Καλήμερα σας και καλό σας βρήκα. Πρώτο post στο forum
Έχω ξαναβάλει σε λειτουργία ένα molvedo του 80 κάτι του πατέρα μου. Το ποδήλατο είναι πολύ ωραίο με το μόνο πρόβλημα οτι ο σκελετος εινια 56ρης και γω 1.90. Είναι πολύ μικρό για μενα. Του έβαλα ψηλό παλουκόσελο αλλά το τιμόνι είναι πολύ χαμηλό. Το πρόβλημα είναι οτι με πιάνει η μέση μου μετά από λίγη ποδηλασία.
Αναρωτιέμαι αν αξίζει να ασχοληθώ να αλλάξω τιμόνι και λαιμό ή άπλα να αρχίσω να ψάχνω για κανα αντιστιχο 62-63 εκατοστών σκελετό και να κρεμάσω αυτό στο τοίχο για διακόσμηση… 
Έχει κανείς καμία ιδέα πάνω στο θέμα;
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
εφ' όσον σου είναι μικρό, να το πουλήσεις και να κοιτάξεις για μεγαλύτερο. Το δύσκολο σημείο είναι πως θα πρέπει να συμπληρώσεις κάμποσα "ρούβλια".Εκτός αν βρείς επίσης παλιό κουρσάκι Large, πράγμα δύσκολο.
56άρης σκελετός για 1,90 είναι διαφορά μεγάλη μεν όχι τεράστια δε. Μπορεί να συγχωρηθεί, με την προϋπόθεση ότι δεν έχεις ακραίες αξιώσεις από το ποδήλατο.
Αν είναι έτσι, μπορείς να βρεις έναν συνδυασμό τιμόνι-λαιμό που να σηκώσει πολύ την θέση οδήγησης (και επίσης να πάει πιο μπροστά το πιάσιμο). Τιμόνια υπάρχουν με τρελά σχήματα (κέρατα τύπου bmx κλπ.) και κυρίως το τιμόνι θα σε σηκώσει. Γενικός κανόνας: το πιάσιμο να ανέβει 3-7 εκατοστά χαμηλότερα από τη σέλλα και να πάει μπροστά τόσο ώστε ο αγκώνας ίσα να ακουμπάει στο γόνατο.
Η αλήθεια είναι ότι δε θα ήθελα να το πουλήσω το ποδηλατάκι … υπάρχει και μια συναισθηματική άξια. Ο πατέρας μου είχε καρεκλίτσα πίσω και πάνω σε αυτό έκανα της πρώτες βόλτες μου πάνω σε ποδήλατο…
Μάλλον θα βγω στη αγορά για λαιμό αν και θα ήθελα να κρατήσω την εμφάνιση μέσες άκρες όπως είναι διότι όπως είπα είναι όμορφο.
Αυτή η κατηγορία παλιάς κούρσας μου αρέσει. Η πιθανότητες να βρω ένα παλιό κουρσάκι large τι είναι;
και εγώ δε θα ήθελα να σκοτώσω σχεδόν το παλιό μου ποδήλατο (με ότι συναισθηματική αξία αυτό έχει) και να δώσω και τριακόσια τουλάχιστο ευρώ για να πάρω ένα (ίδιο με όλα τα άλλα) μοντέρνο).Αν μπορείς να καλύψεις τη διαφορά διαστάσεων με μακρύτερο λαιμό κ τιμόνι,όπως ειπώθηκε παραπάνω, κοίταξε προς αυτή την κατεύθυνση.
Το να βρείς vintage σκελετό large είναι δύσκολο, καθώς τα ποδηλατάδικα το '70 και το '80 πουλούσαν βάσει του χρώματος ("έχω αυτό το ωραίο πρασινάκι"), οπότε η συντριπτική πλειοψηφία είναι medium. Λίγο ψάξιμο δε βλάπτει πάντως.
Γενικά μιλώντας και εκ πρώτης αναγνωσης θα συμφωνήσω ότι 56αρι σε ποδηλάτη 1,90 είναι μικρό.
ΑΛΛΑ το γεγονός ότι σε πιάνει η μέση σου ΙΣΩΣ να μην έχει και τόση σχέση με το μέγεθος του ποδηλάτου. Κάποια ποδήλατα ΕΧΟΥΝ ΣΚΥΦΤΗ ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ, πχ οι κούρσες.
Δηλαδή εσκεμμένα η σέλα είναι πολύ πιο ψηλά από το τιμόνι. Δες το ποδήλατο στο avatar μου.
Η ρύθμιση της σέλας έχει να κάνει με το inseam σου (μέγεθος του "καβάλου" σου). Ο οριζόντιος έχει να κάνει με το μήκος του κορμού σου και του πήχη σου (χέρι). Το ύψος του τιμονιού έχει να κάνει με το πόσο σκυφτή / αεροδυναμική θέση οδήγησης θέλεις.
Αν δεν θέλεις να σκύβεις ή παίρνεις προέκταση λαιμού (νομίζω κάτι είχα δει στην εταιρεία ΒΒΒ / Βογιατζής, κάτι βγάζει, με μεγάλο μήκος για να σηκωθείς πιο όρθιος) ή βάζει σπαστό / ρυθμιζόμενο λαιμό, ή τιμόνι riser με μεγάλο "rise"....
Αλλά πριν φτάσεις στο ύψος του τιμονιού, βεβαιώσου ότι οριζόντιος και κάθετος σωλήνας "αντιστοιχούν" στο σωμα σου.
Θα έλεγα, αφού εξ ορισμού τού είναι μικρό, το θέμα δεν είναι εκεί, αφού κιόλας είπε ότι βρήκε το ύψος της σέλλας με μεγάλο παλούκι. Το θέμα είναι να ρυθμίσει το πιάσιμο (θέση των grips) - αυτό θα γίνει με λαιμό και τιμόνι.
Πρώτα βρίσκουμε τη θέση της σέλλας (2ο σημείο) σε σχέση με τα πετάλ (που είναι σταθερά, 1ο σημείο) και μετά το τρίτο σημείο είναι το πιάσιμο
(Νομίζω πάντα.)
Tο ποδήλατο ειναι κούρσα οπότε το σκυφτός το καταλαβαίνω απόλυτα. Το πρόβλημα νομίζω είναι στο ότι ο σκελετός είναι μικρός και βρίσκομαι μπροστά απο το τιμόνι οταν σκύβω. Επίσης αντί να σκύβω αναγκαστικά καμπουριάζω...
Κάποια μέρα που αναγκάστηκα να πλακωθώ στα φρένα η πίσω ρόδα άρχισε να "παίζει" διότι το περισσότερο βάρος ήταν μπροστά.
Το ύψος της σέλας είναι μια χαρά, τη πήγα και πισω να δω αν βοηθάει καθόλου, αν κερδίζω χώρο άλλα δεν έχω προλάβει να δοκιμάσω ακόμα...
Θα ψάξω να δω για λαιμό μεγαλύτερο να δω αν φτιάχνει η κατάσταση. Στη Kinisi Bikes που πήρα να ρωτήσω μου είπαν να το ξεχάσω κατευθείαν...πολύ μικρό και τα ρέστα.