Το πίσω ντεργιέρ "φρακάρει" στα μεγάλα γρανάζια [ΕΛΥΘΗ]

13 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
Pandoheas
Εικόνα Pandoheas
Απών/απούσα

Μπορεί κανείς να προτείνει μια λύση; Και η προηγούμενη κασέτα είχε τον ίδιο αριθμο γραναζιών (6) αλλα δεν είχε αυτό το πρόβλημα απ' όσο ξέρω (δεν ήταν δικό μου τότε).

Είναι ένα παλιο κουρσάκι και έτσι όπως βρίσκει το ντεραγιέρ στα δυο τελευταια μεγάλα γρανάζια φαινεται σαν το δόντι νύχι να είναι μικρό.

Να επισημάνω ότι αυτό σημβαίνω όταν η αλυσίδα βρίσκεται στον μικρότερο δίσκο μπροστά. Εάν μικρενα την αλυσίδα μήπως;

δερ

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Tsag-Ataq
Εικόνα Tsag-Ataq
Απών/απούσα

Πρέπει να λάβεις υπόψιν σου και τον αριθμό δοντιών του μεγάλου γραναζιού, τη χωρητικότητα (capacity) του derailleur καθώς και τον μέγιστο αριθμό δοντιών που μπορεί να "σηκώσει" το πίσω derailleur. Υποψιάζομαι ότι η παλιά σου κασέτα είχε λιγότερα δόντια στο μεγάλο γρανάζι σε σχέση με την καινούρια που έβαλες, οπότε μάλλον θες μεγαλύτερη αλυσίδα... Για να την μετρήσεις την καινούρια, πρίν την περάσεις στο derailleur, την περνάς από το μεγάλο δίσκο μπροστά και από το μεγάλο γρανάζι πίσω και εκεί που κλείνει υπολογίζεις 1,5 (νομίζω) κρίκο.

Pandoheas
Εικόνα Pandoheas
Απών/απούσα

Tsag-Ataq σε μπερδεψα μαλλον. Δες τη φωτογραφία που έβαλα τώρα, αν βαλω μεγαλύτερη αλυσίδα τότε το ντεργιερ θα έχει ακομα μεγαλυτερο περιθώριο να "κολλήσει" πανω στο γραναζι μιας και το ελατηριο του το αναγκάζει να "μαζεύεται".

Tsag-Ataq
Εικόνα Tsag-Ataq
Απών/απούσα

http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Tourney/Rear...

στείλε φωτό και από το derailleur ολόκληρο καθώς και μια μακρινή να φαίνεται δισκοβραχίωνας-εκτροχιαστής-αλυσίδα-πίσω τροχός. Μπορεί το derailleur σου να μη σηκώνει τόσα δόντια πίσω (μάλλον έχεις βάλει κασέτα με μεγάλο γρανάζι πίσω (30φεύγα δόντια). Επίσης, το βιδάκι που ρυθμίζει τη θέση του derailleur σε σχέση με το νύχι το ρύθμισες?

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Υπολογιζεις 2 κρικους επιπλεον.
Οι κρικοι δεν μπορουν να μπουν μισοι, δεν θα μπορει να κλεισει η αλυσιδα μετα.
Υπαρχουν βεβαια και ειδικοι κρικοι (half links) αλλα αυτοι ειναι ειδικη περιπτωση, και δεν χρησιμοποιουνται σ'αυτην την περιπτωση.
Υπαρχει ακομη ενας απλος τροπος ρυθμισης, αλλα και αμεσου ελεγχου του (σωστου) μηκους της αλυσιδας:
Βαζεις την αλυσιδα στο μικροτερο πισω γραναζι, και στο μικροτερο μπροστα, ωστε το συστημα της μεταδοσης, να "χρησιμοποιει" το μικροτερο δυνατο μηκος αλυσιδας.
Ετσι, το μηκος της αλυσιδας που δεν χρησιμοποιειται, το "μαζευει" το πισω ντεραγιε διπλωνοντας προς τα πισω και πανω.
Τοτε, θα πρεπει να ρυθμισεις το μηκος της αλυσιδας ετσι, ωστε το μακρυ κομματι της αλυσιδας που ξεκιναει απο το δισκοβραχιονα και καταληγει στο πισω ντεραγιε, να ειναι παραλληλο, με το τμημα της αλυσιδας που βρισκεται/περναει αναμεσα στα δυο πλαστικα γραναζακια του πισω ντεραγιε.

Tsag-Ataq
Εικόνα Tsag-Ataq
Απών/απούσα

αλλά πρέπει να φανεί ολόκληρο το σετάκι για να μπορέσω να σου πω.

Tsag-Ataq
Εικόνα Tsag-Ataq
Απών/απούσα

Columbus discovers Cro-moly wrote:
Υπολογιζεις 2 κρικους επιπλεον.
Οι κρικοι δεν μπορουν να μπουν μισοι, δεν θα μπορει να κλεισει η αλυσιδα μετα.

Δεν το διατύπωσα σωστά, αλλά εννοούσα αυτό :) (Θεωρώντας 1 κρίκο τον εξωτερικό και μισό τον εσωτερικό :P)

Columbus discovers Cro-moly wrote:

Βαζεις την αλυσιδα στο μικροτερο πισω γραναζι, και στο μικροτερο μπροστα, ωστε το συστημα της μεταδοσης, να "χρησιμοποιει" το μικροτερο δυνατο μηκος αλυσιδας.
Ετσι, το μηκος της αλυσιδας που δεν χρησιμοποιειται, το "μαζευει" το πισω ντεραγιε διπλωνοντας προς τα πισω και πανω.
Τοτε, θα πρεπει να ρυθμισεις το μηκος της αλυσιδας ετσι, ωστε το μακρυ κομματι της αλυσιδας που ξεκιναει απο το δισκοβραχιονα και καταληγει στο πισω ντεραγιε, να ειναι παραλληλο, με το τμημα της αλυσιδας που βρισκεται/περναει αναμεσα στα δυο πλαστικα γραναζακια του πισω ντεραγιε.

Εδώ μάλλον εννοείς στα περισσότερα δόντια μπροστά και στα περισσότερα πίσω, με το ντεραγιέ να μαζεύει τη διαφορά. Αν τα βάλεις στα μικρότερα γρανάζια, τότε μπορεί η αλυσίδα να μη σου φτάσει για τα μεγάλα γρανάζια/δίσκο...

Όπως και να έχει το pdf της Shimano είναι αρκετά επεξηγηματικό :)

Pandoheas
Εικόνα Pandoheas
Απών/απούσα

Φωτογραφίες

Ντεραγιέρ: http://i43.tinypic.com/24cgkgn.jpg

Δισκοβραχιωνας/ντεραγιερ: http://i39.tinypic.com/246t7nr.jpg

Αυτό το βιδάκι δε μπορώ να το βρώ στο συγκεκριμένο ντεραγιέρ, μήπως δεν υπάρχει;

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Tsag-Ataq wrote:
Columbus discovers Cro-moly wrote:
Υπολογιζεις 2 κρικους επιπλεον.
Οι κρικοι δεν μπορουν να μπουν μισοι, δεν θα μπορει να κλεισει η αλυσιδα μετα.

Δεν το διατύπωσα σωστά, αλλά εννοούσα αυτό :) (Θεωρώντας 1 κρίκο τον εξωτερικό και μισό τον εσωτερικό :P)

Columbus discovers Cro-moly wrote:

Βαζεις την αλυσιδα στο μικροτερο πισω γραναζι, και στο μικροτερο μπροστα, ωστε το συστημα της μεταδοσης, να "χρησιμοποιει" το μικροτερο δυνατο μηκος αλυσιδας.
Ετσι, το μηκος της αλυσιδας που δεν χρησιμοποιειται, το "μαζευει" το πισω ντεραγιε διπλωνοντας προς τα πισω και πανω.
Τοτε, θα πρεπει να ρυθμισεις το μηκος της αλυσιδας ετσι, ωστε το μακρυ κομματι της αλυσιδας που ξεκιναει απο το δισκοβραχιονα και καταληγει στο πισω ντεραγιε, να ειναι παραλληλο, με το τμημα της αλυσιδας που βρισκεται/περναει αναμεσα στα δυο πλαστικα γραναζακια του πισω ντεραγιε.

Εδώ μάλλον εννοείς στα περισσότερα δόντια μπροστά και στα περισσότερα πίσω, με το ντεραγιέ να μαζεύει τη διαφορά. Αν τα βάλεις στα μικρότερα γρανάζια, τότε μπορεί η αλυσίδα να μη σου φτάσει για τα μεγάλα γρανάζια/δίσκο...

Όπως και να έχει το pdf της Shimano είναι αρκετά επεξηγηματικό :)

...αυτο που γραφω: Η αλυσιδα στο μικρο δισκο μπροστα, και στο μικρο γραναζι πισω.
Οταν τα δυο προαναφερθεντα τμηματα της αλυσιδας ειναι παραλληλα μεταξυ τους, τοτε οταν "τεντωσει" (η αλυσιδα), "καλυπτει" και το συνδυασμο μεγαλος δισκος μπροστα-μεγαλο γραναζι πισω.

Tsag-Ataq
Εικόνα Tsag-Ataq
Απών/απούσα

Columbus discovers Cro-moly wrote:

...αυτο που γραφω: Η αλυσιδα στο μικρο δισκο μπροστα, και στο μικρο γραναζι πισω.
Οταν τα δυο προαναφερθεντα τμηματα της αλυσιδας ειναι παραλληλα μεταξυ τους, τοτε οταν "τεντωσει" (η αλυσιδα), "καλυπτει" και το συνδυασμο μεγαλος δισκος μπροστα-μεγαλο γραναζι πισω.

έχεις δίκιο... άμα είσαι 8ώρες μπροστά σε ένα @#$@%μένο excelόφυλλο και έχεις βγάλει τα μάτια σου, μετά διαβάζεις ό,τι να 'ναι

το πιο πιθανό είναι να θέλει κόντυμα η αλυσίδα, χωρίς όμως να παίρνω κι όρκο. Τη μετράς όπως λέει ο Columbus ή όπως λέει το pdf. Πρέπει να τσεκάρεις αν το ντεραγιέ που έχεις είναι συμβατό. Αν πχ είναι το short cage, παίρνει κασέτα μέχρι 28 δόντια (το μεγαλύτερο γρανάζι). Ποιο μοντέλο Tourney είναι? Πρέπει να έχει κάπου έναν κωδικό του τύπου RD-TY18. Αν τον googlάρεις τον κωδικό αυτό θα βρεις τα χαρακτηριστικά του και θα μας διευκολύνεις περισσότερο να σε βοηθήσουμε. Επίσης πόσα δόντια είναι το μεγάλο γρανάζι της κασέτας σου?

Pandoheas
Εικόνα Pandoheas
Απών/απούσα

Απ' ότι βλέπω ειναι RD-TY20 A και το μεγαλο γρανάζι 28 δόντια. Στο ίντερνετ δε βλέπω να υπάρχουν και πολλές σχετικές πληροφορίες.

Φοβάμαι πως απλά έχει χαλάσει το ελατήριο μέσα και επειδη το συγκεκριμένο ειναι πολύ φτηνο ντεραγιέρ δεν έχει και τη βιδούλα.

Tsag-Ataq
Εικόνα Tsag-Ataq
Απών/απούσα

γνώμη μου είναι να πάρεις ένα φθηνό ντεραγιέ σαν και αυτά:
http://www.cambriabike.com/shopexd.asp?ID=133416
http://www.cambriabike.com/shopexd.asp?ID=80702
που είναι σαν το δικό σου, αλλά εκσυγχρονισμένα,
γιατί αν πάρεις από τα "νέου" τύπου (altus, alivio, deore,sora,tiagra etc) θα χρειαστείς και έξτρα derailleur hanger (κάτι σαν αυτό http://www.loosescrews.com/index.cgi?d=single&c=Derailleur&sc=Rear%20Han...)

Pandoheas
Εικόνα Pandoheas
Απών/απούσα

Τελικά έκανα μια πατέντα (ίσως ετσι γίνεται στα φτηνα ντεραγιερ η ρυθμιση) και βίδωσα το νύχι σε γωνία τέτοια που το ελατήριο ήδη το πιέζει. Οπότε είναι σα να βίδωσα το βιδάκι ρύθμισης.

contact