48x17 η 48x16

31 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
nikost
Απών/απούσα

Ζητώ τη βοήθεια των φιξάδων!

Έστω για λίγο καιρό θα το γυρίσω σε singlespeed / fixed γιατί μου έχει γίνει εμμονή.
Επομένως ψάχνω την ιδανική σχέση..

Η σχέση 48/17 τι διαφορά έχει στην τελική από τη 48/16;
Για χρήση σε όλη την Αθήνα ποια σχέση είναι η πιο «δημοφιλής» στα μονοτάχυτα;

Επίσης πόσο κοστίζει πάνω κάτω η μετατροπή; (κέντρο-αλυσίδα-εργασία;)

Ευχαριστώ!

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

αυτό εξαρτάτε από εσένα
πιο μπορείς να στροφάρεις επί 2 ώρες στις 90 στροφές
αυτό θα είναι το πιο γρήγορο
:D
αν δεν μπορείς να το στροφάρεις θα πηγαίνει πιο αργά
:D
συνήθως ένα δόντι πίσω είναι 4-5 χλμ

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

.

nikost
Απών/απούσα

Ναι οκ. Μήπως ξέρεις την τελική των 17 πίσω; Εννοώ τη μέγιστη πριν τα πόδια να πηγαίνουν σαν ξεβιδομένα..

Sar1
Απών/απούσα

trekking ή mtb τριπλό;

nikost
Απών/απούσα

Τριπλό αλλά δε θυμάμαι νούμερα, θα τσεκάρω αύριο.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

nikost wrote:
Ναι οκ. Μήπως ξέρεις την τελική των 17 πίσω; Εννοώ τη μέγιστη πριν τα πόδια να πηγαίνουν σαν ξεβιδομένα..

http://www.machars.net/bikecalc.htm
κάτι τέτοιο ψάχνεις αλλά είσαι σε λάθος δρόμο
:D

nikost
Απών/απούσα

Καλό! αλλά γιατί λες ότι είμαι σε λάθος δρόμο;

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

nikost wrote:
Καλό! αλλά γιατί λες ότι είμαι σε λάθος δρόμο;

γιατί η ταχύτητα έχει να κάνει με τα πόδια σου και όχι με τα γραννάζια
δλδ
αν βάλεις πολύ βαρύ γραννάζι και δεν μπορείς να το στροφάρεις σωστά
με το ελαφρύ γραννάζι θα πηγαίνεις πιο γρήγορα
δλδ
αν δεν μπορείς να στροφάρεις το 48/17 στις 90/100 στροφές
τότε το 48/16 είναι πιο γρήγορο

nikost
Απών/απούσα

Κατ αρχάς το 16 πίσω είναι πιο βαρύ από το 17.

Επιπλέον ο προβληματισμός που έθεσα είναι το ακριβώς ανάποδο, ότι δηλαδή το 48/17 ίσως να μη δίνει την τελική που θέλω (περίπου 45) για τους μεγάλους δρόμους επειδή το στροφάρισμα θα ήταν απαγορευτικό πχ 150/λεπτό αλλά αυτό το τσέκαρα στο σαιτ που πρότεινες. Τελικά για 48/17 και 45 χμ/ώρα θες 126 στροφές οπότε οκ νομίζω παλεύεται!

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

nikost wrote:
Κατ αρχάς το 16 πίσω είναι πιο βαρύ από το 17.

τι σημαίνει αυτό???

ougabouga
Απών/απούσα
shaka
Εικόνα shaka
Απών/απούσα

Λοιπόν, όπως θα διαβάσεις στον θείο Sheldon, το μεγάλο πρόβλημα με το 48x16 είναι ότι απλοποιείται στο 1 που σημαίνει ότι αν το τρέχεις fixed θα έχεις μόνο ένα σημείο φρεναρίσματος στην πίσω ρόδα σου (κλικ). επίσης, είναι για αρκετά δυνατά παιδάκια (όχι ότι δεν υπάρχουν "τρελοί" που το φοράνε...)

το 48x17 το τρέχει αρκετός κόσμος αλλά επίσης προϋποθέτει αρκετά δυνατά πόδια για τις ανηφόρες.

όπως και να 'χει, ένα πίσω γρανάζι δεν έχει και καμιά εξωγήινη τιμή - γύρω στα 15€ τα βρίσκεις οπότε δοκιμάζεις και βλέπεις.

φορ δι ρέκορντ, εγώ καβαλάω 48x19 που είναι μια χαρά για ανηφόρες αλλά για να πιάσω σαράντα πρέπει να στροφάρω στα 120rpm (νομίζω). κόλαση!
και για να είμαστε σίγουροι ότι έβρηθινκ ιζ πόσιμπολ, αυτός εδώ ο τύπος κυκλοφορεί όπως τον βλέπεις!!! ρισπέκτ!

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

shaka wrote:
Λοιπόν, όπως θα διαβάσεις στον θείο Sheldon, το μεγάλο πρόβλημα με το 48x16 είναι ότι απλοποιείται στο 1 που σημαίνει ότι αν το τρέχεις fixed θα έχεις μόνο ένα σημείο φρεναρίσματος στην πίσω ρόδα σου (κλικ). επίσης, είναι για αρκετά δυνατά παιδάκια (όχι ότι δεν υπάρχουν "τρελοί" που το φοράνε...)

το 48x17 το τρέχει αρκετός κόσμος αλλά επίσης προϋποθέτει αρκετά δυνατά πόδια για τις ανηφόρες.

όπως και να 'χει, ένα πίσω γρανάζι δεν έχει και καμιά εξωγήινη τιμή - γύρω στα 15€ τα βρίσκεις οπότε δοκιμάζεις και βλέπεις.

φορ δι ρέκορντ, εγώ καβαλάω 48x19 που είναι μια χαρά για ανηφόρες αλλά για να πιάσω σαράντα πρέπει να στροφάρω στα 120rpm (νομίζω). κόλαση!
και για να είμαστε σίγουροι ότι έβρηθινκ ιζ πόσιμπολ, αυτός εδώ ο τύπος κυκλοφορεί όπως τον βλέπεις!!! ρισπέκτ!


Βέβαια τα πόδια του είναι πιο μεγάλα από την μέση του :P

nikost
Απών/απούσα

Ευχαριστώ παιδιά για τις πληροφορίες..

Θα επανέλθω.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

τελικά ανακάλυψες τι γρανάζι θα βάλεις πίσω?

CrippleHorse
Εικόνα CrippleHorse
Απών/απούσα

Αν σκοπεύεις να φρενάρεις σπρώχνοντας τα πετάλια προς τα πίσω, σε καμία περίπτωση μη βάλεις 48x16. Θα έχεις σχέση που απλοποιείται σε 3:1 και το 1 σημαίνει ότι όταν φέρνεις τους δισκοβραχίονες στο σημείο που κρατάς κόντρα, θα φρενάρεις πάντα στο ίδιο σημείο του λάστιχου σου, οπότε θα τρώγεται πολύ γρήγορα. Το 48x17 δεν απλοποιείται περαιτέρω, γι'αυτό θα έχεις 17 σημεία φρεναρίσματος στο λάστιχο σου. Με 48x15 θα έχεις σχέση 16:5, άρα 5 σημεία φρεναρίσματος (και δε θα μπορείς να ανεβείς ανηφόρα) κλπ.

[έντιτ: α, τα είπε κι ο shaka, έτσι είναι]

Προχτές δοκίμασα ενός παιδιού με 48x17 και ανέβαινες και Άνω Πόλη ακόμα (έχω ένα ψιλοπρόβλημα στο ένα γόνατο και δεν προτιμάω τις μακριές σχέσεις, αλλά επειδή ήταν αρκετά ελαφρύ ποδήλατο, τη σήκωνα) με την προυπόθεση ότι πήγαινες από κάποιες στροφές και πάνω, ενώ στις ευθείες πήγαινε ψιλογρήγορα αλλά έφτανες σχετικά γρήγορα στο σημείο που έχεις γεμάτη τη σχέση. Για Αθήνα πρέπει να είναι μια χαρά αν δεν έχεις πολύ μεγάλες απαιτήσεις σε τελική, εδώ (θεσσαλονίκη) αν έφτιαχνα fixed, θα δοκίμαζα 49x16 μάλλον.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

δεν το έπιασα αυτό με το ένα σημείο φρεναρίσματος ???
μπορείτε να το κάνετε πιο λιανά
?

shaka
Εικόνα shaka
Απών/απούσα

plannet wrote:
δεν το έπιασα αυτό με το ένα σημείο φρεναρίσματος ???
μπορείτε να το κάνετε πιο λιανά
?
διάβασε εδώ (λήμμα "skid patch")

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

@shaka
ναι το κατάλαβα και πριν μου απαντήσεις
απλά μετά σκέφτηκα πως το fixed γυρνάει ο πίσω τροχός μαζί με τον δισκοβραχίονα (δεν έχει ελεύθερο)
και σε κάποιες σχέσεις είναι μία περιστροφή δισκοβραχίονα = μία περιστροφή τροχού
αυτό εφόσον φρενάρεις έχοντας τα πόδια σου πάντα στο ίδιο σημείο
σωστά?

CrippleHorse
Εικόνα CrippleHorse
Απών/απούσα

Ναι. Στο 48x16 πάλι θα είχες ακριβώς 3 στροφές τροχού σε κάθε μία στροφή δισκοβραχίωνα, οπότε το αποτέλεσμα θα ήταν πάλι ίδιο.
Δεν έχω κάνει πάρα πολύ με τέτοια ποδήλατα, αλλά φαίνεται ότι αναγκαστικά θα έχεις τα πόδια σου στο ίδιο σημείο (με μικρές αποκλίσεις ίσως) όταν φρενάρεις, γιατί αυτό είναι το σημείο που τα πόδια και οι μύες σου κρατάνε καλύτερη αντίσταση στα πετάλια. Το πολύ αν είσαι από αυτούς που δεν προτιμούν να έχουν μπροστά συγκεκριμένο πόδι όταν στέκονται στα πετάλια τους, να μπορείς να το κάνεις και με το αριστερό πόδι πίσω και με το δεξί, οπότε θα έχεις δύο σημεία να τρώγονται στο λάστιχο.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

βασικά σύμφωνα με τον sheldon
το 48 16
είναι 3/1 άρα έχεις ένα σημείο επαφής
το 48/17 έχει 17 σημεία επαφής
το 48/18 έχει 3 σημεία

το φρενάρισμα το έχουμε
άντε τώρα να στροφάρουμε
:D

CrippleHorse
Εικόνα CrippleHorse
Απών/απούσα

Ναι, ένα σημείο επαφής θα έχεις αν κάθε μια στροφή στη δισκομανιβέλα, η ρόδα κάνει τρεις και καταλήγει στο ίδιο σημείο, δεν αντιλέγω :-)

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

CrippleHorse wrote:
Ναι, ένα σημείο επαφής θα έχεις αν κάθε μια στροφή στη δισκομανιβέλα, η ρόδα κάνει τρεις και καταλήγει στο ίδιο σημείο, δεν αντιλέγω :-)

και εσύ 17 είπες ε???
γμτο έχω γίνει αργός
βασικά ήταν μέχρι να αντιληφθώ τι παίζει μετά Πρέεπι να απλοποιείς :D
τώρα θα τα λέω και θα με λένε ξερόλα :D

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

βασικά το πρόβλημα λύνεται αν πας σε πρώτους αριθμούς
δλδ 47 ή 53 μπροστά λογικά 47
και βάζεις ότι θέλεις πίσω
βέβαια μετά μου έστειλα και αυτό
http://rideyourbike.com/images/skidspots.jpg
που τους πρώτους αριθμούς τους έχει με κίτρινο
αλλά εγώ το ανακάλυψα χωρίς τον πίνακα

αλήθεια υπάρχει 47 για μπροστά???

CrippleHorse
Εικόνα CrippleHorse
Απών/απούσα

Σίγουρα έχει 47 ή ό,τι άλλο μέγεθος μπορεί να θέλεις σε μαγαζιά που πουλάνε ανταλλακτικά για track bikes, κανένα 50άρι ευρώ ή και παραπάνω θα πρέπει να κοστίζει όμως.
Και ναι, είναι πιο πρακτικό έτσι αν σκοπεύεις να αλλάζεις πίσω γρανάζια ανάλογα με το τι θες να κάνεις, εκτός κι αν στην πλειψηφεία των περιπτώσεων βολεύεσαι με το 48x17 όπως πολλοί, οπότε ενδέχεται το 47x17 να σου φαίνεται πιο αργό απ'ό,τι θα ήθελες και το 47x16 ψιλοαπαγορευτικό για έντονες ανηφόρες, δεν ξέρω.
Υπάρχουν και τα κέντρα που παίρνουν γρανάζια και από τις δύο πλευρές, τα περισσότερα έχουν ελεύθερο από τη μία αλλά έχω δει και fixed και στις δύο πλευρές. Γυρνάς τη ρόδα ανάποδα και αλλάζεις γρανάζι.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

CrippleHorse wrote:

Υπάρχουν και τα κέντρα που παίρνουν γρανάζια και από τις δύο πλευρές, τα περισσότερα έχουν ελεύθερο από τη μία αλλά έχω δει και fixed και στις δύο πλευρές. Γυρνάς τη ρόδα ανάποδα και αλλάζεις γρανάζι.

είναι που δεν θέλουμε ταχύτητες :P{

CrippleHorse
Εικόνα CrippleHorse
Απών/απούσα

:-)

Ε μα οι συνήθειες κόβονται δύσκολα. Εγώ σκέφτομαι να φτιάξω τίποτα τέτοιο εδώ και κανα χρόνο αλλά φοβάμαι ότι αν σταματήσω αυτό το μόνιμο 100άρι στροφάρισμα με το οποίο κυκλοφορώ αλλάζοντας ταχύτητες κάθε τρεις και λίγο, θα διαταραχτούν τα τσάκρα μου.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

CrippleHorse wrote:
:-)

Ε μα οι συνήθειες κόβονται δύσκολα. Εγώ σκέφτομαι να φτιάξω τίποτα τέτοιο εδώ και κανα χρόνο αλλά φοβάμαι ότι αν σταματήσω αυτό το μόνιμο 100άρι στροφάρισμα με το οποίο κυκλοφορώ αλλάζοντας ταχύτητες κάθε τρεις και λίγο, θα διαταραχτούν τα τσάκρα μου.

Θα διαταραχτουν τα..ποια;

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

Columbus discovers Cro-moly wrote:
CrippleHorse wrote:
:-)

Ε μα οι συνήθειες κόβονται δύσκολα. Εγώ σκέφτομαι να φτιάξω τίποτα τέτοιο εδώ και κανα χρόνο αλλά φοβάμαι ότι αν σταματήσω αυτό το μόνιμο 100άρι στροφάρισμα με το οποίο κυκλοφορώ αλλάζοντας ταχύτητες κάθε τρεις και λίγο, θα διαταραχτούν τα τσάκρα μου.

Θα διαταραχτουν τα..ποια;


τσάκρα
http://naruto.wikia.com/wiki/Chakra
περίεργο εσύ να μην ξέρεις κάτι

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...κλπ, δεν τα παω καλα.

(Εχουμε τσακωθει παλιοτερα...)

contact