Και η συνέχεια από αυτό το νήμα.
Με κόστος περίπου 110 ευρώ στην καλύτερη και συμβιβασμούς στα εξαρτήματα για ένα έτοιμο trailer, η λύση "έτοιμο" απορρίφθηκε.
Με ιδέες από link που στείλατε στο προηγούμενο νήμα και την ευεργετική επήρεια του ζύθου, κατέληξα σε μια DIY λύση.
Πάμε λοιπόν βήμα βήμα να δούμε πως θα βγει τελικά.
----------------------------------------------------------------------
Μετρήσεις. Ο σκοπός είναι ο επιβάτης να μπορεί να ξαπλώνει πλήρως κατά μήκως του trailer. Δε θέλουμε να πιάνεται ο καψερός!
Μία σπαστή καρέκλα τις πλάκας από γνωστή αλυσίδα επίπλων από χαρτόνι.
Νομίζετε!
Γαλβανισμένο καλό ατσάλι που αντέχει σίγουρα έναν ενήλικα, οβάλ διατομή κατά τον άξονα που τρώει τις πιέσεις, τέλειο σχήμα για το trailer. Θα χρειαστούν δύο.
Δοκιμή αντοχής.
Δεν ακούει τίποτα. Τζάμι.
Ξεπριτσίνωμα.
Θέλουμε όλα τα πλαίσια. Είναι ήδη σε τέλειες διαστάσεις όπως θα δείτε και δε θα χρειαστεί κανένα κομμάτι κουρμπάρισμα.
Ταντάααααμ!
Η βάση.
Ξαναμετράμε να είμαστε σίγουροι. Άνεση πάνω από όλα!
Το πρώτο στήσιμο να δούμε τι γίνεται. Είναι τα υλικά από την πρώτη καρέκλα.
Προσέξτε την κούρμπα που έχει η βάση πίσω. Εκεί θα μπει ο τροχός με αποτέλεσμα το κέντρο βάρους να πάει ακόμα πιο χαμηλά! Όλα τα σκεφτόμαστε, χεχε.
Βάζουμε και τα κομμάτια από την άλλη καρέκλα, ένα πιρούνι και τροχό από ένα παιδικό ποδήλατο που είχα μαζέψει από τα σκουπίδια και μπούμ!
Huston, we have a trailer!
Είναι ένα πρώτο μοντάρισμα με δεματικά και ταινία αλλά πιστεύω να πιάνετε τη βασική ιδέα.
Το trailer θα πιάνει από το παλουκόσελο χρησιμοποιώντας κομμάτια από μια σχάρα παλουκόσελου και ένα σύνδεσμο με ρουλεμάν (ball joint) για να μπαινοβγαίνει σε dt και να στρίβει αριστερά - δεξιά ανεξάρτητα από το ποδήλατο (βλέπε σκουπόξυλο). Ένα ακόμα συν σε αυτό είναι ότι το βάρος πάει στο παλουκόσελο χωρίς να επιβαρύνει το σκελετό σε σημεία που δε σχεδιάστηκαν για αυτό. Πρακτικά θα είναι σα να καβαλά βαρύτερος αναβάτης.
Η κατασκευή δε χρειάζεται κολλήματα και τέτοια και πραγματικά θα είναι τόσο εύκολο να γίνει που ακόμα και ο Roul θα τα καταφέρει.
Μέχρι στιγμής το βάρος είναι πολύ μικρό. Είμαι βέβαιος πως και το τελειωμένο trailer θα είναι αρκετά κάτω από τα 17kg των έτοιμων.
Θα ανεβάζω όσο προχωρά η κατασκευή.
ωραίος... ;) θα απολαμβάνει βόλτα και ο σκύλουμπας. και με κόστος μηδέν έτσι? σου μένουν και ρέστα για σουβλάκια απ' τα 110€
thanx παιδιά!
Λοιπόν, βάρη. Όλος ο σκελετός με το πάτωμα (λεπτομέρειες στη συνέχεια) περίπου 3 κιλά. Το πιρούνι με τη ρόδα 2800. Ανεπίτρεπτο! Θα βρω κάτι καλύτερο σε τροχό στη συνέχεια. Όπως και να έχει όμως το σύνολο δεν είναι καθόλου κακό.
Σκεφτόμουνα λοιπόν τι θα κάνω με το πάτωμα. Αρχικά σκέφτηκα να πριτσινώσω λεπτό προφίλ αλουμινίου εγκάρσια ανά 10 πόντους ας πούμε. Μετά μεταλλικό πλέγμα περίφραξης..... και τσααααακ η ιδέα. Ο παραδοσιακά κεφτεδάκια τύπος έχει και γαμώ το industrial design, γεγονός. Οπότε λέω, αντί να γεμίσουμε τη χωματερή πλαστικό, μήπως τα πλαστικά που περίσσεψαν κάνουν για πάτωμα? Κάτι θα ξέραν παραπάνω αυτοί που σχεδίασαν την καρέκλα και το φτιάξαν έτσι.
Πάμε λοιπόν πρώτο στήσιμο.
μια αγωνια την εχω για τον σύνδεσμο μιας που η ρόδα είναι πίσω κι αυτό σημαίνει πως θα τρώει κατ ελάχιστον 60 κιλά κάθετη καταπόνηση σε κάθε "γκουπ" αλλά θα περιμένω υπομονετικά να φτάσεις στο αντίστοιχο κεφάλαιο...
Το πλαστικο πατωμα σουπερ αλλα ελπιζω να μην εχει την αισθηση "παρκε" για τον σκύλο αν και μπορεις να του στρωνεις χαλάκι που θα χρησιμοποιείς κι όταν φτασεις. Επίσης ογκώδη πράγματα αλλά ελαφριά, όπως ενα σληπινγκ μπαγκ, ή ένα λεπτο υπόστρωμα κλπ θα μπορουσες να τα στριμωχνες σε καμια γωνια.
Προχώρα!
thanx παιδιά!
Λοιπόν, βάρη. Όλος ο σκελετός με το πάτωμα (λεπτομέρειες στη συνέχεια) περίπου 3 κιλά. Το πιρούνι με τη ρόδα 2800. Ανεπίτρεπτο! Θα βρω κάτι καλύτερο σε τροχό στη συνέχεια. Όπως και να έχει όμως το σύνολο δεν είναι καθόλου κακό.
Σκεφτόμουνα λοιπόν τι θα κάνω με το πάτωμα. Αρχικά σκέφτηκα να πριτσινώσω λεπτό προφίλ αλουμινίου εγκάρσια ανά 10 πόντους ας πούμε. Μετά μεταλλικό πλέγμα περίφραξης..... και τσααααακ η ιδέα. Ο παραδοσιακά κεφτεδάκια τύπος έχει και γαμώ το industrial design, γεγονός. Οπότε λέω, αντί να γεμίσουμε τη χωματερή πλαστικό, μήπως τα πλαστικά που περίσσεψαν κάνουν για πάτωμα? Κάτι θα ξέραν παραπάνω αυτοί που σχεδίασαν την καρέκλα και το φτιάξαν έτσι.
Πάμε λοιπόν πρώτο στήσιμο.
Πρώτο καλό, οι πλάτες.
οι πλάτες είναι σχεδιασμένες να γλιστράνε μέσα στο σκελετό και να τερματίζουν σε μια κόντρα. Εκτελούν έτσι και χρέος δομικού στοιχείου. Αυτό μας βολεύει καθώς αν τις χρησιμοποιήσουμε δε χρειάζεται να βιδωθεί τίποτα για να κρατάει το πλαίσιο ενωμένο.
Οπότε κόβοντας τα τελειώματα, η πλάτη μπορεί να γλιστρήσει όσο μας βολεύει στο πλαίσιο.
Τι κόβουμε?
Επίσεις, η καρέκλα έχει και μια εγκάρσια ράβδο σε ένα σημείο η οποία δεν είναι κολλημένη αλλά μένει εκεί γιατί την σφίγγει η πλάτη. Μία έχει ήδη τρύπες, η άλλη από τη δεύτερη καρέκλα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για δεύτερο νεύρο στα μισά του κενού για να πατήσει το πάτωμα.
Τζάμι! Δεν είχα τόσο μεγάλο τρυπάνι βέβαια οπότε δεν το έκανα, αλλά πάμε καλά.
Έχουμε λοιπόν τα 2 νεύρα και στο τελείωμα εκεί που κάνει την κούρμπα τις 2 πλάτες να τα κρατάνε όλα στη θέση τους. Ούτε μία βίδα μέχρι στιγμής!
Με τα 2 υπόλοιπα κομμάτια θα συμπληρώσουμε το κενό.
Αυτά από κατασκευής έχουν 2 εγκοπές αριστερά δεξιά για να γατζώνουν όταν ανοίγει η καρέκλα. Τα βάζουμε το ένα αντίθετα από το άλλο οπότε οι εγκοπές μπορούν να γατζώσουν η μία στο δεύτερο νεύρο (όπως έπιανε και στη ζωή της σαν καρέκλα) και η δεύτερη στο μπροστινό μέρος του πλαισίου. Οι μπροστά εγκοπές θέλουν λίγο άνοιγμα.
Οι πίσω δε θέλουν τίποτα καθώς θα κουμπώσουν όπου κούμπωναν και σαν καρέκλα.
Βάζουμε το ένα κάθισμα πάνω στο άλλο και κάνουμε τα παρακάτω.
(Το αφεντικό επιβλέπει με αυστηρότητα τις εργασίες)
http://theglassicon.com/wp-content/uploads/2013/06/P1000217-e13708001724...
Κόβουμε 2 τετραγωνάκια στο μπροστά για να κουμπώνει στο έξτρα νεύρο και κόβουμε λίγο κατά μήκος το πίσω λίγο μετά από το έξτρα νεύρο να πατάει και αυτό εκεί. Κόβουμε τα πλαϊνά από το πίσω κάθισμα μέχρι και λίγο πριν το έξτρα νεύρο. Άρα λοιπό το πίσω καβαλάει το μπροστά και τα δύο ακουμπάνε στο έξτρα νεύρο.
Πριτσινώνουμε το ένα κάθισμα με το άλλο και βουαλά!
Ούτε εργοστασιακό να ήταν!
Το σημαντικότερο, όλα μπορούν αν αποσυναρμολογηθούν χωρίς εργαλεία!
Η συνέχεια αύριο μόλις έχω 2-3 πραγματάκια να προχωρήσουμε.
χαχα
Πρέπει να πάτησα μια αποστολή αντί για προεπισκόπηση!!!! Αγνοήστε το πρώτο.
Θα έχει αφρολεξένιο μαξιλάρι όλο το πάτωμα, πάσας στα Γιάννενα ο δικός σου!
Η θέση του τροχού είναι ένα θέμα, θα κάνουμε το κόλπο με τα αντίβαρα που κάνουν στις γέφυρες όμως, υπομονή. Μόνο στη βάση, κάθισα επάνω και δε κατάλαβε τίποτα, τα 15 κιλά του σατράπη είναι τίποτα μπροστά μου.
Ελπίζω να το κρατήσεις πάνω στο καναρίνι... δεν υπάρχει καλύτερος συνδιασμός fixed gear με τρέιλερ!
π.χ.
Παρακολουθούμε όλοι με αγωνία. Πολύ θα ήθελα να είμαι ο σκύλος του Glass
Αν το κάνεις τελικά μονόροδο προσπάθησε να ενσωματώσεις μια τέτοια κατασκευή ώστε να βοηθάει και ο Ωρίων στις ανηφόρες
¨Εχω πελαγώσει ήδη....
Πες μου απο που να πάω να πάρω τις καρέκλες και σε περιμένω με τα blueprint
να το φτιάξεις και εγώ μπιρίτσα και μεζεδάκια...θα περάσω τέλεια.
Δηλαδή, γυρνας σπίτι απο τις διακοπές και το αποσυναρμολογείς για αποθήκευση? That Simple?
Γυρνάει από διακοπές και το ξανακάνει καρέκλες
Όχι ρε συ, υπάρχει καλύτερη λύση... Κανονίζεται μαζί διακοπές, φορτώνετε και τα δύο στο τρέιλερ του glass και εσύ ταξιδεύεις χαλαρός...
ε ναι ...η δικιά μου ειναι μονο 13 κιλά...ο αλλος ειναι 30 αλλα οκ. δεν το φοβάμαι τον glass...ειναι τουμπανάκι
To trailer θα αντέχει και εμένα, οπότε άνετα τα βάζεις και τα 2 πίσω και τραβάς. Θα στο αφήσω να κάνεις τη δουλειά σου
Λοιπόν, θα είναι σπαστό, θα λύνει δηλαδή για αποθήκευση.
Σήμερα πείρα ανοξείδωτες άλεν και ανοξείδωτα πριτσίνια και να τα πρώτα ευρώ (4.5). Με αυτά θα μοντάρω πλήρως το "καλάθι".
Αυτό που με προβληματίζει είναι ο αριθμός τροχών και η στήριξη στο ποδήλατο. Το αρχικό σχέδιο είναι σούπερ ΟΚ για λογικά βάρη, Όχι όμως και για να βάλεις 60 κιλά ας πούμε. Γενικά με ένα τροχό, η δοκός που θα δένει στο παλουκόσελο θα δέχεται δυνάμεις στρέψεις που απαιτούν μουλαροδοκό (σκεφτόμουν προφίλ αλουμινίου για κουφώματα) ή πολύ στενό και ελαφρύ καλάθι πίσω.
Οι 2 τροχοί πάλι δεν έχουν αυτό το πρόβλημα, θέλουν όμως δέσιμο από το πάτωμα για να μην ντελαπάρει.
Και καταλήγουμε στους 3. Ναι ναι 3 τροχούς. 2 μπρος πολύ μικροί και ένας μεγάλος πίσω.
Τα συν:
Όλο το βάρος το παίρνει το trailer, το ποδήλατο μόνο τραβάει.
Μπορείς να βάλεις σύνδεσμο όπως στα ακραξόνια στο αμάξι και το ποδήλατο να παίζει εντελώς ανεξάρτητο (σε ορθοπεταλιά του δίνεις κλίση και δεν επηρεάζει το trailer.
Γλυτώνεις βάρος από τους συνδέσμους με το ποδήλατο και ένα σχοινί να δέσεις στη σχάρα το τραβάς.
Μπορείς να βάλεις εύκολα φρένο, μόνο στον πίσω τροχό. Με 2 θα ήταν μανίκι να φρενάρουν το ίδιο από μία μανέτα. Όποιος έχει οδηγήσει αμάξι που φρέναρε ασύμμετρα καταλαβαίνει πόσο εύκολα έρχεται η στούκα.
Μπορείς να χρησιμοποιείσεις αυτόνομο να πας τον σκύλο, μωρό, σύζυγο για jogging (εσύ θα τρέχεις χαχαχα)
Μπορείς να κάνεις ένα παιδικό μου όνειρο, ένα αυτοσχέδιο αμαξίδιο και να κάνεις αγώνες σε κατηφόρα.
Τα πλην:
Κόστος, πρέπει να αγοραστούν τροχοί... τουλάχιστον οι μπροστά. Βέβαια και έτοιμο να έπαιρνα τους τροχούς κάποια στιγμή θα τους άλλαζα καθώς θα ήταν κινέζικες για τον Μπέος.
Βάρος. Εδώ έχω μια επιφύλαξη βέβαια καθώς γλυτώνεις αρκετά από τη σύνδεση με το ποδήλατο.
Οπότε αν βρω σε λογική τιμή τους τροχούς που έχω στο μυαλό μου πάμε με 3, αλλιώς θα δω.
cheers!
....έβαζες 2 τροχούς και το στήριζες στον άξονα της ρόδας;
Ναι, αυτή είναι πάνω κάτω η υλοποίηση που παίζει.
Με 2 ρόδες όμως
1) Είναι πολύ δύσκολο να βάλεις φρένα
2) Μέρος του βάρους θα πηγαίνει στο ποδήλατο. Και όχι μόνο όμως. Σε λακούβες και ανωμαλίες θα υπάρχει μια δύναμη πάνω κάτω στον άξονα που θα συνδέει το trailer με το QR που αν σκεφτείς το μοχλικό που έχει (πάνω από μέτρο) καταλαβαίνεις ότι 20 κιλά μπορεί να σου ξηλώσουν το ψαλίδι.
Στο amazon βρήκα αυτό που ήθελα.
τροχοί
άξονας
Η τιμή είναι πολύ καλή, η αντοχή σε βάρος τιτάνια, η απορρόφηση κραδασμών σαν να είχες ανάρτηση, το βάρος τους όμως όχι. Είναι ένα + 7 κιλά..... πάμε στα 15 πάνω κάτω. Δεν είναι κακό σε σχέση με τα έτοιμα και αν σκεφτείς την τεράστια διαφορά σε ποιότητα κατασκευής και αντοχή είναι πολύ πολύ καλύτερα. Αλλά είναι βαρύ. Θέλουμε ένα "αγωνιστικό" μουλαροtrailer
Θα ψάξω στην τοπική αγορά για αντίστοιχα και βλέπουμε.
Το καλό με τα τρίκυκλα που δεν έγραψα είναι η ευστάθεια. 3 σημεία ορίζουν πάντα επίπεδο όπως και να είναι. Γιαυτό όλες οι βάσεις (πχ βάση για φωτογραφική) είναι τρίποδα. Με χαμηλό κέντρο βάρους δε θα ντελαπάρει με τίποτα.
θα στρίβει με 3 ρόδες;
Από τη δική μου εμπειρία με παιδικό trailer (2 ρόδες) με το οποίο κουβαλάω τη κόρη μου (13 κιλά) + τσάντες/ομπρέλες/νερά/κουβαδάκια/εργαλεία/ανταλακτικά, άρα πάνω κάτω στα κιλά που θέλεις και εσύ, φρένα δεν μου έχουν χρειαστεί (με mountain και λάστιχο 1,5). Και το έχω πάει και σε κατηφόρες, βέβαια όχι τρελές ταχύτητες, μέχρι 25-30.
Όσο αφορά το σύνδεσμο, αυτός εδώ έχει κάνει πολύ καλή δουλειά:
http://www.instructables.com/id/Yet-Another-Bicycle-Trailer/
Για ρόδες, μπορείς να πάρεις από κάποιο φτηνό μεταχειρισμένο ποδήλατο, bmx ή παιδικό, πχ http://www.car.gr/classifieds/bicycles/photos/3773883/ αλλά μετά θα πρέπει να κάνεις πατέντα για να τις στηρίξεις.
Ή μπορείς να βρεις αυτά τα παλιά παιδικά καρότσια που είχαν 4 ρόδες: http://www.inthemudifoundthee.com/2011_02_01_archive.html
Και εδώ έχει ωραίες ρόδες αλλά θα σου βγει λίγο ακριβό:
http://www.xe.gr/diafora-eidh/karotsakia-anapirika|ad-33174287.html
Τις παρήγγειλα και έρχονται!!
Αν στρίβουν ελεύθερα οι μπρος ή η πίσω ναι.
Επέστρεψα πάλι στο μονόροδο σχέδιο καθώς βρήκα πως θα φτιάξω την κλείδωση να πηγαίνει ελεύθερα αριστερά δεξιά πάνω κάτω αλλά να μη στρέφει και μπατάρει.
Θα ανεβάσω τα σχέδια σε ζωγραφιές καθώς από σχέδια σε γκομπιούτερς δε σκαμπάζω.
@lyhadj
Δώσμου 3 καρέκλες και θα γυρίσω τον κόσμο!
...οσο καλο κι αν ειναι, μην ξεχασεις να παρεις μαζι σου πριν φυγεις, κι ενα πακετο zip ties, η αλλιως ζιπακια, η tie wraps.
Ειναι παναλαφρα, εξαιρετικα ισχυρα, και πολυ ευχρηστα.
Α, ναι, να ειναι ενισχυμενα, και αρκετα μακρυα.
Μπορει να φανουν απιστευτα χρησιμα, και να σε ξελασπωσουν αν κατι "στραβωσει", η αν χρειαστει να κανεις στα γρηγορα καποια μετατροπη, πατεντα, η επισκευη, με ελαχιστα εργαλεια (= ενας μικρος κοφτης).
Επισης, δεν ειναι κακη ιδεα να επισκευθεις το φαναρτζη της γειτονιας σου. Ειδικα για τη στηριξη του τροχου στο πλαισιο-καρεκλα. Με λιγα χρηματα, θα σου κανει τις απαραιτητες κολλησεις (οξυγονο, mig), και θα στηριξεις ευκολοτερα και ισχυροτερα το παλιο πηρουνι με τον τροχο, στο πισω μερος του σκελετου, που θα αποτελει τον τροχο του trailer.
Έχουν άπειρες χρήσεις. Οι αμερικάνοι τα χρησιμοποιούν πλέον και σαν χειροπέδες και τα έχω δει μέχρι και πάνω σε λάστιχα για τα χιόνια.
Τα heavy duty πάρε.
Πολύ ωραία κατασκευή. Μας ανοίγεις την όρεξη για μελλοντικό project, για το σκύλο και τα παιδιά
Σε τα μας άστα αυτά. Σε κατάλαβα εγώ. Ξεκίνησες το πρότζεκτ επειδή ήθελες να κατασκευάσεις. Και ήθελες και το σκύλο μαζί γιατί οι χιώτες πάνε δυο δυο.
Καλά έκανες και απέκλεισες τις τρεις ρόδες. Μεγάλο βάρος, πολύς χώρος, μικρό κέρδος.
Φρένο δε χρειάζεται. 'Ετσι κι αλλιώς πλέον με τρέιλερ το ποδήλατό σου μετατρέπεται σε νταλίκα, οπότε και η οδήγησή σου γίνεται οδήγηση νταλίκας. Αλλά είσαι σα βασιλιάς!
Τη άρθρωση που σκέφτηκες περιμένω να δω...
Πάντως, αν ήθελες να φτιάξεις κάτι πραγματικά άνετο για το σκύλο σου, θα έφτιαχνες κάτι τέτοιο:
http://cargocycling.org/wp-content/uploads/2011/07/biketowork_trailer.jpg
Έχει προχωρήσει καθόλου;
ναι αμέ. Περιμένω όμως 2 πραγματάκια από ebay και έχει μείνει στον πάγο.
Τελικά κατέληξα σε ένα σχέδιο trailer tandem. Να κουβαλάω και τη σύζηγο για καμιά κοντινή απόσταση ή κάνα ανιψάκι και έτσι.
Οπότε χρησιμοποίησα το υπόλοιπο παιδικό ποδήλατο που είχα βρει και όχι το πιρούνι του.
Ελπίζω τώρα το ΣΚ να το τελειώσω, έχω πάραλάβει όλα τα parts.
--Δοκιμή αντοχής κάτω πλαισίου
--Τελικό σχέδιο εκτός του κοτσαρίσματος στο ποδήλατο. Θα πιάνει στο παλουκόσελο και τη σχάρα.
Οκ, απλά δεν παίζεσαι.