press fit και βιδωτα και γιατι

7 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Κοιταζα τις τεχνικες λεπτομερειες στο καινουργιο colnago και ειπα να ενα καλο θεμα για συζητηση.

Σε ολα τα ποδηλατα με ahead ουσιαστικα εχει επικρατησει η λογικη των press fit βασεων για τα ρουλεμαν που ειναι στο κουτελο. Αλλαζει μονο το μεγεθος και το εαν ειναι εξωτερικα ή εσωτερικα. Γιατι δεν γινεται κατι αντιστοιχο και με την μεσαια τριβη και πρεπει να υπαρχουν τοσες διαφορετικες??? Εχουμε βιδωτες (αν παμε και παλια με τρια διαφορετικα σπειρωματα), εσωτερικες κλειστες, με βιδωτα εξωτερικα ποτηρια, με press fit ποτηρια, η colnago τωρα εβγαλε το ενδιαμεσο με βιδωτα μονο τα ποτηρια και ολα τα αλλα σαν Press fit, με πιο μακρυ αξονα, με πιο χοντρο αξονα κτλ κτλ.
Και σκεφτομουν, δεν μπορει ολα αυτα να ειναι μονο marketing. Κατι πρεπει να υπαρχει και απο πισω. Η colnago πχ λεει οτι εκανε βιδωτα τα ποτηρια στην press fit ουσιαστικα μεσαια τριβη της γιατι υπηρχαν παραπονα απο αναβατες των αλλων εταιριων οτι τα press fit ποτηρια τριζουν. Η οποια colnago δηλωνε περυσι οτι η κλασικη βιδωτη μεσαια τριβη της με εξωτερικα ποτηρια δεν ειχε κανενα θεμα και κανενα λειτουργικο μειονεκτημα σε σχεση με τις μεσαιες τριβες του ανταγωνισμου (και οντως ετσι ηταν).
Ποια μπορει να ειναι τα πλεονεκτηματα των καινουργιων μεσαιων τριβων ετσι ωστε να λεμε οτι οντως κανουμε βηματα μπροστα αντι να κανουμε αλλαγες μονο για να πουμε οτι αλλαξαμε κατι???
ΠΧ απο τα βιδωτα εξωτερικα ρουλεμαν σε press fit δεν μπορω να βρω καποιο τρελλο πλεονεκτημα ή κατι που δεν μπορουσε να γινει στα βιδωτα ρουλεμαν. Αντιθετα εαν τριζουν στην χρηση μαλλον μειονεκτηματα βλεπω.

Θα γραφω στην συνεχεια και οτι αλλο ξεκαθαριζω αλλα εαν εχει και κανενας καποια γνωμη θεωρω καλο να την μοιραστει για την συνεχεια της συζητησης.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

Μπορούμε να βρούμε τίποτε τομές σε μηχανολογικό σχέδιο από τα συγκεκριμένα είδη; Με ενδοιαφέρει το θέμα. Εψαξα στο internet, αλλά επειδή δεν γνωρίζω καλά την αγγλική ορολογία δεν βρήκα κάτι, ή αυτά που βρήκα δεν ξέρω αν είναι σωστά. Επίσης πάντα είχα σαν απορία το θέμα των ρουλεμάν της μεσαίας τριβής και ο λόγος είναι γιατί να μην επηρεαστεί η ανοχή της φωλιάς από το μπες βγες ενός ρουλεμάν, ειδικά αν σε αυτό έχουν προκληθεί φθορές στην εξωτερική διάμετρο; Μιλάω βέβαια για την περίπτωση του "Integrated Bottom Bracket" που η φωλιά των ρουλεμάν είναι στην ουσία πάνω στον σκελετό.

ghandee
Εικόνα ghandee
Απών/απούσα

Μπορεις να δωσεις παραπανω στοιχεια;
Γιατι "τριζουν" οι press-fit.
Μια πρωτη ιδεα ειναι
οτι εχει να κανει με δυο μερη
τα οποια εχουν καταστει απο διαφορετικα υλικα
με διαφορετικους τροπους.
Οι ανοχες για press-fit (οπως και με καθε συναρμογη)
ειναι συγκεκριμενες και απολυτα καθορισμενες (με τα ορια τους).
Σιγουρα θα τις ακολουθουν οι κατασκευαστες.
Γι αυτο ρωταω για περισσοτερες πληροφοριες.
Αν εχεις κανα link απο οσα διαβασες, ριχτο!!!

Αλλιως μη μας παιδευεις επειδη δεν πηγες στη σουβλακοβολτα

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

1. Είναι ελαφρύτερες καθώς παρακάμπτουν τα εξωτερικά ποτήρια.
2. Δίνουν περισσότερες επιλογές κατά τη σχεδίαση του πλαισίου.
3. Προσφέρουν μεγαλύτερη ακαμψία σε σχέση με τα εξωτερικά πο-
τήρια καθώς επιτρέπουν φαρδύτερες φωλιές.
4. Μεγαλύτερος, ελαφρύτερος και πιο άκαμπτος άξονας πεταλιέρας.
5. Περισσότερος χώρο στη φωλιά για μεγαλύτερο διαγώνιο, κάθετο
και ψαλίδια.

Ο βασικός λόγος κατά τη γνώμη μου είναι ότι κάθε εταιρία θέλησε
να φτιάξει ένα δικό της σύστημα ώστε να μην πρέπει κατά πρώτον
να στηρίζεται σε σχεδιασμούς τρίτων και κατά δεύτερον για να
αποκτήσουν μεγαλύτερες ελευθερίες στο σχεδιασμό των πλαισίων.

Έτσι έφτιαξε η Trek το BB90/BB95, άλλες εταιρίες το PF86/92, η
Cannondale το BB30 η Sram την PF30, η Specialized το OSBB. Κά-
ποια στάνταρ είναι πιο χαλαρά κάποιο απαιτούν μεγαλύτερη ακρί-
βεια κατασκευής.

Πχ η BB30 απαιτεί ένα δέσιμο αλουμινένιου κέλυφους στο carbon
πλαίσιο το οποίο απαιτεί πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια κατά την κα-
τασκευή. Από την άλλη το PF30 απαιτεί μικρότερη κατασκευαστική
ακρίβεια καθώς χρησιμοποιεί ενδιάμεσα πλαστικά ποτήρια τα οποία
"μαζεύουν" τις όποιες ατέλιες. Υποτίθεται ότι αυτός είναι ο λό-
γος που την προτιμούν μικρότερες εταιρίες που δεν έχουν πολλά
περιθώρια για φύρα.

Ενδεικτικά, οι ανοχές του BB30 είναι 41.96 +0.025/-0mm ενώ
αυτές του PF30 46.00 +0/-0.05mm. Στη δεύτερη περίπτωση η
ανοχές είναι διπλάσιες.

Τέλος η Cervelo έβγαλε και αυτή ένα δικό της standard το BBright.
Αυτό είναι σχεδόν ίδιο με το PF30 αλλά δεν τοποθετεί τα ρουλεμάν
συμετρικά σε σχέση με τη φωλιά. Συγκεκριμένα τα ρουλεμάν της non
drive side είναι 11 χιλιοστά πιο έξω.

Υπάρχει και το BB386 EVO το οποίο είναι μια μίξη των από πάνω και
προσφέρει μεγαλύτερη ακαμψία...

Γενικότερα υπάρχει ένας οργασμός στον τομέα των τριβών. Από κα-
ναλωτικής πλευράς, η καλύτερη λύση είναι αυτή η οποία συντηρεί-
ται εύκολα, με απλά εργαλεία και η οποία μπορείς έυκολα να βρεις
ανταλλακτικά.

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

αυτο διαβαζα

http://colnago.com/bottom-bracket-lug-3/?lang=en

Να βρω λιγο χρονο και να πω παραπανω.

johnny_alex
Εικόνα johnny_alex
Απών/απούσα

Επίσης το pf30 της sram είναι σαφός ποιοτικότερο από το pf 30 της fsa, αλλά βλέποντας το bb 30 της sram θεωρώ ότι αυτό θα είχε μεγαλύτερη αντοχή σε σκληρή χρήση, αλλά μετά πάμε σε αυτό που λες για τις ανοχές φίλε eaglos. Σίγουρα ότι το ρουλεμαν μπαίνει σε πλαστικό ποτήρι μετά από λίγο θα αποκτήσει τζόγο-αρα και θόρυβο. Το υλικό στα ποτήρια των πρεσαριστών είναι πάντα πλαστικό ή υπάρχει και κάτι άλλο για αναβάθμιση; Πχ-κεραμικό, ερταλόν; Οπως καταλάβατε έχω ένα θεματάκι με την μεσαια τριβή αν και άλλαξα αμεσως τα ρουλεμαν με καλύτερα έχει αρχήσει και βγάζει θόρυβο μετα τα 1000 χιλιόμετρα. Να φανταστώ ότι δεν γίνετε να αντικατασταθεί η pf με bb σε carbon πλαισιο ε;

ghandee
Εικόνα ghandee
Απών/απούσα

σωστος ο ερνεστος ο κολναγκος!!!
καλη πατεντα!

ΥΓ: προσεχε και για ποιο μοντελο μιλαει, ετσι...

contact