Ηλεκτρική αυτάρκεια στο ποδήλατό μας - τελική λύση;

8 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Το ερωτηματικό στον τίτλο οφείλεται, για λόγους σεβασμού προς αυτούς που προηγούνται όσο και προς αυτούς που θα ακολουθήσουν. Ο καλός ο χάκερ πάντα μαθαίνει από τους άλλους και δεν κρατάει τίποτα για τον εαυτό του. Μπαίνοντας στο ποδηλατικό hackerspace, μείνε και συ ελεύθερος και ανοιχτός. Η γνώση δεν έχει πατέντα. Ψάχνε, βλέπε, άκου, γνώρισε.

Η προσπάθεια ανταμείβεται, γι΄ αυτό πρώτα πέρασε από τις εξής σελίδες:
- http://www.circuitstoday.com/variable-power-supply-using-7805
- https://www.youtube.com/watch?v=IjJWWGPjc-w
- http://pilom.com/BicycleElectronics/DynamoCircuits.htm
- http://www.circuitstoday.com/ic-voltage-regulators#adjustable-regulator
- http://www.podilates.gr/node/12947
- http://i-alli-ellatha.blogspot.gr/2014/07/pedal-power.html

Στην τελευταία από τις παραπάνω σελίδες, περιγράφω μια λύση στο πρόβλημα της ηλεκτρικής αυτάρκειας κατά τη μετακίνηση με ποδήλατο. Η πράξη έδειξε ότι όλα αυτά πράγματι δουλεύουν: φορτίζω τηλέφωνα, κινητές συσκευές που δέχονται ρεύμα USB, μπαταρίες κάθε είδους ακόμα και των φωτογραφικών μου μηχανών. Ο σκοπός επετεύχθη. Όμως το μυαλό ενός tinkerer, ή γαλλιστί bricoleur, πάντα βλέπει μπροστά: θέλω μία ανόρθωση που να κάνει για όλα, δηλ. να μπορώ να ελέγχω το ρεύμα εξόδου. Ψάχνοντας λοιπόν στο διαδίκτυο βρήκα κατασκευές με adjustable voltage regulator, και κατεσκευάσθη το περί ου ο λόγος νέο εξάρτημα.

Οι επαφές του με τον έξω κόσμο τρεις: η είσοδος από το δυναμό AC, η έξοδος συνεχούς ρεύματος DC, και το ποτενσιόμετρο στο πλάι για να ελέγχω την τάση εξόδου κατά βούληση on the fly. Κοτσάρισα στην έξοδο εν παραλλήλω ένα voltage display βεβαίως για να έχω monitoring της τάσης (βρήκα κουτάκι διαφανές και δεν χρειάστηκε να ανοίξω μια ακόμη τρύπα) και ανάλογα με τις συνθήκες, δηλ. την ταχύτητα και το ρεύμα που τραβάει η συσκευή, κατά την πορεία απλώς παίζω λίγο με το ποτενσιόμετρο, και δίνω στη συσκευή ακριβώς την τάση που θέλω.

Αρχίζουμε λοιπόν να παίζουμε με διάφορες καταναλώσεις. Πρώτα πρώτα το βασικό, τα φώτα πορείας. Οι φωτο που ακολουθούν τραβήχτηκαν πρόχειρα στο χέρι (ISO1600, f3,5, s15, ταχύτητα ποδηλάτου ~15χλμ/ώρα), αλλά τις παραθέτω απλά για να πάρεις μια ιδέα/άποψη από τη θέση του πιλότου.

Πρώτη περίπτωση, φωτισμός πορείας με ένα spot LED με τα εξής χαρακτηριστικά: 12Volt / 4Watt / 320 lumens / χρώμα 6500K / (θεωρητική) γωνία spot 30 μοίρες. Bρίσκεις παντού στο εμπόριο κάτω από 5 ευρώ. Ιδανική λύση για πόλη, γιατί δίνει φως διάχυτο, βλέπεις καλά σε απόσταση 25-30 μέτρα (σε σκοτεινό περιβάλλον) και το φως είναι λαμπρό και δεν περνάς απαρατήρητος στο δρόμο σε καμία περίπτωση γιατί οι άλλοι βλέπουν ένα έντονο φως να έρχεται και μη ακούγοντας θόρυβο μηχανής αναρωτιούνται τι όχημα είναι αυτό! Το μπλε μου voltage monitor χτυπάει μέχρι 8 volts στις κατηφόρες υπό αυτή την καταλάνωση, γιατί το λεντάκι θέλει περισσότερο ρεύμα που το δυναμό δεν έχει να δώσει, όμως με το φως που βγάζει βλέπεις μια χαρά. Εναλλακτικά, μπορείς να έχεις λεντάκι με μικρότερη θερμοκρασία χρώματος για την ομίχλη (γνωστό πρόβλημα στα ψυχρά LED).

Η πρώτη περίπτωση:

Η δεύτερη περίπτωση είναι με έναν φακό του εμπορίου τροποποιημένο (hacked), με μια σχετικά στενή δέσμη spot (σημασία έχει εδώ το φανάρι), που δέχεται λεντάκι το οποίο εύκολα αλλάζεται αν ποτέ καεί (δεν ξέρω αν ποτέ συμβεί αυτό), και επίσης το οποίο δένει με θερμαγωγό αλοιφή στο μέταλλο του φακού για καλή απαγωγή θερμότητας. Αυτό είναι σημαντικό γιατί ένα λεντάκι 3watt δίνει αρκετή θερμότητα. Τα λεντάκια αυτά τα βρίσκεις πάμφθηνα μέσω διαδικτύου και λειτουργούν σε ένα εύρος τάσης πολύ ευνοϊκό για δυναμό ποδηλάτου "6V/3W" και η συγκεκριμένη ισχύς των 3watt έχω καταλήξει ότι είναι η βέλτιστη που ταιριάζει για σοβαρή ποδηλατική χρήση. Η ορατότητα πλέον με αυτό εκτινάσσεται στα 80 μέτρα, και δεν αστειεύομαι (να μην πω παραπάνω). Αυτή η περίπτωση είναι ιδανική για γρήγορη ποδηλασία εκτός πόλης και μεγάλες ταχύτητες. Έχει σημασία η χοάνη του φωτιστικού σώματος να πετάει το φως σε μια καλή γωνία, δηλ. να μην διαχέεται άσκοπα πλευρικά αλλά να στοχεύει στο κέντρο σε μια περιοχή που βολεύει. Έχει πλάκα να κατεβαίνεις βουνό νύχτα και να βλέπεις μπροστά σου σαν να οδηγάς μοτό, και στις στροφές το φως να φτάνει στην απέναντι πλαγιά. Επίσης αυτά τα λεντάκια έχουν το μεγάλο πλεονέκτημα ότι αποδίδουν από πολύ χαμηλά (εύρος τάσης) σε σημείο που να έχεις φως για να βλέπεις καλά ήδη από την ταχύτητα των 6χλμ./ώρα (δηλ. ταχύτητα περπατήματος). Μάλλον χάνεις λίγο φως στις υψηλές ταχύτητες (λίγο, πρακτικά δεν είναι σοβαρό) σε σχέση με ένα LED των 4 watt, αλλά κερδίζεις σημαντικά στις χαμηλές (ανεβαίνεις αργά σε ανηφόρα και βλέπεις κανονικά).

Η δεύτερη περίπτωση:

Και βέβαια εδώ μιλάμε πάντα για ηλεκτρικό ρεύμα που προέρχεται από το δυναμό σου! Σίγουρα υπάρχουν λύσεις για φωτισμό στο ποδήλατο με πολύ ισχυρό φως, αλλά που χρησιμοποιούν μπαταρίες. Εδώ μιλάμε για μία πλήρη ανεξαρτησία με ρεύμα που προέρχεται από την δική σου κίνηση αποκλειστικά και μόνο, χωρίς να δίνεις δεκάρα για μπαταρίες, μπρίζες, και άλλες εξαρτήσεις. Μιλάμε για λύση του τύπου "το φοράω και φεύγω" ατάκα κι επιτόπου, χωρίς επιπλέον υλικά αναμονές ή άλλες απαιτήσεις, και για φως αρκετό ακόμα και σε χαμηλές ταχύτητες.

Και βέβαια, εκτός από τον φωτισμό, μπορείς να κοτσάρεις οποιαδήποτε συσκευή παίρνει συνεχές ρεύμα, δηλ. έχουμε και λέμε: τηλέφωνα, tablets, mobiles, power banks, φορτιστές μπαταριών. Φορτίζω μπαταρίες ΑΑ, ΑΑΑ, και αυτές των φωτογραφικών που είναι 7,4 και θέλουν 8volts και κάτι (περισσότερα σε σελίδα που έχω παραθέσει). Το όριο των volts το ρυθμίζω με το ποτενσιόμετρο.

Με αυτά και αυτά, με λιγότερα από 100 ευρώ συνολικά μαζί με ένα δυναμό (υπάρχουν φτηνά από ~25 ευρώ), μπορείς να έχεις ηλεκτρική ανεξαρτησία στο ποδήλατό σου. Στο καθαρά τεχνικό κομμάτι, μετά από αυτά τι θα μπορούσε να ακολουθήσει; Δεν ξέρω τι μπορεί να προκύψει, όπως αυτό που λένε κάτι γλώσσες για ένα arduino στο πιλοτήριο, ένα μίνι που δουλεύει στα 3,3volts και παίρνει από μια μπαταριούλα, και να γίνει το ποδήλατο ένα κινούμενο microcomputer, αλλά αυτά άλλη φορά ίσως, φτάνουν οι τρελίτσες για τώρα, έχουμε και δουλειές. Καλές εμπνεύσεις σε όλους τους χακεράδες.

Σημείωση: το νήμα (ελπίζουμε ότι) θα εμπλουτίζεται με νέα ερευνητικά δεδομένα, εφόσον και όταν προκύπτουν.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Laou Laou
Εικόνα Laou Laou
Απών/απούσα

Ότι και να πούμε απλά θα φανερώσει το πόσα ποδηλατικά χλμ μπροστά μας βρίσκεσαι.
Εγώ αυτό που θα ήθελα να κάνω είναι αν είναι δυνατόν να υπάρξει εσωτερικό δυνάμο και στον πίσω τροχο ώστε να περάσω ακόμα ένα ζευγάρι φώτα μπροστά πίσω και να έχω ζεύγος μπροστινα και πισίνα φώτα.

dpolal
Εικόνα dpolal
Απών/απούσα

Πολύ καλές και έξυπνες λύσεις. Μπράβο.

Δυστυχώς όμως, θα κάνω τον σπασίκλα και θα πώ ότι καλό θα είναι όποιος θέλει να πειραματιστεί με τον φωτισμό να μην χρησιμοποιεί «λάμπες», φακούς, xenon, ή ότι άλλο σκεφτεί που δεν έχουν εξαρχής σχεδιαστεί για χρήση δρόμου.
Μιλάω γενικά και δεν αναφέρομαι αποκλειστικά στον δημιουργό του νήματος.

Το θέμα δεν είναι μόνο να βλέπουμε εμείς και να μας βλέπουν οι άλλοι αλλά και να ΜΗΝ στραβώνουμε τους απέναντι.

Φυσικά αναφέρομαι ΜΟΝΟ σε χρήση δρόμου και ειδικά μέσα στην πόλη και λέω τα παραπάνω επειδή σαν οδηγός αυτοκινήτου έχω αρκετές φορές «στραβωθεί», έστω και στιγμιαία, από αντίθετα κινούμενο ποδήλατο που είχε το μπροστινό του φως να «κτυπάει» ψηλά. (είναι από μόνο του αρκετά ψηλά τοποθετημένο όταν είναι πάνω στο τιμόνι)
Πρέπει να χρησιμοποιούμε φώτα με κατεύθυνση της δέσμης φωτός μπροστά και προς τα κάτω για να μην δημιουργούμε πρόβλημα στους αντίθετα κινούμενους.

Φιλικά. :)

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Για το δυναμό *και* πίσω. Δεν είμαι υπέρ για τους εξής λόγους:
- ανάγκη για έξτρα καλώδια από μπρος μέχρι πίσω στο σκελετό κλπ.
- το πίσω κέντρο έχει άλλα σοβαρά καθήκοντα και ισχυρό στρες
- είναι απλούστατο να έχεις ένα παλλόμενο κόκκινο φωτάκι με δυο ΑΑΑ, πάμφθηνα και φαίνεσαι από χιλιόμετρα
- αύξηση βάρους και αντίστασης (όχι τίποτα τρομερό ίσως αλλά δεν υπάρχει θετικό αντιστάθμισμα)
Κάποτε ψαχνόμουνα με αυτό, για να έχω 12 volts αντί για 6, αλλά είναι υπερβολή.
Με τα 6 βολεύεσαι, με καλή διαχείριση του ρεύματος.

Για το στράβωμα των απέναντι:
Όντως μπορεί να είναι θέμα! Όμως σαν ποδηλάτης νιώθω πολύ πιο αθώος από το να χρησιμοποιώ το αυτοκίνητο!
Αυτό είναι καθαρά θέμα του φωτιστικού σώματος που έχεις, πώς δηλ. ρίχνει το φως.
Ότι το δικαιούμαι και συγχωρούμαι ένα πράγμα...
Προσωπικά κανείς ποτέ δεν μου γκρίνιαξε ότι τον στράβωσα πάντως...

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Επανέρχομαι με νέα ερευνητικά/πειραματικά δεδομένα.

Μένω στο πνεύμα της αρχικής δημοσίευσης: στη λογική της αναζήτησης "τελικής λύσης" (το "ευκταίον"). Δηλ. μιας πρακτικής ολοκληρωμένης λύσης που δίνει στον μετακινούμενο ποδηλάτη τη δυνατότητα να έχει ενεργειακή ανεξαρτησία.

Μετά από έρευνα, ένα πολύ χρήσιμο δεδομένο που προέκυψε είναι ότι ο καταλληλότερος τύπος μπαταρίας με τα σημερινά τεχνικά δεδομένα για τον ποδηλάτη, για την αποθήκευση της ηλεκτρικής ενέργειας είναι η μπαταρία ΑΑ Ni-MH. Ο λόγος είναι ένας συνδυασμός των εξής παραγόντων:
-βάρος (και όγκος),
-χωρητικότητα σε mAh
-κόστος.
Να το εξηγήσω:
Ευνοϊκή σχέση βάρους-χωρητικότητας σημαίνει ότι δεν θέλω να κουβαλάω κάτι βαρύ σε αναλογία με την χρησιμοποιήσιμη ηλεκτρική ενέργεια που μπορώ να αποθηκεύσω σε αυτό. Αυτό έχει πολύ μεγάλη σημασία για αυτόν που κουβαλά με τη δική του δύναμη και μόνο τα πράγματά του. Επίσης για τον ίδιο λόγο έχει σημασία ο όγκος, αφού ο χώρος που έχει στη διάθεσή του ο ποδηλάτης είναι περιορισμένος (τα σακκίδιά του). Και όλο αυτό πάντα έχει ένα κόστος σε χρήμα, αφού μια επαναφορτιζόμενη μπαταρία είναι κάτι αναλώσιμο, γιατί έχει περιορισμένη διάρκεια ζωής, και μόλις μια μπαταρία τα φτύσει πρέπει, πολύ απλά, να την ανακυκλώσεις και να αγοράσεις μια καινούργια. Σαφές;

Πόσο ζει μια μπαταρία AA Ni-MH; Εξαρτάται από πολλούς παράγοντες που έχουν να κάνουν με την κατασκευή της και τον τρόπο χρήσης. Όμως το μεγάλο ευτύχημα είναι ότι πρόκειται για κοινότατο τύπο μπαταρίας, που έχει φτηνύνει σαν τη ζάχαρη. Ακόμα και τη φτηνότερη κινεζιά να πάρεις, το κόστος είναι τόσο μικρό που "μη το σκέφτεσαι". Μια τετράδα κάνει στα lidl 4 ευρώ. Όσο χαμηλής ποιότητας και να είναι, θα βγάλουν τόσους κύκλους φόρτισης/αποφόρτισης που δεν υπάρχει περίπτωση να μην έχουν βγάλει τα λεφτά τους με το παραπάνω.

Για να καλύψω το θέμα της πρακτικής χρήσης, κάποιος που δεν σκαμπάζει από ηλεκτρισμό θα μπορούσε να ρωτήσει το εξής. Εγώ βλέπω ότι η μπαταρία ΑΑ δίνει 1,2 volt, τι να το κάνω όταν έχω συσκευές που θέλουν 5 volts, ή και παραπάνω;" Καλό ερώτημα. Αφήνω στην άκρη το γεγονός ότι μπορείς να βρεις τους συνηθέστερους τύπους μικροσυσκευών να δουλεύουν απευθείας με ΑΑ. Έχοντας στοιχεία των 1,2 volts, μπορούμε να συνθέτουμε απλές συστοιχίες, είτε εν σειρά είτε εν παραλλήλω, είτε και σε συνδυασμούς εν σειρά/εν παραλλήλω, για να πετυχαίνουμε ό,τι βολτάζ/αμπεράζ θέλουμε. Πώς γίνεται, το μάθαμε στη φυσική ηλεκτρισμού στο λύκειο. Παράδειγμα εφαρμογής: για να φορτίσω το κινητό μου ή το tablet που θέλουν 5 volt, χρειάζομαι 4 ΑΑ Ni-MH εν σειρά. Γιατί; Γιατί μετρώντας τες με ένα πολύμετρο όταν είναι φορτισμένες βλέπω ότι δίνουν 1,3V περίπου, άρα με απλή πράξη διαίρεσης βρίσκω τον αριθμό τους.

Έδεσα δύο θήκες για ΑΑ των 4, και με κατάλληλες "βραχυκυκλώσεις" με δυο καλωδιάκια, μπορώ να έχω συνολικό βολτάζ μέχρι 8 Χ 1,3 = 10 volts περίπου, με ενδιάμεσες τιμές φυσικά (βλ. εικόνα στο τέλος). Οι μπαταρίες αυτές είναι χωρητικότητας 2.500mAh η καθεμιά, άρα έχω μια αποθήκη κοντά στα 20.000mAh! Για να καταλάβεις τι σημαίνει αυτό, σήμερα βρίσκεις φορητά power banks των 8.000mAh με 30 ευρώ το λιγότερο, και με μπαταρίες λιθίου που θα τα φτύσουν σχετικά σύντομα.

Ωραία, φτιάξαμε την αποθήκη μας. Φτηνή, ευέλικτη, πρακτική. Πώς θα τη γεμίζουμε;

Σε αυτή τη σελίδα (βλ. τους συνδέσμους στην αρχή) ο καταπληκτικός Mr. Pilom έχει κάτι που δεν του έδωσα σημασία αρχικά γιατί ο τίτλος της σελίδας αυτής με πλάνεψε λίγο. Στο πρώτο μέρος έχει μια περιγραφή του τρόπου φόρτισης των AA Ni-MH για τον μετακινούμενο ποδηλάτη. Πήρα λοιπόν τη μέθοδό του και πειραματίστηκα, κάπως πιο εξελιγμένα. Ο Mr. Pilom ξέρει πάρα πολύ καλά τι λέει και σε όλα όσα λέει έχει απόλυτο δίκιο, έτσι ακριβώς είναι. Διαπίστωσα ότι με ένα συνηθισμένο δυναμό κέντρου ποδηλάτου (hub dynamo) μπορώ να φορτίσω μέχρι 8 ΑΑ σε μια συνηθισμένη ποδηλατική μέρα που περιλαμβάνει κάμποσες ώρες στη σέλλα. Δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι η φόρτιση είναι "τέλεια", αλλά δεν συνάντησα ιδιαίτερο πρόβλημα στο χρόνο χρήσης των μπαταριών (πάντα μιλώντας για επαναφορτιζόμενη). Θεωρητικά οι AA Ni-MH έχουν κάποιες δυστροπίες στη φόρτιση. Για δυο μήνες δούλεψαν συνέχεια, ποιότητα lidl επαναλαμβάνω, χωρίς να τηρώ αυστηρούς κανόνες, προσομοιώνοντας τον τρόπο ζωής του μετακινούμενου ποδηλάτη που δεν φέρεται ευγενικά στα αναλώσιμά του. Ακόμα δουλεύουν. Κι αύριο πρωί αν τις πετάξω, έχω ικανοποιηθεί.

Με βάση τους συνδέσμους στην αρχική δημοσίευση, έφτιαξα μία μικρή μονάδα "ανόρθωση + έλεγχος τάσης" για να έχω συνεχές ρεύμα από το δυναμό σε διαφορετικά βολτάζ. Αυτό το κουτάκι έγινε πλέον η καρδιά του ηλεκτρικού συστήματος του ποδηλάτου, που παίρνει το ρεύμα του δυναμό και σού το δίνει όπως το θέλεις. Με αυτό το κουτάκι και άφθονες ΑΑ διαθέσιμες, καταργώ δύο πράγματα που δεν τα χρειάζομαι πλέον, τον φορτιστή μπαταριών και το power bank. Μετά από την αρχική γέφυρα με τις 4 διόδους, οδήγησα το ρεύμα σε 4 παρακλάδια, με περιορισμό τάσης στα 5, 6, 8, 12 volt, που βγάζουν σε 4 αντίστοιχες εξόδους, οπότε ανάλογα με την τάση που θέλω χώνω το τζακ στην κατάλληλη τρύπα. (To 12 το έβαλα για τη δόξα, δε νομίζω ότι το δυναμό δίνει τόσο πράμα, εκτός αν ποτέ συμβεί να με κυνηγήσει τίγρη στη Σιβηρία και σε κατηφόρα.)

Ιδού η φόρτιση μιας τετράδας AA Ni-MH. Bingo!

Athws
Απών/απούσα

i.alli.ellatha wrote:
Έδεσα δύο θήκες για ΑΑ των 4, και με κατάλληλες "βραχυκυκλώσεις" με δυο καλωδιάκια, μπορώ να έχω συνολικό βολτάζ μέχρι 8 Χ 1,3 = 10 volts περίπου, με ενδιάμεσες τιμές φυσικά (βλ. εικόνα στο τέλος). Οι μπαταρίες αυτές είναι χωρητικότητας 2.500mAh η καθεμιά, άρα έχω μια αποθήκη κοντά στα 20.000mAh!

εδώ κάνεις λάθος. με τις ΑΑ σε σειρά (8Χ1,3=10 volts) εξακολουθούμε να έχουμε χωρητικότητα όσο η μία (2.500mAh)

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Ναι αν πρόκειται για εν σειρά σύνδεση, κλασικό το λάθος!
Εννοούσα την συνολική χωρητικότητα (θεωρητικά), όχι ότι θα τα χρησιμοποιήσω όλα μαζί εν σειρά.

Η κύρια χρήση για μένα είναι ο φωτισμός, με φακό(ούς) που παίρνουν μία ΑΑ, θεωρητικά για αυτό το λόγο ακριβώς, δηλ. προσπαθείς να έχεις ενέργεια πρακτικά αξιοποιήσιμη.

ΥΣ. τώρα που το πρόσεξα, έχουμε ρεύμα όσο η μία όχι χωρητικότητα.

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Προχωράμε με μερικές χρήσιμες γνώσεις.

Πάμε στη φόρτιση μπαταριών ΑΑΑ.

Κατά τη φόρτιση επαναφορτιζόμενων μπαταριών υπάρχει μια αρχή για τη μέγιστη ζωή τους, πρέπει να προσπαθούμε να προσεγγίσουμε το ρεύμα φόρτισης που αναγράφεται στην μπαταρία. Στην περίπτωση των ΑΑ είναι τυπικά γύρω στα 500mA, τιμή που πλησιάζει το ρεύμα που δίνει ένα τυπικό δυναμό κέντρου, άρα οδηγώ το ρεύμα κατευθείαν στις μπαταρίες.

Στην περίπτωση των ΑΑΑ μου, είναι 180mA. Aπλή λύση, μία αντίσταση εν σειρά. Μετά τους υπολογισμούς (R = V / I) και δοκιμές μετρώντας με πολύμετρο, βρήκα μια αντίσταση 27Ω στα 5Watt, και την έβαλα εν σειρά μέσα σε μια θήκη τεσσάρων ΑΑΑ, για να φορτίζω σετάκια των τριών. Η πράξη έδειξε ότι και αυτό το σύστημα δουλεύει αρκετά καλά.