Τζόγος στη μεσαία τριβή, επιτρέπεται;

36 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
ND8
Απών/απούσα

Επιτρέπεται ελάχιστος τζόγος στον άξονα της μεσαίας τριβής ή πρέπει να είναι μηδενικός; Προσπαθώ να σφίξω το αριστερό ποτήρι έτσι ώστε να τον μηδενίσω αλλά τότε δεν γυρνάει εύκολα ο άξονας ή "κοκκαλώνει" τελείως. Ο τζόγος που έχει τώρα είναι πολύ λίγος της τάξης του 1 χιλιοστού, αλλά αρκετός για να ακούω το χτύπημα στο ποτήρι όταν τον κουνάω με το χέρι.

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...πρεπει να εχει απο μηδενικο, εως απειροελαχιστο τζογο, και βεβαια να γυριζει "βουτυρενια".
Αν απο την κατασταση "τζογος" περναει στην κατασταση "σφιχτος" η "αγριο δουλεμα" με την παραμικρη στροφη του αριστερου ποτηριου, τοτε μαλλον υπαρχουν φθορες σε αξονα-ποτηρια-μπιλλιες, σε ολα μαζι, η σε ενα απο αυτα.
Το καλυτερο που εχεις να κανεις, ειναι να τα λυσεις ολα πρωτα, και να τα ελεγξεις για φθορες.
Και με την ευκαιρια, τα καθαριζεις και τα ξαναγρασσαρεις, αν δεν το εχεις κανει ηδη.
Πληροφοριακα, το δεξι ποτηρι της τριβης (που ξεβιδωνει δυσκολα και απαιτει ειδικο εργαλειο) δεν ειναι απαραιτητο να το βγαλεις.
Μπορεις να το καθαρισεις, να το ελεγξεις και να το γρασσαρεις, χωρις να το λυσεις.
Επισης, και μεχρι να παρεις το κολλαϊ της ρυθμισης, ισως χρειαστει να κανεις 3-4 η και περισσοτερες προσπαθειες, ωσπου να πετυχεις την ιδανικη ρυθμιση.

ND8
Απών/απούσα

Μάλλον έχει φθαρεί το ποτήρι, όπως λες. Στο μέσα μέρος του, εκεί που κάθονται οι μπίλιες, έχει μαυρίλα γύρω-γύρω την οποία δεν μπόρεσα να βγάλω, οπότε μπορεί να έχει διαβρωθεί το μέταλλο. Μπίλιες και άξονας φαίνονται ΟΚ (με το μάτι). Αν δε βαρεθώ σήμερα, γιατί έχω σπαστεί άσχημα που δε μηδενίζεται ο τζόγος, θα το (ξανα)λύσω για να ανεβάσω σχετική φωτό να το δεις και συ. Ευχαριστώ!

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...μπορει καλλιστα να ειναι παμπαλαια ξεραμενα γρασσα.
Για να φυγουν χωρις να γινει ζημια στο ποτηρι, δεν χρησιμοποιουμε αιχμηρα αντικειμενα, αλλα το βρεχουμε/μουλιαζουμε με καποιο διαλυτη: WD 40, βενζινη, citrus degreaser, κλπ.
Κατοπιν δυνατο τριψιμο με πανι η και με συρμα κατσαρολας.
Αν μετα τον καθαρισμο, διαπιστωθει οτι οντως ειναι σκουρια, τοτε το ποτηρι θα πρεπει να αλλαχτει. Διαφορετικα, θα μπορει μεν να λειτουργει η μεσ.τριβη, αλλα οχι τελεια.
Αν παντως εχει εισχωρησει νερο στη μεσ.τριβη, τοτε δεν σκουριαζει μονο το ποτηρι, αλλα πρωτες και καλυτερες οι μπιλλιες, και ισως και ο αξονας.
Αν λοιπον ο αξονας και οι μπιλλιες δεν εχουν ιχνη σκουριας, τοτε ειναι μαλλον απιθανο να εχει σκουριασει το ποτηρι.
Επισης πληροφοριακα, στην περιπτωση οπου δεν υπαρχει σκουρια αλλα φθορα, πρωτα (και περισσοτερο) φθειρεται η επιφανεια του αξονα οπου πατανε οι μπιλλιες, και κατοπιν το ποτηρι. Κι αυτο, γιατι η επιφανεια του αξονα που καταπονειται (εκει που πατανε/δουλευουν οι μπιλλιες δηλαδη), ειναι πολυ μικροτερη απο την αντιστοιχη επιφανεια του ποτηριου.
Παντως, μια-δυο καλες φωτογραφιες απο τα μερη της μεσαιας τριβης, θα μας λυσουν τις αποριες.

ND8
Απών/απούσα

Τελικά, το έλυσα, το ξανακαθάρισα και ιδού οι φωτό.

Πανοραμική άξονα - ποτηριού:
parts panoramic

Το σχετικά καθαρό τμήμα του τοιχώματος του ποτηριού (το υπόλοιπο έχει μαυρίλες):
left cup clean wall

Κοντινό στη (γανιασμένη;) βάση του ποτηριού:
left cup dirt

Η παρακάτω φωτό νομίζω είναι η χαριστική βολή στο ποτήρι: εμφανής διάβρωση κοντά στο χείλος:
left cup

Οι μπίλιες δείχνουν νορμάλ:
balls

Ο άξονας, εκεί που ακουμπάνε οι μπίλιες τουλάχιστον, φαίνεται σε καλή κατάσταση (ίδια και στο άλλο άκρο του):
spindle close

Κοντινό στο δεξιό ποτήρι. Ένα κομμάτι στο χείλος κάτω αριστερά έχει πάει περίπατο. Πρέπει να το αλλάξω κι αυτό; Ωιμέ!
right cup

kynhgos77
Απών/απούσα

Αρχαια μεσαια τριβη. Γνωμη μου, εαν ταιριαζει καινουριου τυπου κλειστη μεσαια τριβη και αναγκαστικα και καινουριος δισκοβραχιωνας, κανε την υπερβαση και αλλαξε τα. Αν ψαχτεις λιγο βρισκεις μεταχειρισμενο σετακι σε χαμηλες τιμες, κανα 30αρι ευρω, αλλα πρεπει να σιγουρευτεις αν ταιριαζουν τα σπειρωματα.
Στο λεω γιατι εγω αυτο θα εκανα, ειχα παλια τετοια και παντα ειχα τζογους και προβληματα, θελει συχνα ανοιγμα καθαρισμα λιπανση.
Πχ στην παρακατω αγγελια εαν αυτος ο δισκοβραχιωνας μαζι με την μεσαια τριβη στα 20 ευρω ταιριαζε θα ησουν μια χαρα. Μαλλον πρεπει να εισαι με διπλο δισκοβραχιωνα και ποδηλατο στυλ κουρσας ετσι?

http://www.cyclist-friends.gr/showthread.php?55123-%BC%F4%E9-%F0%DC%F1%E...

ND8
Απών/απούσα

Ναι, όπως το λες. Και το χειρότερο, το σπείρωμα είναι 26άρι (Raleigh δεκαετίας '70). Τουτέστιν, αν πρέπει να πετάξω τα ποτήρια, την έκατσα τη βάρκα... Το λινκ δεν ανοίγει, ζητάει δημιουργία λογαριασμού στο σάιτ.

kynhgos77
Απών/απούσα

Δεν πειραζει που δεν ανοιγει, ετσι κι αλλιως ειναι τριπλος δισκοβραχιωνας για mtb, δειγματικα το εβαλα να δεις οτι με 20 ευρω ξεμπερδευεις. Δεν γνωριζω τι ειναι το 26αρι αλλα φανταζομαι πως δεν θα ταιριαζουν οι ευρεως γνωστες μεσαιες τριβες. Καποια στιγμη θα σπασουν τα ποτηρια οποτε πρεπει να ψαχτεις σιγα σιγα τι αλλο μπορει να ταιριαξει. Πηγαινε σε ενα ποδηλαταδικο να κανεις μια ερωτηση.
Αυτες οι σφηνες που σφιγγουν τα μπρατσα μου ειχαν βγαλει την πιστη, συνεχεια χαλαρωναν!!

Kostikas
Εικόνα Kostikas
Απών/απούσα

Δεν χανεις τιποτα κανεις μια ερωτηση στον Κωστα Κεχαγια στο Π. Φαληρο! Πιθανοτατα να εχει τετοια ποτηρια!

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...και για μενα:
Ο Κεχαγιας εδω και καιρο δεν εχει πια πραγματα για Raleigh.
Και τα ποτηρια μονο, εκαναν πριν καιρο (στον παλιο αντιπροσωπο) κανα 40-50αρι καινουρια (NOS). Τωρα, δεν ξερω.

Στις φωτογραφιες τωρα:
Μαλλον δεν εχεις δει ποτε πραγματικα οξειδωμενες μεσαιες τριβες.
Πολλα Raleigh που κυκλοφορουν τωρα, θα θελανε να εχουν τα ποτηρια και τον αξονα μεσαιας τριβης που φαινονται στις φωτογραφιες.
Η οξειδωση που φαινεται ειναι εντελως επιφανειακη, και δεν εχει προλαβει να προξενησει σοβαρη φθορα.
Η συγκεκριμενη ειναι σε θεση να βγαλει αρκετες χιλιαδες χιλιομετρα ακομη χωρις προβλημα. Προερχεται απο μια εποχη, και μια εταιρια, οπου τα μεταλλα, ηταν Μεταλλα με Μ κεφαλαιο.
Αν παντως δυσκολευεσαι να την ρυθμισεις, απευθυνσου σε καποιον πιο εμπειρο.
Οσο για τις σφηνες, αν ειναι σε καλη κατασταση και τοποθετηθουν σωστα, δεν ξεσφιγγουν απο μονες τους ποτε.
Σ'αυτο βοηθανε βεβαια και τα καταλληλα εργαλεια.
Παντως, αν υπαρχει κατι που μπορει να βρεθει σχετικα ευκολα σαν ανταλλακτικο, αυτο ειναι οι μπιλλιες. Και λεω σχετικα ευκολα, γιατι οι ποιοτικες μπιλλιες, σπανιζουν πλεον στην πιατσα. Οι γνησιες μπιλλιες της Shimano βεβαια, ειναι μια ευκολη κι εξαιρετικα ποιοτικη λυση.
Ιεροσυλια βεβαια ισως πει καποιος, αλλα νομιζω η ποιοτητα δεν μπορει ποτε να ειναι ιεροσυλια.
Αυτα τα ολιγα προς το παρον, καλη συνεχεια.

Y.Γ.: Πολυ καλοτραβηγμενες φωτογραφιες!

Kostikas
Εικόνα Kostikas
Απών/απούσα

Ριξε μια μαρια κι εδω εαν αποφασισεις να αντικαταστασεις τα ποτηρια. Μπορει να χει.
http://www.car.gr/classifieds/bicycles/view/2857505/

ND8
Απών/απούσα

Παιδιά ευχαριστώ. Ο Κεχαγιάς μου είπε ότι έχει, αλλά για να σιγουρευτεί ότι ταιριάζει το σπείρωμα ζήτησε το ορίτζιναλ ποτήρι (λογικό). Βέβαια απ' τη χαρά μου όταν άκουσα την υπόπτως χαμηλή τιμή του (3 ευρώ) ξέχασα να ρωτήσω αν είναι NOS, που πιθανότατα θα είναι. Οπότε ες αύριον τα σπουδαία. Πάντως και να μην ταιριάζει, θα ακολουθήσω τη συμβουλή σου Κολόμβε και θα το πάω σε ποδηλατά να μηδενίσει την τριβή με το ορίτζιναλ ποτήρι.
Τις σφήνες σκοπεύω να τις βάλω όπως τις έβγαλα: με βαριοπούλα. Είναι καλύτερα να τις γρασάρω πρώτα για να "καθίσουν" πιο εύκολα; Βέβαια αυτό θα γίνει μετά το βάψιμο του σκελετού. Διάβασα το σχετικό νήμα του φόρουμ και αποφάσισα να το ξαναβάψω, αφού θα γίνει η δουλειά ας γίνει σωστά. Ελπίζω να βρω κάτι πολύ κοντά στο ορίτζιναλ carmine red.

ΥΓ: Φωτό κρέντιτς: Panasonic Lumix σε τριποδάκι

christopanagia
Εικόνα christopanagia
Απών/απούσα

Kostikas wrote:
Ριξε μια μαρια κι εδω εαν αποφασισεις να αντικαταστασεις τα ποτηρια. Μπορει να χει.
http://www.car.gr/classifieds/bicycles/view/2857505/[/quote]
...αυτος εχει σχεδον ιδιες τιμες με τον κατσαρη ,αν ψωνισεις απο κει καηκες ,μακριααα ,υπαρχει και το ΝΕΤ...

Kostikas
Εικόνα Kostikas
Απών/απούσα

christopanagia wrote:
Kostikas wrote:
Ριξε μια μαρια κι εδω εαν αποφασισεις να αντικαταστασεις τα ποτηρια. Μπορει να χει.
http://www.car.gr/classifieds/bicycles/view/2857505/

...αυτος εχει σχεδον ιδιες τιμες με τον κατσαρη ,αν ψωνισεις απο κει καηκες ,μακριααα ,υπαρχει και το ΝΕΤ...[/quote]

Ενταξει εγω δεν γνωριζω τις τιμες ουτε του Κατσαρη, αλλα ουτε και του ανθρωπου στο στην αγγελια. Επειδη γραφτηκε παραπανω οτι θα δυσκολευτει να βρει τετοια ποτηρια κτλ και ειδα την αγγελια χαζευοντας, την προτεινα.
Το νετ ειναι η καλυτερη λυση συνηθως, αλλα δεν ξερω κατα ποσο συμφερει σε ανταλλακτικα των 20-30-50 ευρω! Εκτος εαν κανεις μια μαζικη παραγγελια για να γλιτωσεις και τα μεταφορικα!
Τελικα ομως για καλη του τυχη μαλλον θα χει ο Κεχαγιας!

christopanagia
Εικόνα christopanagia
Απών/απούσα

Kostikas wrote:
christopanagia wrote:
Kostikas wrote:
Ριξε μια μαρια κι εδω εαν αποφασισεις να αντικαταστασεις τα ποτηρια. Μπορει να χει.
http://www.car.gr/classifieds/bicycles/view/2857505/

...αυτος εχει σχεδον ιδιες τιμες με τον κατσαρη ,αν ψωνισεις απο κει καηκες ,μακριααα ,υπαρχει και το ΝΕΤ...

Ενταξει εγω δεν γνωριζω τις τιμες ουτε του Κατσαρη, αλλα ουτε και του ανθρωπου στο στην αγγελια. Επειδη γραφτηκε παραπανω οτι θα δυσκολευτει να βρει τετοια ποτηρια κτλ και ειδα την αγγελια χαζευοντας, την προτεινα.
Το νετ ειναι η καλυτερη λυση συνηθως, αλλα δεν ξερω κατα ποσο συμφερει σε ανταλλακτικα των 20-30-50 ευρω! Εκτος εαν κανεις μια μαζικη παραγγελια για να γλιτωσεις και τα μεταφορικα!
Τελικα ομως για καλη του τυχη μαλλον θα χει ο Κεχαγιας![/quote]
...εγω που εχω επικοινωνησει τηλεφωνικα με τον συγκεκριμενο για κατι ανταλακτικα που μου ελειπαν μπορω να σε διαβεβαιωσω οτι οι τιμες του ειναι περιπου ιδιες με του κατσαρη ,ο τυπος ψαχνει για κυριζια...

kynhgos77
Απών/απούσα

Columbus discovers Cro-moly wrote:
...και για μενα:
Ο Κεχαγιας εδω και καιρο δεν εχει πια πραγματα για Raleigh.
Και τα ποτηρια μονο, εκαναν πριν καιρο (στον παλιο αντιπροσωπο) κανα 40-50αρι καινουρια (NOS). Τωρα, δεν ξερω.

Στις φωτογραφιες τωρα:
Μαλλον δεν εχεις δει ποτε πραγματικα οξειδωμενες μεσαιες τριβες.
Πολλα Raleigh που κυκλοφορουν τωρα, θα θελανε να εχουν τα ποτηρια και τον αξονα μεσαιας τριβης που φαινονται στις φωτογραφιες.
Η οξειδωση που φαινεται ειναι εντελως επιφανειακη, και δεν εχει προλαβει να προξενησει σοβαρη φθορα.
Η συγκεκριμενη ειναι σε θεση να βγαλει αρκετες χιλιαδες χιλιομετρα ακομη χωρις προβλημα. Προερχεται απο μια εποχη, και μια εταιρια, οπου τα μεταλλα, ηταν Μεταλλα με Μ κεφαλαιο.
Αν παντως δυσκολευεσαι να την ρυθμισεις, απευθυνσου σε καποιον πιο εμπειρο.
Οσο για τις σφηνες, αν ειναι σε καλη κατασταση και τοποθετηθουν σωστα, δεν ξεσφιγγουν απο μονες τους ποτε.
Σ'αυτο βοηθανε βεβαια και τα καταλληλα εργαλεια.
Παντως, αν υπαρχει κατι που μπορει να βρεθει σχετικα ευκολα σαν ανταλλακτικο, αυτο ειναι οι μπιλλιες. Και λεω σχετικα ευκολα, γιατι οι ποιοτικες μπιλλιες, σπανιζουν πλεον στην πιατσα. Οι γνησιες μπιλλιες της Shimano βεβαια, ειναι μια ευκολη κι εξαιρετικα ποιοτικη λυση.
Ιεροσυλια βεβαια ισως πει καποιος, αλλα νομιζω η ποιοτητα δεν μπορει ποτε να ειναι ιεροσυλια.
Αυτα τα ολιγα προς το παρον, καλη συνεχεια.

Y.Γ.: Πολυ καλοτραβηγμενες φωτογραφιες!

αν θελει να το εχει οριτζιναλ ετσι για το γαμωτο,παω πασο. Αν απλα θελει να το κανει να πηγαινει και ταιριαζε μια συγχρονη πεταλιερα, θα ηταν σαφως καλυτερη και σε αισθηση και λειτουργικοτητα. Οσο καλα μεταλλα και αν ηταν, αυτος ο αξονας ζυγιζει οσο μια μεσαια τριβη μαζι με τον δισκοβραχιωνα και τα πεταλια. Αν δε, κοστιζουν τα ποτηρια 40-50 ευρω που ειπωθηκε τοτε μιλαμε οτι οικονομικα παμε σε hollotech2 που ειναι απλα η μερα με την νυχτα.
Ειπαμε καλο το ρετρο αλλα μην τα ισοπεδωσουμε ολα.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

..."Οσο καλα μεταλλα και αν ηταν, αυτος ο αξονας ζυγιζει οσο μια μεσαια τριβη μαζι με τον δισκοβραχιωνα και τα πεταλια. Αν δε, κοστιζουν τα ποτηρια 40-50 ευρω που ειπωθηκε τοτε μιλαμε οτι οικονομικα παμε σε hollotech2 που ειναι απλα η μερα με την νυχτα."...

Το σπειρωμα της μεσαιας τριβης ειναι 26 tpi.
Πραγμα που σημαινει οτι ειναι ασυμβατο με οτιδηποτε αλλο υπαρχει σημερα.
Εκτος αν "σφαξει" το σπειρωμα της μεσαιας τριβης, και το μετετρεψει σε Ιταλικο. Μετα απο αυτη τη μετατροπη ομως, το ποδηλατο χανει αυτοματως την οποια συλλεκτικη αξια του.
Το ιδιο ισχυει και για την αλλαγη χρωματος, αν αυτη δεν γινει τελεια, και δεν συνοδευτει με τα γνησια, η εστω πιστοτατα "αυτοκολλητα".
Οποτε, αν κανεις προκειται να μπει στη διαδικασια και τα εξοδα βαφης, αλλαγης ανταλλακτικων με συγχρονα, κλπ, κλπ, ειναι πολυ πιο οικονομικο να αγορασει κανεις εξ'αρχης ενα συγχρονο ποδηλατο, το οποιο θα ειναι οχι μονο πρακτικοτερο κι ελαφροτερο, αλλα ευκολοτερο και φθηνοτερο στη συντηρηση του.

Τωρα να βαλουμε και μερικα πραγματα στη θεση τους, γιατι μας διαβαζει και κοσμος, απ'οτι φαινεται.
Η μεσαια τριβη του Raleigh, κομπλε με αξονα, ποτηρια και μπιλλιες, ζυγιζει ακριβως 300 γραμμαρια. Τοσο ακριβως ζυγιζει και μια συγχρονη σφραγιστη Shimano UN 54, με ιδιο μηκος αξονα με τετραγωνο καρρε.
Και βεβαια, και οι δυο αυτες τριβες, ζυγιζουν μεν περισσοτερο απο μια Hollowtech II, αλλα ζουν και αντεχουν πολυ περισσοτερο απο τα 20.000 χιλιομετρα περιπου, που ζει μια Hollowtech II.
Αν λοιπον ο ανωτερω κατοχος του Raleigh θελει να το ελαφρωσει, χωρις να πειραξει το υπαρχον σπειρωμα, δεν εχει παρα να αλλαξει τον αξονα με ενα συγχρονο με τετραγωνο καρρε, και να βαλει ενα οποιοδηποτε σημερινο αλουμινενιο δισκοβραχιονα με επισης τετραγωνη υποδοχη για αξονα.
Τοτε ομως ξαναγυρναμε στα προηγουμενα, οπου το κοστος αρχιζει παλι να ανεβαινει, κλπ, κλπ.
Οσο για τον Κεχαγια, εχουν περασει "ορδες" διαφορων που εψαχναν ανταλλακτικα για Raleigh, και αν ειχε κατι, θα το ειχαν σιγουρα "σηκωσει".
Μακαρι βεβαια να εχει βρει εν τω μεταξυ κατι ξεχασμενο, και να βγω ψευτης. Νομιζω ομως πως επειδη ειναι πολλα χρονια στο κουρμπετι, ξερει πολυ καλα την πιατσα και τις τιμες Κατσαρη. Θελω να πω, NOS ποτηρια Raleigh και 3 ευρω, ε, μου ακουγεται καπως.
.
.
Εν πασει περιπτωσει, ασχετα αν αγορασεις τελικα τα καινουρια αυτα η αλλα ποτηρια, σιγουρεψου πριν την τοποθετηση, οτι το σπειρωμα τους ειναι οντως 26 tpi.
Eιναι μικρη η διαφορα στις βολτες του 24 tpi απο το 26 tpi, και ειναι ευκολο να μπερδευτει κανεις.
Οι σφηνες τωρα:
Δεν υπαρχει κανενας λογος να ξαναχρησιμοποιησεις τις παλιες, ειδικα αν τις εχεις βγαλει με βαριοπουλα, τη στιγμη που υπαρχουν καινουριες στα περισσοτερα ποδηλαταδικα.
Παραγονται και σημερα σωρηδον.
Οσο για την τοποθετηση τους, ελεος. Δειξε λιγο ελεος, και ασε τη βαριοπουλα στην ακρη.
Ενα απλο σφυρι κανει, αρκει να υποστηριζεις με ενα ορθιο μεταλλικο σωληνα το μπρατσο του δισκοβραχιονα απο κατω, ακριβως στο σημειο που μπαινει η σφηνα. Διαφορετικα, ολες τις σφυριες τις τρωνε οι μπιλλιες και τα ποτηρια.
Υπαρχει βεβαια και ειδικη πρεσσα γι αυτη τη δουλεια (για να βαζει και να βγαζει σφηνες), αλλα αμφιβαλλω αν την εχει εστω και ενας ποδηλατας, ψιλα γραμματα αυτα.
Και κατι ακομα: Επειδη η λειτουργια της σφηνας βασιζεται στην τριβη, καλο ειναι να μην χρησιμοποιηθει γρασσο η αλλο λιπαντικο στο αξονα, το δισκοβραχιονα και τη σφηνα.
Ας ειναι πεντακαθαρα και στεγνα τα ανωτερω, και αυτο αρκει.
Καλα τελειωματα.

kynhgos77
Απών/απούσα

Columbus discovers Cro-moly wrote:
..."Οσο καλα μεταλλα και αν ηταν, αυτος ο αξονας ζυγιζει οσο μια μεσαια τριβη μαζι με τον δισκοβραχιωνα και τα πεταλια. Αν δε, κοστιζουν τα ποτηρια 40-50 ευρω που ειπωθηκε τοτε μιλαμε οτι οικονομικα παμε σε hollotech2 που ειναι απλα η μερα με την νυχτα."...

Το σπειρωμα της μεσαιας τριβης ειναι 26 tpi.
Πραγμα που σημαινει οτι ειναι ασυμβατο με οτιδηποτε αλλο υπαρχει σημερα.
Εκτος αν "σφαξει" το σπειρωμα της μεσαιας τριβης, και το μετετρεψει σε Ιταλικο. Μετα απο αυτη τη μετατροπη ομως, το ποδηλατο χανει αυτοματως την οποια συλλεκτικη αξια του.
Το ιδιο ισχυει και για την αλλαγη χρωματος, αν αυτη δεν γινει τελεια, και δεν συνοδευτει με τα γνησια, η εστω πιστοτατα "αυτοκολλητα".
Οποτε, αν κανεις προκειται να μπει στη διαδικασια και τα εξοδα βαφης, αλλαγης ανταλλακτικων με συγχρονα, κλπ, κλπ, ειναι πολυ πιο οικονομικο να αγορασει κανεις εξ'αρχης ενα συγχρονο ποδηλατο, το οποιο θα ειναι οχι μονο πρακτικοτερο κι ελαφροτερο, αλλα ευκολοτερο και φθηνοτερο στη συντηρηση του.

Τωρα να βαλουμε και μερικα πραγματα στη θεση τους, γιατι μας διαβαζει και κοσμος, απ'οτι φαινεται.
Η μεσαια τριβη του Raleigh, κομπλε με αξονα, ποτηρια και μπιλλιες, ζυγιζει ακριβως 300 γραμμαρια. Τοσο ακριβως ζυγιζει και μια συγχρονη σφραγιστη Shimano UN 54, με ιδιο μηκος αξονα με τετραγωνο καρρε.
Και βεβαια, και οι δυο αυτες τριβες, ζυγιζουν μεν περισσοτερο απο μια Hollowtech II, αλλα ζουν και αντεχουν πολυ περισσοτερο απο τα 20.000 χιλιομετρα περιπου, που ζει μια Hollowtech II.
Αν λοιπον ο ανωτερω κατοχος του Raleigh θελει να το ελαφρωσει, χωρις να πειραξει το υπαρχον σπειρωμα, δεν εχει παρα να αλλαξει τον αξονα με ενα συγχρονο με τετραγωνο καρρε, και να βαλει ενα οποιοδηποτε σημερινο αλουμινενιο δισκοβραχιονα με επισης τετραγωνη υποδοχη για αξονα.
Τοτε ομως ξαναγυρναμε στα προηγουμενα, οπου το κοστος αρχιζει παλι να ανεβαινει, κλπ, κλπ.
Οσο για τον Κεχαγια, εχουν περασει "ορδες" διαφορων που εψαχναν ανταλλακτικα για Raleigh, και αν ειχε κατι, θα το ειχαν σιγουρα "σηκωσει".
Μακαρι βεβαια να εχει βρει εν τω μεταξυ κατι ξεχασμενο, και να βγω ψευτης. Νομιζω ομως πως επειδη ειναι πολλα χρονια στο κουρμπετι, ξερει πολυ καλα την πιατσα και τις τιμες Κατσαρη. Θελω να πω, NOS ποτηρια Raleigh και 3 ευρω, ε, μου ακουγεται καπως.
.
.
Εν πασει περιπτωσει, ασχετα αν αγορασεις τελικα τα καινουρια αυτα η αλλα ποτηρια, σιγουρεψου πριν την τοποθετηση, οτι το σπειρωμα τους ειναι οντως 26 tpi.
Eιναι μικρη η διαφορα στις βολτες του 24 tpi απο το 26 tpi, και ειναι ευκολο να μπερδευτει κανεις.
Οι σφηνες τωρα:
Δεν υπαρχει κανενας λογος να ξαναχρησιμοποιησεις τις παλιες, ειδικα αν τις εχεις βγαλει με βαριοπουλα, τη στιγμη που υπαρχουν καινουριες στα περισσοτερα ποδηλαταδικα.
Παραγονται και σημερα σωρηδον.
Οσο για την τοποθετηση τους, ελεος. Δειξε λιγο ελεος, και ασε τη βαριοπουλα στην ακρη.
Ενα απλο σφυρι κανει, αρκει να υποστηριζεις με ενα ορθιο μεταλλικο σωληνα το μπρατσο του δισκοβραχιονα απο κατω, ακριβως στο σημειο που μπαινει η σφηνα. Διαφορετικα, ολες τις σφυριες τις τρωνε οι μπιλλιες και τα ποτηρια.
Υπαρχει βεβαια και ειδικη πρεσσα γι αυτη τη δουλεια (για να βαζει και να βγαζει σφηνες), αλλα αμφιβαλλω αν την εχει εστω και ενας ποδηλατας, ψιλα γραμματα αυτα.
Και κατι ακομα: Επειδη η λειτουργια της σφηνας βασιζεται στην τριβη, καλο ειναι να μην χρησιμοποιηθει γρασσο η αλλο λιπαντικο στο αξονα, το δισκοβραχιονα και τη σφηνα.
Ας ειναι πεντακαθαρα και στεγνα τα ανωτερω, και αυτο αρκει.
Καλα τελειωματα.


Θα ηθελα να πιστεψω οτι οι μπιλιες τα ποτηρια μαζι με αυτο το παλουκι οτι ζυγιζουν στα 300 γρ αλλα κατι δεν με αφηνει. Εγω την θυμαμαι βαρια στο χερι μου, βεβαια ηταν αλλη μαρκα. Κοιτα αν μιλαμε για ανακατασκευη ενος συλλεκτικου, εννοειτε δεν αλλαζεις τιποτα. Νομιζα οτι ηταν απλα ενα παλιο ποδηλατο που ηθελε να το φτιαξει να κανει τη δουλεια του.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Η ζυγαρια μου, τοσο λεει. Και τουλαχιστον μεχρι τωρα,δε μου εχει πει ποτε ψεμματα.
Οσο για τη μαρκα, δεν εχει και τοση σημασια. Τα ατσαλια, ολα λιγο-πολυ, το ιδιο ειδικο βαρος εχουν.
Σκεψου οτι καποιες αλλες σφραγιστες μεσαιες τριβες, Γιαπωνεζικες, δεκαετιας '90, (τις Kajita τις προλαβες;), ζυγιζουν ακομη περισσοτερο, στα 400 γραμμ. Και ηταν 40 χρονια μεταγενεστερες απο τις γνωστες Raleigh, και τις αλλες παρομοιες της εποχης.
Εν πασει περιπτωσει, με το καλο να το τελειωσει ο ανθρωπος το ποδηλατο, να το κανει οπως το θελει, και να το χαιρεται βλεποντας το και καβαλωντας το, και μακαρι η κουβεντα μας να τον βοηθησει σ'αυτο.

ND8
Απών/απούσα

Επιβεβαιώνω τα ~300 γραμμάρια. 277 γραμμάρια βγαίνουν τα δικά μου (μπίλιες, άξονας μήκους 133mm, αριστερό ποτήρι), όλα καθαρά και τελείως στεγνά. Αν βάλω και τον εξωτερικό δακτύλιο ασφάλισης πάει στα 295 και πες άλλα 30 γραμμάρια το δεξιό ποτήρι, πάμε στα 325 μαξ, όλο το σύστημα μ.τ.
Αγαπητέ Κολόμβε, οι σφήνες βγήκαν με τη βαριοπούλα που βλέπεις, αφού πρώτα δοκίμασα αρκετές φορές με το σφυράκι (μέγα λάθος, αφού οι περισσότερες σφυριές βρήκαν το στόχο υπό γωνία και όχι στο κέντρο). Με τη βαριοπούλα, ένα αποφασιστικό χτύπημα στο κέντρο ήταν αρκετό. Οπότε με το σφυράκι θα μπορέσω να τις ξαναβάλω σωστά;

cotter pins and hammer

Επίσης, ψάχνοντας για σχετικές πρεσσούλες βρήκα αυτή: http://www.bikesmithdesign.com/CotterPress στα 66 ευρώ (μαζί με τα έξοδα αποστολής). Ίσως τελικά είναι η καλύτερη λύση.
Τώρα αυτό που είπες για τη βαφή με προβλημάτισε. Μάλλον θα είναι πιο δύσκολο απ' ότι ήθελα να πιστεύω. Το απόγευμα πάντως πάω Κεχαγιά

kynhgos77
Απών/απούσα

Κανονικα δεν θελουν χτυπημα οταν τις βγαζεις γιατι λιγο αν τραυματιστουν ειναι αρκετο να μην βιδωνει μετα το παξιμαδι.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

"...Επίσης, ψάχνοντας για σχετικές πρεσσούλες βρήκα αυτή: http://www.bikesmithdesign.com/CotterPress στα 66 ευρώ (μαζί με τα έξοδα αποστολής). Ίσως τελικά είναι η καλύτερη λύση..."

Αγοραζοντας την, μπαινεις κι εσυ στο club των τεσσαρων εκλεκτων που την εχουν, και γινεσαι ο πεμπτος (πλακα κανω, ε;).
Και μια και θα πας στον Κεχαγια, ζητα του κι ενα ζευγαρακι καινουριες σφηνες, φθηνες ειναι:2-3 ευρω.
Φροντισε μονο το παχος τους να ειναι 9,5 χιλιοστα. (παραγονται σε διαφορα παχη, 8,5-9-9,5 χιλιοστα, αναλογα με τη μαρκα του ποδηλατου).Τετοιες (9,5) χρησιμοποιουνται στα Raleigh.
Eπισης, ισχυει αυτο που γραφει ο kynhgos77:
Σε σφηνες που τις εχεις χτυπησει στο πανω μερος του σπειρωματος τους, δεν μπορει πια να ξαναβιδωσει το παξιμαδι που τις ασφαλιζει.
Οποτε ενας τροπος για να τις βγαζεις (αν δεν ειναι υπερβολικα σφηνωμενες/οξειδωμενες) χωρις να καταστρεψεις το σπειρωμα τους, ειναι να ξεβιδωνεις το παξιμαδι τους μεχρι αυτο να ερθει στο ιδιο επιπεδο με την κορυφη του σπειρωματος της σφηνας (να ερθει "προσωπο" οπως λενε στην πιατσα τα μαστορια), και μετα να χτυπας το πανω μερος του παξιμαδιου. Ετσι προστατευεται η αρχη του σπειρωματος απο το παξιμαδι, και δεν καταστρεφεται.
Επισης, για να μπορει να ξαναχρησιμοποιηθει μια σφηνα, θα πρεπει να ειναι σε αριστη κατασταση: Χωρις κατεστραμμενο σπειρωμα, αλλα και με αψογη την κεκλιμενη επιφανεια που σφηνωνει στον αξονα. Αν αυτη η επιφανεια ειναι λιμαρισμενη, εχει φθορα, η "σκαλοπατι", η σφηνα ειναι για πεταμα.

ND8
Απών/απούσα

Το κολπάκι με το παξιμάδι το εφάρμοσα στη δεύτερη, αφού πρώτα κατάφερα να στραβώσω τις 2-3 πρώτες βόλτες της πρώτης, κοπανώντας τες με το σφυράκι που αποδείχτηκε τελείως άχρηστο στην προκειμένη. Τελικά να γίνω μέλος του κλειστού κλαμπ ή όχι; Ο τύπος φτιάχνει και έναν δικής του πατέντας "εξωλκέα" του δεξιού ποτηριού και το δίνει μαζί με την πρέσσα (λέει). Ψήνομαι ομολογώ.

kynhgos77
Απών/απούσα

Εγω λεω αν τα οικονομικα σου στο επιτρεπουν να τα παρεις τα 2 εργαλεια για να μπορεις να την συντηρεις ανα διαστηματα, ωστε να μην ξαναγινει ετσι οπως ειναι τωρα.
Ο εξολκεας δεν ειναι πολυτελεια, ουτε το σφυρι λυση γιατι να εχεις υποψη οτι το χτυπημα στη σφηνα μεταφερετε στις μπιλιες και χειροτερα ακομη και στο ποτηρι.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

Ουτε ο εξωλκεας, ουτε το εργαλειο για την αφαιρεση του δεξιου ποτηριου ειναι αποτελεσμα εμπνευσης του τυπου που τα πουλαει.
Παλιοτερα, οταν οι μεσαιες τριβες αυτου του τυπου μεσουρανουσαν, η Park Tool (αλλα και αλλες εταιριες), παρηγαγαν και πουλουσαν παρομοια εργαλεια.
Ο τυπος, απλα τα εχει αντιγραψει αφου αλλαξε ελαφρα το σχημα τους, και τα πουλαει, εκμεταλλευομενος το γεγονως οτι δεν παραγονται πλεον απο καμμια εταιρια εργαλειων.
Αυτο βεβαια δεν ειναι κακο, αντιθετα λυνει τα χερια διαφορων που ασχολουνται εντατικα με το "σπορ".
Οσο για το εργαλειο λυσιματος (και δεσιματος) του δεξιου ποτηριου, ειναι απαραιτητο οταν ελθει η ωρα της αλλαγης του ποτηριου.
Παντως, αν το'χει η κουτρα σου να κατεβαζει ψειρες, αν δηλαδη εχεις κλιση στο να καταγινεσαι με παλια ποδηλατα (δικα σου η της παρεας), τοτε συντομα αυτα τα εργαλειακια θα "βγαλουν τα λεφτα τους" (η τις μπυρες σου...).
Στο κατω-κατω, δεν το λεω μονο εγω, το λεει κι ο kynhgos77 απο πανω.

Υ.Γ.: Παει, τον πηραμε στο λαιμο μας. Αρχισε ο κατηφορος...

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

Columbus discovers Cro-moly wrote:
...
Υπαρχει βεβαια και ειδικη πρεσσα γι αυτη τη δουλεια (για να βαζει και να βγαζει σφηνες), αλλα αμφιβαλλω αν την εχει εστω και ενας ποδηλατας...

Εγώ ξέρω κάποιον που έχει

ND8
Απών/απούσα

Κεχαγιάς ανεβλήθη λόγω συλλαλητηρίων στο κέντρο. Καλοί οι εργατικοί αγώνες αλλά όταν δε σ' αφήνουν να φτιάξεις το παλιό σου ποδήλατο είναι
Τελικά αυτή η πρεσσούλα πρέπει να είναι κάτι σαν το ιερό Γκράαλ για τους κατόχους παλιών Raleigh. Πάντως, έκανα ένα - μάλλον πετυχημένο - πείραμα χτες για να δω πόσο εύκολα μπαίνουν οι σφήνες με το μικρό σφυράκι. Πέρασα τον άξονα στην τρύπα του μπράτσου κι από πάνω τη σφήνα και της έδωσα μερικές ελαφρές. Φαίνεται να σφηνώνει μια χαρά, δλδ με την απαιτούμενη τριβή. Αρκεί το επίπεδο μέρος της σφήνας να έχει ευθυγραμμιστεί καλά με το επίπεδο (το "κομμένο") μέρος του άξονα και οι σφυριές να είναι ίσιες και κεντραρισμένες.

ΥΓ: Ο κατήφορος είχε αρχίσει πριν γίνω μέλος του φόρουμ Δεν τη βλέπω καλά τη δουλειά...

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...βαζοντας τις σφηνες, οταν βαλεις τη μια (την δεξια π.χ.), κατοπιν να γυρισεις 180 μοιρες το δισκοβραχιονα, και μετα να βαλεις την αλλη (την αριστερη).
Δηλαδη, οταν η μια σφηνα κοιταζει προς τα επανω, η απεναντι να κοιταζει προς τα κατω.
Αυτο ειναι απαραιτητη προϋποθεση, για να εχουν τα δυο μπρατσα του δισκοβραχιονα αποσταση 180 μοιρων μεταξυ τους, δηλαδη να σχηματιζουν νοητη ευθεια.

ND8
Απών/απούσα

Ναι, το έχω υπόψη μου αυτό, ευχαριστώ. Στο δε θέμα του ποτηριού από Κεχαγιά απεδείχθης προφήτης, αφού μου είπε ακριβώς αυτό που έγραψες ότι τα ορίτζιναλ του τα έχουν "ξεσηκώσει" ορδές αναπαλαιωτών/συντηρητών κ.λπ. Ενα ιταλικό ποτηράκι που είχε και το οποίο μου το έδωσε σχεδόν χάρισμα απεδείχθη τελείως ασύμβατο με το σπείρωμα του σκελετού, διότι ενώ το ορίτζιναλ στρίβει απαλά λες και έχει βούτυρο από κάτω, αυτό (αν και λαδωμένο) κοντράρει πεισματικά στη δεύτερη βόλτα κιόλας και δεν τολμώ να το ζορίσω για να μην κάνω ζημιά. Ο μάστορας πάντως διείδε φθορά στο ορίτζιναλ ποτήρι, μου συνέστησε μπίλιες εσκαέφ και να βάλω ελαχιστότατο γρασάκι στις σφήνες για να μπουν πιο εύκολα και με απέπεμψε με ούριον.
Στο δια ταύτα, ή πάω με το ορίτζιναλ σε ποδηλατά ελπίζοντας να μηδενίσει το τζόγο ή προχωράω στο απονενοημένο (Κατσαρης, 35 ευρώ το γνήσιο και NOS, 20 το γιαπωνέζικο).

Όπως και νάχει, αυτό το νήμα νομίζω ότι πρέπει να αναπαυθεί εν ειρήνη, γιατί θα ήταν καλύτερα να υπαχθεί σε ένα γενικότερο προτζεκτάκι "διάσωσης" αυτού του πολύπαθου Raleigh. Όταν το έλυνα ήταν καλά, αλλά τώρα που τα σωθικά του είναι χυμένα στο πάτωμα έχω κυριολεκτικά πελαγώσει και θα χρειαστώ τη βοήθειά σας. Ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις.

christopanagia
Εικόνα christopanagia
Απών/απούσα

ND8 wrote:
Ναι, το έχω υπόψη μου αυτό, ευχαριστώ. Στο δε θέμα του ποτηριού από Κεχαγιά απεδείχθης προφήτης, αφού μου είπε ακριβώς αυτό που έγραψες ότι τα ορίτζιναλ του τα έχουν "ξεσηκώσει" ορδές αναπαλαιωτών/συντηρητών κ.λπ. Ενα ιταλικό ποτηράκι που είχε και το οποίο μου το έδωσε σχεδόν χάρισμα απεδείχθη τελείως ασύμβατο με το σπείρωμα του σκελετού, διότι ενώ το ορίτζιναλ στρίβει απαλά λες και έχει βούτυρο από κάτω, αυτό (αν και λαδωμένο) κοντράρει πεισματικά στη δεύτερη βόλτα κιόλας και δεν τολμώ να το ζορίσω για να μην κάνω ζημιά. Ο μάστορας πάντως διείδε φθορά στο ορίτζιναλ ποτήρι, μου συνέστησε μπίλιες εσκαέφ και να βάλω ελαχιστότατο γρασάκι στις σφήνες για να μπουν πιο εύκολα και με απέπεμψε με ούριον.
Στο δια ταύτα, ή πάω με το ορίτζιναλ σε ποδηλατά ελπίζοντας να μηδενίσει το τζόγο ή προχωράω στο απονενοημένο (Κατσαρης, 35 ευρώ το γνήσιο και NOS, 20 το γιαπωνέζικο).

Όπως και νάχει, αυτό το νήμα νομίζω ότι πρέπει να αναπαυθεί εν ειρήνη, γιατί θα ήταν καλύτερα να υπαχθεί σε ένα γενικότερο προτζεκτάκι "διάσωσης" αυτού του πολύπαθου Raleigh. Όταν το έλυνα ήταν καλά, αλλά τώρα που τα σωθικά του είναι χυμένα στο πάτωμα έχω κυριολεκτικά πελαγώσει και θα χρειαστώ τη βοήθειά σας. Ευχαριστώ όλους για τις απαντήσεις.


...μη βιαστεις ,ριξε κι ενα ψαξιμο στο αγγλικο η-μπευ...

ND8
Απών/απούσα

Ευχαριστώ πολύ φίλε μου! Μπήκα πριν από λίγο και με το πρώτο σερτς έσκασαν μπροστά μου τέσσερα (4) ποτήρια NOS με 26άρι σπείρωμα στην τιμή-όνειρο των 10 λιρών!!! Ιδού και το λινκ:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=231019385701

Τέλειο!