Ελεύθερο δεξιά και αριστερά της ζαντας.

12 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
vagosofron
Εικόνα vagosofron
Απών/απούσα

Καλησπέρα, για εναν συγκεκριμένο λόγο, θέλω να εχω ελεύθερο γρανάζι και απο τις δυο πλευρές της ζαντας. Για να γίνει αυτό, πρέπει ο τροχός να είναι απαραίτητα flip/flop και να αλλαξω απλα το fix γρανάζι, ή γίνεται και σε συμβατικό τροχό π.χ. ενός παλιού single, να προσθέσω αριστερά ενα ελεύθερο γρανάζι? Το ποδήλατο δεν το εχω ακόμη, απο τον τρόπο της πατέντας, θα εξαρτηθεί αν θα ψαξω για κάποιο με flip/flop σύστημα ή κάποιο με συμβατικό τροχό.

ΣυνημμένοΜέγεθος
Image icon 7747.jpg93.42 KB
Image icon img_20180108_221953.jpg75.15 KB
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Πολύ παλιότερα νομίζω, σε κάποιο θέμα, είχαμε μια τέτοια κουβέντα. Θα κοιτάξω μήπως το πετύχω κάπου. Δεν ξέρω αν θυμάται κανείς άλλος. Rocka  Rolla, Scrabler, μαζί το κουβεντιάζαμε?

Νομίζω συζητάγαμε για πατέντα για διτάχυτο ποδήλατο, με μετακίνηση της αλυσίδας. 

Εσύ τι ακριβώς θέλεις να κάνεις? Να έχεις 2 επιλογές σε γρανάζια σε μονοτάχυτο?

vagosofron
Εικόνα vagosofron
Απών/απούσα

Την πατέντα θέλω να την κάνω για τοποθέτηση μοτέρ, αριστερά του τροχού.

Ξέρω οτι οι περισσότεροι αντιπαθούν τα ηλεκτριλατα, αλλά είναι ενα project που θέλω να δοκιμάσω. Εχω το κανονικό μου κουρσακι για την κ@υλα μου, αλλά θέλω να κατασκευασω και το ηλεκτρικό ( πείτε το χαζομάρα, ή όπως θέλετε). Γι'αυτό και ψάχνω ενα οικονομικό ποδήλατο για να το ξεκινήσω, έτσι ώστε αν πατωσει, να μη μου κοστίσει ακριβά. Πως το βλέπετε, είναι εφικτό αυτο που ζητάω με τον τροχό?

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

Όλα είναι σχετικά. Εάν το κεντρο απο την αλλη μερια εχει πχ. δισκοφρενο 6 bolt θα μπορουσες  να βαλεις γραναζι με τρυπες (βλέπε σχετικές φωτο). Φαντάζομαι πως υπάρχει πατέντα και για σιμανο center lock.

Υπάρχουν επίσης τετοια κεντρα που είναι βιδωτά κι απο τις δυο μεριες αλλα κοστίζουν (βλέπε εδώ). Ο λόγος που κοστιζουν είναι πως η δευτερη μεριά βιδώνει ανάποδα ώστε να μην σου ξεβιδώσει μολις την χρησιμοποιήσεις.

Τα flip flop νομιζω δεν μπορεις να τα χρησιμοποιήσεις γιατί βιδώνουν στην ίδια φορά (κι ο λογος ειναι πως αντιστρεφεται ο τροχος για να χρησιμοποιηθει το δευτερο γραναζι) αλλά εσενα θα λυθει το γραναζι που θα βαλεις γιατι θα το χρησιμοποιήσεις απο την αναποδη μεριά και θα βγει.

Αν είναι απλά ένα παλιό κέντρο δεν μπορώ να φανταστώ τον τρόπο αλλά φιξας δεν υπήρξα και δεν γνωρίζω.

Arxarios
Απών/απούσα

Άμα βάλεις ένα κλασσικό flip/flop τροχό με αριστερά το ελεύθερο και δεξιά το fix και του συνδέσεις μοτέρ στο αριστερό γρανάζι, τότε όταν κινείσαι προς τα μπροστά ο άξονας του μοτέρ θα γυρίζει πάντα σαν να ήταν φιξ, και δεν θα μπορείς να δώσεις δύναμη στο μοτέρ, καθώς θα γυρίζει το ελεύθερο τρελά. Ή θα πρέπει να βρεις τροχό με ένα κανονικό και ένα ανάποδο ελεύθερο (δεν ξέρω εάν υπάρχει) ή να βάλεις ένα κλασσικό flip/flop τροχό με δεξιά ελεύθερο και αριστερά fix, και το μοτέρ θα περιστρέφεται πάντα.

Εάν ήθελα να κάνω τέτοια πατέντα σε μονοτάχυτο, θα προτιμούσα να βάλω το μοτέρ στο δεξιά chainstay με ένα γρανάζι 16-18 περί το μέσο του πίσω γραναζιού και του δισκοβραχίονα και ελαφρώς προς τα πάνω ώστε να τεντώνει την αλυσίδα, για καλύτερη επαφή. Σου κάνω ένα υποτυπώδες σκιτσάκι, ίσως με πολλή, πολλή, πολλή φαντασία καταλάβεις τι εννοώ. Προφανώς η γωνία σου δεν θα είναι τόσο οξεία όσο αυτή που φαίνεται στο άθλιο μου σκίτσο να είναι γύρω στις 60 μοίρες, μάλλον περί τις 145 θες. Αυτό γίνεται φυσικά μόνο σε μονοτάχυτο ή με hub gears για να έχεις σταθερό chailine, αλλά από την άλλη μπορείς να έχεις είτε fix είτε ελεύθερο. Νομίζω όμως ότι είναι ακόμη πιο εύκολο να υλοποιηθεί από αυτό που σκέφτεσαι, εφόσον φυσικά καταφέρεις με να σταθεροποιήσεις σωστά μοτέρ με το γρανάζι του πάνω στο λεπτό δεξί chainstay.

                                  Ο     <-έξτρα γρανάζι που θα βάλεις στο chainstay, η αλυσίδα θα περνάει από πάνω και το γρανάζι αυτό θα την τεντώνει

                                  / \

δισκοβραχίονας->   Ο__Ο    <-πίσω γρανάζι

                                   ^

           τεντωμένο κάτω μέρος αλυσίδας

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Κάποιος γνωστός έχει μετατρέψει "μόνος του" απλό ποδήλατο με ταχύτητες, βάζοντας βενζινοκινητήρα (εκείνο το άθλιο μοτερ της apollo που δίνουν σε κιτ για ποδήλατα). Έχει προσθέσει αριστερά αλυσίδα και γρανάζι.

Το μόνο που θυμάμαι από την όλη κατασκευή είναι:

- το τελικό αποτέλεσμα ήταν ΠΑΜΒΑΡΥ και άθλιο στο μάτι. Μιλάμε για 25 κιλά ποδήλατο.

- αν και δίνουν οδηγίες, το κιτ θέλει μάστορα-μηχανικό για μηχανάκια. Μόνος σου δεν καταφέρνεις τίποτα.

- αριστερά, το γρανάζι διέλυε τα πάντα, έπρεπε να βιδωθεί με κάτι βίδες "ΝΑ" στο κέντρο για να δουλέψει.

- μετά από 6 μήνες, η μηχανή (κιτ) διαλύθηκε. Πλέον όλο το ποδήλατο έχει μείνει σε αχρηστεία. Θέλει ένα σεβαστό ποσό για να επιδιορθωθεί το μοτέρ και δεν αξίζει.

vagosofron
Εικόνα vagosofron
Απών/απούσα

Arxarios, όσο και αν σου φανεί περίεργο, κατάλαβα τι εννοείς. Από όσα σχόλια διάβασα, μάλλον θα πάω σε απλό τροχό μονοταχυτου και με πατέντα θα προσθεσω ελεύθερο και αριστερά. Αν δεν πετύχει, θα σκεφτώ αλλον τρόπο μεταφοράς της δύναμης του μοτέρ. Το βάρος του σίγουρα δεν θα είναι τόσο απαγορευτικό, γιατί μιλαμε για ενα μοτερ 600γρ και οτι ζυγίζουν οι μπαταρίες και τα περιφερειακά του συστήματος.

Edit, αν έχω εναν στανταρ flip flop τροχό με το ελεύθερο δεξιά και το fix αριστερά, γίνεται να συνδέσω το μοτέρ στο fix και απλα να βαλω ένα ελεύθερο γραναζι στον αξονα του μοτέρ? Απλα θα γυρνάει συνέχεια η μικρη αλυσίδα που θα ενώνει αυτα τα δύο.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

μοτέρ και πετάλι θα δουλεύουν εναλάξ ή και μαζί?

vagosofron
Εικόνα vagosofron
Απών/απούσα

Οταν δουλεύει το μοτέρ, θα δινει κινηση στον τροχό το αριστερό ελεύθερο. Το δεξιά απλα θα γυρνάει ελεύθερα. Οταν κανω πετάλι, θα δίνω κανονικά κίνηση απο δεξιά και το αριστερό ελεύθερο θα γυρνάει ελεύθερα, χωρίς να γυρνάει μαζι του το μοτέρ. Ολο αυτο προσπαθώ να το πετυχω και για τον εξής λόγο, να δινω κίνηση με το μοτέρ και οταν κλείνω το "γκάζι" και σταματάει το μοτέρ, να μην μου κόβει την κίνηση και να συνεχίζει να γυρνάει ο τροχος ελεύθερα ( εξού και το ελεύθερο γρανάζι).

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Διπλό ελέυθερο π.χ. έχεις εδώ... http://www.prowheelbuilder.com/surly-ultra-new-doubl...

Το πρόβλημα όμως θα είναι, όπως είπαν και πιο πάνω, ότι αριστερά θα πρέπει να σου βιδώνει αριστερόστροφα και όχι δεξιόστροφα, όπως είναι μάλλον αυτό εδώ.

vagosofron
Εικόνα vagosofron
Απών/απούσα

Άρα πρέπει να παίξει πατέντα ( με γνώμονα την ασφάλει πάντα)...
Μόλις το δοκιμάσω θα ενημερώσω για το αποτέλεσμα...ΜΕ ή ΧΩΡΙΣ δόντια...

vagosofron
Εικόνα vagosofron
Απών/απούσα

Τελικά αγοράστηκε κιτ μετατροπής και ησύχασα. Ερώτηση σχετικά με τα φρένα...
Ο σκελετός είναι σιδερένιος και δεν έχει υποδοχές για δισκόφρενα. Υπάρχουν πολλά κιτ μετατροπής, αλλά δεν ξέρω πόσο αξιόπιστα και ασφαλή είναι.
Άρα, προσπαθώ να τοποθετήσω δισκόφρενα με κόψε/ράψε/κόλλησε, ρισκάρωντας να χαλάσω έναν όμορφο σκελετό, ή τοποθετώ dual pivot φρενάκια για να έχω μια μικρή βελτίωση.Ε?

contact