Καλησπέρα θα ήθελα να ρωτήσω από τεχνικής άποψης ένα ποδήλατο με μια ταχύτητα και "κόντρα φρένα" πώς συμπεριφέρεται σε μία ανηφόρα και πώς σε μία κατηφόρα;
Έχει καλή αντίσταση το πετάλι στην κατηφόρα;
Είναι ελαφρύ στην ανηφόρα;
και τέλος τα φρένα είναι καλά;
Ευχαριστώ για το χρόνο σας....
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
λεγοντας κοντρα ενοις τα fixed gear ?
.nai file mou vale kodra den tha exeis provlima pouthena .to thema einai pws den analamvanei kanenas.
oute o tsibidis.
Πες μας τι ακριβώς ψάχνεις?
Γιατί θέλεις "κόντρα" φρένο?
.
.
.
με πας πολύ πίσω, στο χρόνο...
προσωπικά τα θεωρώ πολύ μέτρια ως φρένα. Αν ήταν ΑΠΟΔΟΤΙΚΑ θα συνέχιζαν να μπαίνουν σε ποδήλατα... αλλά η βιομηχανία τα έχει μάλλον .....θάψει....και ξεχάσει....
Τα τυπικά vbrakes είναι μια χαρά (όταν είναι σωστά ρυθμισμένα και τοποθετημένα). Αν πας και σε δισκόφρενα, ακόμα καλύτερα.
Αν ψάχνεις κάτι για "ακροβατικά", "καφρίλες" και έτσι... ξέχνα ότι διάβασες στο παρόν.....
Dear Pitrap,
πρόσφατα αγόρασα ποδήλατο ρετρο της nirve (www.nirve.com) με κόντρα πίσω και 3 ταχύτητες. Η εμπειρία μου στο FREEDAY του Ασπροπύργου
(yes το έκανα) μου έδειξε ότι η με την κόντρα δεν θα έχεις πρόβλημα να φρεναρεις ικανοποιητικά στις περισσότερες καταστάσεις (αν και στην μεγάλη κατηφόρα πριν τον Ασπρόπυργο είχα ένα αγχος για το πως θα σταματήσω). Η μία ταχύτητα όμως (fixed gear) θα σου δημιουργήσει πρόβλημα και θα σε δυσκολέψει αρκετά (εκτός κι αν οι βόλτες σου είναι Άλιμος-Φάληρο και επιστροφή). Εγώ στο εν λόγω FREEDAY τα έιδα upside down στην ανηφόρα του Σχιστού
και καθώς με περνούσαν όλοι σκεφτόμουν εναλλακτικές όπως ρυμούλκηση, bike-taxi, οδική βοήθεια κλπ (αλλά όμως έδειχνα πολύ cool με την ποδηλατάρα μου...
). Επειδή κατάλαβα ότι μου αρέσουν αυτές οι βόλτες είμαι έτοιμος για αγορά 8i ταχυτήτων sram και μετά θα είμαι κινγκ οφ δε ροουντ...
Γενικά σημασία έχει αυτό που προτείνουν και όλοι οι συμ-forum-ίστες όταν απαντούν και δίνουν συμβουλές για αγορά ποδηλάτου: Να σκεφτείς τις ανάγκες σου και τη χρήση που πρόκειται να κάνεις πριν καταλήξεις σε αγορά.
ελπίζω να βοήθησα.
...αν δεν ξερετε μην γραφετε διοτι παραπλανειτε τον κοσμο.
φιλε μου η μια ταχυτητα και κοντρα δεν σημαινει φιχντ.αυτο ονομαζεται μονοταχυτο η singlespeed.
fixed ειναι ενα ποδηλατο που δεν σταματας ποτε να κανεις πεταλι δεν ρολαρεις
οποτε ναι εσυ μπορεις να κανεις ποδηλατο παντου και η κοντρα θα ειναι μια χαρα.
τωρα αυτο που λεει ο φιλος οτι πεθαναν δεν ισχυει.στην ελλαδα μιας και ο ελληνας ειναι γκατζετακιας θελει τα φρενα του τα ολα του.σε αλλες πολεις του εξωτερικου κυριως στη βορεια ευρωπη που παιζει κσυο κ βροχη η συντηρηση ολων αυτων των καλωδιων και υδραυλικων των φρενων κοστιζει σε χρονο κ χρημα.πολλες φορες το συρμα σπαει πατωντας φρενο γιατι εχει παγωσει.οποτε η κοντρα βασιλευει.
γνωμη μου κανε το με κοντρα δεν θα εχεις προβλημα και θα γουσταρεις
[quote=deacon.....τωρα αυτο που λεει ο φιλος οτι πεθαναν δεν ισχυει.στην ελλαδα μιας και ο ελληνας ειναι γκατζετακιας θελει τα φρενα του τα ολα του.σε αλλες πολεις του εξωτερικου κυριως στη βορεια ευρωπη που παιζει κσυο κ βροχη η συντηρηση ολων αυτων των καλωδιων και υδραυλικων των φρενων κοστιζει σε χρονο κ χρημα.πολλες φορες το συρμα σπαει πατωντας φρενο γιατι εχει παγωσει.οποτε η κοντρα βασιλευει.
γνωμη μου κανε το με κοντρα δεν θα εχεις προβλημα και θα γουσταρεις[/quote]
...μα για την Ελλάδα μιλάω. Στην Ελλάδα ποδηλατώ.
Στην Βόρεια Ευρώπη πχ σπάνια βλέπεις ΜΤΒ στους δρόμους, σπάνια βλέπεις εξωτερικά ντεραγιέ (συνήθως, ΑΝ ΕΧΟΥΝ ΤΑΧΥΤΗΤΕΣ, έχουν εσωτερικά συστήματα), σπάνια βλεπεις ανηφόρες.....
Στην Ελλάδα ζήτημα αν το ένα ποδήλατο στα 50 έχει εσωτερικές....
Μέχρι πέρυσι, σπάνια έβλεπες fixed....(μετά έγιναν ξανά μόδα....)
Στο εξωτερικό βλέπεις και tall bikes...εδώ έχεις δει ποτέ????
Καλές πεταλιές με ότι διαλέξετε να πεταλάρετε....
Βασικά πιο πολύ με ενδιαφέρει το ότι θα έχει μία ταχύτητα γιατί όπως είπατε (στο freeday το παρατήρησα και εγώ) αν είχα μια ταχύτητα σε όλη τη διαδρομή ίσως να ζόριζε λίγο το πράγμα.... Τώρα όσο αναφορά τα φρένα αν δεν έχουν πρόβλημα γιατί δεν χρησιμοποιούνται τόσο?
Διαβάζοντας όλες τις απαντήσεις επιτρέψτε μου να καταθέσω και εγώ την δική μου άποψη – γνώμη.
Πρώτων έχει ειπωθεί χιλιάδες φορές μέσα στο φόρουμ σχετικά με το ότι διαλέγουμε ποδήλατο γνωρίζοντας τη θέλουμε να κάνουμε και που θέλουμε να το χρησιμοποιήσουμε.
Γνωρίζοντας αυτά μπορούμε εύκολα να επιλέξουμε τη θέλουμε.
Τώρα όσων αφορά το μονοτάχυτο πρώτα απ’ όλα πρέπει να ξέρουμε την σωματική μας ικανότητα και τις αντοχές που έχουμε σε σχέση με το τερέν που θέλουμε να κινηθούμε.
Η απάντηση που θα έδινα εγώ είναι 100 % ισιάδι και καλή σωματική κατάσταση.
Το ίδιο ισχύει και για την κόντρα.
Γιατί αυτό σημαίνει ότι δεν θα κινηθείς σε ανηφόροκατηφόρες οπότε ούτε κάποια ευκολότερη πετάλια θα χρειαστείς αλλά και ούτε καλύτερης απόδοσης φρένα.
Για να κλείσω και να μην κουράζω άλλο θα πω τα εξής.
Πρώτων η επιλογή σχέσεων δεν βοηθάει μόνο στην ανάπτυξη ταχύτητας του ποδηλάτου μας αλλά και στην καλύτερη σωματική μας λειτουργία.
Και δεύτερων κανόνας σε όλα τα τροχοφόρα οχήματα που χρησιμοποιούν φρένα κάθε είδους το μπροστινό φρενάρει και το πίσω βοηθάει και διορθώνει.
Όλα τα παραπάνω είναι προσωπική μου άποψη χωρείς να αμφισβητώ καμία άλλη.
Αγαπητέ deacon,
Το ότι κάποιος κάνει το λάθος και μετονομάζει το single speed σε Fixed gear (από άγνοια προφανώς) δεν πρέπει να του στερεί το δικαίωμα να γράφει στο forum και να παραθέτει τη γνώμη του... Νομίζω ότι έχασες όλο το νόημα της εμπειρίας που μοιράστηκα με τον Pitrap προφανώς για να τον βοηθήσω.
Δε χρειάζεται να παρακαλάς για κάτι και ενημερωτικά δαπάνησες τον χρόνο 2 συμ-forum-ιστών για να κάνουν παράθεση στο μήνυμα σου..
φιλικά.
μπορω να το ρωτησω.υπαρχει και το google search και το you tube.
παρακαλεσα διοτι η ημημαθεια ειναι παραπλανητικη.δεν θελησα να ειμαι ειδημων.
εσυ ομως κυριε nirve εισαι ολο ειρωνια και σαρκασμο
αλλα 15 μερες πριν γραφτηκες ισωσ να μην ξερεις.μηπως αγορασες και τοπρωτο σου ποδηλατο προσφατα.ελπιζω να μην γαλακτωσες στον ασπροπυργο sto freeday που λεσ και με στομφο πως πηγες.απο εκει και μονο καταλαβαινω το ποσο εχεις ασχοληθει με το ποδηλατο.Αποσταση της πλακας στο freeday που πηγαινετε με 5.Αντι λοιπον φιλε nirve να τρωω τον χρονο σου ,με τις παραθεσεις και ta emoticon σου καβαλα το ποδηλατο σου και ισως με καταλαβεις.
το οτι πηρες ενα ποδηλατο πηγες μια βολτα γραφτηκες σε ενα forum δεν σε κανει ποδηλατη
κυριε rock&rolla η αθηνα δεν ειναι ουτε τα βραχωδη ουτε οι αλπεις.εκτοσ και αν δεν το ξερω οποτε οι ανηφορες και οι κατηφορες ειναι πιο ευκολες με ελαφρη ποδηλατο και απουσια ταχυτητων εφοσον προκειται για αστικη μετακινηση
φιλε βαλε την κοντρα σου και μην τους ακους ασε να εχουν φρενα και ντεραγιεδες αυτοι που θελουν.
εσυ κανε οτι θελεις η Αθηνα ειναι καλο τερεν για ολα.μhν ξεχνας πωw το πρωτο σου θα ηταν ενα μονοταχυτο BMX που το ελιωνες στην αλανα και σε ολες τις ανηφορες κατηφορες φωναζοντας και αλλο.
αυτην την εμπειρια κανενας ντεραγιες δεν στη δινει
εκτος και αν δεν θελεις να ιδρωνεις.οποτε μια χαρα ειναι το freeday.
πηξαμε στην ποζερια και στους ειδικους οπου οτι ακουσουν το μεταφερουν χαλασμενο τηλεφωνο.
καντε ποδηλατο και μη μιλατε γιατι και εκτειθεστε και μεταφερεται λαθος η πληροφορια
Το παιδι ηθελε να μαθει για την κοντρα ολα τα αλλα ειναι περιττα. Φιλε μου ετρεχα χρονια δεν ειμαι μοδατος ουτε φιξας. Επειδη εισαι ομως νεος και πολλοι ειδκοι θα εξωτερικευσουν τα συνααισθηματα τους
πανω σου σε πιθανες ερωτησεις ,εσυ να τους ακους αλλα παντοτε να κανεις ενα cross check διοτι οπως παραπανω καλυτερα να μασας παρα να μιλας
Γατακια που δεν εχουν ιδεα απο ποδηλατο
Φιλικα.
Παρακαλούνται εδώ μέσα να γράφουν όσοι είναι πριν από τον Φεβρουάριο γραμμένοι στο forum διαφορετικά δεν έχουν ιδέα και είναι άσχετοι. Αμάν πιά, θέλει το κάθε νεούδι γατάκι να πει την γνώμη του!!!! Εδώ είναι στρατός ρεεεεεε!!!! Μόνο οι παλιοί μιλάνε, γκε γκε;;;;;;
Πάρε με κόντρα και μάθε να φρενάρεις πολύ νωρίτερα.
+1000000



χαχαχαχαχαχαχαχ
Επίσης παρακαλούνται τα γατάκια και τα σκυλακια του Forum να μετακομίσουν στο

http://www.pets.gr/forum/forumdisplay.php?f=12
Λοιπόν δεν ξέρω αν στο μυαλό σου έχεις fixed gear ποδήλατο, πάντως αν έχεις κανονικό ποδήλατο με φρένο τύπου κόντρα, έχω δοκιμάσει ένα που μου έκανε εντύπωση.
Ήταν το Van Moof. τρείς ταχύτητες, μπροστινό φρένο ακι πίσω φρένο τύπου κόντρα. Καμμιά σχέση με αυτό που ήξερες...οι εξελιγμένες κόντρες είναι σαν να έχουν ABS. δεν κοκκαλώνουν τη ρόδα αλλά τη σταματάν σταδιακά.
Βέβαια καμμιά κόντρα δεν είναι τόσο ασφαλής όσο ένα κανονικό φρένο. Και μέσα στην ΑΘήνα χρειάζεσαι κανονικά φρένα!!!!!
Είμαι αρχάριος στο φόρουμ και στο ποδήλατο. Παρεμβαίνω διότι καβαλάω ποδήλατο με κόντρα.
Έχω διαβάσει πολύ το φόρουμ, έμαθα πολύ σημαντικά πράγματα αλλά θα πρέπει να πω ότι με λυπούν οι πολύ συχνές και σκληρές λεκτικές αντιπαραθέσεις μεταξύ μελών.
Στο συγκεκριμένο θέμα, παρά τις ελάχιστες γνώσεις που διαθέτω, διαπίστωσα ότι ακόμη και έμπειρα μέλη μπορεί να κάνουν λάθη, τα οποία γίνονται αντιληπτά ακόμη κι από άτομα που δεν έχουν ποδήλατο.
Το ότι ο φίλος έχει ποδήλατο με μία ταχύτητα και κόντρα αποκλείει κάθε παρανόηση. Κόντρα σημαίνει ότι κάνεις πίσω πετάλι και φρενάρεις, δεν κάνεις όπισθεν ούτε «γυρίζεις αέρα».
Δεν ξέρω αν η βιομηχανία ξέχασε ή έθαψε τις κόντρες. Το λογικό πάντως είναι ότι όταν ανακάλυψε τις (εξωτερικές) ταχύτητες αντιλήφθηκε πως ήταν τεχνικά αδύνατο να τις συνδυάσει με τις κόντρες. Έτσι ακόμη κι αν οι κόντρες ήταν πολύ βολικές και αποδοτικές, η επιλογή των φρένων με ντίζες ήταν μονόδρομος.
Τελικά φίλε μου εγώ δεν ξέρω να σου πω αν θα σε βολέψει η μία ταχύτητα (προσωπικά έχω εσωτερικές ταχύτητες, μάλιστα χωρίς άλλη εμπειρία).
Η κόντρα πάντως είναι μια χαρά, από τη στιγμή που υπάρχει και μπροστινό φρένο (το μπροστινό φρένο είναι απολύτως απαραίτητο ό,τι και να ‘χεις πίσω). Ακόμη και στη μεγαλύτερη κατηφόρα δεν πρέπει να έχεις άγχος περισσότερο από τους υπόλοιπους ποδηλάτες (σκέψου τι είναι πιο εύκολο να σπάσει η αλυσίδα του ποδηλάτου που χρησιμοποιεί η κόντρα ή μία ντίζα?)
Αλλά επειδή κι εγώ δεν έχω ιδιαίτερη εμπειρία θα σου γράψω δύο λινκ με αυτά που διάβασα για να βγάλω συμπεράσματα και αξιολόγησέ τα μόνος σου.
http://www.sheldonbrown.com/coaster-brakes.html
http://www.biking.com/research/bike-parts/brake-coasters.html
είχα διαβάσει και πολλά άλλα, βρήκα ακόμη κι ένα σάιτ μέσω του οποίου διοργάνωνα εκδρομές με μονοτάχυτα ποδήλατα και αποκλειστικά κόντρα, αλλά δεν τα βρίσκω.
PS: Ελπίζω από το καλοκαίρι να μην έχεις αλλάξει ποδήλατο και τα γράφω για την ψυχή της μάνας μου
Ο συνδυασμός μονότάχυτού και κόντρας έχει το πλεονέκτημα ενός πολύ καθαρού ποδηλάτου.
Ενα ποδήλατο που είναι εφοδιασμένο με τα βασικά.
Συνήθως η σχέση των γρανάζιών είναι σχετικά μέσες άκρες που σημαίνει πως η μέγιστη ταχύτητα με πετάλιες πολλές φορές είναι μικρότερη από την ταχύτητα που θα πάρεις σε μια κατηφόρα,αντίθετα στις ανήφορές η δύναμη που ασκείς μεταφέρεται σχεδόν όλη στους τροχούς γιατί η αλυσίδα έχει το μικρότερο μήκος θα αντιληφθείς πως οι ανήφορές γίνονται πιο στρώτες ως ένα σημείο,πάντα.
Η κόντρα τώρα θέλει δουλειά,είναι θέμα συνήθειας,στην αρχή όλοι αντιμετωπίζουν δυσκολίες για αυτό το λόγο συνδυάζεται και με μπροστινό φρένο στην πορεία όταν συνηθίσεις θα είναι θέμα χρόνου να ξεφόρτωθεϊς και το μπροστά φρένο.
Οι αποστάσεις και οι ταχύτητες ενός τέτοιου ποδηλάτου δένουν καταπληκτικά με τα χαρακτηριστικά του ποδηλάτου,μετά έρχεται ο παράγοντας ΠΟΔΗΛΆΤΗΣ για να μεγιστοποίησει τις αποδόσεις του ποδηλάτου.