Έχω δύο απορίες τεχνικού περιεχομένου...
Ο δισκοβραχίωνας που φοράει το ποδήλατό μου είναι 39-53.
Η κασσέτα 11-30.
Με αυτά τα δεδομένα, όταν έχω 39 μπροστά - 30 πίσω, το πίσω σασμάν λειτουργεί μεν, είναι στα όριά του δε (μιας και το σασμάν προορίζονταν για 5 γρανάζια αρχικά, και όχι 8).
Καλά ως εδώ?...
Αν αλλάξω το δισκοβραχίονα σε compact, δηλαδή 34-50, τότε θα υπάρξει πρόβλημα στις αλλαγές?
Θέλω να πω, ο πίσω εκτροχιαστής θα μπορεί να δουλεύει την σχέση 34 μπροστά - 30 πίσω:
α) πιο εύκολα...
β) πιο δύσκολα...
γ) δε θα του καίγεται καρφί...
**************************************************************************
Από κει και πέρα, ο μπροστινός εκτροχιαστής έχει θέμα με τον compact δισκοβραχίονα?
Η διαφορά δοντιών του 39-53 είναι 14 δόντια, ενώ του compact 16.
Παίζει πρόβλημα?...
Αναμένω τις συμβουλές-απόψεις σας!
...να κοιμασαι (η να κανεις ποδηλατο) ησυχος.
Αφου ο πισω εκτροχιαστης "μαζευει" τα μποσικα της αλυσιδας που προκυπτουν απο τη μεγαλυτερης κλιμακωσης πισω κασσετα, να εισαι σιγουρος οτι θα λειτουργει μια χαρα και με τον compact δισκοβραχιονα(34-50).
Τωρα, αν θα περναει καλυτερα, χειροτερα, η του ειναι απλα αδιαφορο, δεν μπορω να το ξερω.
Δεν γνωριζομαστε, ειμαστε και μακρια, οποτε ειναι λιγο δυσκολο να τον ρωτησω...
Ασε, ξερω τι θα μου πεις:
http://www.podilates.gr/?q=node/15970
...ισως χρειαστει να κατεβει λιγο χαμηλοτερα, προκειμενου να βρισκεται στη σωστη αποσταση, πανω απο τα (μικροτερα) γραναζια (δισκους) με τα οποια θα συνεργαζεται.
...μπορεί και να παίζει.
Τσέκαρε τις προδιαγραφές του μπροστινού ντεραγιέ - συνήθως γράφουν πόσα "δόντια" μπορούν να "αντέξουν" σε κάθε αλλαγή.... (εννοώ πόσα δόντια πάνω ή κάτω μπορούν να μεταφέρουν την αλυσίδα).
Εφόσον δεν θα αλλάξει το chain line, το πίσω ντεραγιέ και η πίσω κασέτα... μάλλον θα συνεχίσει να δυσκολεύεται και πάλι στην πιο ελαφρυά σχέση 34-30.... (απλά θα έχεις πλέον πολυ πιο εύκολη σχέση με το 34 μπροστά, οπότε δεν θα πολυσκάς να κάτσει καλά το 30αρι πίσω, θα "βολεύεσαι" μια χαρα και με το αμέσως μικρότερο από το 30αρι πίσω....)
Όσον αφορά τον εμπρόσθιο εκτροχιαστή, μιας και ο δικός μου είναι με απλό συρματόσχοινο (με το λεβιεδάκι στον πλάγιο), έχω την εντύπωση πως τελικά η διαφορά δοντιών των δύο μπροστινών δίσκων δεν παίζουν ρόλο. Θέλω να πω πως υπάρχει περιθώριο στο συρματόσχοινο να "σπρώξει" την αλυσίδα ως τον μεγάλο δίσκο και ανάποδα...
Μάλλον αυτό που λέει ο Colombus είναι πιο πιθανό. Να "βρίσκει" δηλαδή η αλυσίδα στο κάτω μέρος του εκτροχιαστή όταν βάζω ένα από τα μικρά γρανάζια της κασέτας.
Όπως και να 'χει, μόλις τον αλλάξω θα σας ξαναζαλίσω!
εχμ.. περίπου έτσι.
)
Αυτό που γράφτηκε είναι ότι ο μπροστά ντεραγιές (... ναι είναι Ελληνική λέξη... την χρησιμοποιούσε ο Κολοκωτρώνης στα Γαυγάμηλα... έχετε πρόβλημα????
πρέπει να κάτέβει έτσι ώστε όταν είναι στον επάνω - μεγάλο δίσκο, ίσα να χωράει να περάσει μια πιστωτική κάρτα ανάμεσα στον "φορέα της αλυσίδας του ντεραγιέ" και στην αλυσίδα. Πριν είχες 53 δίσκο, άρα μεγάλη διάμετρο. Τώρα θα έχεις 50αρι - ελάχιστα μιρκότερη διάμετρος, άρα πρέπει να κατέβει το ντεραγιέ για να ελαχιστοποιηθεί η απόσταση που λέγαμε....
De'raYes!
Πρόκειται για ΑγγλοΣαξωνική λέξη, με Γαλλικές προεκτάσεις...
Σύνθετη: (DE), που σημαίνει του/της/το
και
rayes: που θα πει "ράγα".
Όλο μαζί θα πει της "ράγας το κάγγελο" (σε ελεύθερη μετάφραση για τους απλούς λαϊκους).
Πάει...μπουρδΓελΙο το κάναμε το νήμα!
Υγ. Rockarolla, πέρα απ' την πλάκα, thanks για την επεξήγηση...
Την προηγούμενη βδομάδα άλλαξα τον δισκοβραχίωνα!
Από το 39/53 σε 34/50. Πέρα από αυτό, άλλαχθηκε και ο πίσω ντεραγιές.(yes!)
Και φυσικά και η κασσέτα. Από 11-30 σε 11/32.(τι, μισές δουλειές θα κάνουμε?)
Τέλος η μεσαία τριβή έφαγε ένα ωραιότατο γρασάρισμα.
Αποτελέσματα?
Αν συνυπολογίσουμε το ότι γράφω όλο και περισσότερα χιλιόμετρα βδομάδα τη βδομάδα, και επίσης ότι έκοψα το γ@μοτσίγαρο εδώ και 1.5 μήνα, η διαφορές είναι πραγματικά ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ!!!
(έχω παρατηρήσει ότι το διαδικτιακό κάπνισμα δε με ενοχλεί καθόλου...)
Εν κατακλείδι, προσωπικά πίνω νερό πλέον στους compact δισκοβραχίωνες.
Ευχαριστώ όλους όσους βοήθησαν με τα σχόλια τους...
...νιώθω σαν να έχω καινούριο ποδήλατο!!!



Καλά εννοείται ότι πλέον οι περισσότεροι ορκιζόμαστε σε compact δισκοβραχίωνες... πάνε οι εποχές που ανεβαίνανε βουνά με ότι ταψιά πασσάρανε οι εταιρείες (και διαλύανε και τα γόνατά τους μαζί....).
...έβαλες και 32 πίσω.... οπότε πλέον με 34-32 θα πρέπει να ανεβαίνεις την Πάρνηθα ΑΝΕΤΑ.... χεχε....
Καλά έκανες. Ξέρω brevet-αδες που τρώνε τα 300αρια και τα 600αρια για πλάκα, και έχουν βάλει αντίστοιχες κασέτες.... Δεν παίζουμε με τα γόνατα. Μεγαλώνουμε κιόλας, οπότε προσέχουμε για να έχουμε.
]
.
.
.
.
[ευκαιρεία να ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ το στροφάρισμά σου....
Αν είσαι στο όρθιο πάλι καταπονούνται τα γόνατα;
... αν εννοείς ορθοπέταλο....
πόση ώρα αντέχεις να κάνεις ορθοπέταλο?
.
.
.
.
για 30-40 πεταλιές (ορθοπέταλο) δεν θα χαλάσει ο κόσμος, αλλά για μια ώρα πετάλι με δισκάρες (ταψιά 53αρια) και λάθος cadence (δηλαδή με πολύ βαρύ πεταλάρισμα / αργό στροφάρισμα) σίγουρα θα καταπονεθούν και τα γόνατα και πολλά άλλα.
Στο ΙΧ σου, στην ανηφόρα που βρίσκεις μπροστά σου βάζεις πχ 3η και πας με 1500 στροφές, ή κατεβάζεις 2α και πας πχ με 2500 στροφές?
Το ίδιο είναι και με το ποδήλατο.
Το όλο ζήτημα είναι να επιλέξεις ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ τη πιο σωστή σχέση (στα ΙΧ: την σωστή "σχέση/ταχύτητα") ώστε να μην καταπονέσεις τα γόνατα / μέση / τετρακέφαλους κλπ (στα ΙΧ: ώστε να έχεις τις σωστές στροφές και να μην διαλύσεις την μηχανή)
οκ... είμαι νέος στο άθλημα για αυτό ρωτάω