Εργαλείo που ξεβιδώνει την κασέτα σε παλιά ποδήλατα, ποιο ταιριάζει;

20 σχόλια / 0 νέα/ο
Τελευταία δημοσίευση
TheGlassIcon
Εικόνα TheGlassIcon
Απών/απούσα

Έχω κολλήσει με τα εργαλεία που ξεβιδώνουν κασέτες/ελεύθερα σε παλιά ποδήλατα.
Σαν παράδειγμα έχουμε τον παρακάτω τροχό από τσεχοσλοβάκικο Favorit.



Μπορεί να μετρήσει κάποιος το αντίστοιχο εργαλέιο που ξεβιδώνει Suntour ελεύθερο με τις 2 εγκοπές αν κάνει για αυτή την περίπτωση? (πχ Park Tool FR 2)

Καλό θα ήταν να προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε μια τράπεζα δεδομένων με ελεύθερα και τα αντίστοιχα εργαλεία που τα ξεβιδώνουν για μελλοντική αναφορά.

____________________________________________________________________________
Καταστήματα για εργαλεία Unior
 

Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Plannet
Εικόνα Plannet
Απών/απούσα

ωχ
Νομίζω μου έχει τύχει ξανά κάτι τέτοιο
πάνε στον τσιμπίδη αυτός σίγουρα έχει τον κατάλληλο εξολκέα για να το βγάλει

για πιο λόγο θέλεις να το βγάλεις???

TheGlassIcon
Εικόνα TheGlassIcon
Απών/απούσα

Για να βγάλω τις ακτίνες και να τις αλλάξω και να λύσω, αναπαλαιώσω, γυαλίσω κέντρο και στεφάνι. Δύο ακτίνες είναι σπασμένες έτσι και αλλιώς οπότε η αφαίρεση του ελεύθερου είναι αναπόφευκτη.

Ο Τσιπίδης είναι μερικές εκατοντάδες km μακρυά και 3 στις 4 φορές που έχω πάει κακόκεφος και αποτρεπτικός, οπότε αν είναι δυνατό προτιμώ μια άλλη λύση. Το θέμα του νήματος είναι μπας και βρεθεί το εργαλείο που χρειάζεται να το αγοράσω. Δε με παίρνει οικονομικά να δίνω 15ευρα στην τύχη μπας και ταιριάξει κάποιο από το ebay.

thanx!

SpyrosV
Εικόνα SpyrosV
Απών/απούσα

Για αφαίρεση παλιού 5πλού Regina έχει φτιάξει εργαλείο στον τόρνο ο Γιώργος... γιατί δεν έβρισκε... καλή φάση όταν το είδα.

Πήγαινε με τον τροχό για να 'σαι σίγουρος ότι είναι το ίδιο και σου φτιάχνει εκ νέου ή σε άλλες διαστάσεις.
Τηλεφώνησε του πρώτα για να 'ναι κει.

Rock επισκευές
Γιώργος Τσακιρακάκης
Λ. Κωνσταντινουπόλεως & Αγίας Μαρκέλλης 13
(100 μέτρα από το μετρό Κεραμεικού)
Τηλ. 6974851082

Επισκευές σπειρωμάτων, τροχών, αναρτήσεων, φρένων κ.λπ.

Athws
Απών/απούσα

τα εργαλεία είναι διαφορετικά ανάλογα με τη μάρκα του ελεύθερου, και πρέπει να είναι αυτό που ταιριάζει ακριβώς γιατί συνήθως είναι πολύ σφιχτό. Αν δεν το βρείς μέσω γκούγκλ ποιό είναι, μην το επιχειρήσεις μόνος σου

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

theglassicon wrote:
Έχω κολλήσει με τα εργαλεία που ξεβιδώνουν κασέτες/ελεύθερα σε παλιά ποδήλατα.
Σαν παράδειγμα έχουμε τον παρακάτω τροχό από τσεχοσλοβάκικο Favorit.

Μπορεί να μετρήσει κάποιος το αντίστοιχο εργαλέιο που ξεβιδώνει Suntour ελεύθερο με τις 2 εγκοπές αν κάνει για αυτή την περίπτωση? (πχ αυτό)

Καλό θα ήταν να προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε μια τράπεζα δεδομένων με ελεύθερα και τα αντίστοιχα εργαλεία που τα ξεβιδώνουν για μελλοντική αναφορά.


Εχω το εργαλειο που ξεβιδωνει Suntour ελευθερο με τις δυο εγκοπες, οχι της Park tool, αλλα της Unior, το οποιο φανταζομαι θα εχει παρομοιες διαστασεις.
Λοιπον, οι δυο ακιδες (οι εξωτερικες πλευρες τους) απεχουν μεταξυ τους 24,9 χιλιοστ., ενω οι εσωτερικες τους 19,9 χιλστ.
Το πλατος των ακιδων ειναι 6,5 χιλστ.
Επομενως, θα μπορουσε κανεις να πει, οτι με λιγο λιμαρισμα στις ακιδες, το εργαλειο θα "κουμπωνε" πανω στο ελευθερο του Favorit (εφ'οσον οι διαμετροι ταιριαζουν).Το προβλημα ομως εντοπιζεται στο πως θα κρατηθει το εργαλειο στη θεση του, την ωρα που θα το ζορισεις να λυσει το ελευθερο. Ισως σφιγγοντας το πανω στο ελευθερο με καποιο Quick-release, αλλα και παλι χλωμο το βλεπω...

Φοβαμαι οτι δεν τη γλυτωνεις την τορνοδουλεια, η το do it yourself γενικωτερα...η την επισκεψη στο Γιωργο.

Υ.Γ.: Επιτελους, κι ενας ανθρωπος που εχει και χρησιμοποιει το παχυμετρο του, κι ανεβαζει και φωτογραφιες για να καταλαβαινουμε τι ζηταει, ευκολα κι απλα!!!
Υ.Γ.2:Το "καρυδακι" της Unior που λυνει/δενει το ελευθερο της Suntour με τις δυο εγκοπες, κοστιζει γυρω στο ταλληρο, και ποιοτικα ειναι εφαμιλο με αυτο της Park tool. Οποτε, δεν ειναι αναγκη να "τα σκασεις" σε ιντερνετικο καταστημα, αν θελεις να πειραματιστεις.

TheGlassIcon
Εικόνα TheGlassIcon
Απών/απούσα

Ευχαριστώ για την απάντηση. Είχα μια ελπίδα ότι θα έκανε αλλά απότι φαίνεται θα γίνει στον τόρνο η δουλειά. Το ποδήλατο σκοπεύω να το περάσω στις επόμενες γενιές και είναι κρίμα να ψάχνει κάνας έγγονας εργαλείο για το ελεύθερο μετά από 40 - 50 χρόνια lol. Unior καρυδάκι υπάρχει στη Σπύρου Πάτση? Να το βάλω στο πρόγραμμα για αγορά στο επόμενο ταξίδι Αθήνα.

Columbus discov...
Εικόνα Columbus discovers Cro-moly
Απών/απούσα

...εμπορευονται τα καταστηματα εργαλειων της Σπυρου Πατση, που πουλανε και τα κοινα εργαλεια της Unior.
Με μια διαφορα. Τα ποδηλατικα εργαλεια, δεν τα εχουν ετοιμοπαραδοτα, επειδη δεν ειναι τοσο κινησιμα οσο τα κοινα εργαλεια. Θα πρεπει να τα παραγγειλεις μερικες μερες νωριτερα, ωστε να τα φερουν με την επομενη παραλαβη απο την αντιπροσωπεια της Unior (3-4 ημερες).
Για να μην θεωρηθει οτι κανουμε διαφημιση, παρε τηλεφωνο τα μαγαζια εργαλειων της Σπυρου Πατση που εχουν εργαλεια Unior στη γκαμα τους, και κανονισε να σου φερουν το/τα εργαλειο/α που θελεις, χρησιμοποιωντας κωδικους εργαλειων απο τον On-line καταλογο εργαλειων της εταιριας. Αν δεν τα καταφερεις μ'αυτο τον τροπο, θα μπορουσα να βοηθησω.

Alejandro
Εικόνα Alejandro
Απών/απούσα

Τι έκανες φίλε το έφτιαξες? Παρόμοιο πρόβλημα είχα κι εγώ κ το έλυσα.

TheGlassIcon
Εικόνα TheGlassIcon
Απών/απούσα

Πως το έλυσες?

Κατέληξα ότι πρέπει να φτιάξω το κατάλληλο εργαλείο σε μηχανουργείο.

thanx!

Alejandro
Εικόνα Alejandro
Απών/απούσα

Δες εδώ.
http://www.podilates.gr/?q=node/15803#comment-146874

Πρόσεξε οτι έβγαλα τον άξονα. Και βρες κάτι μεταλλικό να ταιριάζει οσο περισσότερο γίνεται, κι έναν κάβουρα.

TheGlassIcon
Εικόνα TheGlassIcon
Απών/απούσα

αχά!!!!

κτηνώδης δύναμη!!!

θα το δοκιμάσω, ευχαριστώ!

nikkos
Εικόνα nikkos
Απών/απούσα

theglassicon wrote:
Πως το έλυσες?

Κατέληξα ότι πρέπει να φτιάξω το κατάλληλο εργαλείο σε μηχανουργείο.

thanx!

η καλύτερη λύση. Αν έχεις πρόσβαση σε μηχανουργείο ( φίλος-γνωστός κτλ) και δε βαριέται, κάνεις τη δουλειά σου σίγουρα κ φτηνά :) μια λάμα πάχους που θες με μια εγκοπή στη μέση για τον άξονα και είσαι έτοιμος. Το πιάνεις σε μια μέγγενη, βάζεις τον τροχό πάνω και είσαι κομπλέ :) Αν σου δουλέψει, κολλάς με ηλεκτροκόληση και ένα σίδερο για χερούλι ( σαν το σταυρό για τα μπουλόνια του αυτοκινήτου) και έχεις το εργαλείο έτοιμο.

TheGlassIcon
Εικόνα TheGlassIcon
Απών/απούσα

O σωστός και τσάμπα τρόπος - δεν χρειάζονται ειδικά εργαλεία.

Μετά από πειράματα μηνών, η ομάδα κάφρων οδηγών Bikers on Speed παρουσιάζει τη λύση του προβλήματος.

Έχουμε τον τροχό, δεν είναι απαραίτητο να βγάλουμε τον άξωνα.

Βγάζουμε το κάλυμα του ελεύθερου. Χτυπάμε με ένα σουβλί ή κατσαβίδι μαγκομένο σε ένα από τα λακάκια που έχει.

Τραβάμε το γρανάζι με προσοχή να μαζέψουμε τους αποστάτες (κάτι σιδεράκια σα κοφτό μακαρονάκι). Για τις μπίλιες κλάιν - μία θέλουμε δείγμα για να πάρουμε καινούργιες.

Προσοχή τώρα. Αφαιρούμε τις 2 κόντρες της καστάνιας ΧΩΡΙΣ να μαμήσουμε τα 2 συρματάκια σαν τρίχες που είναι πρακτικά τα ελατήρια που ωθούν τις κόντρες να σβυτζώσουν χλάπα μπαμ.

Τέλος με ένα μεγάλο παπαγάλο πιάνουμε στο γείσο της βάσης και του δείχνουμε ποιος είν΄τ΄αφεντικό. Μη φοβάστε να βάλετε δύναμη γιατί εκεί που πιάνει ο παπαγάλος κα σημαδάκι να κάνει δεν επιρεάζει λειτουργικά το ελεύθερο.

Τέλος, καθαρίζουμε, αλλάζουμε μπίλιες και γρασάρουμε το ελεύθερο. Το δένουμε όπως το λύσαμε τανάποδα. Τις κόντρες τις καστάνιας τις δένω με 1 κλωστούλα να μαζέψουν και αφού μπεί το γρανάζι την τραβάω.

Η μέθοδος παίζει για οποιοδήποτε βιδωτό ελεύθερο.

Eaglos
Εικόνα Eaglos
Απών/απούσα

Μέτρα με μικρόμετρο.
Σημάδευε με κιμωλία.
Κόβε με τσεκούρι.

Sotos62
Εικόνα Sotos62
Απών/απούσα

TheGlassIcon wrote:
O σωστός και τσάμπα τρόπος - δεν χρειάζονται ειδικά εργαλεία.

Τέλος, καθαρίζουμε, αλλάζουμε μπίλιες και γρασάρουμε το ελεύθερο. Το δένουμε όπως το λύσαμε τανάποδα. Τις κόντρες τις καστάνιας τις δένω με 1 κλωστούλα να μαζέψουν και αφού μπεί το γρανάζι την τραβάω.

Η μέθοδος παίζει για οποιοδήποτε βιδωτό ελεύθερο.

Θοδωρή καλησπέρα,

Λίγο καιρό πριν ανεβάσεις το thread σου,προσπάθησα, και με τις οδηγίες του gpiter,κατάφερα να λύσω μονογράναζο ελεύθερο.

Κια όχι μόνο ένα, αλλά τρία.
Τώρα επειδή τάχω λυμένα να με κοιτούν,και δεν κάνουν γρί να μπουν μόνα τους στη θέση τους,μπορείς σε παρακαλώ ,όταν έχεις χρόνο,να γράψεις (και με φωτογραφίες παρακαλώ,γιατί είμαι λίγο πιες γαιδούρι τίλιο στα τεχνικά θέματα)πως τα συναρμολογούμε κομμάτι-κομμάτι?

ευχαριστώ πολύ,

Ο συν Φ.Κ.Π.ίτης

TheGlassIcon
Εικόνα TheGlassIcon
Απών/απούσα

Άντε και το έλυσες....

Χάρηκες που το έβγαλες επιτέλεους από τη γ@μνη ρόδα χωρίς να το σπάσεις ή να πληρώσεις για το σούπερ σπέσιαλ εργαλειάκι.

Τώρα όμως τί????

Έχουμε τα κομμάτια τριμένα, πετρελαιωμένα καθαρά.

Βάζουμε τις 2 κόντρες της καστάνιας και σωστά τις συρμάτινες τριχίτσες που είναι τα ελατήρια επαναφοράς τους. Γρασαριστά πάντα.

Τώρα το κόλπο γκρόσο. Παίρνουμε λίγη κλωστή ραψίματος και "δένουμε" τις κόντρες για να είναι όσο πιο κλειστές γίνεται.

Με δεμένες τις κόντρες το σώμα μπαινοβγαίνει στο γρανάζι ελεύθερα.

Γρασάρουμε την κάτω πλευρά του γραναζιού. Προσοχή!!! Βάλτε πρώτα το γρανάζι στο σώμα να δείτε τη σωστή φορά που πρέπει να έχουν τα δοντάκια της καστάνιας για να κοντράρει.

Βάζουμε τις μπίλιες και τους αποστάτες και προσοχή επίσης, Βάζουμε το σώμα σαν καπάκι και όχι το γρανάζι στο σώμα για να μη φύγουν οι μπίλιες. Τραβάμε απο μέσα και την άκρη της κλωστής που δέσαμε.

Κώβουμε την κλωστούλα και απελευθερώνουμε τις κόντρες.

Τα δύσκολα πέρασαν. Αν έχεις φτάσει εδώ μπορείς να ανοίξεις μια μπυρίτσα.

Γρασάρουμε και περνάμε μπίλιες και αποστάτες στην πάνω πλευρά.

Περνάμε τις ροδελίτσες

Καπακώνουμε

Και τέλοοοοοςςςςςςςς

Δοκιμάζουμε ότι κοντράρει και δουλεύει σωστά.

Ευκολάκι δεν ήταν???

strouf
Εικόνα strouf
Απών/απούσα

Sotos62 wrote:
...γιατί είμαι λίγο πιες γαιδούρι τίλιο ...

Ρε Σώτο, γελούσα επί πενταλέπτο! Να 'σαι καλά ρε παληκάρι!

Sotos62
Εικόνα Sotos62
Απών/απούσα

Σ'ευχαριστώ strouf!

Όταν θα ξεκινήσω να τα συναρμολογώ, εκεί να σέχω να δεις τα δικά μου τα γέλια!

Μόλις θα τα καταφέρω, θα τ'ανεβάσω για να δείξω και στον TheGlassIcon
ότι οι οδηγίες του πιάσαν τόπο:Χίος-Ελευσίνα, αλέ ρε τουρ!

Καλή Ανάσταση strouf!

TheGlassIcon
Εικόνα TheGlassIcon
Απών/απούσα

3 γενιές Velo .....

και για να γουστάρουμε, το καπάκι από το 3πλό pantographed και γυαλισμένο.

contact