Τι διαφορα εχει το fixed gear απο το single speed;

14 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
mobilas
Εικόνα mobilas
Απών/απούσα

Παιδια μια απορια που οσο και αν εψαξα δεν βρηκα απαντηση....
Τι διαφορα εχει το fixed gear απο το single speed;

Και μπηκα σε αυτη την διαδικασια γιατι βρηκα ενα ποδηλατο για αγορα (μεταχειρισμενο) και ο πισω τροχος εχει 2 γραναζια.. ενα απο την μια πλευρα και ενα απο την αλλη... Ο τυπος που το δινει μου ειπε οτι μπορω να αλλαζω τον πισω τροχο και αναλογα θα κανει συνεχεια πεταλι ή εχει και ρουλεμαν για να ξεκουραζω τα ποδαρακια μου;

Sorry για τα ασχετα που εγραψα αλλα δεν κατεχω το συγκεκριμενο θεμα.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

single speed = μονοτάχυτο. Ένα γρανάζι, μιά ταχύτητα.
fixed gear = χωρίς ελεύθερο. Όσο δηλαδή γυρνά ο τροχός, γυρνάν και τα πετάλια. Δεν μπορείς να σταματήσεις να γυρνάς τα πόδια σου, όσο κινείται το ποδήλατο. Αν γυρίσεις τα πετάλια ανάποδα, γυρνά και ο τροχός προς τα πίσω.

mobilas
Εικόνα mobilas
Απών/απούσα

οκ..
Αν γυρισω τον πισω τροχο οπως μου λεει θα εχω και τα δυο που περιγραφεις ?

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

mobilas wrote:
...οσο και αν εψαξα δεν βρηκα απαντηση....

Είναι πολύ εύτκολο να βρεις αυτή την ασπάντηση, ακόμα και εδώ μέσα που έχει γραφτεί πολλές φορές.

Στο singlespeed το γρανάζι πίσω γυρνά ελεύθερα και άρα ο τροχός συνεχίζει να γυρνά ακόμα και αν σταματήσεις να κάνεις πετάλι.
Στο fixed gear το πίσω γρανάζι γυρνά συνέχεις μαζί με τον τροχό, άρα όσο γυρνά ο τροχός πρέπει και να πεταλάρεις, διαφορετικά ο τροχός "φρενάρει".

Δεν είναι μόνο θέμα να ξεκουράζεις τα πόδια σου. Είναι εντελώς διαφορετικός τρόπος να ποδηλατείς. Είναι πολύ πιο ιδιαίτερο το fixed gear.
Τον τροχό που λες τον γυρνάς για να επιλέξεις τι από τα δύο θες εσύ να κάνεις.

mobilas
Εικόνα mobilas
Απών/απούσα

Vasscott wrote:
mobilas wrote:
...οσο και αν εψαξα δεν βρηκα απαντηση....

Είναι πολύ εύτκολο να βρεις αυτή την ασπάντηση, ακόμα και εδώ μέσα που έχει γραφτεί πολλές φορές.

Στο singlespeed το γρανάζι πίσω γυρνά ελεύθερα και άρα ο τροχός συνεχίζει να γυρνά ακόμα και αν σταματήσεις να κάνεις πετάλι.
Στο fixed gear το πίσω γρανάζι γυρνά συνέχεις μαζί με τον τροχό, άρα όσο γυρνά ο τροχός πρέπει και να πεταλάρεις, διαφορετικά ο τροχός "φρενάρει".

Δεν είναι μόνο θέμα να ξεκουράζεις τα πόδια σου. Είναι εντελώς διαφορετικός τρόπος να ποδηλατείς. Είναι πολύ πιο ιδιαίτερο το fixed gear.
Τον τροχό που λες τον γυρνάς για να επιλέξεις τι από τα δύο θες εσύ να κάνεις.

Αρα αυτο που εχω δει για αγορα ειναι 2 σε ενα single speed - και fix

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Αυτό που έχεις δει, προφανώς έχει πίσω τροχό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε ως μονοτάχυτο, είτε ως fixed. Αυτό όμως δε σου εξασφαλίζει ότι το υπόλοιπο ποδήλατο είναι κατάλληλο και για τους δύο τρόπους χρήσης.

Κάτι που είναι μεγάλη κουβέντα και θα πρέπει λίγο να κάνεις μια καλύτερη αναζήτηση για να έχεις μια πιο ολοκληρωμένη πληροφόρηση.

Η απορία όμως που μου δημιουργήθηκε εμένα είναι πως και κοιτάς να αγοράσεις ένα τέτοιο ιδιαίτερο ποδήλατο, όταν εκ των προτέρων δε γνωρίζεις βασικά πράγματα για αυτούς τους τύπους ποδηλάτων;

mobilas
Εικόνα mobilas
Απών/απούσα

Εχεις δικιο σε αυτο..
Παρορμητικα εντελως.. αλλα οταν το ειδα το ερωτευτηκα !!! Ενα avenue airbase. Ξερω ειναι μαλ...κια να παρεις κατι ιδιαιτερο χωρις να το εχεις δοκιμασει , και να ξερεις καποια πραγματακια, αλλα ολα απο καπου αρχιζουν!
Απο ποδια παντως καλα παω πιστευω θα τα καταφερω.. η εμπειρια θα ερθει με την καθημερινη ενασχοληση μου, μιας και θα το εχω για δουλεια - σπιτι + βολτες.

Vasscott
Εικόνα Vasscott
Απών/απούσα

Δεν έχεις παρά να πειραματιστείς λοιπόν.
Το καλό με το να έχει πίσω flip-flop είναι ότι αν δε σε βολέψει το fixed το γυρνάς σε μονοτάχυτο. Αλλά αυτό είναι η πιο απλουστευτική προσέγγιση στο όλο θέμα.
Τώρα το αν αξίζει σαν ποδήλατο κλπ. κλπ. είναι άλλο θέμα και θα πρέπει να το ψάξεις περισσότερο, όπως και γενικότερα να ενημερωθείς για κάποια άλλα βασικά πριν αγοράσεις κάτι.
Με το καλό ότι αποφασίσεις!

mobilas
Εικόνα mobilas
Απών/απούσα

Ευχαριστω για τις πληροφοριες φιλε μου

dpolal
Εικόνα dpolal
Απών/απούσα

mobilas wrote:
Ευχαριστω για τις πληροφοριες φιλε μου

Έχε σοβαρά στα υπόψιν πάντως ότι η fixed λειτουργία του τροχού μπορεί αν δεν γνωρίζεις να γίνει και επικίνδυνη ειδικά σε έντονες κατηφόρες.
Θέλει πολύ εξάσκηση και είναι πολύ κουραστικό για τα γόνατα το γεγονώς ότι δεν σταματάς ποτέ να κάνεις πετάλι.

mobilas
Εικόνα mobilas
Απών/απούσα

dpolal wrote:
mobilas wrote:
Ευχαριστω για τις πληροφοριες φιλε μου

Έχε σοβαρά στα υπόψιν πάντως ότι η fixed λειτουργία του τροχού μπορεί αν δεν γνωρίζεις να γίνει και επικίνδυνη ειδικά σε έντονες κατηφόρες.
Θέλει πολύ εξάσκηση και είναι πολύ κουραστικό για τα γόνατα το γεγονώς ότι δεν σταματάς ποτέ να κάνεις πετάλι.

Σαν αρχη θα το πηγαινω με το ελευθερο... μετα απο καιρο δοκιμαζω και fixed και αν μου κανει το δουλευω ετσι με προσοχη..

LowInertia
Εικόνα LowInertia
Απών/απούσα

Χωρις να ξερω την μαρκα, και γενικοτερα, χωρις να εχω ιδεα απο fixακια, εχω την εντυπωση οτι ολο το συστημα μεταδοσης θα πρεπει να ειναι ΚΑΛΟ για να λειτουργει σωστα και να ειναι ΑΣΦΑΛΕΣ. Θελω να πω οτι η αλυσιδα, το γραναζι (και ο δισκος;) πρεπει να ειναι πολυ καλης ποιοτητας για να μην εχεις εκπληξεις στο μελλον. Κοιταξε το μην παθεις καμια νιλα μετα την αγορα. :)

kktsol
Εικόνα kktsol
Απών/απούσα

LowInertia wrote:
Χωρις να ξερω την μαρκα, και γενικοτερα, χωρις να εχω ιδεα απο fixακια, εχω την εντυπωση οτι ολο το συστημα μεταδοσης θα πρεπει να ειναι ΚΑΛΟ για να λειτουργει σωστα και να ειναι ΑΣΦΑΛΕΣ. Θελω να πω οτι η αλυσιδα, το γραναζι (και ο δισκος;) πρεπει να ειναι πολυ καλης ποιοτητας για να μην εχεις εκπληξεις στο μελλον. Κοιταξε το μην παθεις καμια νιλα μετα την αγορα. :)

Και ο δισκοβραχιωνας και η μεσαια τριβη και το πισω κεντρο (εδω συνηθως γινεται το λαθος).

Απο την αλλη το avenue ειναι περισσοτερο ποδηλατο για το "βλεπεις" και αυτο πληρωνεις κιολας. Δεν προκειται να το δεις να σκινταρει στην Πανεπιστημιου.

karmacoma
Εικόνα karmacoma
Απών/απούσα

ποδηλατώ με πιστάδικο από τα τέλη του 2011 και πραγματικά έχω το ίδιο συναίσθημα όταν το καβαλάω με την πρώτη μου φορά...είχα δοκιμάσει όμως πριν προβώ σε στήσιμο αυτού, και είχα ψαχτεί.
Πιστεύω εκεί είναι και η ουσία για οποιαδήποτε αγορά ποδηλάτου,βλέπεις,δοκιμάζεις και προσαρμόζεσαι ανάλογα με τα οικονομικά σου.

με δυό λόγια
fixed gear''σφιχτή''συνήθως γεωμετρία,πολύ απαιτητικό στα πόδια-μεγάλη εμφαση σε ότι έχει να κάνει σε αγορά δισκοβραχίονα,αλυσίδα,κέντρων

single speed λιγότερο απαιτητικό,πιο ''χαλαρή''γεωμετρία

πάντρεμα αυτών συνήθως οδηγεί σε ατυχές αποτέλεσμα αφού στην ουσία πληρώνεις κάτι παραπάνω,καταλήγοντας στο να κάνεις χρήση αυτού μόνο ως singlespeed...

contact