Λαμβανοντας υποψιν οτι η χρηση του ποδηλατου θα ειναι ερασιτεχνικη, για βολτες κτλ, τι νομιζετε οτι ειναι καλυτερο;
Ενας πολυ καλος σκελετος και πιρουνι με χαλια περιφερειακα λογω κοστους ή ενας χαλια σκελετος (πχ σιδερενιος) αλλα με καλα περιφερειακα (double wall στεφάνια, Shimano απο Acera και πανω ολα τα περιφερειακα κτλ).
Οσοι υποστηριζετε την πρωτη λυση, ποση διαφορα νομιζετε οτι θα εχει μετα (πολυ μετα) οταν τελικα θα μπουν πανω τα σωστα περιφερειακα (οταν τελικα η μονη διαφορα θα ειναι ο σκελετος);
Για τη χρηση που αναφεραμε παραπανω βεβαια.
Ευχαριστω
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Γενικά μιλώντας, σε εισαγωγική κατηγορία τιμής υπάρχουν κυρίως δύο κατηγορίες ποδηλάτων:
- Αυτά που δικαιολογούν την τιμή τους λόγο του καλού σκελετού.
- Αυτά που δικαιολογούν την τιμή τους λόγο "καλών" περιφερειακών.
Από προσωπική εμπειρία θα πρότεινα ένα καλής ποιότητας σκελετό, ο οποίος θα σου αντέξει μια ζωή. Επίσης (συνήθως) έχει και καλή ποιότητα βαφής, οπότε δε θα φοβάσαι μήπως το ακουμπήσεις κάπου και γρατσουνιστεί.
Για περιφερειακά έχε απλά το νου σου να αγοράσεις επώνυμα και ας είναι εισαγωγική σειρά (π.χ. Shimano Tourney TX30). Για τη χρήση που το θες είναι μια χαρά.
Στο κάτω κάτω, αν κάτι δεν σου κάνει το αλλάζεις. Αν όμως δεν σου κάνει ο σκελετός -πρακτικά- θα πρέπει να αλλάξεις το ποδήλατο :-)
Να πω επίσης ότι σιδερένιος σκελετός δεν σημαίνει κακός σκελετός.
Αν θες ένα π. για πολύ καιρό, αρχίζεις με καλό σκελετό. Αλλιώς, καλό τσούλημα (περιφερειακά).
Επειδή κάποιες έννοιες είναι πάρα πολύ σχετικές, γράψε όποτε μπορέσει τι ακριβώς σκελετούς κοιτάς και τι περιφερειακά σκέφτεσαι να βάλεις. Εγώ πχ σε Shimano σκέφτομαι από SLX και πάνω. Από ρόδες κάτι γύρω στα 300 ευρώ.
Είμαι υπέρ των καλώ περιφερειακών καθώς το να έχω σκελετό 2 κιλών αντί για 1,6 δεν μου λέει κάτι. Το να έχω όμως 2 κιλά ρόδα και πλαστικές μανέτες δεν είναι ότι καλύτερο.
έτσι είναι
γενικά και αόρηστα μπορώ να αποδείξω ότι ένας καλός σκελετός είναι καλύτερο
αλλά μπορώ με τον ίδιο τρόπο να αποδείξω ότι τα καλά περιφεριακά κάνουν την διαφορά
βέβαια και μια εξισορροπημένη λύση τελικά δεν είναι κακό
:D
Παιδια γενικα μιλαω. Απλως θεμα για συζητηση.
Δλδ ας πουμε οτι εχω ενα ποδηλατο απο super market. Εγω λεω να κρατησω το σκελετο και να αλλαξω ολα τα περιφεριακα με αλλα πολυ καλυτερης ποιοτητας. Δεν πιστευω οτι θα εχει τεραστια διαφορα απο ενα αλουμινενιο σκελετο με αντιστοιχα περιφεριακα. Αρα οταν για θεμα τιμης καποιος θα αναγκαστει να εχει καλο σκελετο αλλα μετρια περιφεριακα, μηπως θα ηταν καλυτερο να εχει "κακο" σκελετο αλλα πολυ καλυτερα περιφεριακα. Και ναι ξερω οτι σιδερενιος σκελετος δεν σημαινει και κακος σκελετος. Εννοουσα σκελετο επιπεδου super market.
και πάλι εξαρτάτε τι έχεις και που θέλεις να φτάσεις
π.χ. εγώ είχα τέτοιο ποδήλατο για 2 χρόνια
και με κάλυπτε
όταν αλλάξαν οι ανάγκες μου δεν με κάλυπτε και ήταν και ακατάλληλο για την χρήση που του ήθελα
δεν είναι εύκολη συζήτηση γιατί κάθε περίπτωση είναι διαφορετική
γενικά
ο σκελετός είναι το α και το ω του ποδηλάτου
βέβαια ένας καλός σκελετός πρέπει να έχει και τα ανάλογα περιφερειακά
φιλε planet αυτο ακριβως λεω (και δεν συμφωνουν οι φιλοι μου, γι'αυτο ανοιξα και αυτο το thread). Αν δεν μπορεις να εχεις τα αναλογα περιφερειακα για τον καλο σκελετο μηπως ειναι προτιμοτερο να εχεις τα καλα περιφερειακα με τον "κακο" σκελετο. Μιλαμε παντα για ερασιτεχνικη χρηση. Δλδ καμμια βολτα, λιγο ποδηλατο για γυμναστικη τετοια πραγματα. Δεν μιλαμε για καποιον που κανει brevete καθε μερα (brevete δεν το λενε? δεν κανω λαθος?) ή που θα κανει και αγώνες (εκει θελεις το καλυτερο και το πληρωνεις)
το τι είναι προτιμότερο εξαρτάτε από την χρήση που θα κάνεις
εγώ επένδυσα σε σκελετό αντί για περιφερειακά π.χ.
όχι πως ήξερα τότε από ποδήλατα
τώρα που ξέρω όμως πάλι την ίδια αγορά θα έκανα :D
δλδ το ότι είσαι ερασιτέχνης τι σημασεία έχει??
εντάξι δεν λέμε να σκάσεις 20.000 ευρό για ποδήλατο
αλλά το να πάρεις ένα καλό σκελετό είναι το ίδιο σημαντικό σε έναν ερασιτέχνη όσο σε ένα Pro
δλδ αν εσύ καθημερινά κανείς 50 χλμ δεν πρέπει να έχεις έναν σωστό σκελετό που βγαίνει σε πολλά νούμερα
με σωστή γεωμετρία και πάει λέγοντας???
η δικιά σου μέση έχει μικρότερη αξία από ενός επαγγελματία?
το καλό δεν πρέπει να το συνδιάζουμε με απόδοση στην ταχύτητα και μόνο σε αυτή
τώρα αν μιλάμε για Mtb κάτι ιδανικό θα σήμαινε σκελετό στα 200-300 ευρό
deore ανταλλακτικά
xt δισκόφρενα ή v-brake ανάλογα με το τι θέλεις
και καλούς τροχούς γύρω στα 200 ευρό
μια ανάρτηση με αέρα αλλά 300 ευρό
δλδ φτάνεις στο σύνολο τα 1000-1200 ευρό
και δεν θα χρειαστείς τίποτα παραπάνω
βέβαια θα μπορούσες να τα κάνεις και με λιγότερα χρήματα θυσιάζοντας πάντα κάποια πράγματα
το πόσο σημαντικά είναι αυτά εξαρτιόνται από τι απαιτήσεις έχεις
το θεμα της σωστοτερης γεωμετριας και της επιπτωσης στη μεση μου, γονατα κτλ δεν το ειχα σκεφτει. Εχοντας οδηγησει και τους δυο τυπους ποδηλατου απλως δεν εβλεπα καποια τρελη διαφορα μεταξυ του custom made σκελετου super market ποδηλατου και ενος αλουμινενιου των 450 ευρω. (τοσο ειχε στοιχισει περιπου και το custom made). Τωρα μπορει να ετυχε να εχω την ιδανικη διασταση και γι'αυτο να μην με ζορισε τιποτα (σκεφτομαι και το τζοκερ αυριο).
μια καλή ή μια κακή γεωμετρία πολλές φορές δεν την καταλαβαίνεις
είναι σαν ένα παπούτσι
το δοκιμάζεις και σου είναι εντάξι και μετά ανακαλύπτεις πως τελικά δεν σου κάνει
:D
εγώ που πιστεύω πως έχω κάνει την ιδανική επιλογή σε θέμα γεωμετρίας/Μεγέθους αν δεν είχα το φτηνό ποδήλατο δεν θα καταλάβαινα ποτέ την διαφορά
:D
Για τη χρήση που περιγράφεις δεν χρειάζεσαι κάτι ιδιαίτερο ούτε από σκελετό αλλά ούτε από περιφερειακά. Συγκεκριμένες αλλαγές σε 2-3 σημεία χρειάζεσαι και κάνεις μια χαρά τη δουλειά σου. Αλουμινενιες μανέτες, λίγο καλύτερα vbrakes και ένα καλό σετ ελαστικών.
Κάνεις και το απαραίτητο ρύθμισμα και έφυγες.
Στο θέμα μας τώρα.
Κάποια περιφερειακά έχουν τεράστια σημασιά και πραγματικά αξίζει να κάνεις μια έξυπνη αγορά καθώς η διαφορά είναι άμεσα αντιληπτή από τον χομπιστα. Σε αυτή την κατηγορία βάζω τους τροχούς, τα ελαστικά, την ανάρτηση και τη σέλα. Καλύτερα να κερδίσεις 1 κιλό στην αναρτηση, 1,5 κιλό στους τροχούς και να έχεις μια άνετη σέλα παρά να τα σκάσεις για 400γρ ελαφρύτερο πλάισιο όπου δεν πρόκεται να καταλάβεις τη διαφορά με χρήση χομπίστα
Edit: Τη γεωμέτρία θα τη καταλάβεις όταν γράψεις πολλά και συνεχόμενα χιλιόμετρα. Το να καβαλάς κάθε 2-3 μέρες και να τσουλάς 3 χιλιόμετρα δεν πρόκειται να σου δείξει κάτι. Όσο ανεβαίνουν και οι αποστάσεις τόσε θα γίνονται πιο εμφανή τα λάθη στη γεωμετρία. Το παράδειγμα με το παπούτσι που έγραψε ο plannet ταιριάζει απόλυτα.