Μια σαμπρέλα πόσο χρόνο ζωής έχει;

18 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
x9Y3Y8x
Εικόνα x9Y3Y8x
Απών/απούσα

Γεια σας,

Μήπως είναι γνωστό το χρονικό διάστημα ζωής μιας σαμπρέλας έχοντας βγάλει τα αίτια εξωτερικών παραγόντων (πινέζες, γυαλιά, αιχμηρά αντικείμενα).
Με στόχο πριν καταστραφεί η σαμπρέλα να αντικαθίσταται σε ποδήλαταδικο και αν είναι σημαντικό να ύπαρχοι εσωτερική συντήρηση του λάστιχου από πιθανά (σκόνες, βρωμιές, ρινίσματα). Όπως περίπου γίνετε συστηματικά η συντήρηση σε μια μηχανή ή αυτοκίνητο έ κάτι ανάλογο.

Όπως καταλαβαίνετε είμαι άσχετος για αυτό ακριβώς ήθελα κάποια συμβουλή σας, τι να προσέχω και τι να τονίσω στο ποδήλαταδικο για τι σωστή συντήρηση λάστιχου όπως επίσης το χρονικό διάστημα που αντέχει μια σαμπρέλα.

Ευχαριστώ

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
bapel
Εικόνα bapel
Απών/απούσα

γειά χαρά ,δν ξέρω αν η σαμπρέλα έχει χρόνο ζωής ούτε κατάλαβα γιατί θεσ να την αλλάξεις πριν σκάσει.πάντως στο παλιό μου ποδήλατο εχω μπροστινή σαμπρέλα περίπου 8 χρόνια και ακόμα δν έχει σκάσει.(βέβαια τα τελευταία 3 χρόνια χρησιμοποιείται πολύ σπάνια

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Κατ' αρχην εξατραται απο την ποιοτητα της σαμπρελλας. Υπαρχουν σαμπρελλες και σαμπρελλες. Υπαρχουν σαμπρελλες αθανατες, και σαμπρελλες αγιοβασιλιατικες.
Επισης εξαρταται κι απο τη χρηση, η ακομη κι απο τις συνθηκες φυλαξης.
Μια σαμπρελλα που χρησιμοποιειται(φουσκωμενη υπο πιεση), παλιωνει γρηγοροτερα απο μια σαμπρελλα που ειναι φυλαγμενη σε σκοτεινο και δροσερο μερος, καλα συσκευασμενη.
Προσφατα, ανακαλυψα σαμπρελλες Barum, made in Chechoslovakia(!), ξεχασμενες καμμια εικοσαετια, που ηταν σαν καινουριες.
Οι σαμπρελλες, καποια συγκεκριμενη συντηρηση δεν χρειαζονται, εκτος απο λιγο ταλκ ποτε-ποτε, και καλο καθαρισμα του εξωτερικου λαστιχου απο μεσα(απο σκουπιδακια, ξενα σωματα, η απο τριμματα του ιδιου του λαστιχου) πριν την τοποθετηση.
Οποτε, στην ερωτηση σου για το χρονο ζωης μιας σαμπρελλας, κανεις δεν μπορει να σου απαντησει με σιγουρια οτι ειναι "τοσο".
Απλα, οταν η σαμπρελλα τα παιξει(σκιστει, η ξεκολλησει η βαλβιδα), την αλλαζεις, και τελος.
Το ποτε θα γινει ομως αυτο, κανεις δεν μπορει να σου το πει με βεβαιοτητα.

freediver
Εικόνα freediver
Απών/απούσα

αν εχεις παραθεσε κανα λινκ

ConteAlmaviva
Εικόνα ConteAlmaviva
Απών/απούσα

Το τάλκ στις σαμπρέλες (εκτός του ότι εμποδίζει το σύγκαμα), εμποδίζει επίσης κάποιο ακούσιο βουλκανισμό που προκαλείται από την πίεση της σαμπρελας πάνω στο εσωτερικό του ελαστικού...Έχει τύχει να μην μπορώ να ξεκολλήσω την σκασμένη σαμπρέλα από το λάστιχο !

angelospower
Απών/απούσα

Δεν μπορώ να καταλάβω τον προβληματισμό του φίλου μας. 3 ευρώ έχει μια κανούρια σαμπρέλα. Και ένα μήνα να κρατήσει, τα έχει βγάλει τα λ7 της. Άσε που κρατάει για πολλά πολλά χρόνια. Άλλωστε η καλύτερη σαμπρέλα του κόσμου μπορεί να σκάσει από ένα τόσο δα αγκαθάκι.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...πηρε ολα τα λεφτα!
Αληθεια, συνηθιζεται, η ειναι δικο σου?

(Μαλλον εχω μεινει πισω...).

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Αφήνοντας στην άκρη την περίπτωση κακής ποιότητας σαμπρέλας, τη λάθος πίεση και το χάλια ελαστικό, σε χρήση μέσα στην πόλη θα πρέπει να σε βγάλει κάμποσα χρόνια. Εγώ έχω τις ίδιες εδώ και 5 χρόνια χωρίς πρόβλημα.

Αν σου σκάνε συνέχεια χωρίς να κανει ταρζανιές τότε ελέγχεις από ποιά μεριά τρύπησε. Από τη μεριά του ελαστικού σημαίνει α) ότι έχει μείνει κάτι καρφωμένο και σε τρυπάει β) ότι το ελαστικό σου είναι για άλλη χρήση γ) ότι έχεις βάλει σημάδια όλες τις λακούβες και τα γυαλιά :)

Από τη μεριά της ζάντας σημαίνει ότι κάποια προεξοχή στη ζάντα σε τρυπάει. Για παράδειγμα στη δικιά μου ρόδα είχε κάτι μυτάκια σε μια από τις τρύπες τις ακτίνας με αποτέλεσμα να μου σκίζει τη φακαρόλα και να μου σκάει συνέχεια τη σαμπρέλα. Η λύση δόθηκε με 2-3 στρώσεις μονωτική και 1-2 στρώσεις χαρτοταινία.

x9Y3Y8x
Εικόνα x9Y3Y8x
Απών/απούσα

Σας ευχαριστώ ,βασικά ήθελα να μάθω αν υπάρχει κάποια αντιστοίχιση όπως ισχύει στις μοτοσικλέτες και τα αυτοκίνητα, που ανά τόσα χιλιόμετρα service ανά τόσα χιλιόμετρα αντικατάσταση λάστιχου , κάτι ανάλογο δεν υπάρχει σε τομέα σαμπρέλας και κατόπιν λάστιχου ποδηλάτου αυτό εννοούσα .

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Στο αμάξι κάνεις το σερβις και πηγαίνεις σε 10.000χλμ και κάνεις το επόμενο.
Στο ποδήλατο δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο. Δεν λές, "οκ λάδωσα τα πάντα, θα το ξαναδώ σε 800χλμ".

Μπορεί ένα λάδωμα αλυσίδας να σε βγάλει 1 μήνα, μπορεί να σε βγάλει μια βόλτα. Το θέμα είναι ότι επιρεάζονται διάφορα, πχ εγώ έχω κωλοβαρέσει το καθάρισμα εδώ και 3-4 βόλτες οπότε χθες ανακάλυψα ότι έχουν φαγωθεί από το χώμα και τη λάσπη τα ροδάκια του εκτροχιαστή. Θα μπορούσα να τα είχα γλυτώσει.

Ακόμα και τα ελαστικά δεν έχουν κάποιο στάνταρ χρόνο. Κολλητός πήρε κάτι Maxxis Larsen που είναι καλό ελαστικό και τα έφαγε σε 5 βόλτες στην ασφαλτο... Εγώ πάλι έχω πάρει κάτι λάστιχα 10 ευρώ και τα 2 και τα έχω 4 χρόνια. Φαίνονται άφθαρτα αλλά πρέπει λογικά να έχουν ξεραθεί οπότε καλό είναι να τα αλλάξω.

Για τα κέντρα των τροχών αν έχεις χύμα μπίλιες καλό είναι κάθε 800-1000χλμ να γίνεται ένας έλεγχος. Ομοίος και στα ποτήρία λαιμού/πηρουνιού. Εννοείται ότι παίζει ρόλο και η χρήση, αν το βάλεις σε λασπουριά ή αν φας κιλά νερό καλό είναι να το καθαρίσεις και να γρασάρεις απο την αρχή.

PiNiOn
Εικόνα PiNiOn
Απών/απούσα

Καλησπέρα και απο μένα. Σχετικά με τη διάρκεια ζωής της σαμπρέλας ή την αντοχή της γενικότερα, παίζει ρόλο η πίεση αέρα; Έχω αγοράσει ένα σετ ελαστικά δρόμου 26"x1.5" που διάβασα οτι χρειάζονται πίεση 100psi(max) που είναι υπερβολικά μεγάλη. Μια κοινή σαμπρέλα αντέχει σε τέτοια χρήση ή πρέπει να αγοράσω ειδικές για τέτοια ελαστικά;

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Το ζητημα δεν ειναι αν αντεχει η σαμπρελλα στην πιεση, αλλα αν αντεχει το λαστιχο, και κατα δευτερο λογο η ζαντα.
Η σαμπρελλα, απο τη στιγμη που η διασταση της ειναι σωστη σε σχεση με το εξωτερικο λαστιχο που τοποθετειται, θεωρητικα αντεχει τουλαχιστον στην πιεση που αντεχει και το λαστιχο.
Η σαμπρελλα οταν γεμισει με αερα και φουσκωσει, ακουμπαει στο εξωτερικο λαστιχο(και τη ζαντα) απο μεσα, παιρνοντας και το σχημα του. Απο τη στιγμη που φουσκωσει και ακουμπησει στο εξωτερικο λαστιχο απο μεσα, την πιεση του αερα την αντιμετωπιζει/παραλαμβανει το εξωτερικο λαστιχο και η ζαντα.
Στην ουσια δηλαδη, η σαμπρελλα στεγανωνει το εξωτερικο λαστιχο, χωρις ομως να εχει δομη τετοια ωστε να αντιμετωπιζει τις μεγαλες δυναμεις που συνεπαγεται η ψηλη πιεση. Τη δουλεια αυτη, την κανει το εξωτερικο λαστιχο και η ζαντα.

christopanagia
Εικόνα christopanagia
Απών/απούσα

...υπαρχουν σημερα μπαρουμ σαμπρελλες η καταργηθηκαν ? και που ? αν γνωριζει καποιος...

chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

Μια σαμπρέλα μεχρι 60 PSI (26") είναι λογικό να χάνει 15-20 PSI καθε 10 μερες ας πούμε;

pahisjon
Εικόνα pahisjon
Απών/απούσα

@christopanagia: Barum σαμπρέλες?! Γιατί τόση Vintageίλα ??!!??
εδώ http://rubena.co.hu/english/rolunk.html είδα ότι

In year 1993 German company Continental purchased brandname Barum. From this date no product from Ceska Gumarenska Spolecnost (CGS) can be sold and presented under Barum name. Bicycle tyres and tubes received a new brandname based on factory name - RUBENA - which means RUBE- (Rubber) -NA (Náchod - location with production facilities).

@chrisRC Αν κρίνω από παλιές δικές μου (σε λάστιχο 26χ1.95 ) μου ακούγεται λογικό, κάθε μέρα (κάθε 2η το πολύ) τις γέμιζα με μεγάλη τρόμπα, τη 2η μέρα ήταν 3-4 psi παρακάτω.

chrisRC
Εικόνα chrisRC
Απών/απούσα

Κι εγώ όλες τις σαμπρέλες που έχω αλλάξει τις βλέπω να χάνουν κάπου τόσο. Απλά θυμάμαι ότι όταν ήμουν μικρός βγάζαμε με 1 φούσκωμα σχεδόν όλο το καλοκαίρι.

christopanagia
Εικόνα christopanagia
Απών/απούσα

pahisjon wrote:
@christopanagia: Barum σαμπρέλες?! Γιατί τόση Vintageίλα ??!!??
εδώ http://rubena.co.hu/english/rolunk.html είδα ότι

In year 1993 German company Continental purchased brandname Barum. From this date no product from Ceska Gumarenska Spolecnost (CGS) can be sold and presented under Barum name. Bicycle tyres and tubes received a new brandname based on factory name - RUBENA - which means RUBE- (Rubber) -NA (Náchod - location with production facilities).

@chrisRC Αν κρίνω από παλιές δικές μου (σε λάστιχο 26χ1.95 ) μου ακούγεται λογικό, κάθε μέρα (κάθε 2η το πολύ) τις γέμιζα με μεγάλη τρόμπα, τη 2η μέρα ήταν 3-4 psi παρακάτω.


...ευχαριστω γιαννη ,ουτως η αλλως τα ποδηλατα μου ειναι βιντατζ ,αλλα οπως γραφει κι ο φιλος πιο κατω θυμαμαι οτι και γω στο πρωτο μου ποδηλατο ειχα 6 χρονια τις ιδιες σαμπρελλες και σπανια χρειαζοταν να συμπληρωσω αερα ,αυτες οι ρουμπενα τι λενε ,αν ξερεις...?

Petaliaris
Εικόνα Petaliaris
Απών/απούσα

ή καλύτερα : όλα όσα ντρέπομαι,αλλα θα ήθελα να ρωτήσω(!) :
Τη πίεση της σαμπρέλας "παραλαμβάνει" απο ένα σημείο
και μετά, το ελαστικό, σωστός ο προλαλήσας ! μετά το (σωστό) φούσκωμα τη πίεση την έχει (καί) το έλαστικό.
Κάπου όμως αληθεύει και το εξής : άλλο να έχω,
για ένα π.χ. χρόνο, μιά μέση πίεση σταθερή,και άλλο να μεσολαβήσουν
πιέσεις ακραίες μέσα στον ίδιο χρόνο,απο τέρμα κάτω,έως τέρμα θεού- αρχές Αλλάχ,πέτρα ! Αυτό...λόγω ...τεντώματος !
Λογικό δέν είναι ;! βέβαια οριακή λεπτομέρεια είναι, νομίζω αφορά
πιό πολύ ...vintagάδες !
Υποτίθεται οτι τη μετράμε πάντα τη πίεση,κάνουμε δίαιτα,και προσέχουμε τα λακούφια ! έτσι περίπου θα ζήσει,η σαμπρέλα εν...κινήσει !