Εξόριστοι ποδηλάτες

Εκδότης: 
ΤΑ ΝΕΑ

Τα Νέα - 22/09/2006)

Οι ποδηλατόδρομοι μένουν στα σχέδια, τα Ι.Χ. πολλαπλασιάζονται

ΜΑΝΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΗΣ, ΧΑΡΗΣ ΚΑΡΑΝΙΚΑΣ

Κινείται με ποδήλατο στους δρόμους της Αθήνας και της Αττικής για περισσότερα από 10 χρόνια. Ο ιδιωτικός υπάλληλος Γιώργος Μακρόπουλος χρησιμοποιεί το ποδήλατο για να πάει στη δουλειά του, για τις βόλτες με φίλους, για να κάνει τα ψώνια του. Όπως λέει όμως, οι συνθήκες για το ποδήλατο στην Αθήνα χειροτερεύουν μέρα με την ημέρα...

«Ο αριθμός των Ι.Χ. αυξάνεται συνεχώς, ενώ οι υποδομές για το ποδήλατο είναι ελάχιστες, αφού οι ποδηλατόδρομοι σχεδιάζονται αλλά δεν κατασκευάζονται. Συνεπώς οι κίνδυνοι για τους ποδηλάτες στους δρόμους παραμένουν». Χαρακτηριστικό παράδειγμα, όπως λέει, είναι η μελέτη του καθηγητή του Πολυτεχνείου κ. Θ. Βλαστού για τη δημιουργία ποδηλατόδρομου στην 3ης Σεπτεμβρίου που θα έφτανε μέχρι το Φάληρο. «Η μελέτη αυτή δυστυχώς έχει μείνει στα συρτάρια».

Σύμφωνα με τους ποδηλάτες πάντως, η έλλειψη υποδομών είναι αυτό που αποτρέπει τους καινούργιους φίλους του ποδηλάτου να κινηθούν με αυτό στην πόλη. «Στο Μετρό δεν επιτρέπεται να μπαίνει το ποδήλατο στα βαγόνια. Πώς λοιπόν θα χρησιμοποιήσει ποδήλατο ένας πολίτης - ο οποίος είναι πιθανόν να μην έχει και μεγάλες αντοχές - που χρειάζεται να διανύσει πολύ μεγάλες αποστάσεις και λεωφόρους, για παράδειγμα από την Αγία Παρασκευή στο Κέντρο;» αναρωτιέται ο κ. Μακρόπουλος. Το ίδιο συμβαίνει και εξαιτίας της έλλειψης ποδηλατοθηκών (χώροι πάρκινγκ) έξω από τους χώρους του Μετρό. Και αυτό παρά το γεγονός ότι σχεδόν σε όλα τα Μετρό του κόσμου η μεταφορά ποδηλάτου στα βαγόνια επιτρέπεται.

Λύσεις ανάγκης

Ο Γιώργος Μακρόπουλος κινείται με το ποδήλατό του, αλλά επιλέγει «ασφαλείς» διαδρομές και όχι κεντρικές αρτηρίες

Ποδηλατόδρομοι δεν υπάρχουν και έτσι οι ποδηλάτες χρησιμοποιούν ως λύση ανάγκης μονόδρομους, πεζόδρομους και δρόμους ήπιας κυκλοφορίας, ενώ βεβαίως αποφεύγουν δρόμους ταχείας κυκλοφορίας προκειμένου να κινηθούν με ασφάλεια και να αποφύγουν το καυσαέριο. Μάλιστα οι «εύκολες» διαδρομές για ποδήλατο κυκλοφορούν από στόμα σε στόμα, ενώ τελευταία πολλές απ' αυτές υπάρχουν στα sites των ποδηλατών στο Ίντερνετ. Μια από τις «ήσυχες» διαδρομές σύμφωνα με τους ποδηλάτες, είναι αυτή παράλληλα με τις γραμμές του Ηλεκτρικού από το Κέντρο (προς Πειραιά) στην αριστερή πλευρά των γραμμών. Είναι μια διαδρομή που έχει πολλούς πεζόδρομους και μονόδρομους και μπορεί κανείς να κινηθεί με ασφάλεια.

Ασφαλή μετακίνηση με ποδήλατο προσφέρει επίσης το ιστορικό κέντρο της Αθήνας χάρη στο δίκτυο πεζόδρομων που υπάρχει πλέον (Διον. Αρεοπαγίτου, Αποστόλου Παύλου, Αιόλου, Ερμού).

Επιπλέον, για να μεταβεί κανείς από το Γαλάτσι στην Αθήνα μπορεί να ακολουθήσει την οδό Νάξου που βγάζει στην Κυψέλη και από εκεί να φθάσει στο Πεδίον του Άρεως.

4 συγκοινωνιολόγοι προτείνουν μέτρα για τη μείωση του αριθμού των αυτοκινήτων στο κέντρο της Αθήνας

Γ. ΧΑΝΔΑΝΟΣ

Αντικίνητρα για τους οδηγούς

Το πρώτο μέτρο που πρέπει να ληφθεί είναι η αύξηση των θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης με παράλληλη αύξηση του κόστους, ως αντικίνητρο για τον οδηγό που θέλει να κατέβει στο κέντρο της Αθήνας. Επιπλέον, οι ώρες που θα επιτρέπεται κάποιο αυτοκίνητο να σταθμεύει στο κέντρο δεν θα πρέπει να υπερβαίνουν τις τρεις, έτσι ώστε ο εργαζόμενος να αναγκάζεται να χρησιμοποιεί τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Π. ΠΑΠΑΔΑΚΟΣ

Φθηνά πάρκινγκ κοντά στο Μετρό

Η επέκταση του Μετρό και του τραμ είναι μία λύση που θα δώσει ανάσα στην κυκλοφοριακή συμφόρηση. Αρκεί τα πάρκινγκ των σταθμών εκτός κέντρου να είναι φθηνά, ώστε ο οδηγός να έχει κίνητρο να αφήσει το αυτοκίνητό του. Παράλληλα να ενθαρρυνθεί η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς με εφαρμογή ενιαίου εισιτηρίου και τιμή ανάλογη της χιλιομετρικής απόστασης που διανύει ο επιβάτης.

ΣΤΡ. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

Αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων

Η επέκταση των λεωφορειολωρίδων, κυρίως αυτών με αντίθετη ροή, αλλά και η καλύτερη αστυνόμευσή τους θα αυξήσει την ταχύτητα των λεωφορείων και των τρόλεϊ. Παράλληλα, πρέπει να υπάρξει και ανάπτυξη του συστήματος ενημέρωσης των επιβατών με ηλεκτρονικούς πίνακες που να αναφέρουν τα δρομολόγια και τους χρόνους τους.

Κ. ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

Προτεραιότητα σε λεωφορεία - τρόλεϊ

Χρήσιμο μέτρο για τη μείωση της κίνησης των οχημάτων είναι η παροχή προτεραιότητας στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ στους σηματοδότες ώστε να μειωθούν σημαντικά οι χρόνοι πρόσβασής τους στο κέντρο της Αθήνας. Επίσης, για τις μετακινήσεις σε μικρές αποστάσεις μία καλή λύση θα ήταν η ανάπτυξη ποδηλατοδρόμων.

Αρθρογράφος: 
ΜΑΝΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΗΣ, ΧΑΡΗΣ ΚΑΡΑΝΙΚΑΣ
Ημερομηνία: 
Παρασκευή, 22 Σεπτέμβριος, 2006
Αξιολόγηση: 
0
Η αξιολόγηση σας: Κανένα
0
0 ψήφοι
contact