Η ερώτηση είναι από πανω. Λιγες παραπάνω πληροφορίες. Έχω σιμανο μηχ δισκόφρενα σε ενα Σκοτ ασπεκτ 40..δεν τα χω αλλάξει ποτέ αλλά έχω βάλει καινούργια τακάκια πριν κάνα 6 μηνο..το ποδήλατο το χω 3 χρόνια και η χρήση ειδικα τους τελευταίους 6 μηνες είναι μόνο πόλη.. Τα φρένα δεν τα παταω συνέχεια αλλά λίγο και απότομα.. Στον 1.5 μήνα έχω αλλάξει ντιζα πίσω 5 φορές γιατί μου την σπάει (όχι παντα απότομα αλλά μερικές φορές νήμα νήμα ) και 2 φόρες μπροστά.. Γιατί γίνεται αυτό;
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Κι αν μπορεις να ανεβασεις και καμμια φωτογραφια που να φαινεται το σημειο που κοβεται η ντιζα θα βοηθουσε.
Συνηθως οι ντιζες κοβονται οπου τσακιζουν υπερβολικα, και δεν εχει σημασια η δυναμη που πατας τη μανετα του φρενου.
99 στις 100 φορες, τα συρματοσχοινα κοβονται ειτε στην αρχη τους (στη μολυβενια "μπιλλια" της μανετας), η στο σημειο που τα σφιγκει η βιδα στη δαγκανα του φρενου.
Και ναι, σχεδον παντα τα συρματοσχοινα κοβονται τριχα-τριχα.
Και αυτο οφειλεται στην υπερβολικη κοπωση του υλικου, λογω υπερβολικου τσακισματος του (καθε νηματος του) συρματοσχοινου.
Η ντιζα κόβεται ακριβως στη βίδα σύσφιξης με το κινούμενο κομματι του δισκοφρενου..
Φωτο δύσκολο αλλά θα προσπαθήσω.
Λοιπον βρηκα το προβλημα και τη λυση. Αρχικά τελικά κόβεται γιατί έχω περιορίσει την κίνηση του κινητού μέρους του δισκόφρενου. Δηλαδή όταν πατάω φρένο στο τέρμα τότε το καλώδιο δημιουργεί μια γωνία για να μειώσει στο ελάχιστο την απόσταση . Η γωνία αυτή είναι αντίθετη στην κίνηση του με αποτέλεσμα η φόρτιση του να είναι τέτοια που να σπάει
.
Η λύση είναι όταν δένεις το σύρμα στο κινητό μέρος του φρένου , αυτό να βρίσκεται στη μέγιστη δυνατή διαδρομή. ¨Ετσι όταν πατάς φρένο αυτό θα έρχεται σε ευθεία κρατώντας και το σύρμα σε ευθεία , περιορίζοντας έτσι τις εφελκυστικές τάσεις άρα μεγαλώνοντας και το προσδόκιμο ζωής.
Αν κάποιος πιστεύει ότι το κατάλαβα λάθος ας το σχολιάσει. Εγώ το έγραψα για κάποιον που μπορεί να έχει παρόμοιο πρόβλημα.