Σωστό μέγεθος κούρσας: η ideal και οι άλλοι

14 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
furiorojo
Απών/απούσα

Πριν από 2-3 εβδομάδες αγόρασα ένα ideal streamlite. Πριν το αγοράσω προσπάθησα να καταλάβω ποιο είναι το σωστό μέγεθος. Είμαι 1,71 με καβάλο 75 οπότε όπου είχα δει έλεγε κάθετο 50. Όταν πήγα να το παραγγείλω ο ποδηλατάς μου είπε ότι η ideal λέει πως το σωστό για το ύψος μου είναι small (45). Το κακό είναι πως το υπολογίζει μόνο με το ύψος χωρίς να μετράει καθόλου καβάλο (http://www.idealbikes.net/?section=2693&language=el_GR&itemid1494=2744&d...).

Προς στιγμήν με έπεισε (είπα από μέσα μου εγώ δεν ξέρω, αυτοί κάτι θα ξέρουν παραπάνω). Τελικά όμως το ποδήλατο με κουράζει (δε μπορώ να το εξηγήσω ακριβώς, νιώθω κάποια πιασίματα και γενικά κάπως άβολα όταν κάνω χιλιόμετρα και κυρίως κούραση στα χέρια). Άρχισα λοιπόν να το ψάχνω παραπάνω και εδώ και βρήκα και αυτά τα 2 site http://www.hellenic-cycling.gr/inmenu-5/-mainmenu-10.html και http://romasprotraining.gr/%CE%B1%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE...

Αν πιστέψουμε λοιπόν ότι γράφουν (ελπίζω κάποιος να μου πει αν ισχύουν) έχουμε και λέμε:

1. Η σέλα πρέπει να είναι περίπου 15cm πάνω από τον οριζόντιο άξονα. Στο 45 αυτό ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ (είναι πάνω από 20)

2. Όταν πιάνω τα drops πρέπει το τιμόνι να κρύβει το κέντρο του μπροστινού τροχού. Επίσης στο 45 ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ.

3. Πρέπει να είναι τα χέρια μου λυγισμένα. Με το 45 όπως και να πιάσω το τιμόνι, τα χέρια μου τεντώνονται, δε φτάνω το τιμόνι αν τα λυγίσω.

4. Η σέλα πρέπει να έχει διαφορά ύψους 2-3cm από το τιμόνι. Στο 45 είναι πολύ πιο ψηλά η σέλα από το τιμόνι.

Μετά από όλα αυτά λοιπόν πήγα πίσω σήμερα στο κατάστημα και τον ρώτησα αν μπορεί να μου δώσει 50 που ξέρω ότι είναι το σωστό μέγεθος. Ακολούθησε μια τεράστια προσπάθεια μα με πείσει πως η ideal ξέρει, ότι το 45 είναι το σωστό για μένα, ότι αν πάρω 50 θα το μετανιώσω και ότι όσα διάβασα δεν ισχύουν για αλουμινένια ποδήλατα αλλά μόνο για carbon (αλήθεια μπορεί να ισχύει αυτό;). Τελικά κατόπιν επιμονής μου, μου δάνεισε ένα 50άρι ideal να το δοκιμάσω για μερικές μέρες και αν μου αρέσει να μου το αλλάξει. Δεν έχω κάνει πολλά χλμ ακόμα αλλά οι παραπάνω κανόνες 1,2,3 και 4 στο 50άρι ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ!

Και γενικά νιώθω ότι μου ταιριάζει πολύ καλύτερα το 50. Είναι ιδέα μου ή σαν αρχάριος υπάρχει κάτι που δεν έχω σκεφτεί και ετοιμάζομαι να κάνω ένα τεράστιο λάθος με το να το αλλάξω; Παρακαλώ τα φώτα σας.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
magnarid
Εικόνα magnarid
Απών/απούσα

Με κούρσες δεν έχω ασχοληθεί καθόλου για να σου δώσω συμβουλές.
Μπορείς όμως να κάνεις μόνος σου ένα bikefitting

http://www.competitivecyclist.com/Store/catalog/fitCalculatorBike.jsp?IN...

Αν γίνει προσεκτικά είναι αρκετά αξιόπιστο, αλλά η δοκιμή του ποδηλάτου είναι η καλύτερη επιλογή.
Δεν πρέπει να λαμβάνει υπόψιν μόνο το seattube, αλλά κυρίως το toptube(Η απόσταση Α στον πίνακα γεωμετρίας του ποδηλάτου σου στο site της IDEAL).

xifias
Απών/απούσα

δεν καταλαβα πως γινεται στο 45 να τεντωνεσαι κ στο 50 νασαι κομπλε.μηπως θες να πεις κατι αλλο?παντως το πως το αισθανεσαι ειναι που μετραει οποτε δεν αποκλειεται το 50 ναναι το νουμερο σου.

οσο για την αλλαγη μη σε νοιαζει,αφου ειναι καινουριο μια τραμπα τις ροδες πες του να σου κανει κ τελος.

Μέγεθος ποδηλάτου - bicycle fitting

mobilas
Εικόνα mobilas
Απών/απούσα

Οπως σου ειχα γραψει και στο πμ. φιλε μου, απο το καταστημα που πηρα εγω το ιδιο ποδηλατο, μου εκανε bike fitting της shimano, και το ποδηλατο "κουμπωσε" επανω μου γαντι !!
Ζητα απο εκει που το αγορασες να σου κανει το ιδιο και αν δεν εχει την δυνατοτητα το καταστημα, καντο αλλου.

p_george
Απών/απούσα

Εχω 1,72 υψος και καβαλο 78,
το ποδηλατο που πηρα εχει 53 καθετο και 55 οριζοντιο, αρχικα μου φαινοταν μικρο και σκεφτομουν το ιδιο με εσενα στην πορεια ομως αποδειχτηκε το αντιθετο, το ποδηλατο με 10αρι λαιμο σε μεγαλες αποστασεις με κουραζει στη μεση, κανονικα χρειαζομαι οριζοντιο 53-53,5 για να το πετυχω τωρα αυτο εχω λαιμο 8 cm κατι που κανει την οδηγηση νευρικη στη ευθεια και το στριψιμο του ποδηλατου υποστροφικο.
Η ideal εχει την ιδιαιτεροτητα να εχει πολυ slop γεωμετρια δηλαδη κοντο καθετο μην σε μπερδευει αυτο, το 45 της ideal για μενα μου ταιριαζε πολυ καλα.

christako
Εικόνα christako
Απών/απούσα

Από την γεωμετρία που βλέπουμε στο site της IDEAL
το 45 πρέπει να είναι το νούμερο σου, δηλ. αυτό με
53,5cm. οριζόντιο -TOP TUBE (PARALLEL).
Το 50 με 55,5cm. οριζόντιο θεωρητικά είναι αρκετά μεγάλο για το δικό σου ύψος.

Με δεδομένο τον καβάλο σου, το ύψος της σέλας από την μεσαία τριβή
στον άξονα του κάθετου σωλήνα πρέπει να είναι στους 66cm. περίπου.
Όταν λέμε "η σέλα 15cm. πάνω από τον οριζόντιο άξονα" εννοούμε
τον άξονα παράλληλα με το έδαφος από το κέντρο του headtube
έως το κέντρο του καθέτου
(ή την προέκταση του στο παλουκόσελο όταν έχουμε slopping όπως στο δικό σου) .
Η σέλα σου με αυτήν την μέτρηση πρέπει να είσαι λίγο κάτω από 15cm.
Επίσης αν έχεις βάλει τον λαιμό με κλίση προς τα πάνω
και όλα τα spacers από κάτω (όπως στην εικόνα του site)
πρέπει να έχεις μια διαφορά σέλα - τιμόνι 3 με 4 cm.
που είναι αρκετά καλή για αρχή.
Στις παρατηρήσεις σου για το αν κρύβει το τιμόνι το κέντρο του τροχού
και το τέντωμα των χεριών στο πιάσιμο του τιμονιού
είναι ρυθμίσεις που παίζει σημαντικό ρόλο
η ευελιξία σου και το μήκος των χεριών.
Πάντως είναι ρυθμίσεις που μπορείς ποιο εύκολα
να κάνεις στο μικρότερο ποδήλατο παρά στο μεγαλύτερο.
Αν θέλεις κάνε πάλι τις μετρήσεις,
θα γράψουν και άλλοι φίλοι που τα ξέρουν καλύτερα
αλλά καλό είναι να σε δει πάνω στο ποδήλατο
κάποιος που έχει μεγαλύτερη εμπειρία.

furiorojo
Απών/απούσα

που δεν αναφέρεται πουθενά στο διάγραμμα. Η απόσταση του τιμονιού από το έδαφος. Ακόμα και με γυμνό μάτι έχοντας τα ποδήλατα δίπλα δίπλα με τη σέλα ρυθμισμένη στο σωστό ύψος για μένα και το τιμόνι στο ψηλότερο σημείο (με τα spacers από κάτω), βλέπω ότι στο 45άρι η σέλα είναι πολύ πιο ψηλά από το τιμόνι (σίγουρα πάνω από τα 2-3 εκ που θα έπρεπε). Ίσως αυτός είναι ο λόγος που στο 45άρι τεντώνομαι και πίανονται τα χέρια μου, γιατί κάνω "βουτιά" για να πιάσω το τιμόνι. Αντίθετα στο 50άρι σέλα και τιμόνι είναι περίπου στο ίδιο ύψος (λίγο πιο κάτω το τιμόνι). Δεν είναι λογικό ο μεγαλύτερος σκελετός να φέρνει και πιο πάνω το τιμόνι και να δημιουργείται αυτή η διαφορά;

Σημειωτέον ότι μαγαζί με bike fitting εδώ που μένω δυστυχώς δεν παίζει.

Επίσης μια άσχετη ερώτηση γιατί πλέον αυτόν τον ποδηλατά δεν τον εμπιστεύομαι. Το ποδήλατο έχει 3 δίσκους μπροστά, αλλά το μπροστινό χειριστήριο για τις ταχύτητες έχει 4 θέσεις, με αποτέλεσμα κάποια πατήματα να είναι "κούφια", δηλαδή να μην αλλάζουν καθόλου δίσκο, ή να αφήνουν την αλυσίδα σε σημείο που χτυπάει και να πρέπει να ξαναπατήσω για να αλλάξω σωστά. Το 50άρι που μου έδωσε για τη δοκιμή, έχει χειριστήριο με 3 θέσεις και αλλάζει άψογα! Σε ερώτησή μου μου απάντησε ότι το δικό μου έτσι το δίνει η ideal. Ισχύει αυτό ή μου έβαλε ότι του περίσεψε;

p_george
Απών/απούσα

furiorojo wrote:
....Δεν είναι λογικό ο μεγαλύτερος σκελετός να φέρνει και πιο πάνω το τιμόνι και να δημιουργείται αυτή η διαφορά;

Ναι, αλλα θα σε φερει και δυο ποντους ποιο μακρυα,
η σκυφτη θεση στην κουρσα δεν ειναι προβλημα και αργα η γρηγορα την συνηθιζεις, αντιθετα με το απλωμα που αν δεν σου προκαλεσει πονους απαιτει πολυ γυμνασμενους ραχιαιους και μεση.
furiorojo wrote:
Το ποδήλατο έχει 3 δίσκους μπροστά, αλλά το μπροστινό χειριστήριο για τις ταχύτητες έχει 4 θέσεις, με αποτέλεσμα κάποια πατήματα να είναι "κούφια"

Δεν υπαρχουν χειριστηρια κουρσας για τεσσερεις μπροστινους δισκους,
μπορει κατι να μην ειναι ρυθμισμενο σωστα.

furiorojo
Απών/απούσα

p_george wrote:

Ναι, αλλα θα σε φερει και δυο ποντους ποιο μακρυα,
η σκυφτη θεση στην κουρσα δεν ειναι προβλημα και αργα η γρηγορα την συνηθιζεις, αντιθετα με το απλωμα που αν δεν σου προκαλεσει πονους απαιτει πολυ γυμνασμενους ραχιαιους και μεση.

Μην ξεχνάς πως δε μιλάμε μόνο θεωρητικά, τα έχω δοκιμάσει και τα 2. Αφού λοιπόν με το 50αρι τεντώνομαι λιγότερο σημαίνει πως το χάσιμο από τους 2 πόντους του μακρύτερου οριζόντιου είναι μικρότερο από το κέρδος της αύξησης του ύψους του τιμονιού. Και στην τελική αν οι 2 πόντοι αποδειχτούν πρόβλημα παίρνω έναν πιο κοντό λαιμό, ενώ το τιμόνι δε σηκώνεται άλλο, παρά μόνο με μεγαλύτερο σκελετό.

p_george wrote:
Δεν υπαρχουν χειριστηρια κουρσας για τεσσερεις μπροστινους δισκους,
μπορει κατι να μην ειναι ρυθμισμενο σωστα.

Και όμως τέτοια έχω και το παραδέχτηκε και ο περιβόητος ποδηλατάς ότι το χειριστήριο έχει μια θέση παραπάνω "για να σε βοηθάει να ρυθμίζεις τη θέση της αλυσίδας καλύτερα" όπως είπε, αλλά εμένα με δυσκολεύει αντί να με βοηθάει. Το θέμα ειναι αν η ideal έτσι δίνει το συγκεκριμένο ποδήλατο ή αν απλά του περισσεύουν τα 4άρια και τα έβαλε σε μένα τον άσχετο!

Wicca
Απών/απούσα

Δεν υπάρχουν 4άρια χειριστήρια κούρσας και αυτό που σου είπε ο ποδηλατάς σου περί ενός περιθωρίου που δίνει το χειριστήριο για να την ευθυγράμμιση της αλυσίδας ισχύει.

Επίσης δεν μπορώ να καταλάβω πως γίνεται να νιώθεις τεντωμένος στο 45 και κανονικά στο 50. Νομίζω όμως ότι αυτό που εννοείς, ( αλλά άθελα σου δεν ξέρεις πως να μας το πεις) είναι ότι στο 45 έχεις πιο χαμηλή αγωνιστική θέση ενώ στο 50 κάθεσαι πιο απλωμένος μεν αλλά όχι τόσο αεροδυναμικά, κάτι το οποίο είναι σωστό και ισχύει.

Τώρα αν εσένα σε βολεύεο το πενήντα και νιώθεις καλύτερα πάνω σε αυτό, ( είναι πιο touring fitting αυτό) πήγαινε απλά να σου ρυθμίσουν σωστά την σέλα και την θέση σου πάνω σε αυτό ( και χειριστήρια κτλ ) και μην το συζητάς άλλο το θέμα.

Το πως βολεύεται στο ποδήλατο του ο καθένας είναι προσωπική υπόθεση, και σε αυτό δεν φταίει ούτε η εταιρία ούτε ο ποδηλατάς.

Καλόβολτο το ποδήλατο σου.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

Θεωρητικά, πας μετριέσαι, σε στήνουν πάνω στην κούρσα και όλα είναι σχεδόν τέλεια.
Πρακτικά, αφού σε στήσουν, δοκιμάζεις, κάνεις βόλτες, πιέζεις, πατάς, γυρνάς πίσω και σε ξαναστήνουν με βάσει το τι είδες / τι ένοιωσες / τι δεν σου άρεσε / τι δεν σε βόλεψε.
Και φτου και από την αρχή.
Αλλά, όλα αυτά έχουν νόημα σε κάποιον που έχει ήδη εμπειρία, ξέρει τι τον βολεύει, ξέρει που "χάλασε η συνταγή" και μπορεί να το περιγράψει. Ή εναλλακτικά, αν ο ποδηλατάς είναι πολύ σπίρτο ΚΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ..... και σε "κόψει" επάνω στο ποδήλατο και δει τι φταίει / τι μπορεί να βελτιωθεί.
Για τους κοινούς χομπίστες, όπως είμαστε οι περισσότεροι εδώ μέσα, τα πράγματα είναι πιο απλά. Στο περίπου. Στο έτσι και έτσι. Δοκιμή και Σφάλμα.
Οπότε, στην περίπτωσή σου, καλά και άγια σου πρότεινε ο ποδηλατάς να δοκιμάσεις την 50αρα.
Και αφού είδες ότι η 50αρα σε βόλεψε καλύτερα από την 45αρα, ξανακάνε έναν κόπο, πάνε από εκεί, να σε ξαναδούν, ίσως να κάνουν μια δυο ψιλο-μικροδιορθώσεις (όπως σου έγραψε και η Wicca) και όλα καλά.
Μετά, με την χρήση, με τα πολλά πολλά χλμ, θα αρχίσεις να καταλαβαίνεις σιγά-σιγά και να πειραματίζεσαι και μόνος σου με μμικρορυθμίσεις που μπορεί να σε φέρουν σε "βελτιωμένη" στάση.

xifias
Απών/απούσα

το χειριστηριο με τις 4 8εσεις δεν ειναι λαθος,οντως εχει μια παραπανω για να πηγαινεις το ντεραγιε εκει που δε κανει θορυβο με την αλυσιδα.αν δε λειτουργει οπως πρεπει θελει μια ρυθμισουλα τπτ σημαντικο.

RockaRolla
Εικόνα RockaRolla
Απών/απούσα

... τα διπλά χειριστήρια (λεβιεδομανέτες) έχουν μια ενδιάμεση θέση (trimming) για να μετακινείται ελάχιστα το μπροστά ντεραγιέ και να μην ξύνει η αλυσίδα όταν επιλέγουμε ακραίους συνδιασμούς (πχ μικρό - μικρό ή μεγάλο-μεγάλο).
Άρα στο διπλό, ας πούμε ότι υπάρχει μια τρίτη θέση (που δεν είναι κανονική τρίτη..... κάποιοι την ονομάζουν "μισαδάκι" ακριβώς γιαυτό το λόγο).

Στα τριπλά χειριστήρια ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ αυτό. Υπάρχοιυν κανονικά τρείς θέσεις. Δεν χρειάζεται ενδιάμεση θέση, υπάρχει κανονικά μεσαίος δίσκος.
Άρα υπάρχουν τρεις και μόνο τρεις θέσεις.

4η δεν έχω δει ή ακούσει ποτέ.
Είχα τριπλό 105 και έχω διπλό ultegra.

furiorojo
Απών/απούσα

είναι tourney, και το χειριστήριο του δίσκου λέει "triple" αλλά έχει ΚΑΙ το "μισαδάκι", άλλωστε το παραδέχτηκε και ο ποδηλατάς. Το θέμα είναι πως αυτό καταντάει άβολο γιατί πχ όταν έχω επιλεγμένο το μικρότερο γρανάζι πίσω και το μεγαλύτερο δίσκο μπροστά και θέλω να πάω στο μεσαίο δίσκο, αφήνοντας το ίδιο γρανάζι (αλλαγή που κάνω αρκετά συχνά), με ένα πάτημα κάτω η αλυσίδα χτυπάει, και πρέπει να κάνω 2 πατήματα κάτω και μετά ένα πάνω για να κάτσει σωστά. Επίσης για να πάω από το μεσαίο δίσκο στο μεγάλο, χρειάζομαι 2 πατήματα αντί για ένα. Υπάρχει τρόπος να ρυθμιστεί αυτό ή να καταργηθεί το "μισαδάκι";