αλυσίδα

5 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
mambaa
Απών/απούσα

Καλημέρα, σύντροχοι.

Ένα τεχνικό θέμα/ερώτηση.

Με μεσαίο μπροστινό γρανάζι και το μικρότερο γρανάζι πίσω.
Κάνοντας πετάλι όλα μια χαρά.

Τώρα απλώς σταματώντας το στροφάρισμα στα πετάλια και αφήνοντας
το ποδήλατο να ρολλάρει η αλυσίδα κάνει στιγμαία ένα θόρυβο
σαν να ταλαντώνεται και να επανέρχεται.

Είναι θέμα χαλάρωσης/φυσικής φθοράς της αλυσίδας και πρέπει να αλλαχθεί
ή θέλει απλώς ρύθμιση ο εκτροχιαστής για να είναι πιο τεντωμένη ??

Η ηλικία της αλυσίδας είναι απο τον Σεπτ. του 2009 και είναι μια Shimano
(δεν θυμάμαι ακριβές μοντέλο αλλά καλής ποιότητας).

Το σύμπτωμα που περιέγραψα το κάνει μόνο στο μικρότερο και τελευταίο γρανάζι.
Η πίσω κασέτα είναι 9-άρα.

Επίσης αρκετά καθαρό και καλο-λαδωμένο και γενικά με πολύ καλή συντήρηση
το όλο σύστημα μετάδοσης.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Όταν δεν κάνεις πετάλι, το σύστημα δίσκοι, γρανάζια,
αλυσίδα μένουν ακίνητα οπότε πέραν των αναπηδήσεων
από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος δεν υπάρχει κάτι
άλλο.

Τώρα αν έχει αρχίσει να χαλά το ελεύθερο και σου κάνει
κολλήματα και πηδήματα δεν ξέρω. Πάρκαρε κάπου το ποδήλατο
και κάνε δοκιμές γυρνώντας τα πετάλια με το χέρι. Επίσης
γύρνα το πετάλι ανάποδα στον προβληματικό συνδιασμό και
δες τον εκτροχιαστή. Εαν χοροπηδά μάλλον είναι θέμα
ρύθμισης.

Πάντως το μεσαίο μπροστα μικρό πίσω μπορείς σίγουρα να
το αντικαταστήσεις με μεγάλο μπροστά και κάτι μεσαίο
πίσω. Έτσι δεν θα στραβώνεις τόσο την αλυσίδα.

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Αυτό γίνεται όταν έχεις μεγάλη σχέση και στροφάρεις πολύ και σταματήσεις απότομα: τα γρανάζια επειδή έχουν βάρος, λόγω στροφορμής συνεχίζουν για λίγο να περιστρέφονται και η αλυσίδα στο πάνω μέρος χαλαρώνει (έρχεται κόντρα). Είναι κομμάτι επικίνδυνο γιατί μπορεί να μπλεχτεί η αλυσίδα, αν και όχι πιθανό. Λύση: αν μπορείς τέντωσε το σαζμάν ή/και μίκρυνε την αλυσίδα λίγο για να αυξηθεί η τάση. Ίσως φταίει όπως ειπώθηκε παραπάνω, που βάζεις ταχύτητα 2/8 - αν βάλεις π.χ. 3/4 θα τεντώσει καλύτερα. Αυτό με 3/7,8 γίνεται συνήθως λόγω στροφαρίσματος σε μεγάλες ταχύτητες.

mambaa
Απών/απούσα

i.alli.ellatha wrote:
Αυτό γίνεται όταν έχεις μεγάλη σχέση και στροφάρεις πολύ και σταματήσεις απότομα: τα γρανάζια επειδή έχουν βάρος, λόγω στροφορμής συνεχίζουν για λίγο να περιστρέφονται και η αλυσίδα στο πάνω μέρος χαλαρώνει (έρχεται κόντρα). Είναι κομμάτι επικίνδυνο γιατί μπορεί να μπλεχτεί η αλυσίδα, αν και όχι πιθανό. Λύση: αν μπορείς τέντωσε το σαζμάν ή/και μίκρυνε την αλυσίδα λίγο για να αυξηθεί η τάση. Ίσως φταίει όπως ειπώθηκε παραπάνω, που βάζεις ταχύτητα 2/8 - αν βάλεις π.χ. 3/4 θα τεντώσει καλύτερα. Αυτό με 3/7,8 γίνεται συνήθως λόγω στροφαρίσματος σε μεγάλες ταχύτητες.

χμμ... κι εγώ που σκεφτόμουν να αφήσω μόνο το μεσαίο γρανάζι μπροστά με την εννιάρα κασέτα πίσω, να βγάλω τον μπροστινό εκτροχιαστή εντελώς δηλ...

χμμ.....

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Με μια καλή επιλογή μεσαίου μπροστά,
μπορείς να δουλεύεις με 6-7 γρανάζια
πίσω αντί για 9 και να τα φέρεις στο
κέντρο του ελεύθερου με αποστάτες
ώστε να μην έχεις στράβωμ αλυσίδας.