Ακτίνα... ελπίδας για τα ποδήλατα

Εκδότης: 
ΕΘΝΟΣ

ΕΘΝΟΣ, 10/5/2007

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΡΟΒΒΑ
rovva@pegasus.gr

Πρόταση για την επίλυση ενός ζωτικού ζητήματος περιβαλλοντικής μέριμνας έχει κατατεθεί στο υπουργείο Μεταφορών και Συγκοινωνιών.

Με επιστολή που εστάλη στις 20 Μαρτίου από τον προϊστάμενο της υπηρεσίας Ασφαλείας & Ελέγχου του Μετρό, προτείνεται η αγορά ποδηλάτων από την Εταιρεία Λειτουργίας του Αττικό Μετρό (ΑΜΕΛ), ώστε να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες των ποδηλατών, οι οποίοι ζητούν εδώ και καιρό να επιτραπεί η είσοδος των δικύκλων τους στους συρμούς, προκειμένου να τα χρησιμοποιούν για το υπόλοιπο της διαδρομής.

Οι οργανώσεις των φίλων του ποδηλάτου έχουν πραγματοποιήσει αρκετές ποδηλατοπορείες -η πιο πρόσφατη το περασμένο Σάββατο- με άξονα το συγκεκριμένο αίτημα, το οποίο έχει μέχρι στιγμής απορριφθεί για λόγους ασφαλείας.

Ο υπεύθυνος Ασφαλείας του Μετρό κ. Γιαννησόπουλος χαρακτηρίζει στην επιστολή του προς τον κ. Λιάπη «απόλυτα δικαιολογημένη» την απόφαση της Διοίκησης να μην επιτρέπει, από την αρχή της λειτουργίας του μετρό, την είσοδο και τη μεταφορά ποδηλάτων εντός των συρμών, καθώς θεωρεί ότι με τον τρόπο αυτόν λαμβάνεται πρωτίστως υπόψη η ασφάλεια του επιβατικού κοινού.

Η μη ύπαρξη διαμορφωμένων συρμών, όπως αναφέρει, «δεν επιτρέπει τη διακίνηση ποδηλάτων με γνώμονα την πιθανότατη δημιουργία ατυχήματος».

Προτείνει, λοιπόν, σε αυτή τη φάση την αγορά 500 ποδηλάτων από την ΑΜΕΛ, τα οποία θα διατίθενται σε όσους το επιθυμούν -προκειμένου να εξυπηρετούνται οι μετακινήσεις τους στην πόλη- με την υποχρέωση να τα επιστρέφουν στον ίδιο ή σε οποιονδήποτε άλλο σταθμό μετρό.

Σύσκεψη
Παράλληλα ζητείται από το υπουργείο η σύγκληση σύσκεψης με φορείς που ασχολούνται με το ποδήλατο, ούτως ώστε να καθοριστούν οι λεπτομέρειες του σχεδίου σε σχέση με τις ανάγκες των ποδηλατών και να διανεμηθούν τα δίκυκλα σε σταθμούς του Μετρό.

Σύμφωνα με την πρόταση που έχει κατατεθεί στον υπουργό Μεταφορών, ο επιβάτης θα πηγαίνει με το ποδήλατό του στον σταθμό του μετρό που τον εξυπηρετεί. Εκεί θα μπορεί να κλειδώνει το ποδήλατό του, να επιβιβάζεται στο μετρό και να αποβιβάζεται στον προορισμό του, από όπου θα «χρεώνεται» ένα από τα ποδήλατα.

Στους σταθμούς προβλέπεται να γίνεται καταγραφή όσων επιθυμούν να διακινούνται με ποδήλατο και θα τους παρέχεται ενδεχομένως κάποιου είδους ταυτότητα.

Με το δίκυκλο που θα παραλαμβάνουν οι επιβάτες θα έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τις δουλειές τους στην πόλη, ενώ στη συνέχεια θα το επιστρέφουν στον σταθμό επιβίβασής τους.

Οταν φτάνουν στον τελικό τους προορισμό, θα παίρνουν το δικό τους ποδήλατο και θα συνεχίζουν.

Στην επιστολή ανταποκρίθηκε άμεσα το υπουργείο Μεταφορών, ζητώντας από τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΑΜΕΛ κ. Σταυρόπουλο να εξεταστεί η πρόταση και να ενημερωθεί το υπουργείο για τα περαιτέρω.

Να σημειωθεί ότι η Ευρωπαϊκή Ενωση μέσα από τη Λευκή Βίβλο για τις Μετακινήσεις καθιστά σαφές ότι είναι ανάγκη να προωθηθούν οι πολυτροπικές μετακινήσεις που αξιοποιούν έναν συνδυασμό από μεταφορικά μέσα, όπως το ποδήλατο για ένα μέρος της διαδρομής και τις δημόσιες συγκοινωνίες για το υπόλοιπο.

ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΟΡΘΟΠΕΤΑΛΙΕΣ

* Οικονομικότερη και συχνά ταχύτερη μεταφορά
* Καθημερινή γυμναστική
* Αποφυγή άγχους, θετική ψυχολογία
* Περιορισμός ατμοσφαιρικής ρύπανσης, λιγότερη κίνηση αυτοκινήτων
* Βελτίωση της αισθητικής της πόλης

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Δημήτρης Ιμπραήμ, υπεύθυνος ενέργειας και μεταφορών της οργάνωσης Greenpeace

Να μπει το ποδήλατο στους συρμούς
«Είναι κρίμα που μία εταιρεία, η οποία αποδεδειγμένα απολαμβάνει ευρείας κοινωνικής αποδοχής και που συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στην πόλη, όπως η Αττικό Μετρό, δεν επιτρέπει τη μεταφορά του ποδηλάτου στους συρμούς της. Η χρήση του ποδηλάτου στις αστικές μετακινήσεις αποτελεί δείκτη υψηλού βιοτικού επιπέδου και η Αττικό Μετρό θα έπρεπε να την ενθαρρύνει με κάθε τρόπο. Αν τίθενται ζητήματα ασφαλείας κατά τη μεταφορά του ποδηλάτου, η ευθύνη βαραίνει την εταιρεία και όχι τους ποδηλάτες, πρέπει επομένως η εταιρεία να δημιουργήσει όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις που θα την καθιστούν ασφαλή. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι η διάδοση του ποδηλάτου στην Ελλάδα, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη στάση που θα κρατήσει τελικά η Αττικό Μετρό».

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
ΛΥΔΙΑ ΧΑΤΖΗΑΛΕΞΙΟΥ, μέλος της οργάνωσης «Φίλοι του ποδηλάτου»

Χρειάζονται πάρκινγκ και ποδηλατόδρομοι
«Μια τέτοια προσέγγιση φαίνεται να είναι θετική. Και είναι μια απόδειξη ότι λύσεις υπάρχουν. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί η Ελλάδα θα πρέπει να αποτελεί εξαίρεση στην Ευρώπη, όπου το ποδήλατο εντάσσεται στον σχεδιασμό των συγκοινωνιών. Στο Παρίσι, για παράδειγμα, τα ποδήλατα νοικιάζονται, σε ποδηλατικούς σταθμούς της πόλης, σε πολύ χαμηλές τιμές, ώστε να διευκολύνονται οι μετακινήσεις και με ηλεκτρονικό τσιπάκι εντοπίζονται ανά πάσα στιγμή.

Σε περίπτωση πάντως που η συγκεκριμένη πρόταση υλοποιηθεί, θα πρέπει οπωσδήποτε οι υπεύθυνοι να δουν το θέμα ολοκληρωμένα και να ληφθούν υπόψη δύο παράμετροι:

Καταρχάς, να βελτιωθούν οι θέσεις πάρκινγκ ποδηλάτων που υπάρχουν στο μετρό, καθώς οι παρούσες είναι ακατάλληλες και επικίνδυνες και κατά δεύτερον να γίνει συγκεκριμένος προγραμματισμός με τους δήμους, όπου υπάρχουν σταθμοί του μετρό, για τη δημιουργία ποδηλατοδρόμων.

Αλλωστε, δεν έχει κανένα νόημα να πάρει κάποιος το ποδήλατό του από το μετρό και να μην μπορεί να κινηθεί μέσα στην πόλη.

Σε κάθε περίπτωση απαιτείται λύση, καθώς η χρήση ποδηλάτου, εκτός του ότι είναι φιλική προς το περιβάλλον, είναι επίσης οικονομική αλλά και ψυχολογικά ευεργετική, αφού με το ποδήλατο δεν ψάχνεις να παρκάρεις και κάνεις βόλτα την ώρα που πηγαίνεις σε δουλειά».

Αρθρογράφος: 
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΡΟΒΒΑ
Ημερομηνία: 
Πέμπτη, 10 Μάιος, 2007
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
Morfeas
Απών/απούσα

Επιτρέψατέ μου να διαφωνήσω με το μέτρο που αναφέρεται. Τα 500 ποδήλατα δεν πιστεύω ότι επαρκούν άρα σε κάποια στιγμή στο άμεσο μέλλον θα χρειαστεί να δαπανηθούν κι άλλα λεφτά για να αγοραστούν κι άλλα (χώρια που δεν ξέρουμε τι συμφέροντα εξυπηρετεί η αγορά αυτή και με τι όρους θα γίνει). Επίσης αυτά τα ποδήλατα θα χρησιμοποιούνται συνέχεια και θα χρειάζονται συντήρηση. Δεν πιστεύω ότι θα συντηρούνται επαρκώς. Το καλύτερο θα ήταν η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ να ΕΠΕΝΔΥΣΕΙ στην αναδιαμόρφωση των συρμών. Πιστεύω ότι είναι πολύ καλύτερο από το να γεμίσει η Αθήνα με ποδήλατα που από ένα σημείο και μετά θα είναι από αναξιόπιστα εώς επικίνδυνα. Πάντως κάτι γίνεται. Συνεχίστε παιδιά. Χαιρετίσματα από την Πάτρα. Καλές διαδρομές!

morfeas

kounoupis
Απών/απούσα

Το τελευταιο βαγονι πισω πισω ειναι αδειο οπως και στον ησαπ.Τι δεν εχουν χωρους και βλακειες.Και δεν μπορει ολες τις ωρες και ολες τις μερες να ειναι γεματα τα τρενα.Εδω το τρενο κιατο-πατρα εχει αντιστοιχο χωρο που ειναι δεκαετιας 80.Απλα κοροιδευουν το κοσμο η νομιζουν οτι θα δημιουργηθει το τρελο προβλημα.Στον προαστιακο ειναι χαζοι δηλαδη που κανει διαδρομη πειραια-κιατο και το βάζει στο διάδρομο ουσιαστικά ανάμεσα στις 2 σειρές των πλαϊνων θέσεων??

Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
contact