Απορία για αλλαγή δισκοβραχίoνα

52 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Kwstis34
Εικόνα Kwstis34
Απών/απούσα

Θέλω να αλλάξω τον Δισκοβραχίωνα στο ατσάλινο κουρσάκι που έχω.

Φοράει 39-30 39-53 και δεν είναι λίγες οι φορές που δυσκολεύομαι αρκετά στις ανηφόρες.

Η κασσέττα που έχω είναι οκτάρα, 11-30.

Βρήκα στον ποδηλατά μου έναν Δισκοβραχίωνα Shimano Sora 30-39-50, με 175 μήκος.

Την έβαλε σε μια κούρσα, αλλά τελικά την άλλαξε αμέσως. Είναι δηλαδή ελάχιστα μεταχειρησμένη (έτσι ισχυρίζεται τουλάχιστον).

Μου τον δίνει 65 ευρώ, μαζί με τη μεσσαία τριβή.

Απορίες:

α) Από ότι είδα, η Sora είναι για εννιάρα κασσέττα. Θα έχω πρόβλημα με την οκτάρα?

β) Το 175 τι διαφορά θα έχει από το 170 που είναι ο Δισκοβραχίωνας που φοράει τώρα το ποδήλατο?

γ) Πώς σας φαίνεται η τιμή?

δ) Κάτι άλλο που πρέπει να έχω υπ όψιν μου και δεν το σκέφτηκα?

ΥΓ. Εμπρόσθιο εκτροχιαστή μου είπε πως θα προσπαθήσει να αφήσει τον ίδιο. Αν δεν γίνεται, μοιραία θα αλλαχθεί και αυτός.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Με σχέση 1:1 (30/30) στην ανηφόρα και δυσκολεύεσαι. Και μιλάς και για 175.
Περίεργα πράγματα μού φαίνονται αυτά. Γνώμη: μην αλλάζεις τίποτε, εάν το πρόβλημά σου θεωρείς πως είναι η σχέση στην ανηφόρα.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

α. οχι
β. μεγαλη. θα εχεις μεγαλυτερο μοχλο αρα το πεταλι σου θα γινει πιο "ευκολο", πιο "ελαφρυ".
γ. δεν ξερω
δ. δεν μου ερχεται τωρα

υγ. το πιο πιθανο να θελεις και μπροστα εκτροχιαστη. Εκτος αν αυτος που εχεις ηδη εχει περιθωριο για να καλυψει τους τρεις δισκους. Αν καταλαβα καλα τωρα φορας δυο δισκους. Και αναλογα τι μοχλουδακια εχεις μπορει να θελεις και μοχλουδακι (απο δυο σε τρεις)

Kwstis34
Εικόνα Kwstis34
Απών/απούσα

@i.alli.ellada
με 39-30 δυσκολεύομαι.
Με 30-30 νομίζω πως τα πράγματα θα είναι σαφώς καλύτερα...

Kwstis34
Εικόνα Kwstis34
Απών/απούσα

τα λεβιεδάκια είναι στον πλάγιο...

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

"...Φοράει 39-30 και δεν είναι λίγες οι φορές που δυσκολεύομαι αρκετά στις ανηφόρες..."
Τι ειναι αυτο το 39-30; Ειναι οι δυο δισκοι του δισκοβραχιονα μπροστα, η εννοεις ο μικρος δισκος του δισκοβραχιονα ειναι 39 και το μεγαλλο γραναζι της κασσετας πισω ειναι 30;
Η Sora ειναι υποδεεστερη σειρα απο την Tiagra, και η Tiagra κοστιζει(ο τριπλος δισκοβραχιονας 30-39-50) 53,50 ευρω +9 ευρω η μεσαια τριβη:
http://www.roseversand.de/artikel/shimano-tiagra-tretlager-fc-4503/aid:1...
http://www.roseversand.de/artikel/shimano-tiagra-innenlagerschalen-sm-fc...
Τα συμπερασματα δικα σου.
Το πιθανοτερο ειναι οτι το ντεραγιε δεν θα μπορεσει να συνεργαστει με τον τριπλο δισκο μπροστα. Μαλλον θα χρειαστει αλλαγη.
Αν παντως οι δισκοι που φοραει τωρα ο δισκοβραχιονας σου ειναι 30-39, βαζοντας τριπλο δισκο μπροστα με 30-39-50, λογω ιδιου γραναζωματος, δεν θα βοηθηθεις καθολου στις ανηφορες. Η σχεση μεταδοσης (με το μικρο δισκο μπροστα), θα ειναι ακριβως η ιδια.
Η μονη διαφορα θα ειναι ο λιγο μεγαλυτερος μοχλισμος (κατα 5 χιλιοστα) που θα προσφερει ο νεος δισκοβραχιονας. Πολυ μικρη ομως βοηθεια, για τα χρηματα που θα ξοδεψεις.
Η καλυτερη βοηθεια στις ανηφορες, και η πιο φθηνη, ειναι να βαλεις περισσοτερα χιλιομετρα στα ποδια σου. Χωρις πλακα.
Αρχισε να κανεις συστηματικα ποδηλατο σε σταδιακα μεγαλυτερες διαδρομες, και σου υποσχομαι ραγδαια βελτιωση συντομοτατα.

Υ.Γ. Αστο οπως ειναι, και πιες του το αιμα!!!

Kwstis34
Εικόνα Kwstis34
Απών/απούσα

Ο δισκοβραχίωνας είναι 2πλός. Μικρό 39, μεγάλο 53.

ΟΧΙ 30!!!

Πω πω πατάτα που έκανα...

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

kwstis34 wrote:
με 39-30 δυσκολεύομαι. Με 30-30 νομίζω πως τα πράγματα θα είναι σαφώς καλύτερα...

Χωρίς καμία διάθεση παρεξήγησης φυσικά, εάν βάζεις το μεγάλο δίσκο με το πρώτο γρανάζι, μάλλον πρέπει πρώτα να μάθεις να οδηγάς σωστά το ποδήλατό σου.

Kwstis34
Εικόνα Kwstis34
Απών/απούσα

Όπως έγραψα και πιο πάνω, έκανα πατάτα!!!

Αντί να γράψω ότι ο δικοβραχίωνας είναι 39-53, έγραψα 39-30

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Φίλε καλήμερα.

1. Το 39 είναι βαρβαρότητα αλλά το 30/30 ίσως να παραείναι ελαφρύ.
2. Πολλά τα λεφτά που ζητάει πάντως για μεταχειρισμένο δισκοβραχίωνα.

H κασέτα σου είναι 11-13-15-17-20-23-26-30;
Αν δεν κάνω λάθος υπάρχουν και πιο ελαφρυές, 11-32 σίγουρα και 12-32 σε XT νομίζω. Πιστεύω ότι αξίζει η αλλαγή εκτός αν έχεις τόσο ανάγκη το 11άρι.

Πάντως δεν θα έβαζα τριπλό μπροστά, δεν χρειάζεται.

Kwstis34
Εικόνα Kwstis34
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Φίλε καλήμερα.

1. Το 39 είναι βαρβαρότητα αλλά το 30/30 ίσως να παραείναι ελαφρύ.
2. Πολλά τα λεφτά που ζητάει πάντως για μεταχειρισμένο δισκοβραχίωνα.

H κασέτα σου είναι 11-13-15-17-20-23-26-30;
Αν δεν κάνω λάθος υπάρχουν και πιο ελαφρυές, 11-32 σίγουρα και 12-32 σε XT νομίζω. Πιστεύω ότι αξίζει η αλλαγή εκτός αν έχεις τόσο ανάγκη το 11άρι.

Πάντως δεν θα έβαζα τριπλό μπροστά, δεν χρειάζεται.


Ναι, η κασέτα είναι αυτή που περιγράφεις.

Όχι, το 11 δεν το έχω τόσο ανάγκη...

Αν βάλω 12-32 το κόστος θα πέσει στα 45 ευρά (αλλαγή κασέτας και πίσω εκτροχιαστή).

Ίσως είναι τελικά η καλύτερη λύση, μιας και χρήματα θα γλυτώσω, και μια ελαφρυά βοήθεια θα έχω στις ανηφόρες (32 γρανάζι πίσω), και τέλος θα χρειαστεί να πιέσω περισσότερο τον εαυτό μου κάνοντας περισσότερα χιλιόμετρα όπως σωστά λέει ο Colombus...

Ευχαριστώ πολύ όλους για τις συμβουλές και τη βοήθεια!

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

πόσα Psi έχεις στα λάστιχα???
και πόσα παίρνουν max

το μήκος του δισκοβραχίονα έχει να κάνει κυρίως με τον σωματότυπο σου

Kwstis34
Εικόνα Kwstis34
Απών/απούσα

plannet wrote:
πόσα Psi έχεις στα λάστιχα???
και πόσα παίρνουν max

το μήκος του δισκοβραχίονα έχει να κάνει κυρίως με τον σωματότυπο σου


Τα λάστιχα είναι 32άρια. Πιο λεπτά δε βολεύουν μιας και παίζει πολύ πλακόστρωτος πεζόδρομος εδώ...

Βάζω γύρω στα 80 psi, ενώ γράφουν 50-75.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Μην αλλάξεις εκτροχιαστή πριν κάνεις δοκιμή με τον υπάρχον. Δεν είναι πολλά τα 2 δόντια για να μην την παλέψει. Ξεκίνα με κασέτα αλυσίδα και το βλέπεις στην πορεία. Πάντως το 30 παραειναι μικρός δίσκος, ίσως μια μέση λύση το 34/50 αν μπαίνει Compact δισκοβραχίωνας.

Kwstis34
Εικόνα Kwstis34
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Μην αλλάξεις εκτροχιαστή πριν κάνεις δοκιμή με τον υπάρχον. Δεν είναι πολλά τα 2 δόντια για να μην την παλέψει. Ξεκίνα με κασέτα αλυσίδα και το βλέπεις στην πορεία. Πάντως το 30 παραειναι μικρός δίσκος, ίσως μια μέση λύση το 34/50 αν μπαίνει Compact δισκοβραχίωνας.

Ο ήδη υπάρχον εκτροχιαστής κανονικά είναι για πέντε γρανάζια...

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Αλλά τον δουλεύεις με την 8άρα 11-30, σωστά κατάλαβα;

Αν ναι τότε δοκίμασε και με 12-32, δεν χάνεις κάτι.

Kwstis34
Εικόνα Kwstis34
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
Αλλά τον δουλεύεις με την 8άρα 11-30, σωστά κατάλαβα;

Αν ναι τότε δοκίμασε και με 12-32, δεν χάνεις κάτι.


δεν έχεις κ άδικο!

αύριο μάλλον οι οριστικές αποφάσεις!

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Με τέτοια ΤΑΨΙΑ μπροστά μάλλον θέλεις ΑΛΛΗ ΚΑΣΕΤΑ.
Ψάξε βρες 8αρα ή 9αρα (με δοκιμη και σφάλμα) με μεγάλο γρανάζι 34 ή 36...
Δεν έχω ψάξει άλλα όλο και κάτι θα υπάρχει.
Δες κασέτες για ΜΤΒ ποδήλατα.
Παλιά υπήρχαν και οι Mega-Range κασετες της Shimano με μεγάλο ΜΕΓΑΛΟ γρανάζι... (για ΑΝΗΦΟΡΕΣ ζόρικες).
Το (ελαφρύτερο που έχεις τώρα) 39-30 αν γίνει 39-32 ... ΔΕΝ θα βοηθήσει και πολύ... τσάμπα τα χρήματα.
Αν όμως γίνει 39-36 ΘΑ ΔΕΙΣ μεγάλη διαοφορά.

Δες αυτές...
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=31059
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=443
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=5213

ΑΛΛΟ σενάριο....
...αν οι δίσκοι είναι βιδωτοί, τσέκαρε την ΒΒΒ εταιρεία, νομίζω δίνει σκέτα δισκάκια σε διάφορα μεγέθη (δόντια) και διάφορες BCD διαστάσεις (πχ ΝΟΜΙΖΩ δίνει 39-52 για compact αράχνη/δισκοβραχίωνα και το ανάποδο ..... ξαναγράφω... ΝΟΜΙΖΩ, τσέκαρέ το)

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

μισό λεπτό.
ξανα-αναθεωρώ....

ο συνδυασμός 39-30 δίνει "σχέση" = 1,3
πιο μαλακή και από 34-26 (αυτή δίνει 1,307) που είναι σχετικά μαλακή σχέση για κούρσα

Μήπως.... λέω μήπως... απλά πρέπει να "γράψεις" χλμ και ανηφόρες?
Μήπως να "ζοριστείς" λιγάκι πριν ξηλωθείς και αρχίζεις τις αγορές και τις αναβαθμίσεις?

Kwstis34
Εικόνα Kwstis34
Απών/απούσα

Τι τα θέλω και μπλέκω με σας τους παλιοποδηλάτες, θα μου πει κάποιος???

Πάνω που σκεφτόμουν να χαλάσω τα ωραία μου λεφτάκια (που δεν έχω), εκεί που έλεγα να πηγαίνω χαλαρός και να μη κουράζω τα γονατάκια, τους μύες και το σώμα μου, τσουπ!

Πέσατε όλοι να με φάτε!!!

Μην αλλάξεις δίσκους ο ένας, το πολύ να αλλάξεις κανένα γραναζάκι ο άλλος, κα΄νε κανα χιλιόμετρο να "στρώσεις" ο τρίτος....

...έ λοιπόν καλά! Δε θα αλλάξω προς το παρών τίποτα. Θα κάνω περισσότερο πετάλι, θα κόψω και το παλιοτσίγαρο (λέμε τώρα), θα δυναμώσω και θα τα βγάλω πέρα!!!

Εντάξη τώρα? Ευχαριστημένοι??? Παλιοποδηλάτες!!!

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Μην κακιώνεις... παλιοφάρα είναι όλοι τους οι παλιοποδηλάτες (εγώ οδηγώ μόνο νταλίκες... είμαι βαλτός εδω μέσα για να σπείρω την διχόνοια)

Πέραν της πλάκας, αν όντως ανεβαίνεις ΣΥΧΝΑ ανηφόρες ΤΟΙΧΟΥΣ (πχ Λυκαβητός....), αν νιώθεις ενόχληση σε γόνατα, μέση, αυχένα κλπ... προχώρα σε κάποια αλλαγή ώστε να μαλακώσουν λίγο οι σχέσεις.
Σε κάθε άλλη περίπτωση, ΚΑΝΕ ΠΕΤΑΛΙ και θα στρώσουν όλα από μόνα τους.
Για να βοηθήσεις λίγο την κατάσταση, ΚΑΝΕ ΣΥΧΝΑ διατάσεις, μάθε να σηκώνεσαι ορθοπέταλο στα δύσκολα και φυσικά ΚΟΨΕ ΤΟ ΤΣΙΓΑΡΟ.
Α, επίσης σε μια πολύ απότομη κατηφόρα ΔΕΝ είναι ντροπή να κατέβεις και να το παρεις στα χέρια. ΟΛΟΙ μας ο έχουμε κάνει κάποτε.

Τέλος, ΑΝ το ζόρι είναι σε βόλτες "αναψυχής" εκτός κίνησης ΙΧ, δηλαδή πχ φάση: βόλτα στην παραλιακή με ποδήλατο.... και όχι φάση: καθημερινή μετακίνηση στη δουλειά σου ή φάση freeday, ΣΚΕΨΟΥ την ΑΠΟΛΥΤΗ αναβάθμιση που θα μπορούσες να κάνεις = πετάλια / σχαράκια / παπούτσια κουμπωτά
Το "πάτα - τράβα" που σου προσφέρει ένα τέτοιο σετάκι, σου δίνει την δυνατότητα να ανέβεις ΠΟΛΥΥΥΥΥΥΥ μα ΠΑΑΑΑΡΑ ΠΟΛΥΥΥΥ απότομες ανηφόρες.

Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

το πιο πιθανό είναι να θέλεις ανηφορικά χλμ
δλδ αν είχες 39 53 και 26άρα κασέτα πίσω όπως αρμόζει σε μια κούρσα τι θα έκανες???
μόνο κατηφόρες????
βασικά έχεις υψηλό cadence ή χαμηλό ????

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Κύριε κύριε εγώ δεν είμαι σαν αυτούς :)

δώσε πρώτα 10-20 ευρώ να βάλεις πιο "ελαφρυά" κασέτα να δεις πως πάει και μετά βάλε κάτι μικρότερο σε διπλό δίσκο μπροστά αν δεν τραβάει. Γενικά δες και σε Sram μεριά όπου έχει περισσότερες επιλογές σε δόντια για πεταλιέρες.

Kwstis34
Εικόνα Kwstis34
Απών/απούσα

όπως σωστά είπε ο Ήρωας με το Tandem!

αν μετά απο κάνα-δυο μήνες δεν....τότε θα αρχίζω να παίζω μπάλα με τις αναβαθμίσεις.

Χιλιόμετρα μου λείπουν φίλε planet...

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Εγώ πάντως, όταν γυρνάω από τη παμπ -έχοντας χάσει στα νταρτς- και για να μην μου κουνιέται η μπύρα στο στομάχι στις ανηφόρες (απελευθερώνοντας επικίνδυνες αναθυμιάσεις CO2 στην ατμόσφαιρα), βάζω τον "μαύρο" από κάτω να κάνει τη δουλειά...

megarange

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Εννοείς ότι τον βάζεις στο High για να σου κάνει άερα να μην ιδρώνεις ε;

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

scrabler wrote:
Εγώ πάντως, όταν γυρνάω από τη παμπ -έχοντας χάσει στα νταρτς- και για να μην μου κουνιέται η μπύρα στο στομάχι στις ανηφόρες (απελευθερώνοντας επικίνδυνες αναθυμιάσεις CO2 στην ατμόσφαιρα), βάζω τον "μαύρο" από κάτω να κάνει τη δουλειά...

megarange

Αει γιάσου ΑΡΧΗΓΕ.
Αυτή είναι η κασέτα που έλεγα πιο πάνω.
τα κάνει όλα ΕΥΘΕΙΑ (όπως λέγανε στη διαφήμιση "τα κάνει όλα αόρατα"....)

Arxarios
Απών/απούσα

...με το 34άρι πίσω όντως ανεβαίνω τοίχους. Απορώ αφού υπάρχει γιατί βάζουν 32άρια αντί 34άρια.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

arxarios wrote:
...με το 34άρι πίσω όντως ανεβαίνω τοίχους. Απορώ αφού υπάρχει γιατί βάζουν 32άρια αντί 34άρια.

εχμμμ...χμ... όταν με το καλό πάψεις να είσαι αρχάριος θα το καταλάβεις μόνος σου....

[φαντάσου στις κούρσες βγαίνουν μέχρι 11-23 κασέτες.... με πιο συνηθισμένη την 12-25....]

Arxarios
Απών/απούσα

...αλλά είναι πιο αποδοτικά ποδήλατα και απευθύνονται σε πιο έμπειρους αναβάτες. Χώρια που οι διαδρομές για τις οποίες προορίζονται είναι οι ανοικτοί δρόμοι, εκτός πολεοδομικού ιστού, που δύσκολα θα βρεις κατά μήκος κλίση μεγαλύτερη από 12%. Όταν εγώ όμως για να φτάσω σπίτι πρέπει να ανέβω κατα μήκος κλίση 20+% και μπορεί να έχω φάει το κατιτίς μου τότε τα πράγματα δυσκολευούν. Έαν έβρισκα πάντως χρόνο, χρήμα και διάθεση για κούρσα, σχεδόν σίγουρα θα πήγαινα για τριπλο δίσκο με 27άρι γρανάζι πίσω.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Να σου πω εγώ το λόγο που πήγα από 11-32 σε 34. Ο λόγος ήταν ότι η 11-34 είχε το γρανάζι 30 που μου έλειπε από την 11-32. Στην οποία 11-32 το 32 μου ήταν ελαφρύ και το 28 βαρύ οπότε άκυρο.

Αν πάρεις τριπλό σε κούρσα θα πάρεις ότι να ναι ανταλλακτικά και μετά θα πληρώσεις τσάμπα λεφτά για να βάλεις διπλό και να αλλάξεις σχεδόν τα πάντα. Με 34άρι δίσκο και 29 πίσω ανεβαίνεις σχεδόν τα πάντα.

contact