Σπαστό Dahon Broadwalk και Ελαστηκό Schwalbe big Apple HELLLLLPPPPPP

16 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
inviribus
Απών/απούσα

Καλησπέρα σας

Έχω ένα Dahon Broadwalk εδώ και 7 μήνες και έχω ταλαιπωρηθεί λίγο με τον πίσω τροχό.

Αρχικά μου έσπαγε τις ακτίνες από την πλευρά της κασετtας πιστεύω ότι το έλυσα με την αλλαγή όλων των ακτίνων.

Όμως αντιμετωπίζω και ένα άλλο πρόβλημα ότι χρειάζομαι πολύ συχνά ακτινολόγηση.

Εχω λίγο φτάσει σε τέλμα γιατί πραγματικά δεν σκάω σε λακκούβες (εντάξει σε μερικές ΕΞΑΛΛΟΥ οι δρόμοι είναι χάλια).

Σκέφτομαι λοιπόν να αλλάξω το μαμά πίσω λάστιχο με το Schwalbe big Apple το οποίο είναι ποιο φαρδύ και προσφέρει μια κάποια απορρόφηση κραδασμών.

Τι γνώμη έχετε?? Θα κάνω δουλειά δλδ να αποφύγω τις συχνές ακτινολογίσεις??

Ευχαριστώ.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
xtravaganzagold
Εικόνα xtravaganzagold
Απών/απούσα

Σωστη η σκεψη σου για τα big apple

Αν εχεις ορεξη/κουραγιο/μερικα χρηματα ακομα , μπορεις να αλλαξεις το στεφανι (+ακτινες) με διπατο αλουμινιου.

Παντως ειναι οντως παραδοξο , μιας και οι τροχοι 20"και κατω εχουν μεγαλυτερη αντοχη στο στραβωμα..

abyss
Απών/απούσα

Μήπως πρόκειται για αστοχία υλικού; Εγώ οδηγώ εδώ και 4 χρόνια ένα Boardwalk, έχω κάνει πάνω από 5000 χλμ και δεν είχα ποτέ πρόβλημα με τους τροχούς, χωρίς να φέρομαι πάντα με τον ευγενέστερο τρόπο στο ποδήλατο. Τα πρώτα 1.000 χλμ είχαν γίνει με τα λάστιχα της Dahon και τα υπόλοιπα με Schwalbe Marathon Plus.

Έχεις απευθυνθεί στην αντιπροσωπεία για το θέμα;

inviribus
Απών/απούσα

Εχω απευθηνθει και κάνανε λίγο την πάπια

Τους είπα ότι υπάρχουν ακόμα και στο forum της Dahon θέματα αλλά μου λέγανε ότι δεν έχουνε αντιμετωπίσει τέτοια θέματα

Τεσπα δεν πειράζει άμα πιστεύεται ότι θα κάνω την δουλειά μου με τα big apple

Θα το κάνω.

didotou
Εικόνα didotou
Απών/απούσα

Αν βαλεις 20Χ2.0 να εισαι ετοιμος να δεχτεις οτι ειναι πολυ πιθανο να μην σου περνανε τα πολυ ωραια και χρησιμα φτερα του broadwalk.
Ισως με καποιο πιο στενο λαστιχο (20Χ1.75)
Παντως η αισθηση αποροφησης κραδασμων με το 2.0 ειναι πραγματι πολυ καλη (σε συνδιασμο προφανως με πιο ξεφουσκωτο λαστιχο) αλλα η αισθηση της ποιοτητας κυλησης πεφτει.

gavos
Απών/απούσα

Κατά πάσα πιθανότητα τα big apple δε χωράνε κάτω από τα φτερά σου και θα βρίσκουν. Ψάχτο.

//Καθυστέρησα..

inviribus
Απών/απούσα

Άμα βάλω τα κάποια άλλα όπως Marathon Plus η έχετε να προτείνετε κάτι άλλο θα είναι καλύτερα από τα μαμά

Η καταπόνηση θα είναι λιγότερη η θα είναι το ίδιο?

Αξίζει να κάνω κίνηση η θα είναι δώρον άδωρον ?

abyss
Απών/απούσα

Δε νομίζω ότι η καταπόνηση της ζάντας είναι λόγος αλλαγής ελαστικών. Λάστιχα αλλάζεις για να βελτιώσεις την οδική συμπεριφορά, την απορρόφηση κραδασμών, την αντοχή στα σκασίματα. Άσε που δεν είνα ικαι φτηνά τα Schwalbe.

Το στεφάνι και οι ακτίνες, ειδικά σε ένα ποδήλατο 20'' ιντσών, νομίζω πως ΔΕΝ πρέπει να χαλάνε με το παραμικρό...

Για το ζήτημα που θέτεις πάντως, αν τα Big Apple θα βοηθήσουν, δεν ξέρω τι να σου απαντήσω. Ίσως και ναι, αλλά το πρόβλημα δε θα έπρεπε να υπάρχει εξ αρχής.

gavos
Απών/απούσα

Έχω το ίδιο ποδήλατο με σένα με τα marathon plus (πριν είχα τα μαμά). Η διαφορά στην απορρόφηση κραδασμών είναι αισθητή αλλά όχι απερίγραπτη. Η διαφορά επίσης στη διάμετρο της ρόδας είναι αισθητή, που σημαίνει ότι η ήδη μακριά 1η που έχουν τα dahon γίνεται ακόμη μακρύτερη και πιο δύσκολη στις ανηφόρες. Επίσης είναι οριακά στα φτερά και που και που ακούγονται ειδικά μέχρι να τριφτούνε λίγο.

Αφού τα είπα όλα αυτά, πιστεύω ότι καμία σχέση δεν έχει με το λάστιχό σου το πρόβλημα της ζάντας κι εγώ στη θέση σου δε θα άλλαζα λάστιχα εκτός κι αν με έτρωγε, ή πάθαινα συνέχεια λάστιχο. Αν άλλαζα τελικά δε θα (ξανα)έβαζα τα marathon plus αλλά τα απλά marathon. Αυτά.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

@inviribus,
αν δεν ζεις και κινεισαι στην Πινεζουπολη, η στο Σπαζογυαλισταν, μαλλον δεν υπαρχει λογος να υφιστασαι λαστιχα βαρους οδοστρωτηρα, οπως καλη ωρα τα Marathon PLUS.
Ηδη τα απλα Marathon, δεν φημιζονται για την ελαφροτητα τους, ποσο μαλλον τα Plus, που ζυγιζουν σχεδον το διπλασιο, με οτι συνεπαγεται αυτο, καθε φορα που ξεκιναει κανεις απο σταση, η απλα θελει να επιταχυνει το ποδηλατο που τα φοραει.
Ειναι αυτη η αισθηση, οτι οδηγεις οδοστρωτηρα, που σε κανει να αναθεωρησεις (απο τα πρωτα μετρα κιολας), την αποφαση να αγορασεις τα Plus...
Ετσι κι αλλιως, αν τα λαστιχα σου δεν ειναι αρχαια, και ειναι φουσκωμενα με τη σωστη πιεση, σπανιωτατα θα βρισκεσαι στην αναγκη ν'αλλαξεις την τρυπια σαμπρελλα.
Εξ' αλλου, η χαμηλη πιεση στα λαστιχα, ειναι κι ενας απο τους κυριωτερους λογους, που χτυπανε ασχημα, και στραβωνουν οι ζαντες...
Πριν απ'ολα λοιπον, σιγουρεψου οτι φουσκωνεις τα λαστιχα στη σωστη πιεση(που συνιστα ο κατασκευαστης), και ελεγχε την καθε 4-5 μερες, ωστε να συμπληρωνεις τον αερα που τυχον εχουν χασει.

olympics
Εικόνα olympics
Απών/απούσα

Το μέλος geoponer έχει το ίδιο πρόβλημα με τις ακτίνες του στο δικό του boardwalk. Δεν νομίζω να το έχει αντιμετωπίσει ακόμη.

Εγώ έχω βάλει τα big apple στο Vitesse και μπορώ να σου πω ότι η οδήγηση είναι η νύχτα με την μέρα σε σχέση με τα marathon που είχε πριν.

Ενώ πριν κοιτούσα τον δρόμο σε μικρότερη απόσταση για να αποφεύγω και την παραμικρή ανωμαλία, πλέον απλά κοιτάω μπροστά και αποφεύγω μόνο τις λακκούβες.

Θέλει λίγο ψάξιμο στην αρχή μέχρι να βρεις το ιδανικό φούσκωμα για το βάρος σου και την αίσθηση που θέλεις να έχεις στην οδήγηση.

Μπορώ να πω ότι λειτουργούν σαν αμορτισέρ με μικρή διαδρομή. Ίσως αυτό να λύσει το πρόβλημα των ακτίνων.

Μου φαίνεται πολύ περίεργο και στου φίλου geoponer που οι ακτίνες σπάνε ακόμη και μετά από ακτινολόγηση. Σε πιο σημείο σπάνε. Κοντά στο στεφάνι ή στο κέντρο; Ίσως με κάποια φωτογραφία του τροχού και της σπασμένης ακτίνας κάποιος από το forum με γνώσεις να μπορεί να καταλάβει το πρόβλημα.

inviribus
Απών/απούσα

Εμένα όσες ακτίνες μου σπάσανε μου σπάσανε από την πλευρά της κασέτας και στο κέντρο όχι στο στεφάνι.

spirosta
Απών/απούσα

Έχω και εγώ ένα speed d7 όμως. Αν και τα αρκετά κιλάκια μου ο τροχός δεν στράβωνε αλλά έτριζαν οι πίσω ακτίνες.

Μετά από επαφή με αυτοκίνητο (άλλη ιστορία) ο τροχός ο πίσω έγινε 8άρι. Αφού τον ακτινολόγησα και αφού ήξερα ότι οι ακτίνες δεν ήταν σωστά σφιγμένες τους έδωσα σχεδόν μιαμιση στροφή σε όλες για να έρθουν στο σωστό τέντωμα. Αυτό σημαίνει ότι δεν ήταν εξαρχής σωστά σφιγμένες.

Ο φίλος μάλλον και στην αλλαγή των ακτίνων δεν έκανε ο μάστορας καλή δουλειά. Γενικά οι ζάντες στραβώνουν και αν είναι λίγο αλλά και αν είναι πολύ σφιγμένες. Εγώ θα πρότεινα να πας σε έναν καλό μάστορα (πχ Αλτιπαρμάκη) να δει αν όλα είναι καλά μήπως και υπάρχει πρόβλημα. Αλλιώς αν σκέφτεσαι να αλλάξεις ζάντα οπωσδήποτε δίπατη.

Και υποτίθεται ότι λόγω της μικρότερης ζάντας ατυτή θα έπρεπε να είναι πιο ανθεκτική. Αυτά συνήθως γίνονται από τα μηχανήματα που φτιάχνουν αυτοματοποιημένα τροχούς. Πολλές φορές οι τροχοί αυτοί έχουν μικροπροβληματάκια αφού δεν έχει παρέμβει ανθρώπινο χέρι που στο συγκεκριμένο τομέα θα καταλάβαινε αυτά τα λαθάκια. Τα απλά μηχανήματα απλά βάζουν και σφίγγουν τις ακτίνες χωρίς να κοιτάνε τις τάσεις των ακτίνων. Έτσι δεν μπορούν να ελέγξουν μικροδιαφορές και σφάλματα στις διαστάσεις των επιμέρους εξαρτημάτων.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

inviribus wrote:
Εμένα όσες ακτίνες μου σπάσανε μου σπάσανε από την πλευρά της κασέτας και στο κέντρο όχι στο στεφάνι.

...και μαλιστα κατ' εξακολουθηση, σημαινει οτι οι ακτινες εχουν φαει τα ψωμια τους, και ειναι καιρος να αντικατασταθουν.
Το σχολιο λοιπον του Spirosta, εξηγει το γιατι συμβαινει, αλλα θα ηθελα να προσθεσω ακομη μερικα πραγματακια, που ισως ενδιαφερουν καποιους.
Οι ακτινες, οταν κοβονται στη γωνια, λιγο πριν το κεφαλι (συχνοτερα), η στην αρχη του σπειρωματος(σπανιωτερα), σημαινει οτι (απο την "κυκλικη" καταπονηση στην οποια τις υποβαλει η λειτουργια του τροχου), εχουν ξεπερασει το οριο "κοπωσης" τους, και γι αυτο σπανε.
Το οριο κοπωσης τους, ξεπερνιεται πιο ευκολα, οταν: α)ειναι χαμηλο απο κατασκευης των ακτινων (=χαμηλης ποιοτητας ακτινες), και β)οταν δεν ειναι σωστα ακτινολογημενες οι ακτινες, με αποτελεσμα να μην ειναι οσο "τεντωμενες" πρεπει, η με ανομοιο τεντωμα μεταξυ τους (ειτε γιατι πλεχτηκαν απο μηχανημα, ειτε γιατι πλεχτηκαν απο μαστορα που βιαζοταν, η δεν ηξερε..).
Σε γενικες γραμμες, οι γαλβανιζε ακτινες, ειναι δευτερης (και τριτης καμμια φορα) ποιοτητας. Τις τοποθετουν κατα κορον οι κατασκευαστες ποδηλατων, για λογους κοστους.
Οι ανοξειδωτες (και μαλιστα οι επωνυμες), ειναι μακραν καλυτερες απο τις γαλβανιζε. Κι απο τις (επωνυμες) ανοξειδωτες, οι ακτινες διπλης διατομης(double butted), δηλαδη αυτες που ειναι λεπτοτερες στο κεντρο, ειναι ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΕΡΕΣ απο αυτες που ειναι ισοπαχες σε ολο τους το μηκος, λογω μεγαλυτερης ελαστικοτητας, και επομενως λογω καλυτερης "απορροφησης" των καταπονησεων.
Τωρα, απο τις ακτινες του πισω τροχου, καταπονουνται περισσοτερο αυτες που βρισκονται απο τη μερια της κασσετας(αυτες "τρωνε" το μεγαλυτερο ζορι, κατα τη μεταφορα της δυναμης απο τα γραναζια της κασσετας, στη δεξια πλευρα/φλαντζα του πισω κεντρου, οπου εδραζονται αυτες και η κασσετα), και μαλιστα αυτες που τραβανε(pulling spokes), και οχι αυτες που "ακολουθουν"/(η αλλιως "σπρωχνουν"=pushing spokes).
Eτσι, μοιαζει απολυτως φυσιολογικο και αναμενομενο, το να σπασουν πρωτες οι ακτινες που αναφερει ο/η inviribus.
Αν η αλλαγη των ακτινων εγινε στην αντιπροσωπεια, τοτε πιθανοτατα, να τοποθετηθηκαν οι ιδιας ποιοτητας ακτινες, με αυτες που ειχε αρχικα.(Ειναι υποχρεωση της αντιπροσωπειας να τοποθετει τις ιδιες, τουλαχιστον μεσα στην εγγυηση..).
Αν παλι τοποθετηθηκαν καλυτερης ποιοτητας ακτινες(ευκολα μπορεις να το διαπιστωσεις αυτο), και εξακολουθουν να θελουν συνεχως ακτινολογηση, τοτε ειτε δεν ακτινολογηθηκαν σωστα, ειτε το αλουμινιο του στεφανιου ειναι "μαπα", και καλα θα κανεις να το αλλαξεις με ενα ποιοτικοτερο διπατο στεφανι, οπως προτεινει ο extravaganza πιο πανω.
Γιατι συμβαινει σ'εσενα και οχι σε αλλους: Εισαι λιγο πιο βαρυς απο τους αλλους, εισαι λιγο πιο "καγκουρας" απο τους αλλους (με την καλη την εννοια παντα), η λιγο πιο "γκαντεμης" απο τους αλλους. Μερικα, η και ολα μαζι.
Χωρις πλακα, ευχομαι να λυθει το προβλημα, και να ευχαριστιεσαι το ποδηλατο σου, οσο γινεται περισσοτερο...

inviribus
Απών/απούσα

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.

Λοιπόν παχύς δεν νομίζω ότι είμαι είμαι 85 κιλά.

Κάγκουρας τώρα μερικές φορές όπως γνωρίζετε είναι αδύνατο να αποφύγεις λακκούβες η μικρά χαντάκια για οπτικές κλπ αλλά δεν το πάω και σε βουνά.

Άμα το ποδήλατο είναι μόνο για πίστα να μας το λέγανε. Χρήση του κάνω καθημερινή από το ΜΑΡΤΙΟ που το πείρα έχω κάνει περίπου 700Χλμ.

Βέβαια το πρόβλημα με τις ακτίνες ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ και σε άλλα μοντέλα και έχω threads από το forum της Dahon

http://forum.dahon.com/index.php?showtopic=3062

http://forum.dahon.com/index.php?showtopic=8163

http://forum.dahon.com/index.php?showtopic=8519

http://forum.dahon.com/index.php?showtopic=8738

ατομάκια που είχαν πρόβλημα και από μαμά εταιρεία ούτε φωνή ούτε ακρόαση αυτό είναι το άσχημο. Η εδώ αντιπροσωπεία μου έλεγε ότι ποτέ δεν είχε τέτοιο θέμα με την σειρά του broadwalk.

Μάλλον είμαι γκαντέμης.

Οπότε θα ήθελα τώρα να ρωτήσω

1ον Ένα καλό μάστορα να δει την ρόδα να μου πει αν είναι οκ.

2ον Link με 20" δίπατες ζάντες (απορία να αλλάξω μόνο την πίσω μιας και η μπροστά είναι οκ?)

3ον Link με ακτίνες διπλής διατομής.

Ευχαριστώ πολύ.

spirosta
Απών/απούσα

Για μάστορα δεν ξέρω που είσαι αλλά ο Αλτιπαρμάκης έχει καλή φήμη σχετικά με τους τροχούς ιδιαίτερα.

Τώρα για ζάντες 20 άρες δύσκολα τα πράγματα. Αν δεν απευθυνθείς στην αντιπροσωπία για ζάντα μόνο, άρχισε το ψάξιμο στα site του εξωτερικού και ιδιαίτερα προς Αγγλία που εκεί είναι πιο διαδεδομένα τα σπαστά. Εδώ Ελλάδα θα βρεις 20άρες κυρίως για bmx που μπορεί να εχουν και 48 ακτίνες σε αντίθεση με τις 28? που έχει πίσω το dahon.

Φυσικά αλλάζεις μόνο την μία αν θες.

Ακτίνες: http://roseversand.com/bike-parts/spokes-and-nipples/spokes/spokes/dt-sw...
σε ότι διασταση θες