Καλησπέρα, είμαι καινούργιος στο ποδήλατο, έχω ένα mtb δεκαετίας, έχει γίνει μια πρώτη αναβάθμιση (πιρούνι, φρένα, σασμάν μπρος-πισω) ο σκελετός είναι αλουμίνο σε πολύ καλή κατάσταση, και για την χρήση που του κάνω ήμουν αρκετά ικανοποιημένος. Τώρα ήρθε η ώρα για κασσέτες, δισκοβραχίωνες μεσαίες τριβές κτλ.
Τι πρέπει να προσέξω για την επιλογή κάθε ανταλλακτικού ξεχωριστά;
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Πες μας τι φοράς τώρα και τι θες να βάλεις.
Τριβή -εαν μείνεις σε κλειστού τύπου- πρέπει
να μετρήσεις το μήκος του άξονα της υπάρχουσας
και να πάρεις το ίδιο. Εαν επιθυμείς εξωτερικά
ποτήρια τότε απλά μαθαίνεις το σπείρωμα της
τριβή και αγοράζεις αντίστοιχα ποτήρια.
Κασέτα και δισκιοβραχίωνας πάνε πακέτο από την
άποψη ότι πρέπει να σκεφτείς τι γρανάζωμα σου
χρειάζεται. Δες τι φοράς τώρα μπρος πίσω από
δόντια, δες ποιές σχέσεις σου φαίνονται βαριές
ή ελαφρυές και το συζητάμε.
Ανάλογα την τριβή μπορείς να πας είτε στον κλασικό
βραχίωνα είτε σε Hollowtec με τα εξωτερικά ποτήρια.
ευχαριστώ για την απάντηση. όπως προείπα είμαι νέος στο άθλημα...
Έχουν κάποια διαφορά στην συμπεριφορά του ποδηλάτου η κλειστή τύπου μεσαία τριβή από αυτήν με τα εξωτερικά ποτήρια;
όσο για το γρανάζωμα, σίγουρα θέλω στη κασέτα μεγαλύτερης διαμέτρου γρανάζια, αλλά δεν ξέρω την διάμετρο της τωρινής. Προτείνεται κάποιος συνδυασμός για χρήση μές στην πόλη ή είναι καθαρά υποκειμενικό το θέμα;
H δεύτερη είναι κάτι σαν αυτή. Τα δυο μαύρα
ποτήρια βιδώνουν δεξιά και αριστερά του ποδηλάτου.
Ο δισκοβραχίωνας περνά μέσα από τα ποτήρια και
βγαίνει από την άλλη μεριά όπου και δένει το
άλλο μπράτσο.
Είναι πιο ελαφρυά, πιο άκαμπτη, η πεταλιέρα λύνεται με ένα
απλό άλεν σε 1 λεπτό και θεωρητικά τα ρουλεμάν στα ποτήρια
δύναται να συντηριθούν. Τα ποτήρια θέλουν ένα τέτοιο για να
βγουν. Το κόστος για ποτήρια δισκοβραχίωνα είναι κοντά στα
60 Ευρώ τελική από rose.de και τα ποτήρια κρατάνε καμιά
20.000χλμ.
H κλειστού τύπου (Shimano UN55) θα σου κρατήσει πολλές
χιλιάδες χιλιόμετρα πολύ περισσότερα από τα ποτήρια),
είναι πιο βαρυά, λιγότερο άκαμπτη, θέλει ειδικά εργαλεία
για να βγει και δεν είναι κάτι απλό που το κάνεις επιτόπου.
To κόστος είναι λιγότερο, 11 Ευρώ + δισκοβραχίωνας.
H διαφορά στη στο πεταλάρισμα είναι κατά τη γνώμη μου τεράστια
αλλά αν μιλάμε για καθημερινό ποδήλατο μετακίνησης τότε δεν έχει
νόημα να πας στην πρώτη λύση η οποία είναι κυρίως για ποδήλατα
τα οποία χρειάζεται να τα λύνεις και να συντηρείς συχνά.
Για το γρανάζωμα πρέπει να μας πεις πόσα δόντια έχουν οι δίσκοι
μπροστά και πόσα δόντια έχουν τα γρανάζια πίσω. Επίσης τι κασέτα
έχεις 7άρα, 8άρα; Γενικά μπορείς να πεις ότι βάζεις κασέτα με
μεγάλα γρανάζια κρατώντας τα ίδια δόντια μπροστά ή βάζεις μικρότερους
δίσκους μπροστά και μικρότερη κασέτα πίσω ή τα κάνεις και τα δυο
δηλαδή μεγάλη κασέτα μικρούς δίσκους.
Μέτρα δόντια και μπες μια στο παρακάτω για να δεις τα πατήματά σου.
Υπολογισμός γραναζώματος και στροφαρίσματος