Αλλαγή δισκοβραχίωνα και μεσαίας τριβής

5 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
spankmachine
Απών/απούσα

Καλησπέρα,

Στο MTB μου έχω αυτή τη στιγμή 47,5mm chainline. Θέλω να αγοράσω αυτόν το δισκοβραχίωνα http://www.roseversand.com/article/shimano-alivio-crankset-fc-m410/aid:1... ο οποίος λέει στη ROSE πως δίνει chainline 50mm με άξονα μεσαίας τριβής 113mm. Εφόσον θέλω να κρατήσω σταθερή την chainline μου μπορώ να χρησημοποιήσω αυτόν το δισκοβραχίωνα με 107mm άξονα μεσαίας τριβής ή υπάρχει περίπτωση να έχω κάποιο πρόβλημα (πχ να βρίσκει η μανιβέλα στο σκετελό);

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Απ' οτι φαινεται, εχεις διαβασει τα μαθηματα σου, και στην εξεταση ο δασκαλος εγραψε:
"Ητο καλως μελετημενος".

Μη ρωτας, τιποτα δεν θα βρισκει, και η Chain line σου θα ειναι ενταξει με εναν καινουριο αξονα μηκους 107 η 108 χιλιοστων.

Αν κανεις και την τοποθετηση σωστα μονος σου, να εισαι σιγουρος πως θα προβιβασθεις με: "Αριστα, δεκα".

spankmachine
Απών/απούσα

Ευχαριστώ για την απάντηση! Πάνω στο κομμάτι της τοποθέτησης τώρα έχω κάποιες σκέψεις. Βλέπω οτι η καινουργια μεσαία τριβή της shimano, η UN-55, έχει και από τις δύο μεριές βιδωτό κέλυφος από χάλυβα (ενώ η παλιότερη η UN-54 είχε στη μια μεριά πλαστικό). Και ρωτάω τώρα: επειδή είναι και από τις δυο μεριές χάλυβας δεν είναι και τόσο μεγάλη ανάγκη να χρησημοποιηθεί δυναμόκλειδο έτσι δεν είναι; Οπότε σκέφτομαι τα λεφτά που είναι να δώσω για να περαστεί να τα επενδύσω σε ένα εργαλείο τέτοιου τύπου.

Πόσο λάθος μπορεί να κάνω στην εφαρμογή της δύναμης κατά την τοποθέτηση και να αποβεί μοιραίο; Μήπως είναι προτιμότερο να το πάω σε ένα ποδηλατά να μου τα περάσει ή είναι γενικά ασφαλές να το δοκιμάσω μόνος μου; (πληροφοριακά όλες οι παλαιότερες τριβές που είχα ήταν ανοιχτού τύπου cup and cone και τις έκανα εύκολα service μόνος μου).

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Αν τα 2 "ποτηρια" που σταθεροποιουν το cartridge της UN-55 ειναι μεταλλικα, τοτε οντως το δυναμοκλειδο (ροποκλειδο για την ακριβεια) δεν ειναι και τοσο απαραιτητο, αν εχεις καποια εμπειρια, και ξερεις τι σου γινεται, πραγμα που φανταζομαι οτι ισχυει. Στο κατω-κατω, δεν ειναι αναγκη να αποδειξεις το ποσο δυνατος εισαι, βιδωνοντας τα ποτηρια.
Ετσι κι αλλιως, τα ροποκλειδα που διαθετουν μια στοιχειωδη ακριβεια, κοστιζουν απο 50-60 ευρω και πανω.
Αρκετα σημαντικο (αν οχι πιο σημαντικο απο τη χρηση ροποκλειδου), ειναι η χρηση καποιου ειδους παστας μονταρισματος (η καποιου καλου αδιαβροχου γρασσου αν δεν εχεις παστα) κατα το μονταρισμα των ποτηριων της τριβης. Ειδικωτερα, επειδη ειναι και τα δυο μεταλλικα, ειναι υποψηφια για οξειδωση/"ηλεκτρολυση", και αρα υποψηφια για "κολλημα" με το μεταλλικο κελυφος της μεσ. τριβης (ειδικα αν αυτο ειναι αλουμινιο), μετα απο καποια χρονακια εκθεσης στις βροχες και τις καιρικες συνθηκες.
Τα λεφτα που ειναι να δωσεις για να περαστει (στα λεφτα αυτα, ειλικρινα δεν ξερω αν περιλαμβανεται και η χρηση ροποκλειδου, απλουστατα γιατι πολλα ποδηλαταδικα δεν εχουν...), καλυτερα ειναι να τα επενδυσεις σε ενα τετοιο εργαλειο η τετοιο π.χ., και οχι σε αυτο που παραθετεις, γιατι αυτο περαν του μπρατσου που εχει, δεν εχει δυνατοτητα να δουλευτει με καποιο αλλο εργαλειο (πχ καβουρα/γαλλικο, γερμανοπολυγωνο), ουτε καρυδακι, και επομενως δεν δεχεται ροποκλειδο.
Ενω αυτα που παραθετω, μελλοντικα (η ισως δανειζομενος ενα ροποκλειδο) μπορεις να τα χρησιμοποιησεις με ροποκλειδο, τοποθετωντας στο ροποκλειδο το αντιστοιχο καρυδακι (το Shimano πχ, χρειαζεται καρυδακι 32 mm, νομιζω και το icetoolz).
Ενα αλλο μειονεκτημα που εχει αυτο που παραθετεις αλλα και αυτο, ειναι το οτι επειδη ακριβως εχει εσωτερικα το βοηθητικο πειρακι στηριξης/ευθυγραμισης, δεν μπορει να χρησιμοποιηθει για τετραγωνους αξονες μεσαιας τριβης μακρυτερους απο 127,5 mm, και αξονες octalink μακρυτερους απο 121 mm.
Βεβαια, το μειονεκτημα των εργαλειων που παραθετω εγω, ειναι οτι προαπαιτουν την υπαρξη καποιων αλλων εργαλειων (πχ το καταλληλο γερμανοπολυγωνο η γαλλικο, η καρυδακι και μανελλα, κλπ). Μπορεις φυσικα, αν δεν τα εχεις ηδη, να δανειστεις απο καποιο γνωστο σου η φιλο, οποτε λυνεται κι ετσι το προβλημα.

Θυμησου, οτι αν μιλαμε για Εγγλεζικο σπειρωμα, τοτε το δεξι ποτηρι βιδωνει αριστεροστροφα, ενω το αριστερο δεξιοστροφα.
Αν προκειται για "Ιταλικο" σπειρωμα, τοτε και τα δυο ποτηρια βιδωνουν δεξιοστροφα.
Καλη επιτυχια.

spankmachine
Απών/απούσα

Είσαι κατατοπιστικότατος ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις!

contact