Αλυσιδομπερδέματα

20 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
avgoustos
Απών/απούσα

Γειά σας!Ηθελα να μοιραστώ το προβλημά μου για να εχουν το νου τους οι υπόλοιποι.

Στο ποδηλατό μου (βουνού) είχα αλλάξει αλυσίδα πρίν κανα χρόνο και κάτι είχε κάνει περίπου 1200χλμ κυρίως χώμα...ολα κυλούσαν ρολόι και οι αλλαγές ταχυτήτων ηταν αθόρυβες και ωραίες όσπου...κράκ σε μία αλλαγή σπάει η αλυσίδα....!

(η αλήθεια είναι οτι η αλλαγή ηταν αρκετά άγαρμπη αν και γενικά δεν το συνηθίζω..)

Αφού την ξαναενώνω πρόχειρα με ενα εργαλειάκι που κουβαλάω γυρίζω σπίτι.
Αλλαγή αλυσίδας πάω στο κατάστημα πέρνω την πιο καλή για να με βγάλει περισσότερο καιρό (τιμή 26Ε) και ολο χαρά την αλλάζω για να πάω στο βουνό την επόμενη...

Ξεκινάω όλο χαρά με την καινούρια μου αλυσίδα και μόλις φτάνω την πρώτη ανηφόρα ΓκραααΚ!!βγαίνει η αλυσίδα....ρε τι έχει? τι γίνεται?(το σασμάν δεν το είχα σκαλίσει καθόλου)τιποτα ξανά μετα απο λίγο ΓΚΡΑΑΑΚ! αυτό ηταν !λέω ή θα βρώ τι είναι ή θα σπάσει στην προσπάθεια!!

Το συμπέρασμα ο μεσαίος δίσκος μπροστά ειχε φαγωθεί μαζί με την προηγούμενη αλυσίδα και παρέα δουλεύαν μια χαρά αλλάζοντας την αλυσίδα όμως τα πατήματα του γραναζιού δεν ταιριάζαν πιά!

Ξανά στο μαγαζί πέρνω ενα δίσκο καινούριο και τον αλλάζω όλο χαρα (τιμη 13Ε).
(θα επερνα και το μεγάλο που απο τα βράχια ήταν λιγο φαφούτης..χαχα αλλα μετα με συνέφερε να πάρω καινούρια πεταλιέρα..λεφτά γιοκ προσ το παρόν...)

λέω θα αλλάξω δίσκο και θα με βγάλει κανα χρόνο μέχρι να τα αλλάξω όλα πεταλιέρα αλυσίδα και πισω γρανάζια.

παω βόλτα και φαινεται να δουλεύουν ολα καλά σε μια απότομη ανηφόρα βαζω μικρό δίκο μπρόστά και ΓΚΡΑΑΑΚ!!εκεί αρχισα να βρίζω..!!το λοιπόν και ο μικρός την είχε ακούσει απο τη χρήση με την παλιά αλυσίδα..λέω οκ θα χρησημοποιώ τον μεσαίο σχεδόν αποκλειστικά...ερχεται μια πιο μαλακή ανηφόρα και μαντέψτε....ΓΚΡΑΑΑΑΚ!!

χαχαχα ειχα αρχίσει να γελάω...!και το μεσαίο γρανάζι πίσω απο την χρήση την είχε ακούσει επειδή δούλευε πιο πολύ!

Αποτέλεσμα
τωρα μπορώ να δουλέυω μόνο τον μεσαίο δίσκο μπροστά και όλα τα πίσω γρανάζια εκτός απο ένα....!!εχω δηλαδή 8 ταλαίπορες ταχύτητες με 35 ευρώ!χαχαχα!και για να δουλέψει ξανά οπως πρώτα θελει άλλα 100 τουλάστιχον..κλάψ!

Συμπέρασμα
οσοι δεν έχετε ακόμη τέτοιο πρόβλημα να ελέγχετε την αλυσίδα σας συχνά αν εχει τεντώσει και μη λυπάστε να την αλλάζετε γιατι μετά πέρα απο τα 4πλάσια χρήματα που θα χρειαστούν θα φάτε και την ταλαιπορία της αρκούδας

αυτιά προς το παρόν.ελπίζω όλο και κάποιος να το δεί και να εχει το νου του
Προτάσεις για δικιά μου βελτίωση δεκτές..!

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
diopan
Εικόνα diopan
Απών/απούσα

δεν φταίνε οι δίσκοι αλλά δεν είναι σωστό το μήκος της αλυσίδας; Ή μήπως πρέπει να ρυθμιστεί το πίσω ντεραγιέ ώστε να τεντώνει την αλυσίδα περισσότερο; Είχα παρόμοιο πρόβλημα μετά από αλλαγή αλυσίδας και ξαναπήγα στον ποδηλατά που μου την είχε αλλάξει, έκανε κάποιες ρυθμίσεις και μετά όλα οκ!

Επίσης νομίζω ότι οι μπροστά δίσκοι δύσκολα τρώγονται, και η φθορά τους δεν ξέρω αν φαίνεται με το μάτι αλλά θέλει μέτρηση;

avgoustos
Απών/απούσα

την αλησίδα την έκοψα όσο πρέπει μεγάλος δισκος πισω και μπροτά εξω απο το σασμάν να καλύπτεται ενας ολόκληρος κρίκος.δεν ειναι χαλαρή ακόμα και στο μικρό πισω μικρο μπροστα.χωρίς να αλλάξω τίποτα αλλάζοντας το μεσαίο δίδκο λειτουργεί πλέον σωστά (ο μεσαίος πάντα οι άλλοι οχι).
η φθορά φαινεται δύσκολα αλλα μπρορείς να δείς πότε η αλυσίδα δεν ταιριάζει στο γρανάζι γιατί όταν πατάει η αλυσίδα πάνω κινείται σε σχέση μετο γρανάζι ενώ κανονικά πρέπει να μένει μεσα στα δόντια

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Κλασικά προβλήματα φθοράς από χρήση. Η φθορά είναι ανάλογη:
- του αριθμού των δοντιών ενός γραναζωτού εξαρτήματος (μπροστινού δίσκου ή πίσω γραναζιού), δηλ. όσο λιγότερα τα δόντια τόσο περισσότερη φθορά (> δύναμη τριβής)
- της χρήσης ενός γ.ε. (άν δουλεύεις περισσότερο μικρό δίσκο, πας δηλ.σε άγριες ανηφόρες, ή μεγάλο, πας σε ευθείες, ή μεσαίο)
- αν πας σε χώμα/σκόνη ή σε δρόμο
- αν συντηρείς συχνά και σωστά (λίπανση)
Βάζουμε όλα αυτά τα απλά μαθηματικά στην εξίσωση, βάζουμε και το ότι σκαρτεύουν διαρκώς τα υλικά ώστε να φθείρονται γρηγορότερα και να αγοράζεις συχνότερα και έτοιμη η σούπα.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

κάποιοι, στο πολύ περίπου, έτσι για να έχουμε ένα μέτρο, λένε ότι:
- κάθε δύο αλυσίδες που χρειαστεί να αλλάξεις, μάλλον αλλάζεις και κασέτα.
- στην τριτη αλυσίδα, μάλλον θα χρειαστείς και δίσκους.

...
...
είπαμε στο πολύ περίπου.

κοιτάτε να καθαρίζετε ΣΩΣΤΑ και ΣΥΧΝΑ αλυσίδες και γρανάζια + δίσκους για να μην έχετε ακριβές εκπλήξεις.

sailing
Απών/απούσα

Καλησπέρα κι απο μένα και καλώς σας βρήκα. Καινούργια στο φόρουμ και παντελώς άσχετη με τα τεχνικά ζητήματα του ποδηλάτου.

Στο τελευταίο servis που έκανα, μου άλλαξαν τις ντίζες των ταχυτήτων και μου έσφυξαν την αλυσίδα, αφαιρώντας γύρω στους δύο με τρεις πόντους με αποτέλεσμα το σύστημα αλλαγής ταχυτήτων να έρθει πιο κάθετα σε σχέση με τα πίσω γρανάζια.
Από τότε οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται σωστά (πιο πριν το όλο σύστημα λειτουργούσε κατά βούληση), αλλά νοιώθω το πετάλι πιο "βαρύ". Είναι φυσιολογικό;

Το παιδί στο ποδηλατάδικο κάνει mountain, ενώ το δικό μου ποδήλατο το χρησιμοποιώ σε άσφαλτο.

Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στα δύο είδη ποδηλασίας σε σχέση με την ρύθμιση της αλυσίδας;

Παρακαλώ τα φώτα σας.

xifias
Απών/απούσα

οταν βαζεις μικρο μπροστα με μικρο πισω,το ντεραγιε ποσο διπλωνει?δηλαδη,ποση αλυσιδα περισευει κ την μαζευει?ιδανικα αν θυμαμαι καλα λενε πως πρεπει να ερχονται παραλληλα τα δυο τμηματα της,το πανω με το κατω.

να βαρυνε το πεταλι δε νομιζω,δεν ειναι λογικο.μηπως εινια ιδεα σου?

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Γενικά υπάρχει κάποιος κανόνας, είτε απλουστευτικός είτε πιο "επαγγελματικός" για το σωστό μήκος της αλυσίδας?

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Περνάς την αλυσίδα από μεγάλο μπρος πίσω (έξω από τους εκτροχιαστές).
Εκεί που συναντιούνται τα δυο άκρα αφήνεις 1,5 κρίκο επιπλέον και
κόβεις.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Περνάς την αλυσίδα από μεγάλο μπρος πίσω (έξω από τους εκτροχιαστές).
Εκεί που συναντιούνται τα δυο άκρα αφήνεις 1,5 κρίκο επιπλέον και
κόβεις.

Καλό αλλά μάλλον δεν μου κάνει γιατί έχω μονό μπροστά (που φυσικά παίζει με όλους πίσω) και μάλλον θα μου βγει κοντή αν ακολουθήσω αυτόν τον κανόνα.
Οπότε μάλλον να ρωτήσω διαφορετικά...
Με μονό μπροστά και μεγάλο πίσω, πόσο μπροστά επιτρέπεται να έρχεται ο εκτροχιαστής?

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Τι σημασία έχει αν είναι μονός η τριπλός ή εξαπλός;
Εσύ μετράς την ακραία σχέση μεγάλο-μεγάλο και από
τη στιγμή που έχεις εκτροχιαστή πίσω ακολουθείς
τον κανόνα που έγραψα πριν.

Μια χαρά θα δουλέψει απλά όσο πιο πολλά πίσω γρανάζια
τόσο πιο στραβά θα δουλεύει η αλυσίδα στις ακραίες
σχέσεις.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Ναι μωρέ, ξέρεις που πήγε το μυαλό μου, ότι σε τριπλό δεν θα βάλεις ποτέ μεγάλο με μεγάλο να δουλέψουν μαζί.
Τέλος πάντων. Για να δω αν κατάλαβα καλά.
Για να μετρήσω, περνάω την αλυσίδα όπως λες μεγάλο-μεγάλο (ή μονό-μεγάλο στη δική μου περίπτωση) αλλά δεν την περνάω μέσα από τα γρανάζια του πίσω εκτροχιαστή?
Αυτό δεν έχω καταλάβει, πως θα φτάσει μετά η αλυσίδα να καλύψει και όλη τη διαδρομή στον εκτροχιαστή.
Έχω χάσει κάτι?

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Η επιλογή μήκους αλυσίδας είναι ένα από το πρώτα στάδια
όταν στήνεις νέο ποδήλατο. Πρώτα επιλέγεις το μήκος και
μετά κάθεσαι να ρυθμίσεις εκτροχιαστή, άκρα και ταχύτητες.

Αν το ποδήλατο ειναι λειτουργικό τότε μπορείς να πας
τον εκτροχιαστή στο πιο μεγάλο γρανάζι και να περάσεις
την αλυσίδα από μέσα για να υπολογίσεις το μήκος. Απλά
θα σου σπάσει τα @@ γιατί θα πρέπει να τραβάς τον εκτρο
χιαστή...

Βέβαια, αν το ποδήλατο είναι λειτουργικό απλώς βάζεις
δίπλα δίπλα παλιά με καινούργια αλυσίδα και κόβεις το
ίδιο μήκος ;)

Πάντως με αυτό τον τρόπο έχω αλλάξει καμιά 10άρα αλυσίδες
σε διάφορα ποδήλατο με διπλόυς, τριπλόυς, 7/8/9/10... Όλες
οι σχέσεις δούλευαν, ακόμα και οι ακραίες, απλώς στράβωνε
η αλυσίδα.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Ok, κατάλαβα και ευχαριστώ.
Το πρόβλημα μου είναι ότι όταν άλλαξα από τριπλό (28-38-48) σε μονό 42 μπροστά και άλλαξα και αλυσίδα, δεν μπορούσα να έχω ως μέτρο σύγκρισης την παλιά και τώρα ψάχνομαι.
Mάλλον την άφησα πολύ μακρυά με το φόβο μην τεντώνει πολύ μπροστά ο εκτρ. με το μεγάλο δίσκο και το αποτέλεσμα είναι να δουλεύω σπάνια τους μεγάλους και να έχω μάλλον μια χαλαρή αλυσία που μου έχει βγει 2-3 φορές (χωρίς όμως να είναι συστηματικό).
Θα πάω λοιπόν και θα μετρήσω όπως λες με μεγάλο δίσκο και θα αρχίσω σιγά σιγά να αφαιρώ σετάκια (2) κρίκους.
thanks

Άσχετο αλλά με την ευκαιρία να πω ότι έβαλα masterlink και βολεύει αφάνταστα και στον καθαρισμό και σε περιπτώσεις τέτοιες που πρέπει να κόψεις, να ρυθμίσεις κλπ.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

όλο το ζήτημα είναι να μην ταλαιπωρείται ΧΟΝΤΡΑ το πίσω ντεραγιέ.
Να μην τεντώνεται σε άσχημο σημείο.
Εμπειρικά αυτό αντιστοιχεί σε ότι έχει γραφτεί πιο πάνω:
μετράμε την αλυσίδα περνώντας από μεγάλο δίσκο (ή μοναδικό) μπροστά, μεγάλο γρανάζι πίσω..... χωρίς να περάσουμε ζιγκ-ζακ από τα γραναζάκια του εκτροχιαστή.
Στο μήκος που βγαίνει προσθέτουμε (αφήνουμε) άλλο 1,5 κρίκο και είμαστε ΟΚ.
Κόβουμε εκεί, ΠΕΡΝΑΜΕ ΣΩΣΤΑ την αλυσίδα ΜΕΣΑ και από το ντεραγιέ και "συνδέουμε" με τον κόφτη.
.. συνήθως ΜΟΥ ΣΠΑΝΕ ΤΑ ΝΕΥΡΑ να κρατώ τα άκρα της αλυσίδας δίπλα - δίπλα και τον κόφτη κλπ κλπ.... όλο κάτι φεύγει και φτου και από την αρχή... μέχρι σημείου ΑΠΕΛΠΙΣΙΑΣ.... μου λείπει το 3ο χέρι....

Διάβασε και το σχετικό άρθρο του θείου Sheldon.

http://sheldonbrown.com/derailer-adjustment.html#chain

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

thanks Rocka επίσης

θα ακολουθήσω πιστά τις οδηγίες σας

Όταν λέμε 1,5 κρίκο υποθέτω εννοούμε έναν εξωτερικό και έναν εσωτερικό κρίκο.
Σωστά?

Στη δυσκολία επανασύνδεσης που λες αναφερόμουν και εγώ και έλεγα για την ευκολία που προσφέρει το masterlink.

avgoustos
Απών/απούσα

κοιτα εγω βαζω τη μια άκρη της αλυσίδας στον μεγάλο δίσκο και την άλλη δίπλα επειδή ακουμπάνε και οι δύο άκρες στα δόντια του γρανάζιου στέκονται στην θέση τους και περνάω τον κρίκο με την ασφάλεια χωρίς να λερώσω το τρίτο χέρι μου .

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

... το λυγίζεις και "πιάνεις" στον προηγούμενο κρίκο του κάθε άκρου (ώστε να μείνει ελεύθερο το άκρο από κάθε μεριά....) και ενώνεις....
... έλα όμως που σε εμένα γλιστρούσε - έφευγε - μου πεφτε (άχρηστος...).... μέχρι να το πετύχω είχα κατεβάσει καντήλια στον άγιο Λάνσιο τον Αμστρόνγκιο...

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

After market κρικάκι σύνδεσης από sram, kmc, yaban κλπ.
Τα καλύτερα λεφτά που έχω δώσει για το ποδήλατο.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
After market κρικάκι σύνδεσης από sram, kmc, yaban κλπ.
Τα καλύτερα λεφτά που έχω δώσει για το ποδήλατο.

Αυτά λέω masterlink.
Της KMC ταιριάζουν τέλεια σε shimano.

contact