Μετατροπη 3x8 σε 2x8 με πληρες ευρος χρησιμοποιησιμων ταχυτητων

20 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

Θελω να μετατρεψω το 3x8 μου σε 2x8 αλλα οπως λεει ο τιτλος θελω να αποκτησω πληρες ευρος ταχυτητων φθανοντας ετσι τις 16 ταχυτητες. Κατανοω οτι καποιες σχεσεις θα ειναι παρομοιες αλλα η μετατροπη ιδανικα θα μου επιτρεπει να μενω για μεγαλο διαστημα σε 1 δισκο. Κατα καποιο τροπο θα ειναι σαν να εχω ενα ποδηλατο για βουνο και παιχνιδι και ενα για μετακινηση στην πολη.

Δεν με ενδιαφερει να συζητησω το αν αξιζει η οχι, θα το διαπιστωσω μονος μου. Με ενδιαφερει να το κανω με το ελαχιστο δυνατο κοστος ομως και χωρις να εχω "επικινδυνους" συνδιασμους γραναζιων και αξιολογα διαφορετικες φθορες απο τωρα. Θελω να λειτουργει τελεια

Αυτη τη στιγμη το ποδηλατο μου αποτελειται απο τα παρακατω:

  • FD Shimano FD-M310
  • RD Shimano Acera, RD-M390
  • Shifter Shimano ST-M310
  • Crank set Shimano Acera,FC-M311, 42-32-22T
  • Cassette Shimano CS-HG31, 11-13-15-17-20-23-26-34T
  • Chain KMC Z8/HG50

Δεν εχω μεγαλη γνωση και εμπειρια αλλα προσπαθοντας να βρω τον ιδανικο τροπο να το κανω εμαθα παααααρα πολλα για το ποδηλατο και κατεληξα στις 2 παρακατω λυσεις. Αλλα εχω ακομα καποια πραγματα που με προβληματιζουν και θα εκτιμουσα τη συμβολη σας ωστε να μην σπαταλησω χρηματα χωρις να μπορω να πετυχω το στοχο μου. Ακομα και εαν δεν μπορεσετε να με βοηθησετε αυτο το thread θα λειτουργησει σαν σημειωματαριο για εμενα και καθως σκοπευω να το ανανεωνω με δοκιμες και συμπερασματα, σαν reference για αλλους χρηστες:

1.
----------------
Υλικα:

  • Deore Front Derailleur FD-M616 Down Swing (10 speed) - 16€
  • Deore Crankset FC-M615 38/24 (10 speed) - 65€

Συνολο: 81€

2.
----------------
Υλικα:

  • Deore Front Derailleur FD-M616 Down Swing (10 speed) - 16€
  • Alivio FC-M4050 Crank 22/30/40 (9 speed) - 35€
  • Chainring SLX FC-M665 36t - 16-25€
  • Hollowtech II Bottom Bracket SM-BB52 - 9€

Συνολο: 76-85€ αναλογος που θα βρω τον 36αρι δισκο του FC-M665

~~~~~~~~~~~~~~
Σκεψεις και προβληματισμοι

  • Και στις 2 περιπτωσεις ολα τα υπολοιπα θα παραμεινουν ως εχουν εκτος απο την κασσεττα που θα αντικατασταθει με CS-HG51 11-32 (8-speed, 12€) για πιο καλη διαβαθμηση. Επισεις οταν το RD που ειναι long cage παραδωσει πνευμα θα αλλαχθει για mid cage, αλλα οχι νωριτερα.
  • Κατεληξα οτι για να εχω απροβληματιστες αλλαγες στους μπροστα δισκους, μιας και το jump των 14 δοντιων και στις 2 περιπτωσεις ειναι μεγαλο, θα χρειαστω ενα φαρδυ δισκο ωστε να βοηθαει με τα ramps του την αλυσιδα να ανεβει/κατεβει. Γιαυτο και επελεξα τον 36 του FC-M665. Εικαζομαι οτι με ενα φθηνοτερο δισκο με στενο περιγραμμα(?), δεν ξερω πως να το πω, η αλυσιδα θα δυσκολευεται περισσοτερο. Σκεφτηκα για παραδειγμα, για την περιπτωση 2, να παρω εναν 24αρι ή 26αρι που πανε γυρο στα 5€ και να φερω τον 40αρι στην θεση του 30αρι, αλλα απο τη μια δεν ξερω εαν γινεται αυτο και απο την αλλη φοβαμαι οτι δεν θα εχω τελειες αλλαγες μιας και τα ramps του 40αρι ειναι σημαντικα μικροτερα απο καποιου φαρδυ δισκου
  • Επιλεγω Down Swing γιατι μου δινει τη δυνατοτητα να μεγαλωσω ή να μειωσω την αποσταση απο τα γραναζια εαν χρειαστει, κατι που ο down swing που εχω τωρα δεν μπορει να κανει. Επισεις διαβασα οτι γενικοτερα ειναι πιο απροβληματιστες και αξιοπιστες κατασκευες.

Αποριες

  1. Θα μπορεσω να χρησιμοποιησω τον 3πλο shifter με το 2πλο FD? Δεν με ενδιαφερει εαν θα εχω νεκρη θεση στο shifter ή εαν ο δεικτης δεν δειχνει σωστα αρκει να δουλευει απροβληματιστα.
  2. Εαν καταλαβαινω καλα δεν εχει σημασια εαν το FD ειναι για 10 ταχυτητες, θα συνεργαστει με οποιονδοιποτε δισκοβραχιονα/αλυσιδα σωστα?
  3. Για τον 9αρι δισκοβραχιονα δεν αγχωνομαι τοσο. Για τον 10αρι ομως δεν ειμαι σιγουρος εαν θα εχω προβλημα με την αλυσιδα σε καποιες σχεσεις ειτε ειναι θεμα φθορων (τριψιμο τις αλυσιδας στον μεγαλο δισκο) ειτε θεμα αξιοπιστιας (skating ή ghost shifting). Πιθανες λυσεις που σκεφτομουν για αυτο ειναι να χρησιμοποιησω spacers/washers στον μεγαλο ή στον μικρο δισκο ή να βαλω 9αρα αλυσιδα. Ποιες ειναι οι σκεψεις σας πανω σε αυτο?
  4. Θα ηθελα επισεις να ρωτησω εαν τα δοντια των 10 ταχυτων δισκων ειναι ιδια με των 8 ή 9 και αυτο εινα πολυ σημαντικο για εμενα για να κατανοησω καλυτερα την κατασταση. Ξερω οτι οι ιδιοι οι δισκοι ειναι ελαχιστα πιο λεπτοι αλλα τι συμβαινει με τα δοντια?

Για να κλεισω για τωρα, το τελευταιο αλλα σημαντικοτατο θεμα που με προβληματιζει ειναι το chainline και αυτο γιατι οπως ειπα δεν θελω να εχω προβλημα με καμια απολυτως σχεση ταχυτητων.

Βλεπω οτι το chailine σε 3πλο, ασχετως ταχυτητων, ειναι 50mm. Βλεπω επισης οτι στον 2πλο 9αρι με bashring FC-M665 το chainile ειναι 46.8mm αλλα απο καποιους που εχουν κανει μετρησεις φαινεται οτι αυτη η διαφορα ειναι απλα γιατι μετριεται ως το κεντρο των 2 δισκων και εαν μετρουσαμε μεχρι το μεγαλο γραναζι θα βλεπαμε οτι το chainline ειναι ακριβως το ιδιο με εναν 3πλο. Αρα ο 2πλος FC-M665 και ο 3πλος FC-M660 ειναι ακριβως ιδιοι με εξαιρεση το bashguard και τις ραμπες στα γραναζια.

Δεν καταφερα να βρω μια ξεκαθαρη απαντηση στο εαν χρηστες του FC-M665 εχουν πληρες ευρος κασσεττας χωρις καμια εξτρα φθορα μπρος-πισω. Αλλα βρηκα οτι οι 3πλοι ειναι μετατοπισμενοι πιο εξω για να υποστιριξουν το εξωτερικο γραναζι και εαν το αφαιρεσεις και μεινεις με 2χ ιδανικα θα μειωνες την αποσταση των γραναζιων απο το κεντρο. Αυτο ομως φαινεται να ΜΗΝ ισχυει για τον 2πλο 665 που οπως ειπαμε ειναι ενας τριπλος που αντι για 3ο δισκο εχει το προστατευτικο

Για να μπερδευτουν τα πραγματα ακομα περισσοτερο βλεπω οτι οι double-specific 10αριδες δισκοβραχιονες εχουν chainline στα 48.8mm αλλα δεν βρηκα εαν αυτο ειναι λογο του 0.κατι χιλιοστου που ειναι λεπτοτεροι οι δισκοι σε συνδιασμο με το μικροτερο spacing μεταξυ των γραναζιων

Συγνωμη εαν σας κουρασα και σας μπερδευσα και ευχαριστω εκ των προτερων για τα σχολια σας

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

[reserved]

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Για τις αποριες σου.
Για το 1. ναι
Για το 2. οχι αλλα για τους δυο συνδιασμους που θες να κανεις θα δουλεψει αψογα.
Για τον 3. Με τον δεκαρι δισκοβραχιωνα και την αλυσιδα για 8 ταχυτητες θα εχεις θεμα. Μαλλον θεματακια. Στον δεκαρι αυτο που αλλαζει ειναι η αποσταση μεταξυ των δυο δισκων (πολυ λιγο). Αυτο σημαινει οτι θα ψιλοβρισκει στα κατεβασματα και θα εχει μια ταση στις ταχυτητες που ειναι διαγωνια η αλυσιδα να πηδαει. Παιζει να μην κανει και τιποτα αλλα συνηθως εχεις μικροενοχλησεις.
Για το 4. Τα δοντια δεν εχουν διαφορα που θα σε απασχολησει.

Με το chainline παιδευεσε χωρις λογο. Θα το δεις αναλογα με τις ρυθμισεις που θα κανεις και θα μπορεις να παιξεις με τους αποστατες που εχουν τα ποτηρια της μεσαιας τριβης. Δεν υπαρχει κανενας λογος να βασανιζεσαι με τα θεωρητικα. Θα δεις (τουλαχιστον σε εμενα δουλεψε καλυτερα) εαν τελικα πας σε μικροτερο chainline δλδ να φερεις τον δισκοβραχιωνα προς τα μεσα δλδ λαθος σε σχεση με τα θεωρητικα. Το γιατι μην με ρωτησεις ξερω οτι δουλευει καλυτερα (ανεβαζει πιο γρηγορα).

Εγω θα εκανα το δευτερο που εχεις βγαλει (εχω την εντυπωση οτι η μεσαια ειναι μαζι με τον δισκοβραχιωνα) για να μην μπλεκω με παραξενα παντρεματα αλλα στην αρχη θα αφηνα το 30αρι μπροστα δισκακι για να εβλεπα πως κινουμαι. Το 36αρι ειναι μεγαλο για εμενα και θα σε δυσκολεψει χωρις λογο, χωρια οτι δεν θα ηθελα να δουλευω τα εξαρτηματα στα ορια τους (μπροστα ντεραγιε μεγιστη αλλαγη 16τ). Επισης αντι να παιδευεσε για 36αρι θα ειναι πολυ πιο ευκολο να βρεις 32 και 34 απο παλιοτερα 8αρια και 9αρια συστηματα.
Στην τιμη δεν εχεις υπολογισει τις μικροτερες βιδες που θες για να βιδωσεις τον δισκοβραχιωνα χωρις το ενα φυλο.

rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

O alivio δεν ερχεται με ποτηρια σε αντιθεση με τον deore. Το κοιταξα. Τις βιδες πραγματι δεν τις υπολογιζα, τις θεωρουσα ευτελες ποσο αλλα βλεπω τιμες 11-15+ για 4 βιδες!!! Βλεπω σωστα??? Τελως παντον θα φανω τεμπελης εδω, τι μηκος χρειαζομαι?

Εαν παω με την πρωτη λυση και απλα χρησιμοποιησω washers για να φερω την αποσταση των δισκων στα ιδια πανω-κατω με εναν 9αρι/8αρι δεν θα ειναι το ιδιο? Σε αυτη την περιπτωση φανταζομαι θα πρεπει να μπουν στον μικρο δισκο για να ερθει λιιιγο (1 ή 0.5mm) πιο αριστερα σωστα?

Ρωταω γιατι απο'τι βλεπω οι δισκοι του 665 δεν ειναι τοσο ευκολο να τους βρεις πια, ειδικα σε χαμηλη τιμη. Δεν μπορω να μεινω με τον 30αρι μονο μπροστα ουτε καν με 32. Δεν μου αρκει για την πολη. Mε 34T κατι γινεται αλλα περα απο τον m665 δεν βρηκα κανενα αλλο 9αρι με τοσο φαρδυ δισκο, οποιασδοιποτε αλλης διαστασης.

Ακριβως επειδη οπως αναφερεις το πηδημα 24-38 (περιπτωση 1) και 22-36 (περιπτωση 2) ειναι μεγαλο και ο εκτροχιαστης θα δουλευει οριακα, σε ενα μπασταρδο συστημα, Θελω δισκο με φαρδυ προφιλ ωστε οι ραμπες του να ειναι οσο το δυνατον πιο κοντα στον μικρο και να διευκολυνει τις αλλαγες. Η διαφορα απο απλο δισκο σε φαρδυ ειναι αρκετα μεγαλη. Το γεγονος οτι οι κατασκευαστες στους νεους 2πλους 10αριδες, σαν τον M616, βαζουν τετοιους δισκους μου επιβεβαιωνει αυτη την υποθεση

Το 36αρι του m665
m665 36t

Ενα απλο 36αρι (m670)
m670 36t

Οι ραμπες τους ειναι η μερα με τη νυχτα. Ισως δεν πειραζει τοσο μιας και οι αλλαγες απο δισκο σε δισκο θα ειναι σπανιες, αλλα αφου το κανω θελω να το κανω σωστα και χωρις κυνδινο να μου πεταξει την αλυσιδα π.χ.

Σχετικα με τους αποστατες τις μεσαιας τριβης, μαλλον ειμαι υπερβολικος αλλα αναρωτιωμουν... Κανονικα για 68mm κελυφος μεσαιας που εχω η shimano λεει πρεπει να βαλω τον 1 απο τους 3 που δινει στην αριστερη πλευρα και τους αλλους 2 στην πλευρα των δισκων. Ειδα οτι σε τετοιες μετατροπες πολυς κοσμος βαζει 2 αριστερα και 1 δεξια κανοντας τον αξονα εκκεντρο κατα 2.5mm. Δεν πιστευω οτι θα καταλαβω καμια απολυτος διαφορα και τα ποτηρια ειναι αρκετα φθηνα αλλα αναρωτιωμουν εαν με αυτο τον τροπο εχεις περισσοτερες φθορες στην μια πλευρα της μεσαιας τριβης

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Σου γραφω οτι ξερω απο την αλλαγη και τις δοκιμες που εκανα εγω για να δουλεψει (το δικο μου 2χ8 ομως ειναι 27.5 και οχι 26 σαν το δικο σου).

Δεν προκειται να δουλεψει αυτο που σκεφτεσαι να βαλεις ροδελες(washers) για να γινει το 10αρι πιο συμβατο με το 8αρι. Καλυτερα να το αφησεις οπως ειναι.
Εχω δισκακια απο sram(δεν θυμαμαι το μοντελο)-alivio-XT-deore-552 και εγω δεν θυμαμαι τι αλλο. Με κανενα συνδιασμο δεν εχει παρουσιαστει κανενα θεμα εκτος απο αυτο που σου ειπα για τα 10αρια.Ολα αλλαζουν μια χαρα και χωρις κλωτσηματα κτλ. Βεβαια δεν εχω κανενα 36αρι. Εγω τωρα εχω 32-24 και με 11-32 ειμαι μια χαρα και πολυ σπανια βαζω 24-32 οπως και πολυ σπανια 32-11.

Πρεπει βεβαια να λαβεις υποψιν σου και το τι θα κανεις με το ποδηλατο. Οι σχεσεις σου πρεπει να ειναι προσαρμοσμενες στο τι θελεις (να ανεβαινεις τοιχους-θα πηγαινει ασφαλτο και θελεις και τελικες κτλ).

i.alli.ellatha
Εικόνα i.alli.ellatha
Απών/απούσα

Δεν το διάβασα όλο γιατί προσωπικά δε θα με ενδιέφερε το θέμα, αλλά θα σού βάλω μια λογική:
Απλά αφαιρείς το μικρό δίσκο από τους τρεις μπροστά.
Και παίζεις πλέον με δύο. Λεφτά ελάχιστα, παίζοντας με μέγεθος δίσκων, αλλά βασικά αφού είναι για πόλη το μικρό δεν το πολυχρειάζεσαι.

(Σημ. Δε μπαίνω στη λογική του γιατί να το κάνεις, το θεωρώ ματαιο, αλλά μένω στο τεχνικό μέρος.)

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

- από τη στιγμή που θα έχεις ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΔΙΣΚΟ μπροστά, θα έχεις επικαλυπτόμενες σχέσεις. Δεν γίνεται αλλιώς.
- μιλάς για ποδήλατο στο χώμα και ποδήλατο στην άσφαλτο. Η καλύτερη λύση είναι ο 3πλος που έχεις τώρα. Μια χαρά θα κάνεις τη δουλειά σου και στα δύο τεραίν, χωρίς συμβιβασμούς.
- νόημα βρίσκω στο να κρατήσεις ΜΟΝΟ 1 δίσκο μπροστά. Το να αφαιρέσεις το μικρό και να κρατήσεις μεσαίο και μεγάλο, και να αλλάξεις και τον μεσαίο και τον μεγάλο και να αλλάξεις και την κασετα.... εχχμμμμ ...... δεν βρίσκω νόημα....
- αν θέλεις έτσι για την φάση να πειραματιστείς, άλλαξε δισκάκια μπροστά. Σίγουρα θα βρεις φίλους που να έχουν στοκ δισκάκια από παλιά συστήματα. Κάνε δοκιμές (ξεβίδωσε "παλιά", βίδωσε τα "νέα") μήπως και πετύχεις έτσι αυτό που θέλεις.... που δεν έχω καταλάβει τι είναι ακριβώς...

rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

Δεν εχω καμια αμφιβολια για την εμπειρια σου στο θεμα αλλα ειμαι και πολυ ψειρας σε τετοια θεματα και μπορει να γινω πρηχτης. Να φανταστεις οταν εψαχνα για ακουστικα εκανα ερευνα για εναμιση μηνα πριν καταληξω στα portapro της koss. Ηθελα την τελειοτητα με το λιγοτερο δυνατο κοστος και το πετυχα. Η φιλη μου με κοδοιδευε.

Το ιδιο θελω και τωρα. Θελω να ειμαι 100% σιγουρος για την αγορα. Ειμαι σιγουρος για το ευρος που θελω. Για τις σχεσεις ειμαι σχεδον σιγουρος αλλα δεν αγχωνομαι, το πολυ-πολυ οταν το φτιαξω και το δουλεψω να αλλαξω παλι κασσεττα ή να φτιαξω μια custom

Μου ξεκαθαρισες σχεδον τα παντα και ευχαριστω και παλι!

Μου μενουν 3 ακομα απορειες για να καταληξω...

  • Γιατι λες οτι δεν θα δουλεψει ο 10αρις με ροδελες? (ευχαριστω που μου δειχνεις και τις ελληνικες λεξεις =).
  • Δοκιμασες και με φαρδυ δισκο και δεν ειδες διαφορα? Δεν θα αγχωνομουν καθολου με το συγκεκριμενο θεμα εαν ηταν στα 10 δοντια η διαφορα αλλα στα 14 που θα ειναι θα ειναι το ιδιο και αρα δεν αξιζει να κυνηγαω φαρδυ δισκο?
  • Εαν διαχωρισω τα γραναζια απο μερικες κασσεττες βγαζοντας τα rivets η νεα κασσεττα θα ειναι εξισου στιβαρη? Βλεποντας τους νεους δισκοβραχιονες της SRAM με τους κουμπωτους δισκους φανταζομαι ναι αλλα θελω και την πειβεβαιωση απο καποιον που το εχει κανει
rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

Συγνωμη παιδια δεν ειχα δει οτι σχολιασατε πριν ποσταρω το παραπανω

@i.alli.ellatha
Δεν ειναι για χρηση στην πολη μονο, ειναι για μικτη χωρις πολλες απαιτησεις. Ο δισκοβραχιονας που εχω τωρα δεν εχει αφαιρουμενους δισκους οποτε η αγορα ενος νεου ειναι και επενδυση για το μελλον καθως μου δινει ατελειωτες (λεμε τωρα) δυνατοτητες.

@RockaRolla
Θα εχω αλληλοκαλυπτομενες σχεσεις, ειναι κατι που δεν μπορεις να αποφυγεις. Θα εχω ομως την δυνατοτητα να παραμενω στον ενα μονο δισκο αναλογως την περιπτωση. Στο βουνο θα ειμαι με τον μικρο και θα εχω σαν backup το μεγαλο, για τις σπανιες περιπτωσεις που μπορει να χρειαστει και τουμπαλιν στην πολη. Κατα καποιο τροπο θα ειναι σαν να εχω 1x με backup. Ετσι το βλεπω. Δεν εχω φιλους με εξαρτηματα που θα μπορουσα να δανειστω για να παιξω, ουτε καν με ολα τα απαραιτητα εργαλεια.

Πραγματι μπορω να μεινω με τον 3πλο αφου δεν εχει κανενα προβλημα πραγματικα αλλα μου φαινονται αχρηστοι οι 3 δισκοι και με ενοχλει και Θελω να πειραματιστω και να δoκιμασω να τα κανω και ολα μονος μου να μαθω.

Don't fix it unless it's broken. Unless you are a tweaker in which case you have already fixed it 10 times and it's still broken

Που να δεις και ποσο συχνα αλλαζω λειτουργικα και DEs...

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

δεν θα δουλεψει γιατι η διαφορα δεν ειναι μονο η αποσταση μεταξυ των δισκων (αν υποθεσουμε οτι βρισκεις τοσο λεπτες ροδελες και καταφερεις να τις βαλεις ακριβως και "ζυγισμενες").Μιλαμε παντα οτι οι ροδελες θα μπουν στο μικρο δισκακι. Οπουδηποτε αλλου δεν εχει νοημα.

Και με φαρδυ δισκακι (καμμια διαφορα).

Θα ταλαιπωρεις περισσοτερο το ελευθερο. Κατα τα αλλα εαν το κανεις σωστα κανενα θεμα.

@i.alli.ellada
στα ΜΤΒ αφαιρουμε τον μεγαλο (αυτος δεν χρησιμοποιειται συνηθως).

Με αφορμη τα γραφομενα του rocka. Πρεπει να γινει κατανοητο οτι δεν μιλαμε για 16 σχεσεις. Μιλαμε για 8 (αυτες με το μεσαιο γραναζι που ειναι και αυτες που πρεπει να παιζουν απροβληματιστα και ειναι και οι βασικες σχεσεις) και για αλλες τρεις (αντε τεσσερις αναλογα την κασσετα) που ειναι για να εχεις σχεσεις προς τα κατω και να χρησιμοποιεις σε δυσκολες ανηφορες. Δεν παιζει το σεναριο (ο μικρος δισκος για το χωμα ο μεγαλος για την πολη. Μιλαμε για ΜΤΒ προσπαθειστε να σκεφτειτε ΜΤΒ χρηση. Μην προσπαθειτε να σκεφτειτε με την λογικη της πολης ή του δρομου.

rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

Εαν δεν μπορω με τιποτα να εχω 8+8 που θα παιζουν ολες απροβληματιστα τοτε δεν θελω να το κανω

Αντε 8+5 στην χειροτερη

xifias
Απών/απούσα

να σημειωσωσ πως οτι μικροτερο απο 34 μπροστα ειναι μικρο για πολη..ειχα 34.για ανηφορικα στενα κ εκκινησεις ειναι πολυ καλο,δε ξεκαβαλησα ποτε,αλλα για ευθειες ειναι πολυ ελαφρυ.

για μιξ πολη προτεινω 36-46 απο καποιον τρεκκινγκ βραχιονα.καποιοι φτηνοι της σιμανο στα 18ε εχουν τετοιο πατημα..τσεκαρε τους.

πισω βαζεις μια φαρδια κασσετα με 11-34 πχ κ εχεις κ ανηφορες,κ τελικες.

το μονοδισκο επισης ειναι πολυ πρακτικο οπως ειπε κ ο ροκα.εκει ενα 42 η 40 θα σε καλυψει.κ γλυτωνεις βαρος.

για μενα τωρα μη παρεις καινουρια παρτς.δες στις αγγελιες υπαρχει πολυς κοσμος που πειραματιζεται σαν κ σενα κ αλλαζει συνεχως δισκους κλπ.

****κανενα συστημα δεν ενδεικνυται να παιζει ολες τις ταχυτητες πισω.παντα οι ακριανες εξαιρουνται.ο μικρος πχ αν ειναι στη θεση μεσαιου θα παιζει σχεδον με ολες,στο τελευταιο μικρο θα στραβωνει ομως.ο μεγαλος θα παιζει με τα 5 αντε 6 τελευταια καλα.τωρα απο κει κ επειτα ειναι στο χερι σου ποσο λυπασαι το συστημα σου κ ποσο ρισκαρεις μια σπασμενη αλυσιδα πχ οταν θα πατας αλυπητα ορθοπεταλο.

επειτα δες ποιες ταχυτητες ειναι βασικες,δες πως ειναι η αλυσιδα εκει,κ προσπαθησε να την εχεις οσο ισια γινεται εκει που δινεις μεγαλη δυναμη.

rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

το 1x παιζει ομως με ολα τα πισω γραναζια.

Πιστευω οτι μπορει να γινει με ελαχιστες φθορες και χωρις κυνδυνο να σπασεις την αλυσιδα με καποιο τροπο

αν δεν γινεται με τους τροπους που εχουμε συζητησει ως τωρα τοτε ισως μπορω να παρω μια 9αρα ή 10αρα κασσεττα, να αφαιρεσω 1-2 γραναζια και να φτιαξω μια στενη 8αρα. Θα μπορουσα να παρω μεταχειρισμενες και να χρησημοποιησω μονο τους αποστατες με 8αρια γραναζια που ειναι και πιο ανθεκτικα. Επειτα την ευθυγραμιζω οσο καλυτερα γινεται με τους μπροστα δισκους και πετυχαινω το στοχο μου. Θα χρειαστει ισως 9αρα αλυσιδα κτλ αλλα εαν γινεται τοτε προς τα εκει θα κινηθω

Πως σας ακουγεται αυτο?

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

@rnd

8+8 δεν παιζει με τιποτα. Αυτο που εχεις στο μυαλο σου δεν γινεται.
Η λογικη ειναι μεγαλο επι 8 συν τρεις ή τεσσερις βοηθητικες (δλδ με το μικρο).

@xifias.

μιλαμε για ΜΤΒ δλδ βουνο. Πολυ απλα ολο αυτο που λες κανει για πολη αλλα για βουνο με τιποτα, εκτος εαν μιλαμε για ποδια τυπου Περικλης Ηλιας.

Για το**** . Το μπερδευετε με αυτα που ξερετε απο τα συνηθισμενα συστηματα ταχυτητων. Σε περιπτωσεις σαν αυτη που λεμε το μεγαλο (απο τα δυο δισκακια) παιζει με ολα εκτος ισως απο το μεγαλο πισω (που παλι παιζει αλλα δεν σε καιει να παιζει και τοσο καλα). Το μικρο αντιθετα παιζει με πολυ περιορισμενα πισω γιατι απο την θεση που πρεπει να μπει ο δισκοβραχιωνας στα μικρα δισκακια πισω βρισκει η αλυσιδα στον μεγαλο δισκο του δισκοβραχιωνα (γιατι ετσι ειναι ρυθμισμενο και ετσι βολευει να ειναι).

Το κοιτατε με λαθος λογικη. Η λογικη ειναι ενας δισκος που παιζει με ολα και ενας που βγαζει ακομα λιγες βοηθητικες.
ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΓΙΑ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΠΟΛΗΣ (εκει θελει αλλη λογικη περιπου σαν αυτη που αναλυεται) αλλα εδω μιλαμε για ΜΤΒ και μαλιστα 26αρι.

xifias
Απών/απούσα

@kktsol

ναι το ειπα,για μεσα σε πολη αυτα.

οκ μαλλον λεμε το ιδιο πραγμα απο αλλη σκοπια.σε αντιστοιχο τριδισκο,εσυ κρατας τον μικρο κ τον μεσαιο,ενω εγω τον μεσαιο κ τον μεγαλο.οποτε λογικο ειναι ο δικος σου μεγαλος να παιζει με ολα τα πισω κ ο μικρος να βρισκει πανω του.

απο κει κ επειτα επειδη δε διαβασα ολο το θεμα ποιος ο λογος να εχεις 8+8?
απο αποψη fool proof system,η για ευρος ταχυτητων?παντα καποιες καλυπτονται κ συγκεκριμενα οι 3 τελευταιες του μικρου θα ειναι μεσα κ πολυ κοντα στις 2-3 πρωτες του μεγαλου.

βασικα τι συζηταμε,ειναι δυο αναγκες μαζι που δε παντρευονται.στη μια περιπτωση (βουνο)σε νοιαζει να "ξελασπωνεις" αμεσως,στην αλλη σε νοιαζει η κλιμακωση (πολη).κ στις δυο περιπτωσεις αν σου λειπουν αυτα χαλαει πολυ η βολτα σου.
ειναι λιγο ατοπο το θεμα κ νομιζω οτι μιλαμε μονο επι θεωρητικης βασης αφου δεν υπαρχει συγκεκριμενη αναγκη να καλυφθει.κανω λαθος?

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

rnd wrote:
αν δεν γινεται με τους τροπους που εχουμε συζητησει ως τωρα τοτε ισως μπορω να παρω μια 9αρα ή 10αρα κασσεττα, να αφαιρεσω 1-2 γραναζια και να φτιαξω μια στενη 8αρα. Θα μπορουσα να παρω μεταχειρισμενες και να χρησημοποιησω μονο τους αποστατες με 8αρια γραναζια που ειναι και πιο ανθεκτικα. Επειτα την ευθυγραμιζω οσο καλυτερα γινεται με τους μπροστα δισκους και πετυχαινω το στοχο μου. Θα χρειαστει ισως 9αρα αλυσιδα κτλ αλλα εαν γινεται τοτε προς τα εκει θα κινηθω

Πως σας ακουγεται αυτο?

Οτι δεν γινεται. Και ειναι πολυ μεγαλη αναλυση το γιατι δεν γινεται.

Δεν τεθηκε ποτε θεμα αντοχης. Εχω 1χ8 στο ενα και 2χ8 στο αλλο και δουλευουν αψογα για πολυ καιρο και εχουν περασει και απο λασπες κτλ κτλ.

@xifias

Ειναι διαφορετικο. Οταν μιλας για δρομο η λογικη ειναι περιπου σαν τα κουρσαδικα δλδ αν πουμε οτι εχουμε δεκαρα πισω οτι ο μικρος θα παιζει με τις εξι πανω ο μεγαλος με τις εξι κατω κτλ. δλδ θα φερεις το chainline στη μεση μεταξυ των δυο δισκων του δισκοβραχιωνα.
Σε αυτο που λεμε θελουμε να παιζει ο μεγαλος με ολα και ο μικρος με τρια τεσσερα για βοηθεια δλδ εχεις μετατοπισμενο chainline προς τα μεσα. Σκεψου το σαν 1χ αλλα με καποιες βοηθητικες σχεσεις προς τα κατω.
Στο ΜΤΒ το κανεις για να εχεις μπροστα οσο το δυνατον λιγοτερες αλλαγες (ειναι κατι που σε μπερδευει στο χωμα) και για αυτο βγηκαν και τα 1χ πρωτα στα ΜΤΒ.

rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

Ναι το 8+8 το θελω σαν fool proof system, σαν ξεγνοιασια, σαν απλουστευση του υπαρχοντος συστηματος με οτι λιγο εστω θετικο περνεις απο αυτο.

Σε 1x με 22 ή 24 μπροστα και 11-34/11-32 πισω ειμαι καλα για το βουνο. Δεν χρειαζομαι κατι παραπανω. Σε κατηφορα απλα θα ...τσουλησω

Σε 1χ με 36 μπροστα και 11-32/11-34 ειμαι καλα για τις περισσοτερες περιπτωσεις στην πολη. Καποιες φορες ομως εχω αντιμετωπισει ανηφορες στις οποιες χρειαζομαι κατι λιγο πιο ευκολο

Με βαση αυτα θελω ενα 1χ για το βουνο και 1χ για την πολη. Δεν θελω να παρω δευτερο ποδηλατο ομως, αρα τι μου μενει? Να παντρεψω αυτα τα δυο

Αυτη την αναγκη καλυπτει η μετατροπη που θελω. Την καλυπτω με 3χ, συμφωνοι, αλλα ειναι πιο περιπλοκο το συστημα

Θα μπορουσα να συμβιβαστω με 1χ 9 ή 10 ταχητητων αλλα ιδανικα, για να παρω το απαραιτητο ευρος θα ηθελα 10-40 με 32Τ ή κατι παρομοιο που δεν ξερω καν εαν υπαρχει 10αρι γραναζι σε κασσεττα και τα 40+ ειναι τοσο ακριβα που με το κοστος της ολης μετατροπης περνω ενα δευτερο ποδηλατο

xifias
Απών/απούσα

κοιτα,κ το βαρυ πατημα θα σου χρειαστει,γιατι σου προσφερει βαση να πατησεις,κ "γκαζι" για να μανουβραρεις ενα εμποδιο.το να κατεβαινεις "παθητικα" μια κατηφορα ειναι λαθος κ το αποφευγω καθως μπορει να χασεις τον ελεγχο αν πας να πεταλαρεις.τωρα στο βουνο το "βαρυ" ειναι σχετικο,αλλα εικαζω ειναι παρομοια φαση.

επειτα μποτομλαιν,με τα κλικ-κλικ χειριστηρια ειναι θεμα εκπαιδευσης να τα παιζεις στα δαχτυλα κυριολεκτικα.μπορεις να μεταπηδας απο πολυ βαρυ σε πολυ ελαφρυ με 2 κλικ αντι να ανεβοκατεβαζεις ολη τη κασσετα.

οποτε τριδισκο για μενα.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

xifias wrote:
κοιτα,κ το βαρυ πατημα θα σου χρειαστει,γιατι σου προσφερει βαση να πατησεις,κ "γκαζι" για να μανουβραρεις ενα εμποδιο.το να κατεβαινεις "παθητικα" μια κατηφορα ειναι λαθος κ το αποφευγω καθως μπορει να χασεις τον ελεγχο αν πας να πεταλαρεις.τωρα στο βουνο το "βαρυ" ειναι σχετικο,αλλα εικαζω ειναι παρομοια φαση.

επειτα μποτομλαιν,με τα κλικ-κλικ χειριστηρια ειναι θεμα εκπαιδευσης να τα παιζεις στα δαχτυλα κυριολεκτικα.μπορεις να μεταπηδας απο πολυ βαρυ σε πολυ ελαφρυ με 2 κλικ αντι να ανεβοκατεβαζεις ολη τη κασσετα.

οποτε τριδισκο για μενα.

Για την συζητηση και μονο.

Το πρωτο που λες ειναι σωστο. Και στο βουνο πρεπει ανα πασα στιγμη να μπορεις να "δωσεις" με το πεταλι για να εχεις ελεγχο, να μπορεις να σηκωσεις μπροστα τροχο κτλ

Για το δευτερο ομως στο βουνο δεν ειναι ετσι. Ειναι παρα μα παρα πολυ πιο ευκολο να παιζεις μονο με το δεξι χειριστηριο παρα να εχεις και αριστερο. Μην ξεχνας οτι και στο βουνο υπαρχουν περιπτωσεις που θα "δωσεις" μονο μιση στροφη αρα δεν θα γινει κομπλε η αλλαγη μπροστα θα περασεις το εμποδιο με την αλυσιδα μεταξυ δυο δισκων παιζει να στην πεταξει, μπορει να χρειαστεις να γυρισεις αναποδα τα πεταλια και να σου μπλοκαρει κτλ. Για το να ανεβαζεις την κασσετα (που αυτο θα χρειαστει στο βουνο το κατεβασμα της κασσετας δεν ειναι προβλημα) παλι δυο κλικ θελεις (ανεβαζουν τρεις τρεις).

Σε τετοια θεματα πρεπει να λαμβανονται πολυ σοβαρα υποψιν οι ιδιαιτεροτητες του καθε τεραιν. Δεν ειναι απαραιτητο οτι κατι επειδη δουλευει σε κουρσα ή στην πολη θα δουλεψει στο βουνο ή το αντιθετο.

rnd
Εικόνα rnd
Απών/απούσα

Με απογοητευετε ρε παιδια ηταν τοσο καταπληκτικη η ιδεα μου '__'

Τι να πω, δεν εχω τοσο εμπειρια με το ποδηλατο ακομα αλλα σε καταβασεις ή με ταχητητα και να χρειαζεται να αποφυγω εμποδιακια στο δρομο απλα σηκωνομαι ελαφρως και γερνω λιγο, ανασηκωνω λιγο τη μπροστα ροδα (γιατι ακομα δεν κατεχω καλα το bunny hopping), σπρωχνω λιγο δεξια-αριστερα με τα ποδια.. τετοια κανω, οχι πεταλ. Ισως μου εχει μεινει απο οταν εκανα skate. Δεν ξερω. Αλλα εσεις δηλαδη σε κατηφορα χωμα με κοτρωνακια και λακουβες κανετε και πεταλ? Εμενα κουραζονται τα χερια απο το φρενο για να μην χασω τον ελεγχο