Γεια σας κι από μένα, παρακολουθώ αρκετό καιρό το φόρουμ και επειδή τα θέματα έχουν λίγο-πολύ συζητηθεί δεν έβρισκα μέχρι τώρα λόγο να ποστάρω.
Είμαι κάτοχος ενός Univega Terreno 200 μοντέλο 2011
Πλέον, δεν υπάρχει χρόνος λόγω υποχρεώσεων να κάνω βόλτες κι έτσι αποφάσισα μετά από "προτροπή" του bike-to-work να πηγαίνω με αυτό στη δουλειά (20χλμ πήγαινε-έλα) και να το συνεχίσω.
Μετά από ήδη 10-15 διαδρομές κατάλαβα το πόσο δίκιο είχατε όταν λέγατε ότι η ανάρτηση είναι άχρηστη μέσα στην πόλη κι έτσι την έχω πλέον κλειδωμένη παρότι ανεβοκατεβαίνω συνέχεια πεζοδρόμια προκειμένου να αποφεύγω τους κεντρικούς δρόμους (Κηφισίας, Αλεξάνδρας κλπ).
Οι ερωτήσεις μου είναι οι εξής:
1. Το ποδήλατο αυτό έχει γεωμετρία ΜΤΒ; (Έτσι πληροφοριακά, γιατί μου φαίνεται πολύ παράλληλος ο σωλήνας για ΜΤΒ)
2. Θέλω να αλλάξω πιρούνι και να βάλω ένα ξερό. Προτάσεις για το συγκεκριμένο;
Μερικές αλλαγές που σκέφτομαι ακόμα είναι η σέλα, λασπωτήρες και καινούργια λάστιχα (το χειμώνα, αλλά τα έχετε εξαντλήσει τα θέματα αυτά και έχω ήδη εικόνα)
Δεδομένου ότι τα κόστη αυτά δεν είναι απαγορευτικά, αλλά καλοκοιτάζω για λόγους ΚΑΙ γυμναστικής τη fitness κατηγορία, αξίζει τον κόπο να επενδύσω σ'αυτό, ή καλύτερα να το πουλήσω όπως είναι και να βάλω όσα μπορώ ακόμα (όχι πολλά) και να πάρω ένα fitness; Στην ίδια κατηγορία θα έχω αντίστοιχα καλά περιφερειακά με το Univega;
Ευχαριστώ και καλώς σας βρήκα
Όμηρος
ΥΓ: Υπόψιν ότι τη χρονιά αυτή η Univega έβαλε καλά (ή μάλλον πρακτικά) περιφερειακά (από τα λίγα που γνωρίζω). πχ. Deore πίσω, μεταλλικά πετάλια, ρυθμιζόμενο σε ύψος τιμόνι, ανάρτηση σέλας και η μπροστινή ανάρτησή της δεν είναι το τελευταίο μοντέλο της σειράς. (SR Suntour 4610)
Ναι, έχει γεωμετρία mtb.
Γιατί να κάνετε κάτι κάτι τέτοιο με το πιρούνι. Εφόσον έχετε με ανάρτηση είναι πολύ καλύτερο από το ξερό. Η μόνη αναβάθμιση για το πιρούνι είναι αν δεν κλειδώνει να αγοράσετε ενα που κλειδώνει.
Θα σας πω περισσότερα αργότερα. Πρέπει να φύγω.
καλησπέρα και από μένα. Είχα ακριβώς το ίδιο θέμα πρίν λίγους μήνες καθώς έχω κι εγώ ένα τρέκινγκ.
Ήθελα να το αναβαθμίσω βάζοντας ξερό πηρούνι αλλά ο ποδηλατάς ο οποίος είναι και αντιπρόσωπος των Ideal ΄στην αθήνα μου είπε οτί δεν θα κερδίσω και τίποτα σημαντικό, συγκεκριμένα:
1. Η διαφορά βάρους είναι πολύ μικρή,0.5 - 1 kg το οποίο δεν λέει και τίποτα καθώς δεν τρέχω σε αγώνες απλά πηγαινοέρχομαι στη δουλειά μου όπως κι εσύ.
2. Θα χαλάσει η γεωμετρία του ποδηλάτου. Θα χαμηλώσει με το πηρούνι και ήταν κάτι που δεν ήθελα.
Εγώ απλά σου μεταφέρω τι μου είπε ο τεχνικός η απόφαση δική σου.
Τώρα για τα λάστιχα, εγώ διέθεσα 50 ευρώ και έβαλα ένα λάστιχο με τριπλή ενίσχυση και πιο λεπτό (700Χ32) και ησύχασα! Ούτε τρυπήματα και πολύ καλή ποιότητα κύλισης.
ελπίζω να βοήθησα.
Λοιπόν ξαναήρθα. Τώρα να σας πω για το θέμα με τα fitness. Για να καβαλάτε πεζοδρόμια τα fitness και τα αγωνιστικά (κρατήστε το αυτό για μετά).
Τα φιτ έχουν εντελώς διαφορετική φιλοσοφία από την χρήση τους. Υποτίθεται είναι ποδήλατα για να κανεις προπόνηση και να σε κρατάν σε φόρμα. Κανονικά είναι αγωνιστικά με ίσιο τιμόνι για να μην σε > η σκυφτή στάση. Για εμένα είναι λάθος ποδήλατο. Είναι σαν να βάζεις ρόδες κούρσας σε ποδήλατο downhill. Είναι μόνο για ανθρώπους που έχουν προβλήματα με την μέση του. Εγώ αν είχα να διαλπεξω ανάμεσα σε φιτ και αγωνιστικό θα έδινα και κάτι παραπάνω για το αγωνιστικό. Τέλος πάντων. Για να καβαλάτε πεζοδρόμια είτε κούρσα είτε φιτ δεν κάνει. Είναι για αποκλειστική χρήση σε δρόμο. Πιστεύω έχετε το καλύτερο ποδήλατο για την χρήση που κάνετε. Αν
αλάξετε το πιρούνι σε ξερό θα είναι μεγάλο λάθος. Εαν θέλετε κάτι άλλο, μπορείτε να δείτε κανένα φιξάκι σε στύλ city bike. Ότι χρειαστείτε μην διστάσετε να με ρωτήσετε.
Άλλαξε την ανάρτηση με ένα rigid πιρούνι με γεωμετρία ανάρτησης και το ποδήλατο θα είναι οκ.
Δεν εχει γεωμετρια ΜΤΒ.
Και δεν εχει να κανει με τον οριζοντιο.
Μην κοιτας τα περιφερειακα. Λεγονται περιφερειακα γιατι αυτο ακριβως ειναι. Κοιτα πρωτα το βασικο ποδηλατο (σκελετο-πιρουνι-τροχους).
Για το πιρουνι τωρα. Ειτε παρεις απλο πιρουνι ειτε παρεις με διορθωμενη γεωμετρια για αντικατασταση αναρτησης η μουρη θα πεσει και η γεωμετρια θα αλλαξει προς το πιο επιθετικο. Εγω προσωπικα εχω γνωρισει μονο ενα ατομο που δεν του αρεσε αυτο (γιατι εβρισκε το πεταλι στην ασφαλτο οταν πλαγιαζε στις στροφες).
Το 1 κιλο διαφορα στο βαρος στο τιμονι ειναι τεραστια διαφορα και δεν εχει να κανει με το εαν παμε για αγωνες. Και δεν ειναι μονο το βαρος η διαφορα.
Καλο θα ηταν να αλλαξεις και τον ρυθμιζομενο σε υψος λαιμο (παρολο που το θεωρεις πλεονεκτημα) με σταθερο.
Acanthor, Αν δεν έχεις ανατομικά και προβλήματα με αυχένα, βάλε ξερό πιρούνι με κλειστά μάτια. Αλλά βρες πιρούνι, "suspension corrected", για να μη χαμηλώσει πολύ το μπροστινό μέρος του ποδηλάτου. Αυτό με ένα σετ καλά λάστιχα και είσαι έτοιμος.
Καλοί οι πειραματισμοί αλλά πολλές φορές το αποτέλεσμα δεν είναι αυτό που είχαμε φανταστεί αρχικά ή δεν μας ικανοποιεί στον βαθμό που θα θέλαμε.
Αποτέλεσμα είναι να έχουμε δώσει ένα σωρό λεφτά τα οποία μπορεί μεν να είναι λίγα αλλά όταν η αξία του ποδηλάτου είναι αντίστοιχα πάρα πολύ μικρή λόγο της ηλικίας του, της μάρκας και του τύπου του τότε είναι απλώς πεταμένα.
Δική μου γνώμη είναι να το δώσεις και να προσανατολιστείς σε ένα ποδήλατο που θα κάνει για την δουλειά που το θες, θα σου αρέσει και δεν θα σε παιδεύει.
Αυτό τώρα μπορεί να λέγεται κούρσα, fitness, hybrid, urban ή όπως αλλιώς αλλά σίγουρα θα είναι κάτι εξαρχής σχεδιασμένο για την χρήση που θες και θα σου αρέσει να το καβαλάς...
Το θέμα του πιρουνιού το έχω σχεδόν αποφασίσει γιατί το έχω ψάξει αρκετά. Ξέρω πόσο σημαντικό είναι το βάρος, ακόμα και τα 500gr.
Απλά θα ήθελα αν γνωρίζετε κάποια μοντέλα που ταιριάζουν.
Το θέμα γεωμετρίας είναι ένα θέμα που πραγματικά δεν το κατέχω και στο φόρουμ (αλλά και αλλού) δε βρήκα επαρκείς πληροφορίες παρά μόνο για τις βασικές διαφορές που είναι ορατές ακόμα και με το μάτι (και η διαφορά των υλικών φυσικά που το θεωρώ αυτονόητο).
-Δηλαδή ΔΕΝ είναι MTB η γεωμετρία του; Πώς θα μπορούσε να τη χαρακτηρίσει κανείς;
-Με την αλλαγή του λαιμού τί θα κερδίσω; Η διαφορά στο βάρος νομίζω είναι ελάχιστη. Υπάρχει κάτι άλλο που παίζει ρόλο;
-Το συγκεκριμένο ποδήλατο δηλαδή αξίζει για να επενδύσει κανείς πάνω του με τα χαρακτηριστικά που έχει;
Αυτό γενικώς ισχύει και το πιστεύω ακράδαντα. Ωστόσο να διευκρυνίσω ότι δε με ταλαιπωρεί το συγκεκριμένο ποδήλατο, απλά επειδή ψάχνομαι και μ'αρέσει να προσαρμόζω τα "εργαλεία" μου στις απαιτήσεις μου, τότε γι'αυτό ρωτάω.
Αν ήταν ένα ποδήλατο των 200€ δε θα το συζητούσα, αλλά επειδή στοίχιζε 480€ πριν 3 χρόνια και θεωρώ ότι έχει καλύτερα περιφερειακά σε σύγκριση με άλλα μοντέλα της κατηγορίας του αλλά και ακριβότερα (πχ deore πίσω δεν έχω δει σε άλλα trekking σ'αυτήν την τιμή) ζήτησα τη γνώμη σας για το αν αξίζουν 2-3 μετατροπές που σκέφτομαι για τη μείωση του βάρους και την καλύτερη οδηγική ευχαρίστηση σε συνθήκες πόλης. Όταν το πήρα έμπαινα και λίγο στο χώμα (Κτήμα Συγγρού).
θα σου πρότεινα να πειραματιστείς με τη θέση οδήγησης ΠΡΙΝ αλλάξεις οτιδήποτε στο ποδήλατο σου.
Εγώ το έψαχνα πολύ καιρό και από τότε που κατέληξα σε θέση σέλας-τιμονιού απολαμβανω τη ποδηλασία πολύ πειρισσότερο και συνειδητοποίησα οτί κάποια ποδήλατα που καλοκοίταζα δεν μου κάνουν γιατί θα επιβαρύνουν την υγεία μου. Έτσι γλύτωσα λεφτα και τη ταλαιπωρία να ψάχνω μετά να τα πουλήσω.
Αυτό όμως είναι κάτι που ΜΟΝΟ ΕΣΥ μπορείς να βρείς αλλάζοντας θέσεις και ποδηλατώντας γιατί μόνο εσύ ξέρεις το σώμα σου και κανείς άλλος.
Αυτό ακριβώς έχω αρχίσει να κάνω. Πειραματίζομαι με τη θέση μου πάνω στο ποδήλατο, αλλάζοντας το ύψος του τιμονιού (το χαμήλωσα), με τη σέλα (μπρος- πίσω)
Αυτές τις μέρες που θα αλλάξω σαμπρέλες θα κάνω και μια κουβέντα με τον ποδηλατά της γειτονιάς μου να βρούμε την καλύτερη λύση.
Με ενδιαφέρει και το θέμα της γυμναστικής πολύ ακόμα κι αν αυτή γίνεται πηγαίνοντας ή ερχόμενος από τη δουλειά. Γι'αυτό και σκέφτομαι για fitness, ή να "μετατρέψω" κατά κάποιο τρόπο το ποδήλατό μου σε fitness (αν αξίζει τον κόπο φυσικά - γι'αυτό και το συγκεκριμένο ποστ)
Για να μην το μπερδευεις δεν θες fitness αλλα urban-hybrid. To fitness ειναι κουρσα με ισιο τιμονι και δεν θες κατι τετοιο. Αυτο μονο για την ονομασια.
Για τον λαιμο που με ρωτησες. Τον αλλαζουμε για να ειναι λιγο πιο κοντος και πιο στιβαρος.
Γιατί πιστεύεις ότι δε μου κάνει το fitness;
Επειδή ανεβοκατεβαίνω πεζοδρόμια;
Το ποδήλατό μου θα ήθελα να με γυμνάζει όσο γίνεται περισσότερο για τα χλμ που κάνω κάθε μέρα δεδομένου ότι δεν έχω χρόνο πλέον για γυμναστική που μου λείπει πολύ.
Το ερώτημα μου είναι ουσιαστικά αν αξίζει οποιαδήποτε επένδυση για το συγκεκριμένο ποδήλατο.
Αν η βάση του (σκελετός-τροχοί-πιρούνι) αλλά και τα περιφερειακά του είναι αξιόλογα ώστε με μερικές αλλαγές να το φέρω κάπως σε επίπεδο fitness. Έτσι νομίζω τουλάχιστον.
Γι'αυτό και ρώτησα εξαρχής για τη γεωμετρία του που πήρα δύο διαφορετικές απαντήσεις μέχρι στιγμής.
Ευχαριστώ και πάλι για τις απόψεις σας.
Χρειάζεστε άλλο ποδήλατο. Για τα πεζοδρόμια τα φιτ και οι κούρσες δεν κάνουν. Μόνο για άσφαλτο.
Εγώ πολύ απλά θα έπαιρνα άλλο ποδήλατο.
Και πιρούνι να αλλάξεις που να βρείς κάποιο που να σου κάνει το ίδιο Offset. Μη σου βγει πολύ απόλυτο ή πολύ βαρύ? Αυτό αν βρεις πιρούνι για αμορτισέρ γιατί μην ξεχνάς ότι ο λαιμός σου είναι τουλάχιστον 63 mm παραπάνω από όσο αν δεν είχες αμορτισέρ μπροστά. Αν βάλεις ξερό συνηθισμένο τότε ο λαιμός σου μπροστά θα "βουλιάξει" 63 mm. 6 πόντοι δεν είναι και λίγοι και αλλάζουν όλο το ποδήλατο.
Για 20 χιλιόμετρα την ημέρα συν κάποια παραπάνω το ΣΚ και δη σε ρυθμό γυμναστικής δεν θα σε βολέψει και αν θες να επεκταθείς παραπάνω σίγουρα θες άλλο τύπο ποδηλάτου.
Τα περιφερειακά μην τα βάζεις τόσο σε πρώτη μοίρα όσο το συνολικό ποδήλατο.
Αυτό που σκέφτομαι να κάνω σε πρώτη φάση είναι να μην αλλάξω τίποτα περά από τις σαμπρέλες και τη σέλα και να πειραματιστώ με τη ρύθμιση του τιμονιού και τη θέση της σέλας.
Θα συνεχίσω να πηγαίνω με κλειδωμένη ανάρτηση, γιατί απλά μ'αρέσει να νιώθω την αμεσότητα αυτή στο πετάλι και στα χέρια και από Οκτώβρη που μάλλον θα αλλάξω περιοχή εργασίας, θα δω τι εμπειρία θα έχω αποκομίσει από την ποδηλασία και αποφασίζω τότε για τις επόμενες κινήσεις μου.
Αλήθεια υπάρχει κανείς που χρησιμοποιεί το ποδήλατο το χειμώνα για να πάει στη δουλειά;
Τα univega έχουν εν γένη πολύ καλά περιφερειακά για την τιμή τους. Προσωπικά άλλαξα πιρούνι στο δικό μου univega τρέκινγκ με ένα rigid και είδα τεράστια διαφορά.
Από εκεί και πέρα σαφώς η θέση οδήγησης θα κατέβει λίγο αλλά αυτό δεν είναι μειονέκτημα. Αν πάρεις πιρούνι που είναι για αντικατάσταση ανάρτησης η διαφορά θα είναι πάρα πολύ μικρή και δεν θα την καταλαβαίνεις. Αν κρατήσεις το steerer του πιρουνιού άκοπο, και προσθέσεις κάποιους αποστάτες κάτω από τον λαιμό θα μπορείς να κάθεσαι όσο όρθια θες πάνω στο ποδήλατο.
Αυτό που σου είπαν για τον λαιμό ισχύει. Ένας λαιμός που δεν αλλάζει θέση είναι πιο σταθερός.
Αν θες να ελαφρύνεις και άλλο την αίσθηση που έχει το ποδήλατο άλλαξε του τα λάστιχα που έχει με πιο λεία. Το μικρότερο μέγεθος που μπορείς συνήθως να βάλεις στα τρέκινγκ είναι 700/28 που θα σε υπερκαλύψουν για αστικές μετακινήσεις. ( και ανέβα και όσα πεζοδρόμια θες .. δεν παθαίνουν κάτι).
Δεν νομίζω ότι θα χρειαστείς άλλες αλλαγές πέρα από αυτές και δεν νομίζω ότι αξίζει τον κόπο να δώσεις το ποδήλατο, γιατί αφενός μεν δεν θα πάρεις τα λεφτά που έδωσες και θα δώσεις ακόμα περισσότερα για να αλλάξεις κατηγορία ποδηλάτου. Την ανάρτηση δε, αν είναι καμία αξιόλογη μπορείς να την πουλήσεις για να ρεφάρεις τα έξοδα για την αγορά του rigid πιρουνιού και των νέων ελαστικών.
Αν θες να αναλάβει κάποιος να σου κάνει όλες τις αλλαγές, πήγαινε και βρες τον Πέτρο στον Τσιρίκο και πες του ότι πας εκ μέρους μου.
Καλησπέρα σε όλους.
Στο σάητ με τα χαρακτηριστικά του ποδηλάτου είδα λίγο τη γεωμετρία (είδα Head Tube Angle και Seat Tube Angle κυρίως) και είδα ότι σε σύγκριση με άλλα fitness ποδήλατα όπως το merida speeder Τ2, το stevens strada 600 κλπ έχει πάνω κάτω την ίδια γεωμετρία, εκτός κι αν μία μοίρα ή μισή κάνει τη διαφορά ανάμεσα στις κατηγορίες των ποδηλάτων. (trekking, fitness, road)
Αν δηλαδή το ποδήλατό μου έχει γεωμετρία πιο κοντά σε fitness αξίζει κατά τη γνώμη μου να επενδύσω σε rigid πιρούνι σε συνδυασμό με λαιμό σταθερό ahead (~100€) προκειμένου να το ελαφρύνω και να το κάνω πιο "αθλητικό". Δεδομένου φυσικά ότι τα περιφερειακά του είναι καλά.
Δε θα είχε νόημα να το πουλήσω και να αγοράσω ένα fitness με τη λογική αυτή νομίζω.
Ποια η γνώμη σας;
ομολογω οτι μου κινησες το ενδιαφερον και εψαξα να δω συγκριτικα τις γεωμετριες (γιατι εχεις τρεις διαφορετικους τυπους ποδηλατων (τρεκινγκ-univega, hybrid-merida, fitness-strada)).
εκτος του οτι και μια μοιρα κανει την διαφορα παρελειψες τοσες αλλες διαφορες. Ειναι τελειως αλλου τυπου σκελετοι.
μηκος chainstays. To πιο μακρυ λογικα θα ειναι το τρεκινγκ με το hybrid kai to fitness πιο κοντα. Λογικο αφου στο τρεκινγκ θελουμε να μην ειναι νευρικο αλλα να πηγαινει χαλαρα. Η διαφορα τους 2,5 και 3 ποντοι.
μηκος οριζοντιου. 58 εκ. με 53 και 55. Παλι εχει να κανει με αυτη την χαλαρη αισθηση.
μηκος πηρουνιου. 464 στο τρεκινγκ (βεβαια εδω θα αφαιρουσα 20 χιλιοστα αφου κανονικα η αναρτηση θα πεφτει με το που θα φορτιστει με το βαρος του αναβατη) γυρω στο 400 στα αλλα δυο.
wheelbase. To αποτελεσμα των παραπανω μαζι με τις γωνιες που αναφερεις ειναι 5 εκατοστα διαφορα κατι που κανει μεγαλη διαφορα στην ευελιξια του ποδηλατου.
Τι θα αλλαξει τωρα με την αλλαγη του πιρουνιου.
Θα αλλαξει το μηκος του πιρουνιου. Αυτο απο μονο του θα μικρυνει λιγο το wheelbase αλλα η μεγαλη διαφορα θα ειναι αλλου. Αυτη η μειωση του μηκους θα ριξει το κουτελο πιο κατω και θα αλλαξει την γωνια του κουτελου.
Εαν θελεις να εχεις ενα ποδηλατο πιο αμεσο και νευρικο αυτο που θελεις ειναι μεγαλη γωνια κουτελου και μικρο wheelbase. Στο wheelbase δεν μπορεις να επεμβεις πολυ (δεν μπορεις να αλλαξεις το μηκος των chainstays και ουτε το μηκος του οριζοντιου κτλ.) αλλα μπορεις αυτη την νευρικοτητα να την παρεις απο την γωνια του κουτελου. Εννοειται οτι με τετοια γωνια θα πρεπει να κανεις και αλλες κινησεις ωστε να μπορει να ανταπεξελθει το υπολοιπο ποδηλατο (για αυτο συνηθως βαζουμε πιο κοντο λαιμο για πιο αμεσες αντιδρασεις).
Ταυτοχρονα θα εχεις μειωμενο βαρος στο συστημα διευθυνσης και πολυ λιγοτερες ελαστικοτητες.
Μεσα στο παιχνιδι ειναι και οτι αλλαζει και η γωνια του παλουκοσελου οποτε ερχεσαι πιο καθετα με τον δισκοβραχιωνα και μπορεις να κανεις πιο αποδοτικα πεταλι.
Να τονισω κιολας οτι το κοστος που λες ειναι πολυ (περιπου 100 ευρω) εκτος εαν μιλας για τιποτα παραξενα (carbon κτλ).
Με αυτα νομιζω οτι μπορεις να κρινεις καλυτερα.
Για το κούτελο, όταν λεει ο kktsol "μεγάλη γωνία" εννοεί
να έρθει πιο κάθετο σε σχέση με το δρόμο. Απλά το διευ-
κρινίζω για να προλάβω τυχόν ερωτήσεις.
Κατά τα άλλα, μισή και μια μοίρα κάνουν τη διαφορά στα
ποδήλατα. Όσον αφορά το μήκος του μεταξόνιου (wheelbase),
ενδεχομένος να μπορείς να το μαζέψεις. Αν τώρα έχεις μια
ανάρτηση ή ένα πηρούνι με αρκετό οffset, τότε με μια επιλογή
κατάλληλου πηρουνιού πιο ίσιο θα κερδίσεις μερικά ποντάκια
από το μεταξόνιο.
Βέβαια αυτή η αλλαγή θα σου αυξήσει το ίχνος (rake, trail)
το οποίο με τη σειρά του θα το κάνει λίγο πιο "αργό"
στο στρίψιμο. Βέβαια όλα αυτά είναι στα χαρτιά και
μπορεί στην πράξη να μην καταλάβεις κάτι μιας και
παίζουν πολλά πράγματα ρόλο. Απλά στα λέω.
Χαίρομαι που σας κίνησα το ενδιαφέρον, αυτός ήταν και ο στόχος μου άλλωστε!
Επομένως το univega εχει τρεκκινγκ γεωμετρια οπως κατάλαβα. ήμουν σίγουρος ότι πολλα στοιχεία παίζουν ρόλο στη γεωμετρια του ποδηλάτου, αλλα δηλώνω άσχετος στο θέμα αυτο.
Το κόστος των 100€ περιλαμβάνει αλλαγή πιρουνιού και ταυτόχρονα αλλαγή λαιμου με τα σχετικά του. Κουκουναρα, μετατροπή σε ahead (αν το λέω καλά) με το ανάλογο ποτήρι(;) και φυσικά η εργασία. Η αλήθεια ειναι ότι θελω να το κάνω πιο fitness όσο γίνεται γιατι πιστεύω ότι θα ειναι καλύτερο για μένα.
Αλλιώς αν τελικά καταλάβω ότι δεν αξίζει τον κόπο και από τα λεγόμενά σας τότε θα το βάλω για πούλημα και θα δώ κάτι σε πραγματικό fitness. Αλλιώς αν ειναι να πάω σε hybrid ή κατι ενδιάμεσο καλυτερα να μείνω στο univega.
Ευχαριστώ
Όμηρος
To καταλαβα οτι μιλαμε για ολα αυτα. Το κοστος επρεπε να ειναι καπου στη μεση (λιγο πιο πανω).
Για το δευτερο σκελος μαλλον δεν εχεις καταλαβει τι ειναι τα hybrid (παρολο που τα ποδηλατα που κοιταζες και συγκρινες ειναι hybrid και οχι fitness). Για να καταλαβεις λες πιο πανω οτι θελεις να το κανεις οσο το δυνατον πιο fitness (στην πραγματικοτητα το κανεις οσο πιο δυνατον road hybrid).
Τα fitness (εκτος απο ολα τα αλλα που αλλαζουν) εχουν πολυ μακριες σχεσεις (και πολυ "κλειστες") για αστικη κινηση.
Το θέμα του κόστους πρέπει να ξανά κοιτάξω και οταν έρθει η ώρα θα σας ζητήσω και συγκεκριμένες προτάσεις!
Υπολόγιζα 50€ το πιρούνι και 20€ το λαιμό, οπότε 85-100 μαζί με εργασία ή αν κατι άλλο χρειαστεί.
Προφανώς και δεν εχω καταλάβει τις πραγματικές διαφορές των κατηγοριών όπως φαίνεται ειδικά τις "υβριδικές"
Το σημαντικότερο μάλλον ειναι ότι δεν ξέρω τι θελω να κάνω το ποδήλατο μου και σε ποια κατηγορία να ενταχθεί.
Ας μη βάλω λοιπόν ταμπέλα και ας πω ότι το θελω λίγο πιο "μάχιμο", με ξερό πιρούνι, σταθερό λαιμό και ελαφρύ ΑΛΛΑ με λάστιχα 35αρια που εχει και μετά ίσως κατέβω ενα νούμερο αν δώ ότι με τα πεζοδρόμια και τα πλακόστρωτα αντέχουν επαρκώς και μου προσφέρουν σιγουριά.
Για τη θέση οδήγησης δεν εχω άποψη γιατι μπορώ να προσαρμοστώ πιστεύω, αρκεί να ειναι σωστή και να μην επιβαρύνει το σώμα μου εκεί που δεν πρέπει και να το ΓΥΜΝΑΖΕΙ οοοοόοσο γινεται ΟΜΟΙΟΜΟΡΦΑ.
Σε ποια κατηγορία εντάσσομαι με τα στοιχεια αυτά;
Μπορώ με τις κατάλληλες αλλαγές να πετύχω αυτο στο univega ή πάω για άλλο;
Ευχαριστώ για τις απαντήσεις και σορρυ για την ασχετοσύνη μου.
Άντε για κάτι άλλο
Ομολογώ ότι δεν είχα υπόψη μου την κατηγορία road hybrid. Μάλλον κατι τέτοιο ψάχνω στη φάση αυτή εφόσον θελω τα λάστιχα μου να ειναι αρκετά χοντρά για την πόλη (32- 35) και από ό,τι ειδα τα καθαρά φιτ δεν έχουν τέτοιες δυνατότητες (ασε που ξεκινούν απο τα 600€ - πχ giant ή Merida speeder t3) Η οδήγηση μου ειναι απο πλακοστρωτα, πεζοδρόμια και στενάκια της πόλης και επίσης θελω να εχω καλή ορατότητα γιατι η ασφάλεια ειναι πάνω απ´ολα.
Επομένως νομίζω ότι αν το ποδήλατο μου λόγω γεωμετρίας και κατασκευής γινεται road hybrid αυτο ακριβώς θα κάνω.
Θα ήθελα τη συμβουλή σας για επιλογή πιρουνιου και λαιμου αν σας ειναι εύκολο.
Ευχαριστώ πολυ.
Όμηρος
Γιατι υπαρχει αυτη η εντυπωση οτι το merida speeder ειναι fitness???
Για την επιλογη του λαιμου ειμαι σιγουρος οτι εαν πεις τι παχος εχει το τιμονι σου τωρα οι μισοι απο εδω μεσα θα εχουν ενα λαιμο που σου κανει και μπορουν να σου δωσουν. Τρεις εχω εγω μονος μου, φαντασου ποσοι αλλοι υπαρχουν απο φιλους εδω μεσα.
Το σάιτ του τσιρίκου αν δεν κάνω λάθος είναι απο τα ελάχιστα ίσως και το μόνο ελληνικό που εχει τις κατηγορίες road hybrid και fitness ξεχωριστά. Απο κει έβγαλα το συμπέρασμα ότι το T1 και το T2 ειναι road και το T3 ειναι φιτ. Δεν μπήκα σε περισσότερη ανάλυση. Άλλωστε το έδωσα ως παράδειγμα. Οσο για το λαιμό αλλα και το πιρούνι θα απευθυνθώ σίγουρα εδώ μέσα μήπως και μειώσω το κόστος.
Προτάσεις για πιρούνι;
Εχω δει εδώ μέσα ότι στην κατηγορία αυτή πρέπει να πάμε σε cromoly και να αποφύγουμε αλουμινένιο. Επίσης πρέπει να προσέξουμε το μήκος του για να μην αλλάξει πολυ η γεωμετρία του ποδηλάτου, αλλα αν ειναι να γίνει λίγο πιο επιθετικό δεν εχω πρόβλημα αρκεί να μην καταντήσει "λάθος" "κατασκευαστικό" και οδηγήσει σε προβλήματα σωματικά.
Ξεκινάω λοιπόν την αναζήτηση λαιμού και πιρουνιού.
Να αναφέρω ότι το τιμόνι όπως το μέτρησα είναι στα 22mm πάχος.
Τί γωνία και μήκος θα πρέπει να επιλέξω για το λαιμό;
Επίσης σχετικά με το πιρούνι το axle to crown μου είναι στα 464mm, με ενδιαφέρει να δώσω μια πιο επιθετική γεωμετρία σε λογικά πλαίσια πάντα, μη φτάσω να έχω και στάση κούρσας με μειωμένη ορατότητα.
Κοιτάζω τα surly αλλά χρειάζομαι τη γνώμη έμπειρων ώστε να μην πάρω κάτι που δε μου κάνει τελικά.
Αύριο θα πάω σε ποδηλατάδικο να δω τί δυνατότητες υπάρχουν.
Να το ανεβάσω στις αγγελίες μήπως και υπάρχει κάποιος που πουλάει κάτι σχετικό;