Καλησπέρα σας και από εμένα!
Πριν κάποιους μήνες έκανα δώρο στον μικρό μου αδερφό το συγκεκριμένο ποδήλατο: https://www.idealbikes.net/?section=3573&language=el.... Το μέγεθος του ποδηλάτου είναι 44 (small) αλλά λόγω του ότι δεν ασχολήθηκε και πολύ με το άθλημα λέω να ασχοληθώ εγώ. Το πρόβλημα μου είναι πως το ύψος μου είναι 181 και είχα μικρές ενοχλήσεις με χονδροπαθεια. Στο παρελθόν αλλά με θεραπεία την ξεπέρασα. Οπότε προφανώς ο σκελετός του ποδηλάτου θα μου επαναφέρει την πάθηση η θα μου δημιουργήσει κάποιο νέο πρόβλημα ίσως και στην μέση. Αυτό που θέλω να κάνω είναι το εξής, έχω βρει έναν σκελετό από ideal futour μέγεθος 50 (medium) το οποίο είναι ιδανικό για ύψος μου. Η ερώτηση μου είναι η εξής και εκεί θέλω τα φώτα σας. Θέλω να μεταφέρω όλα τα περιφερειακά από το freeder στο futour θα ταιριάξουν όλα ή θα έχω πρόβλημα ώστε να ταιριάξουν για παράδειγμα τιμόνι ζάντες κτλ.;; Να το ξεχάσω σαν ιδέα; επισυνάπτω και τις φωτό από το frame.
Ευχαριστώ για τον χρόνο σας.
το προβλημα σου ειναι ροδες, πιρουνι, φρενα. Γινεται ομως απλα οχι Plug and play.
Δεν το πολυέχω πλέον με τα νούμερα των σύγχρονων μοντέλων. αλλά 1,81 και 50αρης σκελετός μου κάνει κάπως... Δεν έχω δει γεωμετρία - δεν ξέρω. απλά το λέω...
Αν κατάβα καλά μιλάμε για τράμπα εξαρτήματα από 28" τρεκκινοειδές, σε άλλο 28" τρεκκινοειδές... ή όχι? Κώστα για δώσε τα φώτα σου.
Αν είναι όπως τα γράφω, θεωρώ ότι όλα περνάνε και θα χρειαστείς μόνο μακρύτερα ντιζοκαλώδια και ΙΣΩΣ και αλυσίδα (αλλά μπα... ούτε καν).
Έχετε δίκιο, παρεληψα να σας αναφέρω πως το freeder είναι με 29" ζάντες (mtb) και ο σκελετός που θέλω να κάνω τραμπα είναι trekking στο οποίο φόραγε 28" ζάντα.
Αν μου πεις και ότι από σκελετό με δ/φρενα πας πάλι σε σκελετό με δ/φρεμα..... τότε πραγματικά, σπάω το κεφάλι μου να δω τι δεν θα σου ταιρειάζει στο νέο σκελετό.....
Δεν μπρεί, κάτι μου ξεφεύγει.... αλλά τι....????
Στο εντελώς ξεκάρφωτο, έτσι για να σπάμε τα κεφάλια μας και επειδή είναι Παρασκευή απόγευμα, ρίξε μια καλή ματιά στα παρακάτω:
1. μεσαία τριβή, να είναι συμβατές στα δύο πλαίσια. Υπάρχουν 154 διαφορετικά πρότυπα μεσαίων τριβών και το καθένα έρχεται με 27 διαφορετικές παραλλαγές...... Αλλά, όλα τα κινεζοπλαίσια - σαν αυτά που μας απασχολούν - σε τεράστιο ποσοστό, είναι συμβατα με τις τυπικές οικονομικές shimano μεσαίες τριβές.
2. άξονες τροχών, μπας και κάποιο πλαίσιο θέλει τους νέους χοντρούς άξονες που βάζουνε σε δαύτα τα ΜΤΒ τα κατεβασιάρικα..... (μπουου και φτου_κακά)
3. αν ο νέος σκελετός έχει υποδοχές για τα φρένα που έχει ο παλιός (πχ δισκόφρενα). Αν τώρα έχεις δ/φ και ο νέος δεν έχει υποδοχές για δ/φ, τότε πας και για άλλους τροχούς και φρένα (ή θα πρέπει να τσεκάρεις αν τα στεφάνια σου έχουν επιφάνεια πέδησης για τακάκια v-brakes.....)
4. διάμετρο κάθετου σωλήνα, αν είναι διαφορετικός στα δύο πλαισια, θα πρέπει να ψάχνεις είτε για αντάπτορες είτε για διαφορετικού πάχους παλουκόσελο. Το ίδιο και για το σφικτηράκι του παλουκόσελου (εδώ δεν παίζει όμως αντάπτορας).
5. μπροστινό ντεραγιέ και υποδοχή του στον κάθετο σωλήνα. Οι φράσεις - για να το ψάξεις - είναι braze on vs. clamp on. Αν υπάρχει διαφορά, θα τρέχεις για αντάπτορες (κολάρο) ή άλλο μπροστινό ντεραγιέ.
6. ποτήρια πιρουνιού. Αν έχουμε διαφορετικές διαστάσεις στα δύο πλαίσια θα θέλεις νέα ποτήρια. Οι διαστάσεις που συνήθως παίζουν είναι 1"&1/8" ή 1"&1/4" ή συνδυασμός τους πάνω-κάτω (tapered).
7. θεωρώ ότι οι διαστάσεις των πλαισίων, σε ότι αφορά το μήκος ντιζοκαλωδίων και αλυσίδας, έχουν μικρές διαφορές. Αν πχ τώρα είναι "πλούσια" βαλμένα - χαλαρά - να κάνουν μεγάλες κούρμπες, τότε ίσως και να σου κάνουν στο νέο πλαίσιο. Αν είναι ήδη κομμένα τσίτα, μάλλον πας για νέα. Τα συρματόσχοινα, αν είναι πατημένα-ταλαιπωρημένα-ξετυλιγμένα στις άκρες τους, θα δυσκολευτείς πολύ να τα ξαναπεράσεις στα καλώδιά τους. Το κόστος είναι μικρό (1 ευρώ το καθένα???) οπότε πας εξαρχής για νέα και ησυχάζεις.
8. για τους τροχούς, αν είσαι ΟΚ με άξονες και φρένα, δεν βλέπω τι άλλο μπορεί να πάει στραβά. 28" με 29" ή με 700C δεν έχουν ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ που να σε προβληματίσει για το αν κάνουν στο νέο......
[πριν κάποια χρόνια, έκανα κάτι αντίστοιχο, από στημένη κούρσα ORBEA ONIX No 57, τα πάντα όλα τράμπα σε Bianchi 928 No 61 frameset. Μου πήρε 2 απογεύματα να λύσω το παλιό, 1 απόγευμα να καθαρίσω τα ματζαφλάρια_όλα, 2 απογεύματα να ντύσω το καινούργιο. Είχα όμως και να κόψω παλουκόσελο και στέλεχος πιρουνιού... μανίκι και σπαζοκεφαλιά γιατί ήταν carbon και δεν είχε περιθώριο λάθους.... πλάκα είχε τελικά .... το ξανάκανα....!!!!!]
το εγραψα στην απαντηση #2 αλλα σας αρεσει να παιδευεστε.
Ροδες. Οι ροδες που εχει ειναι disc και ο σκελετος του futour ειναι με v-brakes. Αρα θελει πισω στεφανι για v-brake. Επισης πρεπει να δει εαν το χοντρο ελαστικο ΜΤΒ χωραει στον σκελετο του furtour.
Πιρουνι. Εαν βαλει το πιρουνι απο το trial (αφου δεν εχει αλλο προφανως αυτο θα κανει) μπαινει κανονικα αλλα λογω γεωμετριας θα σηκωθει λιγο το κουτελο του furtour. Οκ δεν ειναι κατι τρομερο.
Φρενα. Μπροστα θα εχει το πιρουνι απο το trial οποτε μπροστα με το φρενο κανενα θεμα. Πισω θελει v-brake εκτος εαν ειναι σκελετος furtour που εχει βαση για δισκοφρενο (υπαρχουν μοντελα που εχουν βαση και μοντελα που δεν εχουν βαση. Η φωτο ειναι μικρη και δεν φαινεται εαν εχει ή οχι βαση).
πιο αναλυτικα δεν γινεται. Ολα τα αλλα παιζουν και μπορει να χρειαστει τιποτα μικρο αλλα αυτα φαινονται στην πορεια.
Ειλικρινά σε ευχαριστώ πάρα πολύ για την αναλυτική σου απάντηση όπως και όλους τους υπόλοιπους!! Με βοήθησε αρκετά μπορώ να πω! Ίσως να μην βιαστώ τόσο πολύ και να βρω έναν αντίστοιχο mtb σκελετό ώστε να ταιριάζει με το ύψος μου και τα περιφερειακά. Καλές και ασφαλείς ποδηλατικές διαδρομές να έχετε