γεια χαρα,ετσι απο απορια,μπροστινη ζαντα 26'' με 36 τρυπες γινεται να πλεχτει με λιγοτερες ακτινες κ με radial (ακτινωτο) πλεξιμο?πχ 18 που ειναι το μισο.
η αλλιως το υπαρχον σταυρωτο πλεξιμο να γινει ακτινωτο.αξιζει?για αισθητικους λογους βασικα.
Αξιολόγηση:
0 ψήφοι
εβαλα δυσκολα?100 ατομα κ κανεις δε ξερει..
Καταρχάς θα πρέπει να δεις αν το κέντρο σου είναι συμβατό για radial πλέξιμο. Κατα δεύτερον, και να είναι συμβατό το κέντρο, θα διαλυθεί κάποια στιγμή αν έχεις δισκόφρενο. Τρίτον, αν είναι καιρό πλεγμένος ο τροχός με 3x ή με 2x, προσωπικά δεν θα άλλαζα πλέξιμο γιατί οι ακτίνες θα έχουν ήδη "σκάψει" το σημείο πάνω στο κέντρο όπου κάθονται και αλλάζοντας την θέση τους θα έκαναν πάλι το ίδιο αλλά πιο πέρα και έτσι θα αποδυναμωνόταν πολύ το κέντρο. 1/4ον, το λιγότερο που θα έβαζα σε μπροστινό τροχό (για mtb) είναι 28 ακτίνες και σε καμία περίπτωση 18 ΚΑΙ radial που ούτε πιο στιβαρό τον κάνει, ούτε χρειάζεσαι το μειωμένο βάρος (πόσο μάλλον έναντι στιβαρότητας και αξιοπιστίας).
.
5).....
6)....
7).......
8).. κλπ
Αν σκέφτεσαι να το κάνεις τότε να το συζητήσουμε. Αν "έτσι από απορία" τότε υπομονή για κάποιον άλλον που θα έχει την όρεξη να σου πει
φιλικά πάντα
..σε βουνα δε παω..μπασταρδο μτβ πολης ειναι.νταξει οι 18 ειναι οντως λιγες,δεν ειχα ακριβως αυτο στο νου.σκεφτομουν στις ιδιες τρυπες με ραντιαλ πχ.η καποιο αλλο σχεδιο πλεξιματος.μιλαμε για εναν εντρυ διπλοπατο τροχο.ως τωρα εχει βγει αλφαδι,απλα το βαρος με ξενερωνε λιγο,απο οταν ειχα μονοπατους.
οντως τα κεντρα σκαβονται απτις ακτινες τοχω δει.οποτε καταληγει κατι ασυμφορο μιας κ θελει αλλες ακτινες κ νεο κεντρο.
αν εβαζα μονοπατο μπρος σε σχεση με πισω πουχω διπλοπατο,θαχε καποια επιπτωση στην κυληση/σταθεροτητα οτιδηποτε?
Εγω παντως αυτο εχω κάνει. Είναι διαφορετικο, αξιοπιστο και αντεχει. Αν σ αρεσει το σχεδιο δοκιμασε το.
πρωτοτυπο.στα υποψιν.ωραιος οδηγος κ θρεντ,μπραβο.
Κατι που δεν φαίνεται: radial πλέξιμο γινόταν και γίνεται συνηθως σε κέντρα που έχουν ψηλό προφίλ (high flange) διότι στα χαμηλού προφιλ οι τρυπες ειναι κοντυτερα μεταξυ τους και η ακτινα "τραβάει" κάθετα καταπονωντας τα περισσοτερο. Επίσης, οι οδηγιες που είχα βρει έλεγαν πως στο radial δεν γρασσαρουμε τις βολτες της ακτινας πριν τις βιδωσουμε στα καψουλια.
Αν αποφασισεις να το κανεις κρατα μας ενημερους.
η αληθεια ειναι οτι το ραντιαλ εχει ενα θεμα,πχ θυμαμαι σε ροδα φιλου,μια ακτινα να χαλαρωνει σε γελοιο βαθμο,οταν οι υπολοιπες ηταν σφιγμενες.
θα εμπαινα πιο ευκολα στο τριπακι να ξεπλεξω κ να πλεξω ραντιαλ αν απλα εμπαιναν οι ιδιες ακτινες.αλλα χρειαζεται κοντυτερες...
Το στεφάνι δεν έχει κάποια προτίμηση σε πλεξίματα, όπως θες το
κάνεις. Με το κέντρο θα έχεις θέμα καθώς κατά 99.999% δεν κάνει
για ακτινικό πλέξιμο. Θες κέντρο με "ψωμί", δηλαδή χοντρή και
ψηλή φλάντζα για να μην καταλήξεις αναπόφευκτα σε κάτι σαν αυτό
ή αυτό.
Στο πρακτικό κομμάτι έχεις μόνο να χάσεις με το ακτινικό πλέξιμο.
Δεν υπάρχει κανένας λόγος πέραν του οπτικού για να το κάνεις.
Δεν είναι θέμα radial αλλά θέμα μάστορα. Αυτός που την έπλεξε δεν
το έκανε σωστά.
Στις εικόνες που παραθέτεις έχουν και λάθος φορά οι ακτίνες.
Νομίζω πως στο radial πρέπει να βγαίνουν απο έξω προς τα μέσα οι ακτίνες απ το κέντρο κι όχι από μέσα προς τα έξω
όπως εδώ
Αλλά μη το δένεις και κόμπο. Η βάση είναι
το σωστό κέντρο αν μιλάμε για κλασικές
ακτίνες. Προσωπικά, αν έπλεκα ποτέ ακτι-
νικά, θα πήγαινα για ίσιες ακτίνες.
Απλά πέραν του οπτικού και την ευκολία στο
καθάρισμα, δεν υπάρχει κάτι θετικό.
Τι εννοείς "ίσιες ακτίνες?"
Άκυρο, το Googleαρα! :P
αυτο ειναι γεγονος.μπροστα με το υπαρχον πλεξιμο κ μεχρι τωρα βγηκε εξαιρετικη.1-2 φορες να την ακτινολογησα μεσα σε 5500 χλμ.κ δε λες οτι καλοπερασε.
νταξ οι φωτος τρομακτικες.θα δω.
Οχι. Δεν εχουν λαθος φορα οι ακτινες. Το συνηθισμενο πλεξιμο με τα ακτινοκεφαλα στην εξωτερικη πλευρα της φλαντζας, γινεται για καθαρα εμφανισιακους λογους. (Για το λογο δηλαδη που γινεται γενικοτερα το radial πλεξιμο, αν μιλαμε για κοινους θνητους).
Οταν ομως οι ακτινες βρισκονται απο την εξωτερικη πλευρα της φλαντζας (τα κεφαλια μεσα δηλαδη), τοτε -λογω της (λιγο) μεγαλυτερης πλευρικης κλισης των ακτινων-, αυξανει (επισης λιγο) η πλευρικη αντοχη του τροχου.
Παντως, γενικοτερα μιλωντας, το radial πλεξιμο, δεν χαρακτηριζεται ως τερας αντοχης, σε αντιθεση με το (αποδεδειγμενα ανθεκτικοτερο) συμβατικο x-cross πλεξιμο.
Κατα τα αλλα πιστευω ισχυουν αυτα που ηδη εγραψε ο eaglos:
Αν λασκαρουν καποιες ακτινες, δεν φταιει το ειδος του πλεξιματος, αλλα η ποιοτητα του πλεξιματος.
Πλεκοντας ακτινικα, γλυτωνεις μερικα γραμμαρια βαρους (ισως οχι πανω απο 10-15) λογω ελαφρα μειωμενου μηκους ακτινων, και επισης κερδιζεις κατι απειροελαχιστα χιλιοστα μικροτερης αντιστασης στον αερα, παλι λογω ελαφρα μειωμενου μηκους ακτινων.
Χανεις ομως σημαντικα σε αντοχη τροχου γενικοτερα, συν οτι θα πρεπει οπωσδηποτε να χρησιμοποιησεις κεντρο πιστοποιημενο απο τον κατασκευαστη του για ακτινικο πλεξιμο, πραγμα που σημαινει οτι το κεντρο θα ειναι βαρυτερο απο ενα συμβατικο, αν ειναι κατασκευασμενο απο συνηθισμενα κι οχι απο "διαστημικα" υλικα.
Οσο για τα στεφανια, οντως δεν εχουν προτιμηση στο ειδος του πλεξιματος, εκτος απο ορισμενες εξαιρεσεις, ειτε high-end στεφανιων, ειτε ορισμενων φτηνιαρικων στεφανιων της πλακας, που ειναι τρυπημενα με τετοιο τροπο, ετσι ωστε να απαιτειται πολυ συγκεκριμενο pattern πλεξιματος.
Και στα μεν high-end στεφανια υποτιθεται οτι με το ασσυμμετρο πλεξιμο κερδιζει κανεις κατι (ελαχιστα λιγοτερο βαρος συνηθως), ενω τα wannabe στεφανια της πλακας με το ασσυμμετρο πλεξιμο, απλως προσπαθουν να μοιασουν στα high-end, καταληγοντας να ειναι και βαρυτερα απο τα συμβατικα, αλλα συχνα και λιγοτερο ανθεκτικα.
columbus youre the man
κατι τετοιο ας πουμε.. http://ebike.hu/kepek/CyW/rodi-freeway-9x4-hatsokerek-622.jpg
ενδιαφερον σχεδιο.. http://www.baldurdash.org/OtherStuff/3Leading13.jpg
ασχολιαστο.. http://www.instructables.com/file/FF0OHJ4UR6EP27QVTC/Twisted-Spoke-Bicyc... αν κ κρυβει τεχνη παραδεχομαι.ο ορισμος του "πλεκω"
Ακριβως αυτα εννοουσα, και τα παρομοια τους.