Καλημέρα,
Πρόσφατα αγόρασα ένα Ideal Megisto 2012 και θέλω να κάνω μια ερώτηση όσον αναφορά ανηφορικούς δρόμους.
Ακόμη και μικρή αν είναι η ανηφόρα, στην μεγάλη ταχύτητα κουραζόμουν (πόδια/γόνατα) και με ανάγκαζε να πηγαίνω αργά, οπότε κατέβηκα ταχύτητα να δω πως θα πάει όμως αυτό που πρόσεξα είναι ότι εκεί το πετάλι έγινε πιο γρήγορο και δεν βοήθησε καθώς η ανηφόρα αυτή δεν ήταν αρκετά μεγάλη.
Στην περιοχή μου έχει αρκετούς τέτοιους δρόμους και προσπαθώ να καταλάβω ποιος συνδυασμός ταχυτήτων είναι ο καλύτερος. Υπάρχει κάποιο standard σε αυτό ή απλά θα πρέπει να βρω τον συνδυασμό μόνος μου;
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Έχεις τρεις δίσκους μπροτά και 8 ή 9 γρανάζια πίσω.
Την ανηφόρα είτε θα την ανέβεις με το μικρότερο μπρο-
στά (1η) και κάποια από τις 1-2-3-4η πίσω, είτε με τον
μεσαίο και κάτι αντίστοιχο πίσω.
Τον μεγάλο δεν θα τον χρησιμοποιείς σε ανηφόρες, εκτός
αν έχεις μαζέψει πολλά χιλιόμετρα από πριν ή είσαι καλά
προπονημένος και μπορείς να τον στροφάρεις εύκολα.
Ποιά εννοείς μεγάλη ταχύτητα και ποιά μικρή; Τι δίσκο
είχες μπροστά και τι γρανάζι πίσω;
Γενικά ο μεγάλος μπροστά (3η) είναι για κατηφόρες και
πορείες με σταθερό ρυθμό και τον δουλεύεις με τα μικρά
γρανάζια πίσω. Ο μεσαίος είναι ο βασικός που θα δουλεύεις
με όλα γρανάζια. Ο μικρός είναι για ανηφόρες και νταμάρια
και τον δουλεύεις με τα μεγάλα γρανάζια.
για αρχή δες μήπως έχεις χαμηλά την σέλα
:D
από εκεί και πέρα δες τις στροφές σου
στις ανηφόρες πάμε με 60-70 σ.α.λ
και στην ευθεία με 85-100 σ.α.λ
Μικρή ταχύτητα εννοούσα τις 1-4 πίσω όπως λες και εσύ, και απ'ότι θυμάμαι τις δοκίμασα και με τον 1 μπροστινό και τον 2, με ίδιο αποτέλεσμα. Προφανώς στον μικρότερο δίσκο(1) χρησιμοποίησα μεγαλύτερο γρανάζι για αντιστάθμιση αλλά δεν είδα διαφορά. Θα ξαναδοκιμάσω βέβαια.
Για το θέμα της σέλας(η οποία δεν μου φαίνεται να είναι χαμηλά - το αντίθετο) σε ευθείες δεν είχα πρόβλημα κανένα, δεν ξέρω αν έχει διαφορά με τις ανηφόρες η ρύθμιση.
Και κάτι τελευταίο αλλάζοντας καμιά φορά στον μεσαίο δίσκο(2) έτριζε η αλυσίδα και παίζοντας λίγο με τον λεβιέ ξεκόλλησε. Αυτό συνέβη 1-2 φορές, είναι φυσιολογικό ή να πάω να το κοιτάξουν;
το θέμα δεν είναι τι σου φαίνεται
αλλά τι είναι το σωστό
στις ευθείες θέλει χλμ για να πονέσουν τα γόνατα
στην ανηφόρα θέλει μέτρα
:D
το στροφοάρισμα πως είναι?
Δεν ξέρω ακριβώς τους όρους κτλ, αλλά γενικά μου φάνηκε δύσκολο. Ειδικά στους μικρούς ανηφορικούς δρόμους χρειάστηκε προσπάθεια για να επιταχύνω (και να μην πηγαίνω σαν σταματημένος). Δεν ξέρω αν έχει να κάνει με το ποδήλατο ή με εμένα (μιας και δεν είμαι σε φόρμα αυτόν τον καιρό).
28-38-48 έχεις μπροστά
11-13-15-18-21-24-28-32 έχεις πίσω.
Το γρανάζωμα είναι αυτό που είναι, το ποδήλατο
γενικά δεν θα σε βοηθήσει καθώς έχει όρθια στάση
και ανούσια ανάρτηση αλλά απλά είναι θέμα φόρμας.
Μόλις τη βρεις θα δουλεύεις κυρίως μεσαίο δίσκο
με 1-2α πίσω στις ανηφόρες και τον μικρό μάλλον
θα τον ξεχάσεις. Όχι ότι είναι το ιδανικότερο
γρανάζωμα για μέσα στην πόλη το 28/38/48 αλλά
λέμε τώρα...
Δοκίμασε να ρίξεις πιο μπροστά το τιμόνι αλλάζοντας
την κλίση του λαιμού ή κατεβάζοντας 1-2 δαχτυλίδια
το τιμόνι.
Αυτά πως βγαίνουν και σε τι θα βοηθήσει η αφαίρεσή τους;
βασικά μπορείς να μου πεις αν είσαι σίγουρος για το ύψος της σέλας
μπορείς να μετρήσεις τις στροφές σου όταν ποδηλατείς???
και μια φωτό από τα πλάια του ποδηλάτου να δούμε αναλογία σέλας τιμονιού
πιο συγκεκριμένα, το λένε οριζόντια συνιστώσα της βαρύτητας....
Στην ευθεία είναι μηδενική, στην ανηφόρα... παίρνει μπόι και μεγαλώνει...
Και σε τραβάει πίσω.
Και εκεί που πεταλάριζες μια χαρά, ξαφνικά "βαραίνει" το πετάλι.
Αν έχεις πόδια και πνευμόνια ΓΕΡΑ / ΓΥΜΝΑΣΜΕΝΑ, απλά θα σφίξεις μυες και θα συνεχίσεις σχεδόν σαν να μην συμβαίνει κάτι ιδιαίτερο (ειδικά αν είναι μικρές κλίση και μήκος της ανηφόρας).
Αν είσαι στην άλλη πλευρά της γραφικής παράστασης, απλά θα κατεβάσεις ταχύτητα, θα επιλέξεις πιο μαλακιά σχέση. Που σημαίνει ότι θα ελαφρώσει το πετάλι, αλλά θα μειωθεί η ταχύτητά σου.
Αν η κλίση είναι θανατηφόρα και το μήκος μεγάλο (πχ αν ανεβαίνεις την Πάρνηθα για 1η φορά) ίσως χρειαστεί να κατέβεις και να το κόψεις με τα πόδια για μερικά λεπτά.... (ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΤΥΧΕΙ, πίστεψέ με)
Δεν βλέπω κάτι περίεργο σε όλο αυτό.... κάτι που πρέπει να σε προβληματίζει.
Έχεις ένα σκασμό σχέσεις ("ταχύτητες") να επιλέξεις. Βρες την σωστή, ΑΥΤΗΝ ΠΟΥ ΘΑ ΣΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΤΑΛΑΡΕΙΣ με γρήγορο ρυθμό, πχ 60-70 στροφές ανά λεπτό στα πετάλια, σφίξε δόντια και ανέβα.
Την πρώτη φορά θα ιδρώσεις, θα ανάψεις, θα νιώθεις την καρδιά έτοιμη να εκραγεί, την 5η φορά θα είναι καλύτερα, την 100η δεν θα πολυκαταλαβαίνεις...
Υπάρχουν μικρά κόλπα, που μπορεί να σε βοηθήσουν.
1. ΒΑΘΕΙΕΣ ΑΝΑΣΕΣ. Οι μυς παλεύουν, βογγάνε, ΔΩΣΤΟΥΣ ΟΞΥΓΟΝΟ, μην κρύβεις το λαχάνιασμα επειδή κοιτούν οι κοπέλες δίπλα στη στάση του λεοφορείου...(το πιασες το υπονοούμενο...ε?).
2. Αν το έχεις δοκιμάσει και "το 'χεις", σήκω ορθοπέταλο για 5-10 πεταλιές. Θα καταναλώσεις παραπάνω ενέργεια, αλλά θα πάρεις ταχύτητα, θα ξεμουδιάσει λίγο ο κ*λ*ς σου κλπ κλπ.
3. Γενικά, ρίξε το βάρος σου μπροστά, ακόμα και αν δεν σηκωθείς από τη σέλα. Σκύψε μπροστά και λύγισε αγκώνες όσο μπορείς.
4. Κράτα το τιμόνι δυνατά και "τράβα το", σαν να θέλεις να το φέρεις προς το στέρνο σου.
(τα Νο 2,3,4 έχουν το ίδιο νόημα ή μάλλον τον ίδιο σκοπό).
5. βάλε κουμπωτά πετάλια - παπούτσια ή καλουπιέδες και πεταλάρισε με στυλ "πάτα-τράβα". Ψάξε να βρεις τι ακριβώς σημαίνει. Ουσιαστικά, βάζεις στο "παιχνίδι" μυικές ομάδες των ποδιών που μέχρι πριν λίγο "κοιμόντουσαν", άρα είναι ξεκούραστες και μπορούν να παράξουν έργο "τώρα στα δύσκολα".
Αυτά.
Οι ανηφόρες θέλουν τρόπο.
Για να γίνουν πιο εύκολες.... πρέπει απλά να κάνεις συχνά... ανηφόρες...
(ακούγεται αστείο, αλλά είναι η αλήθεια)
Καλές πεταλιές.
Υ.Γ. ένα λάθος που κάνουν πολλοί και συχνά. Την ανηφόρα την ανεβαίνουμε ΜΕ ΤΟΝ ΡΥΘΜΟ ΜΑΣ. Αν προσπαθήσεις να ακολουθήσεις τον ρυθμό άλλου (πιο δυνατού) ΘΑ ΚΑΕΙΣ ΠΟΛΥ ΓΡΗΓΟΡΑ. και μετά δεν έχει "γυρισμό" ... κατεβαίνεις απλά και το παίρνεις στα χέρια ...
Ευχαριστώ πολύ για τις συμβουλές θα τις δοκιμάσω.
Φωτογραφία:
Τα νούμερα που σου έγραψα είναι ο αριθμός των δοντιών
που έχουν οι δίσκοι μπροστά και τα γρανάζια της κασέτας
πίσω. Η παύλα ανάμεσα δεν είναι το σύμβολο του μείον,
απλά την έβαλα για να ξεχωρίσουν οι δίσκοι και τα γρα-
νάζια.
Αν πάλι η ερώτηση ήταν για κάτι άλλο, τότε ρίχτη ξανά :)
Για τα δαχτυλίδια ήταν η ερώτηση, αυτά δεν είναι που βρίσκονται κάτω από το τιμόνι και περιστρέφονται;
ανέβασε την σέλα βγάλε τους αποστάτες
σύμφωνα με αυτά που είπες πολύ πιθανόν η σέλα σου να είναι χαμηλά
πατας το πεντάλ με την φτέρνα το πηδάλι και το πόδι πρέπει να είναι τεντομένο
δες αυτά για αρχή
:D
και περιμένω να μου πεις και στροφές που έχεις
βασικά από που είσαι????
αν είσαι από θεσ/νικη μπορούμε να το δούμε μαζί το στήσιμο του ποδηλάτου και να σου πω 1-2 πράγματα σχετικά με αυτό
αν όχι από εδώ
αν είσαι θεσ/νικη πάρε με τηλέφωνο να συνενοηθούμε μιας και σήμερα πάω θεσ/νικη
6973304454
πέτρος
Έτσι ακριβώς είναι...
Μη κολάμε με ποια ταχύτητα κουμπωμένη στο σαζμάν θα ανέβουμε, αρκεί να ανέβουμε.. Η επανάληψη σε μικρά τακτά χρονικά διαστήματα θα μας δώσει καλύτερο αποτελέσμα σταδιακά...
60-70 στροφές ανά λεπτό στα πετάλια... Υπάρχουν ανηφόρες που έχουν Μ.Ο. ταχύτητας 6-7-8 χλμ/ώρα.... Εκεί μιλάμε για λιγότερες στροφές.λεπτό...
Από Αθήνα είμαι.
Λοιπόν, επειδή και το παιδί που το είχε πριν είχε ίδιο ύψος νομίζω πως η ρύθμιση στην σέλα είναι σωστή (αν έγινε σωστή ρύθμιση στο κατάστημα).
Όταν είμαι καθιστός στο ποδήλατο τα πόδια μου πατάνε με τις μύτες στο έδαφος. Τώρα για το πόδι που πρέπει να είναι τεντομένο και εκεί φαίνεται να είναι σωστά(ίσως λίγο πάνω από τις 30 μοίρες) όπως στην εικόνα:
Όσο για τις στροφές θα ενημερώσω σύντομα.
έτσι, γενικά και αόριστα:
1. τα δακτυλίδια όντως βρίσκονται κάτω ή πάνω από τον λαιμό. ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΥΡΙΖΟΥΝ. Όταν είναι ΣΩΣΤΑ σφιγμένα τα ποτήρια (και σωστά κομμένο το steerer του πιρουνιού), ΔΕΝ ΓΥΡΙΖΟΥΝ.
2. Βγάζοντας δακτυλίδια από κάτω (και βάζοντας απο πάνω από το λαιμό), μετατοπίζεις την θέση οδήγησης. Αν ανεβάσεις και την σέλα ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ (έχουν γραφτεί 728 θρεντς για τή σωστή ρύθμιση σέλας στις 3 διαστάσεις) τότε το κέντρο βάρους μάλλον θα μετατεθεί προς τα εμπρός. Δεν θα κάθεσαι σαν πασάς στη σέλα, θεωρητικά θα ανεβαίνεις ευκολότερα στις ανηφόρες.
3. υπάρχουν ανηφόρες που πρέπει να κάνεις ισσοροπία για να μην πέσεις από τη σέλα, με ταχύτητες κάτω από 5χ.α.ω., αν χάσεις πεταλιά έπεσες... (είναι παρακάτω στην ύλη.... και εκτός θεμάτων εξετάσεων..
)
4. Για να μάθεις να ανεβαίνεις ανηφόρες (μιλάω για χορταστικές ανηφόρες, με αρκετό μήκος)... κανονικά... θέλεις ένα καρδιοσυχνόμετρο. Βλέπεις παλμούς και ανάλογα επιλέγεις την κατάλληλη σχέση (...αν την έχεις...). Έτσι ώστε να μην καείς.
Κάνοντας 3-4 φορές το ίδιο (πχ ίδια ανηφόρα σε 3-4 διαδοχικές εβδομάδες), μαθαίνεις στα τυφλά ποιός περίπου είναι "ο ρυθμός" σου.
ΦΥΣΙΚΑ σε απλές "καθημερινές" ανηφόρες της Αθήνας (ΟΚ, δεν μιλάω να ανέβεις στο Λυκαβητό) όλα αυτά είναι περιττά. Το σώμα θα σφίξει και όλα θα έρθουν όπως πρέπει. ΑΡΚΕΙ να υπάρχει συχνή άσκηση, κοινώς ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ...
5. στην πιο πανω φωτο υπάρχει ΣΟΒΑΡΟ ΛΑΘΟΣ. Το πέλμα πατάει λάθος στο πετάλι. Ψάξε βρες τη σωστή, ώστε να σου εντυπωθεί, και κάνε practice. Σημαντικό μέρος της δύναμης σου πάει τσάμπα....
1) Το ότι γυρίζουν μπορεί να παρουσιάσει πρόβλημα; Να το πάω σε κατάστημα να το ελέγξουν;
3) Εντάξει δεν μίλησα για μεγάλες ανηφόρες, απλά ο δρόμος είναι ανηφορικός και με τέτοιο τρόπο που η μεγάλη ταχύτητα κουράζει και η μικρή είναι πολύ γρήγορη (με 8-9χλμ πήγαινα). Αλλά όπως είπαμε ίσως είναι περισσότερο θέμα φόρμας καθώς είχα να αθληθώ γύρω στους 2 μήνες λόγο ασθένειας.
5) Η εικόνα είναι από το manual της ideal, όταν λες να βρω την σωστή εννοείς εδώ στο forum;
1. Ξεβιδώνεις την τάπα πάνω από το λαιμό
2. Ξεβιδώνεις τις βίδες στα πλαϊνά του λαιμού.
3. Αφαιρείς το λαιμό.
4. Αφαιρείς όσα δαχτυλίδια θες (ένα τη φορά καλύτερα).
5. Τοποθετείς το λαιμό.
6. Τοποθετείς τα δαχτυλίδια.
7. Τοποθετείς την τάπα.
Το πόσο θα σφίξεις την τάπα θα το δεις το παρακάτω άρθρο.
Γενικά θέλουμε τόσο σφίξιμο ώστε να έχουμε ανάλαφρο τιμό-
νι χωρίς όμως να παίζει μπρος πίσω όταν πατάμε φρένο ή
να ξεσφίγγει όταν πέσουμε σε 1-2 λακούβες.
Ρύθμιση ποτηριών πηρουνιού.
Για το ύψος της σέλας, βάζεις φτέρνα στο πετάλι, κατεβάζεις το
πετάλι κάτω μέχρι να έρθει στην ίδια ευθεία με τον κάθετο σωλή-
να (εκεί που μπαίνει το παλουκόσελο), κοιτάς το πόδι σου να είναι
τεντωμένο είτε μια ιδέα λυγισμένο. Από την είκόνα που έβαλες, είτε
η σέλα είναι πολύ χαμηλά είτε το νούμερο του ποδηλάτου μεγάλο.