Υπερθέρμανση σε δισκόφρενο

14 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
almanous
Εικόνα almanous
Απών/απούσα

Καλησπέρα σε όλους

Κάνω αρκετά χρόνια ποδήλατο, και τώρα τελευταία άλλαξα το μπροστινό V-BRAKE (παράλληλη κίνηση) που είχα, με δισκόφρενο υδραυλικό SHIMANO Φ 180. Στις πρώτες δοκιμές που έκανα, μετά από 4 διαδοχικά δυνατά φρεναρίσματα (40km/h - 0km/h) η απόδοση του φρένου, λόγω υπερθέρμανσης, έπεσε στο 20% της συνολικής δυνατότητας του. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα, το ποδήλατο σχεδόν να μην φρενάρει, μέχρι να ξανακρυώσει.

Βέβαια το τεστ ήταν εξαντλητικό, αλλά δεν είναι απίθανο να συμβεί κάτι τέτοιο και στην πραγματικότητα.
Επειδή δεν έχω προηγούμενη εμπειρία σε δισκόφρενα, ξέρει κανένας αν κάτι τέτοιο είναι φυσιολογικό;

Σημαντική λεπτομέρεια : είμαι 125 κιλά (γι'αυτό μιλάω για εξαντλητικό τεστ).

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Colorado MTB
Εικόνα Colorado MTB
Απών/απούσα

Κατα την ταπεινη μου αποψη ηταν απολυτα φυσιολογικο. Δισκοφρενα δεν ηθελες;;; Την πατησες... (Οπως και εγω.) Αλλα πες μου δεν κοκκαλωσε τις πρωτες 3 φορες, μην ειμαστε και αχαριστοι και τα θελουμε ολα... 4 απανωτες μονο εσκεμμενα γινετε, δυσκολο να γινει στην απλη σου βολτα στην πολη ή καταβαση απο βουνο.(Εκει το πας και λιγο φρεναριστος!)

jijiconi
Απών/απούσα

Τα δισκόφρενα θέλουν "στρώσιμο" στην αρχή για να αποδώσουν. Θα φτιάξουν, μην ανησυχείς. Ψάξε στο γουγλη για την διαδικασία του στρωσίματος αν θες μαξιμουμ απόδοση και μην συνεχίζεις αυτήν την πρακτική μέχρι να στρώσουν (συνεχόμενα φρεναρίσματα 40-0 χλμ. χωρίς λόγο)

almanous
Εικόνα almanous
Απών/απούσα

Δηλαδή , αν κατάλαβα καλά , η υπερθέρμανση στα δισκόφρενα είναι φυσιολογική . Ναι όντώς το να φρενάρεις 4 φορές απανωτά , είναι παρατραβηγμένο , αλλά όταν κατεβαίνεις φρεναριστός , δεν συνεχίζεις να ζεσταίνεις το δίσκο και μάλιστα χωρίς να του δείνεις τη δυνατότητα να κρυώσει ; Και αν κατεβαίνεις φρεναριστός για πχ. 3-4 λεπτά και μετά χρειαστεί να φρενάρεις ακαριαία , τα δισκόφρενα ανταποκρίνονται ή κλάφτα Χαράλαμπε ; Με βλέπω ή να ξαναβάζω τα v-brake τα οποία ζεσταίνονται πιο δύσκολα ή να κάνω μια καλή ασφάλεια ζωής . Έχει κανείς καμία επιπλέον πληροφορία γι'αυτό ;

cascadeur
Απών/απούσα

μη συγχεουμε καταστασεις.
Τα φρενα σου ειναι καινουρια και απλα θελουν στρωσιμο οι δισκοι με τα τακακια.
Τα φρένα ΔΕΝ υπερθερμαινονται με 4 φρεναρισματα σε συνθηκες πολης
αν κατεβεις ολο τον υμμητο με πατημενο το πισω φρενο τοτε ναι αλλα μιλαμε για κλισεις και διαρκεια.

Κανε λιγο υπομονη και θα στρωσουν.

Τι πηρουνι φορας??? Το πηρουνι σηκωνει 180ρα δισκοπλακα???

goldsmith
Απών/απούσα

Τα μεταλλα "καιγονται".Δεν σου ειπαν να τα στρωσεις και πως?Αν ειναι αστρωτα...δεν πιανουν,οχι με 40 χλμ αλλα ουτε με 10.Δεν πατανε καν σωστα τα τακακια.
Προσεξε αν το εχεις μελανιασει(αν εχει παρει ενα υπο-μπλε χρωμα),το εχεις καψει.Αν ναι,δεν 8α αποδωσει ποτε το μεταλλο κανονικα.Ενας δισκος μπορει να καει μονο οταν ειναι αστρωτος.Αν παρει αστρωτος μεγαλες 8ερμοκρασιες.Αν στρω8ει και μετα,δεν γινεται να τον καψεις και να 8ες.
Α!Τα δισκοφρενα πιανουν...μην τρελαθουμε εντελως...

SpyrosV
Εικόνα SpyrosV
Απών/απούσα
almanous
Εικόνα almanous
Απών/απούσα

Δεν ήξερα ότι θέλουν στρώσιμο , αν και τώρα που μου το λέτε μου φαίνεται απόλυτα λογικό . Ευτυχώς κοίταξα το δίσκο και δεν έχει κάποια χρωματική αλλαγή . Θα τσεκάρω τα link , για να τα στρώσω καλύτερα .
Όσο για την ανάρτηση που μου είπες φίλε cascadeur , είναι MARZOCCHI MARATHON CORSA LT 2009 . Τα δισκόφρενα Φ180 τα έβαλα με αντάπτορα , γιατί το πηρούνι δέχεται Φ160 by default . Επίσης διάλεξα αυτή τη λύση , για να φρενάρουν πιο αποτελεσματικά , μια και όπως είπα είμαι 125 κιλά . Έπρεπε να ξέρω κάτι παραπάνω και δεν το έμαθα ποτέ ;

cascadeur
Απών/απούσα

Μια πολυ σημαντικη παραμετρος που την παραβλεπουν οι περισσοτεροι ειναι το μεγεθος του δισκου σε συναρτηση με την διαμετρο τον καλαμιων του πηρουνιου λογω ροπης στρεψης.
Πχ αν σε ενα superlight XC πηρουνι βαλεις ενα φρενο με 200μμ δισκοπλακα υπαρχει αρκετα μεγαλη πιθανοτητα να στραβωσουν τα καλαμια . Το σιγουρο ειναι οτι θα εχεις παιξιμο μεταξυ καλαμιου και μποτας στο πηρουνι με επικυνδυνα αποτελεσματα σε λιγο καιρο....
Αυτο που πρεπει να κανεις ειναι να τσεκαρεις στις τεχνικες προδιαγραφες του πηρουνιου σου την μεγιστη διαμετρο δισκοπλακας που μπορει να παρει βασει του κατασκευαστη.
πχ σε αυτο το πηρουνι
http://www.marzocchi.com/template/detailProdotti.asp?LN=UK&idIU=2460&idC...
δινει max 6'' δισκοπλακα δηλαδη 16εκ....
Παντως για χρηση πολης και τα 16 ειναι υπεραρκετα.
ελπιζω να σε καλυψα

goldsmith
Απών/απούσα

Θα αφιερςσεις μια βολτα σου στο στρωσιμο.Σε γενικεσ γραμμες...ασε πιασε ασε πιασε κτλ για αρχη...παρα πολλες επαναληψεις"ελαφριες" επαφες τακακι-δισκος.Ξανα ξανα ξανα ξανα ξανα ξανα ξανα....ξανα...χςρις να σε σταματαει το "φρεναρισμα".Απλες επαφες.
Μετα επαφες,σε χαμηλες ταχυτητεσ μιλαμε παντα,που ισα ισα θα σοθ ανακοπτουν λιγη απο τη φορα σου....ξανα ξανα ξανα ξανα....κτλ...μετα φρεναρισματακια απο πολυ χαμηλη ταχυτητα μεχρι σχεδον σταματημα...ξανα ξανα ξανα ξανα ξανα...
Μετα απο φορα ασ πουμε μιας πεταλιας...σταματημα κανονικο....ηανα ξανα ξανα ξανα...
Μετα ενα ακομα πιο εντονο σταδιο μερικα κανονικα φρεναρισματα...
ΤΩΡΑ τα τακακια σου λογικα πατανε.Η θερμοκρασια δεν σε επιρεαζει...
Μετα τις πρςτες 2-3 ολοκληρομενεσ κανονικεσ διαδρομες σου...το δισκοφρενο σου δαγκωνει...
Ολο αυτο σε πολυ γενικες γραμμες...Πριν αρχισεις...διαβασε τα link..και ρωτα φυσικα σχετικα και τον μαστορα σου....που ειναι ειδικος..
Παντως τα δισκοφρενε γενικα δαγκωνουν...μην βιαστει κανεις να πει μα τα cyclo cross μπλα μπλα μπλα...πλεον ειναι μεσα στου κανονισμουσ των αγωνων..
Τυχαιο?Δεν νομιζω...

almanous
Εικόνα almanous
Απών/απούσα

... στο δίκτυο και αυτά τα οποία βρήκα , τυχαία βέβαια , τα έχω κάνει . Δηλαδή όταν μίλησα , για "πρώτες δοκιμές" , δεν πήγα με το που τα έβαλα πάνω στο ποδήλατο , να τα σκίσω . Μετά από 10-15 μέρες χρήσης στην πόλη , σε φυσιολογικές συνθήκες , έγινάν τα παραπάνω τεστ και διαπιστώσεις . Άρα θεωρώ ότι έχουν στρωθεί αν και από καθαρή τύχη . Εξ'άλλου όπως σας είπα , το πρόβλημα μου δεν ήταν ότι δεν αποδίδουν γενικότερα , αλλά σε συγκεκριμένες συνθήκες δυσκολίας και αφού είχαν φρενάρει αποπτελεσματικά ήδη για 4 φορές , δεν απέδωσαν .
Άρα μήπως έχετε και εσείς διαπιστώσει υπερθερμάνσεις , έστω και μετά από υπερβολική χρήση οι οποίες όμως δεν υπήρχαν με τα v-brake ; Μήπως το παρατηρώ μόνο εγώ , λόγω βάρους ; Και τελικά αν κατεβαίνεις φρεναριστός ένα βουνό και έχεις να κάνεις 10 χλμ κατηφόρα , το ποδήλατο ακινητοποιείται σε περίπτωση ανάγκης ;

almanous
Εικόνα almanous
Απών/απούσα

προς cascadeur .
Αν και στην αρχή φρίκαρα , γιατί το πηρούνι μου είναι αυτό που έχεις στο link , μπήκα στις οδηγίες του και αναφέρει ότι μπορείς να βάλεις και 7" δισκόπλακα εφ'όσον το προσφέρει ο φρενοκατασκευαστής . Φαντάζομαι οτι το κοίταξε και ο μάστορας πριν μου το βάλει .
Το έχω καταλάβει ότι για χρήση πόλης το Φ160 καλύπτει , αλλά επειδή κάνω και εκδρομούλες με επιπλέον φορτίο , θέλω να με καλύπτει και στο βουνό (κυριότερα γι'αυτό το έβαλα) . Για την πόλη κάνουν και τα v-brake περάν του δέοντος .
Και βέβαια με κάλυψες !!!

Sar1
Απών/απούσα

σηκώνουν όλα τα πιρούνια XC. 8άρα δεν σηκώνουν. Πολύ χρήσιμο το post.
Την διάρκεια της απόδοσης την τεστάρουμε μόνοι μας δεν υπάρχει άλλος τρόπος. Πάντως 4 συνεχόμενα φρεναρίσματα 40-0 μόνο επί τούτου μπορούν να γίνουν.
Για χρήση σε πόλη αρκεί και η διαμόρφωση 160 - 140. Με το μπροστά σταματάς. Το πίσω φρένο ευθυγραμμίζει, αποσβαίνοντας τις ροπές στο πίσω τρίγωνο.

gavos
Απών/απούσα

"Το πίσω φρένο ευθυγραμμίζει, αποσβαίνοντας τις ροπές στο πίσω τρίγωνο."

To εξηγείς λίγο αυτό;