ΠΙΕΣΕΙΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ MTB ΓΙΑ ΧΩΜΑ

8 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
tbabis
Εικόνα tbabis
Απών/απούσα

Τι προτείνετε για τις πιέσεις των ελαστικών σε ποδήλατο MTB για χώμα ? Να είναι στο maximum ή λιγότερο ? Προσωπικά παρατήρησα ότι μου αρέσει περισσότερο στο χώμα να μην είναι τελείως τέζα φουσκωμένο το ελαστικό αλλά λίγο 'ξεφούσκωτο'. Τέζα φουσκωμένο σπινιάριζε στα ανηφορικά με σαθρό χώμα αλλά και μου φαινόταν ότι χοροπηδούσε περισότερο, ειδικά το πίσω μέρος (hardtail).

ΟΚ, ο καθένας μπορεί να προσαρμόσει ανάλογα με τα γούστα του την πίεση απλά ρωτάω αν ξέρει κανείς τι ισχύει θεωρητικά και τι προτιμούν οι περισσότεροι.

Ισχύουν άραγε τα ίδια για εμπρός-πίσω (μιλάμε για Hardtail με ανάρτηση μπροστά) ή μπορούμε να έχουμε διαφοροποιήσεις με ασφάλεια ?

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
jijiconi
Απών/απούσα

Εγώ με kenda nevegal 2.10 πηγαίνω στο χώμα με 30. Μπορείς και λιγότερο αλλά κάτω από 25 καραδοκούν τα snakebites (σκάσιμο από πίεση της ζάντας στις άκρες της σαμπρέλας). Πειραματίσου πάνω από αυτό το όριο

tbabis
Εικόνα tbabis
Απών/απούσα

jijiconi wrote:
Εγώ με kenda nevegal 2.10 πηγαίνω στο χώμα με 30. Μπορείς και λιγότερο αλλά κάτω από 25 καραδοκούν τα snakebites (σκάσιμο από πίεση της ζάντας στις άκρες της σαμπρέλας). Πειραματίσου πάνω από αυτό το όριο

Εχεις ανάρτηση μπροστά ? Έχεις δοκιμάσει άλλη πίεση μπροστά και άλλη πίσω ? Αν έχεις ανάρτηση εμπρός ίσως να είναι καλύτερα να έχεις μεγαλύτερη πίεση εμπρός (πχ 40) και μικρότερη πίσω (πχ 30 όπως λες). Δεν το έχω ψάξει..

jijiconi
Απών/απούσα

Πειραματίσου, αν και με μικρότερες διαφορές. Τα 40 τα βρίσκω πολλά για μπροστά σε απαιτητικό terrain

vec
Απών/απούσα

γράφουν στο πλάι τα ανώτερα και κατώτερα όρια πίεσης. Όταν είσαι on-road με χωμάτινα, καλά είναι να τα έχεις φουσκωμένα κοντά στο πάνω όριο για να έχεις τη μικρότερη δυνατή αντίσταση.
Off-road καλά είναι να ρίχνεις την πίεση. Θα έχεις και καλύτερο κράτημα και καλύτερη άνεση. Καλά είναι να μένεις όμως πάνω από το κάτω όριο που γράφουν στο πλάι.

Κάτι που κάνω συχνά-πυκνά όταν βγαίνω χώμα (έχω ένα ποδήλατο για όλες τις δουλειές) είναι στην αρχή να είμαι με πιέσεις όπως στην άσφαλτο, και μετά από μερικά χιλιόμετρα να τα ξεφουσκώνω λίγο. Τόσο ώστε να παραμορφώνονται ελαφρά με εμένα πάνω. Ακούγεται μαζοχιστικό, αλλά τη στιγμή που ξαναξεκινάω νομίζω ότι έχω άλλο ποδήλατο, εννοείται πολύ καλύτερο!

tbabis
Εικόνα tbabis
Απών/απούσα

jijiconi wrote:
Πειραματίσου, αν και με μικρότερες διαφορές. Τα 40 τα βρίσκω πολλά για μπροστά σε απαιτητικό terrain

Χμμ ναι, το 40 πρέπει να είναι κοντά στο max, Θα ξεκινήσω με 35-30 που νομίζω είναι πιό καλά.

tbabis
Εικόνα tbabis
Απών/απούσα

vec wrote:
γράφουν στο πλάι τα ανώτερα και κατώτερα όρια πίεσης. Όταν είσαι on-road με χωμάτινα, καλά είναι να τα έχεις φουσκωμένα κοντά στο πάνω όριο για να έχεις τη μικρότερη δυνατή αντίσταση.
Off-road καλά είναι να ρίχνεις την πίεση. Θα έχεις και καλύτερο κράτημα και καλύτερη άνεση. Καλά είναι να μένεις όμως πάνω από το κάτω όριο που γράφουν στο πλάι.

Κάτι που κάνω συχνά-πυκνά όταν βγαίνω χώμα (έχω ένα ποδήλατο για όλες τις δουλειές) είναι στην αρχή να είμαι με πιέσεις όπως στην άσφαλτο, και μετά από μερικά χιλιόμετρα να τα ξεφουσκώνω λίγο. Τόσο ώστε να παραμορφώνονται ελαφρά με εμένα πάνω. Ακούγεται μαζοχιστικό, αλλά τη στιγμή που ξαναξεκινάω νομίζω ότι έχω άλλο ποδήλατο, εννοείται πολύ καλύτερο!

Τα ανώτερα όρια αναγράφονται σίγουρα, για τα κατώτερα δεν είμαι βέβαιος ότι τα αναφέρουν..(και δεν έχω πρόχειρο μπροστά μου ένα τροχό..)

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Τα ανωτερα οσο και τα κατωτερα ορια πιεσης, αναφερονται παντα, στα πλαινα τοιχωματα του λαστιχου. Και συνηθως, αναφερονται σε περισσοτερα απο ενα συστημα μετρησης. Συνηθεστερα, αναφερονται σε bar, και psi. Και καλο ειναι, να μην ξεπερναμε τις πιεσεις αυτες, ουτε προς τα πανω, ουτε προς τα κατω.
Ο κατασκευαστης τους, ξερει παντα καλυτερα...
Αυτο που δεν αναφερεται παντα, ειναι η ενδεδειγμενη φορα κυλισης του λαστιχου, σημαντικος παραγοντας, ειδικα σε χρηση off road.
Τα πιο ακριβα κι εξελιγμενα λαστιχα, αναλογα με τον τροχο στον οποιο θα τοποθετηθουν (τον μπροστα η τον πισω), με ενα βελος στο πλαι, και με την ενδειξη rotation front η rotation rear, υποδεικνυουν τη φορα με την οποια θα πρεπει να περιστρεφονται, αναλογως με την τοποθετηση τους στον μπροστα η τον πισω τροχο.
Σε πιο φθηνα λαστιχα, (που τυχαινει να μην εχουν οδηγιες τοποθετησης οσον αφορα τη φορα περιστροφης), δυο τινα μπορει να συμβαινουν.
Η η χαραξη του πελματος ειναι απολυτως συμμετρικη, και δεν εχει σημασια η φορα κυλισης,
Η πρεπει κανεις να μαντεψει τη σωστη φορα τοποθετησης, κρινοντας απο την κατευθυνση της χαραξης του πελματος.
Το σταματαω εδω, γιατι μαλλον βγαινω εκτος topic, απλα θεωρησα πως θα ηταν καλο να το πληροφορηθει κανεις που τυχον δεν το γνωριζει, εφ' οσον η συζητηση αναφερεται σε λαστιχα.

contact