Καλησπερα σε ολους, θα ηθελα τα φωτα σας για καποιες μετατροπες που σκεφτομαι.
1. Τι διαφορες εχει ο σκελετος ενος ποδηλατου κουρσας με τον σκελετο ενος mountain ως προς την γεωμετρια;
(για να διευκολυνω λιγο τις απαντησεις ας ονομασουμε "Α" την αποσταση μεταξυ σελας-λαιμου, "Β" την αποσταση κεντρου πεταλιων-λαιμου, "Γ" την αποσταση κεντρου πεταλιων - σελας, "Δ" την αποσταση απο το κεντρο των πεταλιων - κεντρο του πισω τροχου, εννοειται οπου γραφω σελα εννοω απο το σημειο του σκελετου που μπαινει το παλουκοσελο)
2. Τα φρενα τις κουρσας υστερουν σε δυναμη πεδησης απο τα v- brakes; και ποιες ειναι οι διαφορες τους σαν συμπεριφορα;
3. Υπαρχει δυνατοτητα να μπουν σε σκελετο κουρσας v brakes και αν ναι υπαρχει καποιος ανταπτορας ή προτεινεται καποια πατεντα σε καποιον αλουμινα για να κοληθουν οι υποδοχες στον σκελετο και στο πηρουνι της κουρσας;
4. Για να περασω τις ντιζες φρενων και ταχυτητων μεσα απο τον σκελετο θα μπορουσα να ανοιξω τρυπες στον σκελετο και σε ποια σημεια θα μπορουσε να γινει αυτο χωρις να ειναι επικυνδηνο για την συνοχη του σκελετου; Μπορει να γινει κατι τετοιο και ειναι καλυτερο να ειναι αλουμινενιος ή σιδερενιος ο σκελετος;
Αυτα προς το παρον και ευχαριστω εκ των προτερων αφου ξερω οτι ειναι δυσκολες ως προς την εξηγηση οι απαντησεις..
γενικές απαντήσεις
1. Των "mountain" είναι πιο μαζεμένος, ο διαγώνιος έχει
αρκετά μεγαλύτερη κλίση, το ίδιο και ο κάθετος. Η μεσαία
τριβή είναι ψηλά για να έχει απόσταση από τα κοτρώνια.
2. Τα καλά vbrakes και τα καλά κουρσάδικα σε φέρνουν καπάκι
για πλάκα. Διαφορές σαν συμπεριφορά δεν έχω δει, ισάξιο
φρενάρισμα και στα δύο, ίσως λίγο καλύτερο στα vbrakes
λόγω μεγαλύτερου τακακίου.
3. Για να μπουν vbrakes σε ένα πηρούνι θα πρέπει να υπάρχουν
οι βάσεις/πύροι. Αν δεν υπάρχουν τότε δεν μπαίνουν. Πατέντα
μπορεί να γίνει, σε ατσάλινο πηρούνι μπορείς να βάλεις πύρους
αλλά μετά θα χρειαστείς και τη γέφυρα για να μην ανοίγουν τα
πόδια του πηρουνιού.
4. Σε αλουμινένιο σκελετό δεν ξέρω, σε σιδερένιο γίνεται απλά
να προσέξεις μη πέσεις πάνω στο λεπτό σημείο αν πρόκειται για
σωλήνα διαφορετικών διατομών.
Σειρά μου τώρα.
1. Τι θες αν κάνεις;
2. Έχεις δοκιμάσει να αλλάξεις ντιζοκαλώδια και τακάκια
στο υπάρχων σύστημά σου;
Σε ευχαριστω παρα πολυ για την απαντηση!
Εχω ενα οχι καθαροαιμο κουρσακι (διπατη ζαντα 700,αλουμινενιο σκελετο αλλα με μεγαλη διαμετρο στην διαγωνιο και) απο το οποιο ειμαι πολυ ευχαριστημενος και σκεφτομαι αν με μια μικρη μετατροπη (αλλαγη ελαστικων και ενα mountain λαιμο και τιμονακι) θα μπορω να το μετατρεπω σε ψιλοτρεκιν ωστε να παταω κανα χαλαρο χωματοδρομο (μη φανταστεις πολυ τρελα πραγματα)τις μερες που υπαρχει τετοια ορεξη Ή να κουβαλαω μαζι τα αντιστοιχα ανταλακτικα και να κανω μικτες βολτες ασφαλτο και εισοδο σε πιθανο δασικο χωματινο κομματι ωστε να μη φορτωνω το ποδηλατο σε αμαξι...
Σκεφτομαι και την αντικατασταση του πηρουνιου με αναρτηση αλλα ξερω πως ειναι πιο μπελαλιδικη διαδικασια.. αυτα!
Πολλά τα λεφτά, πολύς μπελάς.
Οι mountain μανέτες δε συνεργάζονται με τα κουρσάδικα φρένα.
Επομένως θα χρειαστείς ξεχωριστές μανέτες που να κάνουν για
κουρσάδικα φρένα και να πιάνουν σε flatbar τιμόνι. Βγάζει
η Shimano, βγάζει νομίζω και η Tektro. Θα χρειαστείς χειρι-
στήρια ταχυτήτων και ενδεχομένως μπροστά εκτροχιαστή και
κασέτα.
Όλα αυτά για να πατάς πατημένο χώμα και μάλιστα χαλαρα...
Δες αν παίρνει φαρδύτερο λάστιχο το ποδήλατό σου και βάλτο.
Ανάρτηση για πατημένο χώμα και χαλαρά δεν τη χρειάζεσαι και
θα μπλέξεις ακόμα περισσότερο. Εγώ μπαίνω χώμα με 700x23c
ελαστικό και δεν έχω πρόβλημα.