Αλλαγή τιμονιού σε κούρσα velosolex

7 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
blue4u
Απών/απούσα

Καλησπέρα,

Όσοι έχουν κούρσες και έχουν δοκιμάσει διάφορα τιμόνια που καταλήγουν;

Σκεφτομαι να αλλάξω το τιμόνι της κούρσας, είναι το κλασσικό, λεπτός σωλήνας, μικρό σε μήκος, σιδερένιο νομίζω, με διπλές μανέτες για τα φρένα.

Είδα ένα τιμονάκι ωραίο, αρκετά πιο πλατύ, με παχύ σωλήνα (κριάρι) και μου ψιλοκέτρισε το ενδιαφέρον. Και γενικά έχω δεί διάφορα τιμονάκια περίεργα που μου αρέσουν.

Να σημειώσω ότι οι ταχύτητες είναι πάνω στον σκελετό του ποδηλάτου και όχι στο τιμόνι.

Θα έχω πρόβλημα με ένα πιο πλατύ τιμόνι;? Επειδή οι ταχύτητες είναι στον κορμό του ποδηλάτου, μήπως θα δυσκολεύει να αλλάζω ταχύτητες διότι θα είναι πιο μακρυά η διαδρομή που θα κάνουν τα χέρια; (Δεν ξέρω, ρωτάω)

Το ποδήλατο το χρησιμοποιώ στην πόλη (Αθήνα) για τις καθημερινές μου διαδρομές και κάποιες Κυριακές για να βγαίνω εκτός πόλης πάνω από 50 χιλιόμετρα.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων!

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

οι περιορισμοί έχουν να κάνουν με το budget σου, με το τι σε βολεύει και με το άνοιγμα του λαιμού που έχεις τώρα.
Συνήθως τα πλατιά τιμόνια (aero νομίζω, σαν αυτό: http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=19567) θέλουν λαιμό τιμονιού με διάσταση 31,8.
Πολύ σπάνια θα βρεις κάτι με άνοιγμα 25,4 που έχουν οι παλιοί λαιμοί.

Γράφεις ότι έχεις παλιό κλασσικό λεπτό τιμόνι. Υποθέτω ότι αναφέρεσαι σε διάσταση 25,4 λοιπόν.
Άρα και ο λαιμός σου είναι 25,4. Άρα Δεν θα βρεις κάτι πλατύ μοντέρνο που να ταιρειάζει σε παλιό λαιμό.
Αν ο λαιμός είναι μοντέρνος (σύστημα ahead, και όχι το παλιό σύστημα threadless) είσαι τυχερός, αλλάζεις τον λαιμό και μαζί και το τιμόνι.
Αλλιώς, ψάξε - ΨΑΞΕ- ΞΑΝΑΨΑΞΕ ίσως κάτι βρεις.

Όταν λέω λαιμό εννοώ αυτό:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=54335 (25,4 διάσταση, αλλά νέο σύστημα ahead. Λογικά για το πιο πάνω τιμόνι controlltech θέλεις ahead λαιμό αλλά 31,8 διάσταση....)

Φυσικά τα πράγματα μπλέκονται ακόμα περισσότερο.
Τι μήκος λαιμό?
Τι κλίση να έχει (μοίρες)?
Το πιρούνι σου είναι 1" ή 1&1/8" ????????????
κλπ κλπ κλπ

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Υπάρχει λόγος που ψάχνεις για πιο παχύ τιμόνι ή απλά το είδες τυχαία και σου άρεσε; Αν για κάποιο μυστήριο λόγο θες πιο παχύ τιμόνι και έχεις 1 ίντσα πηρούνι τότε το παχύτερο που μπορείς να πας είναι 26.4 που έβγαζε κάποια στιγμή ή Cinelli. Καλύτερα όμως να μην μπλέξεις με μη στάνταρ διαστάσεις.

Το στάνταρ που έπαιζε τότε ήταν 25.8-26. Δεν νομίζω να μην μπορέσεις να βρεις 25.4 κριάρι σε πιο φαρδύ. Το φάρδος έχει να κάνει με το άνοιγμα των ώμων οπότε δεν βάζουμε ότι πιο φαρδύ δούμε.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

....ώπα... αν εννοούμε ΠΙΟ ΦΑΡΔΥ (δηλαδή το μήκος / άνοιγμα / την μεγάλη διάσταση)... ότι έγραψα ΛΑΘΟΣ. Αγνόησέ τα. Μάλλον μπερδεύτηκαι και σε μπέρδεψα.

Αν πιο φαρδύ εννοείς σωλήνας μεγαλύτερης διαμέτρου και πεπλατισμένος στο ευθύ τμήμα του (όπως εκείνο που έβαλα λινκ) ΟΚ, είμαι μάλλον σωστός.

blue4u
Απών/απούσα

RockRolla, για το πρώτο μιλάω, Φαρδύ-Πλατύ δηλαδή με πιο μεγάλη διάσταση. Άρα και πιο μεγάλο άνοιγμα χεριών κατά την οδήγηση.

Eaglos, δεν έχω ιδιαίτερο λόγο για να αλλάξω τιμόνι, απλά έχω την εντύπωση πως αν πάρω κάποιο πιο μεγάλο σε διαστάσεις θα κερδίσω άνεση.

Απλά δεν ξέρω αν θα βολεύει αφού θα μείνουν οι ταχύτητες πάνω στον σκελετό του ποδηλάτου αλλά τα χέρια θα έχουν ανοίξει την απόσταση που θα πρέπει να διανύσουν.
Στην ουσία αυτό είναι και που ρωτάω, αν υπάρχουν ποδήλατα με καινούργιου τύπου τιμόνια ή διαφορετικά τιμόνια από ότι συνήθως αλλά με τις ταχύτητες στο σωλήνα.

Και η αφορμή είναι ότι θα αλλάξω τον λαιμό με έναν πιο μακρύ, οπότε κοίταγα και διάφορα τιμονάκια.

Εσάς τί είδους τιμόνι σας βολεύει;

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Το να έχεις ταχύτητες στο διαγώνιο είναι εξαρχής "πρόβλημα" όταν κινείσαι ανάμεσα σε 1.000.000 αμάξια και 5.000.000 ανθρώπους και χρειάζεται κάθε τρεις και λίγο να αλλάζεις.

Εαν δεν έχεις κάτι τραγικά μικρό (και λάθος) σε μήκος τιμόνιου, τότε, το να μεγαλώσει η διαδρομή μανέτα-λεβιές κατά 2εκ δεν θα κάνει διαφορά. Δηλαδή το να πας από 40άρι σε 44άρι τιμόνι δεν είναι τόσο τραγικό. Πόσο μήκος έχει το τιμόνι σου; (μη μου πεις 38 και ότι πρέπει να πας σε 48 :P)

Τιμόνια υπάρχουν κι άλλα πέραν του ίδου και του κριαριού. Δες μήπως σε βολέψει κάτι σαν αυτό, ή αυτό. Εμένα μου αρέσουν τα μαζεμένα πράγματα γι αυτό και θα δοκιμάσω με 43άρι τιμόνι αντί για 46άρι. Το μειονέκτημα είναι ότι περιορίζεται πολύ ο χώρος για κοντές φώτα κλπ. Από την άλλη είναι πιο σβέλτο (νευρικό) και δεν βρίσκει σε καθρέπτες :P Βέβαια εγώ έχω τις ταχύτητες στα χειριστήρια και όχι στο σωλήνα....

blue4u
Απών/απούσα

http://img541.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?id=48049503.jpg
Αυτό είναι το ποδηλατάκι.

Δεν με ενοχλεί το θέμα, τόσο, με τις ταχύτητες, δεν τις αλλάζω και τόσο συχνά. Αλλά σίγουρα στο μέλλον θα ανέβουν στο τιμόνι.

Αυτό που μου έδειξες είναι πολύ ωραίο τιμονάκι!!! Αλλά έχω δεί και άλλα παρόμοια που μου άρεσαν εξήσου.

Τώρα πώς μετράω τα εκατοστά? Από την αρχή του σωλήνα μέχρι και το τέρμα που κάνει το τάφ?; Τέλοσπάντων το τάφ που κάνει το δικό μου τιμόνι είναι:
δέκα (10) εκατοστά επί τριάντα τρία (33). Πώς θα καταλάβω ποιό είναι το λάθος και ποιό είναι το σωστό τιμόνι για εμένα? Τώρα μόλις μου μετρήσαν την πλάτη, αν μου την μέτρησαν σωστά, θα είναι (μάλλον) σαρανταπέντε (45) πόντους (η πλάτη). Οπότε μάλλον δεν είναι σωστή για εμένα αυτή η αναλογία;
Καλά τα έχω καταλάβει;

contact