Στρώσιμο φρένων

2 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
billpcmaster
Απών/απούσα

Καλησπέρα σας.Έχω τα shimano m446 με δισκόπλακες shimano sm-rt-67 203mm εμπρος πίσω και τακάκια koolstop.Έκανα εξαέρωση πριν 1 μήνα και αυτές τις μέρες θα βγάλω το ποδήλατο γιατί περίμενα κάποιο ανταλλακτικό.Έχω δει στο ίντερνετ να μιλούν για στρώσιμο.Μιας και μετά την αλλαγή τακακίων και την εξαέρωση δεν έχουν δουλέψει πως πρέπει να τα δουλεύω για να στρωθούν?Μέχρι τώρα είχα ένα τρίξιμο καθώς > το πίσω φρένο.Τι μπορώ να κάνω ώστε να το αποφύγω?

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
tasvar
Εικόνα tasvar
Απών/απούσα

Για το στρώσιμο,
Shimano says:

Rotors need to be burned in and pads need to be burnished. When replacing either, or on a new bike, follow the steps below to get the most out of your brakes.

• Remember that any time a rotor is replaced the pads should be replaced as well. So if you are burning in a rotor you are also burnishing the pads.

• Burning in a rotor refers to transferring a little of the pad compound into the surface of the rotor. This helps the pad grip the rotor.

• Burnishing pads refers to polishing the surface of the pads so that they have more grip on the rotor.

• It takes about 20 stops for the burn in to take place. It is important to do this in controlled and clean conditions.

• Preferably on pavement, get the bike up to a good speed and then firmly and evenly apply the brakes until the bike comes to almost a complete stop. Repeat this process 10 to 20 times.

• If the bike is ridden hard before the burn in process is performed the rotor can be ruined. Indications that this has happened are noise and lack of power.

contact