συμβατότητα λάστιχου σε ζαντα.

17 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
rafi2000
Εικόνα rafi2000
Απών/απούσα

Καλημέρα! Έχω δύο ζάντες άθικτες από κουρσα τους γνωστούς Bianchi Reparto Corse. Επειδή έχω τρεκκινγκ ποδήλατο δεν θελω να βάλω λάστιχο κούρσας αλλά κάτι σε 700x30 με 35. Θα ταιριάζουν σε αυτές τις ζάντες? Επίισης παρατήρησα ότι η Schrader βαλβίδα δεν χωράει, αρα θέλω presta.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Το κουρσοστεφάνι θα έχει 13-15mm εσωτερική διάμετρο.
Με 15mm μπορείς οριακά να πας σε 30-32c, στα άλλα ά-
ντε να πας μέχρι 28c. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να
δεις πως θα κάθεται το λάστιχο. Πιστεύω ότι 30-35c
θα είναι σαν μανιτάρι...

Για τη βαλβίδα θα πάρεις απλά σαμπρέλα για presta και
αντίστοιχη τρόμπα ή μετατροπέα.

Από εκεί και μετά, ζάντα = στεφάνι. Εσύ μιλάς για
στεφάνια ή ολόκληρους τροχούς που θες να τους πα-
ρεις από την κούρσα και να τους βάλεις στο trekking;

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Eaglos wrote:
...Εσύ μιλάς για
στεφάνια ή ολόκληρους τροχούς που θες να τους πα-
ρεις από την κούρσα και να τους βάλεις στο trekking;

Εκεί θα έχεις θέμα και με το άνοιγμα του πίσω κέντρου.
130mm στα κουρσάδικα και 135mm στα τύπου τρέκινγκ.
Για τα ελαστικά, όπως στα λέει ο Eaglos αλλά μπορείς να βάλεις μια χαρά 28άρι ελαστικό στο τρέκινγκ.
Μάλλον ο περιορισμός σου θα είναι στο κέντρο και ότι στο ελαστικό τελικά.

rafi2000
Εικόνα rafi2000
Απών/απούσα

θέλω να βάλω λάστιχο 700χ30. Έχω δοκιμάσει στο ποδήλατό μπροστινή ρόδα από κούρσα και μπήκε χωρις κανένα πρόβλημα. Τώρα για το πίσω δεν ξέρω.
Στο κεντρο τι περιορισμό θα έχω που λετε γιατί δεν το κατάλαβα.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Μπορστά δεν έχεις θέμα. Το άνοιγμα των ψαλιδιών είναι σταθερό στα 100mm.
Πίσω, οι κούρσες έχουν άνοιγμα στα ψαλίδια 130mm και μπένουν και τα αντίστοιχα κέντρα.
Τα τρέκινγκ έχουν άνοιγμα 135mm και θέλουν κέντρα 0,5 εκ. μεγαλύτερα από τις κούρσες.
Οπότε αν πας να βάλεις αυτούς τους τροχούς θα έχεις κενό πίσω που ειδικά σε αλουμινένιο σκελετό δεν μπορεί να καλυφθεί και ίσως είναι και επικίνδυνο.
Δε θα μπορεί να σφίξει σωστά το QR δηλαδή και να θα κάθεται με ασφάλεια ο τροχός πάνω στο ποδήλατο.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Είχα 130mm τροχούς σε mountain και μάζευα το κενό βιδώνοντας
παραπάνω το quick release. Το είχα έτσι για 2-3 χρόνια χωρίς
πρόβλημα αλλά το έκανα με δική ευθύνη.

Christodoulos
Απών/απούσα

Βάζεις από μια ροδέλα 2,5mm από κάθε μεριά του άξονα του τροχού και καθάρισες.
Όσο για το φάρδος του λάστιχου, εγώ ταξίδευα με 32άρι χωρίς πρόβλημα για έναν ολόκληρο χρόνο.
Το αισθητικό αποτέλεσμα βέβαια είναι λίγο άσχημο, αλλά εάν αυτό έχεις, αυτό θα βάλεις..

Candlemass
Εικόνα Candlemass
Απών/απούσα

Τυχαία σκεφτόμουν κάτι παρόμοιο (αν γίνεται δηλαδή) χθές (και sorry για το hijacking του θέματος).
Για χρήση σε προπονητήριο αποκλειστικά, θα μπορέσει να κάτσει ο πίσω Shimano RS10 (700x23c) σε trekking Ideal Megisto;

Επίσης, θα είναι συμβατή η κασέτα (Shimano HG30 8sp) με τον RS10 (ελεύθερο shimano εννοείται);

Arxarios
Απών/απούσα

...ο θείος Sheldon έχει φτιάξει το κλασσικό πινακάκι.
http://sheldonbrown.com/tire-sizing.html#width

Christodoulos wrote:
Βάζεις από μια ροδέλα 2,5mm από κάθε μεριά του άξονα του τροχού και καθάρισες.

Για αυτό δεν είμαι σίγουρος εάν θα δουλεύουν οι ταχύτητες σωστά. Ιδανικά θα έπρεπε να μπει μία ροδέλα από την αριστερή μεριά και από δεξιά η ροδέλα θα έπρεπε να μπει κάπου μεταξύ κέντρου και κασσέτας. Αλλά αυτό δεν ξέρω εάν γίνεται...

Candlemass wrote:

Επίσης, θα είναι συμβατή η κασέτα (Shimano HG30 8sp) με τον RS10 (ελεύθερο shimano εννοείται);

Νομίζω ότι τα κέντρα είναι για 8-9-10 ταχύτητες χωρίς πρόβλημα, οπότε λογικά θα είσαι ΟΚ

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Christodoulos wrote:
Βάζεις από μια ροδέλα 2,5mm από κάθε μεριά του άξονα του τροχού και καθάρισες.
Όσο για το φάρδος του λάστιχου, εγώ ταξίδευα με 32άρι χωρίς πρόβλημα για έναν ολόκληρο χρόνο.
Το αισθητικό αποτέλεσμα βέβαια είναι λίγο άσχημο, αλλά εάν αυτό έχεις, αυτό θα βάλεις..

ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ!!!!!! to say the least.
Ο τροχος που συζηταμε ειναι με quick release. Εχετε δει ποση ειναι η επιφανεια του αξονα που ακουμπα στο πλαισιο??? Φανταστειτε ποσο μικροτερη θα ειναι οταν θα βαλεις και δυο ροδελες (μια απο καθε πλευρα) των 2.5 χιλιοστων.

rafi2000
Εικόνα rafi2000
Απών/απούσα

δηλαδή αν σφίγγω λίγο παραπάνω τον πίσω τροχό δεν θα εχω πρόβλημα σωστα?

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

5,5 χιλιοστά σε κάθε μεριά είναι η επιφάνεια.

Έχω δοκιμάσει μέχρι 1,5 χιλιοστό ροδέλίτσα σε
κάθε μεριά και είναι οκ. Για μεγαλύτερη ροδέ-
λα θα άλλαζα και τον άξονα με μακρύτερο.

Όσο μπορέσεις να μαζέψεις το κενό καλά είναι.
Δηλαδή και 1 χιλιοστό ροδέλα να βάλεις σε κά-
θε μεριά καλύτερα θα είναι. Θα χρειαστείς βέ-
βαια να ρυθμίσεις ξανά τον πίσω εκτροχιαστή.

Ναι, μπορείς να σφίξεις τον άξονα του QR και
να μαζέψεις το κενό αλλά μην περιμένεις να
σου εγγυηθεί κανείς το αποτέλεσμα. Εγώ το
έτρεχα έτσι στο mountain όπου για 3 χρόνια
είχα κουρσάδικα κέντρα και το κυκλοφορούσα
στην πόλη.

Αν μπορείς να βρεις 2 ροδελίτσες 1-1.5χιλ σε
κάθε μεριά θα είναι καλύτερα.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Γιατί θες να μπεις σε αυτή τη διαδικασία και να κάνεις πατέντα και υποχώρηση σε δύο σημεία, 1. το κέντρο και 2. τα ελαστικά?
Επειδή έτυχε και έχεις στα χέρια σου ένα σε σετ τροχών κούρσας?
Αν τυχών βιάστηκες και το αγόρασες από κάποια αγγελία και τώρα βλέπεις ότι δεν είναι ακριβώς αυτό που θες, βάλτο αγγελία και πάρε ένα καλύτερο σετ τροχών που να ταιριάζουν ακριβώς στο ποδήλατο σου.
Να μου έλεγες ότι κάνεις μια ανακατασκευή σε κάποιο παλιό και δεν βρίσκεις το ανταλλακτικό που χρειάζεται και πρέπει να βρεις τρόπο να προσαρμόσεις κάτι άλλο, να το καταλάβω.
Αλλά τώρα ποιός ο λόγος???

Προσωπικά σε κάποια θέματα μου αρέσει να πηγαίνω by the book.
Έχω πάει να φάω άσχημα τα μούτρα μου από πίσω κέντρο που δεν έσφιγκε καλά και δε θα πρότεινα ποτέ σε κανέναν να κάνει πατέντα ή συμβιβασμούς σε τέτοια θέματα.

Ο eaglos στο είπε μια χαρά... με δική σου ευθύνη και όποιος αναλαμβάνει την ευθύνη δημόσια να σε παροτρύνει για πατέντα στο δέσιμο του πίσω τροχού νομίζω κάνει μεγάλο λάθος.

Λυπάμαι που δεν είναι η απάντηση που θα ήθελες να ακούσεις αλλά από εμένα η απάντηση είναι... δεν έχεις λόγο να το κάνεις.

scrabler
Εικόνα scrabler
Απών/απούσα

κι επιπλέον, αν έψαξα καλά τότε τα στεφάνια έχουν 13μμ πλατος όπερ σημαίνει 700cΧ25 μεγιστο πλάτος, άντε να πας 28. Κατόπιν θα έχεις το πρόβλημα με το στενότερο κέντρο με πατέντα κι έτσι ξαναδιαβάζουμε Vasscott:

Vasscott wrote:
Γιατί θες να μπεις σε αυτή τη διαδικασία και να κάνεις πατέντα και υποχώρηση σε δύο σημεία, 1. το κέντρο και 2. τα ελαστικά?
Επειδή έτυχε και έχεις στα χέρια σου ένα σε σετ τροχών κούρσας?
Αν τυχών βιάστηκες και το αγόρασες από κάποια αγγελία και τώρα βλέπεις ότι δεν είναι ακριβώς αυτό που θες, βάλτο αγγελία και πάρε ένα καλύτερο σετ τροχών που να ταιριάζουν ακριβώς στο ποδήλατο σου.
Να μου έλεγες ότι κάνεις μια ανακατασκευή σε κάποιο παλιό και δεν βρίσκεις το ανταλλακτικό που χρειάζεται και πρέπει να βρεις τρόπο να προσαρμόσεις κάτι άλλο, να το καταλάβω.
Αλλά τώρα ποιός ο λόγος???

Προσωπικά σε κάποια θέματα μου αρέσει να πηγαίνω by the book.
Έχω πάει να φάω άσχημα τα μούτρα μου από πίσω κέντρο που δεν έσφιγκε καλά και δε θα πρότεινα ποτέ σε κανέναν να κάνει πατέντα ή συμβιβασμούς σε τέτοια θέματα.

Ο eaglos στο είπε μια χαρά... με δική σου ευθύνη και όποιος αναλαμβάνει την ευθύνη δημόσια να σε παροτρύνει για πατέντα στο δέσιμο του πίσω τροχού νομίζω κάνει μεγάλο λάθος.

Λυπάμαι που δεν είναι η απάντηση που θα ήθελες να ακούσεις αλλά από εμένα η απάντηση είναι... δεν έχεις λόγο να το κάνεις.

Arxarios
Απών/απούσα

Vasscott wrote:
... δεν έχεις λόγο να το κάνεις.

...ο οποίος όμως είναι οικονομικός βασικά. Κυκλορούν ρόδες για κούρσες μεταχείρισμένες σε εξαιρετικές τιμές (πχ http://www.podilates.gr/node/36831 ) και βγαίνουν καλές ρόδες σε καλές τιμές μία φορά την εβδομάδα. Οι ρόδες για trekking είναι ουσιαστικά για off-road χρήση με ανάλογες επιπτώσεις στο βάρος οπότε πολύς κόσμος ψάχνει να κάνει αυτή την αλλαγή. Δυστυχώς τροχοί πίσω κέντρο 135 και χαρακτηριστικά/επιδόσεις τροχών δρόμου δεν υπάρχουν ευρέως διαθέσιμοι σαν καινούργιοι, και δεν θυμάμαι ποτέ να έχουν βγεί μεταχειρισμένοι. Άρα μένει μόνη λύση να πλέξεις καινούργιους τροχούς εκτοξεύοντας το κόστος.

Και εγώ θα την είχα κάνει είναι η αλήθεια, με την προυπόθεση ότι θα μπορεί να υπάρχει η δυνατότητα χωρίς ρύθμιση ντεραγιέ να αλλάζω τροχούς κατευθείαν τροχούς. Αλλά οι λύσεις όλες που βλέπω έχουν τα μειονεκτήματα τους, είτε με τις ροδέλες (θα κάθονται καλά τα κέντρα?, δεν θα μπορώ να χρησιμοποιώ τους υφιστάμενους λόγω ανάγκης ρύθμισης ντεραγιέ) είτε με την απευθείας σύσφιξη (θα πάρω το αλουμινένιο πλαίσιο στο χέρι?) είτε με την αλλαγή κέντρου (να πληρώσω 100 ευρώ για τροχούς και να δώσω 40 για αλλαγή ενός κέντρου είναι άστοχο, χώρια που δεν ξέρω μήπως θα θέλουν και αλλαγή οι ακτίνες)

Μήπως άμα μαζέψουμε κάνα εκατομύριο υπογραφές, να τις στείλουμε στις εταιρίες να καταργήσουν τα πλαίσια με 130mm (να δω που θα βάλουν την 12άρα κασσέτα που ήδη θα ψάχνουν!), τους λαιμούς τιμόνια 27mm (και να σταματήσουν να προωθούν τα 35mm!) να κρατήσουμε μόνο τα παλουκόσελα 27,2 που είναι λεπτά να απορροφούν κραδασμούς και ούτω καθεξής????

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

Ο πιο σωστος τροπος για να το κανεις αυτο ειναι να αλλαξεις τον αξονα με εναν αξονα απο κεντρο τρεκινγκ και τελειωνει το θεμα. Απο εκει και περα το θεμα με τις ροδελες πολυ απλα δεν πρεπει να μπουν. Για το μαζεμα με σφιξιμο συνηθως δεν εχει θεμα αλλα ειναι κατι που το κανεις με δικη σου ευθυνη.

@arxarios αυτο με το να μην θελει ρυθμιση δεν εχει να κανει μονο με αυτο. Πολλες φορες και κανονικους (προβλεπομενους εννοω) να βαλεις παλι μια μικρη ρυθμιση θα την θελει εαν θελουμε να δουλευουν οι ταχυτητες τελεια (ή οσο το δυνατον πιο κοντα στο τελεια)

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Όντως βρίσκεις αγγελίες με καλούς τροχούς κούρσας. Και πάλι όμως δεν είμαι σήγουρος ότι αξίζει να ρισκάρεις αν θα δέσει καλά ο πίσω άξονας και αν θα καθήσει το 32άρι ελαστικό στο 13άρι το στεφάνι.

Να το πω διαφορετικά. Τα κουρσάδικα τα φρένα είναι και αυτά πιo φτηνά από τα v-brake που αντίστοιχα είναι φτιαγμάνα και για χρήση εκτός δρόμου (σαν τους τρέκινγκ τους τροχούς που αναφέρεις). Eπίσης, υπάρχουν αγγελίες με καλά και οικονομικά κουρσάδικα φρένα. Αυτό είναι λόγος να πάει κάποιος να κάνει μια τρύπα στο πιρούνι του μπρστά και μια τρύπα στο ψαλίδι πίσω (ή να κολlήσει μια λάμα αν δεν έχει γέφυρα) στο τρέκιγκ για να βάλει κουρσάδικα φρένα επειδή βρίσκει φτηνά και καλά?

Συμφωνώ βέβαια με την τελευταία παρατήρησ,η του τι καλά που θα ήταν να μην έπαιζε αυτή η διαφορά 130 και 135 και να είχες να διαλέξεις. (Δεν ξέρω πως θα προχωρήσουν οι 132,5 που παίζουν επίσης τελευταία.)

Πάντως, κάθε τροχός φτιάχνεται για την ανάλογη χρήση. Προσωπικά, έπλεξα τροχούς για το υβριδικό που έχω φτιάξει για την πόλη και ενώ είχα τη δυνατότητα να πλέξω και με λιγότερες ακτίνες και με πιο στενά στεφάνια, επέλεξα ανθεκτικά τύπου τρέκινγκ στεφάνια και 36 ακτίνες. Έχω τα κιλά μου κι εγώ, αλλά δεν φοβάμαι να περάσω πάνω από κανένα κακοτράχυλο κομμάτι του δρόμου και δεν χρειάστηκαν ούτε μια φορά ακτινολόγηση ακόμα. Αν ήθελα διαφορετικούς τροχούς, σημαίνει ότι μάλλον θα είχα επιλέξει λάθος ποδήλατο.

Πάντως, αν όντως θέλει κάποιος να βάλει κουρσάδικους τροχούς, κατά τη γνώμη μου το πιο σωστό είναι να αλλάξεις άξονα με πιο μακρύ, όπως λέει ο kktsol και να μη βάλεις χύμα τις ροδέλες που αναφέρθηκαν παραπάνω, αλλά να μπούν π.χ. από 2 ροδέλες σε κάθε πλευρά ανάμεσα στα δύο κοντρα παξιμάδια που ρυθμίζουν τους κώνους.
Και επίσης, να βάλεις και το ανάλογο ελαστικό που ταιριάζει στο στεφάνι σου, χωρίς υπερβολές.

contact