Microshift levers trim
Καλησπέρα, ξέρει κάποιος να μου πει στην θέση τριμαρίσματος τι κάνουμε ακριβώς; Ρυθμίζουμε την τάση της ντίζας η τα στόπ;
Επειδή έχω λεβιεδομανέτες microshift κάποια στιγμή που χρειάστηκε να ρυθμίσω το μπροστινό ντεραγιέ μη ξέροντας τι είναι αυτό το διπλό κλίκ που έκανε για ανέβασμα-κατέβασμα παιδεύτηκα λίγο όπου τελικά κατάφερα να το ρυθμίσω άψογα αλλά πιθανόν και λίγο τυχαία τελικά γιατί τώρα ανακάλυψα πως αυτό το πρώτο κλικ είναι για κάποιου είδους τριμάρισμα.
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
Ο μπροστά εκτροχιαστής έχει απλή λογική.
Ρύθμιση εξωτερικού ορίου
1. Βάζεις μεγάλο μπροστά και μικρό πίσω
2. Γυρνάς τα πετάλια.
3. Θες η αλυσίδα να μην "ξύνει" το εσωτερικό μέρος του εκτροχιαστή.
4. Αν ξύνει τότε ξεσφίγγεις τη βίδα "H"
5. Αν έχει μεγάλο κενό τότε σφίγγεις τη βίδα "H".
6. Μετά από κάθε ρύθμισμα της H, καλό είναι να ανεβοκατεβάζεις τον
μπροστά εκτροχιαστή.
To "H" είναι η βίδα High που ορίζει το πόσο προς τα έξω (προς το
μεγάλο δίσκο) μπορεί να κινείται ο εκτροχιαστής.
Ίδια λογική για το εσωτερικό όριο.
1. Βάζεις μικρό μπροστά και μεγάλο πίσω.
2. Γυρνάς τα πετάλια.
3. Θες η αλυσίδα να μην "ξύνει" το εσωτερικό μέρος του εκτροχιαστή.
4. Αν ξύνει τότε ξεσφίγγεις τη βίδα "L"
5. Αν έχει μεγάλο κενό τότε σφίγγεις τη βίδα "L".
6. ομοίως με από πάνω.
To "L" είναι η βίδα Low που ορίζει το πόσο προς τα μέσα (προς το
μικρό δίσκο) μπορεί να κινείται ο εκτροχιαστής.
Τα παραπάνω είναι και οι μόνες ρυθμίσεις που κάνεις με της δυο
αυτές βίδες. Άπαξ τις ρυθμίσεις, δεν ασχολείσαι ξανά μαζί τους.
Οποιαδήποτε άλλη μικρορύθμιση γίνεται από το βαρελάκι/καρουλάκι
τις ντίζας το οποίο μπορεί να το έχεις είτε στο χειριστήριο εί-
τε σε στοπ στο σκελετό. Η μικρορύθμιση αυτή μπορεί να είναι εί-
τε σε κανονικές θέσεις είτε στις ενδοιάμεσες (trim).
Αν έχεις καινούργιες ντίζες να θυμάσαι ότι θα τεντώσουν και θα
χρειαστούν μικρορύθμιση σε λίγο καιρό.
Δες και το εγχειρίδιο για Πούλιτζερ που φτιάξαμε με τα παιδιά του
σεμιναρίου http://www.podilates.gr/node/26040
Στις κουρσάδικες λεβιεδομανέτες, με διπλό δίσκο μπροστά, η αριστερή λεβιεδομανέτα έχει ΣΧΕΔΟΝ 3 θέσεις.
πχ Τοξότης με Ταύρο... ακραία επιλογή... 
Η πρώτη είναι για να πηγαίνει η αλυσίδα στον μικρό δίσκο. Η 3η είναι γα να πηγαίνει στον μεγάλο.
Η μεσαία, το λεγόμενο και μισαδάκι, δεν είναι κανονική "θέση". Ίσα που μετακινεί ΕΛΑΧΙΣΤΑ τον φορέα του μπροστά ντεραγιέ, ώστε να μην ξύνει η αλυσίδα σε κάποιες ακραίες "επιλογές" σχέσεων..... (
Αυτή η κίνηση λέγεται και τριμάρισμα.
Η αλυσίδα ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ ΔΙΣΚΟ, μένει στο δίσκο που είχες και πριν, απλά μετακινείται ΕΛΑΧΙΣΤΑ το ντεραγιέ.
Βάλε το ποδήλατο σε κάποιο σταντ - ΨΗΛΑ.
Κούνα πετάλι, ώστε να πάρει ταχύτητα ο πίσω τροχός και άρχισε να κάνεις κινήσεις με την αριστερή μανέτα. ΚΟΙΤΑ αποκλειστικά και μόνο τον φορέα του ντεραγιέ. Θα καταλάβεις τι ακριβώς γίνεται.
Το αρχικό μου μύνημα ήταν τό παρακάτω αλλά ο συντονιστής προφανώς θεώρησε πως έτσι όπως το μετέτρεψε θα το καταλαβαίνει κάποιος καλύτερα.......τα συμπεράσματα δικά σας......
http://www.cyclist-friends.gr/showthread.php?68828-Microshift-levers-trim
Eaglos...ευχαριστώ για την απάντηση αλλά δεν εννούσα την κλασική ρύθμιση του εμπρός ντεραγιέ αλλά αυτό που κατάλαβε ο Rocka και μου εξήγησε τελικά....τον οποίο ευχαριστώ επίσης.
έτσι, για τους επόμενους που θα ρωτήσουν...
Έστω ότι έχω μεγάλο δίσκο μπροστά και μικρό γρανάζι πίσω... το πιο μικρό.
Όλα καλά, στροφάρω και πάω με 100000..!!!
Αρχίζει η ανηφόρα, οπότε ρίχνω πιο μεγάλα γρανάζια πίσω... 2ο, 3ο, 4ο.. όλα καλά, 5ο, 6ο, 7ο, ώπα, αρχίζω και ακούω την αλυσίδα να κάνει ένα μικρό σούρσιμο.... Μπροστά εχω ακόμα μεγάλο δίσκο.
Είναι ώρα να τριμάρω. Πιέζω ελάχιστα το κάτω-μικρό λεβιεδάκι στην αριστερή λεβιεδομανέτα.
ΕΛΑΧΙΣΤΑ.
ΔΕΝ θέλω να κατεβάσω σε μικρό δίσκο μπροστά, θέλω απλά να σταματήσω το τρίψιμο της αλυσίδας.
Κάνει ένα μικρό κλακ - το νιώθω - το χειριστήριο. Και ξαφνικά σταματάει το σύρσιμο.
Αν θέλω να ρίξω και άλλο πίσω, να πάω σε ακόμα μεγαλύτερο γρανάζι, μπορώ, αλλά μάλλον έχει αρχίσει η στιγμή που θα πρέπει να αλλάξω σε μικρό δίσκο μπροστά ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΩ τον ΛΑΘΟΣ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ μεγάλο-μεγάλο.
Αντίστοιχα και για το εντελώς ανάποδο.
Έχω μικρό δίσκο, και μεγαλούτσικο γρανάζι πίσω, στροφάρω καλά, αλλά μπροστά ισιώνει ο δρόμος, μπορώ να πατήσω πιο εύκολα. Ανεβάζω σε πιο μιρκά γρανάζια, πάω σε 7ο, 6ο, 5ο, όλο και μικρότερα, όλο και πιο γρήγορα "φεύγω", 4ο, κάπου εδώ αρχίζει πάλι το τρίψιμο της αλυσίδας. Ωρα να τριμάρω. Πατάω ΕΛΑΧΙΣΤΑ το μεγάλο λεβιέ στην αριστερό λεβιεδομανέτα. ΕΛΑΧΙΣΤΑ. Δεν θέλω να αλλάξω σε μεγάλο δίσκο, θέλω απλά να τριμάρω.
Ωωωπ.
Όλα καλά.
δεν το γνώριζα. ευχαριστώ
... όταν είχε πρωτολανσαριστεί η ηλεκτρονική Dura Ace, το μεγαλύτερο και μάλλον πιο προφανές πλεονέκτημα σε σχέση με τις συμβατικές, ήταν και_καλά αυτό το αυτόματο τριμάρισμα.
Ο ποδηλάτης απλά πατούσε κουμπάκια για την επιλογή των σχέσεων. Όταν η αλυσίδα έφτανε σε σημείο "τριψίματος", το μπροστά ντεραγιέ έκανε μόνο του μια ελάχιστη κίνηση, τέτοια ώστε να μην έχεις τρίψιμο. Autotrimming νομίζω το είχαν ονομάσει...
.
.
.
.
.
... και μετά διάβαζες στο ταμπελάκι την τιμή, και τα λεφτά που είχες βάλει την άκρη για νέα σειρά πήγαιναν στους γιατρούς για το εγκεφαλικό που σου ερχόταν...