστικού), δες το manual τι ζητάει να του ρυθμίσεις και επίσης δες επάνω στο ελαστικό που ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ θα γράφει τις διαστάσεις του.
Επίσης δες εδώ για τις διαστάσεις και τι σημαίνει η καθεμιά.

http://www.schwalbe.com/gbl/en/tech_info/groessenbezeichnung/?gesamt=2&I...

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

@strouf
όντος είναι ανώφελο να συζητήσει κανείς μαζί σου
όσο για το ποιος έκανε το Post σκατά....
μάτια έχουμε και διαβάζουμε όλοι
τέσπα θα μπω αργότερα να σου αναλύσω γιατί έχεις άδικο
:D

Crosser
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
Αυτό που λέει ο Κώστας / strouf ας το δούμε λίγο πιο πρακτικά:
Έστω ποδηλάτης, έστωσαν 2 ποδήλατα το ένα με 26" και το άλλο με 28" τροχούς, έστω ότι έχουν ίδιες σχέσεις μπρος - πίσω (γρανάζωμα).
Αν επιλέξεις και στα δύο την σχέση πχ 36 μπροστά και 28 πίσω, και κάνεις πετάλι ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΡΥΘΜΟ, η ταχύτητα που θα αναπτύξεις με το 28αρι θα είναι μεγαλύτερη από ότι με το 26αρι.
Τα κοντεράκια έχουν συνήθως ένα κουμπί που πιέζοντάς το πηγαίνεις σε set mode. Δες εκεί αν έχει επιλεχτεί η σωστή διάσταση ελαστικού.
Αν έχει λίγες - τυποποιημένες επιλογές διάλεξε το 28", ή κάτι κοντά σε 622 (εσωτερική διάμετρος ελαστικού) ή κάτι σε 700c (εξωτερική διάμετρο ελαστικού), δες το manual τι ζητάει να του ρυθμίσεις και επίσης δες επάνω στο ελαστικό που ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ θα γράφει τις διαστάσεις του.
Επίσης δες εδώ για τις διαστάσεις και τι σημαίνει η καθεμιά.

http://www.schwalbe.com/gbl/en/tech_info/groessenbezeichnung/?gesamt=2&I...

Μετά από μια μικρή έρευνα ανακάλυψα ότι τα 35χλμ/ώρα τελικά δεν είναι όσο "λίγα" νόμιζα:

http://en.wikipedia.org/wiki/Bicycle_performance

"Typical speeds for bicycles are 15 to 30 km/h (10 to 20 mph). On a fast racing bicycle, a reasonably fit rider can ride at 50 km/h (30 mph) on flat ground for short periods. The highest speed officially recorded for any human-powered vehicle on level ground and with calm winds and without external aids (such as motor pacing and wind-blocks) is 132.449 km/h (82.3 mph). That record was set in 2008 by Sam Whittingham in the Varna Diablo II. [2] [3][4][5] The highest speed officially recorded for a bicycle ridden in a conventional upright position under fully faired conditions was 82.52 km/h (51.29 mph) over 200m [6][7]. That record was set in 1986 by Jim Glover on a Moulton AM7 at the 3rd international HPV scientific symposium at Vancouver"

Λαμβάνοντας υπόψη ότι είμαι "reasonably fit" αλλά δεν είμαι αθλητής και δεν έχω γρήγορο αγωνιστικό ποδήλατο τα 35χλμ/ώρα φαίνονται λογικά.

Και χαλαρώστε λίγο με τις ρόδες ρε παιδιά δεν είναι ανάγκη να αρπάζεστε για το τίποτα...

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

ποιος αρπάχτηκε?

ofios
Απών/απούσα

Λοιπόν, λεβέντες, για να χαλαρώσω λίγο το κλίμα θα σας πώ ότι, όταν πρωτοέβαλα κοντεράκι στο ποδήλατο το είχα ρυθμίσει λάθος, πράγμα απολύτως αναμενόμενο για έναν κολοσσό της τεχνολογίας σαν κι' εμένα.

Η πλάκα είναι ότι, νέος τότε, έκανα κάτι ατελείωτα γαμοχιλιόμετρα και το κοντεράκι έδειχνε ότι έχω διανύσει 8 !!!

Πλακωνόμουνα στις κατηφόρες να σπάσω το ασύλληπτο για μένα φράγμα των 17 χιλιομέτρων και μετά βίας έφτανα τα 16 !!!

.....Ενώ τώρα που μεγάλωσα, τούχω πειράξει την μέτρηση και μου βγαίνει η Γλυφάδα στα 32 χιλιόμετρα, ενώ η μέση ωριαία μου παίζει από 42 έως 58 χλμ/ώρα. Χα, χα, χα !!!

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Τώρα ΙΣΩΣ θα σε πικράνω λιγάκι, αλλά γράφω μόνο και μόνο για να σε ωθήσω να κάνεις πιο πολύ ποδήλατο (και πχ να έρθεις μαζί μας...χε χε)
.
Η ταχύτητα που αναφέρεις, για το ποδήλατο που έχεις (παίζουν κυρίως: πάχος πέλματος ελαστικών - βάρος τροχών και ποιότητα κέντρων τροχών - βάρος σκελετού - όρθια θέση οδήγησης) και αν συνυπολογίσουμε ότι κάνεις ποδήλατο σε χαλαρούς ρυθμούς, για 2 - 3 χρόνια (έπεσα μέσα???) ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΧΑΡΑ.

Αλλά αν αποφασίσεις να κάνεις πιο συστηματικά ποδήλατο, πχ έρχεσαι σε 1 Κυριακάτικη μακρυνή βόλτα (άνω των 50 χλμ) και 1 Σαββατιάτικη γρηγορούτσικη βόλτα (εννοώ πχ απόσταση 30 χλμ με μέση ωριαία ταχύτητα 25 χλμ) ΒΑΖΩ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΟΤΙ ΣΕ ΕΝΑ ΜΗΝΑ (δηλαδή περίπου μετά από 5 "τέτοια" Σαββατοκύριακα) αυτό το "35" θα έχει γίνει ΑΝΕΤΑ "40" (στην ίδια διαδρομή, με το ίδιο ποδήλατο και τις ίδιες συνθήκες αέρα κλπ).

Αν θες στο υπογράφω κιόλας.
(επαναλαμβάνω, στα γράφω για να σε τσιγκλίσω, να σε "ψήσω"....
..... ψήνεσαι"???????)

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Για όσους θέλουν να δούν ΩΡΑΙΑ ΝΟΥΜΕΡΑ στο κοντεράκι τους, η καλύτερη λύση είναι να βάλουν και 2ο μαγνητάκι - αντιδιαμετρικά από το πρώτο - στον μπροστινό τροχό.
Εκεί να δείτε τελικές, αποστάσεις, μέσες ωριαίεες κλπ κλπ.....
Τα πάντα όλα λέμε.....

Crosser
Απών/απούσα

δεν υπάρχει χρόνος για τόσο dedicated χρήση φίλε μου!

Και τα (συγκεκριμένα "το") γονατάκια αντέχουν μόνο για κανένα ανοιγματάκι που και που...

Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση πάντως!

RockaRolla wrote:
Τώρα ΙΣΩΣ θα σε πικράνω λιγάκι, αλλά γράφω μόνο και μόνο για να σε ωθήσω να κάνεις πιο πολύ ποδήλατο (και πχ να έρθεις μαζί μας...χε χε)
.
Η ταχύτητα που αναφέρεις, για το ποδήλατο που έχεις (παίζουν κυρίως: πάχος πέλματος ελαστικών - βάρος τροχών και ποιότητα κέντρων τροχών - βάρος σκελετού - όρθια θέση οδήγησης) και αν συνυπολογίσουμε ότι κάνεις ποδήλατο σε χαλαρούς ρυθμούς, για 2 - 3 χρόνια (έπεσα μέσα???) ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΧΑΡΑ.

Αλλά αν αποφασίσεις να κάνεις πιο συστηματικά ποδήλατο, πχ έρχεσαι σε 1 Κυριακάτικη μακρυνή βόλτα (άνω των 50 χλμ) και 1 Σαββατιάτικη γρηγορούτσικη βόλτα (εννοώ πχ απόσταση 30 χλμ με μέση ωριαία ταχύτητα 25 χλμ) ΒΑΖΩ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΟΤΙ ΣΕ ΕΝΑ ΜΗΝΑ (δηλαδή περίπου μετά από 5 "τέτοια" Σαββατοκύριακα) αυτό το "35" θα έχει γίνει ΑΝΕΤΑ "40" (στην ίδια διαδρομή, με το ίδιο ποδήλατο και τις ίδιες συνθήκες αέρα κλπ).

Αν θες στο υπογράφω κιόλας.
(επαναλαμβάνω, στα γράφω για να σε τσιγκλίσω, να σε "ψήσω"....
..... ψήνεσαι"???????)

Johnny.Tifosi
Εικόνα Johnny.Tifosi
Απών/απούσα

strouf wrote:
plannet wrote:
@strouf

με την ίδια δύναμη έχεις τις ίδιες στροφές του τροχού


αν δεν ήσουν τόσο υπερβολικά ανόητος, θα μπορούσες να καταλάβεις πως με την ίδια σχέση μετάδοσης, χρειάζεται περισσότερη δύναμη στο πετάλι για να περισταφεί ο 28αρης τροχός (στις ίδιες συνθήκες).Και αυτό επειδή η απόσταση από το κέντρο του τροχού/γραναζιού έως το σημείο τριβής με την άσφαλτο είναι μεγαλύτερη.
Σταμάτα να σχολιάζεις σε θέματα που αγνοείς.Καταλαβαίνω πως είσαι συνηθισμένος στο να γελοιοποιείσαι, αλλά κάνε μας τη χάρη να μην ενοχλείς...

αν δεν βιαζόσουν να την πεις στον plannet, θα σκεφτόσουν ότι δύναμη χρειαζεται να ασκήσεις μόνο όταν επιταχύνεις. και τέλος πάντων, κανείς σας (ούτε κι εγώ) δεν ξέρει πραγματικά να δικαιολογήσει γιατί η μια ρόδα είναι γρηγορότερη από την άλλη, γιατί μπαίνουν τόσοι πολλοί παράγοντες στην μέση (ισχύς, αεροδυναμικές αντιστάσεις, ροπές αδράνειας για όποιον καταλαβαίνει) που πρέπει να κάνεις ολόκληρη διατριβή. πάντως είπα πριν ότι τα 28αρια είναι γρηγορότερα κρίνοντας από την δική μου εμπειρία.

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

όπως σωστά αναφέρεις υπάρχουν πολλές παράμετροι που πρέπει να συνυπολογιστούν.
Όμως η επιτάχυνση δεν επηρεάζει την ταχύτητα;

Όσο για τον σπαζοκλαμπάνια, δεν βιάζομαι καθόλου "να του την πώ".Στην πραγματικότητα θα ευχόμουν να μην είχε πρόσβαση στο ιντερνέτ (για να μην πω τίποτε βαρύτερο). Αν και φαντάζομαι πως αν συνέβαινε κάτι τέτοιο,και με το δώσιμο που έχει το άτομο, θα ήταν ικανός να γράφει με το πόδι και να φέρνει τα γράμματα περπατώντας,για να μαθαίνουμε το παραλήρημά του.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Δύναμη χρειάζεσαι πάντα, όλη την ώρα, εκτός από την κατηφόρα.
Ακόμα και στο ίσιωμα, έχεις τριβές και αντιστάσεις να υπερνικήσεις, αν δεν κάνεις πετάλι ΕΠΕΣΕΣ.

Nayarxos
Εικόνα Nayarxos
Απών/απούσα

RockaRolla wrote:
Για όσους θέλουν να δούν ΩΡΑΙΑ ΝΟΥΜΕΡΑ στο κοντεράκι τους, η καλύτερη λύση είναι να βάλουν και 2ο μαγνητάκι - αντιδιαμετρικά από το πρώτο - στον μπροστινό τροχό.
Εκεί να δείτε τελικές, αποστάσεις, μέσες ωριαίεες κλπ κλπ.....
Τα πάντα όλα λέμε.....

Αχαχαχαχαχα... εξαιρετική ιδέα!!!
Γιατρέ μου... τα βλέπω όλα διπλά... γιατί?

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

το σκεφτόμουν να απαντήσω
και τελικά θα το κάνω
το πρόβλημα είναι ότι με βολεύει το γεγονός να αποδεχτώ το ότι ο 28ρις τροχός είναι πιο αργός από έναν 26ρι τροχό ή ίδιας ταχύτητας
μιας ένα από τα πλεονεκτήματα των trekking είναι ο πιο γρήγορος τροχός
και ήμουν ανάμεσα από το να καλλιεργήσω ένα λάθος η αν προσπαθήσω να βρω την αλήθεια ??
βέβαια στο συγκεκριμένο θέμα έπεσα στην παγίδα του strouf που αντί να προσπαθεί να βγάλει κάποιες αλήθειες
άρχισε να προσβάλει και να με εξοργίσει με συνέπεια να μην δίνω σημασία στο τι λέει
πέραν αυτών και ας δούμε λίγο το ερώτημα που δεν είναι για το ποιος τροχός είναι πιο γρήγορος αλλά γιατί όλοι ή οι περισσότεροι έχουν την αίσθηση ότι με την κούρσα πάνε πιο γρήγορα ???
και μιλάμε πάντα για ίδια κέντρα ίδια λάστιχα ίδια στεφάνια και ίδιες ακτίνες
το μόνο που βρήκα είναι ότι όσο πιο μεγάλος τροχός τόσο πιο εύκολα κρατάει την ταχύτητα που έπιασες
το λεγόμενο tempo
που σημαίνει ότι σε έναν 28" τροχό μπορείς να κρατήσεις μεγαλύτερη μουαγιέ για περισσότερο χρόνο με συνέποια να πας πιο γρήγορα :D
βέβαια σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί και να βολεύει 26" τροχός σε μια κούρσα
τέσπα
αυτά από μένα