Οδός Χανίων και αλλαγή ταχύτητας...

11 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Royaloak
Απών/απούσα

Κατά ένα μαγικό τρόπο άπ' τον καιρό που χρησιμοποιώ το καινούργιο μου ποδήλατο, οσάκις αποπειράθηκα να διαβώ την οδό Χανίων κι εκεί που αλλάζω ταχύτητες για ανήφορο, να σου η αλυσίδα μου και με κρεμάει. Δεν θέλει να πειθαρχήσει και πέφτει ανένδοτη. Καθώς είμαι στην αρχή αυτής της μικρής ανηφόρας, μ' αφήνει στα κρύα του λουτρού. Σας λέει κάτι;
Μπορεί κανείς να μου το εξηγήσει ή να το εντάξουμε στα υπερβατικά που μας συμβαίνουν; Σημειωτέον έχω ποδηλατήσει και σε πιό απαιτητικές ανηφόρες. Γιατί στη Χανίων με βρίσκει η ίδια απειθαρχία της αλυσίδας;

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Royaloak
Απών/απούσα

Κοντολογίς και για να μην ακούγομαι μεταφυσική, τι κάνω λάθος βρε παιδιά;

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Δεν κατάλαβα τι γίνεται. Η αλυσίδα δεν ανεβαίνει; Δεν κατεβαίνει; Μπροστά μιλάμε ή πίσω;

Σε πρώτη φάση καθάρισε και λίπανε εκτροχιαστές και ντίζες. Τέντωσε μια τις ντίζες και δοκίμασε ξανά.

Royaloak
Απών/απούσα

Η λίπανση είναι άψογη. Όταν λέω πέφτει εννοώ ότι βγαίνει εντελώς κι ευτυχώς που σ' αυτό το ποδήλατο η επαναφορά είναι απλή υπόθεση. Αλλά δεν παύει να είναι ενοχλητικό να πεταλάρεις στο κενό με όλη σου τη φόρα. Αν έρχεται και κανένα αυτοκίνητο από πίσω δεν θάναι πολύ ευχάριστο.

Alkis
Απών/απούσα

Όταν λες αλλάζεις ταχύτητες, αλλάζεις τον μπροστά δίσκο ή τον πίσω ;

Royaloak
Απών/απούσα

Τον μπροστά. Ο πίσω είναι ήδη στη θέση του γιατί ήδη είμαι σε ανηφορική πορεία. Απλά αλλάζω τον μπροστά δίσκο για μεγαλύτερη ευκολία.

Alkis
Απών/απούσα

Είναι κλασικό πρόβλημα και δεν έχει σχέση με την οδό Χανίων :)

Όταν αλλάζεις μπροστά δίσκο δεν πρέπει να βάζεις όλη σου τη δύναμη στο πετάλι.
Θα πρέπει ή να τον αλλάξεις πριν αρχίσει η ανηφόρα ή αν φτάνει η φόρα που έχει εκείνη τη στιγμή το ποδήλατο, να αλλάξεις κάνοντας μαλακά πετάλι.

Τώρα δεν ξέρω ακριβώς γιατί γίνεται αυτό.

Έχει πάντως σχέση με το γεγονός ότι στους μπροστά δίσκους η αλυσίδα αλλάζει από το πάνω μέρος της (το ντεραγιέ είναι στο πάνω μέρος) σε αντίθεση με τους πίσω. Το πάνω μέρος της αλυσίδας είναι αυτό που μεταδίδει την κίνηση στην πίσω ρόδα και άρα είναι τεντωμένο σε αντίθεση με το κάτω μέρος που είναι πιο χαλαρό. Όταν βάζεις όλη σου τη δύναμη στο πετάλι, αυτή η δύναμη μεταφέρεται στο πάνω μέρος της αλυσίδας και ίσως αυτή η μεγάλη τάση να φταίει που δεν μπορεί να αλλάξει σωστά ο δίσκος.

Ίσως κάποιος άλλος μπορεί να το εξηγήσει καλύτερα.

Royaloak
Απών/απούσα

Ούτε συζήτηση. Σαφώς δεν φταίει η κακόμοιρη οδός Χανίων. Πλάκα έκανα, όταν είπα για μεταφυσικό φαινόμενο. Θα κοιτάξω το θέμα του ρυθμού στο πεταλάρισμα, τώρα που το έθιξες. Επειδή αλλάζω αμέσως μετά τη στροφή, ίσως είμαι μάλλον σε αργό ρυθμό. Επιταχύνω τον ρυθμό, αμέσως μετά την αλλαγή. Ίσως ο ρυθμός παραείναι αργός πριν την αλλαγή και η κίνηση να επιταχύνω αμέσως μετά την αλλαγή να μου πετάει την αλυσίδα.
Άλλες εκδοχές;

sixoremenos
Εικόνα sixoremenos
Απών/απούσα

ότι έχει να κάνει και με paranormal activity. Ως γνωστόν, ο Μητσοτάκης εκλεγόταν στα Χανιά... Think about it...

VANIC
Απών/απούσα

Όταν "κατεβάζουμε" ταχύτητα στον δίσκο, αυτό που γίνεται είναι η αλυσσίδα από ένα μεγαλύτερο γρανάζι να εκπίπτει σε μικρότερο. Τότε, για λίγο, η αλυσσίδα είναι χαλαρωμένη. Έτσι άν εκείνη την στιγμή πεταλάρουμε δυνατά, μπορεί να μη προλάβει να τεντωθεί από τον τεντωτήρα και να εκπέσει στο εσωτερικό το γραναζιών και να "βγεί".
Αυτό το φαινόμενο μηδενίζεται σχεδόν, αν κατά την αλλαγή ΔΕΝ πατάμε δυνατά το πετάλι.
Παίζει ρόλο βέβαια και η ρύθμιση όπως και η ποιότητα των εξαρτημάτων.
Σίγουρα πάντως δεν ...φταίει η οδός Χανίων

Royaloak
Απών/απούσα

Μα γι' αυτό έδωσα σκωπτική χροιά στο τεχνικό μου ερώτημα. Για ν' ακούσω και κάτι χαριτωμένο μαζί με τη συμβουλή. Μ' αρέσει πολύ η εκδοχή της καταγωγής του γνωστού γκαντέμη. Θα δω στην πράξη το θέμα συντονισμού αλλαγής και ρυθμού πεταλαρίσματος. Μοιάζει όλοι σ' αυτό να συγκλίνουμε και μάλλον είναι δική μου υπόθεση, να συγκεντρωθώ ανάλογα το δευτερόλεπτο της αλλαγής. Χίλια ευχαριστώ που με βοηθήσατε.

wp